abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30350523
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:29 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Bah, moet dat nou? Zo vlak voor een mooie nieuwe release?

Ik word echt gestoord van die flauwe hoax.
Dan kijk je niet.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_30351242
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:29 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Bah, moet dat nou? Zo vlak voor een mooie nieuwe release?

Ik word echt gestoord van die flauwe hoax.
Ik word gestoord van de presentatie van dat soort programma's die altijd zo druk bezig zijn met claimen dat ZIJ nu iets nieuws hebben gevonden. Spanning en sensatie alom.

Maar goed, dat is niet alleen Beatlegerelateerd .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 7 september 2005 @ 13:06:35 #278
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30351391
Wel leuk om even te kijken, maar het is zo langzamerhand wel een afgezaagd onderwerp en er zal voor de Beatles-fans weinig nieuws bijzitten (tenzij de dubbelganger van Paul nu ineens in snikken uitbarst en alles opbiecht, of zo.. )
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30353253
Wat mij het meest frustreert is dat ze meestal maar de halve waarheid vertellen.
Wel al die zogenaamde clues laten zien, maar vervolgens niet erbij vertellen dat 3-kwart ervan nergens op gebasseerd is, en ook vaak gewoon niet klopt.
De zaak wordt vaak maar van één kant belicht. Typisch staaltje sensatiezoekerij.
  woensdag 7 september 2005 @ 21:04:22 #280
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_30366399
Een half uurtje... Zal idd wel weer niet veel wezen.

Het verhaal is zeker voor de die-hard fans afgezaagd, maar ik blijf het wel boeiend vinden m.b.t. de vraag hoe zo'n verhaal/hoax kan ontstaan, zoveel voet aan de grond kan krijgen en ook zo lang kan blijven voortbestaan. Daar zou ik wel eens een diepte-documentaire over willen zien. Dus wel met 'de aanwijzingen', maar ook waarom sommige niet kloppen of wel zeer onwaarschijnlijk zijn en een poging om te verklaren waarom toch zoveel mensen er in schijnen te (willen) geloven.
Maar ongetwijfeld zal dat niet allemaal in dit half uurtje uitgediept worden.

Btw, mooie Mike McCartney-original als icoontje, Webfreak. De tuin van 20 Forthlin Road. Ben alleen bang dat alleen de echte fans (de persoon op) de foto zo klein herkennen. Moest zelf zelfs al even goed kijken.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 8 september 2005 @ 00:33:49 #281
1986 Jane
pi_30375274
Hee, dat viel erg mee, die docu! Ging dus vooral over hoe het verhaal de wereld in gekomen was en de manier waarop het Het Gerucht de wereld over ging. Dat was dus best ff interessant. Paar leuke beelden ook.

Begreep alleen niet waarom ze The Monkees onder de aftiteling draaiden.
  Redactie Frontpage donderdag 8 september 2005 @ 00:34:24 #282
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30375291
Dat is nu de hoes van de nieuwe Macca plaat, Jane

De hele week al te horen op radio 2. Vrijdag sta ik als eerste in de winkel
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 8 september 2005 @ 00:35:51 #283
95179 TheGrandWazoo
pi_30375321
Broodje Aap, Jane.

Daarom.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Moderator donderdag 8 september 2005 @ 00:36:23 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30375334
Ik vond het ook wel interessant. Alleen eiste die man met die belachelijke hoed iets te veel credit op. Het werd juist duidelijk dat het verhaal op de universiteiten ontstaan is en hij deed alsof hij het helemaal zelf verzonnen had. Maar wel geinig om te zien En een paar geweldige beelden, zoals Paul die lekker cynisch deed over linkshandig spelen enzo
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 8 september 2005 @ 01:12:55 #285
1986 Jane
pi_30376111
quote:
Op donderdag 8 september 2005 00:35 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Broodje Aap, Jane.

Daarom.
Ja, maar dat werd dus in die docu ook gezegd, TGW. Daarom viel 'ie zo mee.

-edit- Oh, daarom The Monkees! Het kwartje valt nu pas. Sorry hoor! Tis ook al laat.
Maar ja, het was wel I'm a believer...

[ Bericht 27% gewijzigd door Jane op 08-09-2005 01:18:40 ]
  Redactie Frontpage donderdag 8 september 2005 @ 01:17:51 #286
95179 TheGrandWazoo
pi_30376181
Ik had er geen zin in zo vlak voor de release. Er is al zoveel negatiefs over Macca gezegd te laatste tijd. Ik ga het haast zielig voor hem vinden

Ik luister de hele week al Driving Rain btw
(Superworm)
pi_30376748
wat een kut docu

Het amateurisme van de makers straalde er vanaf
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_30378136
CD is puik
Na al die jaren kan hij het nog steeds
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  Redactie Frontpage donderdag 8 september 2005 @ 08:58:36 #289
95179 TheGrandWazoo
pi_30378410
Hebbie het al?
(Superworm)
pi_30378448
quote:
Op donderdag 8 september 2005 08:58 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Hebbie het al?
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_30378455
Ontzettende kutdocu gisteren
Totale wirwar, geen structuur, en voor een buitenstaander (die niet eerder van de hoax heeft gehoord) moeilijk te volgen.
Wat ik wél positief vond, was dat ze de bedenker van het paul-is-dead verhaal lieten vertellen. Deze liet dan ook weten dat hij 't verhaal verzon als satire, wat daarna serieus geinterpeteerd werd enz.
  Redactie Frontpage donderdag 8 september 2005 @ 09:04:47 #292
95179 TheGrandWazoo
pi_30378523
Wat is je favoriete track, RuiDaSilva?

Ik stiekem English Tea
(Superworm)
pi_30378719
Ik ben verdomd benieuwd naar de nieuwe plaat, maar verder dan de 3 nummers op de macca-site ben ik nog niet gegaan. Des te groter is de verrassing als de plaat morgen voor 't eerst door de koptelefoon / de woonkamer / het huis / de straat galmt
pi_30379205
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:01 schreef webfreak het volgende:
Ontzettende kutdocu gisteren
Totale wirwar, geen structuur, en voor een buitenstaander (die niet eerder van de hoax heeft gehoord) moeilijk te volgen.
Wat ik wél positief vond, was dat ze de bedenker van het paul-is-dead verhaal lieten vertellen. Deze liet dan ook weten dat hij 't verhaal verzon als satire, wat daarna serieus geinterpeteerd werd enz.
Ik heb nog nooit in een Beatles-topic gereageerd, dus meld ik als eerste dat de Beatles onbetwist de beste band ooit zijn. Dat gezegd hebbende...

Ik zag gisteren een stuk van die documentaire. En of het nu wel of geen hoax is, het blijft fascinerend hoeveel aanwijzingen er zijn en wat je allemaal kunt opmaken uit albumhoezen, platen achteruit draaien enzovoort. Wat ik ook raar vond, was die man aan het einde die zo heel betekenisvol zei dat hij nog iets wist dat ooit nog wel naar buiten zou komen... Vreemd.
pi_30379371
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:04 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wat is je favoriete track, RuiDaSilva?

Ik stiekem English Tea
Die is erg lekker, nummer 1, 3, 6, 7 springen er bij mij nu op dit moment bovenuit
pi_30380432
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:44 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit in een Beatles-topic gereageerd, dus meld ik als eerste dat de Beatles onbetwist de beste band ooit zijn. Dat gezegd hebbende...

Ik zag gisteren een stuk van die documentaire. En of het nu wel of geen hoax is, het blijft fascinerend hoeveel aanwijzingen er zijn en wat je allemaal kunt opmaken uit albumhoezen, platen achteruit draaien enzovoort. Wat ik ook raar vond, was die man aan het einde die zo heel betekenisvol zei dat hij nog iets wist dat ooit nog wel naar buiten zou komen... Vreemd.
Na al dat bewijs dat de legende gewoon echt een hoax is moeten ze natuurlijk ook iemand hebben op het einde die het allemaal weer tegen spreekt, anders is het schijnbaar niet cool of spannend ofzo.
En over clues in albumhoezen en platen. Ik neem aan dat de beatles zelf ook van de verhalen gehoord hebben en er leuk op inspeelden.
De meeste dingen achteruit draaien is gewoon bullshit van een fan met heel veel fantasie. Je hoort gewoon wat je hoort, als ze zouden zeggen Lennon lust geen citroen zou je dat verstaan.
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_30387097
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:43 schreef BrianMay het volgende: Ik neem aan dat de beatles zelf ook van de verhalen gehoord hebben en er leuk op inspeelden.
Paul heeft er leuk op ingespeeld:

Een van de bekende 'clues' is het kenteken van de beetle-wagen die op de hoes van de AbbeyRoad-LP staat. Op dat kenteken staat "28 IF", Paul zou 28 zijn als (IF) hij nog had geleefd.

In 1993 bracht Paul de CD "Paul is Live" uit. Op de hoes zie je 'm over Abbey Road lopen, en op het kenteken van de beetle staat "51 IS"

(heb hier helaas geen vergroting van)
  donderdag 8 september 2005 @ 16:28:13 #298
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30390330
Ik heb vanmiddag ook maar eens naar de nieuwe McCartney-plaat geluisterd (hij was uiteraard al gelekt) en er staan inderdaad een paar hele mooie nummers op. Vooral "Jenny Wren" en "Riding to Vanity Fair" bevallen mij wel. Toch vond ik zowel "Flaming Pie" als "Driving Rain" in eerste instantie meer indruk maken omdat die wat gevarieerder zijn en meer uptempo nummers hebben. "Anyway" lijkt trouwens soms ook wel verdacht veel op "People Get Ready" van Curtis Mayfield, maar dat zal wel toeval zijn.

Toch is dit evengoed een zeer degelijke cd, ga 'm denk ik wel kopen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30392623

Ik belde nog een vriend op:
Ik neem het wel op.
Vergeten dus!

Ik vanochtend vloeken in de kantine op mijn werk.....

Wordt het nog herhaald?
pi_30392665
Op Radio 2 was vorige week veel aandacht voor de nieuwe Stones-cd, en deze week is McCartney aan de beurt. En als ik één van de twee zou kopen, dan is dat de cd van McCartney. Ik ben toch meer onder de indruk van Macca's nieuwe werk dan van de bijeengeraapte en gerecyclede Stones-nummers op Bigger Bang.
I intend to live forever, or die trying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')