1 voordeel als je weer wat kwijt bent, je weet het nu wel te vinden Joliequote:Op zondag 5 juni 2005 11:27 schreef Luchtbel het volgende:
Tis soms wel een beest hoor. Er verdwenen steeds meer spenen, we hadden al drie nieuwe gekocht. Vind ik gisteravond in de enige plantenbak die we hebben 7!!! spenen terug, de afstandsbedieng van de televisie, 2 liga's in verpakking en nog wat speelgoedjes. Mafkees
hij is nu 7900 gramquote:Op zondag 5 juni 2005 11:09 schreef Martineke het volgende:
DaanBanaantje hoe zwaar is Dylan nou?? ik ben benieewd
ff crossposten luiers aangeboden maat 3
herkenbaarquote:Op zondag 5 juni 2005 18:13 schreef renzell het volgende:
Soms zou ik wensen dat ie ff een paar uur langer sliep, omdat ik niet echt veel meer aan andere dingen toekom, maar aan de andere kant kan ik soms weer niet wachten tot ie wakker wordt en kibbelen vriendje en ik over wie meneer z'n kontje nu weer mag schoonpoetsen.![]()
Wat goed dat het zo lekker gaat met jullie!quote:Op zondag 5 juni 2005 18:13 schreef renzell het volgende:
He Daantje, wat lief dat je het vraagt. Met Julius gaat het super!Het is een heel vrolijk, druk en wild mannetje. Morgen is ie 8 weken alweer!!!
Hij woog bij het eerste bezoek aan het consultatiebureau 4800gram en was 57 cm lang. Hij was toen al bijna 1200 gram aangekomen, hihaaaaaa!!! De borstvoeding gaat perfect (waar ik heel heel blij om ben!)
Volgende week gaan we voor de tweede keer en ik heb zo'n vermoeden dat meneer weer flink gegroeid is, want hij past echt niets meer uit z'n eerste garderobe. Hollands glorie zeg maar....
Het is echt een kleine, lieve held en iedere dag wordt het leuker, het moeder zijn, vind ik. Julius wordt echt steeds meer een karaktertje en dat is zoooo leuk om te zien.Het grappige is ook dat ik de hele zwangerschap zei dat ik het liefst een meisje wilde en nu ben ik elke dag weer zo blij met een jongetje!
Soms zou ik wensen dat ie ff een paar uur langer sliep, omdat ik niet echt veel meer aan andere dingen toekom, maar aan de andere kant kan ik soms weer niet wachten tot ie wakker wordt en kibbelen vriendje en ik over wie meneer z'n kontje nu weer mag schoonpoetsen.
![]()
Kortom; het gaat hier goed!![]()
Met jullie? Heb je het druk? ben je aan het genieten? Ben benieuwd!![]()
Volgens ET zeg ik dat wel elke maand hierquote:Op zondag 5 juni 2005 21:17 schreef E.T. het volgende:
Daan, geloof me.... De komende jaren denk je weer elke maand "leuker dan dit wordt het niet" .. en de maand erop denk je dat weer
(ik heb dat nu al 15 maanden lang en als ik anderen lees hier, blijft dat nog wel ff zo)
Bij de modjesquote:Op zondag 5 juni 2005 23:25 schreef Lishe het volgende:
Dat heb ik eigenlijk nooit gevraagd, van die lijst. Natuurlijk mag ze erop! Bij wie moet ik daarvoor zijn?
Haha, deze quote zou zo van mij kunnen zijn geweest.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:17 schreef E.T. het volgende:
Daan, geloof me.... De komende jaren denk je weer elke maand "leuker dan dit wordt het niet" .. en de maand erop denk je dat weer
(ik heb dat nu al 15 maanden lang en als ik anderen lees hier, blijft dat nog wel ff zo)
ik heb ff gezocht maar 't was alweer 3 delen terug, beginnend vanaf ongeveer hier.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:30 schreef E.T. het volgende:
Zoals bixis al zegt, er zijn al talloze discussies over geweest. Persoonlijk zou ik wachten tot 6 maanden.
(volgens mij is er 2 delen terug nog een 'grote' discussie over geweest)
aan dat "wat anders" dacht ik gelijk aan het werkwoord van vinger ipv duimquote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:26 schreef snoopy het volgende:
Balen Sugar! Ik ga toch eens wat anders op dat duimen verzinnen want het helpt voor geen meter![]()
Ik zo met je mee doenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:11 schreef dutchie het volgende:
God, wat hou ik van hem.
en nu stop ik, want ik sla door.![]()
hier zit maxim al een maand of 2 in de kinderstoel, geweldig vind hij t, hij word er zo helemaal bij betrokken bij alles.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:14 schreef bixister het volgende:
oja en Githa nog even over die kinderstoel-kwestie uit 't fototopic: ik vind 't echt erg vroeg om een kindje van 4 maanden al in een kinderstoel te zien zitten!
ik zou toch niet zo snel vaseline op die open plekken smeren Anitra! Dat sluit ontzettend af en dan gaat het helemaal niet overquote:Op woensdag 8 juni 2005 21:57 schreef Anitra het volgende:
Thanks!!!
Ik ga morgen het kruidvat maar eens overvallen voor vaseline en mischien die olijfolie tip uit oma weet raad proberen.
quote:Wondjes
Het is zelfs mogelijk dat een baby met luieruitslag open wondjes heeft. Dit komt vaak door het schuren van de luier. Dek die wondjes af met gaasjes waarop zalf (bijvoorbeeld Sudocrem) is gesmeerd. Gebruik bij open wondjes geen talkpoeder. Deze kruimelt namelijk en ook dit kan weer irritatie veroorzaken. Lucht werkt positief op luieruitslag, dus zorg ervoor dat de luiers die je gebruikt luchtdoorlatend zijn en het vocht goed opnemen en isoleren.
quote:Luieruitslag kan gepaard gaan met een schimmelinfectie. Een schimmelinfectie veroorzaakt een vochtige, rode uitslag met witte of rode pukkeltjes. Raadpleeg het consultatiebureau of de huisarts als u denkt dat uw baby een schimmelinfectie heeft.Bron
en kiezen ?? hij hoeft natuurlijk niet de juiste volgorde aan te houden....quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:51 schreef Anitra het volgende:
Ik laat hem idd zoveel mogelijk bloot rond kruipen, op de koude vloer zitten met zijn blote bips vind hij heerlijk. Is soms ook een geinig gezicht, stukkie kruipen, dan zitten en die blik van: dit is heerlijk.
Schimmel is het ook niet want dan was het al weg geweest met de zalf van de dokter.
Tandjes is het ook niet, want was hij de eerste met zijn ondertanden, zijn boven tanden zitten nog ver verstopt.
Maar zodra je iets scherps voelt zijn ze er alquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:58 schreef Anitra het volgende:
ehhh daar heb ik nog niet naar gekeken Knor, maar ik voelde niks scherps toen mijn vingers op gegeten werden vandaag
Het begon 1,5 week geleden en toen leek het weg te gaan, maar sinds vrijdag dus ineens weer heel erg
nou ja, soms werkt zinkzalf echt beter hoor. het is hier een beetje afhankelijk van het soort uitslag.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:52 schreef Suzanna het volgende:
Daarna Sudocrème erop (werkte echt een stuk beter dan de Zwitsal zinkzalf, wat een oplichters daar)
Nog even een reactie hoor...quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:41 schreef melonovy het volgende:
Wat kan het toch hard gaan met die kleintjes he...
Hij is amper 5 weken oud en is nu al uit zijn eerste pyamaatjes gegroeid (maatje 50/56) Ook die allerkleinste rompertjes beginnen strak te zitten.
Bij het was opvouwen zat ik voor het eerst afscheid te nemen van de eerste en kleinste dingetjes...
ah ok.. het precieze verhaal wist ik niet meerquote:Op donderdag 9 juni 2005 09:50 schreef bixister het volgende:
ladyS dat is hetzelfde als spul tegen 'andere' schimmelinfecties. maar die werkzame stof zit inderdaad ook in voetpoeder, dus dat zou je kunnen gebruiken ipv zo'n zalfje. maar als het zalfje al niet werkt, is het waarschijnlijk niet zo'n schimmelinfectie.
Niet echt want hij was wel weer om 2 uur en om 4 uur wakker..... om 4 uur heeft hij fles gekregen en toen geslapen tot 6 uur en ja dan is hij wakker....quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:17 schreef Githa het volgende:
Thijs wat goed...dus jij hebt een goeie nachtrust gehad Bar
![]()
Ik klop het idd ook.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:43 schreef moussy het volgende:
ff binnenvallen hoor.
Zalf tegen zere billen nooit smeren, maar altijd er op-in kloppen. Ik heb enorm op mn lazer gekregen toen mijn HA mij zag smeren bij Cas zn zere bavianen billen.
dat naadje zoals ik het altijd noemquote:Op donderdag 9 juni 2005 11:18 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ik klop het idd ook.
met zitten gaat het wel want het is het meest het voorste gedeelte van de billen, net onder het zakje tot het gaatje om het maar zo te zeggen
Dus hij gaat heel erg achter op zijn billen zitten.
Ja psies, dat stukkie.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:30 schreef moussy het volgende:
[..]
dat naadje zoals ik het altijd noemis bij Cas ook héél erg snel stuk.
Was ik toch helemaal vergeten joh! Jolie gij zijt een echte heldin!quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:49 schreef Luchtbel het volgende:
Zinkolie? Ik heb geen idee, hoor wel eens mensen daarover. Zielig![]()
Heldin in onderbroek
![]()
[afbeelding]
*lichtelijk jaloers*quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:50 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie is echt raar
Ze kan van liggen op d'r rug naar zitten gaan, zonder handenbuikspieren mafkees
Dat verwacht ik dus ook maandag op het CBquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:26 schreef poemojn het volgende:
tot grote onvrede van het consultatiebureau, maar je kunt niet alles hebben
Zie het linkje in mijn een na vorige postquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:47 schreef Githa het volgende:
wat is het verband met dyslexie en kruipen dan![]()
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:06 schreef Lishe het volgende:
Githa, ik las dat Jordy gedoopt wordt. Ook in Tilburg? Wij hebben in overleg met mijn ouders besloten Luuke ook te laten dopen. Op hun initiatief zegmaar. Is het goed als ik je daarover even een mailtje stuur, ben erg benieuwd nl.
ja jaquote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:57 schreef bixister het volgende:
(ben niet zo van de zwijmelposts maar kon 't nu ff niet laten - kan ook komen door de glaasjes port)
De eerste keer dat Jolie dat deed moest ik aan dat filmpje van Piet met de blokkentoren denken!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:57 schreef bixister het volgende:
hehheh dat billenhoppen heeft Piet ook heel lang (en supersnel soms) gedaan. poemojn, ik kan je filmpje helaas niet zien. maar ik heb idd ook gehoord/gelezen dat als ze zich maar enigszins zelf kunnen voortbewegen het ruimtelijk inzicht e.d. toch wel voldoende gestimuleerd wordt.
Jolie wat een buikspieren, wow!Anna lijkt zich ook die kant op te ontwikkelen, zelfs ingebakerd en vrij strak onder d'r lakentje ingestopt kan ze zich een stukje oprichten als ze zich een beetje kwaad maakt.
(van mij heeft ze 't niet
).
[/sub]
stoer heequote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:53 schreef bixister het volgende:
ja, echt een flink stuk omhoog komen, met 't bovenlijf.
Nou het was gelukkig dus niet de eerste keer. We hebben zelf al en paar keer banaan gegeven, maar daar kreeg hij toen weer last van zn darmen van (hij was toen 5 maanden ofzow), dus vandaar dat we er toen weer mee gestopt zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:20 schreef Githa het volgende:
Jordy weegt nu al meer als Noaen hijs al even lang ook
![]()
ohw jee tex, ik vind dat nogal een fout.... heb ej niet het gevoel dat je "eerste keer "afgepakt is over zoiets groots ? Zo voelde ik dat wel toen....
ooowquote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:59 schreef m@x het volgende:
continu een blik in zijn ogen alsof hij wil zeggen "mama, help me dan". Ik zou het zo graag van hem over willen nemen, maar dat kan niet en ik kan het hem niet uitleggen.
Lopen kan ze nog niet, maar hiermee kan ik mensen geruststellen die zich zorgen maken omdat ze al bijna 1 is en nog niet loopt: ze is er psychisch in elk geval al helemaal aan toe.quote:Ook gaat het nu los in plaats van geleid lopen. Dat heeft te maken met het bewaren van evenwicht: pas in fase 6 is een kind daartoe zodanig in staat, dat het los kan lopen. Dat dit zo is, kan men niet alleen aan het geleide lopen van fase 5 zien, maar ook aan het feit dat kinderen in fase 5 met blokken geen torens bouwen en in fase 6 wel – om een toren te kunnen bouwen moeten de blokken ook in evenwicht blijven.bron
Geniet hier nou maar van dalijk loop je al je leuke spulletjes te verhuizen omdat Kai er plots bij kanquote:Op zondag 12 juni 2005 11:45 schreef m@x het volgende:
Tot nu toe blijft het hier bij voorzichtig achteruit glijden op het laminaat. Ik kan niet wachten tot Kai gaat lopen. Dikke, waggelende luierkontjes zijn![]()
Smirre, ik heb misschien een tip voor je. Althans, ik heb pas afgelopen week goudsbloembalsem gekocht (ook via via gehoord). Heb zelf de laatste tijd last van exeemachtige plekken tussen m'n vingers. Op de bijsluiter staat ook dat het bijzonder geschikt is voor babyhuidjes; 't is puur natuur. Ik heb het bij een reguliere drogist gekocht en het kost 7,95.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:55 schreef Smirre het volgende:
Rottdog, ik denk niet dat het berg is, omdat hij dat ook heeft. Berg zou je er toch zo af moeten kunnen schrapen. Maar hier is de huidstructuur iets anders. Opvallend is wel dat als ik aktief 'smeer', het aan het eind van de dag wel minder is. Maar ik vroeg me af of er een beter alternatief is dan bepanthen edit: ik bedoel balneum.
En Poemojn.. moedertrots op zijn tijd is helemaal niet verkeerd, hoor! (Jammer alleen dat die digitale camera's net een fractie achterlopen, hoewel je nu wel een pracht van een aktiefoto hebt).![]()
Straf?? Waarom?quote:Op maandag 13 juni 2005 20:58 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie wordt ineens heel erg groot. Ze baggert de hele kamer op wat voor manier dan ook door de kamer en roept aan één stuk door tik-tak-tik-tak (grote klok gezien) ze noemt me de laatste dagen mijmamaen zegt kijk! en eten! Ook heeft ze voor het eerst straf gehad
![]()
Is zekerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |