abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 19:16:41 #126
81992 Githa
pi_27751100
Dutchie wat mooi nogmaals gefeliciteerd met de kleine grote vent Léon

heel veel plezier in het volgende topic
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:41:31 #127
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27754073
Wat kan het toch hard gaan met die kleintjes he...
Hij is amper 5 weken oud en is nu al uit zijn eerste pyamaatjes gegroeid (maatje 50/56) Ook die allerkleinste rompertjes beginnen strak te zitten.
Bij het was opvouwen zat ik voor het eerst afscheid te nemen van de eerste en kleinste dingetjes...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27756118
Ooit waren er goeie tips gegeven voor kapotte billetjes.
Weet iemand ze nog?
Want Djulian zijn billetjes zijn tot bloedens toe open en niks helpt, zelfs de hydrocortisonzalf van de dokter niet
We hebben ondertussen al van merk luiers verwisseld en dat helpt ook niet echt.
pi_27756296
ik heb wel eens zo'n antischimmelmiddeltje van de dokter gekregen. Dat hielp goed. Maar dan moet het natuurlijk wel een schimmelinfectie zijn lijkt me. Succes.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:40:03 #130
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27756329
Maizena in de luier strooien, Anitra. Zelf geen ervaring, maar hoorde dat het goed helpt!
Sterkte ermee!

Oh, maar da's natuurlijk wel puur om poep te verdikken, dus om kapotte billen te voorkómen. Wat er nu helpt tegen zijn inmiddels kapotte billen weet ik dus niet.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 21:46:23 #131
81992 Githa
pi_27756660
Anitra poemojn gaf me laatst de link "oma weet raad" en nu staat daar ook wat over luieruitslag .... het proberen misschien waard ?

Djulian je hebt het toch zwaar te verduren he mannetje...ik hoop dat het snel over is.
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:49:10 #132
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27756777
Zinkolie? Ik heb geen idee, hoor wel eens mensen daarover. Zielig

Heldin in onderbroek

† In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 21:51:34 #133
81992 Githa
pi_27756893
Jolie wat goed

Je mama mag je met recht heldin noemen
pi_27756943
Jolie wat goed!!

Hier verder ook geen tips, Anitra.. Sterkte voor Djulian!

/edit
2 zielen 1 gedachte Githa
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:52:58 #135
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27756950
Jolie Dappere meid!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_27756983
Jolie
pi_27757140
Thanks!!!
Ik ga morgen het kruidvat maar eens overvallen voor vaseline en mischien die olijfolie tip uit oma weet raad proberen.

Jolie geweldig hoor je met dat handje voelt
  Jubileum moderator woensdag 8 juni 2005 @ 21:59:43 #138
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27757236
Jolie
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_27757497
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:57 schreef Anitra het volgende:
Thanks!!!
Ik ga morgen het kruidvat maar eens overvallen voor vaseline en mischien die olijfolie tip uit oma weet raad proberen.
ik zou toch niet zo snel vaseline op die open plekken smeren Anitra! Dat sluit ontzettend af en dan gaat het helemaal niet over Bij de apotheek kan je zo'n zalf kopen met een percentage vasline erin. Dat is beter dacht ik.
pi_27757988
quote:
Wondjes
Het is zelfs mogelijk dat een baby met luieruitslag open wondjes heeft. Dit komt vaak door het schuren van de luier. Dek die wondjes af met gaasjes waarop zalf (bijvoorbeeld Sudocrem) is gesmeerd. Gebruik bij open wondjes geen talkpoeder. Deze kruimelt namelijk en ook dit kan weer irritatie veroorzaken. Lucht werkt positief op luieruitslag, dus zorg ervoor dat de luiers die je gebruikt luchtdoorlatend zijn en het vocht goed opnemen en isoleren.
quote:
Luieruitslag kan gepaard gaan met een schimmelinfectie. Een schimmelinfectie veroorzaakt een vochtige, rode uitslag met witte of rode pukkeltjes. Raadpleeg het consultatiebureau of de huisarts als u denkt dat uw baby een schimmelinfectie heeft.Bron
pi_27758237
Oh ehhh pfff ff denken, kan het proberen met gaasjes, die heb ik nog liggen, maar met gaasjes gaat ook de poep en de plas tussen zitten en dat is wat het veroorzaakt omdat hij dus iets gegeten had waar hij niet tegen kon en dus een aantal dagen zulke zure en dunne ontlasting gehad waardoor het open is gegaan.
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:25:48 #142
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27758354
Misschien dan heel vaak die gaasjes (en luier) verschonen dan Anitra? En zoveel mogelijk met de blote billetjes in de lucht. Wel lastig zeg, en zielig voor die arme Djulian. Hopelijk is het gauw over!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 22:28:44 #143
81992 Githa
pi_27758474
Jah idd Tex zoveel mogelijk in zijn blote billen laten rond sjouwen lijkt me dan....ook niet ideaal natuurlijk.
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:37:46 #144
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27758857
Jolie meissie geweldig
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:42:34 #145
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27759022
Ik vind d'r stoer.
Ze moest wel alleen daar zitten. Niet draaien en niet in bad. En ik mocht niet meer dichtbij komen dan ging ze huilen. Ze heeft nog wel even bij op de arm gezeten vlakbij de straal maar niet eronder. Heel knap, heel lief! Heel trots vooral.
pi_27759535
Dutchie ik ben enorm laat maar mooie stuk tekst ik hoop dat jullie genoten hebben

Jolie wat fijn Ben trots op je net als je mama Luchtbel ben blij voor je

Hier hadden we wat "raars"

Thijs gisteracht ineens gillend en krijsend wakker, dus ik ga even polshoogte nemen, nou stoppen ho maar, krijsend en gillend, dus maar uit zijn bedje gehaald en flesje opgewarmd
4 slokken en weer krijsen gillen en zich met zijn beentjes omhoog duwen.
bij papa op de arm hielp niks, rondlopen ging voor 5 min goed.
Na een goed half uurtje werd hij wat rustiger en heb ik hem bij mij op mijn buik gelegd en zachtjes over zijn rugje gewreven, hij viel in slaap tot de volgende morgen uurtje of 7

Vandaag ging het overdag gewoon goed, heb hem amper gehoord, maar om 20.00 uur hadden we precies het zelfde als gisternacht, het zelfde eerder toegepast en meneertje is in slaap gevallen en ik heb hem zo in zijn bedje gelegd en daar slaapt hij nu nog steeds....
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_27759777
luchtbel, wat fijn! en jolie, superstoer van je!

anitra, vervelend zeg zulke kapotte billetjes. ik zag die maizena tip langskomen hierboven maar las laatst ergens dat dat toch ook weer achterhaald is. nou ja, het is toch ook vooral uitproberen is mijn ervaring. de ene keer werkt sudocrem (jaja zonder e, lelijk he) het beste, de andere keer zinkzalf, en een derde keer de VSM gecombineerde calendula-zinkzalf. wat langer in blote billen laten liggen is ook een goede tip ja. maar 't zou ook best een schimmelinfectie kunnen zijn zoals al genoemd is, dan werkt zo'n miconazol-zalfje vaak heel snel, tegenwoordig zo bij de apotheek te krijgen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:07:05 #148
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27759945
Jolie wat goed!!!

Anitra, maizena heb ik idd vaker gehoord, zelf zweer ik bij Hexamidine zalf van Natusan. (werkte ook erg goed bij smetplekjes hier).

Bar, Saskia heeft dat ook wel eens gehad dat ze 's avonds ineens wakker werd en een half uur of uur lang aan 't huilen was. Idd, bij mij in slaap gevallen; in bed gelegd en doorgeslapen. Misschien de eerste keer dromen?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27759974
bar&mar wat sneu dat Thijs dan zo hard moet gillen zeg. hopelijk slaapt hij de rest van de nacht wel rustig door en is die buikpijn(?) over.

[edit]ja, dromen kan ook soms ineens zulke heftige huilbuien opleveren, ik herinner me nu dat we dat met Piet ook een tijdje hebben gehad vorig jaar. [/edit]
pi_27760178
jayden heb nu al een week of 2 zijn billen, balzak en plasser tot bloedens toe kapot. en het enige wat we kunnen doen is bij hem hem heel veel in zijn blote gat laten spelen en het dweilapparaat gewoon in de kamer laten staan. Iedere keer als tie plast of poept gaat ie in een koud sodabadje met zijn billen en hup weer verder spelen. snachts gaat ie in een dikke laag uierzalf van bogena en dan herhaalt de dag er na ons ritueel tot eindelijk die drie kiezen door zijn en dan hoeven we met een beetje mazzel nog maar 1 ronde deze ellende (als hij blijft doen wat ie nu altijd doet) en dan is 'eindelijk' zijn gebit compleet

als we weg gaan gaat ie in de uierzalf mee, en bij thuiskomst gaat zodra ik de tijd ervoor heb (en hij weer wakker is) alles weer uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')