abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27787937
dan zal hij niet hoogbegaafd zijn wat ik heb hem al 5 keer recht in zijn bed moeten leggen omdat hij achterstevoren op zijn buik lag te mekkeren Dus rollen gaat uitstekend. Dan zal het idd de houten vloer zijn
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_27787974
Wij hebben hier ook laminaat dus dat hoeft niks te zeggen. Wat wij wel doen is hem zonder broek of met een krote broek laten kruipen, dan heeft hij wel iets meer grip, maar met broek komt hij ook snel genoeg vooruit.
pi_27787997
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:47 schreef Githa het volgende:
wat is het verband met dyslexie en kruipen dan
Zie het linkje in mijn een na vorige post
pi_27788824
Hier ook een giga draaier net heb ik hem recht wezen leggen, want Thijs was overdwars gaan liggen met zijn beentjes door de spijlen.....
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2005 @ 22:54:30 #205
81992 Githa
pi_27790433
Dat doet Jordy nu ook .... ik vind hem steeds in andere posities terug en dan ligt hij toch in zijn trappelzak die ik onder de matras heb gestopt Hij is nu gewoon sterk genoeg om hem weer los te trappen ....
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:06:43 #206
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27792895
Githa, ik las dat Jordy gedoopt wordt. Ook in Tilburg? Wij hebben in overleg met mijn ouders besloten Luuke ook te laten dopen. Op hun initiatief zegmaar. Is het goed als ik je daarover even een mailtje stuur, ben erg benieuwd nl.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_27793769
hehheh dat billenhoppen heeft Piet ook heel lang (en supersnel soms) gedaan. poemojn, ik kan je filmpje helaas niet zien. maar ik heb idd ook gehoord/gelezen dat als ze zich maar enigszins zelf kunnen voortbewegen het ruimtelijk inzicht e.d. toch wel voldoende gestimuleerd wordt.

Jolie wat een buikspieren, wow! Anna lijkt zich ook die kant op te ontwikkelen, zelfs ingebakerd en vrij strak onder d'r lakentje ingestopt kan ze zich een stukje oprichten als ze zich een beetje kwaad maakt. (van mij heeft ze 't niet ).

Anna is vandaag (nou ja gisteren) alweer 4 maanden. en ik ben zo tevreden en blij over hoe 't tot nu toe gaat, ze doet het echt super. het lijkt eigenlijk al veel langer dan 4 maanden dat ze bij ons is, ze is al zo'n echt niet meer weg te denken onderdeel van ons gezin. vandaag heeft ze ook voor 't eerst gerold van buik naar rug. ze schrok er zelf van, maar deed 't 's middags meteen nog een keer. verder is ze gewoon erg lief en leuk, ze kan nu al zoveel lol hebben om dingen.
(ben niet zo van de zwijmelposts maar kon 't nu ff niet laten - kan ook komen door de glaasjes port )
pi_27793791
Ja maar Bix, Anna is ook leuk, lief, schattig en een hele mooie meid
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2005 @ 08:14:39 #209
81992 Githa
pi_27795631
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 00:06 schreef Lishe het volgende:
Githa, ik las dat Jordy gedoopt wordt. Ook in Tilburg? Wij hebben in overleg met mijn ouders besloten Luuke ook te laten dopen. Op hun initiatief zegmaar. Is het goed als ik je daarover even een mailtje stuur, ben erg benieuwd nl.
In Tilburg jah ...
en mail gerust
pi_27795670
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 00:57 schreef bixister het volgende:
(ben niet zo van de zwijmelposts maar kon 't nu ff niet laten - kan ook komen door de glaasjes port )
ja ja
Maar goed, het is toch heerlijk als het zo goed gaat. Ik kan er ook wel van genieten om dat soort dingen te lezen. Dus maak je een ander ook nog vrolijk
  vrijdag 10 juni 2005 @ 09:07:45 #211
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27796389
Noa ligt de hele tijd brabbelgeluidjes te maken in de box, lijkt soms net of ze zingt ...
Ze ligt trouwens zowel op haar buik als op haar rug overal en nergens in de box. Als je een kleed op de grond legt ben je haar kwijt onder de bank ben ik bang ... Ze probeert ook al te kruipen. Beetje vroeg, maar goed...ze probeert het!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 09:23:10 #212
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27796667
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 00:57 schreef bixister het volgende:
hehheh dat billenhoppen heeft Piet ook heel lang (en supersnel soms) gedaan. poemojn, ik kan je filmpje helaas niet zien. maar ik heb idd ook gehoord/gelezen dat als ze zich maar enigszins zelf kunnen voortbewegen het ruimtelijk inzicht e.d. toch wel voldoende gestimuleerd wordt.

Jolie wat een buikspieren, wow! Anna lijkt zich ook die kant op te ontwikkelen, zelfs ingebakerd en vrij strak onder d'r lakentje ingestopt kan ze zich een stukje oprichten als ze zich een beetje kwaad maakt. (van mij heeft ze 't niet ).

[/sub]
De eerste keer dat Jolie dat deed moest ik aan dat filmpje van Piet met de blokkentoren denken!
Jolie kan overigens prima kruipen maar doet dit denk ik vaak omdat ze dan sneller dingen kan pakken en alles kan bekijken.

Dat oprichten! Zo is het volgens mij ook gekomen. Als ik m'n huiswerk maakte en naast d'r zat dan deed ze dat ook sateeds om te kijken of ik er nog wel zat. S morgens deed ze het ook in bed zodat ze me kan zien. En nu gaat ze gewoon zo zitten
  vrijdag 10 juni 2005 @ 09:35:10 #213
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27796911
Oprichten...bedoelen jullie met het hoofdje omhoog terwijl ze op hun rug liggen? Dat doet Noa de laatste weken ook heel erg veel. Ziet er wel eigenwijs uit alleen is dat niet echt handig als ze moet slapen. Ze kan het dan heeeeeel lang volhouden
pi_27798914
ja, echt een flink stuk omhoog komen, met 't bovenlijf. inclusief dus (rood-aangelopen) hoofd.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:02:31 #215
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27799167
Noah doet dat de laatste tijd ook steeds. En dan boos worden dat het nog niet lukt om te gaan zitten
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_27799314
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:53 schreef bixister het volgende:
ja, echt een flink stuk omhoog komen, met 't bovenlijf.
stoer hee (dat kan David niet hoor )
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:26:15 #217
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27799865
ach, Demi is een beetje verkouden en is dus flink aan het hoesten, gelukkig niet zo heel erg hoor, ze slaapt er gewoon doorheen.

Ben blij te lezen dathet met de rest zo goed gaat hier.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_27800278
Fijn idd dat het goed gaat hier.
Jolie doet het dus vaker zo LB? Ik dacht dat ze altijd kroop en dit een keertje als creatieve variant ertussendoor deed. Dat hoppen is wel een geinig gezicht idd (lijkt op transcendente meditatie ).

En nou was ik helemaal vergeten te bedanken voor de melding dat Villa Happ nu 50% korting geeft.. Maar ik heb er wel een leuke broek voor Myrthe gekocht.

/edit
Lees ik over Demi heen
Beterschap!

[ Bericht 6% gewijzigd door poemojn op 10-06-2005 11:49:34 ]
pi_27800350
ah demi-tje, snel beter worden he!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:23:36 #220
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27801721
Oprichten doet Cas vooral als de speen niet snel genoeg in zijn snavel verdwijnt. iets van Mozes en een berg

Op pijnljke billen na, gaat het goed hier met de kids, lees ik al lurkende. Mooizo!
Ohnee, Demi heeft een virusje opgepakt. Beterschap, hoor.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:52:24 #221
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27804490
Hier ben ik degene die verkouden is én iets van griep had de afgelopen dagen. Noa heeft nog helemaal niets! (ben ik wel erg blij mee, maar hoe lang gaat dat nog duren...)

Beterschap voor Demi! (vind ik nog steeds zo'n leuke naam, zo heet het oppaskindje van m'n moeder ook)

Grappig Smirre, dat doet Noa ook al een aantal maanden, met haar hoofdje naar de speen toe in plaats van de speen naar haar mondje... terwijl het toch echt makkelijker is als die handen naar je mond gaan hoor... (dat leg ik haar dan uit, maar ja, ze is eigenwijs...)
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:10:25 #222
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27805039
Dank jullie wel.

Suzanna, beterschap, hopenlijk wordt noa niet ziek.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_27812876
Thijs is mijn held.... Hij heeft vanaf 01.00 uur geslapen tot 9 uur vanmorgen
geen gegil en gekrijs meer met de melk.

Vanmiddag was hij ook zo giga lief, hij heeft heerlijk gespeeld in de box op de vloer bij de buurvtouw en heb hem niet gehoord
Hij wilde ook weer lekker knuffelen enzo het lijkt erop dat ik mijn Thijssie terug krijg met zijn vrolijkheid en de rust zelve

Demi snel beter worden he meid

Suzana jij ook beterwchap
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2005 @ 18:43:25 #224
81992 Githa
pi_27813234
Thijs je bent ook een held wat goed he !
Ga je dat vannacht weer zo doen....

Demi en Suzanna Beterschap
  vrijdag 10 juni 2005 @ 19:06:46 #225
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27813861
Fijn zeg, Bar!!! En idd, hopelijk vannacht weer...! (arm jochie alstie zo moet gillen....)

Bedankt voor de beterschapjes (laten we hopen dat het helpt)
pi_27814057
Thijs goed hoor!!!
Demi en Suzanna beterschap

Djulian is naar de dokter geweest vanmiddag met Rick. Hij heeft nu een nog heftigere zalf gekregen en benthapenzalf. De benthapen is voor tussendoor en de heftige savonds voor het slapen gaan. Dus dan gaan we dit proberen en veel met blote billen rond laten kruipen. Maar wat doe je als je je vinger klem zer tussen het kastdeurtje? Juist dan ga je plassen van de schrik en dan? Dan huilen omdat alles nat is en dus snel koud. Wat een heerlijk ventje is het toch!!! Hij heeft vanmiddag enorm zitten giechelen met zijn zus. Hij lachte zo hard dat hij helemaal zat te schudden
  vrijdag 10 juni 2005 @ 19:30:09 #227
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27814598
Schattig zeg, Anitra.... Fijn dattie toch lekker vrolijk kan zijn!

Ik ben benieuwd of de zalf helpt (en hoop dat natuurlijk voor jullie!!!)... heel veel beterschap voor de zere rode zielige billetjes van Djulian!!!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 19:40:29 #228
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27814909
Hopelijk helpen de nieuwe zalfjes voor Djulian

Het kdv heeft weer een 'blundertje' gemaakt Ze vroegen de afgelopen weken regelmatig of Noah al fruit mag, en elke keer zeg ik van niet. Het zijn steeds anderen die het vragen, en blijkbaar schrijven ze dat dus nergens op ofzow. Nou las ik in zn schriftje dat ie gisteren dus wel fruit heeft gehad Nog een geluk dat ie geen last van zn darmpjes heeft gehad, want dat had ie dus wel een paar weken geleden toen we met fruit wilden beginnen. De communicatie daar onderling gaat dus niet echt geweldig!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 19:55:29 #229
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27815468
CB vandaag:

Noa 6 maanden:
Lengte: 67 cm
Gewicht: 6990 gr
Hoofdomtrek: 42,5 cm

In vergelijking met:

Noa 4 maanden:
Lengte: 62 cm
Gewicht: 5830 gr
Hoofdomtrek: 41

Oh ja, de CB-arts zei dat hij nog een keer naar haar oogjes wil kijken omdat ze nog scheel zou kijken? Dat is mij echt niet opgevallen...
Wat heeft dat voor consequenties?
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2005 @ 20:20:59 #230
81992 Githa
pi_27816456
Jordy weegt nu al meer als Noa en hijs al even lang ook

ohw jee tex, ik vind dat nogal een fout.... heb ej niet het gevoel dat je "eerste keer "afgepakt is over zoiets groots ? Zo voelde ik dat wel toen....
pi_27816478
Djullian nu moet de zalf weer aanslaan hoor s6 ermee

Netjes Noa

Tex wat een toestand daar bij jullie op het kdv
  vrijdag 10 juni 2005 @ 21:01:13 #232
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27817676
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 20:20 schreef Githa het volgende:
Jordy weegt nu al meer als Noa en hijs al even lang ook

ohw jee tex, ik vind dat nogal een fout.... heb ej niet het gevoel dat je "eerste keer "afgepakt is over zoiets groots ? Zo voelde ik dat wel toen....
Nou het was gelukkig dus niet de eerste keer. We hebben zelf al en paar keer banaan gegeven, maar daar kreeg hij toen weer last van zn darmen van (hij was toen 5 maanden ofzow), dus vandaar dat we er toen weer mee gestopt zijn.

Maar het is me bijna elke week zo ongeveer gevraagd of ie nog geen fruit mocht. Beetje raar dat ze dat dan niet onthouden/opschrijven. Ze communiceren blijkbaar niet echt onderling ofzow? En ik heb in elk geval nooit gezegd dat ie WEL fruit mag, dan ga je toch niet zomaar fruit geven? Hij had wel weer last van zn darmpjes kunnen krijgen of wat dan ook. Gewoon beetje raar.

Nou kan ik ook wel dingen in zijn schriftje schrijven, maar ik ga toch niet elke week schrijven "Noah mag nog steeds geen fruit"?! Ik zou het eerder opschrijven (ofgewoon zeggen) als ie wél fruit mag, is toch veel logischer...

Maar ik ben al lang blij dat ie er geen last van heeft gehad, maar al met al vind ik het wel een beetje raar dus (wéér!).
©Dumbo
  vrijdag 10 juni 2005 @ 21:04:20 #233
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27817785
Texelonia, bij Luuke op het KDV hebben ze een voedingslijst. Daar staat op wie wanneer wat eet en eventuele bijzonderheden. Misschien kun je 's vragen of ze ook niet zoiets hebben en of ze het daar bij kunnen schrijven? En anders een dikke sticker op zijn flesje; IK EET GEEN FRUIT!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2005 @ 21:07:46 #234
81992 Githa
pi_27817870
Nou dat scheelt dan weer Tex, gevoelsmatig dan.

Maar ik zou het toch zeker wel bespreekbaar maken en het probleem voorleggen, het vertrouwen wordt zo geschaad natuurlijk en ik kan me niet voorstellen dat je Noah straks nog graag naar een plek brengt waar je geen vertrouwen in hebt.

Niet alleen dit incident voorleggen maar ook concreet vragen wat hun acties hierin zijn, hoe zij dit denken te veranderen...dat is nodig voor je vertrouwen denk ik.
Communicatie is daar idd een "probleem" en je mag gewoon verwachtingen hebben, je betaald hen tenslotte ook.

Maar goed dan ben ik voor je aan het invullen natuurlijk.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 21:09:17 #235
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27817916
Hier op het kdv hangt er van elk kind een papiertje (in de vorm van Winnie de poeh met honingpot) op de keukenkastjes met daarop de voedingsschema's en bijzonderheden qua voeding.
En pas als een ouder het zegt wordt het bijgewerkt..

Tex, als ik jou was zou ik het hier toch echt niet bij laten zitten! Jij doet zo je best om verantwoord met zijn voeding om te gaan en zij gaan hem dan zomaar wat geven. Ik zou behoorlijk pissig zijn en dat dus niet in het schriftje zetten.. (of juist wel en dan elke dag weer in koeienletters!)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 21:17:27 #236
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27818132
Ze vragen wel elke dag hoe laat ie zn fles mag en schrijven dat dan wel op. Ik nam dus eigenlijk aan dat ze die andere dingen ook wel ergens bijhielden. Want hoe doen ze het dan bijvoorbeeld met kinderen die allergisch zijn voor bepaalde dingen? Daar kun je je toch echt geen fouten mee permitteren lijkt me! En juist omdat ze steeds vroegen of ie al fruit mocht, nam ik aan dat dat wel goed zat.
Begon trouwens wel bijna 'verplicht' te voelen om fruit te gaan geven, terwijl dus beter is te wachten tot 6 maanden. Noah is nog niet eens 6 maanden (okay bijna dan) dus beetje raar om ervan uit te gaan dat een kind al fruit krijgt...

Maar ik ga het er zeker nog met ze over hebben idd.
©Dumbo
pi_27819126
Ja maar eerst al het gedoe met het jongen/meisje verhaal, toen die pagina uit het schriftje gescheurd en nu het fruit. Ik zou toch een gesprek aan gaan daar Tex!
pi_27820850
inderdaad behoorlijk slordig van ze tex!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 00:40:05 #239
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27824125
Demi ging vandaag ook met haar hoofdje omhoog toen ze op haar buik lag, ws zo schattig om te zien.Ondanks haar snotneus en het hoesten is ze toch vrolijk bezig geweest gelukkig.

Tex, dat is wel heel erg slordig
  zaterdag 11 juni 2005 @ 15:17:57 #240
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27834261
Tjee en je kind zal dan overgevoelig zijn zeg zit je s'avonds met je handen in het haar Echt niet netjes
pi_27834854
Wat vervelend Tex..
pi_27835336
De zalfjes lijken aan te slaan bij Djulian
Het bloed niet meer, het is nog wel rood en de huid is erg dun, maar het ziet er goed uit
pi_27835738
Djulian, wat een opluchting zeg
pi_27835887
wat lekker Djullian

Hier vandaag Thijs lekker verwend, met nieuw pyama, nieuwe autostoel een kinderstoel, nog een nijntje speeltje een ander eetlepel dino vond de vorige lekker, en nog een nieuwpakje
  † In Memoriam † zaterdag 11 juni 2005 @ 18:53:08 #245
43556 miss_dynastie
pi_27839331
Oi, Tex, dat vind ik heel erg slordig, ik zou er dan ook zeker werk van maken: vragen hoe dit kon gebeuren, hoe ze dit willen voorkomen, etcetera. Al is het alleen maar om dit soort situaties voor jezelf en anderen in de toekomst te voorkomen!
  zaterdag 11 juni 2005 @ 19:01:34 #246
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27839568
Heeft iemand ervaring met schrale plekjes op babies hoofd? Het is geen exzeem, denk ik. Het jeukt ook niet. Maar het is schraal. Ik 'smeer' (jaja, op hoofdjes van kinderen ga ik niet kloppen) zodadelijk klopt iemand me terug... er nu balneum-creme op, zonder geur- en kleurstoffen. Maar wat doen jullie in zo'n geval?
pi_27840405
Ik heb er geen ervring mee Smirre sorry

Thijs moet nog een beetje wennen aan zijn nieuwe kinderstoel, het fruithapje ging goed, maar toen ik hem terug zette voor de avondmaaltijd ging het 2 min goed en daarna huilen huilen en huilen, dus Thijs er maar terug uitgehaald en op schoot eten gegeven en dat ging goed

We hebben de Nanu kinderstoel, waarvan je ook het blad kunt halen zodat hij gemakkelijk ondertafel kan.

Iemand trouwens een idee hoe het kan dat Thijs de ene keer slaapt van 20/21.00 uur tot 24.00/01.00 uur.
Of van 20.00 uur tot 04.00 uur ....

Dit is namelijk nu zo een beetje het "ritme"dat telkens terug komt.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 19:47:07 #248
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27840820
Smirre, Balneum lijkt me wel okay, je zou ook bepanthen kunnen gebruiken is ook superspul

Tex, wat lastig joh... sterkte ermee!

Bar heeft hij echt honger als hij wakker wordt, of is hij ook wel getroost met een kroel?
Je zou m kunnen wakker maken voor een laatste voeding, of zijn patroon gewoon volgen.
Verder weet ik het ook niet zo goed, ik heb geen ervaring met doorslapende babies Ik heb Chiara altijd gevoed als ze wakker werd, hoe laat het ook was...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27840901
hij heeft echt honger....

en ik voed dus ook elke keer
  zaterdag 11 juni 2005 @ 20:18:49 #250
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27841754
Smirre is het niet toevallig berg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')