Deze OP is hier te vindenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen. Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid. Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later. Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan. Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is. Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%. Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen. Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien. Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken. Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
Ik bouw bijna nooit agrarische industrie. Ze nemen veel ruimte in en vervuilen het water behoorlijk. Dus ik zou ze alleen in van die kleine dorpjes bouwen.quote:Het water is idd erg vervuild. Helemaal zwart
Maar als ik gewone industrie neem vullen ze alleen de rand en blijven er grote gebieden over zonder industrie. Dat staat ook niet mooi.
Ik bouw overigens vrijwel geen openbaar vervoer omdat ik meer iemand van wegen ben
nog tips omtrend het neerzetten van bus stops (wat is het bereik van die dingen bijvoorbeeld.. zowiets??)quote:Op zondag 29 mei 2005 10:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik bouw bijna nooit agrarische industrie. Ze nemen veel ruimte in en vervuilen het water behoorlijk. Dus ik zou ze alleen in van die kleine dorpjes bouwen.
En het lijkt me ook handig om toch met openbaar vervoer te gaan werken. Je sims houden niet zo van autovervuiling van de uitlaatgassen.
Agrarisch bouw ik ook bijna nooit, idd alleen als het een klein dorpje moet worden, dat staat wel leuk in het overzicht van de regioquote:Op zondag 29 mei 2005 10:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik bouw bijna nooit agrarische industrie. Ze nemen veel ruimte in en vervuilen het water behoorlijk. Dus ik zou ze alleen in van die kleine dorpjes bouwen.
En het lijkt me ook handig om toch met openbaar vervoer te gaan werken. Je sims houden niet zo van autovervuiling van de uitlaatgassen.
Wat het bereik precies is weet ik niet. Maar je sims zijn geen echte liefhebbers om veel te lopen. Dus ik zet ze meestal neer zoals op onderstaand plaatje. Maar R$$$ zal minder snel van het OV gebruik maken dan bijvoorbeeld R$.quote:Op zondag 29 mei 2005 10:53 schreef mschol het volgende:
[..]
nog tips omtrend het neerzetten van bus stops (wat is het bereik van die dingen bijvoorbeeld.. zowiets??)
Ja, ik heb me ook altijd afgevraagd of zoiets werkt?quote:Op zondag 29 mei 2005 10:53 schreef mschol het volgende:
[..]
nog tips omtrend het neerzetten van bus stops (wat is het bereik van die dingen bijvoorbeeld.. zowiets??)
Als je nou je belasting voor I$ op heel hoog zet en je I$$ en I$$$ heel laag, zul je meer "schone" industrie aantrekkenquote:Tijdje geleden schreef iemand:
Maar als ik gewone industrie neem vullen ze alleen de rand en blijven er grote gebieden over zonder industrie. Dat staat ook niet mooi.
Is het toevallig deze?quote:Op zondag 29 mei 2005 11:12 schreef Cerbie het volgende:
Uit de handleiding uit het stukje Bushalte:
"Sims lopen niet graag, dys moet je ervoor zorgen dat je de sations op loopafstand bouwt (doorgaans zo'n 10 vakjes, afhankelijk van de lengte van de reis)."
Met de routeinformatie kun je ook een hoop informatie krijgen over het reisgedrag van je sims. Zelf gebruik ik altijd een plugin met metro en bus ineen, maar ben even de naam ervan kwijt. (2 van die blauwe koepels)
Maar voor I$$$ moeten je sims ook wel goed opgeleid zijn anders heb je er nog niet veel aan.quote:Op zondag 29 mei 2005 11:13 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Als je nou je belasting voor I$ op heel hoog zet en je I$$ en I$$$ heel laag, zul je meer "schone" industrie aantrekken
en bij mij blijven ze dom ofzoquote:Op zondag 29 mei 2005 11:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is het toevallig deze?
[..]
Maar voor I$$$ moeten je sims ook wel goed opgeleid zijn anders heb je er nog niet veel aan.
Nee, hij lijkt er wel op maar dan eentje met twee bollen. Ik maak wel even een screenshot.quote:Op zondag 29 mei 2005 11:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is het toevallig deze?
[..]
Maar voor I$$$ moeten je sims ook wel goed opgeleid zijn anders heb je er nog niet veel aan.
Duurt wel een tijdje eer dat ze slimmer worden. Maar bepaalde gebouwen zijn ook leeftijdsgebonden. Zo hebben museums vooral zin bij oudere sims. Dus daar moet je ook rekening mee houden als je een museum wil neerzetten. Die zet ik bijvoorbeeld meestal neer bij het blauwe gedeelte op deze map:quote:Op zondag 29 mei 2005 11:19 schreef mschol het volgende:
[..]
en bij mij blijven ze dom ofzo
iniedergeval lage e.q
ik moet maar gewoon dingen proberen, vind ik vanzelf wel wat \:P
Doet het niet bij mijquote:
holy hit dnk niet dat dat bij mij gaat lukkenquote:Op zondag 29 mei 2005 11:32 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Duurt wel een tijdje eer dat ze slimmer worden. Maar bepaalde gebouwen zijn ook leeftijdsgebonden. Zo hebben museums vooral zin bij oudere sims. Dus daar moet je ook rekening mee houden als je een museum wil neerzetten. Die zet ik bijvoorbeeld meestal neer bij het blauwe gedeelte op deze map:
[afbeelding]
En dan heb je na een aardig tijdje zoiets
[afbeelding]
Kloptquote:Op zondag 29 mei 2005 11:15 schreef ElmarO het volgende:
Maar voor I$$$ moeten je sims ook wel goed opgeleid zijn anders heb je er nog niet veel aan.
yup je mist wat textures..quote:Op zondag 29 mei 2005 11:39 schreef Falco het volgende:
Check dit:
[[url=http://img287.echo.cx/img287/3696/joviaaloct151911173008765bd.th.png]afbeelding][/URL]
Dit ziet er wel ridicuul en maf uit. Volgens mij mis ik naast de vele gedownloade plugins, nog wat dingen, zoals props of textures ofzo. Of niet?
Verder is die metro en bus-station in één wel kek. Ik zet namelijk normaal die twee dingen vaak naast elkaar.
Wat hij zegtquote:Op zondag 29 mei 2005 11:52 schreef crossover het volgende:
ik heb em over een paar dagen ook binnen! op sim city 3000 ben ik al bijna op uitgekeken.. ik heb alleen niet zo'n hele snelle computer (256 mb werkgeheugen, 1.5 gh), maar werkt het dan wel gewoon soepel?
ben wel benieuwd
Hey Falcoquote:Op zondag 29 mei 2005 11:39 schreef Falco het volgende:
Check dit:
[[url=http://img287.echo.cx/img287/3696/joviaaloct151911173008765bd.th.png]afbeelding][/URL]
Dit ziet er wel ridicuul en maf uit. Volgens mij mis ik naast de vele gedownloade plugins, nog wat dingen, zoals props of textures ofzo. Of niet?
Verder is die metro en bus-station in één wel kek. Ik zet namelijk normaal die twee dingen vaak naast elkaar.
Hier loopt het met 512MB RAM en een Athlon XP2400+, moet wel lukkenquote:Op zondag 29 mei 2005 11:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wat hij zegt
lleen heb ik 512mb werkgeheugen en een 2800 amd 64![]()
Moet echt ff zo'n spel hebben om hem eens FLINK te testen![]()
Qua processor moet het wel goed zitten. Maar Simcity houdt wel van wat geheugen. Bij mij verbruikt het standaard al zo'n 300MB.quote:Op zondag 29 mei 2005 11:52 schreef crossover het volgende:
ik heb em over een paar dagen ook binnen! op sim city 3000 ben ik al bijna op uitgekeken.. ik heb alleen niet zo'n hele snelle computer (256 mb werkgeheugen, 1.5 gh), maar werkt het dan wel gewoon soepel?
ben wel benieuwd
Hier 768MB DDR RAM met een AMD64 3200+ loopt hij super.quote:Op zondag 29 mei 2005 11:55 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Hier loopt het met 512MB RAM en een Athlon XP2400+, moet wel lukken
quote:Op zondag 29 mei 2005 11:51 schreef Renesite het volgende:
Hmm, als iemand een post maakt van welke dingen een echte must zijn kan ik binnenkort er mee aan de slag
Of een site erbij met allemaal links enzo
Wellicht dat jij hem gaat installeren? Je gaat gewoon weer SC4 instaleren. * hop hop * luie donderquote:Op zondag 29 mei 2005 11:58 schreef Kozzmic het volgende:
Ik ben er vorig jaar mee gestopt omdat een en ander al erg snel te traag werd, maar inmiddels heb ik een snellere videokaart en meer intern geheugen (512 MB), dus wellicht dat ik 'm ook maar weer eens ga installeren.
quote:Op zondag 29 mei 2005 12:07 schreef Cerbie het volgende:
M'n station, wat doen zeMet 9000 sims over een station met een capaciteit van 2000 is niet okay
Net alsof dat veel isquote:Op zondag 29 mei 2005 12:07 schreef Cerbie het volgende:
M'n station, wat doen zeMet 9000 sims over een station met een capaciteit van 2000 is niet okay
ooooh okquote:Op zondag 29 mei 2005 12:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik vond Engels wat fijner werken. Dus vandaar dat ik hem in het Engels heb.
Een beetje overbelast laten zijn.quote:
Ik zou er niet zo snel één weten. Ik maak bijna altijd gebruik van monorail in plaats van normale rails.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:14 schreef Cerbie het volgende:
Wat is eigenlijk de capaciteit van een enkele spoorlijn en ElmarO, weet jij een mooi treinstation met een grote capaciteit?
Dus ook de must-do 's waar jullie t over hebbenquote:Op zondag 29 mei 2005 12:20 schreef AMD64 het volgende:
* AMD64 is druk bezig met alle plugins vandaag af te hebben.
Dus helaas geen tijd voor SC4 vandaag.
zondequote:Op zondag 29 mei 2005 12:23 schreef Rag het volgende:
Nog twee pics van m'n dorp:
[afbeelding]
[afbeelding]
En straks lekker een meteoriet op m'n wijkje mikken.
![]()
IK ga alles doen (qua goed spul)quote:Op zondag 29 mei 2005 12:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dus ook de must-do 's waar jullie t over hebben
iets met textuur kwam ik al tegen enzo
Ik ga het vanmiddag gewoon opnieuw proberen.quote:Op zondag 29 mei 2005 10:43 schreef ElmarO het volgende:
Ik bouw bijna nooit agrarische industrie. Ze nemen veel ruimte in en vervuilen het water behoorlijk. Dus ik zou ze alleen in van die kleine dorpjes bouwen.
En het lijkt me ook handig om toch met openbaar vervoer te gaan werken. Je sims houden niet zo van autovervuiling van de uitlaatgassen.
quote:Op zondag 29 mei 2005 12:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
MOET JE OOK
ONSCHULDIGE SIMS VERMOORDEN
dat welquote:Op zondag 29 mei 2005 12:39 schreef Rag het volgende:
[..]
Zal wel een trein laten ontsporen ipv die meteoriet. Geef toe, tis een stuk humaner.
Die willk ook,quote:Op zondag 29 mei 2005 13:07 schreef MrX1982 het volgende:
Al die plugins moet ik ook eens installeren. Ik heb nu een kale installatie.
Maar ik wacht denk ik ff totdat ik de legale versie heb. Ik speel nu met een illegale versie![]()
gmail.com duss hequote:Op zondag 29 mei 2005 13:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De niet zo legale versie mailen?![]()
*Mail aanzet
Nergensquote:Op zondag 29 mei 2005 13:13 schreef Mikkie het volgende:
Hmmm... is 't vandaag nergens koopzondag ofzo?
Ik krijg ook, na jaren niks doen, ineens zin om te spelen, door het lezen van dit topic natuurlijk
Dat was voor mij de vorige keer een reden om het niet meer te spelenquote:Op zondag 29 mei 2005 13:10 schreef Cerbie het volgende:
Crash, natuurlijk net weer als ik wil gaan saven
Heerlijk dat gmail iddquote:
Gewoon bestellen via Internetquote:Op zondag 29 mei 2005 13:14 schreef Renesite het volgende:
Nergens![]()
De 1e zondag van de maand in het Noorden des land
rene.itzme gmail comquote:Op zondag 29 mei 2005 13:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Heerlijk dat gmail idd![]()
[..]
Gewoon bestellen via Internet
Kan beter ff naar freerecordshop morgen, fiets er praktisch 4 keer langsquote:Op zondag 29 mei 2005 13:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Heerlijk dat gmail idd![]()
[..]
Gewoon bestellen via Internet
Net zo makkelijk iddquote:Op zondag 29 mei 2005 13:17 schreef Renesite het volgende:
Kan beter ff naar freerecordshop morgen, fiets er praktisch 4 keer langs
Kan dat serieus?quote:Op zondag 29 mei 2005 13:17 schreef Renesite het volgende:
rene.itzme gmail com
Love it
Opslag plaats van werkelijk alles![]()
Waar dat dan...quote:Op zondag 29 mei 2005 13:20 schreef MrTorture het volgende:
Ik heb vrijdag alle locale compu-, game- en muziekstores afgelopen, niets gevonden. Fijn op internet besteld
quote:
Maar een bijlage kan maar 20mb zijnquote:Op zondag 29 mei 2005 13:24 schreef Renesite het volgende:
You are currently using 8 MB (0%) of your 2240 MB.![]()
ouch.quote:
Ja hoor. Ik heb zelf meer dan 300 MB aan plugins en bij mij is het goed speelbaar. Alleen bij de eerste keer opstarten moet hij soms wat langer laden, maar dat is het dan wel.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:16 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dat was voor mij de vorige keer een reden om het niet meer te spelenAls een spel eenmaal crasht na een avond hard werk ofzo, gaat et meteen de kast in
Ik heb dus nu al 240 mods gedownd (ben op de helft van de LOT's op simtropolis) dus ik verwacht nog wel wat meer te downen.
Wordt het spel dan nog wel speelbaar??
-warez link-quote:
proxis.nlquote:
Ik sloop wel wat diensten en wegen in een van m'n grote steden, moet lukkenquote:Op zondag 29 mei 2005 13:48 schreef MrX1982 het volgende:
Heeft er iemand eigenlijk al een ghetto wijk gebouwd?
Zo'n ranzige, zwaar vervuilde wijk met vieze hoogbouw
SIM CITY 4 DELUXEquote:
quote:Op zondag 29 mei 2005 14:23 schreef Cerbie het volgende:
Voor
[[url=http://img73.echo.cx/img73/6761/betonjungle5xc.th.jpg]afbeelding][/URL]
Na
[[url=http://img222.echo.cx/img222/9743/pauper0th.th.jpg]afbeelding][/URL]
Weet je hoe moeilijk het is om een stad te laten verpauperenIk heb het halve wegennet, de ziekenhuizen, de scholen, de politiebureau's en de vuilnisvernietiger gesloopt en het bleef nog mooi, toen ben ik maar met de belastingen gaan kloten
Dalijk nog een poging, dit keer met twee overbelaste kerncentrales en een belasting van 20%
Editje: Die belasting verhogen is meer dan genoeg om iedereen weg te jagen
Kijk dat is verpauperingquote:Op zondag 29 mei 2005 14:23 schreef Cerbie het volgende:
Voor
[[url=http://img73.echo.cx/img73/6761/betonjungle5xc.th.jpg]afbeelding][/URL]
Na
[[url=http://img222.echo.cx/img222/9743/pauper0th.th.jpg]afbeelding][/URL]
Weet je hoe moeilijk het is om een stad te laten verpauperenIk heb het halve wegennet, de ziekenhuizen, de scholen, de politiebureau's en de vuilnisvernietiger gesloopt en het bleef nog mooi, toen ben ik maar met de belastingen gaan kloten
Dalijk nog een poging, dit keer met twee overbelaste kerncentrales en een belasting van 20%
Editje: Die belasting verhogen is meer dan genoeg om iedereen weg te jagen
dat moet ook wel lukken denk ik. Ik gooi gewoon de hoogbouw plat en zet de belasting voor pauperhoogbouw zo laag mogelijk, als die in het spel zit tenminstequote:Op zondag 29 mei 2005 17:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kijk dat is verpaupering![]()
Maar toch was dat in SC3000 mooier. Nu heb je leegstaande hoogbouw he? In SC3000 kreeg je van die smerige pauper hoogbouw.
Laten we het hopen. En anders moet iemand dat ff gaan makenquote:Op zondag 29 mei 2005 17:43 schreef Cerbie het volgende:
dat moet ook wel lukken denk ik. Ik gooi gewoon de hoogbouw plat en zet de belasting voor pauperhoogbouw zo laag mogelijk, als die in het spel zit tenminste
aaahaaaa!quote:Op zondag 29 mei 2005 14:22 schreef MrTorture het volgende:
[..]
SIM CITY 4 DELUXE
op 2 losse woorden zoeken dus
Nog lang niet inderdaadquote:Op zondag 29 mei 2005 18:33 schreef MrTorture het volgende:
675 addons en nog lang niet klaar op simtropolis
k zit nu op 735 objecten, 739 MB. En dat in een dag en een avond. Dat is meer dan dat ik pr0n downquote:
Nog n aantal dagen en ik heb m binnenquote:Op zondag 29 mei 2005 19:02 schreef AMD64 het volgende:
[[url=http://img92.echo.cx/img92/9591/harborcity1sa.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img68.echo.cx/img68/7199/harborcity22cu.th.jpg]afbeelding][/URL]
Hij is nu wel wat meer uitgebouwdquote:Op zondag 29 mei 2005 19:44 schreef MrX1982 het volgende:
Geinig.
Beetje klein nog
Die plugins zijn wel cool. Moet ik ook downloaden
Dat is de grapquote:Op zondag 29 mei 2005 20:25 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb het spel nu 3 dagen (budget titel gekocht op bol.com) maar het lukt me nog niet inkomsten te genereren; valt toch vies tegen om dit spel fatsoenlijk te spelen
dan moet je simcity 1 eens proberen, dies pas makkelijkquote:Op zondag 29 mei 2005 20:25 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik heb het spel nu 3 dagen (budget titel gekocht op bol.com) maar het lukt me nog niet inkomsten te genereren; valt toch vies tegen om dit spel fatsoenlijk te spelen
Netjesquote:Op zondag 29 mei 2005 20:19 schreef AMD64 het volgende:
Stad Harbor City
[[url=http://img44.echo.cx/img44/1785/harborcity32os.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img44.echo.cx/img44/9795/harborcity46sc.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img21.echo.cx/img21/3429/harborcity55kl.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ziet er goed uitquote:Op zondag 29 mei 2005 20:19 schreef AMD64 het volgende:
Stad Harbor City
[[url=http://img44.echo.cx/img44/1785/harborcity32os.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img44.echo.cx/img44/9795/harborcity46sc.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img21.echo.cx/img21/3429/harborcity55kl.th.jpg]afbeelding][/URL]
Bedankt, nu zit ik al op 45.000 inwoners. Het gaat vreselijk snel.quote:
Ik zou de vervuiling de stad uitjagen. Zijn je inwoners ook weer blij.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:46 schreef Cerbie het volgende:
M'n groepje forenzensteden is aan het vastlopen, er is heel veel vraag naar hightech, alleen maar naar hightech eigenlijk en het industriegebied is een vervuilde rotzooi.
Ik zit te kijken wat ik zal gaan doen, de vervuiling de stad uitjagen of gewoon een nieuw hightechgebied aanleggen
forenzensteden, alleen industrie in één stad?quote:Op zondag 29 mei 2005 20:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik zou de vervuiling de stad uitjagen. Zijn je inwoners ook weer blij.
Feliquote:Op zondag 29 mei 2005 22:27 schreef AMD64 het volgende:
En zojuist de 50.000 gehaald
[[url=http://img176.echo.cx/img176/8003/harborcity79mk.th.jpg]afbeelding][/URL]
Laat anders eens wat close-up beelden zien van je stedenquote:Op zondag 29 mei 2005 21:59 schreef Cerbie het volgende:
[..]
forenzensteden, alleen industrie in één stad?Ik heb een nieuwe stad voor hightech gestart, omdat er in die bergen toch maar een beetje kan staan. Ik heb alleen per ongeluk opgeslagen nadat ik wat met godmode heb zitten kutten, nu is het net een platgeslagen berg
Het is die ene in de vorm van een rechthoek helemaal onderaan het plaatje. Plaatje is trouwens mijn regio tot nu toe
[[url=http://img176.echo.cx/img176/8122/regio2oe.th.jpg]afbeelding][/URL]
Als de steden onderin waar ik nu mee bezig ben wat verder zijn, zal ik eens wat screenshots gaan maken, is altijd zoveel moeite om een aantal steden te laden, af te sluiten en weer te ladenquote:Op zondag 29 mei 2005 22:40 schreef Rag het volgende:
[..]
Laat anders eens wat close-up beelden zien van je steden
Leuk eilandje ja, ziet er goed uitquote:
Ziet er mooi uitquote:Op zondag 29 mei 2005 23:00 schreef Remqo het volgende:
Weer een stadje af. Nu met wat meer groen.
Er wonen 40.000 inwoners en ik maak ruim §2000 winst.
[afbeelding]
Crystal Lagoonquote:Op zondag 29 mei 2005 23:02 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit. Welke watermod gebruik je?
Schitterendquote:Op zondag 29 mei 2005 23:00 schreef Remqo het volgende:
Weer een stadje af. Nu met wat meer groen.
Er wonen 40.000 inwoners en ik maak ruim §2000 winst.
[afbeelding]
hoe kan je uberhaupt een map makenquote:Op zondag 29 mei 2005 23:11 schreef MrTorture het volgende:
Hoe maak je nou een zo realistisch mogelijk ogende map? Ik zit te kloten in photoshop, maar het ziet er nooit echt uit
En dat is mijn allereerste stad in mijn regioquote:Op zondag 29 mei 2005 23:18 schreef MrX1982 het volgende:
Mooie steden![]()
Zulke steden wil ik ook bouwen
me tooquote:Op zondag 29 mei 2005 23:18 schreef MrX1982 het volgende:
Mooie steden![]()
Zulke steden wil ik ook bouwen
Kan je inderdaad doen.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:21 schreef mschol het volgende:
[..]
me too
maar als ik het zo hoor:
de industrie aan de rand dan commercie en dan pas woonwijken ofzo???
dat zou de beste opzet zijn?
Ja. Voor de industrie reserveer je een bepaald gebied. En dan bouw je aan de andere kant je residental en commercial zones.quote:Op zondag 29 mei 2005 23:21 schreef mschol het volgende:
[..]
me too
maar als ik het zo hoor:
de industrie aan de rand dan commercie en dan pas woonwijken ofzo???
dat zou de beste opzet zijn?
dat wil bij mij niet echt lekker lopenquote:Op zondag 29 mei 2005 23:22 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Kan je inderdaad doen.
Of anders zet je de industrie bij je buurstad.
Waarom niet. Als je ziet dat je stad weer nieuwe industrie nodig heeft. Dan maak je gewoon nieuw bij.quote:
hmm the poro's are talking here..quote:Op zondag 29 mei 2005 23:23 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ja. Voor de industrie reserveer je een bepaald gebied. En dan bouw je aan de andere kant je residental en commercial zones.
quote:Op zondag 29 mei 2005 23:28 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm the poro's are talking here..
ga morgen wel nog een keer iets uit prutsen
plaatje van een air force base die ik kwijt moest:
[afbeelding]
zie ook vooral hoe crea ik moest zijn voor de monorail en wegen
stad is nu trouwens wel pleite:
ik had een te groot afvalprobleem...
Best watquote:Op zondag 29 mei 2005 23:30 schreef AMD64 het volgende:
[..]![]()
Maar ja dit?
Bestandsgroote: 672.33 KB (688462 bytes)![]()
tja had geen zin ik resizen...quote:Op zondag 29 mei 2005 23:30 schreef AMD64 het volgende:
[..]![]()
Maar ja dit?
Bestandsgroote: 672.33 KB (688462 bytes)![]()
traaaag dusquote:Op zondag 29 mei 2005 23:35 schreef mschol het volgende:
[..]
tja had geen zin ik resizen...
wees blij dat ik geen 2MB plaatje heb neer gezet...
em het is me eigen upload
aggossie.. moet je eff wat langer wachten..quote:
quote:Op zondag 29 mei 2005 23:45 schreef Falco het volgende:
[[url=http://img285.echo.cx/img285/8458/newregion11173994401rm.th.jpg]afbeelding][/URL]
750k verdeeld over vier steden. Ik moet alleen nog iets verzinnen tegen die lelijke zwarte plekken in het water
.
[[url=http://img186.echo.cx/img186/938/newregion11173800178am.th.jpg]afbeelding][/URL]
De transportkaart: snelwegen, avenues treinrails, subway, monorail. Alles gaat bij mij flink door elkaar.
[[url=http://img197.echo.cx/img197/3575/jofeljun35911172732502ar.th.jpg]afbeelding][/URL]
Hier het begin van mijn allereerste stad met de hoek met nare dingen. Ik ben overigens een fan van kolencentrales.
[[url=http://img197.echo.cx/img197/4579/panorama4il.th.jpg]afbeelding][/URL]
Even snel een panorama in elkaar geflanst. Het ziet er momenteel in deze stad nog iets grotesker uit.
[[url=http://img176.echo.cx/img176/6476/jofeloct43811171013444ll.th.jpg]afbeelding][/URL]
Prachtig overzicht, nietwaar?
[[url=http://img181.echo.cx/img181/1547/jofeloct43811171013040xo.th.jpg]afbeelding][/URL]
Een uitgestrekte lappendeken van akkers met daar tussen een klein dorpje is ook aanwezig in deze eerste stad.
[[url=http://img181.echo.cx/img181/6928/riviermondjan72111171008138rf.th.jpg]afbeelding][/URL]
De lappendeken gaat door naar een tweede andere stad. Deze is nog niet zo heel mooi en verpauperd her en der.
[[url=http://img44.echo.cx/img44/166/riviermondnov12311172355020tk.th.jpg]afbeelding][/URL]
Zoals hier
[[url=http://img44.echo.cx/img44/2531/riviermondjan112111171008376wh.th.jpg]afbeelding][/URL]
Alhoewel het daarentegen wel prima vertoeven is op deze twee eilandjes van Riviermond
[[url=http://img44.echo.cx/img44/2071/riviermonddec72011171007292ix.th.jpg]afbeelding][/URL]
Dit eilandje middenin de rivier is ook wel kek!
[[url=http://img176.echo.cx/img176/6623/riviermonddec22011171006787po.th.jpg]afbeelding][/URL]
En deze hypermoderne industriewijk ziet er ook geinig uit. Momenteel is die wel een paar keer zo groot.
Doe je goedquote:Op zondag 29 mei 2005 23:20 schreef AMD64 het volgende:
En dat is mijn allereerste stad in mijn regio
wil dat zelf ook doen en ik erger me er mateloos aan want me steden kome met geluk net op de 110.000 inwoners... en dan heb ik nog niet eens boeiende hoogbouw..quote:Op maandag 30 mei 2005 00:40 schreef Falco het volgende:
Het valt mij op dat mijn bouwstijl 'alles-zo-dicht-op-elkaar-zetten' is terwijl anderen vrolijk hele stroken grasveld naast een snelweg planten bijvoorbeeld en weer drie avenues naast elkaar laten lopen enzo. Komt dat omdat ik opgegroeid ben in de drukke stad ofzo en elke vierkante meter zo efficient en nuttig wil benutten?
je hebt 3 soorten industire, commercie en residentie:quote:Op maandag 30 mei 2005 07:17 schreef Renesite het volgende:
Is dat niet zo dat je ook dure bewuowing enzo kan doen?
YAY!quote:Op maandag 30 mei 2005 07:38 schreef mschol het volgende:
[..]
je hebt 3 soorten industire, commercie en residentie:
$, $$ en $$$
en dat gfeeft de wealth an de sims aan die erin komen wonen.,..
In photoshopquote:
Het is meer werk wat je denktquote:Op maandag 30 mei 2005 10:52 schreef MrTorture het volgende:
Ik wil zelf een regio maken, met een verhoogde rijkeluis-buurt met witte stranden en een marina, een massa-woonwijk, een soort van manhattan-achtig eiland en een grachten wijk als a'dam of leiden ofzoMaar goed, dat wil nog voor geen meter
Heb et wel vaker gedaan, maar het ziet er nooit heel natuurlijk uitquote:
Vroeger maakte ik alleen maar stranden.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:27 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Heb et wel vaker gedaan, maar het ziet er nooit heel natuurlijk uitte aangelegd...
En maar wachten op de topless simvrouwtjes zekerquote:
quote:Op maandag 30 mei 2005 11:33 schreef Auticia het volgende:
Hulde aan de makers van het plugin-topic!
Dus je wilt hoogbouw?quote:Op maandag 30 mei 2005 13:11 schreef speknek het volgende:
Ik heb altijd het probleem dat op een gegeven moment m'n regio volgebouwd is. Dan willen er nog wel mensen bij komen, maar ze bouwen nauwelijks de hoogte in.. Iemand enig idee hoe ik dit kan stimuleren?
Steeds faillietquote:Op maandag 30 mei 2005 14:40 schreef AMD64 het volgende:
Beter Renesite
Heel veel succes. En laat je screens binnenkort zien
daar zijn truukjes voorquote:Op maandag 30 mei 2005 16:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook
Vet lopen bouwen, mooie infrastructuur enzo, ga je failliet
juisttttquote:Op maandag 30 mei 2005 16:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook
Vet lopen bouwen, mooie infrastructuur enzo, ga je failliet
ikke willenquote:Op maandag 30 mei 2005 17:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
De welbekende moneycheats zeker? Dát maakt SimCity dus mooi
Ach, ergens op simtropolis staan boompjes die wel geld kunnen laten groeien aan de blaadjes (;quote:Op maandag 30 mei 2005 17:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kijk hier maar eens dan. Met die codes ga ik dadelijk ook aan de slag, kijken hoe ver ik kan komen met genoeg geld
die ben ik vanmiddag tegen gekomen, dat is wel heel erg overduidelijk cheatenquote:Op maandag 30 mei 2005 17:33 schreef Rag het volgende:
[..]
Ach, ergens op simtropolis staan boompjes die wel geld kunnen laten groeien aan de blaadjes (;
Wat me altijd opvalt, is dat het best makkelijk is om een stadje te maken tot en met 10.000 inwoners ofzo. Winst maken is tot dan geen probleem. Maar bij meer dan 10.000 inwoners, wordt het op een of andere bizarre manier toch moeilijker ):quote:Op maandag 30 mei 2005 19:26 schreef Renesite het volgende:
[afbeelding]
Zonder te cheaten
en niet veel later was ik failliet![]()
* Renesite slecht inquote:Op maandag 30 mei 2005 19:35 schreef Drakul het volgende:
Daarom is langzaam opbouwen toch echt een must
zelfs met cheate n lukt ne dat nietquote:Op maandag 30 mei 2005 20:18 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik cheat altijd. Mij gaat het niet om de uitdaging maar om de mooie stad.![]()
hmm en wat dan over de editor die beschikbaar is op internet???quote:Op maandag 30 mei 2005 08:04 schreef MrTorture het volgende:
[..]
In photoshop
korte handleiding:
* bepaal de grootte van je region: je hebt per stad: klein, middel en groot, die zijn resp 1, 2 en 4 km in zowel lengte als breedte. (Je kunt er dus voor kiezen om bijvoorbeeld 6 grote steden te maken in 1 regio, dan krijg je 12 bij 8 kilometer als totale regio)
* maak in photoshop een bestand, waarbij de afmetingen zijn: (aantal kilometers * 64)+1
(in geval 12x8 -> 769 x 513)
* maak een tijdelijke laag aan en vul deze blauw. Zet bij blending options de rechter (lichte) schuif van de opacity (dacht ik, iig de onderste schuif) op 83 (83 is zeeniveau)
* teken nu in grijstinten je map, 83 is zeeniveau ( dus grijs 83.83.83), 255 is een enorme berg en 0 is de bodem van de oceaan.
* Sla de map op als 8-bits bitmap.
Maak nu een config.bmp die even veel punten heeft als je regio kilometers. en zet daarin de stippen voor de regio-groottes. 1 rode stip is een kleine map, 2x2 groene stippen is een medium en 3x3 pixels blauw voor huge. Kies wel verschillende rood, groen en blauw tinten, anders zie je het verschil niet meer tussen de mappenHet enige criterium is dat de andere RGB waarden 0 zijn.
Sla deze op als config.bmp met kleur. (Komt er op neer dat je bij 12x8 km dus een plaatje hebt van 12x8 pixels)
Vervolgens kun je in SC4 een nieuwe regio maken en daarvoor een map importeren.
quote:Op maandag 30 mei 2005 20:33 schreef Cerbie het volgende:
[..]
[[url=http://img73.echo.cx/img73/6761/betonjungle5xc.th.jpg]afbeelding][/URL]
Die heeft ruim 300k inwoners![]()
Dan doe je het niet slecht, veel ingelezen zekerquote:Op maandag 30 mei 2005 20:37 schreef AMD64 het volgende:
[..]BRILLIANT
Maar waar ik nu mee bezig ben, is nog steeds mijn eerste stad in de regio. Niet slecht toch?
Heel veel dingen zelf uitgeprobeerdquote:Op maandag 30 mei 2005 20:45 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dan doe je het niet slecht, veel ingelezen zekerDie stad was mijn tweede geloof ik, de infrastructuur in het oosten is een ramp, verder loopt ie wel redelijk
En best wel lelijk door het weinige groen
Ben ook nu nieuwe screens aan het maken. Al 90.000 inwonersquote:Op maandag 30 mei 2005 21:01 schreef Cerbie het volgende:
Nee die ga ik nu maken, mn literatuurverslag rolt nu uit de printer
Je bouwstijl gaat er zeker op vooruitquote:Op maandag 30 mei 2005 21:12 schreef AMD64 het volgende:
HarborCity
90.000
[[url=http://img174.echo.cx/img174/2364/harborcity9ii.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img171.echo.cx/img171/558/harborcity23db.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img171.echo.cx/img171/1940/harborcity30ev.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img171.echo.cx/img171/7750/harborcity42jr.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img171.echo.cx/img171/8797/harborcity56nr.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img249.echo.cx/img249/2258/harborcity65kg.th.jpg]afbeelding][/URL]
Zitten heel vaak mooie regio's tussen. Die van die Nederlander had ik daar ook gezien. Die was zeerquote:Op maandag 30 mei 2005 20:13 schreef blieblie het volgende:
Ik verbaas me wel eens over de steden die ze op simtropolis maken.
Dat detail in die steden, niet normaal gewoon.
Een mooie regio van een nederlander is deze:
http://www.simtropolis.com/idealbb/view.asp?forumID=36&topicID=63651
Een andere erg mooie regio is deze:
http://www.simtropolis.com/idealbb/view.asp?topicID=58126
en dat allemaal door mij (en ik kan het niet voor elkaar krijgen een beetje stad te makien..quote:
ROFLquote:Op maandag 30 mei 2005 22:05 schreef Cerbie het volgende:
http://home.versatel.nl/luukwel/simcity.htm
Ik zo van, waar is mijn pagina
Kopieer ik hem in de verkeerde dir![]()
quote:Op maandag 30 mei 2005 22:05 schreef Cerbie het volgende:
http://home.versatel.nl/luukwel/simcity.htm
Ik zo van, waar is mijn pagina
Kopieer ik hem in de verkeerde dir![]()
geef me 30 minuten hij draait niet goed meerquote:Op maandag 30 mei 2005 22:13 schreef Renesite het volgende:
Je kan ook maps + steden downloaden?
Ik wil eens met een goed draaiende stad beginnen
boehoeeeeeequote:Op maandag 30 mei 2005 22:15 schreef mschol het volgende:
[..]
geef me 30 minuten hij draait niet goed meer
Treinen krijg ik meestal ook niet echt goed werkend. Maar je moet ze om ongeveer 10 vakjes neerzetten. Je sims zijn vrij luie wezens. Een andere manier om ze het OV in te dwingen is tol gaan heffen. Dan willen ze toch wel wat sneller van het OV gebruik maken.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:17 schreef Renesite het volgende:
Metro's, treinen etc draaien ook NOOIT goed bij mij
heb ik ook gedaan, een tol poortje op me belanhgrijkste snel weg neer gezet:quote:Op maandag 30 mei 2005 22:21 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Treinen krijg ik meestal ook niet echt goed werkend. Maar je moet ze om ongeveer 10 vakjes neerzetten. Je sims zijn vrij luie wezens. Een andere manier om ze het OV in te dwingen is tol gaan heffen. Dan willen ze toch wel wat sneller van het OV gebruik maken.
quote:Op maandag 30 mei 2005 22:27 schreef Cerbie het volgende:
Sims zijn net hollanders als het op geld aankomt
Ik had een kleine brug liggen die er eigenlijk lag om veel brandweer snel op dat eilandje te krijgen als het nodig was. Ook lag er een veerdienst die voor het verkeer bedoeld was.
Iedereen over die brug, leg er een tolpoort in en ineens is de hele brug verlaten
Ik heb van Simtropolis geloof ik ook een mod die parking fines toevoegt bij de stadverordeningen, om ze heel effectief het openbaar vervoer in te jagen, probeer die anders te vinden
quote:Op maandag 30 mei 2005 20:34 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm en wat dan over de editor die beschikbaar is op internet???
die lijkt hetzelfde te doen...
ga het daar gewoon nog een keer mee proberen
ik kon zo snel niet vinden waar ik het nou exact had gevonden maar hierbj wat linkies naar de landscape desinger:quote:
damn...quote:Op maandag 30 mei 2005 23:48 schreef AMD64 het volgende:
En mijn map is helemaal vol
Morgen een nieuwe stad maken
das meeer copy past tochquote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:27 schreef AMD64 het volgende:
Wie maakt deel 14?
Bedankt voor de tip!quote:Treinen krijg ik meestal ook niet echt goed werkend. Maar je moet ze om ongeveer 10 vakjes neerzetten. Je sims zijn vrij luie wezens. Een andere manier om ze het OV in te dwingen is tol gaan heffen. Dan willen ze toch wel wat sneller van het OV gebruik maken.
wie nietquote:Op dinsdag 31 mei 2005 07:57 schreef Renesite het volgende:
Ik wil steeds zoveel tegelijk
Ik neem aan dat je deze bedoeld? Dan ga ik die ook eens gebruiken. Er moeten nog meer mensen het OV inquote:Op maandag 30 mei 2005 22:27 schreef Cerbie het volgende:
Sims zijn net hollanders als het op geld aankomt
Ik had een kleine brug liggen die er eigenlijk lag om veel brandweer snel op dat eilandje te krijgen als het nodig was. Ook lag er een veerdienst die voor het verkeer bedoeld was.
Iedereen over die brug, leg er een tolpoort in en ineens is de hele brug verlaten
Ik heb van Simtropolis geloof ik ook een mod die parking fines toevoegt bij de stadverordeningen, om ze heel effectief het openbaar vervoer in te jagen, probeer die anders te vinden
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:15 schreef jogy het volgende:
Elke keer als ik dit topic lees heb ik weer zin om Simcity te spelen maar zodra ik dat kreng heb opgestart is die zin alweer weg en stop ik weer na 2 minuten.
Vanavond nog maar weer een poging wagen.
Die is wel kek inderdaad, dat is de enige reden waarom ik mijn super nintendo nog in een doos heb zitten, het enige spel wat ik daar nog van kan vinden is simcityquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:43 schreef mschol het volgende:
[..]
moet je de oude simcity online spelen
op simcity.com
leuke toetsen combie doen en je had 9.999.999.999 dollar ofzoquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Die is wel kek inderdaad, dat is de enige reden waarom ik mijn super nintendo nog in een doos heb zitten, het enige spel wat ik daar nog van kan vinden is simcity.
Helemaal tof, echt waar.
Komt goed.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:55 schreef MrTorture het volgende:
Ik mag om 16.30 hopen dat-ie in de brievenbus ligt![]()
Ah shit, misquote, doelde op MrTorture (;quote:
Ik ben nu op mijn werk. Dus even gen tijd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:09 schreef blieblie het volgende:
Komt er nog een aanvulling op het plugin topic??.
Zo een geniaal topic mag natuurlijk niet stil vallen.
Neequote:
Veel mooier en schonerquote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:01 schreef Renesite het volgende:
Industrie in andere steden bouwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |