Deze OP is hier te vindenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen. Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid. Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later. Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan. Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is. Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%. Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen. Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien. Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken. Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
Ik bouw bijna nooit agrarische industrie. Ze nemen veel ruimte in en vervuilen het water behoorlijk. Dus ik zou ze alleen in van die kleine dorpjes bouwen.quote:Het water is idd erg vervuild. Helemaal zwart
Maar als ik gewone industrie neem vullen ze alleen de rand en blijven er grote gebieden over zonder industrie. Dat staat ook niet mooi.
Ik bouw overigens vrijwel geen openbaar vervoer omdat ik meer iemand van wegen ben
nog tips omtrend het neerzetten van bus stops (wat is het bereik van die dingen bijvoorbeeld.. zowiets??)quote:Op zondag 29 mei 2005 10:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik bouw bijna nooit agrarische industrie. Ze nemen veel ruimte in en vervuilen het water behoorlijk. Dus ik zou ze alleen in van die kleine dorpjes bouwen.
En het lijkt me ook handig om toch met openbaar vervoer te gaan werken. Je sims houden niet zo van autovervuiling van de uitlaatgassen.
Agrarisch bouw ik ook bijna nooit, idd alleen als het een klein dorpje moet worden, dat staat wel leuk in het overzicht van de regioquote:Op zondag 29 mei 2005 10:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik bouw bijna nooit agrarische industrie. Ze nemen veel ruimte in en vervuilen het water behoorlijk. Dus ik zou ze alleen in van die kleine dorpjes bouwen.
En het lijkt me ook handig om toch met openbaar vervoer te gaan werken. Je sims houden niet zo van autovervuiling van de uitlaatgassen.
Wat het bereik precies is weet ik niet. Maar je sims zijn geen echte liefhebbers om veel te lopen. Dus ik zet ze meestal neer zoals op onderstaand plaatje. Maar R$$$ zal minder snel van het OV gebruik maken dan bijvoorbeeld R$.quote:Op zondag 29 mei 2005 10:53 schreef mschol het volgende:
[..]
nog tips omtrend het neerzetten van bus stops (wat is het bereik van die dingen bijvoorbeeld.. zowiets??)
Ja, ik heb me ook altijd afgevraagd of zoiets werkt?quote:Op zondag 29 mei 2005 10:53 schreef mschol het volgende:
[..]
nog tips omtrend het neerzetten van bus stops (wat is het bereik van die dingen bijvoorbeeld.. zowiets??)
Als je nou je belasting voor I$ op heel hoog zet en je I$$ en I$$$ heel laag, zul je meer "schone" industrie aantrekkenquote:Tijdje geleden schreef iemand:
Maar als ik gewone industrie neem vullen ze alleen de rand en blijven er grote gebieden over zonder industrie. Dat staat ook niet mooi.
Is het toevallig deze?quote:Op zondag 29 mei 2005 11:12 schreef Cerbie het volgende:
Uit de handleiding uit het stukje Bushalte:
"Sims lopen niet graag, dys moet je ervoor zorgen dat je de sations op loopafstand bouwt (doorgaans zo'n 10 vakjes, afhankelijk van de lengte van de reis)."
Met de routeinformatie kun je ook een hoop informatie krijgen over het reisgedrag van je sims. Zelf gebruik ik altijd een plugin met metro en bus ineen, maar ben even de naam ervan kwijt. (2 van die blauwe koepels)
Maar voor I$$$ moeten je sims ook wel goed opgeleid zijn anders heb je er nog niet veel aan.quote:Op zondag 29 mei 2005 11:13 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Als je nou je belasting voor I$ op heel hoog zet en je I$$ en I$$$ heel laag, zul je meer "schone" industrie aantrekken
en bij mij blijven ze dom ofzoquote:Op zondag 29 mei 2005 11:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is het toevallig deze?
[..]
Maar voor I$$$ moeten je sims ook wel goed opgeleid zijn anders heb je er nog niet veel aan.
Nee, hij lijkt er wel op maar dan eentje met twee bollen. Ik maak wel even een screenshot.quote:Op zondag 29 mei 2005 11:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is het toevallig deze?
[..]
Maar voor I$$$ moeten je sims ook wel goed opgeleid zijn anders heb je er nog niet veel aan.
Duurt wel een tijdje eer dat ze slimmer worden. Maar bepaalde gebouwen zijn ook leeftijdsgebonden. Zo hebben museums vooral zin bij oudere sims. Dus daar moet je ook rekening mee houden als je een museum wil neerzetten. Die zet ik bijvoorbeeld meestal neer bij het blauwe gedeelte op deze map:quote:Op zondag 29 mei 2005 11:19 schreef mschol het volgende:
[..]
en bij mij blijven ze dom ofzo
iniedergeval lage e.q
ik moet maar gewoon dingen proberen, vind ik vanzelf wel wat \:P
Doet het niet bij mijquote:
holy hit dnk niet dat dat bij mij gaat lukkenquote:Op zondag 29 mei 2005 11:32 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Duurt wel een tijdje eer dat ze slimmer worden. Maar bepaalde gebouwen zijn ook leeftijdsgebonden. Zo hebben museums vooral zin bij oudere sims. Dus daar moet je ook rekening mee houden als je een museum wil neerzetten. Die zet ik bijvoorbeeld meestal neer bij het blauwe gedeelte op deze map:
[afbeelding]
En dan heb je na een aardig tijdje zoiets
[afbeelding]
Kloptquote:Op zondag 29 mei 2005 11:15 schreef ElmarO het volgende:
Maar voor I$$$ moeten je sims ook wel goed opgeleid zijn anders heb je er nog niet veel aan.
yup je mist wat textures..quote:Op zondag 29 mei 2005 11:39 schreef Falco het volgende:
Check dit:
[[url=http://img287.echo.cx/img287/3696/joviaaloct151911173008765bd.th.png]afbeelding][/URL]
Dit ziet er wel ridicuul en maf uit. Volgens mij mis ik naast de vele gedownloade plugins, nog wat dingen, zoals props of textures ofzo. Of niet?
Verder is die metro en bus-station in één wel kek. Ik zet namelijk normaal die twee dingen vaak naast elkaar.
Wat hij zegtquote:Op zondag 29 mei 2005 11:52 schreef crossover het volgende:
ik heb em over een paar dagen ook binnen! op sim city 3000 ben ik al bijna op uitgekeken.. ik heb alleen niet zo'n hele snelle computer (256 mb werkgeheugen, 1.5 gh), maar werkt het dan wel gewoon soepel?
ben wel benieuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |