TNT draagt al wel TNT kleding. Diegene die nu nog TPG zijn, krijgen volgend jaar nieuwe TNT kleding. De nieuwe kleding wordt nu nog uitgetest door een aantal testpersonen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:07 schreef texelonia het volgende:
Hebben jullie trouwens al TNT kleding?
Wij namelijk nog niet, maar soms zie ik wel es iemand van de pakketdienst rondrijden, en die heet wel altijd al een oranje TNT polo aan.
True, ik zal me nog even beraden over een nieuwe OP!quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:01 schreef Carport het volgende:
[..]
TNT draagt al wel TNT kleding. Diegene die nu nog TPG zijn, krijgen volgend jaar nieuwe TNT kleding. De nieuwe kleding wordt nu nog uitgetest door een aantal testpersonen.
En de OP klopt niet echt, er staan nog de posts van het vorige topic in.
Ja maar dit is dus iemand van de TPG. tenminste, hij rijdt in een TPG busje.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:01 schreef Carport het volgende:
TNT draagt al wel TNT kleding. Diegene die nu nog TPG zijn, krijgen volgend jaar nieuwe TNT kleding. De nieuwe kleding wordt nu nog uitgetest door een aantal testpersonen.
Dude, een 17 jarige krijgt volgens mij ¤ 2,63 ofzo !quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:26 schreef Troeta het volgende:
Minimumloon is trouwens geen 2 euro nog wat hoor, zou wel erg triest zijn anders.
Hier rijden ook TNT mensen in TPG busjes rond. En TPG mensen in gehuurde busjes. Om het allemaal even makkelijk te houden.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:33 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ja maar dit is dus iemand van de TPG. tenminste, hij rijdt in een TPG busje.
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:34 schreef jozef444 het volgende:
T is redelijk makkelijk, TNT pakketdienst zie je niet zo heel veel rijden, merendeel is allemaal TPG (waaronder yours truly) Die rijden of al in nieuwe TNT wagens (pas geleden is bij ons op t depot de eerste afgeleverd) of in oude TNT wagens (de laatste was er net 2 maanden uit, welgeteld 1 maand een rood wagenpark gehad
)
En over die kleding, er is nog zat volk bij ons wat sinds de laatste naamswijziging (nu 2 jaar geleden toen we van TNT -> TPG werden) nog steeds zen kleding heeft en daar af en toe nog in rondloopt
kan iemand t nog volgen ?
Doe er dan zonnebrandcreme op...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:48 schreef Troeta het volgende:
jeetje, m'n neus is helemaal verbrand van al dat buitenlopen!
Pakketpost is gewoon goooooooedquote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:38 schreef Classics het volgende:
Ik verbaas me er steeds meer over dat pakketjes gewoon aankomen![]()
[..]
Ik ga maar overplaatsing aanvragen denk ik. Het was hier wederom heel erg druk, vanmorgen had ik maar liefst 9 (!!) blauwe bakken, dus ik kwam pas om 12.30 uur terug van m'n ochtendwijk!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:55 schreef jozef444 het volgende:
t was vandaag hier ook lekker rustigen in korte broek de hele dag rondwandelen is zeker niet verkeerd
(btw altijd prettig als bedrijven waterkoelers hebben staan
)
Ligt eraan wat je druk vindtquote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ga maar overplaatsing aanvragen denk ik. Het was hier wederom heel erg druk, vanmorgen had ik maar liefst 9 (!!) blauwe bakken, dus ik kwam pas om 12.30 uur terug van m'n ochtendwijk!
En volgens de prognoses wordt het volgende zaterdag wederom erg druk!
Gelukkig was het vandaag niet zo achterlijk smerig heet als gisteren.
Gisteren tot 2 uur op het terras gezeten en om 6 uur er weer uit . Ik was niet zo snel vandaagquote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:03 schreef Beach het volgende:
Fuuuuuuuuck morgen werken en nu zit ik te zuipenen het is fucking 30 graden op mn kamer dat wordt brak werken
![]()
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:24 schreef gr8w8 het volgende:
Vandaag konden we als zaterdagpostbodes, op basis van annuiteit nieuwe diensten kiezen. Ik ga er maar een kleine 30 minuetn per zaterdag op achteruit, mazzel gehad dus. Nu 8.05 uur dus, ipv 8.35 oud. Half zeven beginnen, kantine, wat postbussen, pakketjes enzo en de gebruikelijke prik van voorbereiden en uiteindelijk twee wijkjes wegbrengen.
Ik hoorde (Ghehehe) dat het ook bij ons erg kud was afgelopen zaterdagen. Toen ik dus in Egypte zat. Nu heb ik dus nog steeds geen badmintonsetje.Vier uur 's nachts lande het vliegtuig, loop ikd e volgende middag helemaal gaar om een uur of twee richting centrum, kom ik een collega tegen. Die dus net met zijn ochtendwijk weg kon gaan brengen door alle drukte en opsplitsen. Had ik niet eens door.
![]()
Heb je je nou toch een kleiner contract laten aansmeren? Nee toch he! Nou ja, 8 uur is nog steeds een heel behoorlijk contract, zdw's krijgen bij ons in de regel geen groter contract dan 4 uur. Er loopt bij ons 1 zdw rond met een contract van 8 uur, maar dat is echt een uitzondering.
Nee, dik acht uur vond ik best acceptabel. Lever maar ongeveer 20 euro per periode in dus, da's best te overzien.quote:
Personeelsdienst bellen?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 20:44 schreef jeloo het volgende:
waar vind ik eigenlijk de login enzo weer voor mn pluspunten ding :p
ben benieuwd hoeveel ik dr heb
en die brief natuurlijk weggegooid :p
De avond duurt dan zo lang he.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:46 schreef MrX1982 het volgende:
Ik was gister lekker vrij
Ook weleens fijn een zaterdag geen post. Alleen heb ik dan niet het idee dat het zaterdag is![]()
Ja je mist het toch wel. Een zaterdag zonder post voelt vreemdquote:
Hoe staat je dienst. qua uren enzo?quote:Op maandag 30 mei 2005 11:55 schreef M3THoD_MAN het volgende:
Zaterdat was het weer lekker weertje. Viel me niks tegen die HSM. Was pas om 5 uur weer thuis. Uiteindelijk 2 kleine wijkjes en nog een beetje weggelopen. Ging pas om half 3 de straat op.
Tegen mij is officieel nooit verteld dat ik geen korte broek mag dragen, en heb geen korte broek van de TPG gekregen. Heb vorig jaar dus wel gewoon in korte broek gelopen. Heb ook wel es zonder shirt gelopen, want een polo in maat S komt bijna tot aan m'n knieën en de mouwen tot m'n ellebogen. Veeeeeels te warm dus! Heb paar weken geleden maar alvast een petje gevraagd (die had ik dus ook niet nee) voor deze zomer, dan heb ik tenminste nog iets van TPG aanquote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:21 schreef teigan het volgende:
korte broeken mag wel, tenminste, dan moet je die zomerkleding hebben..
Maar je mag niet zonder t shirt lopen, daar krijg je problemen mee
Als dat zo is laat ik me expres aanrijden onderweg naar het postkantoorquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:20 schreef mark_03 het volgende:
Zaterdag HAH? Of nie?
Thanx dudequote:
ik heb zaterdag al lekker vrijquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:34 schreef JDude het volgende:
[..]
Als dat zo is laat ik me expres aanrijden onderweg naar het postkantoor
WFP me ****quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Net even een van m'n fietsen geprepareerd voor de WFP estafette. Morgen is er een sterrit voor Rayon ZML. Overmorgen dan voor Peel&Maas en zo gaat het het land door.
Doet nog iemand mee aan de WFP-estafette?
Zijn bij jullie op zaterdag ook de voorbereidingstijden gehalveerd? Reken er dan maar op dat je je nieuwe tijd niet gaat halenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:27 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Nee, dik acht uur vond ik best acceptabel. Lever maar ongeveer 20 euro per periode in dus, da's best te overzien.
Nee, ik weet het, ik heb de verhalen al gehoord. Nu ben ik meestal wel een uur of 2 tot 3 eerder klaar dan mijn dienst staat, die tij dis zeker voorbij. De looptijden zijn niets veranderd, lekker twee loopwijkjes, daar raak ik niet extra tijd mee kwijt, het gaat toch zitten in die gezamelijke voorbereiding. Of dat is wennen, of ze zullen die moeten verruimen. Ik hou er inderdaad wel rekening mee dat ik de eerste tijd misschien wel wat later ben.quote:Op woensdag 1 juni 2005 08:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zijn bij jullie op zaterdag ook de voorbereidingstijden gehalveerd? Reken er dan maar op dat je je nieuwe tijd niet gaat halen(zeker niet op een drukke zaterdag, en dat is het hier iedere zaterdag!), dus dat je fors meeruren gaat draaien.
![]()
Bij de invoering van de HSM ging mijn dienst van 4.50 uur naar 4 uur, maar mijn contract is nooit aangepast. Dat werd gewoon opgelost door mij regelmatig een extra wijkje mee te geven van een zieke of een verlofganger, dus in de praktijk maak ik nu meer uren op zaterdag dan ooit tevoren.
Sterker nog, ik krijg binnenkort een contractverhoging! Ik ga van 4.50 uur naar 6 uur!![]()
Hey we wonen wel in Nederland hoorquote:
He, vergeet je sokken niet he. je mag alleen de TPG afritsbroekaan, met het bijbehorende tafelkleedjeblouse en TPG sokken. Schoenen mag je wel zelf kiezen, als ze maar bruin/rood zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:23 schreef M3THoD_MAN het volgende:
Afgelopen zomer begon er ook eentje bij ons over mijn korte broek. Waarom heb je geen korte broek van de TPG aan? Omdat ik er geen heb...als je er eentje voor me hebt dan trek ik em aan. Nee die heb ik niet voor je...nou dan houdt het op. Beetje jammer....
Ik heb zwartequote:Op woensdag 1 juni 2005 14:31 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Schoenen mag je wel zelf kiezen, als ze maar bruin/rood zijn.
Haha nee. Toevallig merkte een collega bij mij op kantoor dat ook al op. Ook een schaatserskont!quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Hm, de TPG jeans passen mij juist goed. De afritsbroeken zitten me veel te strak, die zijn niet ontworpen voor een schaatserskont.
Dan wordt het vrijdag aangeboden.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:26 schreef Dizzee het volgende:
Vraagje: als een rembours zending donderdag naar me word verstuurd, krijg ik het dan vrijdag aangeboden? of moet ik wachten tot na het weekend? hoop het niet![]()
Ah, mooi zo. Thanksquote:Op donderdag 2 juni 2005 00:22 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dan wordt het vrijdag aangeboden.
Kwaliteitscontrolekaarten?quote:Op donderdag 2 juni 2005 02:16 schreef Troeta het volgende:
Tja, ik hoor maar niks over kleding die ik eigenlijk zou krijgen na mijn eerste maand.
Maar gister regende het en ben ik een regenjas gaan vragen, maar kreeg er geen broek bij.
Zien die petjes er een beetje uit? Want ik krijg eigenlijk wel snel koppijn als ik lang in de zon loop, dus ik denk dat het verstandig is om die aan te doen.
Een TPG-broek zou ik eigenlijk ook wel willen hebben, ik heb namelijk te weinig broeken en dan moet ik zo vaak wassen als ik hem sávonds weer aan wil
Ik word trouwens gek van die kwaliteitscontrolekaarten, ze zitten er nu al 2 weken elke dag tussen.
Af en toe snap ik heus wel en ik vis ze er toch wel allemaal tussenuit, maar vind het nu teveel moeite worden.
Ja dan doen ze kaartjes tussen je post en dan moet jij ze eruit vissen, en als je ze allemaal eruit haalt dan let je goed op ofzow.quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:08 schreef JDude het volgende:
Kwaliteitscontrolekaarten?
Ik moet ook vaak m'n broeken wassen. Ik heb maar één spijkerbroek en één afritsbroek, maar werk soms meer dan 4 dagen in de weekquote:Op donderdag 2 juni 2005 02:16 schreef Troeta het volgende:
Tja, ik hoor maar niks over kleding die ik eigenlijk zou krijgen na mijn eerste maand.
Maar gister regende het en ben ik een regenjas gaan vragen, maar kreeg er geen broek bij.
Zien die petjes er een beetje uit? Want ik krijg eigenlijk wel snel koppijn als ik lang in de zon loop, dus ik denk dat het verstandig is om die aan te doen.
Een TPG-broek zou ik eigenlijk ook wel willen hebben, ik heb namelijk te weinig broeken en dan moet ik zo vaak wassen als ik hem sávonds weer aan wil
Ja, ik heb ze hier ook elke zaterdag. Was een keer naar m'n baas toe gegaan om te vragen waarom ze er continu tussen zaten, terwijl ik ze allemaal weer mee terug nam. Een onduidelijk gemompel over dat ie t bij iedereen deed was het antwoord.quote:Ik word trouwens gek van die kwaliteitscontrolekaarten, ze zitten er nu al 2 weken elke dag tussen.
Af en toe snap ik heus wel en ik vis ze er toch wel allemaal tussenuit, maar vind het nu teveel moeite worden.
Ah, maar het is dus wel duidelijk dat het geen post is?quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:14 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ja dan doen ze kaartjes tussen je post en dan moet jij ze eruit vissen, en als je ze allemaal eruit haalt dan let je goed op ofzow.
Zitten er bij ons gelukkig al hele tijd niet meer tussen, een heel enkele keer kom ik weer es een kaartje tegen.
Nouja, ze zijn wit en er staat een lap tekst op. Het is wat dikker papier en ze vallen er vaak al tussenuit of zitten bovenop de stapel:)quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:24 schreef JDude het volgende:
[..]
Ah, maar het is dus wel duidelijk dat het geen post is?
Dan gebruiken we ze hier vast niet. Nog nooit gezien in ieder geval.
Volgens mij hebben ze een soort testadressen waar ze de overkomstduur e.d. meten.quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:26 schreef Troeta het volgende:
Ah, zo'n petje ziet er best leuk uit, ik was al bang voor een knalrooie.
Ik zag dat andere postbezorgers alleen maar die gekke bloesjes hadden, die hoef ik dan weer niet, zo'n polo'tje is leuker.
Over die kaarten hoor ik ook nooit wat, of ik ze nou allemaal heb of te weinig.
Ze zullen het hopelijk minder doen over een paar maanden, maar eigenlijk is het flauw, want de postbodes die hun eigen wijk sorteren hebben er geen last van
Wat zijn trouwens de andere manieren om te controleren? (staat op die kaart dat het 1 van de manieren is)
Het is een los blaadje van dik papier. Er staat op dat TPG het beste bedrijf is en continu haar kwaliteit controleert blablabla (voor het geval je het blaadje per ongeluk toch bezorgd).quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:24 schreef JDude het volgende:
[..]
Ah, maar het is dus wel duidelijk dat het geen post is?
Dan gebruiken we ze hier vast niet. Nog nooit gezien in ieder geval.
[nostalgie]
Kent iemand de kaarten van de vakkentelling nog? Elke dag moest je van een ander vak invullen hoeveel post en pakketten je er voor had.
[/nostalgie]
Ik hoor er ook niet echt wat over, maar leg het altijd maar op z'n bureau. Op maandag vindt 'ie dan altijd een hele stapel briefjesquote:Op donderdag 2 juni 2005 11:26 schreef Troeta het volgende:
Over die kaarten hoor ik ook nooit wat, of ik ze nou allemaal heb of te weinig.
Ze zullen het hopelijk minder doen over een paar maanden, maar eigenlijk is het flauw, want de postbodes die hun eigen wijk sorteren hebben er geen last van
Wat zijn trouwens de andere manieren om te controleren? (staat op die kaart dat het 1 van de manieren is)
Klopt, maar dit wordt door een ander bedrijf (OPTA of iets dergelijks) gecontroleerd. Die adressen zijn dacht ik niet bekend bij TPG.quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:28 schreef JDude het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze een soort testadressen waar ze de overkomstduur e.d. meten.
quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:24 schreef JDude het volgende:
[nostalgie]
Kent iemand de kaarten van de vakkentelling nog? Elke dag moest je van een ander vak invullen hoeveel post en pakketten je er voor had.
[/nostalgie]
Inderdaad! Ze gingen een halfjaar of zelfs een jaar mee volgens mij. Tegen de kerst sneuvelde het ene na het andere recordquote:Op donderdag 2 juni 2005 11:48 schreef OMG het volgende:
[..]. Ja, ik ken het nog. Iedere keer was het weer een verrassing welk vakje je mocht tellen. Altijd leuk als het druk was en je het bij het volste vakje moest doen. Kerst was helemaal een ramp, maar dat was wel de tijd om records te breken op die kaarten
.
Oh gadver, inderdaad!quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:48 schreef OMG het volgende:
[..]. Ja, ik ken het nog. Iedere keer was het weer een verrassing welk vakje je mocht tellen. Altijd leuk als het druk was en je het bij het volste vakje moest doen. Kerst was helemaal een ramp, maar dat was wel de tijd om records te breken op die kaarten
.
Hoe ben je daar achter gekomen dan? Ik heb er geen een in m'n wijk volgens mij.quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:40 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Iets anders, weet iemand hier waar de INTOMART adressen zijn in zijn/ haar wijk? Ik wist er in mijn oude wijk één te zitten, daar deed iedereen ook heel krampachtig over. Alsof het bij andere klanten minder belangrijk was correct te bezorgen...
Yep, pestdingen. Hoe vaak ik niet heb gehad dat ik op een erg drukke dag het vakje voor het winkelcentrum (5 winkels en nauwelijks post) moest tellenquote:Op donderdag 2 juni 2005 11:24 schreef JDude het volgende:
[..]
WTF zijn INTOMART adressen ??quote:Op donderdag 2 juni 2005 12:40 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Oh gadver, inderdaad!
Nee, dan zijn die kwaliteitscontrole kaarten iets beter. Bij ons gaat dat bij roulatie. Om de zoveel tijd krijg je ze, ook de postbodes die zelf hun vakken zetten.
Iets anders, weet iemand hier waar de INTOMART adressen zijn in zijn/ haar wijk? Ik wist er in mijn oude wijk één te zitten, daar deed iedereen ook heel krampachtig over. Alsof het bij andere klanten minder belangrijk was correct te bezorgen...
Bij ons zijn de voorbereidingstijden doordeweeks (tandenknarsend) aangepast, want daar liep je helemaal gigantisch uit als je hah had. Op zaterdag zijn de voorbereidingstijden nog steeds niet aangepast, maar daar is de uitloop ook wat minder: de tijd die je binnen te kort komt haal je buiten vaak gedeeltelijk weer in (als je een snelle loper bent, en de looptijd van je wijk ruim staat), zodat de meeste zdw's bij ons (althans de snelle jongens/meisjes) niet meer dan 30 minuten uitlopen, op een dienst van tussen de 5 en 7 uur. Maar de tijd dat je tijd overhield aan het eind van de dag is voorbij.quote:Op woensdag 1 juni 2005 09:28 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Nee, ik weet het, ik heb de verhalen al gehoord. Nu ben ik meestal wel een uur of 2 tot 3 eerder klaar dan mijn dienst staat, die tij dis zeker voorbij. De looptijden zijn niets veranderd, lekker twee loopwijkjes, daar raak ik niet extra tijd mee kwijt, het gaat toch zitten in die gezamelijke voorbereiding. Of dat is wennen, of ze zullen die moeten verruimen. Ik hou er inderdaad wel rekening mee dat ik de eerste tijd misschien wel wat later ben.
Vakkentelbriefjes! Ik wordt helemaal nostalgischquote:Op donderdag 2 juni 2005 18:27 schreef teigan het volgende:
Die vakkentelkaartjes ken ik ook nog wel van "vroeger".....
Rond kerst had je dan wel veel in een vakje..
Ik werk ondertussen niet meer bij de post, maar vriendjelief wel, dus ik klets zo af en toe nog wel mee
"ptt post" staat ook nog gewoon op mijn kleding. Behalve dan op de zomerkleding. Mijn regenjas is inmiddels al zo versleten dat er achterop mijn rug "ptt po" staat. Aan de voorkant zijn alle letters al van het borstzakje afquote:Op donderdag 2 juni 2005 19:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vakkentelbriefjes! Ik wordt helemaal nostalgischDe tijd dat je alle post nog handmatig sorteerde, een zetblok nog geen Sammy V was, je teamcoach nog gewoon groepsleider heette, en het bedrijf nog gewoon ptt post heette (met kleine letters en zonder dat kroontje). Those were the days.............
Dat ze vooraan zitten is juist een hele collegiale collega geweest. Hij of zij vindt het ook onzin en stopt die kaartjes daarom op een plek die jij altijd makkelijk kan vindenquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:22 schreef Troeta het volgende:
Nou ik had ze vandaag weer hoor. Er zaten er 4 vooraan in de eerste bundel, erg vaag en 2 tussen de rest van de bundels.
Ik vind het echt een beetje kinderachtig worden elke dag.
D'r is een of andere club die brieven stuurt naar allerlei geselecteerde mensen in het land. Die mensen moeten dan opbellen, of worden gebeld, en zeggen of de post op tijd, onbeschadigd, juist, en nog meer van dat soort dingen, bezorgd is. Uiteindelijk krijgt de TPG dan te horen of ze t goed doen enzo.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:09 schreef Adsum het volgende:
[..]
WTF zijn INTOMART adressen ??
Forgive my ignorance, ik ben slechts een zaterdagpostbode![]()
![]()
Kijk, dat zijn de échte postbodesquote:Op donderdag 2 juni 2005 19:47 schreef OMG het volgende:
[..]
"ptt post" staat ook nog gewoon op mijn kleding. Behalve dan op de zomerkleding. Mijn regenjas is inmiddels al zo versleten dat er achterop mijn rug "ptt po" staat. Aan de voorkant zijn alle letters al van het borstzakje af.
Een onderdeel van de postconcessie is dat een onafhankelijk bureau de kwaliteit van de postbezorging moet meten. Intomart is dit onafhankelijke bureau. Zij hebben een aantal controleadressen waar de post dus helemaal niks mee te maken heeft. Als het goed is weet zelfs je vestigingsmanager niet waar deze adressen zijn. Mensen die op die adressen wonen krijgen regelmatig brieven van Intomart om te controleren of de overkomstduur goed is en er goed bezorgd wordt.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:09 schreef Adsum het volgende:
[..]
WTF zijn INTOMART adressen ??
Forgive my ignorance, ik ben slechts een zaterdagpostbode![]()
![]()
Ja, daar dacht ik ook al aan, maar wist niet wie mijn post had gesorteerd. Ik denk dat het dan die leuke, lieve postbode wasquote:Op donderdag 2 juni 2005 20:25 schreef Carport het volgende:
[..]
Dat ze vooraan zitten is juist een hele collegiale collega geweest. Hij of zij vind het ook onzin en stopt die kaartjes daarom op een plek die jij altijd makkelijk kan vinden
[..]
Die laatste twee van de drie zaterdagen had ik dus vrij ivm vakantie. Verdomme, geen badmintonset.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:41 schreef Bensel het volgende:
Ach, na de afgelopen weken mocht het bij ons ook wel een keer rustig zijn..
Horen die niet los van elkaar te staan? Dat is bij ons wel zo. Heeft ook zijn nadelen hoor, zo mag er niet, tenzij het echt heel uitzonderlijk is, aan een fulltimer gevraagd worden of hij wil overwerken om een zaterdagwerker vrij te geven.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:43 schreef MadGuy het volgende:
Het is natuurlijk hartstikke leuk, dat teamwerken... Maar dat een aantal joekels hier nu het verlof zelf kunnen regelen, daar zie ik nu wel de nadelen van in. Als zaterdagmedewerker moet je nu bijna een half jaar van te voren een verlofdag aanvragen anders heeft een full time medewerker al zijn verlof ingeplanned...
Huis Aan Huis...quote:Op maandag 6 juni 2005 15:48 schreef GewoonPim het volgende:
Wtf is HAH?
Slechte zaak is dat, bij mijn oude werk mocht ik ook nooit vrij. Hele drama's waren dat altijdquote:Op maandag 6 juni 2005 15:43 schreef MadGuy het volgende:
Het is natuurlijk hartstikke leuk, dat teamwerken... Maar dat een aantal joekels hier nu het verlof zelf kunnen regelen, daar zie ik nu wel de nadelen van in. Als zaterdagmedewerker moet je nu bijna een half jaar van te voren een verlofdag aanvragen anders heeft een full time medewerker al zijn verlof ingeplanned...
Het hoort wel, maar omdat er bij ons in het team weinig échte zaterdagmedewerkers zijn, worden die gaten opgevuld met fulltimers en parttimers die ook doordeweeks werken. Ik geloof dat het eens in de twee weken rouleert ofzo. Zodoende heb je dus fulltimers die een snipperdag op zaterdag willen, en de zaterdagmedewerkers zijn dan de pineut...quote:Op maandag 6 juni 2005 15:49 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Horen die niet los van elkaar te staan? Dat is bij ons wel zo. Heeft ook zijn nadelen hoor, zo mag er niet, tenzij het echt heel uitzonderlijk is, aan een fulltimer gevraagd worden of hij wil overwerken om een zaterdagwerker vrij te geven.
Wij hadden vandaag de Gamma en AH.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:40 schreef Yeahinho het volgende:
Morgen gewoon drie verschillende Huis aan Huis in élke wijk........
Leve de Karwei, Gamma en Albert Heijn.
Dat ken ik............. mijn collega's zijn hele aardige mensen, todat je ze vraagt of ze iets voor jou willen doen. Dan wordt ineens de hele Werken In Teamspirit achter de rododendrons geflikkerd en is het weer samen voor ons eigen. Gelukkig zit het met de zaterdagwerkers onderling wel okee, die helpen mekaar uit de brand. Als ik een stukje extra wegbreng voor een zwk zodat hij vrij kan krijgen dan wel eerder weg kan, dan kan ik er van opaan dat hij/zij dat later ook voor mij doet. En dat terwijl zaterdagkrachten in feite niet echt bij WIT worden betrokken!quote:Op maandag 6 juni 2005 19:40 schreef MadGuy het volgende:
Geloof me, die luxe heb ik ook. Maar collegialiteit is soms ver te zoeken bij ons. Ze steken graag met een glimlach een mes in je rug als het ware...
Daar kunnen ze hier ook een houtje van. In plaats van dat er op zaterdag gevraagd word of je nog een extra wijk weg kunt brengen, word er tegen je gezegd "Je hebt straks ook dat wijkje nog." Vooral als het druk is, is dit mateloos irritant.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:33 schreef MadGuy het volgende:
En dat ik zaterdag vroeger moest beginnen. Het werd maar even voor me beslist.
Bij jullie wordt de HAH dus nog achter de post gezet?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:55 schreef texelonia het volgende:
[..]
Wij hadden vandaag de Gamma en AH.
En ze waren vandaag weer aan het proefdraaien met die sorteermachines. Dus alles was best slecht gesorteerd, en de meeste huizen die geen post hadden, hadden nu ook geen reclame. Werd er nog een vent boos omdat ie persé Gamma en AH wilde hebbenHij zou wel bellen zei ie, dus zal ik morgen of overmorgen wel een klachtenbriefje in mn postvakje vinden
Over communicatie gesproken:quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:15 schreef OMG het volgende:
[..]
Daar kunnen ze hier ook een houtje van. In plaats van dat er op zaterdag gevraagd word of je nog een extra wijk weg kunt brengen, word er tegen je gezegd "Je hebt straks ook dat wijkje nog." Vooral als het druk is, is dit mateloos irritant.
Ik ben ook een aantal keer gebeld. "Even over morgen, je hebt dan die en die wijk. En je eigen wijk wel voorbereiden, want die wordt door iemand weggebracht."
Je hebt toch vijf vingers?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:50 schreef Troeta het volgende:
En als ik langer bezig ben dan de uren die ik krijg, heb ik recht om te zeiken.
Moeten jullie het ook los meenemen als het meer dan 1 HAH is? Hoe moet je dat beethouden dan?!
Wat is OF? Een soort HAH los achter de hand gaat nog prima, maar met twee soorten (of drie: komt hier ook geregeld voor), wordt het onwerkbaar! Tenzij je een wijk met allemaal flats hebt, natuurlijk.......................quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:41 schreef Carport het volgende:
[..]
Bij jullie wordt de HAH dus nog achter de post gezet?
Wij moeten de HAH los meenemen en ik moet zeggen dat het, zeker gezien de OF, handiger werkt.
Ik weet niet hoe groot de rondjes zijn die jij maakt, maar laten we uit gaan van 20 huizen per rondje. Dan klem jij dus die bundel post tussen duim en wijsvinger, tussen wijs- en middelvinger 20 gammakranten, tussen middel- en ringvinger 20 karweikranten, en 20 AH-folders tussen middelvinger en pink! Ik weet niet wat voor kolenschoppen van handen jij hebt maar bij het vasthouden van 1 bundel heb ik toch echt m'n hele hand nodig, dat kan ik niet met twee vingers. Evt kan ik nog een tweede bundel op m'n onderarm leggen en een derde in m'n schoudertas, maar dan houdt het op. Is jouw methode een eigen vinding of is dit bij jullie de officiele wertkmethode? Ik kan me niet voorstellen dat het Arbotechnisch verantwoord is!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je hebt toch vijf vingers?
Post tussen duim en wijsvinger, ieder soort HAH tussen de andere vingers.
Lukt t/m 3x HAH
of als het veschillende formaten zijn in stapeltjes achter elkaar leggen en onderweg van deur tot deur afnemen.
In het begin ontzettend irritant, na een tijdje krijg je er handigheid in. Ik verlies minder tijd op straat met het achter dehand houden dan met het zetten van HAH.
Met 1 soort hah kan ik dit mij goed voorstellen. Dat is makkelijk los mee te nemen en het kost je op straat nauwelijks extra tijd. Maar met meerdere soorten? Bij ons hebben ze ook zo'n stapelexperiment (met dit verschil dat wij dan de volgende dag de gestapelde hah er wel tussen mogen zetten), maar ik geloof niet dat dat stapelen veel tijdwinst oplevert. Dat stapelen zelf kost nml ook heel veel tijd, bij ons zit op maandag 1 mannetje de godganse dag te stapelen, en die heeft aan het eind van de dag nog geen 25% af! En op straat leidt het meenemen van gestapelde hah achter je bundel post ook tot geklooi. Zeker bij warm weer, als al die foldertroep aan elkaar (en aan jouw) blijft plakken. Als je het nou in elkaar mocht vouwen dan was het beter werkbaar, maar dat mag niet ivm de attentiewaarde. Nee, als ze bij ons ook bij 2 of drie hah verbieden het er tussen te zetten dan breekt echt de pleuris uit vrees ik. Dan wordt onze manager met pek en veren besmeurd het gebouw uitgedragen!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:16 schreef Carport het volgende:
Voor de duidelijkheid:
Wij nemen de HAH dus altijd los mee. Erachter zetten mag niet meer bij ons.
Ja, zoiets had ik al begrepen. Als tzt die nieuwe Operationele Formule wordt ingevoerd met die digitale kasten en shit, dan is dat tussenzetten afgelopen. Wel mag je, zo las ik in de Mail!, in je tas tussenzetten, wat dat ook moge wezen. Nou ja, toekomstmuziek zullen we maar zeggen. Op zich wil ik het hah best lost meenemen als er een handig hulpmiddel wordt bedacht wat dit vergemakkelijkt, anders verwacht ik echt moeilijkheden op onze vestiging. Gelukkig ben ik zdw en heb ik op zaterdag maximaal 1x hah, maar als die gekkigheid doorgaat hoeven ze mij doordeweeks niet meer te bellen om een zieke, vakantievierende of overspannen collega te vervangen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef Carport het volgende:
Tjah, het verhaal van klooien op straat en plakkende HAH aan je arm ken ik ook allemaal. Straks als het wat warmer wordt, zit de helft van de inkt van de Gamma op m'n arm. Degene die de Gamma als laatste van de bundel krijgt, ziet een wit blaadje
Het stapelen kost bij ons ook veel tijd en bovendien krijg je er nog pijn van in je schouder ook. Ik heb medelijden met degene die moeten stapelen.
Tis waarschijnlijk spijtig voor jullie, maar straks moet iedereen zo gaan werken... En ja, er gaat hier geen dag voorbij zonder gescheld. Gezellig hier hè?!![]()
Bij ons zitten ze zo krap in de mensen, er is amper iemand om te stapelen! Qua postbezorgers zitten wij al aan onze taks (anders kan de postbode+ het niet meer aan!). We hebben nu een onbetaalde stagiair van een of andere VMBO school die het hah stapelt (wordt íe geeneens voor betaald!), maar die gaat ook weg. Ze hebben mij wel eens gevraagd voor het stapelen (heb ik ook 1x gedaan), maar na die ene keer heb ik toch verder voor de eer bedank.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef Carport het volgende:
Het stapelen kost bij ons ook veel tijd en bovendien krijg je er nog pijn van in je schouder ook. Ik heb medelijden met degene die moeten stapelen.
D'r zit er wel eentje uit Breda in dit topic ja, of dat ie bij business service werkt weet ik niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:41 schreef M.Ram het volgende:
Kan ik hier ook klagen over het domme volk dat in breda op de business service zit?
Ik heb een paar kolenschoppenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe groot de rondjes zijn die jij maakt, maar laten we uit gaan van 20 huizen per rondje. Dan klem jij dus die bundel post tussen duim en wijsvinger, tussen wijs- en middelvinger 20 gammakranten, tussen middel- en ringvinger 20 karweikranten, en 20 AH-folders tussen middelvinger en pink! Ik weet niet wat voor kolenschoppen van handen jij hebt maar bij het vasthouden van 1 bundel heb ik toch echt m'n hele hand nodig, dat kan ik niet met twee vingers. Evt kan ik nog een tweede bundel op m'n onderarm leggen en een derde in m'n schoudertas, maar dan houdt het op. Is jouw methode een eigen vinding of is dit bij jullie de officiele wertkmethode? Ik kan me niet voorstellen dat het Arbotechnisch verantwoord is!
Bundel en kleine voorraad HAH op de hand, 1-2 bundels & rest HAH voor het blokje in de schoudertas.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:31 schreef Troeta het volgende:
Een schoudertas? Moet je dan bij elke brievenbus eerst de post voor dat huis pakken en dan je tas in voor de HAH?
Lijkt mij echt veel tijd kosten..
Nee hoor, gewoon een ouderwetsche zaterdagmedewerker. Volgens mij zit de Business niet eens bij mij op de vestigingquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:55 schreef Carport het volgende:
[..]
D'r zit er wel eentje uit Breda in dit topic ja, of dat ie bij business service werkt weet ik niet.
Hangt er vanaf............ als je huizen hebt met tuinen kan je deze handelingen al lopend verrichten en kost het je nauwelijks extra tijd. Heb je echter huizen in je wijk zonder tuin, of flats dan ben je op straat wel degelijk langer bezig. Op een ochtendwijk van 2 uur scheeltdit al gauw 15 minuten, maar zeg nou eerlijk, in die tijd had je het er nooit tussen kunnen zetten. Ik bestrijd dan ook niet het argument dat HAH los mee tijd bespaart, maar ik vind het jammer dat de "hoge heren in de groene toren" het kennelijk onbelangrijk vinden of het in de praktijk nog een beetje fijn werken is.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:31 schreef Troeta het volgende:
Een schoudertas? Moet je dan bij elke brievenbus eerst de post voor dat huis pakken en dan je tas in voor de HAH?
Ik heb al teveel collega's in de ziektewet zien verdwijnen met rug- schouder- of polsklachten, dus ik ben niet echt geinteresseerd in het halen van de dienstnorm. En dan spreek ik dus over forse potige kerels met grote handen. Kun je nagaan wat de lange termijngevolgen voor de stereotype postbezorger (vrouw van in de 50) zijn! Ik krijg nu al vaak het verwijt dat ik de bundels voorpostbezorgers te groot maak! Als ik alle hah los mee zou moeten nemen zou ik gewoon mijn rondjes veel kleiner maken (wat betekent dat je sommige stukken niet eens meer in een rondje kan lopen --> dat betekent dus loze stukken) en dan loop ik maar wat langer buiten.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb een paar kolenschoppen
Meestal leg ik gewoon de stapeltjes achter elkaar, formaat is toch eigenlijk altijd anders.
1 bundel + 2 stapels HAH op de hand is prima mogelijk, daarnaast heb ik m'n schoudertas. Of een 2e bundel onder m'n arm.
Maar ja, ieder handig soort van rondje is al te groot volgens de Arbo-normen. Maar volg je de Arbo-normen, dan haal je je dienstnorm niet
In het begin is het misschien even wennen. Na een tijdje wordt het al snel automatisme.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:31 schreef Troeta het volgende:
Helaas kan ik er op dit moment geen foto van vinden... We hebben 10 van die dingen, maar ze worden weinig tot niet gebruikt door de vaste medewerkers. Jammer, want ik vind ze echt handig (en je fiets blijft tenminste heel).quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat fietskarretje wat eerder in dit topic genoemd werd klinkt goed! Is dat een soort postboy? Ik loop vaak een wijk met een winkelcentrum met zo'n karretje en ik vind het topdingen! Je hoeft geen rondjes meer te bundelen, je loopt gewoon je route en geeft af en toe die kar een zwieper. Daardoor kan je de bundels klein houden en wordt hah los meenemen ook makkelijker! Maar zoals zoveel dure hulpmiddelen verwacht ik niet dat er ineens voor iedere mdw eentje beschikbaar komt. Wij hebben nu zegge en schrijve twee roadrunners, 2 postboys (waarvan 1 met ducktape bij elkaar wordt gehouden), en die nieuwe ergonomische schoudertas heb ik ook nog niet gezien!
Op zich zit dat ook wel snor bij onze zaterdagmedewerkers, maar mijn wijken overdragen, dat doe ik ze niet aan. Mijn dienst staat van 10 tot 17uur, dat doe je er niet even bij...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En anders moet je gewoon even een mede-zdw lief aankijkenen vragen of hij/zij op die betreffende dag ook jouw wijkje meeneemt.
1 tussen? Niet alle twee? Dat doen wij dan weer wel!quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:23 schreef TheSorrow het volgende:
Bij ons MOET het juist los met 1 HAH, met 2 moet er 1 tussen
Kan het niet zo zijn dat het pakketje vannacht in Zwolle lag? Toen was het dezelfde datum als nuquote:Op donderdag 9 juni 2005 08:32 schreef JDude het volgende:
Als het pakketje nu in Zwolle ligt, wordt het vandaag ws. niet meer aangeboden. Het komt dan te laat op de vestiging in je woonplaats aan om nog mee te gaan in de bezorgronde.
Ik zou er niet voor thuis blijven als ik jou was.quote:Op donderdag 9 juni 2005 08:08 schreef Saekerhett het volgende:
Mensen, weten jullie dit misschien: ik heb gisterenmiddag een pakketje besteld en dat is ook gisteren verstuurd, het ligt nu in het distributiecentrum Zwolle waar die gesorteerd wordt (via Track en Trace). Nu staat er bij die popup bij T&T wel bij dat het pakketje de volgende dag, dus morgen, wordt afgeleverd, maar is er niet een miniem kansje dat dat vandaag al gebeurt? Kan eigenlijk niet wachten tot ie binnen is
Want als ik met Google zoek, zie ik soms ook dat het dezelfde dag al wordt aangeboden...
Ha! Dat wilde ik net zeggen. Hier is er ooit iemand ontslagen omdat deze persoon juist huizen oversloeg met HAH.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:02 schreef Carport het volgende:
Uhm.. over dat HAH: het lijkt me niet verstandig om dat soort dingen hier op het forum te zetten.
Af en toe ben je inderdaad een veredelde folderloper, maar bedrijven kiezen niet voor niets om het te laten verspreiden door TPG Post.
Ik ken idd ook een paar zaterdagwerkers en deeltijdwerkers die er door dergelijke akkefietjes op staande voet uitgeknikkerd zijnquote:Op donderdag 9 juni 2005 11:06 schreef OMG het volgende:
[..]
Ha! Dat wilde ik net zeggen. Hier is er ooit iemand ontslagen omdat deze persoon juist huizen oversloeg met HAH.
Wat goed dat je meer krijgt uitbetaald, en dat ze zo tevreden over je zijnquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:42 schreef Troeta het volgende:
balen tex, had je het nu steeds er tussen zitten bij 1 HAH?
Gaan meerdere er verder wel tussen? want dan is het nog wel te doen.
Ik krijg trouwens een half uur meer uitbetaald per dag is er besloten!![]()
Verder zeiden ze dat het heel goed ging en geen klachten kregen en de kutkwaliteitscontrolekaarten er goed uithaal!
Ja, ben er blij mee!!quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Wat goed dat je meer krijgt uitbetaald, en dat ze zo tevreden over je zijnAltijd leuk om te horen
Als er maar één HAH is dan moeten we het los meenemen, en als er 2 of meer zijn wordt het wel tussen gezet. 'Behalve als het formaat, hanteerbaareid of gewicht aanleiding geeft om het toch achter de hand mee te nemen.'
Vraag me af of ze nu dan ook het schema van HAH gaan aanpassen. Zo hebben we op dinsdag eigenlijk altijd AH én Gamma. En vorige week hadden we een paar dagen helemaal geen HAH. Vraag me dan dus af of ze in zo'n geval dan de AH op dinsdag doen en de Gamma op woensdag, of dat ze toch niet zo flauw zullen zijn...![]()
Waarschijnlijk doen ze dat niet. Die bedrijven geven aan wanneer ze die folders bezorg willen hebben en meestal is dat minimaal 5 dagen voordat de aanbiedingen in gaan (de maandag erna). Dat betekent dat de HAH dus op dinsdag mee moet aangezien op de maandag geen HAH meegnomen wordt, en wanneer de maandag een feestdag is en dinsdag dus geen HAH mee gaat, moet in die gevallen de HAH op zaterdag mee.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Vraag me af of ze nu dan ook het schema van HAH gaan aanpassen. Zo hebben we op dinsdag eigenlijk altijd AH én Gamma. En vorige week hadden we een paar dagen helemaal geen HAH. Vraag me dan dus af of ze in zo'n geval dan de AH op dinsdag doen en de Gamma op woensdag, of dat ze toch niet zo flauw zullen zijn...![]()
Nee, we hebben nooit reservefolders. Alles wrdt er gewoon tussen gesorteerd en that's it. Soms hou je nog wel eens wat over als er HAH bij zit voor huizen die het niet (meer) willen. Maar ze hebben pas de lijt bij gewerkt wie wel en niet wil, dus dat is nu niet veel. En er waren nu heel veel huizen die geen HAH kregen (zo'n beetje elk huis dat geen post had), dus de folders die ik over had, had ik al opgemaakt...quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:22 schreef Troeta het volgende:
Wat lullig Texelonia, mensen kunnen verhalen zo verdraaien en dan is het maar jouw woord tegen het zijne.
Had je geen reservefolders bij je dan?
Ik kant best begrijpen dat je het doet, maar zet dat soort dingen niet hier op het forum.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:22 schreef Troeta het volgende:
Tja, het is ook niet echt netjes van me, maar ik kwam gewoon steeds een uur over mijn tijd heen en dat is een beetje frustrerend.
En dan bedenk je wat je zelf met die folders doet thuis. Zonder te lezen de prullebak in!
Nu ik er wat tijd bij heb gekregen kan ik het wat netter gaan doen
Ik heb zelfs binnen mijn wijk (allemaal dezelfde postcode) nog wel eens dat de ene straat wel HAH heeft en de andere weer niet. Of dat een gedeelte 1 HAH heeft en de rest 2 enzow.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:00 schreef Carport het volgende:
Morgen is het vrijdag, goed mogelijk dus dat er HAH is. Dat verschilt ook per vestiging (en zelfs per postcode!).
Morgen wordt het hier maar 13 gradenquote:Op donderdag 9 juni 2005 17:13 schreef OMG het volgende:
Als het zulk weer blijft vind ik het niet erg.
Nou ja, als het dan ook nog eens meevalt met de hoeveelheid post, dan is het helemaal geweldig.
Oeh, die heb ik ook gehad. Je kunt hem bij de Blokker voor een euro krijgen, alleen hier staat TPG POST op...quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:17 schreef MrX1982 het volgende:
Ik hoorde gister van een collega dat ze vorige week een radio hebben gehad vanwege de kwaliteitsscore. Die moet ik zaterdag nog ff krijgen
Toch kwam hij gisteren, en om 10:30 uur al!!!quote:Op donderdag 9 juni 2005 08:32 schreef JDude het volgende:
Als het pakketje nu in Zwolle ligt, wordt het vandaag ws. niet meer aangeboden. Het komt dan te laat op de vestiging in je woonplaats aan om nog mee te gaan in de bezorgronde.
Ah. Het is toch ook zó betrouwbaar, die track en trace van ons.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:42 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Toch kwam hij gisteren, en om 10:30 uur al!!!
Inderdaad.. waar maakt men zich druk om? We doen ons werk toch goed...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:53 schreef OMG het volgende:
...
Het was een strook met van die houtsnippers van nog geen meter breed waar je makkelijk overheen kunt stappen (wat ik dus deed), maar sommige mensen moeten gewoon iets te zeuren hebben.
naar je groepsleider gaan en om 3 minuten extra vragen voor elke keer dat je moest aanbellen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:49 schreef Adsum het volgende:
Bij mijn vaste wijk (vooroorlogse huisjes) hebben de mensen nog zo'n kleine, smalle verticale brievenbus.
Grote poststukken kun je onmogelijk in 'originele' toestand er doorheen mikken, dus vouw ik die dubbel. En dan wonen er van die oude zeikerds die dan gaan zaniken dat je de post niet mag vouwen, argh![]()
Essent toch?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:22 schreef Adsum het volgende:
Fucking post was 35 min. te laat op de vestiging, hele tijd dus niets kunnen doen
Posthoeveelheid viel idd erg mee, alleen van T-Mobile bij bijna ieder adres iets, over de wijziging van hun tarieven...
haha, niet echt, maar ben wel benieuwd hoeveel er nou werken bij ons. Ik ken er maar 5 waarvan eentje alweer weg is en dat was de enige leuke die een beetje kletste.quote:
Toch leuk, dat verschil tussen zaterdagmedewerkers en postbezorgers.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 23:52 schreef Troeta het volgende:
De anderen zijn heel verlegen of gewoon raar...
Kun je met Valentijn een leuk controlekaartje ertussen stoppen!quote:Op zondag 12 juni 2005 15:15 schreef Adsum het volgende:
Ik moet ook een wijk voorbereiden voor een postbezorgster, en goddamn die is lekker![]()
Ze zit zelfs bij mij in de klas![]()
Helaas loopt mijn contract in augustus af, kan niet meer verlengd wordenquote:Op zondag 12 juni 2005 15:17 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Kun je met Valentijn een leuk controlekaartje ertussen stoppen!
Sterker nog, je kunt hier in de stad niks uitvreten zonder dat een collega het heeft gezien en er de volgende dag over gepraat wordtquote:Op zondag 12 juni 2005 03:12 schreef JDude het volgende:
Hier is de sfeer juist altijd prima, en vaak kom je elkaar ook nog tegen in de stad 's avonds.
Dat soort types hebben wij hier ook. Geen idee van welke sociale werkplaats die afkomstig zijn. Een iemand die altijd chagerijnig is, en nog een soort psychopaat die inmiddels met iedereen in zijn wijk ruzie heeft. 90% van de klachten op ons kantoor komt uit de wijk waar die kerel loopt. Dan nog een andere gast die volgens mij zowel autistisch is en ADHD heeft. Hij maakt althans altijd een zeer opgewonden en opgejaagde indruk, maar is wel met stip de snelste postbezorger. Maar als je die kerel ook door z'n wijk ziet stuiven, het is meer snelwandelen dan lopen.quote:Op zondag 12 juni 2005 13:13 schreef MrX1982 het volgende:
Postbezorgers zijn altijd raar.
Wij hebben er 3 rondlopen. Je vraagt af uit welke inrichting die zijn ontsnapt
En daar hebben we dan weer een ontheffing voorquote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:10 schreef EKS1707 het volgende:
Jullie jatten altijd de parkeerplaatsen voor de deur!!!! (Kabelweg)![]()
Doe ik ook aan mee, handig, krijg je zomaar gratis spulletjes (Vara-gids)quote:Op donderdag 2 juni 2005 20:25 schreef Carport het volgende:
D'r is een of andere club die brieven stuurt naar allerlei geselecteerde mensen in het land. Die mensen moeten dan opbellen, of worden gebeld, en zeggen of de post op tijd, onbeschadigd, juist, en nog meer van dat soort dingen, bezorgd is. Uiteindelijk krijgt de TPG dan te horen of ze t goed doen enzo.
dan ga je je strax toch vaker verslapen?quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:51 schreef gr8w8 het volgende:
Ik heb opgegeven om do en vr extra te werken, maar nog niks gehoord. Als ik al mag komen, betekent dat dus waarschijnlijk alleen wat wegbrengen. Daar maak ik geen uren mee. ik denk niet dat dat beter wordt na de invoering van de HSM per 26 of 27 juni hier. Zaterdags mag ik dan wel ruim 8 uur houden als één van de weinige zaterdagpostbodes, maar dan moet dus nog een baantje erbij voor doordeweeks. En als dat bevalt, wat dan? Ga ik na 9 jaar weg.... 9 jaar vrijwel elke zaterdag, met maar 1 keer 5 minuten te hebben verslapen, word je zo aan de kant gezet.
hahah neej niet de bedrijfswagens maar de "prive" voertuigen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:22 schreef Carport het volgende:
[..]
En daar hebben we dan weer een ontheffing voor![]()
Gewoon legaal (bijna) overal die wagen neerplanten![]()
quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:28 schreef TheSorrow het volgende:
Ik zou toch je teamleider inschakelen hoor TroetaIk werk trouwens in Zwijndrecht,vestiging Koninginneweg
Als je hulp nodig hebt neem je maar met ons contact op, en kom ik met de TPG bus vol elastieken jouw kant op
![]()
![]()
Owh, okey, dan begrijp ik tquote:Op woensdag 15 juni 2005 17:13 schreef EKS1707 het volgende:
[..]
hahah neej niet de bedrijfswagens maar de "prive" voertuigen.![]()
Ik sta jullie dan wel op te wachten en begeleid jullie langs alle verkeerslichten hierzo!quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:18 schreef TheSorrow het volgende:
Haha, netjes SirSimonDan kom ik toch eerst langs t noorden? Zagen we net als in een gevechtsheli de zijkanten eruit, maken we gepanserde ruiten, zodat er nog 2 kunnen knallen.... dood aan de krantenjongetjes
![]()
Het mooiste is tocg gewoon over de kasten heen schieten he. Zodat het slachtoffer niet zie wie het deed. Paar jaar terug was ook mooi.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:01 schreef SirSimon het volgende:
[..]
Helaas woon ik in het noorden, anders stapte ik ook in... jij aan het stuur, ik schieten
Morgen ook HAH trouwens?
quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:28 schreef TheSorrow het volgende:
Ik zou toch je teamleider inschakelen hoor TroetaIk werk trouwens in Zwijndrecht,vestiging Koninginneweg
Als je hulp nodig hebt neem je maar met ons contact op, en kom ik met de TPG bus vol elastieken jouw kant op
![]()
![]()
Da's idd schitterendquote:Het mooiste is tocg gewoon over de kasten heen schieten he. Zodat het slachtoffer niet zie wie het deed. Paar jaar terug was ook mooi.
Of onder de kasten door schieten. Vol tegen de binnenkant van iemand z'n been. Vaak wist je zelf dan ook niet op wie je had geschoten. Dat kon nog wel eens voor vreemde situaties zorgen, als iedereen snel weer serieus doorwerktequote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:38 schreef TheSorrow het volgende:
Telefoonboeken zijn bij ons al bezorgd....
[..]
Da's idd schitterend"WIE DEED DAT?" Of gewoon 8r iemand staan, en dan van 5 cm af op volledig uitgestrekte kr8 dat ding laten schieten
Whehehequote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:23 schreef Jaguarized het volgende:
Slotje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |