abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2005 @ 15:43:59 #126
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27678054
Het is natuurlijk hartstikke leuk, dat teamwerken... Maar dat een aantal joekels hier nu het verlof zelf kunnen regelen, daar zie ik nu wel de nadelen van in. Als zaterdagmedewerker moet je nu bijna een half jaar van te voren een verlofdag aanvragen anders heeft een full time medewerker al zijn verlof ingeplanned...
pi_27678230
Wtf is HAH?
  maandag 6 juni 2005 @ 15:49:26 #128
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27678260
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:43 schreef MadGuy het volgende:
Het is natuurlijk hartstikke leuk, dat teamwerken... Maar dat een aantal joekels hier nu het verlof zelf kunnen regelen, daar zie ik nu wel de nadelen van in. Als zaterdagmedewerker moet je nu bijna een half jaar van te voren een verlofdag aanvragen anders heeft een full time medewerker al zijn verlof ingeplanned...
Horen die niet los van elkaar te staan? Dat is bij ons wel zo. Heeft ook zijn nadelen hoor, zo mag er niet, tenzij het echt heel uitzonderlijk is, aan een fulltimer gevraagd worden of hij wil overwerken om een zaterdagwerker vrij te geven.
Welkom bij de V&D der webfora.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:52:16 #129
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27678368
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:48 schreef GewoonPim het volgende:
Wtf is HAH?
Huis Aan Huis...
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_27678742
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:43 schreef MadGuy het volgende:
Slechte zaak is dat, bij mijn oude werk mocht ik ook nooit vrij. Hele drama's waren dat altijd
Dus als ik ergens heen wilde meldde ik me gewoon ziek op die dag, vond ik wel lullig tegenover mijn collega's, maar soms kan je gewoon niet.
Gelukkig deden mijn collega's het ook maar zo, dus we naaiden elkaar niet, maar toch is het kut omdat de rest dan harder moet werken en de baas geen vervanging regelde.
  maandag 6 juni 2005 @ 16:29:36 #131
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27679774
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:49 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Horen die niet los van elkaar te staan? Dat is bij ons wel zo. Heeft ook zijn nadelen hoor, zo mag er niet, tenzij het echt heel uitzonderlijk is, aan een fulltimer gevraagd worden of hij wil overwerken om een zaterdagwerker vrij te geven.
Het hoort wel, maar omdat er bij ons in het team weinig échte zaterdagmedewerkers zijn, worden die gaten opgevuld met fulltimers en parttimers die ook doordeweeks werken. Ik geloof dat het eens in de twee weken rouleert ofzo. Zodoende heb je dus fulltimers die een snipperdag op zaterdag willen, en de zaterdagmedewerkers zijn dan de pineut...

En Troeta, dat is natuurlijk een goed alternatief. Het domme is dat ik al aan de verlofplanner had gevraagd of ik die-en-die dag vrij kon krijgen. Beetje verdacht als ik dan ineens ziek ben...
  maandag 6 juni 2005 @ 19:28:41 #132
64288 Bensel
Ladderzat
pi_27685377
ik heb een beetje de luxe dat ik als zaterdag werker heel vaak doordeweeks de teamleiders uit de brand heb geholpen, omdat ik kon werken. Daardoor kan ik me iets meer permitteren o het gebied van vrijvragen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 6 juni 2005 @ 19:40:52 #133
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27685788
Geloof me, die luxe heb ik ook. Maar collegialiteit is soms ver te zoeken bij ons. Ze steken graag met een glimlach een mes in je rug als het ware...
pi_27692321
Morgen gewoon drie verschillende Huis aan Huis in élke wijk........

Leve de Karwei, Gamma en Albert Heijn .
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:33:03 #135
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27710701
Het was te verwachten. Men belde me vandaag of ik kon werken. Ik kon niet, dus nee. Er werd gelijk moeilijk gedaan over mijn eventuele verlof op 2 juli (zaterdag). "Ja, we zitten wel in de vakantieperiode..."

En dat ik zaterdag vroeger moest beginnen. Het werd maar even voor me beslist. Zaterdag krijgen we een ontbijtje voor de zaterdagmedewerkers, en ik had met iemand al om 9:30u afgesproken (Begin normaal om 10:00u). Als ik eerder moet beginnen, laat ik hem dus in de kou staan. Nee, collegialiteit...
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:55:52 #136
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27711517
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:40 schreef Yeahinho het volgende:
Morgen gewoon drie verschillende Huis aan Huis in élke wijk........

Leve de Karwei, Gamma en Albert Heijn .
Wij hadden vandaag de Gamma en AH.
En ze waren vandaag weer aan het proefdraaien met die sorteermachines. Dus alles was best slecht gesorteerd, en de meeste huizen die geen post hadden, hadden nu ook geen reclame. Werd er nog een vent boos omdat ie persé Gamma en AH wilde hebben Hij zou wel bellen zei ie, dus zal ik morgen of overmorgen wel een klachtenbriefje in mn postvakje vinden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:00:39 #137
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_27711678
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:40 schreef MadGuy het volgende:
Geloof me, die luxe heb ik ook. Maar collegialiteit is soms ver te zoeken bij ons. Ze steken graag met een glimlach een mes in je rug als het ware...
Dat ken ik............. mijn collega's zijn hele aardige mensen, todat je ze vraagt of ze iets voor jou willen doen. Dan wordt ineens de hele Werken In Teamspirit achter de rododendrons geflikkerd en is het weer samen voor ons eigen. Gelukkig zit het met de zaterdagwerkers onderling wel okee, die helpen mekaar uit de brand. Als ik een stukje extra wegbreng voor een zwk zodat hij vrij kan krijgen dan wel eerder weg kan, dan kan ik er van opaan dat hij/zij dat later ook voor mij doet. En dat terwijl zaterdagkrachten in feite niet echt bij WIT worden betrokken!

Maar ondanks WIT wordt verlof bij ons meestal gegeven obv "Wie het eerst komt, het eerst maalt", dus als je er tijdig bij bent krijg je meestal wel vrij. En anders moet je gewoon even een mede-zdw lief aankijken en vragen of hij/zij op die betreffende dag ook jouw wijkje meeneemt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_27712191
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:33 schreef MadGuy het volgende:
En dat ik zaterdag vroeger moest beginnen. Het werd maar even voor me beslist.
Daar kunnen ze hier ook een houtje van. In plaats van dat er op zaterdag gevraagd word of je nog een extra wijk weg kunt brengen, word er tegen je gezegd "Je hebt straks ook dat wijkje nog." Vooral als het druk is, is dit mateloos irritant.

Ik ben ook een aantal keer gebeld. "Even over morgen, je hebt dan die en die wijk. En je eigen wijk wel voorbereiden, want die wordt door iemand weggebracht."
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_27713351
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:55 schreef texelonia het volgende:

[..]

Wij hadden vandaag de Gamma en AH.
En ze waren vandaag weer aan het proefdraaien met die sorteermachines. Dus alles was best slecht gesorteerd, en de meeste huizen die geen post hadden, hadden nu ook geen reclame. Werd er nog een vent boos omdat ie persé Gamma en AH wilde hebben Hij zou wel bellen zei ie, dus zal ik morgen of overmorgen wel een klachtenbriefje in mn postvakje vinden
Bij jullie wordt de HAH dus nog achter de post gezet?
Wij moeten de HAH los meenemen en ik moet zeggen dat het, zeker gezien de OF, handiger werkt.
pi_27713451
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:15 schreef OMG het volgende:

[..]

Daar kunnen ze hier ook een houtje van. In plaats van dat er op zaterdag gevraagd word of je nog een extra wijk weg kunt brengen, word er tegen je gezegd "Je hebt straks ook dat wijkje nog." Vooral als het druk is, is dit mateloos irritant.

Ik ben ook een aantal keer gebeld. "Even over morgen, je hebt dan die en die wijk. En je eigen wijk wel voorbereiden, want die wordt door iemand weggebracht."
Over communicatie gesproken:
Op zaterdag heb ik altijd een chauffeursdienst. Toen ik rond 14 uur op kantoor kwam om weer nieuwe zakjes op te halen, kwam er iemand naar me toe: "Wanneer ga je nou naar [andere DVG]?". Waarop ik reageer: "Pardon? De depotrit en aanhanger moet pas om 17 uur gereden worden. Ik moet eerst me eigen ritten nog rijden. " Zij: "Uhh, jah, maar de postbezorgers hebben al gebeld waar het bleef".
Tjah, toen moest ik ineens twee ritten tegelijk gaan rijden
pi_27714512
Hier hadden we Blokker, Gamma en AH.
als we 1 HAH hebben gaat het los mee, bij meerdere word het tussen de post gedaan.
Los vind ik erg vervelend, dan doe ik er veel langer over.
Maar ik snap dat het sorteren dan wel langer duurt, maar wa heb ik daar nou aan
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:58:46 #142
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27715709
Bij ons zit het er altijd tussen, en sommige sorteer-mensen doen zelfs zo fijn dat als er 2 of meer HAH is, dat ze het dan in elkaar vouwen

Vandaag kwam ik ook iemand tegen en die zei "Hoi collega!" Blijkbaar werkt ie dus ook bij de TPG, maar ik ken hem helemaal niet, dus het is geen directe collega. Hij had ook geen TPG-kleding ofzow aan. Beetje vreemd..
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juni 2005 @ 18:12:01 #143
73911 ultra_ivo
pi_27716022
In rayon ZML wordt HAH los achter de hand meegenomen.
Vandaag moesten we de voorbereidingstijden eens gaan opschrijven. Dit keer maar volgens het boekje gewerkt, bussenfronten van grote flats volledig gezet (anders schaduwbundels dikgoed en HSM-post), HAH in elkaar gezet. Scheelt toch flink wat in de voorbereiding. Alleen door de trucendoos helemaal open te trekken kan ik bij die loop de voorbereidingstijd halen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:27:09 #144
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_27720133
Sorry hoor Troeta, wees blij dat we t er uberhaupt tussen zetten, kost ons veel meer tijd, en dan gaan jullie (postbezorgers) gelijk janken als je wijk met meerdere HAH (wat dus langer kost om voor te bereiden) te laat klaar staat, persoonlijk word ik daar een beetje schijtziek van Maarja gelukkig werk ik alleen op zaterdag, en door de weeks indien mogelijk, en dan bereid ik alleen voor mezelf voor
† The 3 Kings †
pi_27725842
ik jank niet als het te laat klaar staat, krijg ik weer wat meer geld hoor..haha

En als ik langer bezig ben dan de uren die ik krijg, heb ik recht om te zeiken.
Moeten jullie het ook los meenemen als het meer dan 1 HAH is? Hoe moet je dat beethouden dan?!

Maar zie ik hier dat je gewoon een hekel hebt aan postbezorgers? haha
Ik werk niet bij jou hoor, dus val mij niet aan
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juni 2005 @ 22:59:16 #146
73911 ultra_ivo
pi_27726207
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:50 schreef Troeta het volgende:
En als ik langer bezig ben dan de uren die ik krijg, heb ik recht om te zeiken.
Moeten jullie het ook los meenemen als het meer dan 1 HAH is? Hoe moet je dat beethouden dan?!
Je hebt toch vijf vingers?
Post tussen duim en wijsvinger, ieder soort HAH tussen de andere vingers.
Lukt t/m 3x HAH
of als het veschillende formaten zijn in stapeltjes achter elkaar leggen en onderweg van deur tot deur afnemen.
In het begin ontzettend irritant, na een tijdje krijg je er handigheid in. Ik verlies minder tijd op straat met het achter dehand houden dan met het zetten van HAH.
pi_27726274
Hier gaat één keer HAH los mee.
Bij twee keer HAH wordt er één partij tussen gezet en gaat de ander los mee.
Bij drie keer HAH wordt er gekeken wat het best is.

En ik heb vaak genoeg met twee keer HAH los op straat gelopen omdat het de klein/dun was om er tussen te zetten.
Eén keer HAH is ook waardeloos om er tussen te zetten, want het kost meer tijd in de voorbereiding terwijl je er op straat niet langzamer door word.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:06:15 #148
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_27726459
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:41 schreef Carport het volgende:

[..]

Bij jullie wordt de HAH dus nog achter de post gezet?
Wij moeten de HAH los meenemen en ik moet zeggen dat het, zeker gezien de OF, handiger werkt.
Wat is OF? Een soort HAH los achter de hand gaat nog prima, maar met twee soorten (of drie: komt hier ook geregeld voor), wordt het onwerkbaar! Tenzij je een wijk met allemaal flats hebt, natuurlijk.......................
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_27726507
Aha...nou ik denk dat ik 2 of 3 los zou weigeren om los mee te nemen, daar is het salaris te laag voor en de tijd die ik heb te kort.
Maar ik snap best als je het zelf voor moet bereiden en het ook wegbrengt dat je het dan wel los neemt.

Dat de postbodes voor mij moeten sorteren en dat niet leuk zouden vinden is hun probleem, ik neem het graag van ze over. Kan ik meer uren werken!

Maar bij mij klagen ze gelukkig nooit.
pi_27726563
Bij ons wordt het HAH van tevoren "gestapeld". Dat wil zeggen dat er bij >1 HAH er een soort bundeltjes gemaakt worden. Als je op straat staat, pak je (een deel van) zo'n bundeltje en die stop je dan in je hand. De post ligt dan op je arm. Als je aan het lopen bent pak je een setje HAH, pakt de post erbij en gooit het in de bus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')