abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2005 @ 18:57:28 #101
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_27585355
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 09:28 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Nee, ik weet het, ik heb de verhalen al gehoord. Nu ben ik meestal wel een uur of 2 tot 3 eerder klaar dan mijn dienst staat, die tij dis zeker voorbij. De looptijden zijn niets veranderd, lekker twee loopwijkjes, daar raak ik niet extra tijd mee kwijt, het gaat toch zitten in die gezamelijke voorbereiding. Of dat is wennen, of ze zullen die moeten verruimen. Ik hou er inderdaad wel rekening mee dat ik de eerste tijd misschien wel wat later ben.
Bij ons zijn de voorbereidingstijden doordeweeks (tandenknarsend) aangepast, want daar liep je helemaal gigantisch uit als je hah had. Op zaterdag zijn de voorbereidingstijden nog steeds niet aangepast, maar daar is de uitloop ook wat minder: de tijd die je binnen te kort komt haal je buiten vaak gedeeltelijk weer in (als je een snelle loper bent, en de looptijd van je wijk ruim staat), zodat de meeste zdw's bij ons (althans de snelle jongens/meisjes) niet meer dan 30 minuten uitlopen, op een dienst van tussen de 5 en 7 uur. Maar de tijd dat je tijd overhield aan het eind van de dag is voorbij.
Gelukkig wordt bij ons die uitloop zonder morren vergoed, dus als je graag meeruren maakt kan de HSM gunstig uitpakken!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 2 juni 2005 @ 19:05:32 #102
Bijdehand mannetje
pi_27585545
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 18:27 schreef teigan het volgende:
Die vakkentelkaartjes ken ik ook nog wel van "vroeger".....
Rond kerst had je dan wel veel in een vakje..

Ik werk ondertussen niet meer bij de post, maar vriendjelief wel, dus ik klets zo af en toe nog wel mee
Vakkentelbriefjes! Ik wordt helemaal nostalgisch De tijd dat je alle post nog handmatig sorteerde, een zetblok nog geen Sammy V was, je teamcoach nog gewoon groepsleider heette, en het bedrijf nog gewoon ptt post heette (met kleine letters en zonder dat kroontje). Those were the days.............
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  donderdag 2 juni 2005 @ 19:37:07 #103
110777 Adsum
Is present!
pi_27586279
Bij mijn wijk moet nog steeds een telling gedaan worden voor 1 straat...
Ever higher. Ever better.
pi_27586550
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 19:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Vakkentelbriefjes! Ik wordt helemaal nostalgisch De tijd dat je alle post nog handmatig sorteerde, een zetblok nog geen Sammy V was, je teamcoach nog gewoon groepsleider heette, en het bedrijf nog gewoon ptt post heette (met kleine letters en zonder dat kroontje). Those were the days.............
"ptt post" staat ook nog gewoon op mijn kleding. Behalve dan op de zomerkleding. Mijn regenjas is inmiddels al zo versleten dat er achterop mijn rug "ptt po" staat. Aan de voorkant zijn alle letters al van het borstzakje af .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_27587730
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:22 schreef Troeta het volgende:
Nou ik had ze vandaag weer hoor. Er zaten er 4 vooraan in de eerste bundel, erg vaag en 2 tussen de rest van de bundels.
Ik vind het echt een beetje kinderachtig worden elke dag.
Dat ze vooraan zitten is juist een hele collegiale collega geweest. Hij of zij vindt het ook onzin en stopt die kaartjes daarom op een plek die jij altijd makkelijk kan vinden
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 18:09 schreef Adsum het volgende:

[..]

WTF zijn INTOMART adressen ??
Forgive my ignorance, ik ben slechts een zaterdagpostbode
D'r is een of andere club die brieven stuurt naar allerlei geselecteerde mensen in het land. Die mensen moeten dan opbellen, of worden gebeld, en zeggen of de post op tijd, onbeschadigd, juist, en nog meer van dat soort dingen, bezorgd is. Uiteindelijk krijgt de TPG dan te horen of ze t goed doen enzo.
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 19:47 schreef OMG het volgende:

[..]

"ptt post" staat ook nog gewoon op mijn kleding. Behalve dan op de zomerkleding. Mijn regenjas is inmiddels al zo versleten dat er achterop mijn rug "ptt po" staat. Aan de voorkant zijn alle letters al van het borstzakje af .
Kijk, dat zijn de échte postbodes

Vandaag tijdens m'n haalrit begon ineens m'n oliepeillampje op te lichten. Uhhh, jah, shit... dat gaan een hoop 'te laat, te laat, te laat' gescanden worden. Halverwege ging het lampje weer uit, dus ik doorrijden Tussen m'n haalrit en buslichting toch maar even naar de dealer gereden (toch handig als die in je haalrit zit ) en heb daar, onder het genot van een kopje koffie, even moeten wachten.
Later kwam ik tijdens de buslichting ook nog achter dat er bij de Sprinters ook uitroeptekentjes kunnen gaan knipperen bij de drempels Daarna toch maar even iets rustiger gaan rijden

[ Bericht 9% gewijzigd door Carport op 03-06-2005 10:57:43 ]
  FOK!fotograaf donderdag 2 juni 2005 @ 21:54:54 #106
73911 ultra_ivo
pi_27590711
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 18:09 schreef Adsum het volgende:

[..]

WTF zijn INTOMART adressen ??
Forgive my ignorance, ik ben slechts een zaterdagpostbode
Een onderdeel van de postconcessie is dat een onafhankelijk bureau de kwaliteit van de postbezorging moet meten. Intomart is dit onafhankelijke bureau. Zij hebben een aantal controleadressen waar de post dus helemaal niks mee te maken heeft. Als het goed is weet zelfs je vestigingsmanager niet waar deze adressen zijn. Mensen die op die adressen wonen krijgen regelmatig brieven van Intomart om te controleren of de overkomstduur goed is en er goed bezorgd wordt.
pi_27595420
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 20:25 schreef Carport het volgende:

[..]

Dat ze vooraan zitten is juist een hele collegiale collega geweest. Hij of zij vind het ook onzin en stopt die kaartjes daarom op een plek die jij altijd makkelijk kan vinden
[..]
Ja, daar dacht ik ook al aan, maar wist niet wie mijn post had gesorteerd. Ik denk dat het dan die leuke, lieve postbode was
pi_27604667
Ik ben morgen weer lekker vrij

Alleen moet ik vanmiddag wel buslichting rijden
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:51:22 #109
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27606928
Morgen geen HAH! ik heb vandaag en gister ook gewerkt, als het zo blijft, is er geen reet te doen.
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 15:11:53 #110
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27609402
Wij hebben al 3 dagen geen HAH Zou dus wel erg flauw zijn als er morgen wel HAH was, dat dat dan persé op zaterdag moet... Maar goed, we hebben het wel over de TPG dus je weet het maar nooit
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_27610565
Ik hoop dat er hier ook geen reet te doen is dan, want met van dat vieze weer heb ik ook eigenlijk geen zin om een reet te doen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:09:03 #112
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_27611147
ik hoop dat ze in de zomer wat te doen hebben, anders kan ik weer achter vakantiewerk aan
pi_27611520
Dat zal toch wel? Al die huisvrouwtjes... uh, postbezorgers, sorry, die gaan op vakantie met de kinders.
Hier kan ik zo een paar weken werken gok ik, maar ik kan niet, want ik ben dan met mijn afstudeerstage bezig als het goed is.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:39:50 #114
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_27612298
En morgen zal het wel weer ongelovelijk druk zijn zoals normaal, heel de week geen post en op zaterdag alles, word je een beetje kotsmisselijk van om het maar zacht uit te drukken

Zometeen buslichting rijden
† The 3 Kings †
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:41:18 #115
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27612355
pffff, jongens wat was het benauwd, plakkend bagger weer, ik ben helemaal leeg........
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 3 juni 2005 @ 18:46:31 #116
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_27615703
Het ging pas regenen toen ik de bus parkeerde, werd alleen nat toen ik de zakken terug in het schuurtje moest brengen
† The 3 Kings †
pi_27667225
Onderweg naar mijn wijk had ik een flinke hoosbui, ik eindelijk me regenpak aan.....wat denk je......idd: DROOG! Daarna bij me wijk aangekomen blijken er nog allemaal verhuiskaarten en dan die gele HSM-kaarten tussen te zitten. Dus moest ik weer terug naar de vestiging...
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  maandag 6 juni 2005 @ 10:23:01 #118
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_27667549
Pff, zaterdag was weer lekker druk. 's Ochtends was er vier man te weinig ingezet voor de voorsortering, dus toen ik aankwam was mijn kast nog bezet omdat mijn collega die de industriewijk doet nog lang niet klaar was.
Vervolgens bleek er nog een postbezorgerwijk te zijn die niet voorbereid was, dus die gauw even gedaan terwijl mijn eigen wijk ook nog lang niet klaar was.
Gelukkig was het ondertussen zo laat geworden dat ik een auto meekreeg voor mijn wijk, en dat bespaart me toch al gauw drie kwartier. Dus nog even die postbezorgerwijk op het depot afgedropt (1 karretje in een laadklep-Mercedes ) en mijn wijk gedaan.
Half vijf terug op het postkantoor
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 6 juni 2005 @ 10:41:52 #119
110777 Adsum
Is present!
pi_27668154
Lekker weinig post zaterdag vond ik, qua pakjes was er al hélemaal weinig.
Moest wel nog een wijk extra voorbereiden, wegens het niet komen opdagen van een (de dag ervoor) aangenomen zaterdagwerker
Redelijk nat geworden ook nog... zo´n regenbroek is een goede uitvinding
  maandag 6 juni 2005 @ 11:48:14 #120
64288 Bensel
Ladderzat
pi_27670361
Gelukkig had ik zaterdag vrij weinig te doen (2 diensten zetten, alles was al van de machine af, geen HAH, 1 (kleine) dienst lopen) Gelukig, want ik was ziek.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 6 juni 2005 @ 12:26:27 #121
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27671490
Geen zak te doen en de planner voelde zich nog schuldig over de drukte een paar weken terug met die HAH. Één wijkje opsplitsen met iedereen. Nog drie weken, en dan moet hier de HSM ook zijn. Ik ben benieuwd...
  maandag 6 juni 2005 @ 12:50:49 #122
110777 Adsum
Is present!
pi_27672098
8 juli komt de HSM bij ons... ik kan niet wachten
pi_27673584
Ik vond zaterdag maar een rotdag. Het was hier in ieder geval verre van rustig. Van regen heb ik weinig last gehad. Het was droog toen ik naar mijn wijk fietste. Tijdens het derde rondje begon het een beetje te regenen en dat werd steeds harder. Ik kon toen of onder een boom blijven schuilen of even de laatste zes huisjes doen en snel mijn regenbroek aantrekken (want ik had die afritsbroek aan, niet echt fantastisch tijdens de regen). Regenbroek snel aangetrokken, doorgefietst naar het volgende gedeelte en toen stopte het met regenen. Voor de rest geen last meer gehad van de regen.

Vorige week dacht ik al dat ik een blauwe bak te weinig had en dat bleek dus ook zo te zijn. Er waren dus twee bakken, waaronder één voor mij, bij de verkeerde kasten neergezet. In de bak die voor mij was zat gelukkig maar een bodempje post, de rest was voor de wijk waar de bak bij stond, maar de andere bak zat propvol. Daar waren ze op maandag dus niet zo blij mee.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:41:37 #124
64288 Bensel
Ladderzat
pi_27675694
Ach, na de afgelopen weken mocht het bij ons ook wel een keer rustig zijn..
Twitch.tv/bensel15
  maandag 6 juni 2005 @ 14:52:26 #125
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27676160
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:41 schreef Bensel het volgende:
Ach, na de afgelopen weken mocht het bij ons ook wel een keer rustig zijn..
Die laatste twee van de drie zaterdagen had ik dus vrij ivm vakantie. Verdomme, geen badmintonset.

maandag 6 juni 2005 @ 15:43:59 #126
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27678054
Het is natuurlijk hartstikke leuk, dat teamwerken... Maar dat een aantal joekels hier nu het verlof zelf kunnen regelen, daar zie ik nu wel de nadelen van in. Als zaterdagmedewerker moet je nu bijna een half jaar van te voren een verlofdag aanvragen anders heeft een full time medewerker al zijn verlof ingeplanned...
pi_27678230
Wtf is HAH?
  maandag 6 juni 2005 @ 15:49:26 #128
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27678260
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:43 schreef MadGuy het volgende:
Het is natuurlijk hartstikke leuk, dat teamwerken... Maar dat een aantal joekels hier nu het verlof zelf kunnen regelen, daar zie ik nu wel de nadelen van in. Als zaterdagmedewerker moet je nu bijna een half jaar van te voren een verlofdag aanvragen anders heeft een full time medewerker al zijn verlof ingeplanned...
Horen die niet los van elkaar te staan? Dat is bij ons wel zo. Heeft ook zijn nadelen hoor, zo mag er niet, tenzij het echt heel uitzonderlijk is, aan een fulltimer gevraagd worden of hij wil overwerken om een zaterdagwerker vrij te geven.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:52:16 #129
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27678368
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:48 schreef GewoonPim het volgende:
Wtf is HAH?
Huis Aan Huis...
pi_27678742
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:43 schreef MadGuy het volgende:
Slechte zaak is dat, bij mijn oude werk mocht ik ook nooit vrij. Hele drama's waren dat altijd
Dus als ik ergens heen wilde meldde ik me gewoon ziek op die dag, vond ik wel lullig tegenover mijn collega's, maar soms kan je gewoon niet.
Gelukkig deden mijn collega's het ook maar zo, dus we naaiden elkaar niet, maar toch is het kut omdat de rest dan harder moet werken en de baas geen vervanging regelde.
  maandag 6 juni 2005 @ 16:29:36 #131
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27679774
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:49 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Horen die niet los van elkaar te staan? Dat is bij ons wel zo. Heeft ook zijn nadelen hoor, zo mag er niet, tenzij het echt heel uitzonderlijk is, aan een fulltimer gevraagd worden of hij wil overwerken om een zaterdagwerker vrij te geven.
Het hoort wel, maar omdat er bij ons in het team weinig échte zaterdagmedewerkers zijn, worden die gaten opgevuld met fulltimers en parttimers die ook doordeweeks werken. Ik geloof dat het eens in de twee weken rouleert ofzo. Zodoende heb je dus fulltimers die een snipperdag op zaterdag willen, en de zaterdagmedewerkers zijn dan de pineut...

En Troeta, dat is natuurlijk een goed alternatief. Het domme is dat ik al aan de verlofplanner had gevraagd of ik die-en-die dag vrij kon krijgen. Beetje verdacht als ik dan ineens ziek ben...
  maandag 6 juni 2005 @ 19:28:41 #132
64288 Bensel
Ladderzat
pi_27685377
ik heb een beetje de luxe dat ik als zaterdag werker heel vaak doordeweeks de teamleiders uit de brand heb geholpen, omdat ik kon werken. Daardoor kan ik me iets meer permitteren o het gebied van vrijvragen
Twitch.tv/bensel15
  maandag 6 juni 2005 @ 19:40:52 #133
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27685788
Geloof me, die luxe heb ik ook. Maar collegialiteit is soms ver te zoeken bij ons. Ze steken graag met een glimlach een mes in je rug als het ware...
pi_27692321
Morgen gewoon drie verschillende Huis aan Huis in élke wijk........

Leve de Karwei, Gamma en Albert Heijn .
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:33:03 #135
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_27710701
Het was te verwachten. Men belde me vandaag of ik kon werken. Ik kon niet, dus nee. Er werd gelijk moeilijk gedaan over mijn eventuele verlof op 2 juli (zaterdag). "Ja, we zitten wel in de vakantieperiode..."

En dat ik zaterdag vroeger moest beginnen. Het werd maar even voor me beslist. Zaterdag krijgen we een ontbijtje voor de zaterdagmedewerkers, en ik had met iemand al om 9:30u afgesproken (Begin normaal om 10:00u). Als ik eerder moet beginnen, laat ik hem dus in de kou staan. Nee, collegialiteit...
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:55:52 #136
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27711517
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:40 schreef Yeahinho het volgende:
Morgen gewoon drie verschillende Huis aan Huis in élke wijk........

Leve de Karwei, Gamma en Albert Heijn .
Wij hadden vandaag de Gamma en AH.
En ze waren vandaag weer aan het proefdraaien met die sorteermachines. Dus alles was best slecht gesorteerd, en de meeste huizen die geen post hadden, hadden nu ook geen reclame. Werd er nog een vent boos omdat ie persé Gamma en AH wilde hebben Hij zou wel bellen zei ie, dus zal ik morgen of overmorgen wel een klachtenbriefje in mn postvakje vinden
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:00:39 #137
Bijdehand mannetje
pi_27711678
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:40 schreef MadGuy het volgende:
Geloof me, die luxe heb ik ook. Maar collegialiteit is soms ver te zoeken bij ons. Ze steken graag met een glimlach een mes in je rug als het ware...
Dat ken ik............. mijn collega's zijn hele aardige mensen, todat je ze vraagt of ze iets voor jou willen doen. Dan wordt ineens de hele Werken In Teamspirit achter de rododendrons geflikkerd en is het weer samen voor ons eigen. Gelukkig zit het met de zaterdagwerkers onderling wel okee, die helpen mekaar uit de brand. Als ik een stukje extra wegbreng voor een zwk zodat hij vrij kan krijgen dan wel eerder weg kan, dan kan ik er van opaan dat hij/zij dat later ook voor mij doet. En dat terwijl zaterdagkrachten in feite niet echt bij WIT worden betrokken!

Maar ondanks WIT wordt verlof bij ons meestal gegeven obv "Wie het eerst komt, het eerst maalt", dus als je er tijdig bij bent krijg je meestal wel vrij. En anders moet je gewoon even een mede-zdw lief aankijken en vragen of hij/zij op die betreffende dag ook jouw wijkje meeneemt.
pi_27712191
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:33 schreef MadGuy het volgende:
En dat ik zaterdag vroeger moest beginnen. Het werd maar even voor me beslist.
Daar kunnen ze hier ook een houtje van. In plaats van dat er op zaterdag gevraagd word of je nog een extra wijk weg kunt brengen, word er tegen je gezegd "Je hebt straks ook dat wijkje nog." Vooral als het druk is, is dit mateloos irritant.

Ik ben ook een aantal keer gebeld. "Even over morgen, je hebt dan die en die wijk. En je eigen wijk wel voorbereiden, want die wordt door iemand weggebracht."
pi_27713351
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:55 schreef texelonia het volgende:

[..]

Wij hadden vandaag de Gamma en AH.
En ze waren vandaag weer aan het proefdraaien met die sorteermachines. Dus alles was best slecht gesorteerd, en de meeste huizen die geen post hadden, hadden nu ook geen reclame. Werd er nog een vent boos omdat ie persé Gamma en AH wilde hebben Hij zou wel bellen zei ie, dus zal ik morgen of overmorgen wel een klachtenbriefje in mn postvakje vinden
Bij jullie wordt de HAH dus nog achter de post gezet?
Wij moeten de HAH los meenemen en ik moet zeggen dat het, zeker gezien de OF, handiger werkt.
pi_27713451
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:15 schreef OMG het volgende:

[..]

Daar kunnen ze hier ook een houtje van. In plaats van dat er op zaterdag gevraagd word of je nog een extra wijk weg kunt brengen, word er tegen je gezegd "Je hebt straks ook dat wijkje nog." Vooral als het druk is, is dit mateloos irritant.

Ik ben ook een aantal keer gebeld. "Even over morgen, je hebt dan die en die wijk. En je eigen wijk wel voorbereiden, want die wordt door iemand weggebracht."
Over communicatie gesproken:
Op zaterdag heb ik altijd een chauffeursdienst. Toen ik rond 14 uur op kantoor kwam om weer nieuwe zakjes op te halen, kwam er iemand naar me toe: "Wanneer ga je nou naar [andere DVG]?". Waarop ik reageer: "Pardon? De depotrit en aanhanger moet pas om 17 uur gereden worden. Ik moet eerst me eigen ritten nog rijden. " Zij: "Uhh, jah, maar de postbezorgers hebben al gebeld waar het bleef".
Tjah, toen moest ik ineens twee ritten tegelijk gaan rijden
pi_27714512
Hier hadden we Blokker, Gamma en AH.
als we 1 HAH hebben gaat het los mee, bij meerdere word het tussen de post gedaan.
Los vind ik erg vervelend, dan doe ik er veel langer over.
Maar ik snap dat het sorteren dan wel langer duurt, maar wa heb ik daar nou aan
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:58:46 #142
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27715709
Bij ons zit het er altijd tussen, en sommige sorteer-mensen doen zelfs zo fijn dat als er 2 of meer HAH is, dat ze het dan in elkaar vouwen

Vandaag kwam ik ook iemand tegen en die zei "Hoi collega!" Blijkbaar werkt ie dus ook bij de TPG, maar ik ken hem helemaal niet, dus het is geen directe collega. Hij had ook geen TPG-kleding ofzow aan. Beetje vreemd..
©Dumbo
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juni 2005 @ 18:12:01 #143
73911 ultra_ivo
pi_27716022
In rayon ZML wordt HAH los achter de hand meegenomen.
Vandaag moesten we de voorbereidingstijden eens gaan opschrijven. Dit keer maar volgens het boekje gewerkt, bussenfronten van grote flats volledig gezet (anders schaduwbundels dikgoed en HSM-post), HAH in elkaar gezet. Scheelt toch flink wat in de voorbereiding. Alleen door de trucendoos helemaal open te trekken kan ik bij die loop de voorbereidingstijd halen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:27:09 #144
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_27720133
Sorry hoor Troeta, wees blij dat we t er uberhaupt tussen zetten, kost ons veel meer tijd, en dan gaan jullie (postbezorgers) gelijk janken als je wijk met meerdere HAH (wat dus langer kost om voor te bereiden) te laat klaar staat, persoonlijk word ik daar een beetje schijtziek van Maarja gelukkig werk ik alleen op zaterdag, en door de weeks indien mogelijk, en dan bereid ik alleen voor mezelf voor
† The 3 Kings †
pi_27725842
ik jank niet als het te laat klaar staat, krijg ik weer wat meer geld hoor..haha

En als ik langer bezig ben dan de uren die ik krijg, heb ik recht om te zeiken.
Moeten jullie het ook los meenemen als het meer dan 1 HAH is? Hoe moet je dat beethouden dan?!

Maar zie ik hier dat je gewoon een hekel hebt aan postbezorgers? haha
Ik werk niet bij jou hoor, dus val mij niet aan
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juni 2005 @ 22:59:16 #146
73911 ultra_ivo
pi_27726207
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:50 schreef Troeta het volgende:
En als ik langer bezig ben dan de uren die ik krijg, heb ik recht om te zeiken.
Moeten jullie het ook los meenemen als het meer dan 1 HAH is? Hoe moet je dat beethouden dan?!
Je hebt toch vijf vingers?
Post tussen duim en wijsvinger, ieder soort HAH tussen de andere vingers.
Lukt t/m 3x HAH
of als het veschillende formaten zijn in stapeltjes achter elkaar leggen en onderweg van deur tot deur afnemen.
In het begin ontzettend irritant, na een tijdje krijg je er handigheid in. Ik verlies minder tijd op straat met het achter dehand houden dan met het zetten van HAH.
pi_27726274
Hier gaat één keer HAH los mee.
Bij twee keer HAH wordt er één partij tussen gezet en gaat de ander los mee.
Bij drie keer HAH wordt er gekeken wat het best is.

En ik heb vaak genoeg met twee keer HAH los op straat gelopen omdat het de klein/dun was om er tussen te zetten.
Eén keer HAH is ook waardeloos om er tussen te zetten, want het kost meer tijd in de voorbereiding terwijl je er op straat niet langzamer door word.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:06:15 #148
Bijdehand mannetje
pi_27726459
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:41 schreef Carport het volgende:

[..]

Bij jullie wordt de HAH dus nog achter de post gezet?
Wij moeten de HAH los meenemen en ik moet zeggen dat het, zeker gezien de OF, handiger werkt.
Wat is OF? Een soort HAH los achter de hand gaat nog prima, maar met twee soorten (of drie: komt hier ook geregeld voor), wordt het onwerkbaar! Tenzij je een wijk met allemaal flats hebt, natuurlijk.......................
pi_27726507
Aha...nou ik denk dat ik 2 of 3 los zou weigeren om los mee te nemen, daar is het salaris te laag voor en de tijd die ik heb te kort.
Maar ik snap best als je het zelf voor moet bereiden en het ook wegbrengt dat je het dan wel los neemt.

Dat de postbodes voor mij moeten sorteren en dat niet leuk zouden vinden is hun probleem, ik neem het graag van ze over. Kan ik meer uren werken!

Maar bij mij klagen ze gelukkig nooit.
pi_27726563
Bij ons wordt het HAH van tevoren "gestapeld". Dat wil zeggen dat er bij >1 HAH er een soort bundeltjes gemaakt worden. Als je op straat staat, pak je (een deel van) zo'n bundeltje en die stop je dan in je hand. De post ligt dan op je arm. Als je aan het lopen bent pak je een setje HAH, pakt de post erbij en gooit het in de bus.
pi_27726666
Joh, Carport
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:12:07 #152
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_27726679
Ik val je niet aan hoor Troeta, en ik heb geen hekel aan postbezorgers, maar SOMS wel eens een hekel aan hun gezeur No hard feelings iig, was niet zo bedoeld
† The 3 Kings †
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:16:07 #153
Bijdehand mannetje
pi_27726827
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:59 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Je hebt toch vijf vingers?
Post tussen duim en wijsvinger, ieder soort HAH tussen de andere vingers.
Lukt t/m 3x HAH
of als het veschillende formaten zijn in stapeltjes achter elkaar leggen en onderweg van deur tot deur afnemen.
In het begin ontzettend irritant, na een tijdje krijg je er handigheid in. Ik verlies minder tijd op straat met het achter dehand houden dan met het zetten van HAH.
Ik weet niet hoe groot de rondjes zijn die jij maakt, maar laten we uit gaan van 20 huizen per rondje. Dan klem jij dus die bundel post tussen duim en wijsvinger, tussen wijs- en middelvinger 20 gammakranten, tussen middel- en ringvinger 20 karweikranten, en 20 AH-folders tussen middelvinger en pink! Ik weet niet wat voor kolenschoppen van handen jij hebt maar bij het vasthouden van 1 bundel heb ik toch echt m'n hele hand nodig, dat kan ik niet met twee vingers. Evt kan ik nog een tweede bundel op m'n onderarm leggen en een derde in m'n schoudertas, maar dan houdt het op. Is jouw methode een eigen vinding of is dit bij jullie de officiele wertkmethode? Ik kan me niet voorstellen dat het Arbotechnisch verantwoord is!
pi_27726835
Voor de duidelijkheid:
Wij nemen de HAH dus altijd los mee. Erachter zetten mag niet meer bij ons.
pi_27726892
haha, ok. Ik snap je wel hoor, bij ons werkt ook zo'n muts die altijd klaagt als het te laat is, als je er daar meer van hebt rondlopen....ai
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:28:17 #156
Bijdehand mannetje
pi_27727182
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:16 schreef Carport het volgende:
Voor de duidelijkheid:
Wij nemen de HAH dus altijd los mee. Erachter zetten mag niet meer bij ons.
Met 1 soort hah kan ik dit mij goed voorstellen. Dat is makkelijk los mee te nemen en het kost je op straat nauwelijks extra tijd. Maar met meerdere soorten? Bij ons hebben ze ook zo'n stapelexperiment (met dit verschil dat wij dan de volgende dag de gestapelde hah er wel tussen mogen zetten), maar ik geloof niet dat dat stapelen veel tijdwinst oplevert. Dat stapelen zelf kost nml ook heel veel tijd, bij ons zit op maandag 1 mannetje de godganse dag te stapelen, en die heeft aan het eind van de dag nog geen 25% af! En op straat leidt het meenemen van gestapelde hah achter je bundel post ook tot geklooi. Zeker bij warm weer, als al die foldertroep aan elkaar (en aan jouw) blijft plakken. Als je het nou in elkaar mocht vouwen dan was het beter werkbaar, maar dat mag niet ivm de attentiewaarde. Nee, als ze bij ons ook bij 2 of drie hah verbieden het er tussen te zetten dan breekt echt de pleuris uit vrees ik. Dan wordt onze manager met pek en veren besmeurd het gebouw uitgedragen!
pi_27727310
Tjah, het verhaal van klooien op straat en plakkende HAH aan je arm ken ik ook allemaal. Straks als het wat warmer wordt, zit de helft van de inkt van de Gamma op m'n arm. Degene die de Gamma als laatste van de bundel krijgt, heeft een verkleurd blaadje
Het stapelen kost bij ons ook veel tijd en bovendien krijg je er nog pijn van in je schouder ook. Ik heb medelijden met degene die moeten stapelen.

Tis waarschijnlijk spijtig voor jullie, maar straks moet iedereen zo gaan werken... En ja, er gaat hier geen dag voorbij zonder gescheld. Gezellig hier hè?!

[ Bericht 4% gewijzigd door Carport op 08-06-2005 12:25:43 ]
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:41:41 #158
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_27727566
Kan ik hier ook klagen over het domme volk dat in breda op de business service zit?
Ik zeg graag wat ik denk, en ik doe wat ik zeg.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:44:02 #159
Bijdehand mannetje
pi_27727632
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef Carport het volgende:
Tjah, het verhaal van klooien op straat en plakkende HAH aan je arm ken ik ook allemaal. Straks als het wat warmer wordt, zit de helft van de inkt van de Gamma op m'n arm. Degene die de Gamma als laatste van de bundel krijgt, ziet een wit blaadje
Het stapelen kost bij ons ook veel tijd en bovendien krijg je er nog pijn van in je schouder ook. Ik heb medelijden met degene die moeten stapelen.

Tis waarschijnlijk spijtig voor jullie, maar straks moet iedereen zo gaan werken... En ja, er gaat hier geen dag voorbij zonder gescheld. Gezellig hier hè?!
Ja, zoiets had ik al begrepen. Als tzt die nieuwe Operationele Formule wordt ingevoerd met die digitale kasten en shit, dan is dat tussenzetten afgelopen. Wel mag je, zo las ik in de Mail!, in je tas tussenzetten, wat dat ook moge wezen. Nou ja, toekomstmuziek zullen we maar zeggen. Op zich wil ik het hah best lost meenemen als er een handig hulpmiddel wordt bedacht wat dit vergemakkelijkt, anders verwacht ik echt moeilijkheden op onze vestiging. Gelukkig ben ik zdw en heb ik op zaterdag maximaal 1x hah, maar als die gekkigheid doorgaat hoeven ze mij doordeweeks niet meer te bellen om een zieke, vakantievierende of overspannen collega te vervangen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:49:13 #160
Bijdehand mannetje
pi_27727763
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef Carport het volgende:
Bij ons zitten ze zo krap in de mensen, er is amper iemand om te stapelen! Qua postbezorgers zitten wij al aan onze taks (anders kan de postbode+ het niet meer aan!). We hebben nu een onbetaalde stagiair van een of andere VMBO school die het hah stapelt (wordt íe geeneens voor betaald!), maar die gaat ook weg. Ze hebben mij wel eens gevraagd voor het stapelen (heb ik ook 1x gedaan), maar na die ene keer heb ik toch verder voor de eer bedank.
pi_27727804
Dat laatste probleem wat je schetst (dat zwk'ers niet meer extra willen werken) hebben ze hier ook. Uiteindelijk is het zelfs zover gekomen dat er uitzendkrachten werden ingezet en hebben de groepsleiders zelf ook moeten lopen

Er zijn twee (eigenlijk drie) hulpmiddelen voor het HAH:
  • een schoudertas,
    Kennen de meeste van jullie wel. Deze is alleen een klein beetje aangepast
  • een HAH-handschoen,
    Dat ding is geflopt Geen idee of ze nog bestaan, maar het was een soort handschoen met 2 plankjes. Daar kon je dan je HAH tussenzetten. Goed, iedereen keek dat ding op de meest vreemde manier aan.
  • een fietsaanhanger,
    Dat ding is echt handig. Geen geklooi meer met fietstassen op je fiets, maar gewoon die aanhanger aan je fiets koppelen en gaan. Je kan drie tassen meenemen (2 post + 1 HAH, of gewoon 3 post natuurlijk).

[ Bericht 4% gewijzigd door Carport op 07-06-2005 23:56:26 ]
  • pi_27727926
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 23:41 schreef M.Ram het volgende:
    Kan ik hier ook klagen over het domme volk dat in breda op de business service zit?
    D'r zit er wel eentje uit Breda in dit topic ja, of dat ie bij business service werkt weet ik niet.
      FOK!fotograaf woensdag 8 juni 2005 @ 00:00:03 #163
    73911 ultra_ivo
    pi_27728059
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 23:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe groot de rondjes zijn die jij maakt, maar laten we uit gaan van 20 huizen per rondje. Dan klem jij dus die bundel post tussen duim en wijsvinger, tussen wijs- en middelvinger 20 gammakranten, tussen middel- en ringvinger 20 karweikranten, en 20 AH-folders tussen middelvinger en pink! Ik weet niet wat voor kolenschoppen van handen jij hebt maar bij het vasthouden van 1 bundel heb ik toch echt m'n hele hand nodig, dat kan ik niet met twee vingers. Evt kan ik nog een tweede bundel op m'n onderarm leggen en een derde in m'n schoudertas, maar dan houdt het op. Is jouw methode een eigen vinding of is dit bij jullie de officiele wertkmethode? Ik kan me niet voorstellen dat het Arbotechnisch verantwoord is!
    Ik heb een paar kolenschoppen
    Meestal leg ik gewoon de stapeltjes achter elkaar, formaat is toch eigenlijk altijd anders.
    1 bundel + 2 stapels HAH op de hand is prima mogelijk, daarnaast heb ik m'n schoudertas. Of een 2e bundel onder m'n arm.
    Maar ja, ieder handig soort van rondje is al te groot volgens de Arbo-normen. Maar volg je de Arbo-normen, dan haal je je dienstnorm niet
      woensdag 8 juni 2005 @ 00:08:06 #164
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_27728291
    2 hah kan ik wel los meenemen, als ze niet achtelijk groot en dik zijn dan Anders wordt het laat en zetwerk
    pi_27728831
    Een schoudertas? Moet je dan bij elke brievenbus eerst de post voor dat huis pakken en dan je tas in voor de HAH?
    Lijkt mij echt veel tijd kosten..
    pi_27729032
    Hier in het compartiment (Assen-NoordWest) wordt door bijna niemand het HAH tussengezet (ik weet dus ook niet of het überhaupt wel mag)... Als er twee (of meer) soorten zijn, worden deze wel vantevoren door elkaar gezet. Voor dit HAH-zetten worden extra mensen ingezet.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      FOK!fotograaf woensdag 8 juni 2005 @ 07:54:34 #167
    73911 ultra_ivo
    pi_27731423
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 00:31 schreef Troeta het volgende:
    Een schoudertas? Moet je dan bij elke brievenbus eerst de post voor dat huis pakken en dan je tas in voor de HAH?
    Bundel en kleine voorraad HAH op de hand, 1-2 bundels & rest HAH voor het blokje in de schoudertas.
      woensdag 8 juni 2005 @ 09:40:04 #168
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_27732876
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 23:55 schreef Carport het volgende:

[..]

D'r zit er wel eentje uit Breda in dit topic ja, of dat ie bij business service werkt weet ik niet.
    Nee hoor, gewoon een ouderwetsche zaterdagmedewerker. Volgens mij zit de Business niet eens bij mij op de vestiging
      woensdag 8 juni 2005 @ 10:05:10 #169
    Bijdehand mannetje
    pi_27733588
    quote:
    Hangt er vanaf............ als je huizen hebt met tuinen kan je deze handelingen al lopend verrichten en kost het je nauwelijks extra tijd. Heb je echter huizen in je wijk zonder tuin, of flats dan ben je op straat wel degelijk langer bezig. Op een ochtendwijk van 2 uur scheeltdit al gauw 15 minuten, maar zeg nou eerlijk, in die tijd had je het er nooit tussen kunnen zetten. Ik bestrijd dan ook niet het argument dat HAH los mee tijd bespaart, maar ik vind het jammer dat de "hoge heren in de groene toren" het kennelijk onbelangrijk vinden of het in de praktijk nog een beetje fijn werken is.
      woensdag 8 juni 2005 @ 10:19:54 #170
    Bijdehand mannetje
    pi_27734021
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 00:00 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik heb een paar kolenschoppen
    Meestal leg ik gewoon de stapeltjes achter elkaar, formaat is toch eigenlijk altijd anders.
    1 bundel + 2 stapels HAH op de hand is prima mogelijk, daarnaast heb ik m'n schoudertas. Of een 2e bundel onder m'n arm.
    Maar ja, ieder handig soort van rondje is al te groot volgens de Arbo-normen. Maar volg je de Arbo-normen, dan haal je je dienstnorm niet
    Ik heb al teveel collega's in de ziektewet zien verdwijnen met rug- schouder- of polsklachten, dus ik ben niet echt geinteresseerd in het halen van de dienstnorm. En dan spreek ik dus over forse potige kerels met grote handen. Kun je nagaan wat de lange termijngevolgen voor de stereotype postbezorger (vrouw van in de 50) zijn! Ik krijg nu al vaak het verwijt dat ik de bundels voorpostbezorgers te groot maak! Als ik alle hah los mee zou moeten nemen zou ik gewoon mijn rondjes veel kleiner maken (wat betekent dat je sommige stukken niet eens meer in een rondje kan lopen --> dat betekent dus loze stukken) en dan loop ik maar wat langer buiten.

Dat fietskarretje wat eerder in dit topic genoemd werd klinkt goed! Is dat een soort postboy? Ik loop vaak een wijk met een winkelcentrum met zo'n karretje en ik vind het topdingen! Je hoeft geen rondjes meer te bundelen, je loopt gewoon je route en geeft af en toe die kar een zwieper. Daardoor kan je de bundels klein houden en wordt hah los meenemen ook makkelijker! Maar zoals zoveel dure hulpmiddelen verwacht ik niet dat er ineens voor iedere mdw eentje beschikbaar komt. Wij hebben nu zegge en schrijve twee roadrunners, 2 postboys (waarvan 1 met ducktape bij elkaar wordt gehouden), en die nieuwe ergonomische schoudertas heb ik ook nog niet gezien!

De TPG is nogal gierig. Die samenvoegdingen (Sammy V) zijn ook minder degelijk dan het ouderwetsche zetblok. Vooral de pootjes waarmee je dat voorste ijzer in je werkblad plaatst zijn veel te dun! Die antislipmat vind ik wel fijn, maar daarin sta ik tamelijk alleen. En dan heb ik nog niet eens over die verrotte fietstassen hier! Versleten, vol met gaten, er zitten zelfs nog donkerblauwe tassen tussen, uit de tijd dat dat nog onze huiskleur was! En dan krijgen we ook nog geregeld preken over dat we teveel elastieken verslijten! Volgens mij gaan wij nog netter met de elastieken om dan de TPG met haar mdw's!
    pi_27735381
    quote:
    In het begin is het misschien even wennen. Na een tijdje wordt het al snel automatisme.
    Als ik bij een huis (met tuin) wegloop, graai ik in m'n schoudertas, pak de HAH, controleer de post voor het volgende adres en stop dit bij de HAH, vervolgens gaat het zo de brievenbusbus in. Zoals Kramerica-Industries ook al schreef ben je misschien iets langer bezig op straat (zeker bij flats), maar als je het vooraf bij de post gaat zetten ben je minder snel.
    pi_27735563
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 10:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
    [..]
    Dat fietskarretje wat eerder in dit topic genoemd werd klinkt goed! Is dat een soort postboy? Ik loop vaak een wijk met een winkelcentrum met zo'n karretje en ik vind het topdingen! Je hoeft geen rondjes meer te bundelen, je loopt gewoon je route en geeft af en toe die kar een zwieper. Daardoor kan je de bundels klein houden en wordt hah los meenemen ook makkelijker! Maar zoals zoveel dure hulpmiddelen verwacht ik niet dat er ineens voor iedere mdw eentje beschikbaar komt. Wij hebben nu zegge en schrijve twee roadrunners, 2 postboys (waarvan 1 met ducktape bij elkaar wordt gehouden), en die nieuwe ergonomische schoudertas heb ik ook nog niet gezien!
    Helaas kan ik er op dit moment geen foto van vinden... We hebben 10 van die dingen, maar ze worden weinig tot niet gebruikt door de vaste medewerkers. Jammer, want ik vind ze echt handig (en je fiets blijft tenminste heel).
    Het is een stalen frame, waar je je tassen aan op kunt hangen. Eigenlijk is zo iets ook bij de postboy, alleen heeft die geen koppeling voor op je fiets en zitten de tassen daar hoger.
    pi_27735574
    Stereotype postbezorgers van 50

Hier zijn het allemaal jonge mensen, ze willen geen oudere meer, omdat die het niet volhouden.
    En dan zijn ze bij ons nog heel aardig door kleine bundels te maken en de HAH er dus tussen te zetten als het een groter formaat is dan de AH-flyer.
    Grappig dat deze dingen zo anders zijn bij jullie..

Ik heb trouwens allemaal voortuintjes, maar moet m'n karretje bij elk tuintje weer een stukje duwen, dus zo'n schoudertas zou hier wel te veel tijd kosten.
    pi_27736325
    Die aanhangers zien er idd verrekte handig uit voor de fietsers! Daar kan je bijv je pakjes in doen, of gewoon alle post en geen zakje maken Ik hoef dat zowieso gelukkig niet meer, doe t met de auto
    † The 3 Kings †
      woensdag 8 juni 2005 @ 16:39:44 #175
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_27746278
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
    En anders moet je gewoon even een mede-zdw lief aankijken en vragen of hij/zij op die betreffende dag ook jouw wijkje meeneemt.
    Op zich zit dat ook wel snor bij onze zaterdagmedewerkers, maar mijn wijken overdragen, dat doe ik ze niet aan. Mijn dienst staat van 10 tot 17uur, dat doe je er niet even bij...

Bij ons geldt 1 keer HAH los meenemen, en wordt het er meer dan wordt het tussenvoegen.
      woensdag 8 juni 2005 @ 16:42:46 #176
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_27746408
    Ik kan vanaf vrijdag de hele vakantie werken
      woensdag 8 juni 2005 @ 17:17:49 #177
    92756 es70
    Nee! Nu! Even! Niet!
    pi_27747621
    Er is hier ook gemeld dat de HAH 'in de toekomst' los meegenomen moet worden . Dat waren er gisteren drie en vandaag 4, yippie . Zowiezo de laatste tijd 4 dagen in de week HAH, ik begin me zo langzamerhand een veredelde folderloper te voelen .
    Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
    "The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
      woensdag 8 juni 2005 @ 19:10:27 #178
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_27750851
    Vandaag een brief gekregen dat wij vanaf 13 juni ook als er maar 1 HAH is het los mee moeten nemen

Toen ik jullie berichten daarover las, dacht ik nog, als ze dat bij ons ook gaan invoeren ga ik ander werk zoeken
    ©Dumbo
      woensdag 8 juni 2005 @ 19:16:54 #179
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_27751108
    Het valt allemaal best mee. Tenminste voor mij als postbode dan; veel busfronten en bejaardenhuizen waar ik een stapel kan neerplempen en de extra voorbereidingstijd ben ik kwijt. Lastiger wordt het echter als je een wijk hebt met veel huizen aan tuinen en ook nog niet precies weet waar de NEE stickers zich bevinden...
    pi_27751316
    Bij ons MOET het juist los met 1 HAH, met 2 moet er 1 tussen
    † The 3 Kings †
      woensdag 8 juni 2005 @ 19:41:00 #181
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_27752046
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 19:23 schreef TheSorrow het volgende:
    Bij ons MOET het juist los met 1 HAH, met 2 moet er 1 tussen
    1 tussen? Niet alle twee? Dat doen wij dan weer wel!

Als je dan toch bezig bent...
    pi_27752392
    "Dat kost teveel tijd" ... stelletje stumpers
    † The 3 Kings †
      woensdag 8 juni 2005 @ 20:07:38 #183
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_27753045
    Wat een stumpers inderdaad, als je één blaadje ertussen voegt is het slechts een vloeiende handeling om het tweede erbij te nemen...
    pi_27754830
    Bij ons mag er helemaal níks meer tussen. Doe je dat wel dan wordt je gelyncht .
    pi_27761184
    balen tex, had je het nu steeds er tussen zitten bij 1 HAH?
    Gaan meerdere er verder wel tussen? want dan is het nog wel te doen.

Als ik het trouwens los mee heb, sla ik stiekem wat bussen over. Ik heb geen zin om alleen voor een foldertje een tuin in te lopen of om een portiek op te gaan.

Ik krijg trouwens een half uur meer uitbetaald per dag is er besloten!
    Verder zeiden ze dat het heel goed ging en geen klachten kregen en de kutkwaliteitscontrolekaarten er goed uithaal!
    pi_27761350
    Netjes, keep it up Ik sla ook zoveel huizen over hoor met HAH
    † The 3 Kings †
    pi_27764737
    Mensen, weten jullie dit misschien: ik heb gisterenmiddag een pakketje besteld en dat is ook gisteren verstuurd, het ligt nu in het distributiecentrum Zwolle waar die gesorteerd wordt (via Track en Trace). Nu staat er bij die popup bij T&T wel bij dat het pakketje de volgende dag, dus morgen, wordt afgeleverd, maar is er niet een miniem kansje dat dat vandaag al gebeurt? Kan eigenlijk niet wachten tot ie binnen is

Want als ik met Google zoek, zie ik soms ook dat het dezelfde dag al wordt aangeboden...
      donderdag 9 juni 2005 @ 08:32:32 #188
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_27764905
    Als het pakketje nu in Zwolle ligt, wordt het vandaag ws. niet meer aangeboden. Het komt dan te laat op de vestiging in je woonplaats aan om nog mee te gaan in de bezorgronde.
    pi_27765205
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 08:32 schreef JDude het volgende:
    Als het pakketje nu in Zwolle ligt, wordt het vandaag ws. niet meer aangeboden. Het komt dan te laat op de vestiging in je woonplaats aan om nog mee te gaan in de bezorgronde.
    Kan het niet zo zijn dat het pakketje vannacht in Zwolle lag? Toen was het dezelfde datum als nu

Ja ik weet niet precies hoe dat gaat in die distributiecentra, maar 's nachts zjjn ze ook bezig toch? Of hoe willen ze anders een brief uit Groningen de volgende dag in Middelburg krijgen?
    pi_27767759
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 08:08 schreef Saekerhett het volgende:
    Mensen, weten jullie dit misschien: ik heb gisterenmiddag een pakketje besteld en dat is ook gisteren verstuurd, het ligt nu in het distributiecentrum Zwolle waar die gesorteerd wordt (via Track en Trace). Nu staat er bij die popup bij T&T wel bij dat het pakketje de volgende dag, dus morgen, wordt afgeleverd, maar is er niet een miniem kansje dat dat vandaag al gebeurt? Kan eigenlijk niet wachten tot ie binnen is

Want als ik met Google zoek, zie ik soms ook dat het dezelfde dag al wordt aangeboden...
    Ik zou er niet voor thuis blijven als ik jou was.
    A mind with a heart of it's own
    pi_27768182
    Uhm.. over dat HAH: het lijkt me niet verstandig om dat soort dingen hier op het forum te zetten.
    Af en toe ben je inderdaad een veredelde folderloper, maar bedrijven kiezen niet voor niets om het te laten verspreiden door TPG Post.
    pi_27768280
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 11:02 schreef Carport het volgende:
    Uhm.. over dat HAH: het lijkt me niet verstandig om dat soort dingen hier op het forum te zetten.
    Af en toe ben je inderdaad een veredelde folderloper, maar bedrijven kiezen niet voor niets om het te laten verspreiden door TPG Post.
    Ha! Dat wilde ik net zeggen. Hier is er ooit iemand ontslagen omdat deze persoon juist huizen oversloeg met HAH.
    pi_27768422
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 11:06 schreef OMG het volgende:

[..]

Ha! Dat wilde ik net zeggen. Hier is er ooit iemand ontslagen omdat deze persoon juist huizen oversloeg met HAH.
    Ik ken idd ook een paar zaterdagwerkers en deeltijdwerkers die er door dergelijke akkefietjes op staande voet uitgeknikkerd zijn
      donderdag 9 juni 2005 @ 11:16:27 #194
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_27768571
    En ik had deze week dus een boze man in mn wijk omdat er geen HAH voor hem was (was niet mijn fout). Is uiteindelijk nagestuurd met excuusbrief erbij enzow. Maar die man had ook nog gezegd dat IK zou hebben gezegd dat als iemand geen post had dat ie dan ook geen HAH kreeg Dat was dus zijn eigen conclusie die hij trok, en hij wilde gewoon niet luisteren naar wat ik zei Maar m'n teamleider leek het al raar dat ik na 1,5 jaar niet zou weten hoe het zou werken
    ©Dumbo
      donderdag 9 juni 2005 @ 11:20:30 #195
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_27768692
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 23:42 schreef Troeta het volgende:
    balen tex, had je het nu steeds er tussen zitten bij 1 HAH?
    Gaan meerdere er verder wel tussen? want dan is het nog wel te doen.

Ik krijg trouwens een half uur meer uitbetaald per dag is er besloten!
    Verder zeiden ze dat het heel goed ging en geen klachten kregen en de kutkwaliteitscontrolekaarten er goed uithaal!
    Wat goed dat je meer krijgt uitbetaald, en dat ze zo tevreden over je zijn Altijd leuk om te horen

Als er maar één HAH is dan moeten we het los meenemen, en als er 2 of meer zijn wordt het wel tussen gezet. 'Behalve als het formaat, hanteerbaareid of gewicht aanleiding geeft om het toch achter de hand mee te nemen.'

Vraag me af of ze nu dan ook het schema van HAH gaan aanpassen. Zo hebben we op dinsdag eigenlijk altijd AH én Gamma. En vorige week hadden we een paar dagen helemaal geen HAH. Vraag me dan dus af of ze in zo'n geval dan de AH op dinsdag doen en de Gamma op woensdag, of dat ze toch niet zo flauw zullen zijn...
    ©Dumbo
    pi_27768758
    Tja, het is ook niet echt netjes van me, maar ik kwam gewoon steeds een uur over mijn tijd heen en dat is een beetje frustrerend.
    En dan bedenk je wat je zelf met die folders doet thuis. Zonder te lezen de prullebak in!
    Nu ik er wat tijd bij heb gekregen kan ik het wat netter gaan doen

Wat lullig Texelonia, mensen kunnen verhalen zo verdraaien en dan is het maar jouw woord tegen het zijne.
    Had je geen reservefolders bij je dan?
    pi_27768842
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 11:20 schreef texelonia het volgende:

[..]

Wat goed dat je meer krijgt uitbetaald, en dat ze zo tevreden over je zijn Altijd leuk om te horen

Als er maar één HAH is dan moeten we het los meenemen, en als er 2 of meer zijn wordt het wel tussen gezet. 'Behalve als het formaat, hanteerbaareid of gewicht aanleiding geeft om het toch achter de hand mee te nemen.'

Vraag me af of ze nu dan ook het schema van HAH gaan aanpassen. Zo hebben we op dinsdag eigenlijk altijd AH én Gamma. En vorige week hadden we een paar dagen helemaal geen HAH. Vraag me dan dus af of ze in zo'n geval dan de AH op dinsdag doen en de Gamma op woensdag, of dat ze toch niet zo flauw zullen zijn...
    Ja, ben er blij mee!!

Ik ben ook benieuwd wat ze gaan doen. Bij mij is er nog geen sprake van er niet tussen zetten gelukkig.
    Maar vorige week had ik een keer los de AH en een paar dagen later zat die er ook weer bij toen ze meerdere HAH er tussen zetten. Beetje nutteloos...

Ik ga werken!
    pi_27769075
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 11:20 schreef texelonia het volgende:

[..]

Waarschijnlijk doen ze dat niet. Die bedrijven geven aan wanneer ze die folders bezorg willen hebben en meestal is dat minimaal 5 dagen voordat de aanbiedingen in gaan (de maandag erna). Dat betekent dat de HAH dus op dinsdag mee moet aangezien op de maandag geen HAH meegnomen wordt, en wanneer de maandag een feestdag is en dinsdag dus geen HAH mee gaat, moet in die gevallen de HAH op zaterdag mee.
      donderdag 9 juni 2005 @ 11:43:35 #199
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_27769325
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 11:22 schreef Troeta het volgende:
    Wat lullig Texelonia, mensen kunnen verhalen zo verdraaien en dan is het maar jouw woord tegen het zijne.
    Had je geen reservefolders bij je dan?
    Nee, we hebben nooit reservefolders. Alles wrdt er gewoon tussen gesorteerd en that's it. Soms hou je nog wel eens wat over als er HAH bij zit voor huizen die het niet (meer) willen. Maar ze hebben pas de lijt bij gewerkt wie wel en niet wil, dus dat is nu niet veel. En er waren nu heel veel huizen die geen HAH kregen (zo'n beetje elk huis dat geen post had), dus de folders die ik over had, had ik al opgemaakt...

Ik had het voorval zelf ook al meteen op mn dagrapport geschreven, en mn teamleider geloofde mij gewoon hoor, dus verder geen probemen mee gekregen gelukkig
    ©Dumbo
    pi_27769386
    quote:
    Op donderdag 9 juni 2005 11:22 schreef Troeta het volgende:
    Tja, het is ook niet echt netjes van me, maar ik kwam gewoon steeds een uur over mijn tijd heen en dat is een beetje frustrerend.
    En dan bedenk je wat je zelf met die folders doet thuis. Zonder te lezen de prullebak in!
    Nu ik er wat tijd bij heb gekregen kan ik het wat netter gaan doen
    Ik kant best begrijpen dat je het doet, maar zet dat soort dingen niet hier op het forum.
    Bij mij gebeuren er ook genoeg dingen op kantoor die ik júist niet plaats hier

Ik bedoel het verder ook als een goede raad, aangezien ik een keer problemen heb gehad met dit soort dingen

Maargoed, je hebt nu wat meer tijd gekregen, dus dat is wel lekker dan!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')