abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:22:24 #76
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27563265
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:26 schreef Dizzee het volgende:
Vraagje: als een rembours zending donderdag naar me word verstuurd, krijg ik het dan vrijdag aangeboden? of moet ik wachten tot na het weekend? hoop het niet
Dan wordt het vrijdag aangeboden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_27565347
Tja, ik hoor maar niks over kleding die ik eigenlijk zou krijgen na mijn eerste maand.
Maar gister regende het en ben ik een regenjas gaan vragen, maar kreeg er geen broek bij.
Zien die petjes er een beetje uit? Want ik krijg eigenlijk wel snel koppijn als ik lang in de zon loop, dus ik denk dat het verstandig is om die aan te doen.
Een TPG-broek zou ik eigenlijk ook wel willen hebben, ik heb namelijk te weinig broeken en dan moet ik zo vaak wassen als ik hem sávonds weer aan wil

Ik word trouwens gek van die kwaliteitscontrolekaarten, ze zitten er nu al 2 weken elke dag tussen.
Af en toe snap ik heus wel en ik vis ze er toch wel allemaal tussenuit, maar vind het nu teveel moeite worden.
pi_27566879
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 00:22 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dan wordt het vrijdag aangeboden.
Ah, mooi zo. Thanks
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:08:31 #79
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_27567129
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 02:16 schreef Troeta het volgende:
Tja, ik hoor maar niks over kleding die ik eigenlijk zou krijgen na mijn eerste maand.
Maar gister regende het en ben ik een regenjas gaan vragen, maar kreeg er geen broek bij.
Zien die petjes er een beetje uit? Want ik krijg eigenlijk wel snel koppijn als ik lang in de zon loop, dus ik denk dat het verstandig is om die aan te doen.
Een TPG-broek zou ik eigenlijk ook wel willen hebben, ik heb namelijk te weinig broeken en dan moet ik zo vaak wassen als ik hem sávonds weer aan wil

Ik word trouwens gek van die kwaliteitscontrolekaarten, ze zitten er nu al 2 weken elke dag tussen.
Af en toe snap ik heus wel en ik vis ze er toch wel allemaal tussenuit, maar vind het nu teveel moeite worden.
Kwaliteitscontrolekaarten?
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:14:41 #80
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27567249
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:08 schreef JDude het volgende:
Kwaliteitscontrolekaarten?
Ja dan doen ze kaartjes tussen je post en dan moet jij ze eruit vissen, en als je ze allemaal eruit haalt dan let je goed op ofzow.
Zitten er bij ons gelukkig al hele tijd niet meer tussen, een heel enkele keer kom ik weer es een kaartje tegen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_27570565
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 02:16 schreef Troeta het volgende:
Ik moet ook vaak m'n broeken wassen. Ik heb maar één spijkerbroek en één afritsbroek, maar werk soms meer dan 4 dagen in de week
Die pet ziet er zo uit:
quote:
Ja, ik heb ze hier ook elke zaterdag. Was een keer naar m'n baas toe gegaan om te vragen waarom ze er continu tussen zaten, terwijl ik ze allemaal weer mee terug nam. Een onduidelijk gemompel over dat ie t bij iedereen deed was het antwoord.
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:24:01 #82
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_27571099
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:14 schreef texelonia het volgende:

[..]

Ja dan doen ze kaartjes tussen je post en dan moet jij ze eruit vissen, en als je ze allemaal eruit haalt dan let je goed op ofzow.
Zitten er bij ons gelukkig al hele tijd niet meer tussen, een heel enkele keer kom ik weer es een kaartje tegen.
Ah, maar het is dus wel duidelijk dat het geen post is?
Dan gebruiken we ze hier vast niet. Nog nooit gezien in ieder geval.

[nostalgie]
Kent iemand de kaarten van de vakkentelling nog? Elke dag moest je van een ander vak invullen hoeveel post en pakketten je er voor had.
[/nostalgie]
pi_27571198
Ah, zo'n petje ziet er best leuk uit, ik was al bang voor een knalrooie.
Ik zag dat andere postbezorgers alleen maar die gekke bloesjes hadden, die hoef ik dan weer niet, zo'n polo'tje is leuker.

Over die kaarten hoor ik ook nooit wat, of ik ze nou allemaal heb of te weinig.
Ze zullen het hopelijk minder doen over een paar maanden, maar eigenlijk is het flauw, want de postbodes die hun eigen wijk sorteren hebben er geen last van

Wat zijn trouwens de andere manieren om te controleren? (staat op die kaart dat het 1 van de manieren is)
pi_27571256
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:24 schreef JDude het volgende:

[..]

Nouja, ze zijn wit en er staat een lap tekst op. Het is wat dikker papier en ze vallen er vaak al tussenuit of zitten bovenop de stapel:)
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:28:52 #85
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_27571264
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:26 schreef Troeta het volgende:
Ah, zo'n petje ziet er best leuk uit, ik was al bang voor een knalrooie.
Ik zag dat andere postbezorgers alleen maar die gekke bloesjes hadden, die hoef ik dan weer niet, zo'n polo'tje is leuker.

Ze zullen het hopelijk minder doen over een paar maanden, maar eigenlijk is het flauw, want de postbodes die hun eigen wijk sorteren hebben er geen last van

Wat zijn trouwens de andere manieren om te controleren? (staat op die kaart dat het 1 van de manieren is)
Volgens mij hebben ze een soort testadressen waar ze de overkomstduur e.d. meten.
pi_27571688
quote:

[..]

[nostalgie]
Kent iemand de kaarten van de vakkentelling nog? Elke dag moest je van een ander vak invullen hoeveel post en pakketten je er voor had.
[/nostalgie]
Het is een los blaadje van dik papier. Er staat op dat TPG het beste bedrijf is en continu haar kwaliteit controleert blablabla (voor het geval je het blaadje per ongeluk toch bezorgd).
Dat blaadje wordt dan tussen de post gestopt. Als je op straat je post stuk-voor-stuk doorkijkt, om te kijken of het adres klopt, kom je het blaadje vanzelf tegen. Doe je dat niet, wordt het dus bezorgd bij het adres en mist je baas dus een controlebriefje.
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:26 schreef Troeta het volgende:

Ik hoor er ook niet echt wat over, maar leg het altijd maar op z'n bureau. Op maandag vindt 'ie dan altijd een hele stapel briefjes

Een andere manier van controleren is een gezette bundel pakken en deze helemaal controleren op fouten. Pak een aantal bundels en je hebt een redelijk beeld van de kwaliteit van het ingooien + zetten (en dus ook van de kans op fouten op straat).
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:28 schreef JDude het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze een soort testadressen waar ze de overkomstduur e.d. meten.
Klopt, maar dit wordt door een ander bedrijf (OPTA of iets dergelijks) gecontroleerd. Die adressen zijn dacht ik niet bekend bij TPG.
pi_27571884
quote:

[nostalgie]
[/nostalgie]
. Ja, ik ken het nog. Iedere keer was het weer een verrassing welk vakje je mocht tellen. Altijd leuk als het druk was en je het bij het volste vakje moest doen. Kerst was helemaal een ramp, maar dat was wel de tijd om records te breken op die kaarten .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:03:02 #88
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_27572349
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:48 schreef OMG het volgende:

[..]

. Ja, ik ken het nog. Iedere keer was het weer een verrassing welk vakje je mocht tellen. Altijd leuk als het druk was en je het bij het volste vakje moest doen. Kerst was helemaal een ramp, maar dat was wel de tijd om records te breken op die kaarten .
Inderdaad! Ze gingen een halfjaar of zelfs een jaar mee volgens mij. Tegen de kerst sneuvelde het ene na het andere record
pi_27573380
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:48 schreef OMG het volgende:

[..]

Oh gadver, inderdaad!

Nee, dan zijn die kwaliteitscontrole kaarten iets beter. Bij ons gaat dat bij roulatie. Om de zoveel tijd krijg je ze, ook de postbodes die zelf hun vakken zetten.

Iets anders, weet iemand hier waar de INTOMART adressen zijn in zijn/ haar wijk? Ik wist er in mijn oude wijk één te zitten, daar deed iedereen ook heel krampachtig over. Alsof het bij andere klanten minder belangrijk was correct te bezorgen...
pi_27573457
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:40 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Iets anders, weet iemand hier waar de INTOMART adressen zijn in zijn/ haar wijk? Ik wist er in mijn oude wijk één te zitten, daar deed iedereen ook heel krampachtig over. Alsof het bij andere klanten minder belangrijk was correct te bezorgen...
Hoe ben je daar achter gekomen dan? Ik heb er geen een in m'n wijk volgens mij.
pi_27576931
Ik geloof dat dat per ongeluk een keer aan het licht is gekomen. En nu gaat het van postbode op postbode op postbode. Het is raar dat er eigenlijk nog geen verandering heeft plaatsgevonden.
pi_27577622
quote:

[..]

Yep, pestdingen. Hoe vaak ik niet heb gehad dat ik op een erg drukke dag het vakje voor het winkelcentrum (5 winkels en nauwelijks post) moest tellen

Op een gegeven moment werd er meer gegokt dan geteld, op zaterdag gewoon naar de score ervoor kijken en er 5 bij op doen, kwam je altijd wel redelijk in de buurt
A mind with a heart of it's own
pi_27580678
Bij ons zouden die controledingen er ook tussen zitten, heb er nog geen 1 gevonden sinds t gezegd is, bij ons is t dus gewoon bullshit
† The 3 Kings †
pi_27581154
Nou ik had ze vandaag weer hoor. Er zaten er 4 vooraan in de eerste bundel, erg vaag en 2 tussen de rest van de bundels.
Ik vind het echt een beetje kinderachtig worden elke dag.

Vandaag heel weinig post, maar wel HAH los, hele grote pizzaflyers, ook zo lekker irritant.

Mijn moeder kwam trouwens langsrijden, heeft ze een hele straat meegewandeld, was wel gezellig. Alleen keek de teamcoach weer naar me met een blik van..ooo wat laat!!
pi_27581535
Tja vrouwen hè. Die kunnen ook nooit zonder kletsen
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  FOK!fotograaf donderdag 2 juni 2005 @ 16:40:43 #96
73911 ultra_ivo
pi_27581707
Aha, controlekaarten volgens de Rotterdamse methode. Is om na te gaan of je op straat wel iedere brief controleert. Dat hoort namelijk zo volgens de normen. Niet dat het gebeurt, da's een andere zaak
pi_27581799
Noh zie me posten joh, terwijl ik helemaal niet bij de TPG werk
  donderdag 2 juni 2005 @ 18:09:39 #98
110777 Adsum
Is present!
pi_27584330
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:40 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Oh gadver, inderdaad!

Nee, dan zijn die kwaliteitscontrole kaarten iets beter. Bij ons gaat dat bij roulatie. Om de zoveel tijd krijg je ze, ook de postbodes die zelf hun vakken zetten.

WTF zijn INTOMART adressen ??
Forgive my ignorance, ik ben slechts een zaterdagpostbode
Ever higher. Ever better.
  donderdag 2 juni 2005 @ 18:17:24 #99
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27584489
Wij hebben die "Rotterdamse methode" vorig jaar in maart gehad, en dan had je praktisch elke dag een aantal van die kaarten ertussen. En daarna is het nog een keer 2 weken ofzo geweest, maar waren al veel minder kaartjes toen. En sindsdien is het nog steeds af en toe. Maar ik heb dus echt maar 1 keer in de zoveel maanden zo'n kaartje ertussen. Was die dingen al helemaal vergeten tot ik er opeens weer eentje tegenkwam

Wij hadden vandaag en gisteren geen HAH Echt relaxed Vooral vandaag, aangezien ik 2 wijken van bij elkaar 5,5 uur had, ik pas om 13:15 uur kon beginnen, en voor 18:00 uur m'n zoontje van de crèche moest ophalen Was nu dus al om 17:15 uur klaar
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_27584712
Die vakkentelkaartjes ken ik ook nog wel van "vroeger".....
Rond kerst had je dan wel veel in een vakje..

Ik werk ondertussen niet meer bij de post, maar vriendjelief wel, dus ik klets zo af en toe nog wel mee
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')