abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27726666
Joh, Carport
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:12:07 #152
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_27726679
Ik val je niet aan hoor Troeta, en ik heb geen hekel aan postbezorgers, maar SOMS wel eens een hekel aan hun gezeur No hard feelings iig, was niet zo bedoeld
† The 3 Kings †
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:16:07 #153
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_27726827
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 22:59 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Je hebt toch vijf vingers?
Post tussen duim en wijsvinger, ieder soort HAH tussen de andere vingers.
Lukt t/m 3x HAH
of als het veschillende formaten zijn in stapeltjes achter elkaar leggen en onderweg van deur tot deur afnemen.
In het begin ontzettend irritant, na een tijdje krijg je er handigheid in. Ik verlies minder tijd op straat met het achter dehand houden dan met het zetten van HAH.
Ik weet niet hoe groot de rondjes zijn die jij maakt, maar laten we uit gaan van 20 huizen per rondje. Dan klem jij dus die bundel post tussen duim en wijsvinger, tussen wijs- en middelvinger 20 gammakranten, tussen middel- en ringvinger 20 karweikranten, en 20 AH-folders tussen middelvinger en pink! Ik weet niet wat voor kolenschoppen van handen jij hebt maar bij het vasthouden van 1 bundel heb ik toch echt m'n hele hand nodig, dat kan ik niet met twee vingers. Evt kan ik nog een tweede bundel op m'n onderarm leggen en een derde in m'n schoudertas, maar dan houdt het op. Is jouw methode een eigen vinding of is dit bij jullie de officiele wertkmethode? Ik kan me niet voorstellen dat het Arbotechnisch verantwoord is!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_27726835
Voor de duidelijkheid:
Wij nemen de HAH dus altijd los mee. Erachter zetten mag niet meer bij ons.
pi_27726892
haha, ok. Ik snap je wel hoor, bij ons werkt ook zo'n muts die altijd klaagt als het te laat is, als je er daar meer van hebt rondlopen....ai
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:28:17 #156
Bijdehand mannetje
pi_27727182
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:16 schreef Carport het volgende:
Voor de duidelijkheid:
Wij nemen de HAH dus altijd los mee. Erachter zetten mag niet meer bij ons.
Met 1 soort hah kan ik dit mij goed voorstellen. Dat is makkelijk los mee te nemen en het kost je op straat nauwelijks extra tijd. Maar met meerdere soorten? Bij ons hebben ze ook zo'n stapelexperiment (met dit verschil dat wij dan de volgende dag de gestapelde hah er wel tussen mogen zetten), maar ik geloof niet dat dat stapelen veel tijdwinst oplevert. Dat stapelen zelf kost nml ook heel veel tijd, bij ons zit op maandag 1 mannetje de godganse dag te stapelen, en die heeft aan het eind van de dag nog geen 25% af! En op straat leidt het meenemen van gestapelde hah achter je bundel post ook tot geklooi. Zeker bij warm weer, als al die foldertroep aan elkaar (en aan jouw) blijft plakken. Als je het nou in elkaar mocht vouwen dan was het beter werkbaar, maar dat mag niet ivm de attentiewaarde. Nee, als ze bij ons ook bij 2 of drie hah verbieden het er tussen te zetten dan breekt echt de pleuris uit vrees ik. Dan wordt onze manager met pek en veren besmeurd het gebouw uitgedragen!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_27727310
Tjah, het verhaal van klooien op straat en plakkende HAH aan je arm ken ik ook allemaal. Straks als het wat warmer wordt, zit de helft van de inkt van de Gamma op m'n arm. Degene die de Gamma als laatste van de bundel krijgt, heeft een verkleurd blaadje
Het stapelen kost bij ons ook veel tijd en bovendien krijg je er nog pijn van in je schouder ook. Ik heb medelijden met degene die moeten stapelen.

Tis waarschijnlijk spijtig voor jullie, maar straks moet iedereen zo gaan werken... En ja, er gaat hier geen dag voorbij zonder gescheld. Gezellig hier hè?!

[ Bericht 4% gewijzigd door Carport op 08-06-2005 12:25:43 ]
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:41:41 #158
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_27727566
Kan ik hier ook klagen over het domme volk dat in breda op de business service zit?
Ik zeg graag wat ik denk, en ik doe wat ik zeg.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:44:02 #159
Bijdehand mannetje
pi_27727632
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef Carport het volgende:
Tjah, het verhaal van klooien op straat en plakkende HAH aan je arm ken ik ook allemaal. Straks als het wat warmer wordt, zit de helft van de inkt van de Gamma op m'n arm. Degene die de Gamma als laatste van de bundel krijgt, ziet een wit blaadje
Het stapelen kost bij ons ook veel tijd en bovendien krijg je er nog pijn van in je schouder ook. Ik heb medelijden met degene die moeten stapelen.

Tis waarschijnlijk spijtig voor jullie, maar straks moet iedereen zo gaan werken... En ja, er gaat hier geen dag voorbij zonder gescheld. Gezellig hier hè?!
Ja, zoiets had ik al begrepen. Als tzt die nieuwe Operationele Formule wordt ingevoerd met die digitale kasten en shit, dan is dat tussenzetten afgelopen. Wel mag je, zo las ik in de Mail!, in je tas tussenzetten, wat dat ook moge wezen. Nou ja, toekomstmuziek zullen we maar zeggen. Op zich wil ik het hah best lost meenemen als er een handig hulpmiddel wordt bedacht wat dit vergemakkelijkt, anders verwacht ik echt moeilijkheden op onze vestiging. Gelukkig ben ik zdw en heb ik op zaterdag maximaal 1x hah, maar als die gekkigheid doorgaat hoeven ze mij doordeweeks niet meer te bellen om een zieke, vakantievierende of overspannen collega te vervangen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:49:13 #160
Bijdehand mannetje
pi_27727763
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef Carport het volgende:
Bij ons zitten ze zo krap in de mensen, er is amper iemand om te stapelen! Qua postbezorgers zitten wij al aan onze taks (anders kan de postbode+ het niet meer aan!). We hebben nu een onbetaalde stagiair van een of andere VMBO school die het hah stapelt (wordt íe geeneens voor betaald!), maar die gaat ook weg. Ze hebben mij wel eens gevraagd voor het stapelen (heb ik ook 1x gedaan), maar na die ene keer heb ik toch verder voor de eer bedank.
pi_27727804
Dat laatste probleem wat je schetst (dat zwk'ers niet meer extra willen werken) hebben ze hier ook. Uiteindelijk is het zelfs zover gekomen dat er uitzendkrachten werden ingezet en hebben de groepsleiders zelf ook moeten lopen

Er zijn twee (eigenlijk drie) hulpmiddelen voor het HAH:
  • een schoudertas,
    Kennen de meeste van jullie wel. Deze is alleen een klein beetje aangepast
  • een HAH-handschoen,
    Dat ding is geflopt Geen idee of ze nog bestaan, maar het was een soort handschoen met 2 plankjes. Daar kon je dan je HAH tussenzetten. Goed, iedereen keek dat ding op de meest vreemde manier aan.
  • een fietsaanhanger,
    Dat ding is echt handig. Geen geklooi meer met fietstassen op je fiets, maar gewoon die aanhanger aan je fiets koppelen en gaan. Je kan drie tassen meenemen (2 post + 1 HAH, of gewoon 3 post natuurlijk).

[ Bericht 4% gewijzigd door Carport op 07-06-2005 23:56:26 ]
  • pi_27727926
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 23:41 schreef M.Ram het volgende:
    Kan ik hier ook klagen over het domme volk dat in breda op de business service zit?
    D'r zit er wel eentje uit Breda in dit topic ja, of dat ie bij business service werkt weet ik niet.
      FOK!fotograaf woensdag 8 juni 2005 @ 00:00:03 #163
    73911 ultra_ivo
    pi_27728059
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 23:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe groot de rondjes zijn die jij maakt, maar laten we uit gaan van 20 huizen per rondje. Dan klem jij dus die bundel post tussen duim en wijsvinger, tussen wijs- en middelvinger 20 gammakranten, tussen middel- en ringvinger 20 karweikranten, en 20 AH-folders tussen middelvinger en pink! Ik weet niet wat voor kolenschoppen van handen jij hebt maar bij het vasthouden van 1 bundel heb ik toch echt m'n hele hand nodig, dat kan ik niet met twee vingers. Evt kan ik nog een tweede bundel op m'n onderarm leggen en een derde in m'n schoudertas, maar dan houdt het op. Is jouw methode een eigen vinding of is dit bij jullie de officiele wertkmethode? Ik kan me niet voorstellen dat het Arbotechnisch verantwoord is!
    Ik heb een paar kolenschoppen
    Meestal leg ik gewoon de stapeltjes achter elkaar, formaat is toch eigenlijk altijd anders.
    1 bundel + 2 stapels HAH op de hand is prima mogelijk, daarnaast heb ik m'n schoudertas. Of een 2e bundel onder m'n arm.
    Maar ja, ieder handig soort van rondje is al te groot volgens de Arbo-normen. Maar volg je de Arbo-normen, dan haal je je dienstnorm niet
      woensdag 8 juni 2005 @ 00:08:06 #164
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_27728291
    2 hah kan ik wel los meenemen, als ze niet achtelijk groot en dik zijn dan Anders wordt het laat en zetwerk
    pi_27728831
    Een schoudertas? Moet je dan bij elke brievenbus eerst de post voor dat huis pakken en dan je tas in voor de HAH?
    Lijkt mij echt veel tijd kosten..
    pi_27729032
    Hier in het compartiment (Assen-NoordWest) wordt door bijna niemand het HAH tussengezet (ik weet dus ook niet of het überhaupt wel mag)... Als er twee (of meer) soorten zijn, worden deze wel vantevoren door elkaar gezet. Voor dit HAH-zetten worden extra mensen ingezet.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      FOK!fotograaf woensdag 8 juni 2005 @ 07:54:34 #167
    73911 ultra_ivo
    pi_27731423
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 00:31 schreef Troeta het volgende:
    Een schoudertas? Moet je dan bij elke brievenbus eerst de post voor dat huis pakken en dan je tas in voor de HAH?
    Bundel en kleine voorraad HAH op de hand, 1-2 bundels & rest HAH voor het blokje in de schoudertas.
      woensdag 8 juni 2005 @ 09:40:04 #168
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_27732876
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 23:55 schreef Carport het volgende:

[..]

D'r zit er wel eentje uit Breda in dit topic ja, of dat ie bij business service werkt weet ik niet.
    Nee hoor, gewoon een ouderwetsche zaterdagmedewerker. Volgens mij zit de Business niet eens bij mij op de vestiging
      woensdag 8 juni 2005 @ 10:05:10 #169
    Bijdehand mannetje
    pi_27733588
    quote:
    Hangt er vanaf............ als je huizen hebt met tuinen kan je deze handelingen al lopend verrichten en kost het je nauwelijks extra tijd. Heb je echter huizen in je wijk zonder tuin, of flats dan ben je op straat wel degelijk langer bezig. Op een ochtendwijk van 2 uur scheeltdit al gauw 15 minuten, maar zeg nou eerlijk, in die tijd had je het er nooit tussen kunnen zetten. Ik bestrijd dan ook niet het argument dat HAH los mee tijd bespaart, maar ik vind het jammer dat de "hoge heren in de groene toren" het kennelijk onbelangrijk vinden of het in de praktijk nog een beetje fijn werken is.
      woensdag 8 juni 2005 @ 10:19:54 #170
    Bijdehand mannetje
    pi_27734021
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 00:00 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik heb een paar kolenschoppen
    Meestal leg ik gewoon de stapeltjes achter elkaar, formaat is toch eigenlijk altijd anders.
    1 bundel + 2 stapels HAH op de hand is prima mogelijk, daarnaast heb ik m'n schoudertas. Of een 2e bundel onder m'n arm.
    Maar ja, ieder handig soort van rondje is al te groot volgens de Arbo-normen. Maar volg je de Arbo-normen, dan haal je je dienstnorm niet
    Ik heb al teveel collega's in de ziektewet zien verdwijnen met rug- schouder- of polsklachten, dus ik ben niet echt geinteresseerd in het halen van de dienstnorm. En dan spreek ik dus over forse potige kerels met grote handen. Kun je nagaan wat de lange termijngevolgen voor de stereotype postbezorger (vrouw van in de 50) zijn! Ik krijg nu al vaak het verwijt dat ik de bundels voorpostbezorgers te groot maak! Als ik alle hah los mee zou moeten nemen zou ik gewoon mijn rondjes veel kleiner maken (wat betekent dat je sommige stukken niet eens meer in een rondje kan lopen --> dat betekent dus loze stukken) en dan loop ik maar wat langer buiten.

Dat fietskarretje wat eerder in dit topic genoemd werd klinkt goed! Is dat een soort postboy? Ik loop vaak een wijk met een winkelcentrum met zo'n karretje en ik vind het topdingen! Je hoeft geen rondjes meer te bundelen, je loopt gewoon je route en geeft af en toe die kar een zwieper. Daardoor kan je de bundels klein houden en wordt hah los meenemen ook makkelijker! Maar zoals zoveel dure hulpmiddelen verwacht ik niet dat er ineens voor iedere mdw eentje beschikbaar komt. Wij hebben nu zegge en schrijve twee roadrunners, 2 postboys (waarvan 1 met ducktape bij elkaar wordt gehouden), en die nieuwe ergonomische schoudertas heb ik ook nog niet gezien!

De TPG is nogal gierig. Die samenvoegdingen (Sammy V) zijn ook minder degelijk dan het ouderwetsche zetblok. Vooral de pootjes waarmee je dat voorste ijzer in je werkblad plaatst zijn veel te dun! Die antislipmat vind ik wel fijn, maar daarin sta ik tamelijk alleen. En dan heb ik nog niet eens over die verrotte fietstassen hier! Versleten, vol met gaten, er zitten zelfs nog donkerblauwe tassen tussen, uit de tijd dat dat nog onze huiskleur was! En dan krijgen we ook nog geregeld preken over dat we teveel elastieken verslijten! Volgens mij gaan wij nog netter met de elastieken om dan de TPG met haar mdw's!
    pi_27735381
    quote:
    In het begin is het misschien even wennen. Na een tijdje wordt het al snel automatisme.
    Als ik bij een huis (met tuin) wegloop, graai ik in m'n schoudertas, pak de HAH, controleer de post voor het volgende adres en stop dit bij de HAH, vervolgens gaat het zo de brievenbusbus in. Zoals Kramerica-Industries ook al schreef ben je misschien iets langer bezig op straat (zeker bij flats), maar als je het vooraf bij de post gaat zetten ben je minder snel.
    pi_27735563
    quote:
    Op woensdag 8 juni 2005 10:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
    [..]
    Dat fietskarretje wat eerder in dit topic genoemd werd klinkt goed! Is dat een soort postboy? Ik loop vaak een wijk met een winkelcentrum met zo'n karretje en ik vind het topdingen! Je hoeft geen rondjes meer te bundelen, je loopt gewoon je route en geeft af en toe die kar een zwieper. Daardoor kan je de bundels klein houden en wordt hah los meenemen ook makkelijker! Maar zoals zoveel dure hulpmiddelen verwacht ik niet dat er ineens voor iedere mdw eentje beschikbaar komt. Wij hebben nu zegge en schrijve twee roadrunners, 2 postboys (waarvan 1 met ducktape bij elkaar wordt gehouden), en die nieuwe ergonomische schoudertas heb ik ook nog niet gezien!
    Helaas kan ik er op dit moment geen foto van vinden... We hebben 10 van die dingen, maar ze worden weinig tot niet gebruikt door de vaste medewerkers. Jammer, want ik vind ze echt handig (en je fiets blijft tenminste heel).
    Het is een stalen frame, waar je je tassen aan op kunt hangen. Eigenlijk is zo iets ook bij de postboy, alleen heeft die geen koppeling voor op je fiets en zitten de tassen daar hoger.
    pi_27735574
    Stereotype postbezorgers van 50

Hier zijn het allemaal jonge mensen, ze willen geen oudere meer, omdat die het niet volhouden.
    En dan zijn ze bij ons nog heel aardig door kleine bundels te maken en de HAH er dus tussen te zetten als het een groter formaat is dan de AH-flyer.
    Grappig dat deze dingen zo anders zijn bij jullie..

Ik heb trouwens allemaal voortuintjes, maar moet m'n karretje bij elk tuintje weer een stukje duwen, dus zo'n schoudertas zou hier wel te veel tijd kosten.
    pi_27736325
    Die aanhangers zien er idd verrekte handig uit voor de fietsers! Daar kan je bijv je pakjes in doen, of gewoon alle post en geen zakje maken Ik hoef dat zowieso gelukkig niet meer, doe t met de auto
    † The 3 Kings †
      woensdag 8 juni 2005 @ 16:39:44 #175
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_27746278
    quote:
    Op dinsdag 7 juni 2005 16:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
    En anders moet je gewoon even een mede-zdw lief aankijken en vragen of hij/zij op die betreffende dag ook jouw wijkje meeneemt.
    Op zich zit dat ook wel snor bij onze zaterdagmedewerkers, maar mijn wijken overdragen, dat doe ik ze niet aan. Mijn dienst staat van 10 tot 17uur, dat doe je er niet even bij...

Bij ons geldt 1 keer HAH los meenemen, en wordt het er meer dan wordt het tussenvoegen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')