Zit je erop te wachten ofzo !quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:01 schreef Megter het volgende:
fire
Das nou al de 2e keer dat je het fliktquote:
valt mee dusquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:02 schreef Megter het volgende:
radio, maar 1 gewonde gelukkig.
En zeker niet de laatstequote:Op woensdag 25 mei 2005 11:02 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Das nou al de 2e keer dat je het flikt
quote:Hij bedoelde niet jou
Maar ik zit ook niet aan je reet
Ik dacht dat jij druk was vandaag en de OP niet kon maken ... smoesjes !! je zit gewoon steeds te wachten op het nieuwe topic zodat je de Fipo kunt maken !quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:03 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij druk was vandaag en de OP niet kon maken ... smoesjes !! je zit gewoon steeds te wachten op het nieuwe topic zodat je de Fipo kunt maken !
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:04 schreef c0mpleX het volgende:
stribe, ben jij nou de banaan uit jitzzzze z'n oor?
die van mij heel de dag geloof ik geen tijd dus ik kan weinig doenquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:04 schreef Megter het volgende:
[..]
![]()
Vanmiddag heeft m'n begeleider pas tijd om wat uit te leggen
Jammerquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:05 schreef Fisher het volgende:
[..]
die van mij heel de dag geloof ik geen tijd dus ik kan weinig doen
Mijne heeft nooit tijd, hij is altijd heel druk zegt iequote:Op woensdag 25 mei 2005 11:05 schreef Fisher het volgende:
[..]
die van mij heel de dag geloof ik geen tijd dus ik kan weinig doen
loop je dan stage bij een zakken-maak-bedrijf?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:05 schreef leolinedance het volgende:
moggualweer 2,5 uur bezig en nog geen zak gedaan
![]()
Jij ook tochquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:05 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Mijne heeft nooit tijd, hij is altijd heel druk zegt ie![]()
We hebben al iets van 5 topics gehad hoor vandaag... noem dat maar eens niets gedaanquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:05 schreef leolinedance het volgende:
moggualweer 2,5 uur bezig en nog geen zak gedaan
![]()
zit hij ook hier dan?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:05 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Mijne heeft nooit tijd, hij is altijd heel druk zegt ie![]()
Schraalheidquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:07 schreef Ballicious het volgende:
Schraal
och dan had hij wel eerder kenbaar moeten maken dat hij 't niet op prijs stelt ditquote:
Mwaaaaaahahahahahhaaquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:05 schreef c0mpleX het volgende:
[..]
loop je dan stage bij een zakken-maak-bedrijf?
Die moeten we wel gaan inhalen danquote:
radio zei ik tochquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:08 schreef DracoAkaIk het volgende:
WTF is de bron van die aanslag in madrid?
hehequote:Op woensdag 25 mei 2005 11:04 schreef c0mpleX het volgende:
quote:
klikquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:08 schreef DracoAkaIk het volgende:
WTF is de bron van die aanslag in madrid?
sorry niet gelezen...quote:
zou ze willenquote:
daarom heb ik dat ook niet vernoemdquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:10 schreef Teardrop-nl het volgende:
Stel je nou voor he dat er een stagebegeleider op fok komt en toevallig op dit topic terecht komt.... sommige mensen hebben het bedrijf + afdeling erbij staan waar ze stage lopen (in de OP)....
Zou wel lache zijn
Daar heb ik nou ook last van, alleen dan andersomquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:10 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik ben bezig met mn swot en vergeet steeds dat dit topic er ook nog is![]()
Was 1 gewone, what are the odds...quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:10 schreef DracoAkaIk het volgende:
[..]
sorry niet gelezen...
zoek me rot op internet nu :S heb daar een oom wonen
Mijn stagebegeleidSTER is op vakantie.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:10 schreef Teardrop-nl het volgende:
Stel je nou voor he dat er een stagebegeleider op fok komt en toevallig op dit topic terecht komt.... sommige mensen hebben het bedrijf + afdeling erbij staan waar ze stage lopen (in de OP)....
Zou wel lache zijn
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:10 schreef Teardrop-nl het volgende:
Zou wel lache zijn
hehe, mijn stagebegeleider is m'n oom en kent dus m'n nickquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:10 schreef Teardrop-nl het volgende:
Zou wel lache zijn
Mijn stagebegeleider weet dat ik hier post hoorquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:10 schreef Teardrop-nl het volgende:
Zou wel lache zijn
foto'squote:Op woensdag 25 mei 2005 11:11 schreef Ballicious het volgende:
[..]
Mijn stagebegeleidSTER is op vakantie.
Dus je hoeft geen fuck te doen op je stage en krijgt alsnog een voldoendequote:Op woensdag 25 mei 2005 11:11 schreef Fisher het volgende:
[..]
hehe, mijn stagebegeleider is m'n oom en kent dus m'n nick
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:11 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Daar heb ik nou ook last van, alleen dan andersom![]()
Ik ben bezig op dit topic en vergeet dat mijn werk er ook nog is![]()
zoietsquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:12 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Dus je hoeft geen fuck te doen op je stage en krijgt alsnog een voldoende![]()
Omdat je lui bent?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:12 schreef Fisher het volgende:
[..]
zoietswaarom denk je dat ik hier zit en dat ik steeds zo hoog sta met postings
Omdat je geen flikker doet ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:12 schreef Fisher het volgende:
[..]
zoietswaarom denk je dat ik hier zit en dat ik steeds zo hoog sta met postings
http://www.cnn.com/2005/WORLD/europe/05/25/madrid.blast/index.htmlquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:11 schreef Megter het volgende:
[..]
Was 1 gewone, what are the odds...
Desondanks blijft het spannend
wij vergeten jou iig nietquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:10 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik ben bezig met mn swot en vergeet steeds dat dit topic er ook nog is![]()
dat komt ook vaak voor, maar ben nu bezig voor mijzelfquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:11 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Daar heb ik nou ook last van, alleen dan andersom![]()
Ik ben bezig op dit topic en vergeet dat mijn werk er ook nog is![]()
Open er een topic overquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:13 schreef DracoAkaIk het volgende:
[..]
http://www.cnn.com/2005/W(...)rid.blast/index.html
staat wat meer
maar idd 1 lichtgewonde
Thx @ complex voor url nog
Heb net me oom gesms'ed maar hij was daar nog niet eens in de buurt...
Klote eta altijd.... fijn he ... eta en catalonie werken jaren samen.. eta doet zowat nooit wat in barca...
kutflikkers![]()
Je bent aan het MTP-enquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:13 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
dat komt ook vaak voor, maar ben nu bezig voor mijzelf
owjah dingen voor mezelf doen, dat is ook zeer bekent hierquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:13 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
dat komt ook vaak voor, maar ben nu bezig voor mijzelf
Ik heb al veel geleerd in dit topic hoorquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:15 schreef Ballicious het volgende:
Zo, leren jullie nog iets.
Je dacht toch niet dat ik die hele lap tekst ging lezenquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:15 schreef Ballicious het volgende:
neequote:Op woensdag 25 mei 2005 11:15 schreef Ballicious het volgende:
Je er dan niet hier over hoeft te zeikenquote:
Is wel interessant, en er volgen er meer.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:15 schreef knox_ het volgende:
[..]
Je dacht toch niet dat ik die hele lap tekst ging lezen
hier leren we te boerenquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:15 schreef Ballicious het volgende:
goedzo tearquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:15 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Je er dan niet hier over hoeft te zeiken
Over MTP-enquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:17 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb zin om een topic te openen.....waar zal ik het eens over doen?
je MTP ervaringen natuurlijk.. hallo!!quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:17 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb zin om een topic te openen.....waar zal ik het eens over doen?
Vind KLB zo dom... nee dus.... Mja is gewoon altijd gekloot daarquote:
Met mn reserve setje gaat alles goed. Mn andere setje ligt ergens bij de bushalte uit te drogenquote:
hehe, ik heb van die half jaar dingenquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Met mn reserve setje gaat alles goed. Mn andere setje ligt ergens bij de bushalte uit te drogen![]()
Ik heb maandlenzen, en over een dag of 4 weer een nieuw reserve setjequote:Op woensdag 25 mei 2005 11:19 schreef Houniet het volgende:
[..]
hehe, ik heb van die half jaar dingen
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:20 schreef Vigile het volgende:
Whaha, goedemorgen mensen, ik zit heerlijk thuis achter mijn pc'tje...net uit bed komen rollen en vandaag heeeerlijk vrij. Waarom zul je denken? Mijn stage begeleider is ziek en ik kan tot die tijd niets doen daar, dit zagen ze op mijn stage ook in, en aangezien ik alles al af heb en ik over 2 weken klaar ben moest ik maar dagje vrij nemen. Nu gaat iemand anders vandaag mijn rapport nakijken en dat is als het goed is morgen gedaan
Ik heb geen lenzenquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:19 schreef Houniet het volgende:
[..]
hehe, ik heb van die half jaar dingen
daaaagquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:20 schreef Vigile het volgende:
Whaha, goedemorgen mensen, ik zit heerlijk thuis achter mijn pc'tje...net uit bed komen rollen en vandaag heeeerlijk vrij. Waarom zul je denken? Mijn stage begeleider is ziek en ik kan tot die tijd niets doen daar, dit zagen ze op mijn stage ook in, en aangezien ik alles al af heb en ik over 2 weken klaar ben moest ik maar dagje vrij nemen. Nu gaat iemand anders vandaag mijn rapport nakijken en dat is als het goed is morgen gedaan
Nep stagiairquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:20 schreef Vigile het volgende:
Was het lekker?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:21 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik ben klaar met mtp-en
en alles schoon?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:21 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik ben klaar met mtp-en
is t gelukt?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:21 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik ben klaar met mtp-en
Zit het aan de muur?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:22 schreef goddess-in-heaven het volgende:
neuh niet echt
Heb je zitten squirten?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:21 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik ben klaar met mtp-en
ben jij nu ookal vergeten hoe je moet quotenquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:22 schreef goddess-in-heaven het volgende:
neuh niet echt
hahahahaquote:
you're not alone!!!quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:23 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik heb honger........
te veel mtp-en tast je geheugen aanquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:22 schreef Fisher het volgende:
[..]
ben jij nu ookal vergeten hoe je moet quoten
Was het lekker ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:21 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik ben klaar met mtp-en
SNELLEJELLE!!!!!!!!!quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:23 schreef snellejelle het volgende:
daar ben ik weer heel even, kan natuurlijk geen topic even voorbij laten gaan![]()
wat was jouw antwoord????quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:24 schreef jitzzzze het volgende:
Komt net dat figuur binnen van die issuelijst en die zegt: "Ik had je misschien wat meer moeten uitleggen"![]()
Wat zijn we weer lekker op tijd![]()
ja dat is idd lekker op tijd, damnquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:24 schreef jitzzzze het volgende:
Komt net dat figuur binnen van die issuelijst en die zegt: "Ik had je misschien wat meer moeten uitleggen"![]()
Wat zijn we weer lekker op tijd![]()
had ik ff geen zin in, dat gequoot de hele tijdquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:22 schreef Fisher het volgende:
[..]
ben jij nu ookal vergeten hoe je moet quoten
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:25 schreef stribe het volgende:
"Duitsland vindt dat Nederland de sfeer verpest in Europa, wat kan zoiets omslaan in 60 jaar hè."
Ik zei: ja, dat heb misschien wel gemogen ja. Ik heb dit nog nooit gedaan, dus ik weet er niets vanaf.quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:25 schreef stribe het volgende:
"Duitsland vindt dat Nederland de sfeer verpest in Europa, wat kan zoiets omslaan in 60 jaar hè."
we blijven van je houdenquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:25 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
had ik ff geen zin in, dat gequoot de hele tijd
ik weet echt van nietsquote:Zondag was daar al de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Fisher die dreigde ons opnieuw te zullen binnenvallen bij een NEE.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:25 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
had ik ff geen zin in, dat gequoot de hele tijd
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:26 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hahahahahahaha nu kijkt mijn stagebegeleider me echt heel raar aan, nu maakte ik geluid bij het lachen
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/005079.htmlquote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik zei: ja, dat heb misschien wel gemogen ja. Ik heb dit nog nooit gedaan, dus ik weet er niets vanaf.
Zegt ze: Ja, ik heb het ook nog nooit gedaan
![]()
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:25 schreef Houniet het volgende:
leolinedance in Wie gaat er zwemmen morgen?![]()
Lijkt me meer van toepassing. En kan betreffende persoon (heb even gemist voor wie de emmer was) even vooruitquote:
de verdomde filter hierquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:27 schreef Vigile het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/005079.html
*Fisher sluit aan in rij om emmers door te gevenquote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Lijkt me meer van toepassing. En kan betreffende persoon (heb even gemist voor wie de emmer was) even vooruit
Je hebt groot gelijk, ik ben heerlijk vrij dus ga zo 's lekker naar buiten, beetje sporten enzoquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:28 schreef goddess-in-heaven het volgende:
het is buiten echt veel lekkerder dan binnen
ik denk weleens: je zal maar echt zo'n kantoorbaan hebben, ik zou gek worden!
In de winter niet!!!quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:28 schreef goddess-in-heaven het volgende:
je zou maar bij de plansoenendienst werken en het regent of het vriestquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:28 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik ken hetquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik wordt soms zo verschrikkelijk moe van sommige mensen![]()
je moet in de winter op kantoor zitten, en dan in de zomer lekker bij de plantsoenendienstquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef snellejelle het volgende:
[..]
je zou maar bij de plansoenendienst werken en het regent of het vriestdan ben je blij met je kantoorbaan
Komt vast omdat hij zo snel isquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Weet je wat jij moet doen...quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:28 schreef goddess-in-heaven het volgende:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:30 schreef Ballicious het volgende:
Een klaverblad is een knooppunt met een volledige verbinding tussen twee kruisende autosnelwegen.
Deze oplossing wordt de laatste jaren steeds minder toegepast door de beperkte doorvoercapaciteit van de verbindingsweg (lage snelheid door kleine boogstraal) en de beperkte capaciteit van een noodzakelijk weefvak.
Daar staat tegenover dat een klaverblad relatief goedkoop is om aan te leggen, weinig ruimte inneemt en de automobilist de mogelijkheid geeft om te keren. De reden dat het klaverblad relatief goedkoop is, is dat er slechts één viaduct of onderdoorgang nodig is om een volledig kruisingsvrij systeem te maken, namelijk voor de kruisende autosnelwegen. Voor de verbindingswegen zijn geen ongelijkvloerse constructies nodig.
likewisequote:Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die voorste houdt wel van een zak chipsquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[[url=http://img284.echo.cx/img284/8383/img0172ka.th.jpg]afbeelding][/url]
![]()
ik zou serieus wel een baan willen waarbij je buiten werkt. ook in de winter. lijkt me heerlijk!quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:29 schreef snellejelle het volgende:
[..]
je zou maar bij de plansoenendienst werken en het regent of het vriestdan ben je blij met je kantoorbaan
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die voorste houdt wel van een zak chips![]()
of de banaan?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Bedoelde collega's, niet snellejelle
dat zou een topbaan zijnquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:30 schreef c0mpleX het volgende:
[..]
je moet in de winter op kantoor zitten, en dan in de zomer lekker bij de plantsoenendienst![]()
is dit etisch wel verantwoord?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:30 schreef Ballicious het volgende:
BLAAAAT
totdat je er zelf werktquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:32 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dat zou een topbaan zijn
de plantsoenendienst rulkez'
Big ass me lovequote:Op woensdag 25 mei 2005 11:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die voorste houdt wel van een zak chips![]()
dat dachten sommige mensen wel jaquote:
chubby chaserquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:33 schreef DracoAkaIk het volgende:
[..]
Big ass me lovevind haar wel apetijtelijk
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:35 schreef Ballicious het volgende:
[..]
Je zou het wel denken als je naar de link kijkt ja.![]()
lijkt het jou dan leuk om iedere dag achter een bureau te zitten en steeds dezelfde hoofden te zien?quote:
je beschrijft daarnet mijn toekomstdroomquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:35 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
lijkt het jou dan leuk om iedere dag achter een bureau te zitten en steeds dezelfde hoofden te zien?
start een eigen bedrijf, kan je doen wat je wiltquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:35 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
lijkt het jou dan leuk om iedere dag achter een bureau te zitten en steeds dezelfde hoofden te zien?
Ligt eraan wat voor hoofden het zijn... als het jou hoofd zou zijn zou ik er geen probleem mee hebben hoorquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:35 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
seedorfquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:36 schreef snellejelle het volgende:
[..]
je beschrijft daarnet mijn toekomstdroom
daarom kijk ik ook niet naar die mensen hierquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:35 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
jou hoofd heb ik geen moeite meequote:Op woensdag 25 mei 2005 11:35 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
jouquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:36 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor hoofden het zijn... als het jou hoofd zou zijn zou ik er geen probleem mee hebben hoor![]()
quote:
ga ff boven de oceaan hangenquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:36 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor hoofden het zijn... als het jou hoofd zou zijn zou ik er geen probleem mee hebben hoor![]()
mijn vriend moest vaak voor halt werken (was vroeger een boefje) ook één keer bij plantsoenendienst. ze moesten bezemen (hij en zn vriendjes) maar hij heeft twee dagen in de bezemwagen gezeten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:35 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dat dachten sommige mensen wel jaéén keer zo'n vrouw: "ah gut jongen, ja nu moet je boeten hè?".
in de winter verkoop je kantoorartikelen, en zomers ben je een hovenierquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:36 schreef c0mpleX het volgende:
[..]
start een eigen bedrijf, kan je doen wat je wilt![]()
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:37 schreef Ballicious het volgende:
Atomaire-absorptiespectrometrie
In atomaire-absorptiespectrometrie of AAS wordt het absorptiespectrum in zichtbaar licht en nabij-ultraviolet gemeten van een verdunde oplossing die in een vlam wordt gebracht. Hiermee kunnen concentraties in de orde van ppm's worden gemeten van veel metalen; sommigen zoals Natrium zelfs tot op het ppb niveau.
Met deze techniek wordt geen onderscheid gemaakt tussen moleculen: het is een methode om de concentratie van elementen in een monster te bepalen (atoomspectroscopie in tegenstelling tot molecuulspectroscopie). Ook kan niet worden bepaald of een element in een bepaalde ionisatietoestand aanwezig was in het monster: alles wordt bij elkaar opgeteld.
In een AAS spectrofotometer wordt een lamp gebruikt met een lijnenspectrum (monochromatisch licht). Het licht van de lamp wordt in de lengterichting door een breed vlamfront (ca. 10 cm) geschenen. Met een monochromator wordt er een smal golflengtegebied geselecteerd, en daarvan wordt na de vlam de intensiteit gemeten.
Na de meting zonder monster wordt in de vlam middels een dun slangetje een klein beetje te testen vloeistof ingebracht met een gecontroleerde snelheid. Door metalen die in de vloeistof aanwezig zijn wordt de vlam gekleurd: specifieke golflengten worden geabsorbeerd. De mate van absorptie is te meten aan de verzwakking van de hoeveelheid licht uit het smalle golflengtebandje. Deze is afhankelijk van de concentratie van de metalen in de vlam, en dus van de concentratie van metalen in de monsteroplossing. Door vergelijken van de absorptie met standaardoplossingen waarin een bekende hoeveelheid van het metaal zit kan men door lineaire interpolatie de onbekende concentratie uitrekenen.
Als brandstof voor de vlam wordt zuivere acetyleen gebruikt. Afhankelijk van de gewenste vlamtemperatuur kan als oxidator lucht, zuivere zuurstof of lachgas worden gebruikt.
Potentiële problemen
Wanneer er een kleine concentratie van een metaal wordt gemeten met AAS in een oplossing met een grotere concentratie van een ander metaal (of een aanwezigheid van een veel sterker absorberend of makkelijk te ioniseren metaal als natrium) kan men last krijgen van matrixeffecten. Vaak wordt van een interne standaard gebruik gemaakt om dit te overkomen.
Als jullie iets niet snappen mag je het me vragen.![]()
Maar een oceaan is al gevuld, straks overstroomt hij nogquote:
ik heb de begraafplaats geschoffeldquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:37 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
mijn vriend moest vaak voor halt werken (was vroeger een boefje) ook één keer bij plantsoenendienst. ze moesten bezemen (hij en zn vriendjes) maar hij heeft twee dagen in de bezemwagen gezeten.
dat ga ik ook doen (is het idee)quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:36 schreef c0mpleX het volgende:
[..]
start een eigen bedrijf, kan je doen wat je wilt![]()
de dijken houden 't welquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:38 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Maar een oceaan is al gevuld, straks overstroomt hij nog![]()
wat kannie goed juichenquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
Hebben we dat gezeik ook meteen gehad![]()
En ik was al aangenomen toch ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:38 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
dat ga ik ook doen (is het idee)
maar je bent voor Jurek en Co vanaaf?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
Hebben we dat gezeik ook meteen gehad![]()
Hij doet net offie god isquote:
ik niet, je moet werk en prive gescheiden houden toch?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:40 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
ik weet niet of jij wel irl bij mij wilt werken....
Ik heb je foto's toch gezienquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:40 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
ik heb een open relatie met haar, dus vindt het niet erg als je haar even wilt "lenen"quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:37 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
![]()
Ik was eerder, verzin je eigen stukje maar
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:40 schreef c0mpleX het volgende:
[..]
ik niet, je moet werk en prive gescheiden houden toch?![]()
wa maakt da uit.. tear zit lekker binne te fokken met ons op stagiair the afterpartyquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:40 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
ja en een beetje me de hele dag aanstarenquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:41 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Ik heb je foto's toch gezien
Ik wil wel bij jou werken hoor
Pacmanquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:41 schreef Ballicious het volgende:
Knip
ik begin echt wel een ander bedrijf hoor....quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:41 schreef DracoAkaIk het volgende:
[..]
wa maakt da uit.. tear zit lekker binne te fokken met ons op stagiair the afterparty
en jij staat lekker te schoffelen in de brandende zon
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:42 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
ja en een beetje me de hele dag aanstaren
is dat niet gewoon een instelling in je camera?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:42 schreef IJlien het volgende:
Hello ben weer terug!
Hang nu met hp aan de lijn.. iemand een idee hoe je de date en time op je foto's krijgt?? ze weten t namelijk zelf ook niet zo goed..
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:42 schreef IJlien het volgende:
Hello ben weer terug!
Hang nu met hp aan de lijn.. iemand een idee hoe je de date en time op je foto's krijgt?? ze weten t namelijk zelf ook niet zo goed..
maar je weet het, he: borsten, billen en intieme delen zijn not donequote:Op woensdag 25 mei 2005 11:42 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Ik zou je masseur worden, dus dan wordt het de hele dag aanraken![]()
Nou ga je toch echt teverquote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:43 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
maar je weet het, he: borsten, billen en intieme delen zijn not done
voor of na het gebruik van thc?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:43 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
maar je weet het, he: borsten, billen en intieme delen zijn not done
Hahahahah nou ze kwam er net mee dat het niet kan..quote:
Is inderdaad een instelling op je cameraquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:42 schreef IJlien het volgende:
Hello ben weer terug!
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:44 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
dat is jammer, ik hou juist van dingen die niet mogen
Maar ik luister heel goed naar de baas, dus alles wat de baas zegt voer ik uitquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:44 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
I truly rest my casequote:Op woensdag 25 mei 2005 11:44 schreef IJlien het volgende:
[..]
Hahahahah nou ze kwam er net mee dat het niet kan..
het kan niet.. op een hp photosmart fucking 850!
Je hoeft mij niks te vertellen over AASquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:37 schreef Ballicious het volgende:
Atomaire-absorptiespectrometrie
In atomaire-absorptiespectrometrie of AAS wordt het absorptiespectrum in zichtbaar licht en nabij-ultraviolet gemeten van een verdunde oplossing die in een vlam wordt gebracht. Hiermee kunnen concentraties in de orde van ppm's worden gemeten van veel metalen; sommigen zoals Natrium zelfs tot op het ppb niveau.
Met deze techniek wordt geen onderscheid gemaakt tussen moleculen: het is een methode om de concentratie van elementen in een monster te bepalen (atoomspectroscopie in tegenstelling tot molecuulspectroscopie). Ook kan niet worden bepaald of een element in een bepaalde ionisatietoestand aanwezig was in het monster: alles wordt bij elkaar opgeteld.
In een AAS spectrofotometer wordt een lamp gebruikt met een lijnenspectrum (monochromatisch licht). Het licht van de lamp wordt in de lengterichting door een breed vlamfront (ca. 10 cm) geschenen. Met een monochromator wordt er een smal golflengtegebied geselecteerd, en daarvan wordt na de vlam de intensiteit gemeten.
Na de meting zonder monster wordt in de vlam middels een dun slangetje een klein beetje te testen vloeistof ingebracht met een gecontroleerde snelheid. Door metalen die in de vloeistof aanwezig zijn wordt de vlam gekleurd: specifieke golflengten worden geabsorbeerd. De mate van absorptie is te meten aan de verzwakking van de hoeveelheid licht uit het smalle golflengtebandje. Deze is afhankelijk van de concentratie van de metalen in de vlam, en dus van de concentratie van metalen in de monsteroplossing. Door vergelijken van de absorptie met standaardoplossingen waarin een bekende hoeveelheid van het metaal zit kan men door lineaire interpolatie de onbekende concentratie uitrekenen.
Als brandstof voor de vlam wordt zuivere acetyleen gebruikt. Afhankelijk van de gewenste vlamtemperatuur kan als oxidator lucht, zuivere zuurstof of lachgas worden gebruikt.
Potentiële problemen
Wanneer er een kleine concentratie van een metaal wordt gemeten met AAS in een oplossing met een grotere concentratie van een ander metaal (of een aanwezigheid van een veel sterker absorberend of makkelijk te ioniseren metaal als natrium) kan men last krijgen van matrixeffecten. Vaak wordt van een interne standaard gebruik gemaakt om dit te overkomen.
Als jullie iets niet snappen mag je het me vragen.![]()
Fokken tijdens je stage mag ook nietquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:44 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
hoiquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:45 schreef R-Alph het volgende:
tsss niemand die hoi tegen me zegt ofzo he![]()
die wedstrijd was laatst weer op Eurosportquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:45 schreef Houniet het volgende:
[afbeelding]
dit is toch een mooiere foto
en weer seedorf
aandacht tekort?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:45 schreef R-Alph het volgende:
je had een typoquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hoeft mij niks te vertellen over AARS![]()
Heb er waarschijnlijk vaker mee gewerkt dan jij
hoi tegen mequote:Op woensdag 25 mei 2005 11:45 schreef R-Alph het volgende:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:45 schreef R-Alph het volgende:
schatje, poekie, ik had je niet gezienquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:45 schreef R-Alph het volgende:
stroquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:47 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
schatje, poekie, ik had je niet gezien
HOOOOOOOOOOOOI
hoi terugquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:48 schreef R-Alph het volgende:
[..]
Nee, maar hoi terug zeggen is teveel gevraagd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |