dat dachten sommige mensen wel jaquote:
chubby chaserquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:33 schreef DracoAkaIk het volgende:
[..]
Big ass me lovevind haar wel apetijtelijk
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:35 schreef Ballicious het volgende:
[..]
Je zou het wel denken als je naar de link kijkt ja.![]()
lijkt het jou dan leuk om iedere dag achter een bureau te zitten en steeds dezelfde hoofden te zien?quote:
je beschrijft daarnet mijn toekomstdroomquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:35 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
lijkt het jou dan leuk om iedere dag achter een bureau te zitten en steeds dezelfde hoofden te zien?
start een eigen bedrijf, kan je doen wat je wiltquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:35 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
lijkt het jou dan leuk om iedere dag achter een bureau te zitten en steeds dezelfde hoofden te zien?
Ligt eraan wat voor hoofden het zijn... als het jou hoofd zou zijn zou ik er geen probleem mee hebben hoorquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:35 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
seedorfquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:36 schreef snellejelle het volgende:
[..]
je beschrijft daarnet mijn toekomstdroom
daarom kijk ik ook niet naar die mensen hierquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:35 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
jou hoofd heb ik geen moeite meequote:Op woensdag 25 mei 2005 11:35 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
jouquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:36 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor hoofden het zijn... als het jou hoofd zou zijn zou ik er geen probleem mee hebben hoor![]()
quote:
ga ff boven de oceaan hangenquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:36 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor hoofden het zijn... als het jou hoofd zou zijn zou ik er geen probleem mee hebben hoor![]()
mijn vriend moest vaak voor halt werken (was vroeger een boefje) ook één keer bij plantsoenendienst. ze moesten bezemen (hij en zn vriendjes) maar hij heeft twee dagen in de bezemwagen gezeten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:35 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dat dachten sommige mensen wel jaéén keer zo'n vrouw: "ah gut jongen, ja nu moet je boeten hè?".
in de winter verkoop je kantoorartikelen, en zomers ben je een hovenierquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:36 schreef c0mpleX het volgende:
[..]
start een eigen bedrijf, kan je doen wat je wilt![]()
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:37 schreef Ballicious het volgende:
Atomaire-absorptiespectrometrie
In atomaire-absorptiespectrometrie of AAS wordt het absorptiespectrum in zichtbaar licht en nabij-ultraviolet gemeten van een verdunde oplossing die in een vlam wordt gebracht. Hiermee kunnen concentraties in de orde van ppm's worden gemeten van veel metalen; sommigen zoals Natrium zelfs tot op het ppb niveau.
Met deze techniek wordt geen onderscheid gemaakt tussen moleculen: het is een methode om de concentratie van elementen in een monster te bepalen (atoomspectroscopie in tegenstelling tot molecuulspectroscopie). Ook kan niet worden bepaald of een element in een bepaalde ionisatietoestand aanwezig was in het monster: alles wordt bij elkaar opgeteld.
In een AAS spectrofotometer wordt een lamp gebruikt met een lijnenspectrum (monochromatisch licht). Het licht van de lamp wordt in de lengterichting door een breed vlamfront (ca. 10 cm) geschenen. Met een monochromator wordt er een smal golflengtegebied geselecteerd, en daarvan wordt na de vlam de intensiteit gemeten.
Na de meting zonder monster wordt in de vlam middels een dun slangetje een klein beetje te testen vloeistof ingebracht met een gecontroleerde snelheid. Door metalen die in de vloeistof aanwezig zijn wordt de vlam gekleurd: specifieke golflengten worden geabsorbeerd. De mate van absorptie is te meten aan de verzwakking van de hoeveelheid licht uit het smalle golflengtebandje. Deze is afhankelijk van de concentratie van de metalen in de vlam, en dus van de concentratie van metalen in de monsteroplossing. Door vergelijken van de absorptie met standaardoplossingen waarin een bekende hoeveelheid van het metaal zit kan men door lineaire interpolatie de onbekende concentratie uitrekenen.
Als brandstof voor de vlam wordt zuivere acetyleen gebruikt. Afhankelijk van de gewenste vlamtemperatuur kan als oxidator lucht, zuivere zuurstof of lachgas worden gebruikt.
Potentiële problemen
Wanneer er een kleine concentratie van een metaal wordt gemeten met AAS in een oplossing met een grotere concentratie van een ander metaal (of een aanwezigheid van een veel sterker absorberend of makkelijk te ioniseren metaal als natrium) kan men last krijgen van matrixeffecten. Vaak wordt van een interne standaard gebruik gemaakt om dit te overkomen.
Als jullie iets niet snappen mag je het me vragen.![]()
Maar een oceaan is al gevuld, straks overstroomt hij nogquote:
ik heb de begraafplaats geschoffeldquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:37 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
mijn vriend moest vaak voor halt werken (was vroeger een boefje) ook één keer bij plantsoenendienst. ze moesten bezemen (hij en zn vriendjes) maar hij heeft twee dagen in de bezemwagen gezeten.
dat ga ik ook doen (is het idee)quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:36 schreef c0mpleX het volgende:
[..]
start een eigen bedrijf, kan je doen wat je wilt![]()
de dijken houden 't welquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:38 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Maar een oceaan is al gevuld, straks overstroomt hij nog![]()
wat kannie goed juichenquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
Hebben we dat gezeik ook meteen gehad![]()
En ik was al aangenomen toch ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:38 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
dat ga ik ook doen (is het idee)
maar je bent voor Jurek en Co vanaaf?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
Hebben we dat gezeik ook meteen gehad![]()
Hij doet net offie god isquote:
ik niet, je moet werk en prive gescheiden houden toch?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:40 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
ik weet niet of jij wel irl bij mij wilt werken....
Ik heb je foto's toch gezienquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:40 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
ik heb een open relatie met haar, dus vindt het niet erg als je haar even wilt "lenen"quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:37 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
![]()
Ik was eerder, verzin je eigen stukje maar
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:40 schreef c0mpleX het volgende:
[..]
ik niet, je moet werk en prive gescheiden houden toch?![]()
wa maakt da uit.. tear zit lekker binne te fokken met ons op stagiair the afterpartyquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:40 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |