Mr._T-Rex | zondag 22 mei 2005 @ 20:22 |
Aangezien ik zelf een grote fan van deze auto ben en er volgens mij wel meer MR2 fans hier rondlopen dacht ik: laat ik eens een centraal topic uit de grond schoppen. Ik geloof niet dat dat er al is en zonder fatsoenlijk search kom ik er ook niet achter, dus als het wel zo is hoor ik het wel. Het gaat dus vooral over deze auto: ![]() model voor '94 en ![]() model na '94 Natuurlijk is er hier ook plaats voor het oude model (AW11??)en misschien ook het nieuwe, maar het gaat mij vooral om de 2.0 GTI die van 1990 tot 2000 is gemaakt. Verder zijn er nog wat US en Japanse uitvoering oa met turbo erop In het volgende topic waren ook al wat MR2 fans: [Eerste auto/project] Toyota MR2 SW20 (1992) [ Bericht 1% gewijzigd door Mr._T-Rex op 22-05-2005 20:56:21 ] | |
Mr._T-Rex | zondag 22 mei 2005 @ 20:25 |
Meteen een vraag voor de liefhebber: Hoe ziet de achterkant van je ideale MR2 er uit? Zelf ben ik een grote fan van de 94-spec achterlichten, maar de achterspoiler van dat model en dat van de 98-spec vind ik minder mooi (btje groot naar mijn smaak) De ideale combo vind ik dus: ![]() Ik zag al dat er minimaal 3 MR2 rijders hier op Fok! rondlopen, namelijk: DeForumgebruiker Mad-Matt (nice ride ![]() johnwoo [ Bericht 11% gewijzigd door Mr._T-Rex op 22-05-2005 20:31:34 ] | |
Mad-Matt | zondag 22 mei 2005 @ 21:33 |
quote:thanx ![]() Anyway, die gele: bodykit combo: Border neus Greddy skirts Toms achterbumper 1994 achterlichten Kawasaki tankdop Honda S2000 geel mooi wagentje ![]() ![]() Gelijk maar even pimpen ![]() ![]() | |
aKra | zondag 22 mei 2005 @ 22:04 |
Ik vind het echt een te geile wagen, absoluut een wagen die ik zeker nog eens ga aanschaffen. Maar waar mijn vraag altijd blijft bestaan is: - Brandstofverbruik? - Achterbank(je?) (Mijn huidige Nissan 100 NX heeft er wel een). | |
Mad-Matt | zondag 22 mei 2005 @ 22:07 |
brandstofgebruik: 1:10 a 1:12 (voor een na dan, ik doe rond de 1:8) achterbank: MR2 Mid engine - Rear wheel drive - TWO seater achter licht de motor dus geen bankje. | |
Mr._T-Rex | zondag 22 mei 2005 @ 22:57 |
Die gele heeft trouwens een ronde tankdop, is dat de amerikaanse uitvoering? Is trouwens wel een hele mooie bodykit IMO (die gele), beter dan die veilside shit die je wel eens ziet. Alleen btje vreemd dat de skirt achter net waar het spatbord begint een btje naar binnen loopt terwijl het spatbord net naar buiten loopt. Lijkt net of ie niet goed past. grotere versie van het bovenstaande plaatje | |
johnwoo | maandag 23 mei 2005 @ 11:55 |
quote:Voor een standaard turbo is 1 op 10 ook wel haalbaar (ik doe gemiddeld 1 op 9.5). Het ligt er ook maar net aan wat voor wegen je rijdt, want op een lang stuk snelweg haal ik wel 1 op 12. | |
Mr._T-Rex | maandag 23 mei 2005 @ 13:04 |
Mad-Matt en johnwoo, hebben jullie allebei een amerikaanse of japanse turbo uitvoering? Wat zijn trouwens punten om bij deze auto op te letten bij aankoop? | |
Mad-Matt | maandag 23 mei 2005 @ 17:27 |
Hij loopt ook naar binnen, kwaal van replica zooi. Ik heb een Japanse turbo en johnwoo een amerikaanse. Mijnes zuipt idd iets meer omdat m`n turbodruk omhoog geschroefd is en dan heb je ook wat meer benzine nodig. Checklist zal ik vanavond even plaatsen (zit nu op m'n werk). En er zijn dus wel 4 mr2 fans op dit forum ![]() | |
aKra | maandag 23 mei 2005 @ 18:03 |
Er waren toch wel MR2's met een achterbank? | |
johnwoo | maandag 23 mei 2005 @ 18:14 |
quote:Herstel, ik had een Amerikaanse ![]() Op dit moment heb ik helemaal geen turbo in de auto zitten, want hij staat nog steeds opgebokt. Maar de Japanse turbo zit al aan het spruitstuk ![]() So make that two Japs ![]() quote:Nee, die zijn er nooit geweest. | |
aKra | maandag 23 mei 2005 @ 18:16 |
Hmmm... Vergis ik me op een of andere manier met een andere auto ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 23 mei 2005 @ 18:35 |
![]() | |
Mad-Matt | maandag 23 mei 2005 @ 20:41 |
quote:Je hebt nog steeds een amerikaanse turbo, EGR etc En dat hebt ik niet ![]() | |
johnwoo | maandag 23 mei 2005 @ 21:29 |
quote:Lees m'n post nog eens goed ![]() Met name dit stukje: "Maar de Japanse turbo zit al aan het spruitstuk ![]() Ik heb dus ook een keramische turbo (afkomstig uit een Japanse Celica GT4 clip). En de EGR is er ook af ![]() ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door johnwoo op 23-05-2005 21:34:37 ] | |
MikdawG | maandag 23 mei 2005 @ 21:33 |
Jij hebt ook een Amerikaanse wagen Matthijs, alleen je blokje komt uit Japan. ![]() | |
Mad-Matt | maandag 23 mei 2005 @ 21:35 |
quote:niet mutsen jij. Johnwoo: Dan heb je idd ook bijna een japanse motor (voor onze zeurpiet mike) ![]() | |
MikdawG | maandag 23 mei 2005 @ 21:38 |
Wat nou zeurpiet? Ik verbeter jou gewoon even. ![]() | |
johnwoo | maandag 23 mei 2005 @ 21:38 |
Yup, het enige verschil is nog dat een originele Jap motor wat agressievere fuelmaps in de ECU heeft, wegens het verschil in octaangetal tussen Japanse en Amerikaanse benzine. Dat wil ik oplossen met een SMT7, die ik ook gelijk wil gebruiken voor een AFM -> MAP conversie zodat ik van de trapdoor in het inlaattraject af ben (en ook een atmo dumpvalve kan gebruiken zonder rijk te lopen ![]() Oh, en natuurlijk de ceramics power badge op het inlaatspruitstuk ![]() | |
Mad-Matt | maandag 23 mei 2005 @ 21:39 |
quote:oh ok ![]() en btw: je sig, MR2 Turbo, zou ik ff veranderen in Civic 1.5 DXi ![]() Volgens mij is de MR2 de meest ondergewaardeerde wagen allertijde.... | |
MikdawG | maandag 23 mei 2005 @ 21:45 |
Sssshhht.. Ik doe net alsof ik m'n MR2 nog heb.. | |
Mr._T-Rex | maandag 23 mei 2005 @ 23:45 |
Hebben jullie ze zelf ingevoerd vanuit Japan/Amerika? @MikdawG: Heb je een pic van je oude MR2? Ik neem aan dat het niet die uit je avatar is | |
siekman | dinsdag 24 mei 2005 @ 00:10 |
ja ik vind het mooie auto's , ik rij zelf momenteel een carolla gtsi . maar er moet een 2e auto bij en dan is dit een mooie optie zit alleen te twijfelen tussen een pontiac firebird en een mr2 ben zelf gek op ami's maar toyota kan bijna niet stuk en de ami's wel dus nog ff twijvelen maar ik blijf dit ff volgen | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 24 mei 2005 @ 00:25 |
quote:Corolla ![]() | |
MikdawG | dinsdag 24 mei 2005 @ 01:25 |
![]() ![]() ![]() ![]() Was een volledig originele US turbo die ik zelf wat aangepakt had d.m.v. een APEXi luchtfilter en een boostcontroller.. 16" ATP velgen en heldere knipperlichtjes. Helaas roestte dat ding onder mijn ass vandaan (wat niet op de pics te zien is).. | |
Mr._T-Rex | dinsdag 24 mei 2005 @ 09:29 |
Is roest een bekend punt bij MR2's? Of was het toevallig bij die van jou zo? | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 24 mei 2005 @ 09:30 |
quote:niet bij de SW20's zijn allemaal verzinkt. Alleen de rode hebben wel eens problemen, en na schade natuurlijk | |
Mad-Matt | dinsdag 24 mei 2005 @ 23:12 |
Mijn mr2 is vanuit amerika geimporteerd. Eerste eigenaar in nederland heeft het blok vergalt en is toen verkocht aan een mr2 handelaar. Deze heeft er een japanse turbo motor ingelegd en verkocht aan de 2e eigenaar. Ik heb hem weer van hem overgenomen, dus ben nu de 3e eigenaar in nederland ![]() | |
aKra | dinsdag 24 mei 2005 @ 23:49 |
Zeer vette bak blijft het zeker, baal alleen van het feit dat het een 2-zitter is! | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 25 mei 2005 @ 01:42 |
quote:Juist NIET ![]() ![]() Als je dat zegt begrijp je imo het principe van een MR2 niet.. ![]() | |
Meeh | woensdag 25 mei 2005 @ 10:01 |
Mid engine, Rear wheel drive en geschikt voor 2 persoontjes. MR2 ![]() | |
Mr._T-Rex | woensdag 25 mei 2005 @ 10:03 |
quote:Nee, dat vind ik ook niet echt een nadeel op het moment. Alleen met stappen zou het vervelend zijn, voor de rest zit ik bijna nooit met meer de 2 mensen in de auto | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 25 mei 2005 @ 10:50 |
quote:precies ![]() zou echt verschrikkelijk zijn.. als er in een MR2 meer dan 2 personen kunnen zitten ![]() | |
aKra | woensdag 25 mei 2005 @ 11:01 |
quote:Je moet het iets anders opvatten dus, ik vind het een zeer vette bak en inderdaad terecht dat het een 2-zitter is maar ik wil op het moment gewoon een auto waar ik ook nog mensen (meer dan 1) in kan meenemen dus kan ik gewoonweg nog niet voor deze auto kiezen... Meer in die trant dus. | |
Tjabbo | woensdag 25 mei 2005 @ 11:19 |
quote:of terwijl Midship Runabout. | |
Mr._T-Rex | woensdag 25 mei 2005 @ 12:36 |
quote: ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 25 mei 2005 @ 13:02 |
quote:Dat is de "officiele" benaming. "Midship Roundabout 2 Seater" | |
TommyZ | woensdag 25 mei 2005 @ 13:08 |
Ik had ook het liefst dit model MR2 gehad (wat is die 'nieuwe' trouwens lelijk, maar dat ff terzijde), stond bovenaan m'n lijstje. Maar moest nog een achterbankje hebben -> Celica T20. | |
LangeJan | woensdag 25 mei 2005 @ 13:38 |
Wat is de typeaanduiding van de MR2 hiervoor? En wat vinden jullie daarvan. | |
Mr._T-Rex | woensdag 25 mei 2005 @ 14:06 |
quote: nu valt het kwartje ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 25 mei 2005 @ 14:10 |
quote:AW11, mooi ![]() | |
johnwoo | woensdag 25 mei 2005 @ 17:33 |
quote:Mooi, mits bepaalde velgen, kleur en body parts. Standaard: lelijke vierkante blokkendoos ![]() | |
Mad-Matt | woensdag 25 mei 2005 @ 18:35 |
AW11 = geinig uiterlijk, hopeloos interieur SW20 = perfectie ![]() ZZW30 = tja, dit is geen mr2 | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 25 mei 2005 @ 19:09 |
quote:rijdt wel als een MR2.. tenminste je kan lekker controleerbaar dwars gaan ![]() | |
Mr._T-Rex | donderdag 26 mei 2005 @ 00:09 |
Hoe snel is zo'n Jap of US turbo eigenlijk? standaard en na de aanpassingen die jullie hebben gedaan? | |
johnwoo | donderdag 26 mei 2005 @ 00:22 |
Er zijn twee generaties van de 3S-GTE in de MR2 geleverd, namelijk de tweede en de derde (bekend als gen2 en gen3). Bij de gen2 wordt onderscheid gemaakt tussen de Amerikaanse en de Japanse uitvoering. Tot 1994 werd de gen2 geleverd; vanaf 1994 de gen3. gen2 US: 204 PK, 0-100 in net iets meer dan 6 seconden (6.1 a 6.2) gen2 Jap: 225 PK, 0-100 in 6 seconden rond of net eronder (5.9 a 6.0) gen3: 245 PK, 0-100 in minder dan 6 seconden (5.7 ofzo) De topsnelheid zal voor de gen2 zo rond de 240 liggen, en voor de gen3 rond de 245. In Japan worden ze wel begrensd op 180... Mad-Matt zal hier vast wel exact kunnen vermelden wat voor vermogen en 0-100 hij haalt met z'n mods ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door johnwoo op 26-05-2005 00:34:39 ] | |
Mad-Matt | donderdag 26 mei 2005 @ 18:33 |
mijnes: 244pk op de wielen 334nm op de wielen 0-100: 5.14 secs best snel voor een stom mr2tje (wat een hooooop mensen denken) ![]() | |
jochem8 | donderdag 26 mei 2005 @ 18:49 |
quote:Respect! ![]() | |
Soldier2000 | donderdag 26 mei 2005 @ 19:08 |
quote:Goeiendag very nice! | |
Mr._T-Rex | donderdag 26 mei 2005 @ 19:31 |
quote:nais, velly nais | |
Mad-Matt | donderdag 26 mei 2005 @ 20:14 |
dank u dank u ![]() M'n doel voor eind van het jaar is 300pk op de wielen en dan vind ik het mooi | |
Hugster | donderdag 26 mei 2005 @ 21:09 |
wat moet je nog allemaal veranderen om op de 300pk te komen? ![]() | |
Mad-Matt | donderdag 26 mei 2005 @ 21:36 |
Andere IC, turbo, computer en injectoren Computer heb ik al, rest moet ik nog | |
MikdawG | donderdag 26 mei 2005 @ 21:49 |
Ga je voor Supra injectoren? En welke intercooler? | |
Mad-Matt | donderdag 26 mei 2005 @ 21:51 |
ik ga voor 550cc injectoren (of 540cc) ic weet ik nog niet | |
MikdawG | donderdag 26 mei 2005 @ 21:52 |
Edwin heeft een Phoenix Power intercooler op de kop weten te tikken, fucking zeldzaam. ![]() | |
Tjabbo | donderdag 26 mei 2005 @ 23:02 |
quote:heeft de mr2 een map sensor, of krijg je een grotere/andere afm voor de injectoren? (of een fuelcomputer? ) | |
johnwoo | vrijdag 27 mei 2005 @ 00:22 |
quote:Als hij toch een andere computer (ik neem aan een complete standalone?) neemt dan zal hij wel overstappen naar een MAP sensor... 300 PK aan de wielen is wel lekker ![]() ![]() | |
Mad-Matt | vrijdag 27 mei 2005 @ 18:53 |
quote:Komt een gen3 ecu in met alle sensoren, en die zijn gemaakt voor 550cc injectoren | |
Mad-Matt | maandag 30 mei 2005 @ 21:47 |
om in het topic maar wat nieuw leven te blazen:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() enjoy ![]() | |
johnwoo | maandag 30 mei 2005 @ 21:52 |
Hmmm... bij het zien van die foto's wil ik ook weer rijden... Donderdag weer verder sleutelen, hopelijk komen we aan starten toe ![]() | |
Mr._T-Rex | dinsdag 31 mei 2005 @ 10:32 |
Oew, leuke foto's matt, die andere 2 is eigenlijk (op de velgen na) pcies zoals ik hem zelf wel wil hebben ![]() | |
Mad-Matt | dinsdag 31 mei 2005 @ 21:13 |
zijn andere velgen zijn onderweg, duurt alleen nog een tijdje | |
MikdawG | dinsdag 31 mei 2005 @ 22:13 |
Bah, verschrikkelijke auto's. Doe mij maar een Civic. ![]() ...... ![]() | |
2NutZ | donderdag 2 juni 2005 @ 10:51 |
Ik ben ook van plan 1 te kopen, gister mn topic dichtgegooid ![]() Kga vandaag wss ff kijken en anders 1 dezer dagen. Hier de specs van deze auto: TOYOTA MR2 2.0 GTI T-BAR Prijs ¤ 5.950 Km stand 146.000 Brandstof Benzine Carrosserie Coupe Aantal deuren 2 Kleur Zwart Transmissie Handgeschakeld Aantal versnel. 5 Motorinhoud 1998 cc Vermogen 156 pk Gewicht 1180 kg BTW/marge marge-auto Opties & accessoires: ABS, Centr.vergrendeling, Enkele Airbag, Elektr. ramen voor, Lichtmetalen velgen, Mistlampen, Radio/Cassette, Schuifdak, Sportstoelen, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging, Stuur hoogte verstelb. Bijzonderheden: Zeer mooie en sportieve MR2 met T-Bar dak (targadak)! Erg leuk bij mooi weer. De auto is voorzien van middenmotor (2.0, 160pk) en rijdt daarom uniek. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- hijs uit 1992 trouwens. ![]() ![]() ![]() | |
Mr._T-Rex | donderdag 2 juni 2005 @ 11:12 |
Ziet er iig op de foto's goed uit ![]() | |
Tjabbo | donderdag 2 juni 2005 @ 11:36 |
quote:ik had nog wel zo'n nettte sluitpost gemaakt ![]() En iedereen die daar reageerde had zelf ook een emmer 2, behalve GDV. ![]() | |
Mr._T-Rex | donderdag 2 juni 2005 @ 11:42 |
quote: ![]() | |
Mr._T-Rex | donderdag 2 juni 2005 @ 12:25 |
Wat vinden jullie hiervan?![]() Ik zelf vind het echt super lelijk, neem aan jullie ook? | |
Tjabbo | donderdag 2 juni 2005 @ 12:43 |
quote:Ik heb hem in het echt gezien (volgens mij) en ik vond hem er wel gaaf uit zien. | |
2NutZ | donderdag 2 juni 2005 @ 13:02 |
dan zie ik em toch liever als die van bijv. matt ![]() maar hijs wel ok. | |
johnwoo | donderdag 2 juni 2005 @ 14:05 |
Ik vind de Veilside kit (en alle namaak die dat probeert te imiteren) echt lelijk op de MR2 ![]() De neus is te lang, en er zitten veel te veel tierelantijnen aan. Het is een auto, geen origami ![]() Dan is die van Matt imo toch wel 1000x mooier. En zelfs mijn stocker nog wel. | |
Mr._T-Rex | donderdag 2 juni 2005 @ 15:56 |
quote:heeft ie al een keus gemaakt? suggestie: ![]() (let niet op de kwaliteit, 2 minuutjes werk) | |
Mad-Matt | donderdag 2 juni 2005 @ 17:40 |
T-rex jij mag voor mij ook wel eens gaan shoppen. Leuke velgjes zijn het wel. Hij gaat voor ADR Cypher (dacht ik) | |
Mad-Matt | donderdag 2 juni 2005 @ 20:59 |
quote:ik vind die kit zo enorm lelijk, ik kan niet begrijpen waarom iemand dat op z`n auto zou willen.... | |
2NutZ | donderdag 2 juni 2005 @ 21:03 |
Ben vandaag ff wezen kijken maar t gaat niet door :huil: :`( wel een hele mooie bak zeg, super geluid ook enzo. Krijg voor mijn auto die 4 jaar jonger is dan die MR2 te weinig terug. Mja, maar weer verder kijken dan..... komen vanzelf wel weer zoiets tegen, hoop ik ![]() | |
Mad-Matt | donderdag 2 juni 2005 @ 21:12 |
Goede mr2's zijn moeilijk te vinden, neem je tijd en van een particulier kopen is denk ik beter, zeker als je hem via het mr2 forum aanschaft, daar zijn altijd mensen die wat van de auto afweten. | |
johnwoo | vrijdag 3 juni 2005 @ 12:55 |
Woei, m'n MR2 zit weer in elkaar \o/![]() Alleen is de oliedruksensor waarschijnlijk overleden; het oliedruk waarschuwingslampje blijft branden. Aangezien we maar met 1 olieleiding te maken hebben gehad tijdens de operatie, namelijk die naar de turbo en terug, en die 100% zeker netjes vastzit, lijkt het me erg stug dat er echt geen oliedruk is. Maar ik neem het zekere voor het onzekere en rijd er nog niet mee totdat dit is opgelost, want als er om een of andere obscure reden echt geen oliedruk is en ik ga ermee rijden, dan is dat zeer schadelijk... | |
Metalfreak | vrijdag 3 juni 2005 @ 14:10 |
Oeh, een MR-2 staat ook nog op mijn verlanglijstje voor ooit. Voor de volgende fun-auto komt die zeker in aanmerking. Maar dan wel een turbo... Wat kost een redelijke turbo-uitvoering eigenlijk?? (Amerikaanse bijv.) Mijn oom heeft er een uit 1998, toen gleodnieuw gekocht. | |
2NutZ | vrijdag 3 juni 2005 @ 15:15 |
quote:Ja heb je gelijk in idd. Heb je link van MR2 forum? | |
johnwoo | vrijdag 3 juni 2005 @ 15:18 |
quote:http://www.mr2club.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl ![]() | |
Mad-Matt | vrijdag 3 juni 2005 @ 20:07 |
quote:Ligt eraan, er zijn weinig turbo's en de turbo's die vaak te koop staan zijn vaak van slechte kwaliteit. | |
Metalfreak | vrijdag 3 juni 2005 @ 22:25 |
quote:Voorlopig voldoet m'n Honda nog heel goed en ben bang dat die ook nog een heeeeele tijd blijft hoor ![]() | |
StefanP | zondag 5 juni 2005 @ 07:47 |
quote:Mooie auto's en hele mooie foto's! Nederland is momenteel mooi groen zie ik ![]() Maar wat is er met je auto gebeurd? Op pagina 1 in je 1e post typ je iets over verneukt door een geflipte vent? ![]() | |
Mad-Matt | zondag 5 juni 2005 @ 11:41 |
quote:Dat ging over die gele mr2, gozer heeft heel z`n auto verbouwd en vervolgens gaat een vent er stenen tegen aan gooien ![]() | |
2NutZ | zondag 5 juni 2005 @ 15:19 |
ZO al beetje gekeken op mr2 forum ![]() Staan helaas geen emmers te koop. Paar vraagjes die ik hier ook wel kan stellen; Wat betaal je nu voor verzekering en wegenbelasting ? duur? Ik lees allemaal studenten die mr2 hebben maar verzekering hoorde ik is ook nie goedkoop. | |
Mad-Matt | zondag 5 juni 2005 @ 15:30 |
verzekering is vrij hoog, zelf betaal ik zo`n 1100 euro per jaar, dit is voor WA casco (alles op eigen gereden schade na) dit voor een risicogroep (23 jaar) en risico woonplaats (Rotterdam) Wegenbelasting, hij weegt zo`n 1150kg, reken maar uit). Ik ben aan het twijfelen hoelang ik mijn emmer2 nog ga houden ![]() | |
johnwoo | zondag 5 juni 2005 @ 18:39 |
quote:Dude, en je bent er zo blij mee ![]() | |
Hextrasher | zondag 5 juni 2005 @ 18:51 |
1100 euro!! Ben ik ff blij dat ik al risicogroep-uit ben .. Want dat is nogal een smak geld .. 430 euri per jaar voor mij, voor WA Plus. (30 jaar, wonend in het westland) | |
Mr._T-Rex | zondag 5 juni 2005 @ 19:05 |
quote:Wat wil je er dan vor in de plaats? | |
Mad-Matt | zondag 5 juni 2005 @ 20:05 |
Na wat verzekerings-rekenen, kom ik er toch op uit dat ik deze nog wel ffies blijf rijden ![]() En dan in de toekomst maar wat anders, dan maar geen kinderen, mot je ermee ![]() | |
StephanL | zondag 5 juni 2005 @ 20:44 |
In Leiden zag ik er ook 1 staan bij een garage, een rode, of die te koop is geen idee. | |
StefanP | zondag 5 juni 2005 @ 20:47 |
Alleen die motor zit zo onhandig, daar kun je toch nooit aan werken? Bij het minste of geringste moet ie er uit, dus je kunt niks zelf doen lijkt me... Maar wat is er met die gele gebeurd? Wat was de aanleiding? Is de auo nu helemaal stuk? | |
johnwoo | zondag 5 juni 2005 @ 22:16 |
quote:Valt mee, er kan best veel met de motor op z'n plek, alleen gaat het wel onhandiger dan ![]() Al het werk aan de kop, en de kop eraf, kan bv met het blok op z'n plek. Distributie vervangen ook (maar wel moeilijk). Op een brug kan je het carter eraf halen en zelfs van onder bij krukas en zuigers. Dus er is wel wat mogelijk zonder de motor eruit te lichten, maar wel moeilijk, het neemt veel tijd in beslag. Zo stond de mijne er een maand geleden bij: ![]() Downpipe, turbo, spruitstuk en kleppendeksel eraf... | |
suprachick | maandag 6 juni 2005 @ 19:55 |
quote:Een aw11 zou je ook voor kunnen gaan. Die is lichter, en dus goedkoper. Zelf vind ik de sw20 mooier. Ik rijd nu supra en corolla, maar die corolla ga ik ooit nog wel eens inwisselen voor een sw20. (of een sw22 zoals iemand mij verbeterde, ik wil nl. een turboversie..) De meeste aw11-jes die ik zie zijn behoorlijk roestig. | |
Mr._T-Rex | maandag 27 juni 2005 @ 19:47 |
Ik kwam net een leuk projectje tegen: http://www.extremeboost.com/Jeffrey/ProjectSW20/index.htm Dit is blijkbaar de op 1 na snelste mr2 ter wereld en dat geloof ik graag als ik de filmpje zie. Ongelofelijk, wat is dat ding snel. Ook erg mooi qua looks, wat mij betreft op velgen en kleur na perfect. ![]() ![]() ![]() | |
JackDaRippa | maandag 27 juni 2005 @ 23:36 |
<- heeft er 1 te koop... 2.0 zonder Turbo uit NL | |
johnwoo | dinsdag 28 juni 2005 @ 00:17 |
Erg mooie bodykit op die witte turbo jah.. Border front, Greddy sides... Staan ook nog op mijn verlanglijstje ![]() | |
mithrandirrr | dinsdag 28 juni 2005 @ 00:22 |
quote:heb je een linkje met advertentie? | |
Mr._T-Rex | donderdag 30 juni 2005 @ 14:34 |
Wat vinden jullie hier van? Ik vind hem niet erg mooi, maar smaken verschillen. Hij zal wel snel zijn gok ik ![]() Check deze MR2: ![]() When Dee wanted to build a monster MR2 he took his time and sourced the perfect motor to start with from Japan. It looked shit, it had holes in the dashboard and none of the wheels matched but as we all know that doesn’t matter when you’re going to rip a car to bits and start afresh with your own vision driving you… ![]() It was the summer of 2003 when Dee spotted this Toyota MR2 Turbo appearing for auction in Japan. It was tatty, shitty, and crappy but the engine was in good condition and the chassis and structure were sound. Since it looked awful it ended up going for a song and when Dee got the car into the UK he stored it in the workshop in preparation for tinkering. Dee’s business is fast cars, whether it be importing and selling or servicing and tuning, day in day out his life revolves around the best that Japan’s motor industry can produce. With this being the case he couldn’t devote large chunks of time to getting the MR2 in a road worthy condition as bills need to be paid and the rest of the business had to take priority. ![]() When time was available Dee and the team at CRD would tinker in the engine bay and using an array of parts they built the basis for an awesomely powerfully rear wheel drive road car. The revision 3 3S-GTE power plants are amazingly rugged and even though it’s only a 2 litre engine there are cars running over 800bhp in Japan and the USA with unmodified blocks. The CRD crew stripped the engine down completely and replaced everything. HKS were chosen for forged pistons, the head gasket; exhaust manifold, big ass turbo with external Wastegate, cams and pullies. The inlet charge cooling was taken care of by a custom intercooler setup located under the boot floor and connected by stainless pipe work through the boot floor and then into the engine bay via the bulkhead. It’s an idea that’s becoming more popular with MR2’s as the stock intercooler is tiny, mounted in a daft location and is completely shit to be honest. Running the bigger turbo means a larger volume of air to cool and the new setup works very well. Of course the factory ECU wouldn’t know where to begin with such a setup and to take care of the smooth running an A’PEXi PowerFC takes over duties to make sure the fuelling, timing and boost are all kept in check. Naturally keeping the 2835’s output matched with petrol would be out with the scope of the Toyota injectors and fuel pump so a Bosch unit has been fitted which feeds a set of 600cc injectors. ![]() Obviously making a car shift is great fun but Dee knows only too well that when you make something go quicker you need to make it slow quicker and the brakes and suspension have been replaced to help. Cusco coil overs pin the car to the tarmac and EBC discs and pads make sure that the car halts as soon as the middle pedal is feathered. Having 400 ponies tearing the lining from the clutch meant the Toyota OE unit was soon binned in favour of a highly uprated OS Giken twin plate version. Sure it’s a bit grabby for town driving but its one of those sacrifices you have to make when you want the power available under your right foot. While they were at it the original limited slip diff was binned and a higher rated Cusco one was fitted to handle the extra power. ![]() To aid the driver there is a whole bank of gauges setup in the cabin to keep things in check. We’ve got boost pressure, exhaust gas temperature, oil pressure and of course the obligatory turbo timer. The seats, door cards and gear gaiter have been treated to a retrim in black and leather which looks awesome and matches the exterior perfectly. Of course the biggest change to the car is the ultra wide body work with extended wings, arches and bumpers increasing the span of the car by a good 20cm on each side. It looks as if the car could be on its way to the LeMans 24 hour challenge the way it sits menacingly on the road. The kit is based on a Japanese 8 piece mould but CRD in association with A & E Forrest and C.A.R.S. have blended the side skirts, wings and rear quarters together in a seamless one piece fibreglass cast adding a few unique touches along the way. This makes for a car that looks like it was designed that way instead of having box sections added on at a later stage. The door mouldings have also been removed, filled and smoothed in. Clear Lexus style clusters live on the rear but look completely dwarfed by the humungous rear arches and back bumper. It might not look like it but the wheels hiding under the arches are in fact 19”s! It was impossible to fit them to the car without the Cusco coil overs and even with spaces and low profile tyres it’s a tight fit between those arches and the rubber. ![]() The only thing this car doesn’t have is big sounds but as Dee puts it “that would only slow me down anyway”. Who needs audio when you have a blower sucking air in at a phenomanl rate right behind your head! The engine bay is littered with all kinds of shiny pipework, tanks and polished bits. The rocker cover, catch tank, inlet piping, intercooler piping and lid cover are all produced in polished stainless steel which not only looks great but functions perfectly. Dee isn’t know for his show cars but this motor is definitely one for the road as it’s designed to look stunning but be driveable on the public highways, a bit of a break from the usual 1000bhp+ drag strip demons he usually pilots. With our visit nearing completition Dee tries to talk me into following his lead with my own car, and you know what, I might just nick a few of his ideas! Do you ken you’ve got a tax disc holder stuck to your arse?” ![]() Car Toyota MR2 Turbo GT-S Revision 3 Bodywork Full Respray in Lambo Orange with House Of Kolor Rainbow Effect additive CRD Custom Wide Arch Body Kit Twin Tom’s Air Scoops Modified Rear Spoiler Custom Front Grille All Mouldings Removed and Smoothed Dark Lexus Rear Lights Clear Front & Side Repeaters Transmission OS Giken Twin Plate Clutch Cusco Limited Slip Differential Cusco Coil Over Suspension EBC Brake Discs & Pads Engine HKS Forged Pistons HKS Steel Head Gasket HKS Tubular Exhaust Manifold HKS External Waste Gate HKS 2835 Turbo HKS Exhaust Cusco Intercooler (Located under car) Custom Hard Pipes HKS Super Power Flow Filter HKS Cam’s HKS Pullies A’Pexi Power F.C. 600cc Injectors Bosch Motor Sports High Pressure Fuel Pump Blitz Boost Controller Blitz Turbo Timer GReddy Oil Pressure Gauge GReddy Water Temp Gauge GReddy Exhaust Gas Temp Gauge All Visibile Engine Parts Mirror Polished Power Expected to be around 400bhp @ 1.2bar Wheels Mercedes Carlson 19”x9” @ Front 19”x12” @ Rear Interior 2x Recaro Recliners from a Honda Integra Type-R Retrimmed in Orange & Black with embroidered logos Colour Coded Gear Gaitor Billet Alloy Gear Knob Custom Dash Pod with Gauges Window Tints Kenwood Double DIN CD + MD Pioneer 6x9s Pioneer Door Speakers Retrimmed Door Panels http://www.fastandmodifie(...)7/issue16feacar.html | |
Mad-Matt | donderdag 30 juni 2005 @ 20:26 |
die oranje is meer dan verschrikkelijk. En die Witte is idd enorm snel, maar niet de 1 na snelste. Ergens op m`n pc heb ik nog een 10-sec mr2 staan, dat ding trekt gewoon scheef tijdens het optrkken, niet normaal meer. Maar dat WOOT filmpje is zekers een inspiratie. ![]() Foto naast de erasmusbrug is helaas mislukt.... | |
Mr._T-Rex | donderdag 30 juni 2005 @ 21:35 |
Uhm, wat was je van plan Matt? De weg ergens blokkeren? ![]() | |
Mad-Matt | donderdag 30 juni 2005 @ 21:45 |
nope, vanwege het wielrennen afgelopen weekend moest er een weg afgesloten worden en er moest nog wat heen gebracht worden, dus dat heb ik ff gedaan, moest ervoor m`n auto op de stoep zetten naast de Erasmusbrug ![]() Je had die koppen van al die mensen moeten zien ![]() | |
Mr._T-Rex | donderdag 30 juni 2005 @ 23:42 |
hahaha, vet ![]() | |
johnwoo | vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:45 |
*Schopje...* Gisteren een fuelcut defense ingebouwd, waardoor de boost controller eindelijk omhoog kon naar 14 psi. Filmpje van het resultaat: van buiten en van binnen ![]() | |
jochem8 | vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:49 |
En gezondheid he ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:15 |
quote:Heb je alleen een FCD ingebouwd? of ook andere spulletjes om je mengsel e.d. in de gaten te houden? Ik weet niet precies hoeveel je 3S blok kan hebben, maar je weet dat alleen een FCD gewoon solliciteren naar problemen he? Wel vet dat je nu zonder FC kan dooraccelereren natuurlijk! | |
Mad-Matt | vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:32 |
ik zit ook zonder FC, met een mr2 kan je veilig tot zo`n 1.2bar (iedereen blijft op max 1.1 zitten). Die stink mr2's zijn zo enorm rijk afgesteld dat je wel wat marge hebt ![]() En nog maar wat pats-pics van mijn kant ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:33 |
quote:Okay. Maar meten is weten he. ![]() En als je last krijgt van boost creep ben je de pisang. | |
Mad-Matt | vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:37 |
quote:Ik heb ook een losse (betere) turbodruk meter, een mbc en een FPR. Gezellig afgesteld op de rollerbank met alle benodigde meetspullen. Tot zo ver rijdt hij perfect (al 1.5 jaar sinds deze afstelling) | |
Tjabbo | vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:41 |
quote:Ah kijk dat bedoel ik. Ik neem tenminste aan dat er even netjes een AFR meting gedaan is tijdens het dyno'en. Dan is het al heel wat minder gokken volgens mij. Je hebt geen EVC ? En wat voor FPR heb je? ik zit er over te denken welke ik zal aanschaffen (er zit een enorme vette upgrade aan te komen ![]() De aeromotive is goed maar zooooo gruwelijk duur. | |
johnwoo | vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:55 |
Ik heb de druk zelfs op 14 psi (minder dan 1 bar) staan om wat marge te houden (aangezien ik nog de stock intercooler heb). Overigens, @Matt: ik dacht dat 15 psi (1.0 bar) als veilig dagelijks maximum werd gezien; hoe kom jij op die 1.2? @Tjabbo: tegen boost creep heb ik dus die (variabele) FCD gebouwd, in plaats van gewoon het slangetje van de MAP sensor los te trekken ![]() ![]() De FCD en MBC heb ik gisteren afgesteld; morgen ga ik de dyno op, dus kan alles nog eens goed nagekeken worden ![]() Het mengsel is standaard inderdaad veel te rijk (Amerikaanse omschrijving: filthy pig-rich); later wil ik daar nog eens een FPR en SMT7 chip voor inbouwen, om het mengsel goed af te kunnen stellen. Leuke bijkomstigheid van die SMT7 is dat ik dan ook gelijk een AFM naar MAP conversie kan doen en dan een open BOV monteren ![]() ![]() En nu heb ik gelijk opgenoemd wat ik er motorisch nog mee van plan ben; veel verder dan dit wil ik niet gaan ![]() ![]() ![]() Maarre, wat voor upgrade ga je doen Tjab? Andere turbo? ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door johnwoo op 19-08-2005 23:06:04 ] | |
Tjabbo | vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:05 |
Ok cool. Je zei er eerst niet bij dat je de FC verhoogde he. ![]() En een SMT7, dat is een piggyback he? Welke voordelen bied deze boven bijv. een SAFC? En wel filmpjes posten van je dyno runs he! Veel plezier morgen op de dyno ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:06 |
quote:Deze winter: Lexus AFM en Nippon Denso 550cc injectoren. (verhoogd de fuel cut naar zo'n 2 bar) AFPR en een Zeitronic wideband sensor. Dat moet eerst genoeg zijn. Als alles meezit deze winter ook de koppakking vernieuwen. ![]() | |
johnwoo | vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:26 |
SMT7 is inderdaad een piggyback. Enkele redenen: - Aanschafprijs van een standalone vind ik niet gerechtvaardigd voor het relatief lage vermogen waar ik op wil uitkomen. Ik ga niet boven de grenzen van de stock turbo, ECU en fuelsystem uit (max 250 rwhp; stock turbo en fuelsystem gaan tot zo'n 265). - SMT7 is vrij makkelijk te monteren, en dus ook weer te demonteren bij verkoop. - De SMT7 kan precies wat ik wil (brandstofinspuiting adhv wideband, AFM->MAP conversie en ontsteking mocht ik dat nog willen). De S-AFC doet alleen maar brandstofregeling. - Ik ken iemand die ervaring heeft met de SMT6, en dus weet hoe een en ander werkt bij Perfect-Power's chips ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:27 |
Helder. ![]() | |
Mad-Matt | vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:34 |
quote:ik heb een 1 of ander cheap ass ding van 100 euro, maar het werkt uitstekend. ![]() mijn dynorun, helaas geen filmpjes | |
Tjabbo | zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:38 |
quote:Mijn EVC kostte ook rond dat geld. ![]() | |
johnwoo | zondag 21 augustus 2005 @ 02:29 |
Vandaag dus de dyno opgeweest ![]() Tijdens de run zag ik vermogenswaarden van 260 PK voorbij flitsen, maar na correctie voor de aandrijfverliezen bleef daar nog 225 van over. Toch niet slecht ![]() Ook het koppel was wel lekker, 367 Nm (ongecorrigeerd, dus aan de krukas), en dat al bij 3300 toeren ![]() Zoals het een MR2 turbo betaamt liep hij veel en veel te rijk (AFR 1:10), dus daar valt nog wel het een en ander te winnen. Nu snap ik hoe Matt zoveel won met z'n FPR ![]() | |
Tjabbo | zondag 21 augustus 2005 @ 09:47 |
welke dyno ben je geweest? | |
johnwoo | zondag 21 augustus 2005 @ 14:49 |
Speed centre in Geldermalsen. Hier is de sheet: ![]() Let op: het vermogen is gecorrigeerd voor aandrijfverliezen; het koppel niet! (vandaar dat het koppel zoveel hoger lijkt dan in Matt z'n sheet). Maar dat zal ook nog steeds boven de 300 Nm aan de wielen liggen ![]() | |
ook_gek | zondag 21 augustus 2005 @ 17:40 |
ik vind die velgen ECHT geweldig ![]() | |
2609 | zondag 21 augustus 2005 @ 20:06 |
quote:gvd die achterkant ![]() | |
Mad-Matt | zondag 21 augustus 2005 @ 20:45 |
Ben er ook erg trots op ![]() | |
Mad-Matt | vrijdag 2 september 2005 @ 18:09 |
![]() ![]() hihi, enige ter wereld, maar ik kan er meer maken ![]() | |
johnwoo | vrijdag 2 september 2005 @ 18:44 |
Hee ik kan me herinneren dat daar een topic over is op mr2club.nl... Ik wil er wel eentje ![]() | |
-Muse- | vrijdag 2 september 2005 @ 19:27 |
quote:Was dat volgas? Zoja, dan valt me dat best tegen, zo snel issie dan niet ![]() | |
Mad-Matt | vrijdag 2 september 2005 @ 20:09 |
quote:Ik zal straks ff filmpjes van mijnes posten ![]() | |
johnwoo | vrijdag 2 september 2005 @ 21:41 |
quote:Als ik m'n koppeling misbruik om vanuit stilstand weg te komen zit hij in minder dan 6 seconden op de 100. 80-120 is minder dan 4 seconden in z'n 3 ![]() Op die filmpjes trek ik hem niet tot redline, maar het max vermogen zit op 5500 rpm, dus dat zou ook niet hoeven. De camera filmt wel schuin he, dus je moet eigenlijk naar de schaduw van het naaldje kijken, want het naaldje zit niet tegen de wijzerplaat aan ![]() | |
Mad-Matt | vrijdag 2 september 2005 @ 22:34 |
http://carpron.com/albums/Movies/MOV00736.mpg Een flyby ![]() http://carpron.com/albums/Movies/MOV00740.mpg http://carpron.com/albums/Movies/P8310224.mov Een start met een klein dipje erin http://carpron.com/albums/Movies/P8310215.mov Het verschil tussen een n/a en een turbo als ze op het gas gaan [ Bericht 7% gewijzigd door Mad-Matt op 02-09-2005 22:58:48 ] | |
johnwoo | maandag 17 oktober 2005 @ 12:35 |
![]() ![]() | |
Mr._T-Rex | maandag 17 oktober 2005 @ 19:45 |
hehe, slipcursus? | |
Fiets-toeter | maandag 17 oktober 2005 @ 22:14 |
Super gaaf hoor Johnwoo ![]() | |
Fiets-toeter | maandag 17 oktober 2005 @ 22:16 |
quote:Hehe op dat stuk gaat iedereen vol in het gas! ![]() | |
Kolkie | dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:35 |
Ik was zaterdag toevallig nog op 'n autocross. Uiteindelijke winnaar in de 2Liter klasse... inderdaad, een MR2 van dit model. Spoot bij de start duidelijk voor iedereen uit en zette op het laatst zelfs de mensen achteraan op een ronde 8) . Verder redelijk gaar ding trouwens ('nogal' wat roest e.d.). | |
Mr._T-Rex | woensdag 18 januari 2006 @ 16:12 |
zit je ondertussen boven de 300 pk Matt? | |
Hextrasher | woensdag 8 februari 2006 @ 00:12 |
Ik zal nog even m'n laatste plaatjes hiero neerzetten. Plaatjes zijn vorige week geschoten, na een reparatie aan m'n auto (uitgedeukt) Iemand had namelijk tegen m'n wagen aangezeten op de parkeerplaats hiero zonder een bericht achter te laten, maar dat was al een aantal maanden terug en had eindelijk het geld om hem te fixen, deuk zat linksvoor .. aldus .. Zo was het dus .. ![]() Zo is het nu .. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
riceboy | woensdag 8 februari 2006 @ 08:59 |
Mooie auto hoor ![]() | |
Ger-E | woensdag 8 februari 2006 @ 11:47 |
Netjes..... Goede investering geweest ![]() | |
Ger-E | woensdag 8 februari 2006 @ 12:15 |
Zal mezelf BTW even introduceren, Ger, aangenaam. Ook een Mr2 SW20 bezitter/verslaafde. Ze is toe aan een schuimbeurt, maar ik wacht op het zonnetje. (Zit overigens nog een lekkere winter poetslaag op) ![]() ![]() Specs tot nu toe: Exterieur/styling -Bomex Sideskirts (Type 1) -Bomex Voorbumper (2 light type) -Fog lights (J-spec) -Sidelights (J-Spec) -Clear corners -Black cornering lights (J-Spec) -Model ’94+ Tail conversion lights -Johnsson Windowfilm grijs 35% -Skytune dubbel chrome Exhoust -17” 8J Rondell D58 wheels (Custom paintjob, black center + Polished lip) -Goodyear Eagle F1 tyres (Front: 215, Back: 235) -SW30 (MR-S) Logo Interieur/ICE -Panasonic headunit (Tuch sensitive) -Phoenix Gold R6.5 comp speakers (front) -Rockford Fossgate wireing -Clifford Concept 50x alarm -Stinger -Yellowtop gelaccu -Startbutton S2000 -Sportswheel -Sabelt seatbelts -Dashboard Carbon -Alu poker -Alu pedals -Red dashboard reduction -Leather poker cover -Rockford Fosgate FRC4369 (Oval speakers back) -Active Subwoofer Pioneer Engine/Suspension -Eibach Pro lowering springs -Koni Yellow Suspention -Interchip (155 bhp --> 175 bhp) -K&N directly initial interview filter -Oil Catch tank with Casing bleeds filter (K&N) -Complete Engine Re-Spray -And some more little stuff.... Toekomst plannen -Tom's tail bumper (Besteld) -Bomex Mirror's (Besteld) -Neus strak maken (Lelijke 'golf' in) -Tein Super Street of D2 RS Coilover Ophanging -Rotora Big Brake Kit -Custom Front Hood -Motorisch ........who knows -Tjah, blijven bezig zo'n beetje he...... | |
Mr._T-Rex | woensdag 8 februari 2006 @ 15:56 |
![]() ![]() | |
-Muse- | woensdag 8 februari 2006 @ 17:10 |
Die velgen ![]() ![]() Mooie bak verder! | |
Diemietuhriej | woensdag 8 februari 2006 @ 19:15 |
Errug mooie MR2.. ![]() | |
Mad-Matt | woensdag 8 februari 2006 @ 20:12 |
quote:Ik denk het niet hoor. Laatste mod die ik heb gedaan is m'n mongoose vervangen door een HKS Hiper. Hij pakt wel beter op dan eerst ![]() En geloof me, hij is stiller dan eerst ![]() | |
BazzoS | woensdag 8 februari 2006 @ 23:40 |
ik vind hem alleen een stuk minder mooi nu.. ![]() | |
Mr._T-Rex | donderdag 9 februari 2006 @ 09:38 |
quote:Aan de foto's te zien is dat je einddemper? Ziet er wel dik uit ![]() | |
truStie | donderdag 9 februari 2006 @ 10:32 |
Vette auto Mad-Matt ![]() | |
Ger-E | zaterdag 11 februari 2006 @ 19:19 |
KLIK | |
Hextrasher | zaterdag 11 februari 2006 @ 20:07 |
Ga je hem/haar/het wegdoen ? Wat gaat er voor in de plaats komen ? | |
truStie | zaterdag 11 februari 2006 @ 20:14 |
Ik kom 8000 tekort ![]() | |
Mr._T-Rex | zondag 12 februari 2006 @ 11:53 |
Waarom doe je hem opeens weg Ger? Iets anders leuks gezien wat je wil hebben of was je al langer op zoek naar iets heftigers? | |
Ger-E | zondag 12 februari 2006 @ 12:04 |
Laat ik mezelf NOG niet over uit, vanwege de mogelijkheden, waar ik zelf nog niet aan uit ben. Ook voor mij stiekem nog een vraag. Maar ik doe hem niet ZOmaar weg.... ![]() | |
Mad-Matt | zondag 12 februari 2006 @ 13:34 |
Zonde dat je hem weg doet het is echt 1 van de mooiste mr2's in nederland | |
Ger-E | zondag 12 februari 2006 @ 16:32 |
quote:Zonde misschien wel, maar ik heb plannen die ook jou wel aanspreken waarschijnlijk! Look who's talking: Gen II Turbocharged SW20, wie heeft hier nou de mooiste 2 uit NL ![]() ![]() | |
Hextrasher | maandag 13 februari 2006 @ 00:18 |
D'r komt een Honda NSX voor in de plaats ![]() | |
Mad-Matt | dinsdag 21 februari 2006 @ 21:33 |
Hier nog 1: http://www.amroskam.cistron.nl/ | |
Mr._T-Rex | dinsdag 21 februari 2006 @ 22:00 |
Doe jij hem ook al weg? Waarom? | |
Tjabbo | woensdag 22 februari 2006 @ 09:47 |
quote:Uiteidelijk wil iedereen tóch een supra ![]() | |
Fiets-toeter | woensdag 22 februari 2006 @ 09:49 |
Mad-Matt: "Vorige eigenaar had hem in onderhoud bij een Toyota dealer in Maassluis." Dan weet ik wel waarom je de wagen nu weg doet. | |
Tjabbo | woensdag 22 februari 2006 @ 09:50 |
quote: ![]() | |
Spyronius | woensdag 22 februari 2006 @ 09:53 |
quote:Uhm niet generaliseren bitte ![]() | |
johnwoo | woensdag 22 februari 2006 @ 10:27 |
Had ik niet van je verwacht Matthijs ![]() | |
Mad-Matt | woensdag 22 februari 2006 @ 12:52 |
quote:Gelukkig weet jij hoe het zit met mijn auto, mafketel. Ik zou zeggen kijk ff op het mr2 forum hoe mensen over de auto en mij denken. Dwaas En ik geloof niet dat ik voor een supra ga. Ik ben opzoek naar een auto waar mensen het niet van zullen snappen, maar dat boeit me niet echt. | |
Fiets-toeter | woensdag 22 februari 2006 @ 13:16 |
quote:Wat de staat van je auto is kan me geen zak boeien, je reputatie ook niet. Wat ik wel weet is dat de toyota dealer in Maassluis niet al te best werk afleverd over het algemeen. Dat heeft niks te betekenen over de staat waarin je auto nu verkeerd. maarja lekker offensieve reactie van je, het ging mij alleen om de dealer. Dwaas | |
jochem8 | woensdag 22 februari 2006 @ 13:33 |
Dat zeg je net wel, idioot. Je insinueert dat zijn auto bagger is:quote:Dus loopt niet zo dom te lullen fiets-toeter. En als het je geen zak boeit, waarom reageer je dan? Ga lekker iemand anders topic verzieken, mongool. | |
Fiets-toeter | woensdag 22 februari 2006 @ 14:12 |
idioot, mongool, zo he, dat is pas een manier om je post kracht bij te zetten ![]() Het ligt er maar aan hoe je het opvat, je kan wel gelijk denken dat de wereld vergaat maar dat gebeurd niet. luchtig opvatten kan geen kwaad. Daarnaast ken ik zijn wagen al lang en staat z'n wagen niks voor niks op beurzen, dat doe je niet met een gare wagen. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 22 februari 2006 @ 14:23 |
gaan we rellen? ![]() | |
Five_Aces | woensdag 22 februari 2006 @ 14:27 |
Mja Mad-matt (spike) heeft wel vaker de gewoonte zich wat ongenuanceerd uit te drukken. | |
johnwoo | donderdag 2 maart 2006 @ 23:48 |
Cool, SW20's in LeMans-uitvoering, ik wist niet eens dat dat bestond ![]() ![]() ![]() Gebaseerd op de MR2, ze heten officieel Sard MC8-R. Ook een heel ander blok erin (4 liter V8). Gebaseerd op deze LeMans auto is er ook een widebodykit voor de huis tuin en keuken MR2: ![]() Ik moet zeggen dat ik hem nog niet eens zo lelijk vind. Alleen staat zo'n GT wing als op de LeMans auto wel beter op een widebodykit dan het spoilertje van de kit... Maarja, die zijn niet streetlegal... | |
Mr._T-Rex | vrijdag 3 maart 2006 @ 12:30 |
Ik herken er niet eens meer een MR2 in ![]() Nee, ik vind het niet mooi ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 3 maart 2006 @ 13:46 |
SARD heeft meerdere Toyota's voor Le Mans\racerij gemaakt, waaronder de MR2, Supra en de 90C-V. Erg gaaf imo ![]() ![]() | |
Ger-E | zaterdag 4 maart 2006 @ 22:45 |
De MR2 blijft na alle waarschijnlijkheid toch in me eigen bezit. Reden is omdat de verkoop van de geweldige Turbo van Matthijs openbaar is en na alle waarschijnlijkheid al voor een andere koper. Reden genoeg om met mijn wagen dus lekker door te hobbyen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En dan het leukste: FILMPJE De reden van deze run is om te kijken wat mijn auto nu presteert. Ik wist totaal niet wat mijn mr2 aan prestaties gaf. Er is vanuit de vorrige eigenaar wat informatie mee gegeven zonder raporten e.d., en om op dat verhaal te gokken, was ik beu. Resultaten zijn niet spectaculair, maar vandaar deze run, nu weet ik wat ik bezit, zodat er wellicht wat aan gedaan kan worden. ![]() Max vermogen: 152,6 Max koppel: 171,8 Air/Fuel: Rijk (Persoonlijk van mening dat dit niet erg is) Weer iets om naar uit te kijken. | |
StephanL | zondag 5 maart 2006 @ 10:31 |
quote:Zijn die mensen van die mr 2 forum niet een beetje bevooroordeeld omdat juist gaat om een mr2?. Ze zullen het vast wel allemaal fantasties vinden en roepen dat de auto geweldig is. Een getunede opel doet het op een opel forum ook goed ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door StephanL op 05-03-2006 10:38:52 ] | |
BaraCuda | zondag 5 maart 2006 @ 13:52 |
Aan wat voor prijs moet je denken bij zo'n turbo model? Zijn de uberhaubt wel te vinden die dingen? | |
johnwoo | zondag 5 maart 2006 @ 14:35 |
quote:Ach, als dat aan de wielen is dan is het juist heel erg netjes, zou dan +/- 190 PK aan de krukas zijn ![]() (weet niet wat je aan het blok hebt gedaan en of de bank het al verrekend heeft naar krukas PK's of niet?) quote:Goede turbo's zijn best moeilijk te vinden ja, daar moet je tegenaan lopen of veel geduld hebben. Als je een 1990-1992 Amerikaan neemt (stuur links), reken dan op zo'n 8000 euro, of wat meer als er wat mods op zitten of de auto in bovengemiddelde staat verkeert. Als je zelf kan en wil sleutelen kom je misschien ook wel weg met een goedkoper exemplaar (je ziet ze soms al wel voor 5~6000, maar dat zijn dan wel de "projectjes" ![]() Als je bereid bent met stuur rechts te rijden kan je er ook een uit Engeland halen, dan rijd je voor hetzelfde geld een 1994+ model met standaard 250 PK (officieel 245, maar deze generatie is nogal ondergespecificeerd, de meeste gaan al richting de 255 standaard), een aantal verbeteringen, wat moderner uiterlijk (andere spoiler/lichten, trim in kleur etc), en uiteraard jonger / minder km's. | |
BaraCuda | zondag 5 maart 2006 @ 16:15 |
Hmmm dat ligt wel in m'n budget... Aangezien ik nu een turbo gewend ben, ben ik op zoek naar een auto met of 4wd of rwd. En de Mr2 is zo'n kandidaat. Alleen was ik al bang dat een turbo amper te vinden is ![]() | |
johnwoo | maandag 6 maart 2006 @ 23:30 |
quote:Toevallig hebben er de laatste tijd een paar te koop gestaan (die van Mad-Matt, maar die was iets duurder, nog een stocker in technisch goede staat voor 7500, en ik geloof nog een derde), maar volgens mij zijn die nu allemaal al van eigenaar gewisseld... Als je niet zoveel haast hebt, gewoon een tijd het Te Koop forum op mr2club.nl in de gaten houden. Of als je een jongere rechtsgestuurde wilt importeren, de Sale section van het Engelse forum (in Engeland zijn er veel meer tubby's dan hier, dus er zijn er ook meer te koop). | |
BaraCuda | dinsdag 7 maart 2006 @ 17:12 |
quote:Thanks voor de tips ![]() ![]() | |
Fiets-toeter | dinsdag 7 maart 2006 @ 22:33 |
Jahoor, tegenwoordig begint die markt steeds meer te groeien. | |
Wimo. | dinsdag 7 maart 2006 @ 22:41 |
Ja, 1 op de 100.00 auto's hier is RHD ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door Wimo. op 07-03-2006 22:48:01 ] | |
johnwoo | dinsdag 7 maart 2006 @ 23:49 |
quote:OK er is wel een marktje, maar let's face it, die is vrij beperkt. Je kunt een rechtsgestuurde auto eigenlijk alleen kwijt aan een liefhebber van dat type auto die (indien het om een auto gaat die ook linksgestuurd te krijgen is) niet het extra geld heeft voor een linksgestuurd exemplaar. En dan moeten je eventuele mods ook nog maar net in de smaak vallen. In de praktijk krijg je voor een rechtsgestuurde maar weinig terug vergeleken met een linksgestuurde (denk 2/3 van de prijs van de linksgestuurde). Als je zelf zo'n liefhebber bent van het type auto dat je hem "op" wilt rijden / erg lang wilt houden, dan is dat natuurlijk geen probleem. Dan profiteer je alleen maar van die lagere prijs. Als ik niet al een tubby had zou zoiets bijvoorbeeld zeker mijn aandacht hebben gekregen: klik. 1994 auto, dus met een gen3 turboblok (250 PK standaard) Even doorrekenen: 4650 pond is 7200 euro. Daar komen nog kosten bij: - Rest-BPM; zal voor die auto een kleine 1000 euro zijn. - RDW keuring + APK keuring + tenaamstelling; 175 euro. - BTW betaal je volgens mij niet als je een gebruikte auto invoert uit een EU-land (is al verrekend in dat land) - Invoerrechten weet ik niet. Volgens mij ook niks omdat je de auto niet aangeeft bij de douane maar bij de RDW. Fietsbel, jij hebt er ervaring mee, leg eens uit? ![]() - Enkeltje vliegtuig naar Engeland; 80 euro - Boottocht of tunnel terug; geen idee wat dat kost (Fietsbel?). Onder de streep moet het dan wel lukken om voor 9000 euro die 250 PK 1994'er MR2 turbo met 77.000 km op de teller voor de deur te hebben staan ![]() | |
Mr._T-Rex | maandag 20 maart 2006 @ 14:00 |
Zijn de 2tjes al verkocht? | |
2609 | maandag 20 maart 2006 @ 14:05 |
stoere velgen zeg | |
-Muse- | maandag 20 maart 2006 @ 14:13 |
quote:Hint: 205 Dimma met 2.0 16v Turbo en AWD Weinig auto's die daar voorbij komen ![]() | |
Ger-E | maandag 20 maart 2006 @ 14:47 |
quote:De mijne niet! Ik blijf er lekker aan door hobbyen. Die van Matthijs is al wel weg. En hij heeft zelfs al een nieuwe japanner op de dam staan...... | |
Mr._T-Rex | maandag 20 maart 2006 @ 15:23 |
En dat is een.... ? | |
johnwoo | dinsdag 21 maart 2006 @ 09:47 |
Hij gaat hem vandaag ophalen, dus hij zal het binnenkort wel posten ![]() (voor wie het nu al wil weten, het is gewoon te lezen op het MR2club forum) Z'n tubby is naar Portugal geëmigreerd ![]() | |
Mr._T-Rex | dinsdag 21 maart 2006 @ 11:24 |
Ik zie het ja, wat een achteruitgang IMHO | |
ForcedInduction | woensdag 22 maart 2006 @ 23:39 |
quote: ![]() die. | |
Ger-E | donderdag 23 maart 2006 @ 08:17 |
En ik ga vrolijk door met me MR2....![]() ![]() | |
Mr._T-Rex | donderdag 23 maart 2006 @ 09:58 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
johnwoo | zondag 26 maart 2006 @ 00:13 |
Velgjes binnen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mr._T-Rex | zondag 26 maart 2006 @ 13:36 |
ook die zijn vet ![]() | |
StefanP | maandag 27 maart 2006 @ 02:33 |
Mooie auto hoor. De lak ziet er erg goed uit, is die nog origineel? Alleen valt het vermogen me ietsje tegen maar waarschijnlijk verwacht ik er teveel van. Waarom doe je trouwens die pulls vlak na elkaar op de dyno? Dat kan nooit goed zijn voor het resultaat (heat soak). | |
Ger-E | maandag 27 maart 2006 @ 20:02 |
KLIK StefanP, ik heb de test niet zelf gedaan, ik liep daar met die bak koffie..... ![]() De test bij alle versnellingen bedoel je? Dat was bij mijn wete topsnelheid en kijken wat hij bij welk toerental aan air/fuel waarde heeft, waaruit blijkt dat hij zeer rijk staat. Vermogen viel me ook wat tegen, maarja het is en blijf een NA. Hoop ooit een mooie "broer" aan te schaffen.... [ Bericht 20% gewijzigd door Ger-E op 27-03-2006 20:12:15 ] | |
Ger-E | maandag 27 maart 2006 @ 20:06 |
ERG vette velgen Johnwoo, staan zeer zeer sexy. Velgen blijft gewoon "het zicht" van de wagen, en dit oogt erg erg netjes. Maat van me heeft laatst onder zijn RX-7 FC nieuwe velgen gefixt, en dan kijk je gelijk anders tegen zo'n geweldige auto aan. Van wie is die strakka zwarte Suup? Quad shoot houden..... ![]() [ Bericht 46% gewijzigd door Ger-E op 27-03-2006 20:15:30 ] | |
johnwoo | maandag 27 maart 2006 @ 21:58 |
quote:Thanks, de wielen maken inderdaad de auto, ik vind het zelfs zo'n verschil dat ik denk dat ik de bodykit en paintjob maar ff lekker voor onbeperkte tijd ga uitstellen en eerst voor de "go" ga: Stap 1 is een motorrevisie, gelijk gesmeedde zuigers erin, ARP kopbouten etc, Greddy intercooler, verse koppeling en nieuwe distributieriem. Dat kost al een aardige duit (~4000), maar dan is het blok er klaar voor. Stap 2 voor nog eens een kleine 4000 euro is dan walbro pomp, brandstofdrukregelaar, uprated fuel rail met 550cc injectoren, een tuned ROM om ze aan te sturen, en een TD06 20G turbo kit ![]() Totaal goed voor tegen de 400 PK (340 op de wielen) ![]() ![]() (OK het is wel een meerjaren plan, vooral die stap 2, want voor stap 1 ben ik al aardig op weg ![]() Nu weer even met beide beentjes op de grond ![]() Je bedoelt die FC van Furb uit het andere topic? Die ziet er schitterend uit ja ![]() Shootje lijkt me leuk; de Suup is van Fietsbel (aka Homedisc), die zwerft hier ook af en toe wel rond... Als ik in je profiel kijk woon je niet eens ver hiervandaan, dus is wel een ideetje om eens te doen ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door johnwoo op 27-03-2006 22:22:40 ] | |
Ger-E | maandag 27 maart 2006 @ 22:57 |
sow-de-enzovoorts dat is een planning (y) Super, je hebt een turbo, dan zou ik ook eerder voor de GO gaan..... Furb is idd me makker, hebben die foto's samen gemaakt, en dat filmpje van mij hierboven, heeft hij vanuit zijn RX-7 gemaakt. We wonen idd niet ver van elkaar, moeten we een keer doen joh, lijk me gaaf. Houden contact! (ger-e@party-addict.nl) | |
Mad-Matt | dinsdag 28 maart 2006 @ 18:18 |
Celica's are the way of the future, one day you will realise this ![]() @ Johnwoo, neem wel ff een 93 onderlip, maakt je auto zoveel mooier en veel kost het niet. | |
Fiets-toeter | dinsdag 28 maart 2006 @ 18:29 |
quote:Fiets-toeter heet ik hier ![]() Ger-E, ben je ook nog van plan om een turbo op je huidge blok te gaan zetten? of lees ik eroverheen wat je plannen zijn | |
johnwoo | dinsdag 28 maart 2006 @ 23:05 |
quote:Added ![]() quote:Da's een goede, als ik er eens eentje tegenkom (liefst gelijk al zwart, zodat er niet gespoten hoeft te worden) doe ik dat wel... Weet je toevallig wat zo'n lipje moet opbrengen ![]() Verder gaat de 98-spec spoiler die al meer dan een jaar in de schuur ligt ook binnenkort gebeuren; een kennis is erg handig met het spuitpistool en wil dat wel doen, dus daar zitten vrijwel geen kosten aan (ja, wat lak en clearcoat, en ik moet nog iets hebben om de gaatjes van de 91-spec zijstukken dicht te maken - hoe heb jij dat gedaan?), dus kan ik het geld opzij houden om komende winter die stap 1 te doen. quote:Een fiets heeft toch helemaal geen toeter ![]() | |
Ger-E | woensdag 29 maart 2006 @ 09:09 |
quote:Hey Fietstoeter, ik heb geen turbo plannen.... zoals bekend is het vrij moeilijk een 3S-GE te voorzien van Turbo, of athans, op de goede manier dan. En een vind ik wat overdreven, kan ik beter opzoek naar een turbo mr2tje. Maar mocht ik me huidige blokje gaan oppeppen, wordt het supercharged, en ecu upgrade, tbv afstellen etc etc. Maar dat is verweg hoor. Mag ik vragen, hoe ben jij aan die supra gekomen? Zelf geimporteerd? Dealer? Sorry, maar ben zelf ook erg supra fan, en het ziet er naar uit dat hij er ooit gaat komen.... maar dan wil ik denk een engelse import doen. Alhoewel in engeland nouwelijks twin-t's te koop staan. [ Bericht 26% gewijzigd door Ger-E op 29-03-2006 09:15:26 ] | |
Hextrasher | vrijdag 7 april 2006 @ 01:07 |
Nog ff een plaatje van m'n MR2 hoe die er nu uit ziet ..![]() ![]() ![]() ![]() En zojuist APK goedgekeurd, dus we kunnen weer verder aan het projectje ![]() | |
Fiets-toeter | vrijdag 7 april 2006 @ 09:38 |
quote:[Late reactie]Zag dat je een email had gestuurd, die stond in m;n Spam box ![]() De auto heb ik zelf geimporteerd, heb de wagen overgenomen van een Engelse supra club lid. In Engeland staan er genoeg TT's te koop, echter betaal je zelfs voor een Engelse in goede staat verkerende Supra nog redelijk wat geld. Onderhoud is een groot punt en zal je na aanschaf een hoop kosten. Onderhoud door een dealer te laten doen is geen goed idee, een specialist is the way to go. Laten we verder maar via mail kletsen of in het supra topic hier op fok want zo vervuilen we het MR2 topic ![]() | |
JackDaRippa | dinsdag 11 april 2006 @ 14:34 |
quote:http://hyves.de/index.php?l1=fr&l2=classifieds&l3=item&id=28457 | |
Ger-E | woensdag 3 mei 2006 @ 09:55 |
Ja, begin dit jaar was het nog een twijfel, maar nu is het definitief: *For Sale* Toyota MR2 SW20 1993, Zwart | |
Fiets-toeter | woensdag 3 mei 2006 @ 10:48 |
Ga je voor een Supra? | |
Mr._T-Rex | woensdag 3 mei 2006 @ 12:31 |
Damn, als ik een auto kon betalen wilde ik hem meteen hebben ![]() | |
Furb | woensdag 3 mei 2006 @ 17:08 |
quote:Trust me! als je een mr2 in goede staat zoekt... DIT IS M! | |
BaraCuda | woensdag 3 mei 2006 @ 17:09 |
Ik wacht nog even tot m'n zomer vakantie tot ik op zoek ga naar een MR2 denk ik... Wil het liefst een 1994+ ook met turbo:') Dat zal wel goed zoeken worden ![]() | |
BaraCuda | woensdag 7 juni 2006 @ 20:16 |
tering eh, houd al tijdje internet in de gaten naar een +94 model mr2, maar het aanbod is echt om te janken zo weinig ![]() En dan kijk ik niet eens voor een turbo ![]() | |
Furb | woensdag 7 juni 2006 @ 23:07 |
die van ger-e staat nog steeds te koop ![]() | |
StefanP | donderdag 8 juni 2006 @ 05:47 |
Deze vind ik heel mooi ![]() ![]() Die MK4 velgen passen goed! | |
Ger-E | donderdag 8 juni 2006 @ 07:54 |
KLIK Price-Drop | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 8 juni 2006 @ 08:21 |
quote:mooie bak! ![]() al verkocht? Is het trouwens een orginele NL voiture? | |
Ger-E | donderdag 8 juni 2006 @ 13:24 |
hij is ooit vanuit duitsland ingevoerd, in 1998 met 64000km erop. | |
BaraCuda | donderdag 8 juni 2006 @ 19:52 |
quote:Hoe zit het nou met het vermogen dat jij hebt? Vanaf 94 hebben ze 175pk fabriek af toch? aangezien dit een 93er is... Verder jammer dat er geen lederen interieur in zit, is hier "makkelijk" aan te komen? | |
Furb | donderdag 8 juni 2006 @ 22:54 |
quote:hoezo wil je een lederen interieur? vind maar eens een auto van 10-12 jaar oud waarvan t leer nog in goede conditie is... | |
ook_gek | donderdag 8 juni 2006 @ 23:28 |
quote:gewoon opnieuw laten bekleden? | |
Ger-E | vrijdag 9 juni 2006 @ 09:04 |
Lederen interieur is voor de duitsers..... Plus, vind idd maar eens een auto van 10 tot 12 jaar oud met een net lederen interieur. | |
Tjabbo | vrijdag 9 juni 2006 @ 10:48 |
quote:Precies. ![]() En de vlekken gaan er makkelijker uit he ![]() | |
BaraCuda | vrijdag 9 juni 2006 @ 17:29 |
quote:Leer staat gewoon veel mooier bij zo'n auto. Zijn de stoelen wel hetzelfde dan, want opnieuw bekleden kan best, maar dan moeten ze er natuurlijk wel als de originele stoelen eruit komen te zien ![]() | |
Aarde | donderdag 29 juni 2006 @ 21:21 |
ik wil het 2 na laatste model (91-95?) in het zwart zonder spoiler, dealeronderhouden met weinig km ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 29 juni 2006 @ 22:16 |
quote:autotrader.nl speurders.nl marktplaats.nl e.d. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 29 juni 2006 @ 22:19 |
damn! Wat een auto, en de vraagprijs is netjes! Wou dat ik een auto nodig had, dan had ik het wel geweten! | |
Ger-E | donderdag 29 juni 2006 @ 22:24 |
Net toegevoegd: KLIK HIER | |
Aarde | donderdag 29 juni 2006 @ 22:26 |
quote:nah onvindbaar ![]() | |
StefanP | vrijdag 30 juni 2006 @ 02:44 |
quote: ![]() ![]() | |
Mr._T-Rex | vrijdag 30 juni 2006 @ 03:36 |
Gadver wat een lelijk ding zeg! | |
Ger-E | vrijdag 30 juni 2006 @ 08:13 |
Snel issie wel. | |
johnwoo | vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:06 |
*Schop!*![]() ![]() ![]() ![]() | |
Mr._T-Rex | zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:24 |
Vette foto's ![]() | |
RetepV | zaterdag 13 januari 2007 @ 20:43 |
Vandaag mijn allereerste proefrit in een MR2 gemaakt. Een MR2 AW20 uit 1990, met zo'n 150.000km op de teller. Positief: * Toyota MR2 * Zeer goed in de lak * Nergens een spatje roest te bekennen * Bekleding (stof, geen leer) zag er nog goed uit * Het hele interieur zag er prima uit * Volgens het stickertje distributie vervangen op 95.000km Negatief: * Auto was zeer vochtig van binnen, condens op alle ramen en zelfs lichte schimmel op een stoel (kapotte rubbers van het targadak? Of stond 'ie er al een paar jaar?) * Als ik het stuur lichtjes naar links of rechts draaide tijdens het rijden voelde ik iets vibreren in de aandrijving * Auto trok naar rechts * Motor maakte een wat ratelend geluid (kleppen te heet geweest of misschien zelfs verbrand) * Motor draaide niet geheel regelmatig * Veel olie langs het kleppendeksel * Olielucht in de uitlaatgassen (na de rit reed ik stapvoets de oprit op en parkeerde. Gaf nog een dotje gas, en mijn vrienden achter me liepen hoestend weg) * Benzinelucht aan de oliebijvuldop (slechte zuigerveren, een slechte cilinder?) * Soms een flink gekraak bij schakelen van 1 naar 2 of van 3 terug naar 2 * Kloppend geluid rechtsachter tijdens het rijden * De kleur van de neus klopte niet helemaal met die van de spatborden Al met al heb ik het idee dat de motor op zijn einde loopt. Als 'ie werkelijk maar 150.000km heeft gereden, dan heeft de vorige eigenaar hem flink kapot getrapt. Ik geef geen cent voor de levensduur van die motor. Door het kleurverschil van de neus denk ik dat iemand de voorkant een keer kapot heeft gereden. Omdat de auto naar rechts trekt (heel apart, het was erger als ik langzaam reed, 50km/h ofzo), heb ik zo'n kriebelend gevoel dat de auto misschien wel eens niet meer helemaal recht kan zijn. Dan ook nog een kloppend geluid rechtsachter, wat wel eens een kapot wiellager of homokineet kan zijn (zitten er homokineten in zo'n mid-engine, rear-wheel auto? Ik neem aan dat je ze wel nodig hebt). Ik deel een auto in drie belangrijke onderdelen in: carrosserie, aandrijving en motor. En bij alledrie was er dus wel iets mis. Geen aankoop dus. Auto moest 3950 opbrengen. 'De bodemprijs' volgens de verkoper. Ik heb niet eens meer geprobeerd te onderhandelen, zonde van de moeite. Na ANWB keuring en een controle of de carrosserie recht is, zou ik er nog 1000 euro minder voor geven dan de 'bodemprijs'. Die motor is gewoon aan vervanging toe. Het is notabene een Toyota, daar is dus geen rommel achterin gegaan ofzo. Ik heb een Nissan Sunny 1.6i uit 1989 met 156.000 op de teller, en die motor is in een HEEL wat betere staat (rest van de auto wat minder ![]() Er zat ook een 'origineel' stempelboekje bij. Maar geen enkele datum, stempel, kilometerstand, niks. Boekje was helemaal vers. Niet eens de stempel van de originele dealer erin. Jaja, en dat moet ik geloven? Ik zeg zo niet en-public waar het was, maar als iemand op dit moment ook proefritten aan het maken is moet je me maar mailen (zie profiel), dan vertel ik het je zodat je je de moeite kan besparen. [ Bericht 0% gewijzigd door RetepV op 13-01-2007 21:43:15 ] | |
babba | woensdag 13 juni 2007 @ 10:49 |
Zijn er hier mensen die een MR2 hebben en nog in de risicogroep vallen bij de verzekering? Ik stond op het punt een MR2 aan te schaffen maar omdat ik 20 jaar oud ben kan ik hem nergens verzekeren ![]() | |
flyguy | woensdag 13 juni 2007 @ 13:08 |
quote:Toevallig heb ik zaterdag mijn MR2 op gehaald ![]() ![]() Zal met gemak wel wat foto's posten ![]() | |
babba | woensdag 13 juni 2007 @ 13:20 |
quote:Heb je een SW20 of een AW11? En wat kost het je per jaar? ![]() | |
flyguy | woensdag 13 juni 2007 @ 15:07 |
quote:een SW20 ![]() Kreeg toevallig net de verzekeringspapieren binnen ![]() | |
babba | woensdag 13 juni 2007 @ 18:44 |
Een boel geld, maar valt te overwegen ![]() ![]() | |
flyguy | woensdag 13 juni 2007 @ 21:58 |
quote:vind het wel meevallen. Als student is het prima te doen. | |
johnwoo | woensdag 13 juni 2007 @ 23:06 |
Hee, het topic is weer eens flink geschopt... Tijd voor een update met enkele illustraties ![]() ![]() ![]() ![]() Wat er in gaat: ![]() ![]() ![]() ![]() Tot zover deze update in de categorie "wat voor leuks kan ik met mijn MR2 doen" ![]() | |
flyguy | donderdag 14 juni 2007 @ 00:11 |
kijk onze MR2'tjes hebben iig dezelfde kleur![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ook_gek | donderdag 14 juni 2007 @ 00:14 |
mooie locatie | |
babba | donderdag 14 juni 2007 @ 13:53 |
Ik ga er dus deze zomer ook een MR2 halen, maar op sites als Autotrader, Autotrack enz. vind je nooit echt mooie exemplaren, Iemand tips? ik heb niet meer dan 4000 euro te besteden ![]() | |
johnwoo | donderdag 14 juni 2007 @ 16:44 |
Gewoon de forums van de MR2 clubs in de gaten houden... Als een MR2 op marktplaats ofzo komt is dat meestal al wel bekend op de forums. Een kennis van me heeft een witte SW20 te koop voor het bedrag wat jij noemt. Alleen is daar al wel een gegadigde voor, die hem wil gaan kopen als hij over 1 of 2 maanden nog te koop staat. D'r staat ook een rode met Border bodykit voor iets meer, maar die heeft wel veel kilometers gelopen (hoeft geen punt te zijn mits altijd netjes onderhouden en alle slijtage onderdelen al vervangen zijn - denk aan koppeling etc). Of als je een kleine 15K hebt liggen kan je een zeldzame Japanse 98'er turbo rijden, staat nu in Duitsland. Helemaal origineel, 255 pk. | |
Youp | donderdag 14 juni 2007 @ 17:31 |
hey, dit topic had ik nog niet geschoten.... ik hoor er nu ook bij, ik heb sinds n maandje ofzo een 1986 AW11 ![]() geen SW20 nee, maar de oer MR2 ![]() | |
riceboy | dinsdag 31 juli 2007 @ 16:40 |
nog meer updates? | |
Stuiterbal.nl | donderdag 30 augustus 2007 @ 15:44 |
*meld zich* http://img176.imageshack.us/my.php?image=mr2hx5.jpg Das de mijne. Bouwjaar : 1991 KM stand: auto 130k KM , motor 72k KM Mods: rev2 3SGTE engine swap TRD bougie kabels + splitfire bougies K&N filter Full 3 inch downpipe + uitlaat http://img96.imageshack.us/my.php?image=21072007124du0.jpg Tof stukje forum hier ![]() | |
johnwoo | donderdag 30 augustus 2007 @ 16:26 |
quote:Nice, recentelijk geswapt? Ook nog maar eens wat recente fotootjes dumpen om het topic levend te houden: ![]() ![]() ![]() | |
Stuiterbal.nl | zaterdag 1 september 2007 @ 12:04 |
quote:yups! Volgens mij zie ik jou op het MR2.nl forum? of wild bunch? of allebij? ![]() mooie motor ruimte! ![]() Ik ga het van de winter denk ik rood met blauw maken, hard pipes enzo | |
babba | woensdag 28 november 2007 @ 19:51 |
Ik ben dan ook eindelijk de trotse bezitter van een Toyota MR2 (SW20) ![]() Welke benzine tanken jullie? Euro 98 of Euro 95? De meneer van de garage vertelde me dat hij er Euro 98 in had gedaan, maar dat dit niet zoveel uitmaakte. De standaard velgen zitten er nog onder. Dit moet uiteraard binnenkort anders, maar welke maten moet ik hebben? De steekmaat van een SW20 is 5x114,3 heb ik begrepen. Maar welke maten staan het beste? 17"x7 voor en 17"x7.5 achter? Ik kom op internet ook MR2 eigenaren tegen die 17" voor en achter 18" hebben. En welke banden(maten) moet ik erbij nemen? Foto's komen nog ![]() | |
tevebe | woensdag 28 november 2007 @ 20:28 |
www.mr2club.nl Kijk daar eens op. Heel veel vragen over velgenmaten en bandenmaten. | |
babba | woensdag 28 november 2007 @ 20:37 |
quote:Daar ben ik al geweest, daar heb ik al aardig wat info vandaan ![]() Het handigst zou zijn als ik ergens de precieze maten van iemands velgen/banden kon bekijken inclusief foto's ![]() | |
tevebe | woensdag 28 november 2007 @ 20:42 |
Ik meen gelezen te hebben op dat forum voor 7,5j en achter 8,5j. Johnwoo kan je wel helpen ![]() | |
babba | woensdag 28 november 2007 @ 21:58 |
Bedankt voor de hulp ![]() ![]() | |
Tjabbo | woensdag 28 november 2007 @ 22:31 |
quote:kan beide natuurlijk. moet je wel weten wat het doet. een standaard motor heeft geen hogere klopvastheid nodig omdat daar met de bouw van het motormanagement al rekening mee gehouden is. Zodra je denkt dat je zelfontbranding krijgt door verhoogde compressie, aangepaste timing o.i.d. moet je benzine tanken met hogere klopvastheid. | |
johnwoo | donderdag 29 november 2007 @ 09:57 |
Met Tjabbo. Op een standaard GTi heeft het in ieder geval weinig zin om 98 te tanken. Zelfs een standaard Amerikaanse turbo slikt nog 95, pas als je boost of timing of compressie gaat veranderen wordt 98 een vereiste. In geimporteerde JDM wagens tank je het beste 98 (premium benzine in Japan is 100RON, dus de ECU's van sportwagens zijn daarvoor geprogrammeerd). Qua velgen, er zijn veel mogelijkheden, maar het wordt wel sterk aangeraden om achter breder dan voor te nemen, om de balans van de auto niet te verstoren (nu zal je met een GTi niet gelijk achterstevoren staan maar op de grens scheelt het zeker, en bij turbo's is het gevaarlijker). Een veelgebruikte maat is voor 7.5J (met 205 of 215 brede banden) en achter 8.5J (met 235 of 245 brede banden), maar ook hier zijn veel combinaties mogelijk (7J/8J, 8J/9J, 7.5/9J, 8J/9.5J, ...). Let wel op dat je de juiste offsets neemt (die zijn voor en achter bij de meeste breedtes ook anders!). Voor 16" en achter 17" wielen, of voor 17" en achter 18", zie je inderdaad ook wel, dat komt doordat het achterste wiel door de wigvorm van de auto, en de vorm van de wielkasten, _ietsjes_ kleiner lijkt dan het voorste. De standaardvering is achter (waar het gewicht zit) ook hoger dan voor, wat dit nog benadrukt. 17"/18" is trouwens het grootste wat ik onder een MR2 zou zetten, nog groter en het wordt een karikatuur. Ter illustratie, dit is 17"/18". Als je voor performance gaat (trackdays) is 16" of hooguit 16"/17" optimaal (lagere roterende massa en toch geen al te hoge hoge bandwang). Nog een plaatje voor de nieuwe pagina: ![]() (GT30R kit, komt ook aan mijn built blok te hangen ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door johnwoo op 29-11-2007 10:11:17 ] | |
Tjabbo | vrijdag 30 november 2007 @ 21:23 |
heb je die kit van de bak van JW gekocht ? | |
johnwoo | zaterdag 1 december 2007 @ 15:53 |
quote:Nee, wel geinformeerd, maar het was geen kit, alleen de turbo en wastegate los. Voor mij is het interessanter om gelijk de MR2 kit te kopen met alle fittings, downpipe, spruitstuk adapter etc. Bovendien had JW een single entry (wegens spruitstuk) GT3076R en wilde ik liever een twin entry GT3071R voor wat betere spool/minder lag en dus meer mid-end drivability. Het topvermogen van 450 rwhp voor de GT3071R is voor mij al ruim genoeg, liever de betere spool dan de 50 rwhp die de GT3076R meer kan leveren). Ik neem wel de 800cc Sard injectors van JW over, had al een setje 550'ers van een 2JZ wegens mijn plan om voorlopig op 300 rwhp te blijven rijden, maar ik heb toch een standalone (Nemesis 2) dus kan net zo goed de boost en timing een beetje conservatief houden de eerste periode, scheelt me daarna weer injectors wisselen. Als alles zich goed houdt en het blokje weer is ingereden mag de boost wat omhoog en de Nemesis geremapt worden voor een rwhp of ~360, lijkt me wel voldoende en dan blijft alles nog heel. Het blok wordt vrij ingrijpend gebouwd (zuigers, drijfstangen, cams, oversized kleppen, port job, MHG, high-flow oliepomp, alle lageringen, ARP materialen) en behalve de injectors wordt ook de rest van het brandstofsysteem onderhanden genomen (Walbro pomp, Aeromotive FPR, Wolfkatz rail met alle fancy fittings) dus als ik het zou willen moet ik de turbo er redelijk mee kunnen maxxen maar ik wil niet alles tot de limit pushen, dus hou ik het in eerste instantie op 300 rwhp en later ook ruim onder de 400. Hier een vrij complete modlist: http://mr2.johnwoo.nl/sw20mods.html (site is nog work in progress) [ Bericht 0% gewijzigd door johnwoo op 01-12-2007 16:22:41 ] | |
Tjabbo | zaterdag 1 december 2007 @ 18:23 |
Ok gaaf. Wat heeft je doen besluiten voor een Hydra Nemesis systeem te gaan? Er zijn nog niet veel 3sgte's in NL die succesvol op zo'n ecu gemapped zijn. ![]() | |
Supra_Turbo | zaterdag 1 december 2007 @ 18:36 |
Even een onbeschofte TVP plaatsen. Interessante stof ![]() | |
tevebe | zaterdag 1 december 2007 @ 22:28 |
Mr2 staat hoog op mijn lijstje om mijn auto te worden als ik terug ben in NL en weer wat gespaard heb. Wel een 92+ model ivm versnellingsbak en roestvorming van de modellen voor 92. | |
johnwoo | zondag 2 december 2007 @ 01:28 |
quote:Er zijn uberhaupt niet veel 3S-GTE's in Nederland met een standalone EMS ![]() Een paar redenen om voor de Nemesis te gaan: - Het is een vrij uitgebreid systeem met veel features en mogelijkheden. - De prijs ligt net wat lager dan andere systemen met vergelijkbare features (bv AEM). - Dit is een plug&play systeem op de MR2, behalve het omprikken van de stekker moeten er maar 2 dingen gebeuren; een vacuumslangetje naar de (ingebouwde) MAP sensor, en de koudstartinjector vervangen door een MAT sensor. - In de VS is er veel ervaring met de Nemesis en is het de "EMS of choice" van een paar bekende MR2 tuners. Er is dus veel over te vinden en veel kennis aanwezig op het (grote) Amerikaanse MR2 forum, en er zijn een hele rits vrij nauwkeurige base maps beschikbaar voor verschillende motorsetups. - De jongen die mijn motor gaat opbouwen heeft zelf ook een Nemesis in z'n MR2 en dus al ervaring met de combinatie MR2 en Nemesis. quote:Er is geen verschil in roestvorming tussen de modellen van voor of na 92 hoor, buiten leeftijd dan. De SW20 heeft een paar gevoelige plekjes (twee strutjes met open uiteinde onderin de motorruimte; onderzijde van de deuren; rond een lekkend T-bar dak) waar sommigen last van krijgen, maar over het algemeen is de auto verder behoorlijk goed bestand tegen roest, in tegenstelling tot de AW11jes die er erg veel last van hebben. In ieder geval heeft een 93'er over een jaar evenveel kans op plekjes als een 92'er nu. Gewoon iedere auto apart bekijken. | |
Tjabbo | zondag 2 december 2007 @ 16:12 |
Ik vond de hoeveelheid die er te vinden was over de nemesis wel wat tegen vallen. Heb dat ding terug uitgebouwd voor JW toen hij tegenover (of met, hoe je het zien wilt) zjin tuner wilde bewijzen dat de auto het wél deed met de mods en dat die ecu het probleem was. anyway lang verhaal kort: zorg voor een goed (duur) usb--com poort omzetter. door het gekloot met een goedkope kwam elke keer de data garbled over in de ecu. | |
tevebe | zondag 2 december 2007 @ 19:57 |
quote:Ik dacht altijd dat de modellen na 92 minder last van roestvorming hadden, maar schijnbaar niet dan. Toch wil ik liever een 92+ model ook vanwege de extra verstevigingen. Zodra ik terug ben zal ik in ieder geval enkele gaan bekijken. | |
Tjabbo | zondag 2 december 2007 @ 20:01 |
quote:vanaf 1988 zijn alle toyota's verzinkt. ![]() | |
tevebe | zondag 2 december 2007 @ 20:09 |
quote:Ik dacht altijd vanaf 1992. Meen ik een keer ergens gelezen te hebben, maar zal dan wel fout zijn. | |
Tjabbo | zondag 2 december 2007 @ 21:50 |
dat is fout. mijn '89 supra is ook verzinkt, evenals mijn '90 starlet en mijn zus d'r 88 corolla ![]() | |
johnwoo | zondag 2 december 2007 @ 22:20 |
quote:Nou ik moet wel toegeven dat de resources/support van de fabrikant wat mager zijn, je moet het van de community hebben. Heb je op mr2oc gekeken? Daar zit toch best wat Nemesis ervaring, en de leverancier van de MR2 kit (mrcontrols) doet daar erg behulpzaam mee als er vragen zijn. Mijn laptop heeft nog een ouderwetsche fysieke seriële poort dus dat zal naar verwachting geen problemen opleveren ![]() ![]() ![]() | |
babba | zondag 2 december 2007 @ 23:38 |
Het is binnenkort tijd voor deel 2 van dit topic ![]() | |
Tjabbo | maandag 3 december 2007 @ 00:19 |
quote:'We' hadden wat links toen ja, maar ook maar 1 zaterdag om het te fixen en het blok zat nog niet weer helemaal terug in elkaar toen we aan kwamen ![]() Waarom moet je zo moeilijk doen om een signaal te krijgen? zit er geen fatsoenlijke output op dat ding? | |
johnwoo | maandag 3 december 2007 @ 12:26 |
quote:Jawel, werkt prima op de laptop met het Nemesis programma. Maar ik was niet van plan om (als het ding eenmaal is afgesteld) constant met een laptop rond te gaan rijden ![]() Voor zover ik heb kunnen googlen is het seriële protocol dat het Nemesis programma met de ECU praat niet vrijgegeven, al zijn er wel mensen bezig geweest om het te reverse-engineeren. Nou hoef ik echt niet te kunnen mappen (dat werkt toch het best op de laptop) maar het lijkt me erg stoer om in ieder geval de realtime data uit te kunnen lezen en zo dingen als AFR, load, duty cycle etc te kunnen weergeven (en dus ook loggen) op m'n PDA ![]() Wanneer m'n Nemesis is ingebouwd ga ik daar wel een poging voor wagen, het loggen van de data tussen het Nemesis programma op de laptop en de ECU is in ieder geval een eitje; het moeilijke is te ontcijferen wat die bitjes betekenen ![]() | |
babba | maandag 3 december 2007 @ 14:43 |
johnwoo, welke ET waarden hebben de velgen op jou bolide? Ik wil namelijk de silver variant van dezelfde velgen gaan bestellen binnenkort ![]() | |
johnwoo | maandag 3 december 2007 @ 16:00 |
De maten zijn die welke 5zigen adviseerde voor de SW20: Voor: 17x7.5 +35 Achter: 17x8.5 +38 Voor staat het netjes flush; achter hadden ze een paar millimeter verder naar buiten gemogen, zeg ET +33. Die wordt helaas niet gemaakt (wel in 18" overigens) maar met een 5mm spacertje zitten ze ook flush. Of je kan ET +30 nemen, dat zal ook nog wel staan, maar is eigenlijk weer nèt iets te ver naar buiten... Op deze foto waarbij 'ie in z'n veren hangt kan je goed zien dat 'ie achter een paar mm kan gebruiken: ![]() (nog eentje) [ Bericht 11% gewijzigd door johnwoo op 03-12-2007 16:11:41 ] | |
babba | maandag 3 december 2007 @ 16:53 |
Dank je voor de info ![]() | |
Supra_Turbo | maandag 3 december 2007 @ 17:42 |
quote:Hey... Fietsbel z'n Supra! Hoe gaat het met zijn machine? Ik heb 'm al lang niet meer op Supras.nl gezien | |
johnwoo | maandag 3 december 2007 @ 20:06 |
Die is inmiddels alweer een tijdje geturbo'd, en staat deze winter stil voor weer wat upgrades (14" AP big brake kit, Link ECU, en nog een aantal dingen). Hij post af en toe een update in z'n autofans topic. | |
Supra_Turbo | maandag 3 december 2007 @ 20:19 |
Een topic om in de gaten te houden zie ik wel ![]() | |
Tjabbo | maandag 3 december 2007 @ 21:39 |
quote:en op shoarmateam forum ook ![]() schaamteloze reclame ![]() | |
kokos | woensdag 5 december 2007 @ 00:11 |
MR2 ![]() | |
_Drake_ | donderdag 6 december 2007 @ 12:20 |
aw11 ![]() ![]() | |
johnwoo | donderdag 6 december 2007 @ 13:53 |
quote:Verkeerde topic ja! ![]() Nah, van mij mogen de elfjes er ook wel bij hoor ![]() | |
Supra_Turbo | donderdag 6 december 2007 @ 17:34 |
quote: ![]() | |
johnwoo | vrijdag 7 december 2007 @ 22:01 |
![]() 800cc Sard injector. Check het verschil in grootte van de sproeigaten tov de 550'ers uit de Supra twin turbo: ![]() Tevens nog een leuk filmpje van een 240SX met GT30R, ongeveer zelfde turbo, zelfde cilinderinhoud, zelfde duratie cams, ongeveer gelijke capaciteit injectors... Benieuwd of ik de snelheidsmeter ook zo rap omhoog zal zien gaan (MR2 is wel ruim 150kg zwaarder)... http://videos.streetfire.(...)c1a-98a00133e9b4.htm ![]() | |
Supra_Turbo | vrijdag 7 december 2007 @ 22:20 |
Zet 'm maar eens op bokjes ![]() | |
johnwoo | vrijdag 7 december 2007 @ 22:54 |
Lol, ja dan gaat het nog sneller... of in de sneeuw 's winters ![]() | |
babba | donderdag 20 december 2007 @ 18:54 |
Even een paar brakke telefoonpics van mijn bolide ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hij schreeuwt gewoon om andere velgen, het is net als iemand die een mooi maatpak aan heeft met gympen eronder ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door babba op 20-12-2007 19:24:03 ] | |
johnwoo | dinsdag 29 juli 2008 @ 22:04 |
* johnwoo reanimeert het MR2 topic ![]() In september gaat de motor uit mijn tweetje voor de grote ombouw. Sinds m'n laatste update in dit topic zijn er weer wat parts aan de verzameling toegevoegd: ![]() HKS 264 graden nokkenassen, HKS nokkenastandwielen, HKS distributieriem, HKS SSQV (new type) BOV (die zit er alvast op ![]() ![]() RMR inlaatspruitstuk (zo ziet dat er in de engine bay uit) ![]() Wolfkatz brandstofrail + Aeromotive FPR fitting kit, Walbro brandstofpomp Aquamist water injectie kit ![]() TRD swaybars, TRD bougiekabels ![]() ![]() ![]() Garrett GT30R kit, Tial wastegate ![]() Onderweg uit Japan: Ogura ORC409D koppeling+licht vliegwiel set Nog anderhalve maand.... hopelijk is het in september/oktober nog even goed weer om in te rijden ![]() | |
Supra_Turbo | woensdag 30 juli 2008 @ 12:25 |
Volgens mij ligt heel de woonkamer vol met parts of niet? ![]() | |
johnwoo | woensdag 30 juli 2008 @ 22:28 |
Nee, maar de schuur wel ![]() | |
Tjabbo | donderdag 31 juli 2008 @ 10:41 |
Nice. Hoe ga je de waterinjectie aansturen? Met een flip switch om de pomp aan te zetten neem ik aan en daarna? Met een knopje? of met een mooie load/boost/wot switch ? nu ik het zo typ vraag ik me af of er ook een in-tank return is voor de aquamist pomp omdat je eigenlijk wilt dat het ding tijdens flink trappen al mooi op druk is maar je wilt niet dat hij stuk loopt. Hoe werkt zoiets eigenlijk? | |
johnwoo | donderdag 31 juli 2008 @ 11:05 |
Het slangetje van pompje naar nozzle is maar een centimeter of 40, dat is zo op druk. Natuurlijk is het beter om de leiding al te primen maar dan kom je bij een duurder systeem uit. Dit is het instapmodel dat wordt geactiveerd op een ingestelde turbodruk door een MAP sensor, maar voor zover ik kan zien is dat gewoon een comparator die als een soort relais werkt, dus ik denk dat ik het eventueel ook wel voor elkaar zou krijgen om hem door de Nemesis te laten aansturen. Die MAP sensor stel je in op 6~9 psi, dan is 'ie op druk tegen de tijd dat je maximale boost bereikt. Deze set kent geen variabele sprays, het is of aan of uit (je kan de flow wel instellen door een bepaalde nozzle te gebruiken). Verder heb ik een niveausensor gekocht die ik in het tankje ga aanbrengen, zodat de waterinjectie automatisch uitschakelt als het water op is (drooglopen vindt de pomp niet leuk) en er een LEDje gaat branden op het dashboard. | |
Tjabbo | donderdag 31 juli 2008 @ 15:02 |
Kan je de nemesis ook afhankelijk van het wel of niet aanstaan van de water injectie een andere fuel map laten kiezen ? | |
johnwoo | donderdag 31 juli 2008 @ 16:24 |
Op het wiring harness zit een switch waarmee je kan wisselen tussen maps; ik neem aan dat je die ook wel zo kan bedraden aan de waterinjectie z'n MAP sensor dat hij overschakelt naar een andere map als de waterinjectie geactiveerd wordt ja. | |
Youp | donderdag 31 juli 2008 @ 20:16 |
Dit is nu eens een mooi project om te volgen ![]() Ik heb mn eigen 11je ook nog trouwens, hij staat nog steeds te koop maar als ik hem niet verkocht krijg dan gaat hij de opslag in voor een paar jaar... Dan moet ik alleen wel nog een opslag vinden... ![]() | |
_Drake_ | vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:49 |
ik zou hem in de stalling, nofi maar je prijs is vrij hoog en de vraag is laag. | |
flyguy | zaterdag 2 augustus 2008 @ 16:02 |
Heb mijn MR2 ook nog. Volgend jaar doe ik hem denk ik weg, want dan is me premie weer gunstig genoeg om iets snellers te nemen. | |
Youp | zondag 3 augustus 2008 @ 17:29 |
quote:Ja goed, er zit 900 euro aan nieuwe onderdelen in dus gaat hij niet voor een paar tientjes weg ![]() ![]() | |
Pumatje | zaterdag 18 juli 2009 @ 17:26 |
oeh, er is in dit topic al een tijd niet meer gepost. maar ik heb ook een Sw20. zwart, met18" 5zigen velgjes FRN01-c en ik heb een TEIN superstreet schroefset besteld zonder topmounts Dit is plug&play nietwaar? Hoef niets over te zetten van mijn originele schokbrekers toch? | |
johnwoo | zaterdag 26 september 2009 @ 21:06 |
Het heeft even geduurd, beetje vertraging, maar het blokje is in aanbouw, tijd voor een schop onder de kont van dit topic dus ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ForcedInduction | zondag 27 september 2009 @ 13:34 |
een béétje vertraging? lol heb met een maat een 3rd gen voor een celica wrc in elkaar gezet in 2 dagen ![]() |