abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27213444

• Zondag 24 apr 2005, 12:26
    quote:
    Claudia en kindjes slechts met bladeren bedekt

ALPHEN/CHAAM - De 33-jarige Zoetermeerder Richard H., die deze week bekende zijn vrouw en twee dochtertjes te hebben omgebracht, heeft hen begraven in een bos bij het Noord-Brabantse dorpje Alphen. Hij reed ruim honderd kilometer met zijn dode gezin, voordat hij hen dumpte in een uitgestrekt natuurgebied.

De politie trof de ontzielde lichamen van zijn vrouw Claudia (31) en zijn kinderen Marieke (5) en Charlotte (3) vrijdagmiddag aan in een ondiep graf aan de rand van een wandelpaadje.

Een politieman wijst de plek in het bos aan waar Zoetermeerder
    Richard H. zijn vrouw en twee dochtertjes na een rit van ruim
    honderd kilometer heeft begraven.
    Foto: persbureau van eijndhoven

Richard H. was zelf niet aanwezig bij de opgravingen. Hij had de rechercheurs uitgetekend waar zij de lichamen konden vinden. Getuigen zagen vrijdagmiddag dat een helikopter urenlang boven het bos hing. Om halfvier 's middags werden beide kleuters en hun moeder ontdekt.

De politie toonde gisteren het graf dat in feite niet meer dan een licht uitgraven kuil in een heuveltje was. De lichamen waren volgens een woordvoerder slechts lichtelijk toegedekt met wat aarde en bladeren.

Richard H. verborg zijn gezin nabij de Oude Gilzerbaan, een zandpad. Uit angst voor ramptoerisme besloot de politie deze nauwelijks begaanbare weg, op een steenworp afstand van een camping, af te sluiten.
    © 1996-2005 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.
    Wat vooraf ging:

• Vrijdag 15 april 2005, Telegraaf:
    quote:
    Verdwijning modelgezin blijft een groot mysterie

De verdwijning van de 31-jarige moeder Claudia Harteveld-van Veen en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) uit Zoetermeer, wordt met de dag mysterieuzer. Zeker nu blijkt dat het gezin Harteveld, met aan het hoofd vader Richard (33), een smetteloze modelfamilie is.

Claudia en Richard op hun trouwdag in 1998.

De politie Haaglanden zit met de handen in het haar. Het korps heeft weliswaar vijftig tips binnengekregen en tien rechercheurs op de zaak gezet, maar moest gisteren na uitvoerig onderzoek een streep zetten door de belangrijkste tip waaraan het team zich vasthield.
    Volkomen onduidelijk is nog steeds welk lot dit gezin heeft getroffen. Claudia en Richard staan te boek als voorbeeldige ouders.
    De twee zijn zeven jaar getrouwd, goed opgeleid, hebben een prima baan en bezitten een koopappartement. Hun blonde dochtertjes Marieke en Charlotte gaan keurig naar de kleuterschool en de peutersoos. Het gezin is dol op de golden retriever Jack.

De zusjes Charlotte en Marieke(r).

Richard sloeg maandag alarm toen hij uit zijn werk kwam en zijn gezin niet thuis aantrof. Hij is tot dusver de laatste die Claudia en de kinderen heeft gezien: ’s morgens om half acht trok hij de voordeur achter zich dicht.
    Claudia zou de kinderen naar school brengen, maar kwam daar nooit aan. Na uitvoerig politieonderzoek werd duidelijk dat de drie evenmin op station Palenstein in Zoetermeer zijn geweest, zoals eerder werd getipt.
    De moeder en de kinderen verdwenen zonder spullen. Zelfs haar gsm lag nog in huis. Waar Claudia’s sleutels zijn, kon de politie gisteren niet vertellen. De vriendinnen van Claudia zijn gehoord, maar ook zij hebben de politie niet kunnen helpen.
    Claudia schetste enkele maanden geleden op internet eigenhandig het beeld van een gelukkige moeder en echtgenote.

"Na de havo heb ik de pabo gedaan. Ben direct gaan werken op een school in Leidschendam. Ik ben getrouwd met Richard en we hebben samen 2 mooie dochters. Marieke van (toen nog, red.) 4 jaar en Charlotte van 3 jaar", schreef de brunette op de website schoolbank. nl. Zij werkt als onderwijzeres op de rooms-katholieke basisschool Maria Bernadette in Leidschendam, waar zij op dinsdag en vrijdag lesgeeft aan groep 1/2c.
    Ook Richard, die inmiddels langdurig is verhoord door de politie maar niet als verdachte zou worden beschouwd, gaf er ongeveer twee jaar geleden blijk van een gelukkig mens te zijn: "M’n hobby’s zijn computers, auto’s, sporten en lekkere vakanties in het buitenland en niet te vergeten vissen… Het stappen is er een beetje uit de laatste tijd… Ik heb verder twee prachtige dochters van (toen nog, red.) 2 en 3 jaar oud en ben alweer 5 jaar getrouwd."

Bij het fotootje van zijn kroost schreef hij: "M’n 2 lieve schatten van dochters!!!" De technicus werkt als ict’er op de Hoge Hotelschool in Den Haag. De studenten kregen gisteren een mailtje met een fototje en de mededeling dat Richards vrouw en kinderen worden vermist.
    In hun trouwjaar 1998 kochten Richard en Claudia voor 117.500 euro het appartement aan de Haverakker in Zoetermeer. Enorme hypotheekschulden kunnen er niet zijn voor de tweeverdieners.
    Zowel Richard als zijn vader, die elke dinsdag op zijn twee kleinkinderen past, wil niets kwijt over de vermissing van het gezin. Ook een woordvoerder van de Maria Bernadette hult zich in stilzwijgen. "Wij mogen van de familie en de politie niet op vragen ingaan."
    Volgens buren is de familie Harteveld een doorsnee-gezin. Een buurtbewoonster die bang is om met haar naam in de krant te komen vertelt:
    "Iedereen is geschrokken maar niemand weet iets. En hoe ze weg is gegaan weet ook niemand. Niet op haar fiets, want die staat met een lekke band naast de voordeur."

Juf Claudia

• School waar Claudia als leerkracht werkt.
    http://www.marberna.nl/

Knuffelhond Charlotte

• Vrijdag 22 april 2005, 19:44
    quote:
    Man bekent moord op vrouw en kinderen
    ZOETERMEER - De Zoetermeerse vrouw en haar kinderen van 5 en 3 jaar die sinds vorige week maandag werden vermist, zijn om het leven gebracht. Dat heeft persofficier A. Rijsdorp vrijdagavond bekendgemaakt. De man heeft bekend dat hij zijn vrouw en kinderen heeft gedood.

De lichamen van de drie zijn vrijdagmiddag gevonden. De politie wil niet zeggen waar, maar in ieder geval niet in hun woonplaats Zoetermeer. De lichamen waren begraven. De verdachte heeft tegen de politie gezegd dat hij zijn gezinsleden al op de avond van 6 april heeft omgebracht. Ook liet hij weten op welke manier dat is gebeurd, maar de politie doet daar in het belang van het onderzoek geen mededelingen over. Het motief van de man is nog niet bekend.

Bloemen en knuffels bij de voordeur.

De 31-jarige Zoetermeerse Claudia en haar dochters Marieke en Charlotte verdwenen vorige week maandag. De echtgenoot deed aangifte van de vermissing. In eerste instantie verhoorde de politie hem uitgebreid, maar ze zag hem daarna niet meer als verdachte. De man vertelde de politie dat hij zijn vrouw en kinderen 's morgens vroeg voor het laatst had gezien en dat sindsdien elk spoor van hen ontbrak.

Donderdag werd de echtgenoot toch aangehouden wegens betrokkenheid bij de verdwijning.

Als het verhaal van de man klopt, waren Claudia en de kinderen al bijna een week dood toen hij aangifte deed van hun vermissing. De politie zag de man aanvankelijk niet als verdachte, ook niet toen zij naar aanleiding van de aangifte onderzoek deed in de woning van het gezin. "We zijn zelfs in de kruipruimte geweest", zei de bureauchef van de politie in Zoetermeer. Toen in de loop van het onderzoek bleek dat het alibi en bepaalde punten in zijn verklaring niet klopten, besloot de politie tot een sporenonderzoek in de woning.

Tijdens dat onderzoek vonden rechercheurs donderdag bloedsporen in de slaapkamers, in de kofferbak van de auto en op de plek bij het huis waar de auto geparkeerd stond. Daarop hield de politie de echtgenoot aan. Donderdagavond bekende de man dat hij zijn vrouw en dochters had omgebracht.

Garage en auto.

Rijsdorp benadrukte dat het gezin niet bij de politie als problematisch bekendstond. "Op het oog leek het een heel gewoon gezin." Politie en justitie willen niet bekendmaken waar de lichamen zijn gevonden, mede om die plaats delict te beschermen. De verdachte zou de dode lichamen met de auto hebben vervoerd.

Zoetermeer werd in januari ook al opgeschrikt door een familiedrama. De vermoorde Marieke en Charlotte gingen volgens burgemeester Waaijer van Zoetermeer naar dezelfde katholieke basisschool De Spelevaert als twee kinderen die in januari door hun moeder werden gedood. De moeder pleegde daarna zelfmoord door voor de trein te springen.

Richard

• Zaterdag 23 april, Haagsche courant:
    quote:
    'Ik heb hem nog hulp aangeboden'
    door René van Leusden

ZOETERMEER | Vrijdagmiddag 16.00 uur op de Haverakker in Zoetermeer. De mobiele politiepost, die er sinds de vorige dag staat, is zojuist op een vrachtwagen geladen die nu langzaam wegrijdt. Ook de groene schermen, waarmee het door de recherche onderzochte huis aan het oog werd onttrokken, worden verwijderd. Later op deze middag zal blijken dat het de eerste tekenen zijn, dat de vermissingszaak tot een ontknoping is gekomen.

Bewoners praten, net als de vorige dag, in groepjes op het speelplantsoen, terwijl kinderen in het zonverwarmde zand spelen.

Een van de buurtbewoonsters vertelt dat ze Claudia Harteveld op dinsdag 5 april, zes dagen voordat ze als vermist werd opgegeven, nog heeft gezien.
    "Claudia liep met haar jongste dochtertje Charlotte (3) naar peuteropvang 't Zwanenest. Charlotte reed op een peuterfietsje met van die zijwieltjes. De laatste twintig meter liepen we samen, want ik bracht mijn zoontje ook naar 't Zwane-nest. Claudia was vrolijk, ze heeft altijd een lach op haar gezicht."
    De buurtbewoonster, die niet met haar naam in de krant wil, zegt gehoord te hebben dat Charlotte op donderdag 7 april zou zijn ziekgemeld. Ze vindt het erg toevallig dat Claudia's oudste dochtertje Marieke (5) van basisschool De Spelevaert omstreeks dezelfde tijd ook werd ziekgemeld.

De buurtbewoonster vertelt ook dat ze de verdachte vader vorige week donderdag (14 april) nog heeft gezien, terwijl hij zijn hond uitliet. "Dat was dus nadat de vermissing al bekend was. Hij stond dromerig te kijken. Ik liet ook m'n hond uit, maar omdat ik hem niet wilde ontmoeten, wandelde ik terug en liet ik mijn man de hond uitlaten. M'n man passeerde hem even later. Die ander stond net mobiel te bellen en groette mijn man alleen met een knikje. Ik heb later nog een briefje in zijn brievenbus gedaan om hem sterkte te wensen. Tja, en ik heb hem nog hulp aangeboden als dat nodig was."

Parkeergarage

Ze vertelt dat een andere buurtbewoonster de vorige avond een schok kreeg bij het zien van tv-beelden waarop de donkerblauwe Opel Astra van de verdachte voor sporenonderzoek werd weggesleept.
    De buurtbewoonster herinnerde zich plotseling dat ze op zondag 10 april, één dag voor de vermissing, in de parkeergarage van de Haverakker een voor haar onbekende vrouw zag die met een emmertje sop en een stofzuiger de achterbak van die auto onder handen nam. Ze heeft de informatie doorgespeeld naar de politie. Ab Klein van de recherche in Zoetermeer: "We hebben die informatie nagetrokken, maar het leverde niets op."

Uitvaartdienst

• Woensdag 11 mei 2005, ad.nl:
    quote:
    Richard H. bedroog Claudia
    Door Annelieke Dijkstra en Marc Kruyswijk

Richard H. uit Zoetermeer, die zijn vrouw Claudia en dochtertjes Charlotte (3) en Marieke (5) vermoordde en in een Brabants bos begroef, had al jarenlang relaties met vrouwen die hij ontmoette via internet. Dit blijkt uit onderzoek van deze krant.

Richard H. gaf zijn vrouw en kinderen in april op als vermist, waarna vrienden en familie een zoekactie begonnen. Na tien dagen deed de politie huiszoeking bij H., vond bloedsporen en pakte de Zoetermeerder op. Die bekende dat hij zijn gezin had omgebracht.

Justitie doet nog onderzoek naar zijn motief. Of de relaties te maken hebben met de moord, wil het Openbaar Ministerie niet zeggen. H. had verschillende e-mailadressen en zeker twee mobiele telefoonnummers, waarvan één bestemd was voor zijn buitenechtelijke relaties. Hij kwam in elk geval drie jaar geleden al via de chatbox van msn in contact met vrouwen, met wie hij in eerste instantie vriendschappelijk afsprak maar wat meestal meer werd. ,,We zagen elkaar tijdens kantooruren'', zegt één van de vriendinnen van H. ,,Dan kneep hij er een paar uur tussenuit en kwam naar me toe.''

H. werkte als automatiseringsmedewerker op de Haagse hotelschool. Het chatten deed hij ook vaak in kantoortijd, hoewel het programma msn-messenger daar verboden is. Op zijn werk vertelde hij geregeld dat hij naar zijn moeder ging die in Den Haag woont. Maar achteraf bleek hij daar niet te zijn geweest. Hij sprak ook wel 's avonds af met vrouwen. Zo vertelde hij zijn echtgenote een keer dat hij met een collega naar de bioscoop was, maar dat bedrog kwam uit toen hij door zijn werk werd gebeld voor een computerstoring.

,,Claudia en Richard hadden veel ruzie, vooral aan de telefoon'', aldus een vriend. Daar leek overigens geen geweld aan te pas te komen. H. wordt getypeerd als een rustige jongen die 'zelfs als hij dronken is' niet agressief wordt. Wel zou hij snel van zijn stuk gebracht worden door kleine dingen. Als iemand boos op hem is, kan hij er dagen over tobben, verklaart een vriendin. Volgens één van de ex-minnaressen voelde H. zich bekneld in zijn huwelijk. ,,Hij hield niet van zijn vrouw en wilde meer vrijheid. Hij was voortdurend op zoek naar andere sociale contacten. Echte vrienden met wie hij uitging had hij niet, alleen met jongens van zijn werk dronk hij soms een biertje'', aldus de vrouw die de relatie uiteindelijk verbrak omdat ze wroeging kreeg. Waarom hij geen scheiding aanvroeg, weet ze niet. ,,Hij zei dat hij dat wel wilde, maar hij heeft het nooit doorgezet.'' Een andere vriendin dreigde H.'s escapades bekend te maken aan Claudia, waarop hij meteen een van zijn e-mailadressen ophief en het contact verbrak. Of Claudia van de affaires wist is onbekend.

Claudia's zus Jacqueline heeft nooit iets gemerkt van spanningen in de relatie. ,,Claudia was wel een sociaal iemand, maar in wezen was ze zeer gesloten. Ze sprak niet over die dingen.'' Jacqueline is geschokt over de buitenechtelijke escapades van de katholieke Richard. ,,Naar buiten toe was hij iemand die zich gedroeg volgens fatsoenlijke normen en waarden. Het is vreselijk dat hij een andere kant heeft en zich kennelijk bezig hield met dit soort dingen.''

Opvallend is dat H. ongeveer twee weken voor de moorden zijn complete contactenlijst van het msn-chatprogramma wiste. Alle contacten op die lijst kregen bericht dat H. hen uit zijn adressenbestand had gehaald.

Vorige topics:
    Moeder en kinderen vermist 1
    Moeder en kinderen vermist 2
    Moeder en kinderen vermist 3
    Moeder en kinderen vermist 4
    Moeder en kinderen vermist 5
    Familiedrama Zoetermeer 6

[ Bericht 49% gewijzigd door Barcelona op 21-05-2005 23:54:00 ]
  •   zaterdag 21 mei 2005 @ 13:13:35 #2
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_27213541
    Zephyrus schreef:
    quote:
    Ik heb gehoord dat de vader en een vriendin uit Brabant van Richard H. ook opgepakt zijn. Het blijkt dus dat die twee mee hebben geholpen de sporen van de moord te verwijderen. De vader heeft Claudia+kids samen met Richard naar het bos gereden en de vriendin heeft de auto staan schoonmaken --> dan was het toch die vreemde vrouw, waar in de eerste instantie men ervan uitging dat ze met de moord te maken had, daarna de buurman er 100% zeker van was dat het zijn eigen vrouw was die hun auto stond te soppen en later de data niet bleken te kloppen en toen werd dit stukje in de doofpot gestopt. Waarschijnlijk had die onbekende vrouw er dan toch mee te maken en was het toch die vriendin van Richard. Wellicht weet iemand iets meer?
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_27213554
    Nog even van het vorige topic:
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 12:56 schreef milagro het volgende:
    Wacht even, over welke vriendin hebben we het hier
    Die vriendin met wie hij zat te knuffelen op de bank, was volgens mij een getrouwde vriendin, wiens man ook bevriend was met het gezin, en die naar ik begrepen heb ook zelf postte op dat andere forum (baby brabbel of zoiets).
    Dan is het mijn fout. Dan zie ik twee verschillende vrouwen aan voor één Dan staat die vriendin los van die knuffelende vrienin. Ik dacht even dat het dezelfde was. Te vroeg een conclusie getrokken
    pi_27213571
    Edit, al beantwoord dus

Dat er een vriendin bij betrokken is (al dan niet achteraf ) neem ik zo aan, maar Opa H. ?
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
    pi_27216462
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 13:15 schreef milagro het volgende:
    Edit, al beantwoord dus

Dat er een vriendin bij betrokken is (al dan niet achteraf ) neem ik zo aan, maar Opa H. ?
    Mijn 2 cent:
    1# Misschien dat die vriendin samen met hem dit plan heeft gesmeden en opa pas in paniek opgebeld werd met het verhaal dat zijn vrouw en kinderen dood waren en dus uit solidariteit met zijn zoon hem hielp --> zo vader, zo zoon (zo'n zieke geest vader, zo'n zieke geest zoon)

2# Richard heeft zijn vader een hele tijd vol ziten proppen met allemaal leugens over Claudia (bijv. dat hij mishandeld wordt of dat ze een vervelend mens is of i.d.) en nu dus de ware heeft. Dat is dan een reden voor hun om haar te vermoorden plus de kinderen. Vader gunt een mooi leven voor zijn zoon en besluit dus Claudia en haar gevolg (kids) uit te roeien, zodat er geen enkel stukje Claudia meer in zijn leven is.

In ieder geval, die twee hadden een sterke band met elkaar: een vader die zijn zoon door dik en dun steunt, maar dan hiertoe bereid is...
      zaterdag 21 mei 2005 @ 15:12:36 #6
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_27216536
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 15:10 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

2# Richard heeft zijn vader een hele tijd vol ziten proppen met allemaal leugens over Claudia (bijv. dat hij mishandeld wordt of dat ze een vervelend mens is of i.d.) en nu dus de ware heeft.
    Richard door Claudia mishandeld!!!
    Ja daar tuint zo'n vader ook echt in.
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
    pi_27216701
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 15:10 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Mijn 2 cent:
    1# Misschien dat die vriendin samen met hem dit plan heeft gesmeden en opa pas in paniek opgebeld werd met het verhaal dat zijn vrouw en kinderen dood waren en dus uit solidariteit met zijn zoon hem hielp --> zo vader, zo zoon (zo'n zieke geest vader, zo'n zieke geest zoon)

2# Richard heeft zijn vader een hele tijd vol ziten proppen met allemaal leugens over Claudia (bijv. dat hij mishandeld wordt of dat ze een vervelend mens is of i.d.) en nu dus de ware heeft. Dat is dan een reden voor hun om haar te vermoorden plus de kinderen. Vader gunt een mooi leven voor zijn zoon en besluit dus Claudia en haar gevolg (kids) uit te roeien, zodat er geen enkel stukje Claudia meer in zijn leven is.

In ieder geval, die twee hadden een sterke band met elkaar: een vader die zijn zoon door dik en dun steunt, maar dan hiertoe bereid is...
    zoals ik al zei in het vorige deel, ALS opa er mee te maken heeft, dan heeft ms Richard hem na de moorden in paniek gebeld ' pa, kom gauw, er is iets gebeurd' en heeft hij gedacht zijn zoon te moeten helpen door alle sporen te wissen, hem zo tenminste een kans te geven een jarenlange celstraf te ontwijken, wat niet betekent perse dat de moorden hem niets deden, of hij zijn zoon niet zelf veroordeeld... meer een geval van ' het is nu eenmaal gebeurd, laten we dan in godsnaam maar proberen het beste er van te maken, en dat is dus NIET dat jij (Richard) voor jaren achter de tralies verdwijnt' ..... zoiets.

Dat op die manier ' zijn zoon willen helpen' van (O)pa had ik nog enigzins kunnen begrijpen als het hier om een moord op 'derden' ging, of ms zelfs nog ergens enkel om de moord op de echtgenote, maar op de kids?
    Opa helpt zijn zoon en dumpt de lijken van zijn bloedeigen kleinkinderen dan maar ergens in een of ander bosrijk gebied?

Dat Opa er van te voren al bij betrokken was en dus weet heeft gehad van de plannen van zijn zoon, dat geloof ik niet (omdat ik me niet kan voorstellen dat hij die kids zo zou laten vallen, zijn kleinkinderen)
    Dat andere kan ik me nog iets bij voorstellen.
    pi_27217339
    Op condoleance.nl stond op 11 mei het volgende bericht:

pi_27220101
    Ja, je hebt wel gelijk, milagro, alleen je weet (nog) niks over de vader van Richard. Misschien was het wel een één of andere psychopaat... Ik ben benieuwd wat voor nieuws er volgt.

verder heb ik nog wat (oud) nieuws gevonden over de buitenechtelijke escapades van Richard:
    quote:
    Moordenaar Richard H. was vreemdganger

De man uit Zoetermeer die vastzit voor de moord op zijn vrouw en twee dochtertjes, de 33-jarige Richard H., ging al jaren volop vreemd, zo blijkt uit onderzoek van het Algemeen Dagblad. H. had verschillende e-mailadressen en zeker twee mobiele telefoonnummers, waarvan één bestemd was voor zijn buitenechtelijke affaires. Hij kwam zeker drie jaar geleden al via de chatbox van MSN in contact met vrouwen, met wie hij in eerste instantie vriendschappelijk afsprak. Meestal werd dat vriendschappelijk echter meer. ''We zagen elkaar tijdens kantooruren. Dan kneep hij er een paar uur tussenuit en kwam naar me toe'', zegt één van H's voormalige vriendinnen in het AD.

Bekenden van H. omschrijven hem als een rustige jongen die 'zelfs als hij dronken is' niet agressief wordt. Wel zou hij snel van zijn stuk gebracht worden door kleine dingen. Als iemand boos op hem is, kon hij er dagen over tobben. Volgens één van de ex-minnaressen voelde H. zich bekneld in zijn huwelijk. ''Hij hield niet van zijn vrouw en wilde meer vrijheid. Hij was voortdurend op zoek naar andere sociale contacten. Echte vrienden met wie hij uitging had hij niet, alleen met jongens van zijn werk dronk hij soms een biertje''.

Richard H. gaf zijn vrouw en kinderen in april op als vermist. Na speurwerk van de politie werd hij zelf aangehouden waarna hij vlot bekende zijn vrouw, Claudia Harteveld-Van Veen (31), en zijn kinderen Marieke (5) en Charlotte (3) te hebben vermoord. Hij bleek ze in een bos te hebben begraven.

De zus van Claudia, Jacqueline, reageert in het AD geschokt op het nieuws over de buitenechtelijke escapades van de katholieke Richard. ''Naar buiten toe was hij iemand die zich gedroeg volgens fatsoenlijke normen en waarden. Het is vreselijk dat hij een andere kant heeft en zich kennelijk bezig hield met dit soort dingen.''

Justitie doet nog steeds onderzoek naar het motief voor de 3-voudige moord. Of de relaties te maken hebben met de moord, wil het Openbaar Ministerie niet zeggen. Opvallend is overigens dat Richard H. zo'n 14 dagen voor de moorden zijn complete contactenlijst van het MSN-chatprogramma heeft gewist.

Bron: Algemeen Dagblad
    pi_27227043
    Ik vind dit een van de vreselijkste misdaden waar ik ooit over gelezen heb. En ik wil hopen, dat voor die mensen, die dit op hun geweten hebben, het gewone leven voor altijd voorbij mag zijn.
    pi_27230505
    tvp
    pi_27233911

[ Bericht 21% gewijzigd door Barcelona op 23-05-2005 13:41:18 ]
      zondag 22 mei 2005 @ 04:17:37 #13
    11464 Cosma-Shiva
    ikookvanjou
    pi_27237431
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 13:15 schreef milagro het volgende:

Hetgeen bevestigd dat iemand uit de nabije omgeving van het gezin (opa H paste op de kinderen 2 dagen per week) RH. van een alibi heeft voorzien, of iig een verhaal heeft opgehangen waardoor RH in eerste instantie niet verdacht werd.
    Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
    pi_27239227
    quote:
    Op zondag 22 mei 2005 04:17 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Hetgeen bevestigd dat iemand uit de nabije omgeving van het gezin (opa H paste op de kinderen 2 dagen per week) RH. van een alibi heeft voorzien, of iig een verhaal heeft opgehangen waardoor RH in eerste instantie niet verdacht werd.
    Klopt, RIchard H. is opgepakt omdat dat alibi niet bleek te kloppen. Als dat alibi gegeven is door Opa, en Opa opgepakt zou zijn, dan is dat iig niet direct gebeurd, want Opa H. en Oma waren op de begrafenis.
      maandag 23 mei 2005 @ 12:21:05 #15
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_27270618
    quote:
    Op zondag 22 mei 2005 00:18 schreef Barcelona het volgende:
    Dat Richard zijn vader en die vriendin uit Brabant zijn opgepakt vind ik echt te bizar gewoon!!! Geen woorden voor!

Zijn vader was zelfs bij de uitvaartdienst!! brrrr... niet normaal

Alleen het idee dat deze mensen hiervan af hebben geweten, mooi weer hebben gespeeld, ongelooflijk.

Ik ben benieuwd wat die twee voor straf gaan krijgen.
    Dit was toch maar een gerucht tot nu toe? Of heb ik iets gemist?

Als opa H. zijn zoon van een vals alibi zou hebben voorzien, zou hij dan niet tegelijkertijd met zijn zoon zijn opgepakt?
    Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
    pi_27273287
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 12:21 schreef Marietje_34 het volgende:
    Dit was toch maar een gerucht tot nu toe? Of heb ik iets gemist?
    Het blijkt niet waar te zijn heb ik gelezen. Opa heeft er dus niets mee te maken waarschijnlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Barcelona op 23-05-2005 15:47:36 ]
      maandag 23 mei 2005 @ 13:45:44 #17
    111260 Charmian
    a little joy
    pi_27273491
    Wat ik me afvraag, hoe komen jullie aan sommige foto's?
    The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
    I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
    pi_27273625
    Foto's zijn in vorige topics allemaal voorbij gekomen.
    Maarja, eigenlijk niet zo belangrijk..
      maandag 23 mei 2005 @ 14:54:59 #19
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_27275919
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 13:39 schreef Barcelona het volgende:

[..]

Het blijkt niet waar te zijn heb ik gelezen. Opa heeft er dus niets mee te maken.
    Ah ok. Gelukkig maar. Dat zou het -zo mogelijk- nog gruwelijker maken. Valt me overigens wel op hoe snel iets als 'feit' wordt doorverteld en hoe je binnen no-time de meest vieze roddels leest.
    Hopen maar dat dit soort geruchten de betrokkenen niet bereiken

Net als in eerdere delen van dit topic, dat omdat iemand had gepost dat Richard H 'boven alle verdenking verheven was', heel verneukeratief. Ik dacht zelf toen ook dat ik dat in het nieuws had gelezen..
    pi_27277527
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 14:54 schreef Marietje_34 het volgende:
    Valt me overigens wel op hoe snel iets als 'feit' wordt doorverteld en hoe je binnen no-time de meest vieze roddels leest.
    Omdat het van twee bronnen kwam, klonk het in eerste instantie vrij aannemelijk.

[ Bericht 20% gewijzigd door Barcelona op 23-05-2005 18:38:53 ]
    pi_27321540
    Wat een roddeltantes hierzo.
    Opa zoals jullie hem hier noemen zit gewoon thuis en heeft helemaal geen vriendin.
    pi_27321630
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 21:27 schreef Toadette het volgende:
    Wat een roddeltantes hierzo.
    Opa zoals jullie hem hier noemen zit gewoon thuis en heeft helemaal geen vriendin.
    Waar staat dat opa een vriendin heeft??
    pi_27322361
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 21:31 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Waar staat dat opa een vriendin heeft??
    dat werd ook gezegd, maar met al die wijzigingen staat het er nu niet meer bij
    pi_27322429
    Dat is nooit gezegd.
    pi_27322828
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 22:05 schreef Barcelona het volgende:
    Dat is nooit gezegd.
    ik ga niet beginnen aan een wellus nietus spelletje.

die opa zit gewoon thuis en dat kwam ik melden.
    waarom en hoe ik dat weet ga ik niet vermelden, want dat zijn vast weer nieuwe handvaten voor vette roddels.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 mei 2005 @ 22:28:17 #26
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_27322951
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 22:23 schreef Toadette het volgende:

[..]

die opa zit gewoon thuis en dat kwam ik melden.
    waarom en hoe ik dat weet ga ik niet vermelden, want dat zijn vast weer nieuwe handvaten voor vette roddels.

Chill.
    pi_27323026
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 22:23 schreef Toadette het volgende:
    Lees het topic de volgende keer eerst eens goed door zou ik zeggen, einde discussie.
    pi_27323170
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Chill.
    dat mensen erover discussieren en zich proberen te verplaatsen in de gedachten van de verschillende betrokkenen rond het hele drama kan ik begrijpen, maar het is ziekelijk als je gaat posten dat iemand is opgepakt terwijl dat nergens op gebaseerd is.

en nu heb ik trek in een lekker bakkie
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 mei 2005 @ 22:52:34 #29
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_27323611
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 22:36 schreef Toadette het volgende:

[..]

dat mensen erover discussieren en zich proberen te verplaatsen in de gedachten van de verschillende betrokkenen rond het hele drama kan ik begrijpen, maar het is ziekelijk als je gaat posten dat iemand is opgepakt terwijl dat nergens op gebaseerd is.
    Dat was gebaseerd op diverse meldingen EN werd in twijfel getrokken door de andere posters.
    Er werd dus niemand beschuldigd.

Als je zo persoonlijk betrokken bent, moet je dit misschien niet lezen
    pi_27324258
    =

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 06-07-2010 14:17:38 ]
    pi_27328310
    pfff hier is ook al uitgebreid over gediscussieerd op babybrabbel..

Het is gewoon een "van horen zeggen" verhaal... en als jij dat van twee kanten hoort en je post hier regelmatig mee... dan kan ik me voorstellen dat je dit "gerucht" hier post.

Het is gelijk rechtgetrokken toen het anders bleek.. dus ehh.. wat mij betreft klaar...
    dram niet zo door zou ik zeggen..
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 mei 2005 @ 08:56:32 #32
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_27329214
    -edit- reactie op verwijderde quote

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 06-07-2010 14:18:07 ]
    pi_27855610
  • Van het andere forum:

Door anoniem op Dinsdag 31 mei - 17:36:
    quote:
    Kan iemand mij vertellen of deze vrouw Anne heette???

ZOETERMEER | Was de auto die op zondagmiddag 17 april in de gemeenschappelijke parkeergarage aan de Haverakker in Zoetermeer door een vrouw werd gewassen, van de 33-jarige man die ervan wordt verdacht zijn gezin te hebben vermoord of van diens buurman? De buurman is er 'honderd procent' van overtuigd dat het zijn auto en vrouw waren die door een buurtbewoonster zijn gezien. De buurtbewoonster durft er niets meer over te zeggen, sinds ze de recherche op bezoek heeft gehad. "Ik heb gezien wat ik heb gezien", is alles wat ze er nog over kwijt wil. De buurman van de verdachte gelooft er niets van. Hij heeft ook een Opel Astra, zij het geen donkerblauwe maar een grijze. "Mijn vrouw heeft die middag onze auto gewassen en gestofzuigd. Dus ik weet eigenlijk wel zeker dat die mevrouw haar heeft gezien." De buurman gelooft evenmin dat de voordeur van de Hartevelds open stond. Hij vertelt dat onder anderen de vader van de verdachte in die woning was: "In het huishouden van de Hartevelds speelden op dat moment heel andere dingen. Niemand van die familie zal hebben gedacht: 'Ik ga even de auto wassen'." Het signalement dat de getuige opgaf van de poetsende vrouw kwam deels overeen met dat van de buurvrouw.
    Door Sonja op Donderdag 9 juni - 11:36:
    quote:
    Beste Anoniem, ik zou je dat opzich best wel kunnen vertellen, maar ik ben erg benieuwd waarom je dat wil weten?
    Door anoniem op Zondag 12 juni - 02:31:
    quote:
    omdat ik weet dat anne iets met de moord te maken heeft, tenminste dat heb ik gehoord, en hoe dat kan ik je helaas niet vertellen, Anne was op de avond daar, de ruzie begon over dat Richard de band van Claudia's fiest niet wilde plakken.
    Anne is erbij gekomen om de ruzie te sussen, en toen escaleerde het.
    Anne heeft geholpen dus met de moord en ze heeft mee geholpen om de auto schoon te maken, alle sporen moesten worden uitgewist.
    dit zegt toch genoeg.
    groetjes anoniem
    Door Sonja op Zondag 12 juni - 12:54:
    quote:
    Wacht even, ik snap iets niet. Eerst vraag je of iemand jou kan vertellen of "deze" vrouw Anne heet en nu zeg je te weten dat Anne iets met de moord te maken heeft. Ben trouwens ook wel benieuwd (net als Ingrid) of je al bij politie bent geweest en als dit niet het geval is waarom je dat niet doet?

[ Bericht 2% gewijzigd door Barcelona op 12-06-2005 14:21:49 ]
  •   zondag 12 juni 2005 @ 14:10:42 #34
    51435 mrSPLIFFY
    Its evolution baby!!
    pi_27855866
    heb je daar een link naar?
    ☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
    Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
    pi_27856302
    Ik heb 'm even in mn vorige post ingevoegd, even klikken op forum.

Of het waar is, is natuurlijk een tweede.
    pi_27862690
    idd lijkt mij gewoon een onruststoker..
    pi_27873977
    quote:
    Op zondag 12 juni 2005 18:31 schreef cpcpb het volgende:
    lijkt mij gewoon een onruststoker..
    Het is een helderziende.

• Door anoniem op Maandag 13 juni - 00:00:
    quote:
    Er zijn op deze wereld ook mensen die een gave hebben, die contact kunnen hebben met de dode.
    Claudia's verhaal heeft me aangegrepen, en die van haar kids, het was zo gruwelijk wat ze me allemaal vertelde, dat ik idd wilde weten of er een Anne bestaat die haar buurvrouw moest zijn geweest, en die regelmatig daar over de vloer kwam.
    Maar ik begrijp jullie reacties wel hoor, en ik ga het er hier bij laten.
    Kan een moderator mijn berichten wissen, ooit hoop ik op een andere wijze bevestiging te krijgen.
    Sorry lieve mensen, ik zal me hier niet meer laten zien.

Groetjes Anoniempje

( en anoniem is niet Anne )
  •   maandag 13 juni 2005 @ 11:10:04 #38
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_27880250
    Echt ziek, zo'n 'begaafd' iemand.
    pi_27893830
    quote:
    Zitting Zoetermeers familiedrama in augustus
    DEN HAAG - De rechtbank in Den Haag behandelt op 5 augustus de voor het eerst in het openbaar de zaak van Zoetermeerder Richard H., de man die heeft bekend in april zijn vrouw en twee dochtertjes om het leven te hebben gebracht. Volgens een woordvoerster is nog onduidelijk of de rechtbank de zaak op die datum inhoudelijk behandelt.

Richard H. gaf op 11 april zijn vrouw Claudia (31) en hun dochtertjes van drie en vijf jaar als vermist op. De politie zette direct een zoekactie op, waarbij ze onder meer gebruik maakte van landelijke en regionale media. Gedurende het onderzoek bleek dat diverse zaken uit H.'s verklaringen niet klopten. De politie hield hem aan en de man bekende zijn gezin op de avond van 6 april te hebben gedood.

De lichamen van de vrouw en de kinderen had H. begraven in een bosgebied in de gemeente Alphen-Chaam in Noord-Brabant. De politie vond de stoffelijke overschotten op 22 april op aanwijzingen van de verdachte. Het Openbaar Ministerie (OM) legt de man moord ten laste. Waarom H. zijn vrouw en kinderen ombracht, is nog niet bekend
    Telegraaf.nl
    pi_28119866
    quote:
    Van moord verdachte vader naar Pieter Baan

DEN HAAG | ZOETERMEER | De 33-jarige Zoetermeerder die heeft bekend dat hij zijn vrouw en dochtertjes heeft omgebracht, is voor psychologisch en psychiatrisch onderzocht opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Dat heeft een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) meegedeeld. Het is niet duidelijk hoe lang de verdachte in de justitiële observatiekliniek in Utrecht blijft. Naar alle waarschijnlijkheid is het rapport over de man op 5 augustus nog niet af. Dat is de datum van de eerste openbare terechtzitting in de zaak van het familiedrama. Tot een inhoudelijke behandeling van de rechtszaak zal het dan nog niet komen.

Bron: Haagsecourant-zoetermeer regionieuws 21-6-2005
    pi_28123535
    tss is daar nog psychologisch onderzoek voor nodig?
    dat ziet toch iedereen wel dat die gast ziek is..
    pi_28127911
    Is natuurlijk altijd heel erg interessant voor psychiaters om erachter te komen waarom een 'normaal' iemand ineens aan het moorden slaat.
    En dat hopen ze dan duidelijk te krijgen in het PBC.
      woensdag 22 juni 2005 @ 21:25:09 #43
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_28145075
    quote:
    Op dinsdag 21 juni 2005 23:49 schreef Barcelona het volgende:

[..]
    Ah, het Pieter Baan Centrum. Dat is toch de plek waar excuses voor misdaden worden verzonnen?
    pi_28352689
    Nou ik zou toch wel heel graag willen weten waarom hij het gedaan heeft. Dit vind ik toch wel de meest aangrijpende zaak van de laatste jaren, vooral door zijn gedrag en de foto's van die vrouw en die meisjes...
    You cannot discover new oceans unless
    you have the courage to lose sight of
    the shore
    pi_28368340
    het kan raar gaan in het leven, ineens duikt er weer een hele tak familie op, na jaren. Deze blijken vlakbij te wonen. Ze vertelden me, dat ze altijd in de wijk een vrij armoedige indruk hebben gemaakt (terwijl ze toch 2 redelijk goede banen hadden) en dat veel mensen delen van hun kerstpakket bij hen langbrachten...dus misschien toch ook ergens een financiele hapering (nooit een excuus).
    ik ben niet eigenwijs; ik weet het gewoon beter
      donderdag 30 juni 2005 @ 21:24:05 #46
    111482 Ciurlizza
    Opgeruimd staat netjes!
    pi_28369087
    quote:
    Op woensdag 22 juni 2005 11:32 schreef Laniboekje het volgende:
    Is natuurlijk altijd heel erg interessant voor psychiaters om erachter te komen waarom een 'normaal' iemand ineens aan het moorden slaat.
    En dat hopen ze dan duidelijk te krijgen in het PBC.
    Zo normaal was die gast niet hoor. For Christ sake, hij was systeembeheerder.
    Hup, aan het werk!
    pi_28766850
    Motief moord Zoetermeers gezin in relatiesfeer
    woensdag 13 juli 2005

ZOETERMEER - De 33-jarige Zoetermeerder, die ervan wordt verdacht zijn vrouw Claudia (31) en hun dochters Charlotte (3) en Marieke (5) om het leven te hebben gebracht, onderhield een relatie met een Poolse vrouw. Dat heeft de verdachte verklaard tijdens verhoor. De Zoetermeerder heeft bevestigd dat het motief om zijn gezin in de nacht van 6 op 7 april te vermoorden in de relatiesfeer ligt.
    In januari dit jaar zou de Zoetermeerder tegen de Poolse hebben gezegd dat hij getrouwd was en twee kinderen had, maar dat zijn gezin al enkele jaren werd vermist. De Poolse bezocht de Zoetermeerder nog in het weekend van 9 en 10 april in zijn woning in Zoetermeer. Na dit bezoek deed de man op 11 april aangifte van vermissing van zijn vrouw en kinderen.
    Uit sectie is gebleken dat de drie gezinsleden zijn gewurgd. De bloedsporen die de politie in het huis van het gezin aan de Haverakker had aangetroffen blijken van Claudia te zijn. Zij was eerst op het hoofd geslagen en daarna door verwurging om het leven gebracht.

Bron: RTV West
      woensdag 13 juli 2005 @ 13:21:09 #48
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_28767101
    Die zal hij in ieder geval niet via Schoolbank ontmoet hebben.
      † In Memoriam † woensdag 13 juli 2005 @ 13:28:32 #49
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_28767345
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 13:14 schreef Zephyrus het volgende:
    woensdag 13 juli 2005

ZOETERMEER - De 33-jarige Zoetermeerder, die ervan wordt verdacht zijn vrouw Claudia (31) en hun dochters Charlotte (3) en Marieke (5) om het leven te hebben gebracht, onderhield een relatie met een Poolse vrouw. Dat heeft de verdachte verklaard tijdens verhoor. De Zoetermeerder heeft bevestigd dat het motief om zijn gezin in de nacht van 6 op 7 april te vermoorden in de relatiesfeer ligt.
    In januari dit jaar zou de Zoetermeerder tegen de Poolse hebben gezegd dat hij getrouwd was en twee kinderen had, maar dat zijn gezin al enkele jaren werd vermist. De Poolse bezocht de Zoetermeerder nog in het weekend van 9 en 10 april in zijn woning in Zoetermeer. Na dit bezoek deed de man op 11 april aangifte van vermissing van zijn vrouw en kinderen.
    Uit sectie is gebleken dat de drie gezinsleden zijn gewurgd. De bloedsporen die de politie in het huis van het gezin aan de Haverakker had aangetroffen blijken van Claudia te zijn. Zij was eerst op het hoofd geslagen en daarna door verwurging om het leven gebracht.

Een zeer krappe planning van meneer. Wetende dat je Poolse vriendin komt en dan nog even snel je gezin voordien vermoorden..pfieuw.
    pi_28767665
    Verwurging dus. Er werd de hele tijd toch vanuit gegaan dat hij ze met een mes om het leven had gebracht?
    quote:
    Verdachte gezinsdrama wurgde vrouw en kinderen

Uitgegeven: 13 juli 2005 12:52
    Laatst gewijzigd: 13 juli 2005 13:31

DEN HAAG - De man die ervan wordt verdacht begin april zijn vrouw en twee kinderen in Zoetermeer te hebben gedood, heeft hen gewurgd. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) woensdag bekendgemaakt. Zijn motief lag "mede in de relatiesfeer". De man had een buitenechtelijke relatie met een Poolse vrouw, aldus justitie.

De verdachte, Richard H., gaf op 11 april zijn vrouw Claudia (31) en zijn dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) op als vermist. De politie begon direct een grote zoekactie. Gaandeweg het politieonderzoek bleken diverse zaken in de verklaringen van H. niet te kloppen.

Op 21 april arresteerde de politie H. Hij bekende al snel dat hij zijn gezin op 6 april, vijf dagen voordat hij het als vermist opgaf, had gedood. De politie vond de slachtoffers langs een bospad in de Noord-Brabantse gemeente Alphen-Chaam, op aanwijzing van H.

Vermissing

Begin dit jaar zou de verdachte tegen de Poolse vrouw gezegd hebben dat hij getrouwd was en twee kinderen had, maar dat zijn gezin al enkele jaren werd vermist. De Poolse heeft de verdachte in het weekeinde van 9 en 10 april in Zoetermeer bezocht, nog geen twee dagen na het drama. Een dag na het vertrek van zijn vriendin deed H. bij de politie aangifte van vermissing.

Volgens justitie heeft onderzoek uitgewezen dat de vriendin van de man op geen enkele wijze betrokken is geweest bij het misdrijf. De politie trof bloed aan in de woning in Zoetermeer. Dat was afkomstig van de vrouw. H. had haar eerst op haar hoofd geslagen en daarna gewurgd.

Op 5 augustus vindt in de rechtbank in Den Haag de eerste openbare zitting plaats in deze zaak. Er vindt dan nog geen openbare behandeling plaats, stelt het OM, omdat de psychologische en psychiatrische rapportages dan nog niet gereed zullen zijn.
    http://www.nu.nl/news/556(...)ouw_en_kinderen.html
    pi_28767733
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 13:28 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Een zeer krappe planning van meneer. Wetende dat je Poolse vriendin komt en dan nog even snel je gezin voordien vermoorden..pfieuw.
    Ms is zij ook de vrouw die gezien is door een buurvrouw.
    Ze meende toch een dame gezien te hebben die de auto stond te wassen?

Die poolse dame moet nu toch makkelijk te achterhalen zijn.
      woensdag 13 juli 2005 @ 13:46:13 #52
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_28767925
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 13:40 schreef milagro het volgende:

[..]

dat was toch al opgehelderd? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat weer een andere buurvrouw haar eigen -zelfde type- auto had staan wassen, en dat het dus niet om de auto van Richard H ging.
    pi_28769576
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 13:14 schreef Zephyrus het volgende:
    woensdag 13 juli 2005

Ik denk dat we nu in ieder geval wel kunnen zeggen dat Richard H. niet onder invloed van een psychose heeft gehandeld, maar alles netjes heeft gepland en geregeld. Nog even snel vrouw en kinderen opruimen voordat de maitresse komt en daarna rustig toneelspelen alsof ze vermist zijn, zoals hij al eerder tegen haar had gezegd. De ijskoudbloedigheid zelve.
    pi_28771208
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 13:40 schreef milagro het volgende:

[..]

Men weet (dacht ik) al wie die poolse dame is. Ik meen gehoord te hebben op het NOS journaal dat mevrouw er niks mee te maken had, echter het zal ook mogelijk zijn dat Richard dat mens aan het werk heeft gezet, van joh, maak jij de auto eens schoon, hij is nogal vies. Die vrouw maakt de auto schoon niet wetende wat voor drama er heeft afgespeeld pakweg 3 dagen geleden
      woensdag 13 juli 2005 @ 15:46:59 #55
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_28771944
    Dit doet me trouwens denken aan die Amerikaanse politieman die zijn zwangere vrouw een kopje kleiner maakte omdat hij verder wilde met zjin nieuwe vriendin. Hij had zijn nieuwe liefde verteld dat hij weduwnaar was, en heeft dat later alsnog waar gemaakt.
    pi_28772554
    deze minnares wist echter vn het bestaan van vrouw en kids af.... en toch kwam ze over, gaat naar zijn huis, vrouw en kids afwezig (want vermoord al) , en daags na haar bezoek geeft meneer ze pas als vermist op...

is dat dan op haar instigatie gedaan? heeft hij haar wel bekend dat hij ze vermoord heeft en was het haar idee om ze als vermist op te geven?
    pi_28773979
    Het was een Poolse vrouw, misschien verstond/verstaat ze geen woorde Nederlands en heeft hij haar ook voorgelogen....
    @marietje34...Idd daar lijkt het heel veel op, ook hij vertelde aan zijn minnares dat zijn brouw vermist was toch? En later bleek hij haar zelf vermoord te hebben inclusief ongeboren kind. Lafbekken...
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 juli 2005 @ 17:10:45 #58
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28774400
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 16:05 schreef milagro het volgende:
    deze minnares wist echter vn het bestaan van vrouw en kids af.... en toch kwam ze over, gaat naar zijn huis, vrouw en kids afwezig (want vermoord al) , en daags na haar bezoek geeft meneer ze pas als vermist op...

is dat dan op haar instigatie gedaan? heeft hij haar wel bekend dat hij ze vermoord heeft en was het haar idee om ze als vermist op te geven?
    quote:
    In januari dit jaar zou de Zoetermeerder tegen de Poolse hebben gezegd dat hij getrouwd was en twee kinderen had, maar dat zijn gezin al enkele jaren werd vermist.
    pi_28774503
    quote:

Richard H. heeft een verhouding met de Poolse, waarschijnlijk vanaf begin dit jaar, want toen vertelde ie dus dat zijn vrouw en kinderen al enkele jaren vermist zijn (waarschijnlijk om moeilijkheden te voorkomen). In de tussentijd onderhoud hij contact met haar, ze spreken af dat P in het weekend van 9 en 10 april op bezoek komt. P weet niet dat RH vrouw +kids thuis heeft zitten, want die waren immers 'vermist'.

Om het verhaal toch compleet te maken, vermoord hij dus Clau+kids, die zijn dus niet meer thuis in dat weekend. Mevrouw gaat terug naar Polen of waar dan ook, en R geeft vrouw+kids als vermist op, zodat mocht het plan lukken zij als vermist staan geregistreerd en als mevrouw uit Polen weer terug komt ze samen het leven kunnen vervolgen.

Wellicht hadden ze lange termijn plannen. Richard durfde waarschijnlijk niet te praten dat thuis nog een vrouw + twee kinderen op hem zaten te wachten, dus verzon hij maar dat ze vermist waren.
    Ik denk niet dat het een instigatie was van die Poolse vrouw, zij wist waarschijnlijk niet dat R thuis ook nog een levend gezin had. R heeft haar dus voorgelogen over zijn situatie thuis.

woensdag 13 juli 2005 @ 17:22:11 #60
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_28774703
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 16:56 schreef sijkweiv het volgende:
    @marietje34...Idd daar lijkt het heel veel op, ook hij vertelde aan zijn minnares dat zijn brouw vermist was toch? En later bleek hij haar zelf vermoord te hebben inclusief ongeboren kind. Lafbekken...
    zoiets was het inderdaad ja. Hij had haar verteld dat ze vermist was, of overleden, weet ik niet meer, terwijl ze toen gewoon nog gezond en zwanger thuis op hem zat te wachten. En later heeft hij haar echt vermoord
      woensdag 13 juli 2005 @ 17:23:32 #61
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_28774739
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 17:14 schreef Zephyrus het volgende:

Om het verhaal toch compleet te maken, vermoord hij dus Clau+kids, die zijn dus niet meer thuis in dat weekend. Mevrouw gaat terug naar Polen of waar dan ook, en R geeft vrouw+kids als vermist op, zodat mocht het plan lukken zij als vermist staan geregistreerd en als mevrouw uit Polen weer terug komt ze samen het leven kunnen vervolgen.
    Lijkt mij een beetje naief gedacht van H.
    Er is een groot verschil tussen een paar jaar vermist en vermist nadat hij die Poolse had leren kennen.
    Daar zou ze echt wel achter komen lijkt mij.
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_28774767
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 17:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]
    ik zie het nu idd.

de Poolse dame wilde overkomen, en meneer raakt in paniek, want vrouw en kids niet vermist, dus dan vermoord hij ze maar en geeft ze alsnog als vermist op ........
    pi_28776660
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 17:23 schreef APK het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen een paar jaar vermist en vermist nadat hij die Poolse had leren kennen.
    Ik denk dat die vrouw gewoon aanneemt dat vrouw en kinderen verdwenen zijn (sinds enkele jaren). Zij gelooft Richard gewoon dat ze weg zijn. Maar inderdaad, ze zou er op den duur wel achter komen. Mochten ze een tijd later samen zijn gaan wonen, dan staat er ook steeds politie voor de deur en ik denk dat mevrouw toch wel even op onderzoek uitgaat wat er is gebeurt met zijn (ex-)vrouw en kids.

Maar het is logisch dat Richard na het bezoek van de Poolse pas aangifte heeft gedaan van vermissing. Zoals Milagro hierboven al zegt, meneer raakte in paniek dus vermoorde ze woensdag, zodat ze iig voor het weekend weg zijn. Ondertussen heeft ie de familie al dingen zitten inwrijven dat ze ziek zijn. De Poolse komt op bezoek, zij treft inderdaad geen vrouw en kinderen aan, die zijn vermist denkt zij. Nadat zij weg is, gaat Richard pas aan de slag met het regelen van de vermising, want had hij het die donderdag vóór het weekend gedaan, dan had ie in het weekend natuurlijk constant politie over de vloer en verdrietige familieleden en dat komt niet over als 'sinds enkele jaren vermist'.
    pi_28776944
    Wat een eikel. En wat stom van 'm om te denken dat z'n plannetje zou werken. Maakt liefde echt blind? Of zou het sommigen zelfs gek maken?
    pi_28778587
    volgens mij wilde hij sowieso van zijn gezin af, niet persé voor deze Poolse dame.

hij zegt trouwens ook dat het motief mede in de relatiesfeer lag, uds er speelde blijkbaar nog meer mee
    pi_28780017
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 17:22 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

zoiets was het inderdaad ja. Hij had haar verteld dat ze vermist was, of overleden, weet ik niet meer, terwijl ze toen gewoon nog gezond en zwanger thuis op hem zat te wachten. En later heeft hij haar echt vermoord
    www.lacipeterson.com
    pi_28781426
    Het doet er niet zo veel toe waarom hij het gedaan heeft (wel voor de nabestaanden natuurlijk, want die willen altijd het waarom weten) het is gewoon een krankzinnige eikel. Ben benieuwd welke straf hij krijgt van de rechter (zal wel iets zijn van 10 jaar en TBS ofzo)
    pi_28795159
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 17:23 schreef APK het volgende:
    Och, als je ego maar groot genoeg is, denk je dat alle anderen door jou te bedotten zijn en dat je overal mee weg kunt komen. En als zij daarachter was gekomen, was haar misschien wel 'een ongelukje' overkomen.
      † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 11:37:35 #69
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_28795217
    Neem aan dat die hij die Poolse achter het raam heeft leren kennen?
    Bedoel, je gaat niet ff 2 dagen naar NL om iemand te ontmoeten..
    pi_28795321
    quote:
    Op donderdag 14 juli 2005 11:37 schreef Loedertje het volgende:
    ik denk het toch wel, Loeder, want anders had ze wel geweten dat de man gewoon getrouwd met kindjes was, lijkt me zo.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 juli 2005 @ 11:42:26 #71
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_28795371
    quote:
    Op woensdag 13 juli 2005 21:21 schreef sijkweiv het volgende:
    Het doet er niet zo veel toe waarom hij het gedaan heeft (wel voor de nabestaanden natuurlijk, want die willen altijd het waarom weten) het is gewoon een krankzinnige eikel. Ben benieuwd welke straf hij krijgt van de rechter (zal wel iets zijn van 10 jaar en TBS ofzo)
    Voor een driedubbele moord is 10 jaar wel erg weinig.
    Het maximale 20 jaar met TBS lijkt me logischer, maar ja....
    pi_28798531
    Logischer misschien, maar ik denk dat ie verminderd toerekeningsvatbaar wordt verklaard en daardoor een kortere celstraf krijgt. Is de uitslag van het PBC trouwens al bekend gemaakt of zijn ze nog met hem bezig?
    pi_28798714
    Richard is toch psychisch ok, lijkt mij?? Waarom dan TBS...etc.

Het duidt er nu op dat hij deze daad met zijn volle verstand heeft begaan. Eerst vreemdgaan, vrouw hersens inslaan en kinderen wurgen en dan een 'keurige' vermissing proberen uit te zetten...

van mij mag hij gewoon direct levenslang de cel in, zonder TBS of Pieter Baan-centrum rompslomp.
      † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 13:26:06 #74
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_28798765
    quote:
    Op donderdag 14 juli 2005 11:40 schreef milagro het volgende:

[..]

ik denk het toch wel, Loeder, want anders had ze wel geweten dat de man gewoon getrouwd met kindjes was, lijkt me zo.
    Doorgaans schermen klanten hun privéleven af. Richard moest eerst nog ff opruimen alvorens hij haar een weekendje meenam naar zijn huis
    pi_28812795
    quote:
    Op donderdag 14 juli 2005 11:37 schreef Loedertje het volgende:
    Dat hoeft helemaal niet; er werken tegenwoordig tienduizenden Polen in Nederland, ook (jonge) vrouwen, die hier wekenlang wonen in pensions en af en toe naar Polen gaan. Ik woon in de Bollenstreek en daar wemelt het ervan.
    pi_28825212
    hij werkte op de haagse hotelschool en echt waar; er zijn ook ambitieuze poolse dames op managementsniveau...maar daarvan zou je verwachten dat ze kan google-n. Als je dan niks kan vinden van een slepende, jarenoude vermissingszaak...
    zag dat er op het bordje aan de voordeur gezellig Richard en Claudia stond, dus heeft ie dat in dat weekend eraf geschroefd...het lijkt me zoiezo een opgave om de levendigheid van een gezin zo snel uit te gummen tot een bedompte vrijgezellenbende...
    die man is wel heel ziek als je zo in het leven staat, type onbehandelbaar dus sla tbc maar over...zet gewoon op zijn t-shirt wat ie heeft gedaan en laat 'm los in het gevang. Daar zijn ze niet zo dol op dit soort mannen.
      vrijdag 15 juli 2005 @ 11:28:59 #77
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_28825366
    quote:
    Op donderdag 14 juli 2005 21:45 schreef emmy het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet; er werken tegenwoordig tienduizenden Polen in Nederland, ook (jonge) vrouwen, die hier wekenlang wonen in pensions en af en toe naar Polen gaan. Ik woon in de Bollenstreek en daar wemelt het ervan.
    Precies. Om er nu gelijk vanuit te gaan dat ze achter het raam zat omdat ze Pools is ..
    pi_29417193
    vandaag of morgen toch voorgeleiding ???!
    pi_30853115
    Vandaag op ww.nu.nl

Rechtbank buigt zich over gezinsdrama Zoetermeer

Uitgegeven: 23 september 2005 07:37
    Laatst gewijzigd: 23 september 2005 07:40

DEN HAAG - De rechtbank in Den Haag behandelt vanaf maandag 26 september de strafzaak tegen de 34-jarige Zoetermeerder Richard H., die ervan wordt verdacht dat hij in april zijn vrouw en twee dochtertjes heeft vermoord. H. zou zijn 31-jarige echtgenote Claudia en zijn twee dochtertjes Charlotte (3) en Marieke (5) hebben gewurgd of gesmoord.

Op 11 april gaf H. zijn vrouw en kinderen op als vermist. Tien dagen later arresteerde de politie de informaticus, nadat was gebleken dat zijn verklaringen niet klopten. Bovendien werden voor H. belastende sporen in zijn woning en in zijn auto gevonden - bloedsporen van zijn vrouw, die H. eerst op haar hoofd geslagen zou hebben alvorens haar te wurgen.

Recreatiegebied

Na zijn aanhouding bekende H. direct dat hij zijn gezin om het leven had gebracht. Op zijn aanwijzing vond de politie vervolgens de stoffelijke overschotten in recreatiegebied 't Zand in Noord-Brabant. H. zou hen daar hebben begraven.

Buitenechtelijke relatie

Volgens het Openbaar Ministerie (OM) zou H. een buitenechtelijke relatie met een Poolse vrouw hebben gehad. Hij zou tegen deze vrouw hebben gezegd dat zijn gezin al enkele jaren vermist werd. De Poolse kwam in het weekeinde van 9 en 10 april bij H. op bezoek.
    Enkele dagen daarvoor doodde hij zijn vrouw en kinderen, aldus het OM. Er zijn geen aanwijzingen dat de Poolse minnares op enigerlei wijze bij het gruwelijke misdrijf betrokken is geweest.

Gevangenisstraf

Het OM beschuldigt H. van drievoudige moord. Dat kan de man in beginsel op een levenslange gevangenisstraf komen te staan, tenzij uit het onderzoek naar zijn psyche is gebleken dat hij niet of niet geheel toerekeningsvatbaar was. In dat geval zal hij, vermoedelijk naast een gevangenisstraf van aanzienlijke duur, de tbs-maatregel opgelegd krijgen. De conclusies van dat onderzoek zullen tijdens het proces bekend worden.

H.'s advocate J. van den Bosch heeft eerder te kennen gegeven dat haar cliënt zelf niet weet hoe het zover heeft kunnen komen. H. wil zijn verantwoordelijkheid nemen voor zijn daden, aldus de raadsvrouw. In augustus kondigde Van den Bosch aan dat H. tijdens zijn proces "zijn eigen verhaal" wil doen.

Het staat nog niet vast of het proces volgende week zal worden afgerond. Maandag behandelt het rechtscollege de feiten en zullen gedragsdeskundigen die H. hebben onderzocht, worden gehoord. In een korte zitting op donderdag bepaalt de rechtbank of er nog nader onderzoek moet worden gedaan. Zo niet, dan zullen de officier van justitie en de verdediging vrijdag hun onderscheiden visies op de zaak uitspreken. Als er wel nader onderzoek nodig is, zal de rechtbank de zaak enkele maanden aanhouden.
      vrijdag 23 september 2005 @ 22:44:15 #80
    111482 Ciurlizza
    Opgeruimd staat netjes!
    pi_30872977
    quote:
    Op donderdag 14 juli 2005 21:45 schreef emmy het volgende:

[..]

Zitten d'r lekkere meiden tussen?
    Hup, aan het werk!
    pi_30874985
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 11:39 schreef emmy het volgende:

informaticus
    Het zal wel een informaticus van niks zijn, hij heeft het wel klungelig aangepakt allemaal....
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
      maandag 26 september 2005 @ 13:04:50 #82
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_30941544
    Vermeend overspel was reden gezinsdrama Zoetermeer

Uitgegeven: 26 september 2005 12:25
    Laatst gewijzigd: 26 september 2005 12:35

DEN HAAG - Vermeend overspel van zijn vrouw Claudia betekende het einde van het huwelijk van Richard H. Een merkwaardig "zoenincident" zorgde ervoor dat Claudia voor Richard had "afgedaan", zo vertelde H. maandag aan de rechtbank in Den Haag.

H. staat terecht voor de moord op zijn echtgenote en zijn twee dochtertjes van 3 en 5 jaar oud. H. zou hen op 7 april in zijn woning hebben gewurgd dan wel gesmoord. Claudia zou hij voor de verwurging ook nog met een knuppel hebben geslagen.

H. zou de stoffelijke overschotten van zijn dierbaren vervolgens hebben begraven in een natuurgebied in Noord-Brabant. Hij gaf hen vervolgens als vermist op. Tien dagen later arresteerde de politie H. als verdachte. Hij legde een bekentenis af.

De rechtbank nam maandagochtend minutieus de levensloop van H. door. Bepalend daarvoor was, onder meer, de scheiding van zijn ouders in 1984. In 1991 leerde hij zijn latere vrouw Claudia kennen. Volgens H. wilde zij in de jaren daarna dat hij afstand nam van zijn vrienden en had het paar geregeld ruzie over taken in het huishouden. H. vond zijn vrouw slordig.

Ook de geboorte van hun twee kinderen lijkt de verhouding tussen H. en zijn vrouw geen goed te hebben gedaan. H. voelde zich niet langer nummer één voor zijn vrouw en had daar problemen mee. Fataal voor de relatie was echter oudejaarsavond 2001, toen H. en zijn vrouw een vriend en diens echtgenote op bezoek hadden. Claudia zou die avond met de vriend hebben gezoend. Het is altijd onduidelijk gebleven of er werkelijk iets is gebeurd. Het incident zorgde niettemin voor een definitieve verwijdering tussen H. en zijn vrouw.

De feiten omtrent de drievoudige moord zijn maandagmorgen nog niet aan bod geweest. De rechtbank heeft meerdere dagen voor het proces uitgetrokken.

Copypaste NU.nl

================================================================================

Ik werd al benieuwd toen ik las dat Richard vandaag 'zijn eigen verhaal wilde doen', en jahoor, dan krijg je zoiets. Zelf neukt ie zich al jaren lang een slag in de rondte buiten z'n huwelijk; maar zo te lezen was het allemaal haar eigen schuld.

Ik hoop dat die gek levenslang krijgt. Wat een klootzak.
    pi_30941573
    Wat een lulverhaal zeg.
    Mijnheer ging zelf regelmatig vreemd volgens de berichten.

We moeten natuurlijk niet vergeten dat het de taak van de advokaten is om verdachte vrij te pleiten of te zorgen dat er zo weinig mogelijk beroving van vrijheid plaatsvindt...... met welke argumenten ook..
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
    pi_30942461
    Hij heeft haar vermoord omdat ze met een vriend zou hebben gezoend, maar zelf ging hij al jaren vreemd met allerlei chatsletjes.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_30942485
    zijn ouders zijn ook gescheiden....
    ik zoen zelfs de buurman tijdens oud en nieuw (discussie wat is zoen ?)...
    mijn man zit in de IT....

ik ga maar alvast een mooie foto van mezelf opzoeken voor op de affiches en in de Telegraaf !
    pi_30944002
    Ik denk eerder dat hij degene was die afgedaan had, voor haar. En dat vermeende overspel van haar en die ruzies over het huishouden, nou nou shocking hoor Ik kan niet geloven dat dit het werkelijke motief is geweest om vrouw en kinderen uit de weg te ruimen. Het echte motief zal wel ergens in Polen te vinden zijn denk ik zo. Not at all surprising dat zijn 'eigen verhaal' bol staat van zelfmedelijden. HIj geeft zijn vrouw ook nog eens een trap na met dat kulverhaal over die zoen, en dat uit de mond van casanova himself met z'n meerdere verhoudingen tegelijk
      maandag 26 september 2005 @ 15:29:10 #87
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_30944842
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 14:53 schreef Meaghan het volgende:
    Not at all surprising dat zijn 'eigen verhaal' bol staat van zelfmedelijden. HIj geeft zijn vrouw ook nog eens een trap na met dat kulverhaal over die zoen, en dat uit de mond van casanova himself met z'n meerdere verhoudingen tegelijk
    Eens. Ze was niet netjes genoeg, hij voelde zich niet meer op de eerste plaats staan toen er eenmaal koters waren, en met oud en nieuw zoende ze nog een ander ook

Om misselijk van te worden.
    pi_30946138
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 13:04 schreef Marietje_34 het volgende:
    De rechtbank nam maandagochtend minutieus de levensloop van H. door. Bepalend daarvoor was, onder meer, de scheiding van zijn ouders in 1984.
    Tja zo kan je natuurlijk alles verklaren en of goed praten...... Er zijn zo ongekend veel mensen die in hun jeugd wat naars hebben meegemaakt en als die allemaal zouden los gaan, dan zou het 1 grote puinhoop zijn in de wereld.
    Sommige mensen zoals Richard H zijn gewoon gestoord en daar is geen verklaring voor uit verleden.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_30946276
    Hij vond haar 'slordig'? Tja, daarom wilde hij misschien een Poolse. Die zijn wat onderdaniger en beter met het huishouden bezig.
    En tja, als je vrouw met iemand anders heeft gezoend moet ze maar dood, ook al ga je zelf vreemd bij het leven.
    En je kinderen ook meteen maar uit de weg ruimen.
    Zieke fucker.
    pi_30946359
    Die poolse en bulgaarse dames zijn vaak ook niet achterlijk. De mannen uit het westen hebben de illusie dat ze die oostblok dames dom kunnen houden voor in huis.
    Meestal gaat dat niet op, de dame uit het oostblok begint eerst rustig de taal te leren en als ze dat kan, gaat ze zich verder ontplooien en als ze ver genoeg is, dumpt ze die - vaak vieze - oudere westerling voor een normale nederlander
    pi_30950844
    114 Teletekst ma 26 sep
    H. doodde gezin "in een opwelling"

DEN HAAG Richard H. heeft voor de
    Haagse rechtbank gezegd dat hij zijn
    vrouw Claudia in een opwelling heeft
    gedood.Hij zou in paniek zijn geraakt
    omdat zijn minnares bij hem thuis in
    Zoetermeer op bezoek wilde komen.

Nadat hij zijn vrouw had gewurgd,zou
    hij zijn dochtertjes van 3 en 5 jaar
    ook hebben gewurgd omdat hij vond dat
    ze bij hun moeder moesten zijn.

De zaak kwam in april in het nieuws
    toen H. zijn gezin opgaf als vermist.De
    rechter vindt dat H. na het doden van
    zijn gezin zeer geraffineerd optrad.Zo
    stuurde hij sms'jes naar familie over
    een leuk uitstapje met het gezin.
    And everything under the sun is in tune
    But the sun is eclipsed by the moon.
    And Prince is still here!
      maandag 26 september 2005 @ 20:02:39 #92
    111482 Ciurlizza
    Opgeruimd staat netjes!
    pi_30951291
    Die Poolse zat overigens gewoon in Polen. Hij was daar al een paar keer wezen doppen.
    Hup, aan het werk!
    pi_30955186
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 20:02 schreef Ciurlizza het volgende:
    Die Poolse zat overigens gewoon in Polen. Hij was daar al een paar keer wezen doppen.
    Ze was ook al een paar keer naar Nederland gekomen.

En ze hebben ook, doodleuk, sex gehad in het bed waar hij zijn vrouw heeft vermoord.
    quote:
    Richard H. zag 'geen uitweg meer'
    Richard H. uit Zoetermeer, zag geen uitweg meer dan zijn vrouw Claudia en dochtertjes te vermoorden. Dat bleek bij het begin van het proces tegen de 34-jarige computerdeskundige.

Proces gruwelmoorden Zoetermeer
    Verslaggever bij rechtbank

Ruzies
    Zijn huwelijk was sinds 2001 in emotioneel opzicht over. Althans, dat vond hij. Zijn vrouw Claudia dacht er anders over. En iedereen om hen heen had eveneens een andere indruk: Richard en Claudia, ouders van gezonde dochters van 3 en 5 jaar oud, leken het goed voor elkaar te hebben. Niemand wist iets van ruzies, niemand wist iets van de steeds talrijker wordende buitenechtelijke relaties van Richard

Moord
    De Zoetermeerder staat deze week terecht voor de moord op Claudia en zijn twee dochtertjes, Marieke en Charlotte. H. heeft bekend dat hij hen in de nacht van 6 op 7 april in zijn woning heeft gedood. Hun lichamen begroef hij direct daarna in een zelfgedolven graf in een bos bij het Brabantse Alphen-Chaam.

Ondervraging
    De Haagse rechtbank besteedde een volle dag aan de ondervraging van H. Kernpunt daarbij was: verkeerde H. tijdens die fatale nacht in april in paniek, zoals hij zelf beweert, of is de afschuwelijke drievoudige moord het uiterst dramatische slotakkoord van een wanstaltige berekening?

Betrapt
    H. heeft verklaard dat de liefde voor zijn vrouw definitief over was toen hij haar betrapte op overspelig gedrag tijdens de oudejaarsnacht van 2001. Claudia zou toen hebben gezoend met H.'s beste vriend. Het heeft er alle schijn van dat H. dit 'zoenincident' heeft verzonnen dan wel opgeblazen tot sterk overdreven proporties.

Affaires
    Hoe dan ook, daarna 'walgde' hij van zijn vrouw. H. stortte zich in de jaren daarna in de ene affaire na de andere. Deze verhoudingen werden veelal in stand gehouden via e-mail, chatboxen en sms. In 2004 stuitte hij via een sekssite op internet op Joanna, een Poolse die door middel van een webcam te bewonderen was. H. legde contact met haar, bezocht haar enkele malen in Polen en ontving haar in Nederland. Zijn echtgenote wist van dit alles niets.

Toekomst
    Naar eigen zeggen droomde H. over een toekomst met deze Poolse. Zijn gezin stond hem daarbij echter in de weg. In het weekend van 9 en 10 april zou Joanna bij H. op bezoek komen. Bij eerdere gelegenheden had hij de vrouw en zichzelf ondergebracht in vakantiehuisjes, deze keer zou het samenzijn in H.'s woning moeten plaatsvinden. Hij had Joanna wijsgemaakt dat zijn vrouw en kinderen al geruime tijd vermist werden.

Gewurgd
    Drie dagen voordat Joanna zou arriveren, pakte H. 's avonds laat een honkbalknuppel, waarmee hij Claudia op het hoofd sloeg. Daarna wurgde hij haar. Vervolgens begaf hij zich naar de slaapkamers van zijn dochtertjes, die hij eveneens wurgde dan wel smoorde. In het weekend na de moorden leefde H. zich uit met zijn geheel onwetende Poolse minnares. Buitengewoon navrant detail is dat hij seks met haar had in het bed waar hij nauwelijks 48 uur eerder zijn vrouw doodde. Bloedspatten bij dat bed die hij niet had kunnen wegpoetsen, dekte hij af met tekeningen van zijn kinderen.

Dubbelleven
    Op 22 april arresteerde de politie H. Rechercheurs hadden lucht gekregen van zijn dubbelleven en vonden bloedsporen in zowel zijn woning als zijn auto, waarin hij zijn dode familieleden had vervoerd. Een psycholoog en een psychiater die H. onderzochten, kwamen tot verschillende conclusies. Volgens de psycholoog heeft H. een persoonlijkheidsstoornis, is hij verminderd toerekeningsvatbaar en moet hij verpleegd worden in een tbs-kliniek.

Emotioneel
    De psychiater heeft die stoornis niet kunnen ontdekken. Wel vinden beiden dat H. 'emotioneel onaangedaan' is over het drama. Het verschil van inzicht tussen de deskundigen leidt mogelijk tot meer onderzoek naar de psyche van H. De zaak wordt morgen voortgezet.
    http://www.rtl.nl/(/actue(...)drama_zoetermeer.xml
    pi_30956178
    quote:
    Volgens de psycholoog heeft H. een persoonlijkheidsstoornis, is hij verminderd toerekeningsvatbaar en moet hij verpleegd worden in een tbs-kliniek.
    .
    pi_30956430
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 21:53 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ze was ook al een paar keer naar Nederland gekomen.

En ze hebben ook, doodleuk, sex gehad in het bed waar hij zijn vrouw heeft vermoord.
    [..]

http://www.rtl.nl/(/actue(...)drama_zoetermeer.xml
    ziek

net een stukje van het tv-west nieuws gezien, daar vertelde een één of andere man ongeveer hetzelfde. Richard heeft die Poolse via een webcam hebben ontmoet, ze was zelf woonzaam in Polen. Hij heeft haar in die tijd 7 keer bezocht in Polen, onder het mom van ik heb een paar computerklusjes. Claudia wist van niks. Poolse wil wel eens weten hoe Richard woont, besluit hem op te zoeken in dat bewste weekend. Richard raakt in de knoop, want vrouw+kids zitten thuis en die waren vermist... etc..

Verhaal komt wel ongeveer overeen met wat ik een tijd geleden hierboven heb gepost.... luguber

Maar wat dan ook vreemd is, waarom hij niet gewoon is gaan scheiden van haar?? De rechtbank is daar nog niet helemaal achter, werd verteld in die uitzending....
    pi_30963127
    quote:
    Maar wat dan ook vreemd is, waarom hij niet gewoon is gaan scheiden van haar?? De rechtbank is daar nog niet helemaal achter, werd verteld in die uitzending....
    Misschien had ie alleen recht op het hele huis en alle spullen als de levensverzekering werd uitgekeerd...
    pi_30966222
    vanaf oudejaarsnacht 2001 walgde hij van haar ? Dan kan drie-jarige Charlotte toch niet geboren zijn...

wat ik me ook afvraag, hoe zorg je dat een wonign waarin geleefd en gespeeld werd binnen 24 uur eruit ziet als een huis van een hopeloze vader die al jaren vermiste vrouw en kinderen heeft. Dit moet een vrouw toch argwaan geven (even generaliseren dat die meer op details let). Als ze volgens zijn verhaal al jaren vermist zijn maar er staan wel spongebob-bekers in de kast, de dekbedjes zijn van K3, dat soort dingen....dan denk je toch : deze kamers zijn niet voor het laatst jaren geleden aangeraakt.... ik zou overigens de shurgard moeten afhuren om alle speelgoed etc te verbergen.
    pi_30980176
    ook hier deja-vu ? Ooit toch 2 psycholgen rollebollend voor het oog van de media, ben vergeten hoe-wat-wanneer....

Experts oneens over diagnose
    DEN HAAG - De psychiater en de psycholoog die Richard H. hebben onderzocht zijn het niet eens over de geestelijke toestand van H.. Psycholoog A. Verheugt vindt dat H. lijdt aan een persoonlijksheidsstoornis. Psychiater E. Mol is het daar niet mee eens en vindt die diagnose "te zwaar aangezet".

Dat bleek dinsdag op de tweede zittingsdag van het proces over het Zoetermeerse familiedrama. Richard H. staat terecht voor de moord op zijn vrouw Claudia en zijn twee dochtertjes Marieke en Charlotte.

Volgens beide experts komt het slechts een enkele keer voor dat in een onderzoek twee diagnozes zo verschillend uitpakken. Psycholoog Verheugt vindt dat H. verminderd toerekeningsvatbaar is, psychiater Mol meent dat de verdachte uit Zoetermeer zijn misdaden volledig zijn toe te rekenen.

Verheugt baseert zijn conclusie op het "kinderdenkniveau" van H. en het feit dat de verdachte uit Zoetermeer in een "magische wereld" leeft. "Hij is als een kind dat met de suiker nog om zijn mond door moeder wordt gevraagd of hij uit de suikerpot heeft gesnoept. Het kind zegt nee, en is er van overtuigd dat hij daar mee weg kan komen."

H. leeft in een magische wereld waarin alles mogelijk is en de waarheid wordt ontlopen, vindt Verheugt. Hij leidt dat onder meer af uit de brief die H. schreef aan zijn dochtertje Charlotte, waarin hij schrijft dat hij denkt dat zijn vrouw en kinderen nu in het paradijs zijn.

Psychiater Mol vindt dat de verdachte weliswaar een aantal kenmerken van een persoonlijkheidsstoornis heeft, maar bij lange na niet voldoet aan alle criteria van dit ziektebeeld. "Hij heeft toch wel veel tekenen van een normale ontwikkeling." Volgens Mol moet zo'n stoornis zich op alle terreinen uiten. Dat was bij H. niet het geval, die gedroeg zich op zijn werk en in zijn ouderschap normaal, aldus Mol.

De 'magische' brief aan Charlotte is een normaal fenomeen voor iemand die in de rouw is, vindt Mol. Tijdens het onderzoek heeft H. niet het achterste van zijn tong laten zien en wat hij vertelde was niet altijd de waarheid. " Juist in zo'n geval moet je voorzichtig zijn met een conclusie", vindt Mol.

De voorzitter van de rechtbank zette overigens ook zijn twijfels bij de magische wereld waarin H. volgens Verheugt zou leven. "Hij stuurde vanuit die magische wereld met zijn Poolse vriendin Johanna toch ook sms'jes naar zijn bezorgde familie alsof er niets aan de hand was?"
      dinsdag 27 september 2005 @ 19:50:29 #99
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_30981375
    r
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 16:36 schreef JohnDope het volgende:
    Die poolse en bulgaarse dames zijn vaak ook niet achterlijk. De mannen uit het westen hebben de illusie dat ze die oostblok dames dom kunnen houden voor in huis.
    Meestal gaat dat niet op, de dame uit het oostblok begint eerst rustig de taal te leren en als ze dat kan, gaat ze zich verder ontplooien en als ze ver genoeg is, dumpt ze die - vaak vieze - oudere westerling voor een normale nederlander
    Ik had vroeger buren en de buurvrouw kwam ook uit polen. Via zo'n fotoboek ofzo had de man haar leren kennen. Vrouwtje sprak vrij snel een aardig mondje nederlands. Zocht werk, huis netjes, kindjes netjes. Na 5 jaar ofzo nederlands paspoort en dááág man

man was een arbeidsschuwe, onappetijtelijke sloddervos
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_30982330
    ...of ze wachten in Warsaw de bus met studenten op die daar op studiereis zijn, laten zich bezwangeren en hangen vervolgens 30 jaar de directeursvrouw uit. Krijgt als bezigheids/lege nest therapie een baantje in het kantoor van manlief en dat is dan je collega. Soms had die muur ook wel wat hoger gemogen.
    pi_31011134
    Overeenkomst film en verklaring Richard H.
    DEN HAAG - Op de eerste dag van het proces tegen Richard H. (Harteveld), de man die heeft bekend in april zijn vrouw Claudia en twee dochtertjes te hebben vermoord, kwam het uitvoerig ter sprake: het 'zoenincident'. Tijdens een feestelijk bedoelde bijeenkomst op oudejaarsavond 2001 bij H. thuis in Zoetermeer, zou zijn vrouw Claudia met H.'s beste vriend hebben gezoend.

De vrijage leidde tot een abrupt einde van het feestje, maar bleek nog veel verstrekkender gevolgen te hebben: voor H. had zijn vrouw vanaf dat moment afgedaan, zo verklaarde hij afgelopen maandag voor de rechtbank in Den Haag. "Ik walgde van haar", zei de 34-jarige H. De door Richard bekeken en met een getuige besproken film Hide and Seek bevat een nagenoeg identieke verhaallijn.

De rechtbank memoreerde tijdens de zitting kort H.'s belangstelling voor deze speelfilm, een in januari van dit jaar uitgebrachte thriller met Robert DeNiro in de hoofdrol. Richard H. zou er kort voor de moorden met iemand over gesproken hebben. De voorzitter van de rechtbank zei de film niet te hebben gezien en daarmee was het onderwerp gesloten.

Maar wie de film ziet en de zaak-Richard H. kent, kan niet om de verbluffende gelijkenissen heen. Robert DeNiro speelt een man die zijn vrouw, de moeder van zijn dochter, vermoordt. Aanleiding voor de moord is het feit dat de vrouw tijdens een nieuwjaarsfeest heeft gezoend met een andere man. Dit beeld laat de man niet meer los. Als hij op een nacht de slaap niet kan vatten, grijpt hij, terwijl hij naast zijn slapende vrouw in bed ligt, een kussen en beneemt hij haar daarmee de adem tot de dood erop volgt. Het verhaal van Richard H. over het veelbesproken zoenincident lijkt rechtstreeks uit de film afkomstig.

Het Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag gaat ervan uit dat de politie Hide and Seek niet heeft bekeken, aldus een woordvoerder woensdag.

H. zei voor de rechtbank dat hij zijn vrouw het zoenincident nooit heeft vergeven. Maar het is de vraag of het incident daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Hij was er niet zelf bij, aldus H.'s eigen verklaring. H. was op dat moment aan het controleren of alles goed was met zijn in bed liggende kinderen. Hij werd erop attent gemaakt door de vrouw van de vriend in kwestie. Toen H. beneden kwam, zag hij "een omhelzing".

Claudia ontkende dat er iets was gebeurd tussen haar en de vriend, aldus H. zelf. Sterker nog: zij moest niets van overspel weten. De vriend is na de moorden gehoord door de politie. Ook hij ontkent dat er iets is voorgevallen tussen hem en Claudia. Enig ander belang dan het vertellen van de waarheid lijkt deze man niet te kunnen hebben.

Volgens H. is het zoenincident het breekpunt gebleken in het in 1998 gesloten huwelijk. "Ik pak je nog wel een keer terug", zou H. zijn vrouw na de gebeurtenis hebben toegevoegd. De inleiding tot dat terugpakken werd gevormd door een reeks stiekeme verhoudingen met een aantal vrouwen. Een relatie met een Poolse 'webcamgirl' werd zijn vrouw en kinderen uiteindelijk noodlottig.

Er zijn nog enkele andere sinistere overeenkomsten tussen de zaak-H. en de film Hide and Seek. Evenals DeNiro lag H. naar eigen zeggen te "malen" in bed alvorens hij zijn echtgenote vermoordde. Ook Claudia lag in bed te slapen. Een ander slachtoffer van DeNiro wordt, evenals de slachtoffers van H., door de moordenaar in een bos begraven.

Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag zegt dat er één proces-verbaal met betrekking tot de film in het dossier-Richard H. zit. Dat betreft een verklaring van de getuige die met H. over de film heeft gesproken. Over de inhoud van de film bestaat geen verbaal. telegraaf.nl
    pi_31015858
    Egocentrische verwende enge narcist als deze man is, kan de oorzaak natuurlijk niet bij hem liggen.
    Misselijk word je ervan.
    De enige (en zeer schrale) troost die er is is dat hij een rotleven tegemoet gaat in de gevangenis, als (eigen) kindermoordenaar
      donderdag 29 september 2005 @ 11:06:20 #103
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_31021417
    Vreemd dat ze niet meer aandacht besteden aan de overeenkomst van het verhaal van klootzak H. en die film!!

Ik denk dat deze man echt geen gevoel in z'n lijf heeft, behalve voor zichzelf dan. En dat hij om dit te maskeren een verhaal heeft verzonnen nav van deze film, om zo iets symphatieker over te komen.
    Je mag toch hopen dat ze hier niet intrappen!! Het lijkt me ook een interessant gegeven voor de psycholoog en de psychiater die het niet met elkaar eens zijn over zijn al-dan-niet vermeende verminderde toerekeningsvatbaarheid.
    pi_31026324
    Verschrikkelijk die vent, na zulke moorden nog 't slachtoffertje uithangen. Claudia is lerares op m'n basisschool geweest, ze viel wel eens in bij ons
    La mode se démode, le style jamais.
    pi_31234885
    edit:dubbel
    pi_31234898
    Is er al een uitspraak van de rechtbank?
    pi_31239208
    Verrassing ! Hij mag eerst richting PBC......
    pi_31240741
    Daar was hij toch al geweest?
    pi_31246576
    laatst gewijzigd: 30-09-2005 12:43 www.rtlnieuws.nl

Richard H. naar Pieter Baan Centrum
    Richard H., de man uit Zoetermeer die wordt verdacht van moord op zijn vrouw en twee kinderen, moet voor observatie worden opgenomen in het Pieter Baan Centrum in Utrecht.
    Poolse
    Dat heeft de Haagse rechtbank beslist op verzoek van H. en zijn advocaten. H. heeft de drievoudige moord bekend. Hij zou zijn gezin hebben vermoord omdat hij verliefd was op een Poolse vrouw.

Vermist
    Na de drievoudige moord begroef hij de stoffelijke overschotten in een bos bij het Brabantse Alphen-Chaam. H. gaf zijn gezin als vermist op. Ruim tien dagen later arresteerde de politie hem.

Onderzoek
    Een psycholoog en een psychiater hebben H. al eens onderzocht. De eerste ontdekte stoornissen bij H., de ander vindt dat H. geheel voor zijn daden verantwoordelijk kan worden gehouden.
    pi_31248862
    Reken maar dat hij heel wat stoornissen zal simuleren, zo zit hij wel in mekaar. Ik hoop dat ze bij dat Pieter Baan Centrum daar doorheen kunnen prikken. Maar aangezien ze het daar al niet met elkaar eens kunnen worden heb ik er eerlijkgezegd weinig vertrouwen in.
    pi_31254635
    tja ze mogen hem ook een weekendje hier brengen en ik kom tot dezelfe conclusies dat die vent niet spoort. Mijn oom woont er bijna naast en als je ziet hoe hij zich na de 'vermissing'heeft gedragen zou je echt geloven dat hij in zijn eigen sprookjes gelooft. Het verschil tussen het PBC is dat hij daar weer redelijk ongeschonden uitkomt en bij mij op maandag nauwelijks nog kan ademen.
    pi_35538533
    Gaan we hier verder (nu de rechtszaak is begonnen)?

http://www.rtl.nl/(/actue(...)te_niet_gestoord.xml
    quote:
    Richard H. niet psychisch gestoord
    Richard H. uit Zoetermeer, die ervan wordt verdacht dat hij vorig jaar zijn vrouw en twee dochtertjes heeft gedood, is volledig toerekeningsvatbaar.

Geen tbs
    Deskundigen van het Pieter Baan Centrum hebben geen psychische stoornis kunnen ontdekken bij de 34-jarige verdachte. Volgens het PBC is er geen aanleiding om H. tbs op te leggen. Dat bleek tijdens de voortzetting van de strafzaak voor de Haagse rechtbank.

Knuppel
    Dit maakt de kans op een lange celstraf groter. H. zou zijn vrouw met een honkbalknuppel hebben doodgeslagen. Daarna wurgde hij zijn dochters van 3 en 5.

Vermist
    De man gaf zijn gezinsleden destijds als vermist op. Na tien dagen was het voor de politie duidelijk dat H. de hand heeft gehad in de dood van zijn vrouw en kinderen. Hun stoffelijke overschotten werden gevonden in een door H. gedolven graf in de bossen bij het Brabantse Chaam. H. heeft een volledige bekentenis afgelegd, zij het in telkens wisselende verklaringen.
    'Gevalletje levenslang' dan maar?
    pi_35538809
    Gelukkig geen TBS. TBS is een vertroetelbehandeling door linkse bolwerken, waarna je na verloop van tijd weer wordt vrijgelaten als genezen (gaat daarna in de meeste gevallen weer fout)
      maandag 27 februari 2006 @ 13:22:58 #114
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_35539821
    Dit is goed nieuws! Ik hoop dat ze 'm levenslang opsluiten. Hier een iets uitgebreider artikel van NU.nl:

Richard H. niet psychisch gestoord

Uitgegeven: 27 februari 2006 12:03
    Laatst gewijzigd: 27 februari 2006 12:37

DEN HAAG - De 34-jarige Richard H. uit Zoetermeer, die ervan wordt verdacht dat hij in april zijn 31-jarige vrouw Claudia en zijn twee dochtertjes van drie en vijf jaar oud om het leven heeft gebracht, is volledig toerekeningsvatbaar. Dat bleek maandag tijdens de voortzetting van de strafzaak tegen H. voor de rechtbank in Den Haag.

Deskundigen van het Pieter Baan Centrum (PBC), de observatiekliniek van justitie, hebben, tegen hun eigen verwachting in, geen ernstige psychische stoornis kunnen ontdekken bij H.

Eerder gedragskundig onderzoek, buiten het PBC, leidde niet tot eenduidige conclusies. Volgens het PBC is er geen aanleiding om H. tbs op te leggen. Dit maakt de kans op een gevangenisstraf van lange duur, mogelijk zelfs levenslang, aanzienlijk groter.

Honkbalknuppel

H. zou zijn vrouw met een honkbalknuppel hebben doodgeslagen, terwijl zij in het echtelijk bed lag te slapen. Daarna zou hij zijn dochtertjes, Charlotte en Marieke, in hun bedjes hebben gewurgd. De man gaf zijn gezinsleden destijds als vermist op.

Na ongeveer tien dagen was het voor de politie duidelijk, onder meer door sporenonderzoek, dat H. de hand heeft gehad in de dood van zijn vrouw en kinderen. Hun stoffelijke overschotten werden gevonden in een door H. gedolven graf in de bossen bij het Brabantse Chaam.

H. heeft een volledige bekentenis afgelegd, zij het in telkens wisselende verklaringen. Het motief voor de gruweldaad zou zijn gelegen in het feit dat H. een relatie had aangeknoopt met een Poolse 'webcamgirl', die hij op internet had gevonden. H. wilde die vrouw thuis kunnen ontvangen, zijn gezin stond hem daarbij in de weg.
      maandag 27 februari 2006 @ 13:32:39 #115
    78780 deedeetee
    pi_35540117
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 12:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Gaan we hier verder (nu de rechtszaak is begonnen)?

http://www.rtl.nl/(/actue(...)te_niet_gestoord.xml
    [..]

'Gevalletje levenslang' dan maar?
    Ja graag
    Lijkt me een hele nare man, die kan beter niet nog eens de kans krijgen om z'n zin bij anderen * door te drammen *
      maandag 27 februari 2006 @ 13:40:35 #116
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_35540339
    Iig goed dat men in die TBS-kliniek niet in zijn zelfverzonnen verhaal nav die film gelooft. Dat valt me dan weer een soort van mee, zeg maar

Deze vent is gewoon een ijskouwe moordenaar.
    pi_35543475
    Ik krijg elke keer weer de kriebels, een naar gevoel in m'n maag en tranen in m'n ogen als ik lees hoe die hufter z'n vrouw en kindjes heeft afgemaakt...

the shore
    pi_35544013
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 12:47 schreef bozewolf het volgende:
    Gelukkig geen TBS. TBS is een vertroetelbehandeling door linkse bolwerken
      maandag 27 februari 2006 @ 15:37:25 #119
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_35544028
    brrrr
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      maandag 27 februari 2006 @ 15:40:14 #120
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_35544115
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 12:47 schreef bozewolf het volgende:
    Gelukkig geen TBS. TBS is een vertroetelbehandeling door linkse bolwerken, waarna je na verloop van tijd weer wordt vrijgelaten als genezen (gaat daarna in de meeste gevallen weer fout)
    http://www.mesdagkliniek.nl/index.php?id=1335
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_35547869
    Maar goed... hij is kennelijk helemaal in orde in zijn bovenkamer.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
    pi_35548503
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 17:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
    Maar goed... hij is kennelijk helemaal in orde in zijn bovenkamer.
    Narcistische mega egocentrische egoïst, maar voor de rest ze normaal allemaal op een rij.
    Die zien we nooit meer terug, lijkt me zo, 3 moorden in koele bloede met voorbedachte rade.
    pi_35564562
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 13:40 schreef Marietje_34 het volgende:
    Deze vent is gewoon een ijskouwe moordenaar.
    Ja, dat kun je wel stellen. Hij heeft inmiddels ook een nieuwe vriendin en kijkt met smart uit naar het moment dat hij weer vrijkomt .
    quote:
    Zoetermeerder (35) 'volstrekt normaal'

Richard H. voelde zich goed na moord op gezin

De man die vorige zomer in Zoetermeer zijn vrouw en dochtertjes vermoordde voor een Poolse webcamgirl, heeft alweer een nieuwe vriendin. Richard H. blijkt een intieme correspondentie te hebben opgezet met ene Daniële, een Nederlandse vrouw die een straf in Duitsland uitzit.

Dat blijkt uit brieven die de politie heeft onderschept. In het schrijven aan zijn nieuwe penvriendin zegt de moordvader met smart uit te zien naar het moment dat hij weer vrijkomt. De correspondentie kwam gisteren aan de orde tijdens het vervolg van de rechtszaak tegen Richard H. (35), die in april zijn gezin uitmoordde en in een natuurgebied begroef. Hij gaf ze op als 'vermist'.
    De gezinsmoord nam ook deze zitting opnieuw een angstaanjagende wending. Volgens onderzoekers van het Pieter Baan Centrum (PBC) is de Zoetermeerse computerspecialist namelijk "volstrekt normaal".
    Uit het onderzoek van de afgelopen maanden is gebleken dat hij geen psychische afwijking heeft en dat hij volledig toerekeningsvatbaar is. Het enige dat volgens de onderzoekers naar voren komt, is dat "grijze muis" Richard H. conflicten liever uit de weg gaat.

Bloedspatten

H. bekende al in september voor de rechters dat hij zijn vrouw Claudia en zijn dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) vermoordde omdat hij bezoek zou krijgen van de webcamgirl Joanna. Hij sloeg zijn slapende vrouw in bed met een knuppel dood en wurgde zijn dochters in hun bedjes. "Ik zag geen andere uitweg." Nadat hij de lichamen had verstopt, hing hij kindertekeningen over de bloedspatten. In het weekend daarop ontving hij de Poolse en bedreef in het bed de liefde.
    Richard H. vertelde gisteren snikkend hoe hij zijn gezin had gedumpt in de bossen bij Chaam, nabij een camping waar hij vroeger met zijn ouders kwam. "Ik heb als een bezetene het graf gegraven. Eerst heb ik Claudia in het gat gelegd, toen ben ik Marieke gaan halen. Ten slotte heb ik Charlotte erin gelegd, met haar knuffelhondje. Ik ben er even blijven zitten. Ik was verdrietig, maar het was ook goed zo."
    De dagen na de moord op zijn gezin bleef dat gevoel, zei Richard H. "Ik reed met een goed gevoel naar huis. Het verdween pas toen ik werd opgepakt." Ook de vermissing die hij verzon, had hij als fijn ervaren. "Ik ging er zelf ook in geloven. Al die aandacht deed me goed. Ik kreeg H. veel steun van mijn ouders en schoonouders en ik kon af en toe eens huilen."
    Richard H. beweert dat hij uit paniek heeft gehandeld. Uit onderzoek blijkt juist het tegenovergestelde. Zo ging H. zeer doordacht te werk. Hij meldde zijn kinderen en vrouw ziek. De dag waarop hij ze als vermist bij de politie opgaf, zette hij nog de kinderbordjes met broodkruimels in de keuken, alsof ze die ochtend thuis hadden gegeten.
    Gedurende het onderzoek in het PBC maakte H. een vriendelijke indruk. In de gesprekken met zijn onderzoekers zei hij dat hij na het doodslaan van Claudia zelfmoord had overwogen. "Maar toen kwam de gedachte aan Joanna weer in mijn hoofd, en zij gaf me kracht. Daarna ben ik naar de slaapkamer van Marieke en Charlotte gegaan." Hij weet de gezinsmoord aan een gevoel van beklemming. "Ik wilde gewoon vrij zijn, geen verantwoordelijkheden afleggen."
    Zijn nieuwe penvriendin schreef hij de afgelopen maanden brieven met zijn diepe gevoelens over de zaak en zijn verlangen naar vrijheid. Justitie maakt komende vrijdag de strafeis tegen Richard H. bekend.
    bron

Die vrijheid kun je wel op je buik schrijven Richard .
      dinsdag 28 februari 2006 @ 07:47:28 #124
    78780 deedeetee
    pi_35564780
    Nieuwe penvriendin
    Wat is dat voor een misselijk stukje mens ! Denkt zeker dat zij beter is als zijn vermoorde vrouw en dat hij bij háár zo iets natuurliijk nooit zou hoeven doen
    pi_35567969
    Ja, dat zie je wel vaker, deedeetee, ook Dutroux heeft fans, allemaal vrouwen
    Blijkbaar windt het ze op of zo
      dinsdag 28 februari 2006 @ 11:29:48 #126
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_35568008
    quote:
    Op dinsdag 28 februari 2006 11:28 schreef milagro het volgende:
    Ja, dat zie je wel vaker, deedeetee, ook Dutroux heeft fans, allemaal vrouwen
    Blijkbaar windt het ze op of zo
    of ze gaan in een TBS-kliniek werken en daar fijn ff van huppekee met gedetineerden. Vieze wijven
      dinsdag 28 februari 2006 @ 11:42:49 #127
    78780 deedeetee
    pi_35568301
    ieuw

Ik weet dat er vrouwen zijn die een zwak hebben voor * zielige vals beschuldigde mannen * maar in dit geval is de man duidelijk heel erg wél schuldig. Dan deug je toch niet als je je daar mee afgeeft.......
    pi_35568830
    quote:
    Op dinsdag 28 februari 2006 11:42 schreef deedeetee het volgende:
    ieuw

Ik weet dat er vrouwen zijn die een zwak hebben voor * zielige vals beschuldigde mannen * maar in dit geval is de man duidelijk heel erg wél schuldig. Dan deug je toch niet als je je daar mee afgeeft.......
    ach je hebt van die mensen die geloven in het goede in ieder mens, en in vergeving en een tweede kans voor iedereen, ongeacht wat de man gedaan heeft.

om de een of andere reden zijn dat vaak vrouwen.
    ms vallen ze wel op zo'n kerel, omdat zo iemand lekker afhankelijk is van hen, of zal worden, jij bent de enige op wie hij terug kan vallen, je zult hem niet zo gauw verliezen aan een ander.

ik denk dat dit soort dames een variatie zijn op die dames die zodra er een vent in hun leven komt, een blinde vlek krijgen en alles moet wijken om die vent te kunnen houden, krijgen, ook de kids.

oftewel soort zoekt soort.
      dinsdag 28 februari 2006 @ 12:55:21 #129
    66444 Lord_Vetinari
    Si non confectus non reficiat
    pi_35570088
    quote:
    Op dinsdag 28 februari 2006 11:42 schreef deedeetee het volgende:
    ieuw

Ze zit zelf ook in de bak. In Duitsland.
    De pessimist ziet het duister in de tunnel
    De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
    De realist ziet de trein komen
    De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
      dinsdag 28 februari 2006 @ 13:31:18 #130
    78780 deedeetee
    pi_35571208
    quote:
    Op dinsdag 28 februari 2006 12:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ze zit zelf ook in de bak. In Duitsland.

Milagro zei het al : soort zoekt soort......
    pi_35599417
    quote:
    Op dinsdag 28 februari 2006 06:25 schreef schatje het volgende:

[...]

Eerst heb ik Claudia in het gat gelegd, toen ben ik Marieke gaan halen. Ten slotte heb ik Charlotte erin gelegd, met haar knuffelhondje.

[...]

De dag waarop hij ze als vermist bij de politie opgaf, zette hij nog de kinderbordjes met broodkruimels in de keuken, alsof ze die ochtend thuis hadden gegeten.
    Ik ben niet gauw agressief, maar als ik dit lees krijg ik letterlijk moordneigingen.

Als ik die gozer nu voor me zou zien zou ik niet meer te houden zijn

Godver zeg, ik word hier echt letterlijk misselijk van, van die hartverscheurende details...

Arme vrouw en kindjes
    the shore
      woensdag 1 maart 2006 @ 12:23:20 #132
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_35601999
    quote:
    Ook de vermissing die hij verzon, had hij als fijn ervaren. "Ik ging er zelf ook in geloven. Al die aandacht deed me goed. Ik kreeg H. veel steun van mijn ouders en schoonouders en ik kon af en toe eens huilen."
    Vreselijk.

May he hang, on the highest top.
    Voor dit soort gasten moesten ze de doodstraf maar weer invoeren.
    pi_35675794
    Nou, er is iig levenslang geeist... laten we hopen dat de rechter ook zo beslist.
      vrijdag 3 maart 2006 @ 13:28:56 #134
    78780 deedeetee
    pi_35676015
    Rechters........

Die spreken geen * recht * meer maar voeren de lettertjes van de wet uit en dat heeft met recht weinig te maken.
    pi_35676154
    quote:
    Op vrijdag 3 maart 2006 13:28 schreef deedeetee het volgende:
    Rechters........

Die spreken geen * recht * meer maar voeren de lettertjes van de wet uit en dat heeft met recht weinig te maken.
    wacht nu maar af eerst, zou ik zeggen... hij is toerekeningsvatbaar en heeft drie moorden met voorbedachte rade gepleegd, en ook nog eens geprobeerd ermee weg te komen, volkomen koelbloedig dus.

levenslang maakt een goede kans, lijkt mij, en zoniet 18 jaar anders, en 18 jaar als (eigen) kindermoordenaar in de gevangenis.... nou, ik vraag me af of hij die 18 jaar volmaakt..levend dus
      vrijdag 31 maart 2006 @ 10:25:35 #136
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_36517017
    Schopje.

Op NU.nl:
    quote:
    Uitspraak in moordzaak Richard H.

DEN HAAG - De rechtbank in Den Haag doet vrijdag uitspraak in de strafzaak tegen Zoetermeerder Richard H., die heeft bekend dat hij in de nacht van 6 op 7 april van het vorig jaar zijn vrouw en twee dochtertjes heeft vermoord. H. begroef de lijken van zijn gezinsleden in de bossen nabij het Brabantse Alphen-Chaam.

Het Openbaar Ministerie eiste begin deze maand een levenslange gevangenisstraf tegen H. Volgens officier van justitie J. Beliën tart de zaak elke beschrijving. H. heeft de moorden met voorbedachten rade en op zeer koelbloedige wijze gepleegd, aldus Beliën, en daarmee heeft hij een "onvoorstelbaar grote schok" in de samenleving teweeggebracht.

Honkbalknuppel

Tijdens de bewuste nacht sloeg H. zijn vrouw Claudia (31) met een honkbalknuppel op het hoofd, terwijl zij in het echtelijk bed lag te slapen. Vervolgens wurgde hij haar. Direct daarna wurgde hij zijn beide dochtertjes van drie en vijf jaar oud. Ook de kinderen lagen te slapen.

Webcamgirl

Het motief voor zijn gruweldaad was een relatie met een Poolse vrouw, die hij op internet als webcamgirl had leren kennen. H. had al enige tijd een verhouding met haar. Hij wilde de vrouw thuis in Zoetermeer kunnen ontvangen, zijn gezin stond hem daarbij in de weg.

Vermist

Enkele dagen na de moorden gaf H. zijn gezin als vermist op. In het weekend dat daaraan vooraf ging, deed hij voorkomen alsof hij met Claudia en de kinderen op stap was. In werkelijkheid beleefde hij een romantisch weekend met zijn Poolse vriendin. Het paar bedreef de liefde in het bed waar Claudia was vermoord. Uiterst luguber detail was dat H. bloedspatten op de slaapkamermuur had afgedekt met tekeningen die zijn kinderen hadden gemaakt.

Tien dagen na zijn melding van vermissing viel H. door de mand, door verklaringen van hemzelf en getuigen en dankzij bloedsporen bij zijn woning en in zijn auto. De man bleek er na zijn arrestatie meerdere dubbellevens op na te houden, gevuld met buitenechtelijke verhoudingen. Gedragsdeskundigen verschilden van mening over de vraag of H. volledig toerekeningsvatbaar is. Officier Beliën meent van wel.
    Dattie maar levenslang mag krijgen.
      vrijdag 31 maart 2006 @ 15:15:51 #137
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_36525131
    quote:
    Levenslang familiedrama Zoetermeer

` In Den Haag is een man uit Zoetermeer
    tot levenslang veroordeeld.De rechtbank
    achtte bewezen dat Richard H. (34) zijn
    vrouw (31) en twee dochtertjes van drie
    en vijf jaar vermoord heeft.Het OM had
    ook levenslang geëist.

Richard H. doodde de drie in hun slaap
    en begroef hen in de Brabantse bossen
    bij Alphen-Chaam.Enkele dagen daarna
    gaf hij zijn gezin als vermist op.

H. had een geheime verhouding met een
    Poolse vrouw die hij via internet had
    leren kennen.Zij wilde onverwacht naar
    Zoetermeer komen en daarom wilde H. van
    zijn gezin af.Hij werd gearresteerd via
    bloedsporen in zijn huis en zijn auto.

bron: teletext
    Levenslang dus
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
      vrijdag 31 maart 2006 @ 15:18:48 #138
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_36525218
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 15:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Levenslang dus
    De enige juiste straf. Gerechtigheid!
    pi_36525290

Hier valt dan ook geen enkele verzachtende omstandigheid voor te bedenken. Die tekeningen van z'n kinderen over de bloedvlekken...
    Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
    pi_36525540
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 15:21 schreef CartWOman het volgende:

Hier valt dan ook geen enkele verzachtende omstandigheid voor te bedenken. Die tekeningen van z'n kinderen over de bloedvlekken...
    Psychopaatje eerste klas. Wat hem niet zielig, maar extra gevaarlijk maakt. Iemand die doodleuk kindertekeningen over hun eigen bloedspatten ophangt, die...tja...onderbuik...impalement
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      vrijdag 31 maart 2006 @ 16:33:22 #141
    78780 deedeetee
    pi_36527544
    Dat is een wijs besluit om die man levenslang te geven. Maaja we zijn er nog niet hij zal wel in hoger beroep gaan......
      vrijdag 31 maart 2006 @ 16:59:08 #142
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_36528474

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
      vrijdag 31 maart 2006 @ 17:03:31 #143
    78780 deedeetee
    pi_36528579
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 16:59 schreef SeLang het volgende:
    [afbeelding]

Ben je mal, van die vent zijn ze in de bak óók vies hoor
    Dat wordt vast ouderwets in elkaar tremmen

pi_36530602
    Misschien wordt ie wel in de fik gestoken zoals gebeurd is met kindermoordenaar Michel. S

Werkelijk onbegrijpelijk dat deze man meer waarde hecht aan het scoren van een 'piece of ass' dan aan drie mensenlevens. Wat zal hij er momenteel de pest in hebben dat een rendezvous met zijn nieuwe bajesliefje er 'voorlopig' niet in zal zitten

Sorry excuse for a human being
      zaterdag 1 april 2006 @ 12:57:27 #145
    111482 Ciurlizza
    Opgeruimd staat netjes!
    pi_36548226
    Waarvoor zit zijn nieuwe bajesliefje eigenlijk?
    Hup, aan het werk!
      dinsdag 18 april 2006 @ 18:37:09 #146
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_37069200
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 16:33 schreef deedeetee het volgende:
    Dat is een wijs besluit om die man levenslang te geven. Maaja we zijn er nog niet hij zal wel in hoger beroep gaan......
    Ja, hij gaat dus in hoger beroep.

bron
      dinsdag 18 april 2006 @ 18:43:08 #147
    78780 deedeetee
    pi_37069419
    Tja dat zat er dik in, die man is trouwens ook * gestoord * in díe zin dat hij die moorden een goed idee, en onvermijdelijk vond. Een normaal mens ziet dat ánders....

Maar we weten onderhand wel hoe goed die zgn behandelingen in een TBS kliniek uitpakken. Dus zit er niks anders op dan zo'n man levenlang op te sluiten. Zo'n figuur kun je over 10 jaar toch niet z'n gang laten gaan ?
    pi_37088948
    Over 10 jaar dan maar iets organiseren met de FOK!-knokploeg?
    the shore
    pi_37089864
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 18:37 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, hij gaat dus in hoger beroep.

bron
    nu ja, hij heeft niets te verliezen, dus vanuit zijn oogpunt snap ik dit nog wel, we hebben hier tenslotte te maken met een egocentrische egoistische klootzak, die geen berouw in zijn systeem heeft zitten, enkel slachtofferisme.
      woensdag 19 april 2006 @ 12:57:25 #150
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_37092744
    de vader van die vrouw die overleden is werkt bij mijn vader, maar dit is echt erg nog in beroep gaan ook
      dinsdag 19 september 2006 @ 12:21:00 #151
    70844 Marietje_34
    neuronennetwerkster
    pi_41947431
    Van NU.nl:

Advocaten willen nader onderzoek Richard H.

DEN HAAG - De advocaten van Richard H, veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf wegens de moord op zijn vrouw en twee dochtertjes, willen aanvullend onderzoek naar de geestesgesteldheid van hun cliënt. Dat bleek dinsdag tijdens een eerste pro forma-zitting van het hoger beroep in de zaak-H. bij het gerechtshof in Den Haag.

De 35-jarige H. vermoordde in april 2005 zijn vrouw Claudia (31) en zijn twee dochtertjes van drie en vijf jaar oud in zijn woning in Zoetermeer. De stoffelijke overschotten begroef hij in een Brabants bos. Daarna gaf hij zijn gezinsleden als vermist op. Sporen in de woning en in zijn auto leidden na tien dagen tot H. ontmaskering als moordenaar.

Het motief voor de drievoudige moord vormde de heimelijke relatie van H. met een Poolse vrouw, die hij via internet had leren kennen. H. wilde de vrouw in zijn huis kunnen ontvangen. De rechtbank noemde de moorden in een ongekend fel vonnis "gruwelijk, uiterst lafhartig, bruut en volstrekt zinloos".

Tijdens het proces tegen H. voor de rechtbank is uitvoerig gedebatteerd over zijn psychische gesteldheid. Het opleggen van de tbs-maatregel was volgens de rechtbank niet aan de orde, omdat H. volgens de deskundigen voor geestelijk gezond moet worden gehouden.

Eén deskundige achtte H. verminderd toerekeningsvatbaar, maar zijn conclusie was volgens de rechtbank door de anderen, onder wie gedragskundigen van het Pieter Baan Centrum, beargumenteerd weersproken.

Tbs
    De advocaten van H., J. van den Bosch en C. Noorduyn, hebben niettemin tbs bepleit, omdat bij H. wel een "gebrekkige ontwikkeling van de geestvermogens" is vastgesteld. De raadslieden menen dat die problematiek behandelbaar is en dat de kans bestaat dat hun cliënt opnieuw een ernstig misdrijf zou plegen als hij niet wordt verpleegd in een tbs-kliniek. De rechtbank verwierp die redenering.

Tbs lijkt voor H. de enige mogelijkheid om onder de levenslange celstraf uit te komen. Dinsdag lieten zijn raadslieden doorschemeren dat zij op zoek zijn naar weer een nieuwe deskundige, die H.'s psyche zou moeten onderzoeken. De advocaten wensten geen verdere toelichting te geven. H. was dinsdag niet in de rechtszaal aanwezig.

Op 1 november zullen Van den Bosch en Noorduyn hun onderzoekswensen tijdens wederom een pro forma-zitting nader concretiseren. De inhoudelijke behandeling van de zaak-H. staat gepland op 9 januari 2007.
    pi_41947558
    als H. dit zelf uitgedacht heeft, is het natuurlijk wel een catch 22
    pi_41950496
    Hij wist hardstikke goed waar hij mee bezig was

Levenslang die gast!
    the shore
    pi_41973736
    Laat hem maar 'levenslang' alle hoeken van zijn cel verkennen. Wat een gedoe zeg, ook voor de de familie.
    "No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
    pi_45207965
    quote:
    Gezinsmoordenaar Richard H. wil af van levenslang

Richard H. (35) uit Zoetermeer, die zijn vrouw Claudia (31) en zijn dochtertjes Charlotte (3) en Marieke (5) heeft gewurgd, wil van zijn levenslange gevangenisstraf af.

„’t Is omdat ik nog steeds niets van mezelf begrijp”, zei hij gisteren voor het gerechtshof in Den Haag op de vraag waarom hij in hoger beroep is gekomen. „En omdat de straf die me is opgelegd me geen enkel perspectief biedt.”
    Drie van vier zielkundige experts hebben gerapporteerd dat met moordenaar H. psychisch eigenlijk niet veel mis was toen hij begin april 2005 vrouw en kroost het leven benam ’om weer vrij te zijn’, en vooral om met zijn Poolse internetchat- en webcamliefje Joanna – ’Ik was helemaal debiel van haar. Gek en bezéten’ – een nieuw leven te kunnen beginnen. Vandaar dat zijn beide advocaten nu in de appelprocedure met succes hemel en aarde hebben bewogen om een op eigen houtje aangezochte psychologische expert als mevr. prof.dr. C. de Ruiter naar voren te schuiven, die als voorlopige en zeer afwijkende conclusie heeft genoteerd dat H. sterk verminderd toerekeningsvatbaar moet zijn geweest.

Liefdesnestje
    Wat de gruwelijke gebeurtenissen zelf betreft neemt Richard H. ten overstaan van hofpresidente mevr. mr. Bea Stoker overigens geen woord terug van zijn gedetailleerde bekentenis: na een avond op de kartbaan had hij thuis na een uurtje tv-kijken eerst nog een uur liggen woelen in bed voordat hij tot de conclusie was gekomen dat Claudia, na zeven jaar huwelijk en bekoelde harstocht, dood moest omdat Joanna nu eenmaal per autobus uit Polen zou aankomen om bij hem, als in een liefdesnestje, een paar nachten ongestoord te komen genieten. „Hoe zit je dan met je gevoel..?” wilde presidente mr. Stoker weten toen Richard had verteld over de vrijpartij met Joanna na de moordpartij. H.’s antwoord: „Dat is weg op zo’n moment. Ik ging helemaal óp in Joanna.”

In de drukbezette Haagse rechtszaal passeerde zijn dubbelleven in vogelvlucht de revue: hoe hij er buitenechtelijke relaties met twee à drie vrouwen tegelijk op na hield, wetend wat Claudia hem had bezworen: „Als je zoiets doet pluk ik je helemaal kaal, en dan zie je de kinderen ook nooit meer.” Hij kon ’t niet laten: „’t Was de spanning van het stiekeme. ” Het proces wordt in maart hervat.
    bron

Weer die slachtofferrol met z'n 'omdat ik het nog steeds niet van mezelf begrijp' en 'de straf die me is opgelegd biedt me geen enkel perspectief'. Ja Richard, daar had je aan moeten denken voordat je je vrouw en kinderen de hersens in sloeg.

pi_45208095
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 12:37 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

Weer die slachtofferrol met z'n 'omdat ik het nog steeds niet van mezelf begrijp' en 'de straf die me is opgelegd biedt me geen enkel perspectief'. Ja Richard, daar had je aan moeten denken voordat je je vrouw en kinderen de hersens in sloeg.

het gore lef idd, misselijkmakend.

biedt hem geen enkel perspectief

jij leeft tenminste nog, fucker, degene die geen enkel perspectief geboden is, door jouw toedoen, jouw ultieme egoisme, zijn je eigen kinderen en vrouw
      woensdag 10 januari 2007 @ 12:47:53 #157
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_45208286
    ik ben echt zo voor de doodstraf he
      woensdag 10 januari 2007 @ 13:21:37 #158
    78780 deedeetee
    pi_45209415
    Die straf is niet bedoeld om perpectief te geven, maar om de maatschappij tegen hem te beschermen. Zo'n figuur wil je toch van je leven niet tegenkomen ? Wat doettie als je hem toevallig op straat in de weg loopt ? Je onder een bus duwen ofsow ?
    Hij heeft weloverdacht zijn vrouw en kinderen doodgemaakt, er zit zeker weten een steekje aan hem los.Hij hoort levenslang achter de tralies. Punt !
    pi_45243290
    quote:
    „’t Is omdat ik nog steeds niets van mezelf begrijp”, zei hij gisteren voor het gerechtshof in Den Haag op de vraag waarom hij in hoger beroep is gekomen. „En omdat de straf die me is opgelegd me geen enkel perspectief biedt.”
    En daarom, rare Richard, zit jij terecht de rest van jouw leven vast.
    Die moeder van Savannah ook tegen de rechter: "Ik ben óók een kind verloren, hoor!"
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_45251541
    Wat is ie toch zielig nu!

Jammer voor je, gast, ze hebben je weten te pakken en nu hang je!!

jammer dat dat figuurlijk is
    the shore
    pi_45256016
    tvp.
    pi_45256278
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 12:37 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

Het is een glibberig terrein: het dilemma van de vrije wil tijdens een delict als deze.....ik kijk er niet van op dat vaak in dergelijke gevallen strijdige visies volgens op de vraag of verdacht wel of niet geheel toerekeningsvatbaar is geweest ten tijde van het misdrijf.....

Ik blijf het wel een bizar verhaal vinden....Je moet echt niet goed bij je hoofd zijn geweest, als je zoiets overhoop haalt....Mischien moeten ze die man maar opnieuw gaan onderzoeken. Mogelijk dat er toch sprake is van een of meer mentale stoornissen die mogelijk toch ten tijde van het misdrijf de vrije wil van verdacht min of meer hebben aangetast....

Zorgvuldigheid voor alles. Een levenslange straf is feitelijk onmenselijk voor iemand van 35 jaar. Alleen daarom zou het verstandig zijn om het nog eens goed te bekijken...Voor je de ultieme straf weer vordert....

tja, mocht idd blijken dat er geen psychische factoren een rol hebben gespeeld, dan vind ik de straf weer wel terecht...Immers verdacht was dan idg volledig bij zinnen en zou dan puur het kwade wil hebben gehandeld. Dan zou de ultieme straf naar mijn idee passend zijn...

[ Bericht 4% gewijzigd door EchtGaaf op 11-01-2007 17:54:05 ]
    pi_45256625
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 17:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is een glibberig terrein: het dilemma van de vrije wil tijdens een delict als deze.....ik kijk er niet van op dat vaak in dergelijke gevallen strijdige visies volgens op de vraag of verdacht wel of niet geheel toerekeningsvatbaar is geweest ten tijde van het misdrijf.....

Ik blijf het wel een bizar verhaal vinden....Je moet echt niet goed bij je hoofd zijn geweest, als je zoiets overhoop haalt....Mischien moeten ze die man maar opnieuw gaan onderzoeken. Mogelijk dat er toch sprake is van een of meer mentale stoornissen die mogelijk toch ten tijde van het misdrijf de vrije wil van verdacht min of meer hebben aangetast....

Zorgvuldigheid voor alles. Een levenslange straf is feitelijk onmenselijk voor iemand van 35 jaar. Alleen daarom zou het verstandig zijn om het nog eens goed te bekijken...Voor je de ultieme straf weer vordert....

tja, mocht idd blijken dat er geen psychische factoren een rol hebben gespeeld, dan vind ik de straf weer wel terecht...Immers verdacht was dan idg volledig bij zinnen en zou dan puur het kwade wil hebben gehandeld. Dan zou de ultieme straf naar mijn idee passend zijn...
    Aan de andere kant zou ontoerekeningsvatbaar eigenlijk juist een argument kunnen zijn om deze man voor levenslang vast te houden i.p.v. strafvermindering toe te passen. Als je zoals jij al zegt volledig bij zinnen bent als je dit soort dingen doet dan ben je een ziek persoon. Aan de andere kant, als hij niet volledig bij zinnen was ten tijde van deze handelingen, wie zegt dat hij dit dan niet weer doet als hij 15 jaar in de gevangenis heeft gezeten. We hebben immers al gezien hoe deskundig de psychologen zijn bij TBS gevallen.
    pi_45264176
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 17:59 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Aan de andere kant zou ontoerekeningsvatbaar eigenlijk juist een argument kunnen zijn om deze man voor levenslang vast te houden i.p.v. strafvermindering toe te passen.
    Ontoerekeningsvatbaarheid en de mate waarin, ligt een psychiatrische aandoening cq een persoonlijkheidsstoornis aan ten grondslag......

er zijn dan 2 mogelijkheden:

1 de aandoening kan worden behandeld. Doel: het voorkomen van een recidive. Regulier worden patiënten behandeld in een TBS-kliniek (als sprake is van dwangverpleging), of ambulant (TBS met voorwaarden). Bij zeer ernstige misdrijven is imo meestal sprak van een TBS met dwangverpleging en heeft in beginsel een open eind. Het kan dus steeds met twee jaren worden verlengd, in het uiterste geval zelfs tot levenslang.....

2 De aandoening kan niet worden behandeld. Dit kan blijken in de loop van de tijd van een behandeling. De consequentie is dan dat de patiënt uiteindelijk op een longstay afdeling beland. Om vervolgens nooit meer vrij te komen.
    quote:
    Als je zoals jij al zegt volledig bij zinnen bent als je dit soort dingen doet dan ben je een ziek persoon.
    Nee, dat is feitelijk onjuist. Als je volledig bij zinnen bent, waarmee ik bedoel dat iemands keuze vrijheid niet wordt gehinderd door een evt psychisch ongemak , kan niet ziek zijn...

We moeten onderscheid maken dat een delict plaats kan vinden door

1 Uit pure kwade wil....(evil)
    2 Er is sprake van een aangetaste vrije wil met een delict als gevolg..

Is een grenswetenschap, toegeven, maar we gangbaar in het Nederlandse Strafrecht. Waar ik mij overigens uitstekend kan vinden.
    quote:
    Aan de andere kant, als hij niet volledig bij zinnen was ten tijde van deze handelingen, wie zegt dat hij dit dan niet weer doet als hij 15 jaar in de gevangenis heeft gezeten.
    Dat is in geen enkel geval uit te sluiten. Recidive kan ook plaatsvinden bij delinquenten zonder een psychische aandoening....Net zo goed dat iemand zonder strafblad ook niet de garantie heeft nooit in de fout te zullen gaan...

overigens als iemand niet bij zinnen was, zal na de straf vrijwel altijd een gedwongen behandeling volgen, om de kans op recidive te minimaliseren.
    quote:
    We hebben immers al gezien hoe deskundig de psychologen zijn bij TBS gevallen.
    dat er incidenten zijn, wil niet zeggen dat je de hele professie onder curatele zou moeten zetten...Ik heb vooralsnog genoeg vertrouwen in de professie, al kunnen en moeten een aantal zaken idd wel worden verbeterd.

Niet voor niets heeft commissie Visser vorig jaar allerlei voorstellen gedaan om eea te verbeteren. Waakzaamheid is en blijft dus geboden.
    pi_55222459
    Het verdriet dat bij een buitenstander is overgekomen is onbeschrijfelijk, iemand die drie lieve personen om het leven kan brengen voor een buiten echtelijke vrouw.
    Dit is niet te vatten.
    Vandaar ik nog steeds een waakvlam op mijn homepage 24 uur laat branden voor hen.
    Mijn homepage: http://www.mbonnema.nl
    En kijk op: http://www.mbonnema.nl/index1.htm
    Of klik de link: Pagina Zoetermeer aan.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 april 2010 @ 20:24:21 #166
    862 Arcee
    Look closer
    pi_79978528
    quote:
    22.00-23.00 uur

FAMILIEDRAMA VAN ZOETERMEER

Het ontroerende en meeslepende verhaal
    van nabestaanden en slachtoffers van
    de gezinsmoord in Zoetermeer die
    Nederland in april 2005 schokte.

Richard H.,ogenschijnlijk een
    doodgewone man,vermoordde zijn vrouw
    Claudia en zijn twee dochtertjes van
    vijf en drie jaar.Hij dumpte hen in een
    kuil in een bos bij het Brabantse Chaam
    en gaf ze daarna als vermist op.

Twee weken later werd hij ontmaskerd
    als de moordenaar.Richard H.bleek een
    een dubbelleven te leiden.
    Vanavond om 22:00 uur op Nederland 1.
    Als jij wou dan verfde jij de wolken blauw.
    pi_79985215
    Ook de Margriet besteed er aandacht aan.
      maandag 5 april 2010 @ 22:40:56 #168
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_79985232
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 20:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hd-recorder loopt.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 april 2010 @ 22:42:32 #169
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_79985324
    Ik hoor het weer met verbijstering aan.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 april 2010 @ 22:49:12 #170
    862 Arcee
    Look closer
    pi_79985725
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
    Ik hoor het weer met verbijstering aan.
    Inderdaad, die klootzak moet weer opnieuw aan een gezin kunnen beginnen? WTF?
    Als jij wou dan verfde jij de wolken blauw.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 april 2010 @ 22:53:27 #171
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_79985966
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 22:49 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, die klootzak moet weer opnieuw aan een gezin kunnen beginnen? WTF?
    Ik heb al vaker gezegd dat het strafrecht in Nederland teveel gericht is op reclassering. Natuurlijk komen ze niet terug als hij levenslang heeft ipv 20 jaar en TBS, maar er bestaat ook nog zoiets als rechtvaardigheid gevoel. En je merkt nu ook dat de nabestaanden er nu nog mee bezig zijn door de lagere strafmaat in hoger beroep. Met levenslang hadden ze er ondertussen misschien meer vrede mee gehad.
    pi_79987681
    Dit had ik willen zien (tvp tevens). Wrs vanavond op UG?
    I´m back.
    pi_79992314
    Net de docu gezien op uitzending gemist.
    Gaat ook een beetje over of het arrest van het Gerechtshof in hoger beroep tov de Rechtbank, 20 jaar + TBS vs levenslang, terecht is en wat er door de rechter van het Gerechtshof bij gezegd is, dat de dader ook een recht heeft weer een nieuw gezin te starten. Ik denk idd ook dat levenslang meer op zijn plaats was geweest.
    Zeer trieste zaak.
    Vraag me aan de andere kant ook af of je er achter kan komen wat de dader bewogen heeft, toch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 06-04-2010 12:12:48 ]
    I´m back.
    pi_79992570
    wat een klootzak, die arme kinderen
    pi_79993692
    Hoe kunnen ze hem nu toerekeningsvatbaar hebben verklaard?
    Als je een ander hebt dan kun je toch scheiden van je vrouw, je vermoordt haar en je kinderen toch niet? Had ie vantevoren niet kunnen bedenken dat de kans dat men erachter zou komen groot zou zijn?
    Waarom wilde hij niet scheiden, te duur misschien?

Maar een gezond mens doet zoiets niet. Hij verdient in ieder geval levenslang, met of zonder TBS.
      dinsdag 6 april 2010 @ 08:54:14 #176
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_79993777
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 08:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
    Hoe kunnen ze hem nu toerekeningsvatbaar hebben verklaard?
    Als je een ander hebt dan kun je toch scheiden van je vrouw, je vermoordt haar en je kinderen toch niet? Had ie vantevoren niet kunnen bedenken dat de kans dat men erachter zou komen groot zou zijn?
    Waarom wilde hij niet scheiden, te duur misschien?

Maar een gezond mens doet zoiets niet. Hij verdient in ieder geval levenslang, met of zonder TBS.
    Levenslang zonder tbs is voldoende. Dan komt ie toch niet meer vrij.
    pi_79993892
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 08:54 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Levenslang zonder tbs is voldoende. Dan komt ie toch niet meer vrij.
    TBS betekent toch dat zo iemand ook wordt onderzocht? Denk dat dat in dit geval nooit verkeerd is hoor. Maar goed, dat hebben ze al gedaan.
    pi_79996460
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 02:24 schreef Ryan3 het volgende:

Vraag me aan de andere kant ook af of je er achter kan komen wat de dader beweegd heeft, toch.
    Ik zou daar ook wel benieuwd naar zijn.
      dinsdag 6 april 2010 @ 10:57:30 #179
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_79996493
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

TBS betekent toch dat zo iemand ook wordt onderzocht? Denk dat dat in dit geval nooit verkeerd is hoor. Maar goed, dat hebben ze al gedaan.
    Waarom nog geld uitgeven die toch levenslang blijft zitten? Vooral lekker in z'n cel laten zitten en niet behandelen.
    pi_80011733
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zou daar ook wel benieuwd naar zijn.
    Hij moet wel kortsluiting gehad hebben, ik kan niets bedenken, waarop hij niet 30 jaar cel had gekregen en dat weet hij zelf ook.

Voor een wip met een Poolse snol ga je toch niet je familie ombrengen
    Ik schat de waarde van die wip in het economische verkeer op 50 euro
    pi_80012796
    Medelijden met de kinderen.
      maandag 5 juli 2010 @ 20:32:13 #182
    35478 Acree
    Look closer
    pi_83695939
    quote:
    Op maandag 5 april 2010 20:24 schreef Arcee het volgende:
    22.00-23.00 uur

FAMILIEDRAMA VAN ZOETERMEER

Het ontroerende en meeslepende verhaal
    van nabestaanden en slachtoffers van
    de gezinsmoord in Zoetermeer die
    Nederland in april 2005 schokte.

Richard H.,ogenschijnlijk een
    doodgewone man,vermoordde zijn vrouw
    Claudia en zijn twee dochtertjes van
    vijf en drie jaar.Hij dumpte hen in een
    kuil in een bos bij het Brabantse Chaam
    en gaf ze daarna als vermist op.

Twee weken later werd hij ontmaskerd
    als de moordenaar.Richard H.bleek een
    een dubbelleven te leiden.

Vanavond om 21:20 uur een herhaling op Nederland 1.
    Don't waste your time living someone else's life.
    *** Automatische nieuwsberichtenparser. ***
    pi_83697214
    ophangen die gast
    pi_83699239
    Stuk vuil. Ontzettende kaffer. Je vrouw en bloedeigen kinderen...
      dinsdag 6 juli 2010 @ 01:43:20 #185
    181519 Guanabana
    Pluviophile
    pi_83708379
    Ik heb gekeken, en ook een aantal topics hier doorgelezen.

Vind dit toch een van de opmerkelijkste en gruwelijkste gezinsmoorden van de laatste tijd. Je vrouw en kinderen ombrengen om je Poolse minnares te kunnen uitnodigen, ON-BE-GRIJ-PE-LIJK!
    Bah, wat ik die smeerlap allemaal wel niet aan wil doen.
    Koel en donker bewaren
    pi_83719495
    quote:
    Vijf jaar na lugubere gezinsmoord praten ouders, naaste familieleden, buren, vrienden, collega's en rechercheurs over deze zwarte bladzijde in hun leven en onherstelbare gevolgen van het drama voor alle betrokkenen.
    Datum uitzending: 05-04-2010. Tijdsduur: 49'18"

http://player.omroep.nl/?aflID=10812499
    pi_83719584
    Zelfs die kerel die ze heeft afgelegd (Hoe noem je zo iemand? Die overledenen wast enzo) had het er 5 jaar na dato nog moeilijk mee.
    pi_83720520
    Hoe kun je nou in koele bloeden je eigen vrouw en kinderen om het leven brengen en denken dat je nog rechten hebt
    Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
    Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
    pi_83720780
    Overigens werd ik ook kotsmisselijk van de reactie van de rechter naar de dader toe. "Gaat het allemaal een beetje? Heeft u uw lunchpakketje mee?" Zum kotzen.
    pi_83720897
    Maar hij heeft dus levenslang? Is dat ook echt levenslang, of zou ie toch over een paar jaar weer op vrije voeten kunnen zijn?
      Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 14:00:53 #191
    236264 crew  capricia
    pi_83720921
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
    Maar hij heeft dus levenslang? Is dat ook echt levenslang, of zou ie toch over een paar jaar weer op vrije voeten kunnen zijn?
    Dat is echt levenslang.
    "People that use Fiat currency as a store of value.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_83722129
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
    Hij heeft geen levenslang!
    In hoger beroep heeft hij een lagere straf, 20 jaar cel + tbs, gekregen. Dus over 8 jaar gaat hij een tbs kliniek in. "Een professor in de psychologie: de dader moet nog een kans krijgen om kinderen te krijgen".

Vanaf 40.30 min: http://player.omroep.nl/?aflID=10812499
    pi_83726382
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 14:26 schreef Mercer het volgende:

[..]

In hoger beroep heeft hij een lagere straf, 20 jaar cel + tbs, gekregen. Dus over 8 jaar gaat hij een tbs kliniek in. "Een professor in de psychologie: de dader moet nog een kans krijgen om kinderen te krijgen".

Precies, gewoon om te kotsen. Gisteren echt zitten janken bij de verhalen van de achtergebleven familieleden, zoooo zielig .
    pi_83728036
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 14:26 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dus dan heeft ie wel TBS gekregen. Hopelijk verlengen ze dat steeds.
    pi_83730639
    tbs heeft als doel de tbs-gestelde weer terug te laten keren in de maatschappij.
    Deze man heeft wat mij betreft geen recht meer op een maatschappij.
    pi_83731305
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 17:21 schreef Redux het volgende:
    tbs heeft als doel de tbs-gestelde weer terug te laten keren in de maatschappij.
    Deze man heeft wat mij betreft geen recht meer op een maatschappij.
    Inderdaad, ik vind het ook erg vreemd. Ze hadden het bij levenslang moeten laten.
    pi_83739224
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 16:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dus dan heeft ie wel TBS gekregen. Hopelijk verlengen ze dat steeds.
    Nog eens kans krijgen om kinderen te krijgen?WTF
    Zodat hij ze weer kan vermoorden?Wat is dit voor iets achterlijks?
    Degene die dit heeft gezegd die is net zo ziek in zijn kop als de dader!
    pi_83743337
    ik begrijp niet dat je je kinderen kan doden en begraven, en vervolgens vrolijk met je nieuwe liefde kan gaan liggen vozen..
    Kan zo iemand wel toerekeningsvatbaar zijn?
    pi_83744492
    quote:
    Op dinsdag 6 juli 2010 22:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
    ik begrijp niet dat je je kinderen kan doden en begraven, en vervolgens vrolijk met je nieuwe liefde kan gaan liggen vozen..
    Kan zo iemand wel toerekeningsvatbaar zijn?
    Gelukkig dat wij dat niet kunnen begrijpen.Anders zouden we hetzelfde als hem zijn
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')