abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28767733
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:28 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Een zeer krappe planning van meneer. Wetende dat je Poolse vriendin komt en dan nog even snel je gezin voordien vermoorden..pfieuw.
Ms is zij ook de vrouw die gezien is door een buurvrouw.
Ze meende toch een dame gezien te hebben die de auto stond te wassen?

Die poolse dame moet nu toch makkelijk te achterhalen zijn.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:46:13 #52
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28767925
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:40 schreef milagro het volgende:

[..]

dat was toch al opgehelderd? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat weer een andere buurvrouw haar eigen -zelfde type- auto had staan wassen, en dat het dus niet om de auto van Richard H ging.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_28769576
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:14 schreef Zephyrus het volgende:
Motief moord Zoetermeers gezin in relatiesfeer
woensdag 13 juli 2005

ZOETERMEER - De 33-jarige Zoetermeerder, die ervan wordt verdacht zijn vrouw Claudia (31) en hun dochters Charlotte (3) en Marieke (5) om het leven te hebben gebracht, onderhield een relatie met een Poolse vrouw. Dat heeft de verdachte verklaard tijdens verhoor. De Zoetermeerder heeft bevestigd dat het motief om zijn gezin in de nacht van 6 op 7 april te vermoorden in de relatiesfeer ligt.
In januari dit jaar zou de Zoetermeerder tegen de Poolse hebben gezegd dat hij getrouwd was en twee kinderen had, maar dat zijn gezin al enkele jaren werd vermist. De Poolse bezocht de Zoetermeerder nog in het weekend van 9 en 10 april in zijn woning in Zoetermeer. Na dit bezoek deed de man op 11 april aangifte van vermissing van zijn vrouw en kinderen.
Uit sectie is gebleken dat de drie gezinsleden zijn gewurgd. De bloedsporen die de politie in het huis van het gezin aan de Haverakker had aangetroffen blijken van Claudia te zijn. Zij was eerst op het hoofd geslagen en daarna door verwurging om het leven gebracht.

Bron: RTV West
Ik denk dat we nu in ieder geval wel kunnen zeggen dat Richard H. niet onder invloed van een psychose heeft gehandeld, maar alles netjes heeft gepland en geregeld. Nog even snel vrouw en kinderen opruimen voordat de maitresse komt en daarna rustig toneelspelen alsof ze vermist zijn, zoals hij al eerder tegen haar had gezegd. De ijskoudbloedigheid zelve.
pi_28771208
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:40 schreef milagro het volgende:

[..]

Men weet (dacht ik) al wie die poolse dame is. Ik meen gehoord te hebben op het NOS journaal dat mevrouw er niks mee te maken had, echter het zal ook mogelijk zijn dat Richard dat mens aan het werk heeft gezet, van joh, maak jij de auto eens schoon, hij is nogal vies. Die vrouw maakt de auto schoon niet wetende wat voor drama er heeft afgespeeld pakweg 3 dagen geleden
  woensdag 13 juli 2005 @ 15:46:59 #55
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28771944
Dit doet me trouwens denken aan die Amerikaanse politieman die zijn zwangere vrouw een kopje kleiner maakte omdat hij verder wilde met zjin nieuwe vriendin. Hij had zijn nieuwe liefde verteld dat hij weduwnaar was, en heeft dat later alsnog waar gemaakt.
pi_28772554
deze minnares wist echter vn het bestaan van vrouw en kids af.... en toch kwam ze over, gaat naar zijn huis, vrouw en kids afwezig (want vermoord al) , en daags na haar bezoek geeft meneer ze pas als vermist op...

is dat dan op haar instigatie gedaan? heeft hij haar wel bekend dat hij ze vermoord heeft en was het haar idee om ze als vermist op te geven?
pi_28773979
Het was een Poolse vrouw, misschien verstond/verstaat ze geen woorde Nederlands en heeft hij haar ook voorgelogen....
@marietje34...Idd daar lijkt het heel veel op, ook hij vertelde aan zijn minnares dat zijn brouw vermist was toch? En later bleek hij haar zelf vermoord te hebben inclusief ongeboren kind. Lafbekken...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 juli 2005 @ 17:10:45 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28774400
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 16:05 schreef milagro het volgende:
deze minnares wist echter vn het bestaan van vrouw en kids af.... en toch kwam ze over, gaat naar zijn huis, vrouw en kids afwezig (want vermoord al) , en daags na haar bezoek geeft meneer ze pas als vermist op...

is dat dan op haar instigatie gedaan? heeft hij haar wel bekend dat hij ze vermoord heeft en was het haar idee om ze als vermist op te geven?
quote:
In januari dit jaar zou de Zoetermeerder tegen de Poolse hebben gezegd dat hij getrouwd was en twee kinderen had, maar dat zijn gezin al enkele jaren werd vermist.
pi_28774503
quote:

Richard H. heeft een verhouding met de Poolse, waarschijnlijk vanaf begin dit jaar, want toen vertelde ie dus dat zijn vrouw en kinderen al enkele jaren vermist zijn (waarschijnlijk om moeilijkheden te voorkomen). In de tussentijd onderhoud hij contact met haar, ze spreken af dat P in het weekend van 9 en 10 april op bezoek komt. P weet niet dat RH vrouw +kids thuis heeft zitten, want die waren immers 'vermist'.

Om het verhaal toch compleet te maken, vermoord hij dus Clau+kids, die zijn dus niet meer thuis in dat weekend. Mevrouw gaat terug naar Polen of waar dan ook, en R geeft vrouw+kids als vermist op, zodat mocht het plan lukken zij als vermist staan geregistreerd en als mevrouw uit Polen weer terug komt ze samen het leven kunnen vervolgen.

Wellicht hadden ze lange termijn plannen. Richard durfde waarschijnlijk niet te praten dat thuis nog een vrouw + twee kinderen op hem zaten te wachten, dus verzon hij maar dat ze vermist waren.
Ik denk niet dat het een instigatie was van die Poolse vrouw, zij wist waarschijnlijk niet dat R thuis ook nog een levend gezin had. R heeft haar dus voorgelogen over zijn situatie thuis.

woensdag 13 juli 2005 @ 17:22:11 #60
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28774703
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 16:56 schreef sijkweiv het volgende:
@marietje34...Idd daar lijkt het heel veel op, ook hij vertelde aan zijn minnares dat zijn brouw vermist was toch? En later bleek hij haar zelf vermoord te hebben inclusief ongeboren kind. Lafbekken...
zoiets was het inderdaad ja. Hij had haar verteld dat ze vermist was, of overleden, weet ik niet meer, terwijl ze toen gewoon nog gezond en zwanger thuis op hem zat te wachten. En later heeft hij haar echt vermoord
  woensdag 13 juli 2005 @ 17:23:32 #61
6941 APK
Factual, I think.
pi_28774739
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 17:14 schreef Zephyrus het volgende:

Om het verhaal toch compleet te maken, vermoord hij dus Clau+kids, die zijn dus niet meer thuis in dat weekend. Mevrouw gaat terug naar Polen of waar dan ook, en R geeft vrouw+kids als vermist op, zodat mocht het plan lukken zij als vermist staan geregistreerd en als mevrouw uit Polen weer terug komt ze samen het leven kunnen vervolgen.
Lijkt mij een beetje naief gedacht van H.
Er is een groot verschil tussen een paar jaar vermist en vermist nadat hij die Poolse had leren kennen.
Daar zou ze echt wel achter komen lijkt mij.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_28774767
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 17:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]
ik zie het nu idd.

de Poolse dame wilde overkomen, en meneer raakt in paniek, want vrouw en kids niet vermist, dus dan vermoord hij ze maar en geeft ze alsnog als vermist op ........
pi_28776660
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 17:23 schreef APK het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen een paar jaar vermist en vermist nadat hij die Poolse had leren kennen.
Ik denk dat die vrouw gewoon aanneemt dat vrouw en kinderen verdwenen zijn (sinds enkele jaren). Zij gelooft Richard gewoon dat ze weg zijn. Maar inderdaad, ze zou er op den duur wel achter komen. Mochten ze een tijd later samen zijn gaan wonen, dan staat er ook steeds politie voor de deur en ik denk dat mevrouw toch wel even op onderzoek uitgaat wat er is gebeurt met zijn (ex-)vrouw en kids.

Maar het is logisch dat Richard na het bezoek van de Poolse pas aangifte heeft gedaan van vermissing. Zoals Milagro hierboven al zegt, meneer raakte in paniek dus vermoorde ze woensdag, zodat ze iig voor het weekend weg zijn. Ondertussen heeft ie de familie al dingen zitten inwrijven dat ze ziek zijn. De Poolse komt op bezoek, zij treft inderdaad geen vrouw en kinderen aan, die zijn vermist denkt zij. Nadat zij weg is, gaat Richard pas aan de slag met het regelen van de vermising, want had hij het die donderdag vóór het weekend gedaan, dan had ie in het weekend natuurlijk constant politie over de vloer en verdrietige familieleden en dat komt niet over als 'sinds enkele jaren vermist'.
pi_28776944
Wat een eikel. En wat stom van 'm om te denken dat z'n plannetje zou werken. Maakt liefde echt blind? Of zou het sommigen zelfs gek maken?
pi_28778587
volgens mij wilde hij sowieso van zijn gezin af, niet persé voor deze Poolse dame.

hij zegt trouwens ook dat het motief mede in de relatiesfeer lag, uds er speelde blijkbaar nog meer mee
pi_28780017
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 17:22 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

zoiets was het inderdaad ja. Hij had haar verteld dat ze vermist was, of overleden, weet ik niet meer, terwijl ze toen gewoon nog gezond en zwanger thuis op hem zat te wachten. En later heeft hij haar echt vermoord
www.lacipeterson.com
ik ben niet eigenwijs; ik weet het gewoon beter
pi_28781426
Het doet er niet zo veel toe waarom hij het gedaan heeft (wel voor de nabestaanden natuurlijk, want die willen altijd het waarom weten) het is gewoon een krankzinnige eikel. Ben benieuwd welke straf hij krijgt van de rechter (zal wel iets zijn van 10 jaar en TBS ofzo)
pi_28795159
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 17:23 schreef APK het volgende:
Och, als je ego maar groot genoeg is, denk je dat alle anderen door jou te bedotten zijn en dat je overal mee weg kunt komen. En als zij daarachter was gekomen, was haar misschien wel 'een ongelukje' overkomen.
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 11:37:35 #69
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28795217
Neem aan dat die hij die Poolse achter het raam heeft leren kennen?
Bedoel, je gaat niet ff 2 dagen naar NL om iemand te ontmoeten..
pi_28795321
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:37 schreef Loedertje het volgende:
ik denk het toch wel, Loeder, want anders had ze wel geweten dat de man gewoon getrouwd met kindjes was, lijkt me zo.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 juli 2005 @ 11:42:26 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28795371
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:21 schreef sijkweiv het volgende:
Het doet er niet zo veel toe waarom hij het gedaan heeft (wel voor de nabestaanden natuurlijk, want die willen altijd het waarom weten) het is gewoon een krankzinnige eikel. Ben benieuwd welke straf hij krijgt van de rechter (zal wel iets zijn van 10 jaar en TBS ofzo)
Voor een driedubbele moord is 10 jaar wel erg weinig.
Het maximale 20 jaar met TBS lijkt me logischer, maar ja....
pi_28798531
Logischer misschien, maar ik denk dat ie verminderd toerekeningsvatbaar wordt verklaard en daardoor een kortere celstraf krijgt. Is de uitslag van het PBC trouwens al bekend gemaakt of zijn ze nog met hem bezig?
pi_28798714
Richard is toch psychisch ok, lijkt mij?? Waarom dan TBS...etc.

Het duidt er nu op dat hij deze daad met zijn volle verstand heeft begaan. Eerst vreemdgaan, vrouw hersens inslaan en kinderen wurgen en dan een 'keurige' vermissing proberen uit te zetten...

van mij mag hij gewoon direct levenslang de cel in, zonder TBS of Pieter Baan-centrum rompslomp.
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 13:26:06 #74
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28798765
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:40 schreef milagro het volgende:

[..]

ik denk het toch wel, Loeder, want anders had ze wel geweten dat de man gewoon getrouwd met kindjes was, lijkt me zo.
Doorgaans schermen klanten hun privéleven af. Richard moest eerst nog ff opruimen alvorens hij haar een weekendje meenam naar zijn huis
pi_28812795
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 11:37 schreef Loedertje het volgende:
Dat hoeft helemaal niet; er werken tegenwoordig tienduizenden Polen in Nederland, ook (jonge) vrouwen, die hier wekenlang wonen in pensions en af en toe naar Polen gaan. Ik woon in de Bollenstreek en daar wemelt het ervan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')