Ms is zij ook de vrouw die gezien is door een buurvrouw.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Een zeer krappe planning van meneer. Wetende dat je Poolse vriendin komt en dan nog even snel je gezin voordien vermoorden..pfieuw.
dat was toch al opgehelderd? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat weer een andere buurvrouw haar eigen -zelfde type- auto had staan wassen, en dat het dus niet om de auto van Richard H ging.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:40 schreef milagro het volgende:
[..]
Ms is zij ook de vrouw die gezien is door een buurvrouw.
Ze meende toch een dame gezien te hebben die de auto stond te wassen?
Die poolse dame moet nu toch makkelijk te achterhalen zijn.
Ik denk dat we nu in ieder geval wel kunnen zeggen dat Richard H. niet onder invloed van een psychose heeft gehandeld, maar alles netjes heeft gepland en geregeld. Nog even snel vrouw en kinderen opruimen voordat de maitresse komt en daarna rustig toneelspelen alsof ze vermist zijn, zoals hij al eerder tegen haar had gezegd. De ijskoudbloedigheid zelve.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:14 schreef Zephyrus het volgende:
Motief moord Zoetermeers gezin in relatiesfeer
woensdag 13 juli 2005
ZOETERMEER - De 33-jarige Zoetermeerder, die ervan wordt verdacht zijn vrouw Claudia (31) en hun dochters Charlotte (3) en Marieke (5) om het leven te hebben gebracht, onderhield een relatie met een Poolse vrouw. Dat heeft de verdachte verklaard tijdens verhoor. De Zoetermeerder heeft bevestigd dat het motief om zijn gezin in de nacht van 6 op 7 april te vermoorden in de relatiesfeer ligt.
In januari dit jaar zou de Zoetermeerder tegen de Poolse hebben gezegd dat hij getrouwd was en twee kinderen had, maar dat zijn gezin al enkele jaren werd vermist. De Poolse bezocht de Zoetermeerder nog in het weekend van 9 en 10 april in zijn woning in Zoetermeer. Na dit bezoek deed de man op 11 april aangifte van vermissing van zijn vrouw en kinderen.
Uit sectie is gebleken dat de drie gezinsleden zijn gewurgd. De bloedsporen die de politie in het huis van het gezin aan de Haverakker had aangetroffen blijken van Claudia te zijn. Zij was eerst op het hoofd geslagen en daarna door verwurging om het leven gebracht.
Bron: RTV West
Men weet (dacht ik) al wie die poolse dame is. Ik meen gehoord te hebben op het NOS journaal dat mevrouw er niks mee te maken had, echter het zal ook mogelijk zijn dat Richard dat mens aan het werk heeft gezet, van joh, maak jij de auto eens schoon, hij is nogal vies. Die vrouw maakt de auto schoon niet wetende wat voor drama er heeft afgespeeld pakweg 3 dagen geledenquote:Op woensdag 13 juli 2005 13:40 schreef milagro het volgende:
[..]
Ms is zij ook de vrouw die gezien is door een buurvrouw.
Ze meende toch een dame gezien te hebben die de auto stond te wassen?
Die poolse dame moet nu toch makkelijk te achterhalen zijn.
quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:05 schreef milagro het volgende:
deze minnares wist echter vn het bestaan van vrouw en kids af.... en toch kwam ze over, gaat naar zijn huis, vrouw en kids afwezig (want vermoord al) , en daags na haar bezoek geeft meneer ze pas als vermist op...
is dat dan op haar instigatie gedaan? heeft hij haar wel bekend dat hij ze vermoord heeft en was het haar idee om ze als vermist op te geven?
quote:In januari dit jaar zou de Zoetermeerder tegen de Poolse hebben gezegd dat hij getrouwd was en twee kinderen had, maar dat zijn gezin al enkele jaren werd vermist.
Richard H. heeft een verhouding met de Poolse, waarschijnlijk vanaf begin dit jaar, want toen vertelde ie dus dat zijn vrouw en kinderen al enkele jaren vermist zijn (waarschijnlijk om moeilijkheden te voorkomen). In de tussentijd onderhoud hij contact met haar, ze spreken af dat P in het weekend van 9 en 10 april op bezoek komt. P weet niet dat RH vrouw +kids thuis heeft zitten, want die waren immers 'vermist'.quote:deze minnares wist echter vn het bestaan van vrouw en kids af.... en toch kwam ze over, gaat naar zijn huis, vrouw en kids afwezig (want vermoord al) , en daags na haar bezoek geeft meneer ze pas als vermist op...
is dat dan op haar instigatie gedaan? heeft hij haar wel bekend dat hij ze vermoord heeft en was het haar idee om ze als vermist op te geven?
zoiets was het inderdaad ja. Hij had haar verteld dat ze vermist was, of overleden, weet ik niet meer, terwijl ze toen gewoon nog gezond en zwanger thuis op hem zat te wachten. En later heeft hij haar echt vermoordquote:Op woensdag 13 juli 2005 16:56 schreef sijkweiv het volgende:
@marietje34...Idd daar lijkt het heel veel op, ook hij vertelde aan zijn minnares dat zijn brouw vermist was toch? En later bleek hij haar zelf vermoord te hebben inclusief ongeboren kind. Lafbekken...
Lijkt mij een beetje naief gedacht van H.quote:Op woensdag 13 juli 2005 17:14 schreef Zephyrus het volgende:
Om het verhaal toch compleet te maken, vermoord hij dus Clau+kids, die zijn dus niet meer thuis in dat weekend. Mevrouw gaat terug naar Polen of waar dan ook, en R geeft vrouw+kids als vermist op, zodat mocht het plan lukken zij als vermist staan geregistreerd en als mevrouw uit Polen weer terug komt ze samen het leven kunnen vervolgen.
ik zie het nu idd.quote:
Ik denk dat die vrouw gewoon aanneemt dat vrouw en kinderen verdwenen zijn (sinds enkele jaren). Zij gelooft Richard gewoon dat ze weg zijn. Maar inderdaad, ze zou er op den duur wel achter komen. Mochten ze een tijd later samen zijn gaan wonen, dan staat er ook steeds politie voor de deur en ik denk dat mevrouw toch wel even op onderzoek uitgaat wat er is gebeurt met zijn (ex-)vrouw en kids.quote:Op woensdag 13 juli 2005 17:23 schreef APK het volgende:
[..]
Lijkt mij een beetje naief gedacht van H.
Er is een groot verschil tussen een paar jaar vermist en vermist nadat hij die Poolse had leren kennen.
Daar zou ze echt wel achter komen lijkt mij.
www.lacipeterson.comquote:Op woensdag 13 juli 2005 17:22 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
zoiets was het inderdaad ja. Hij had haar verteld dat ze vermist was, of overleden, weet ik niet meer, terwijl ze toen gewoon nog gezond en zwanger thuis op hem zat te wachten. En later heeft hij haar echt vermoord
Och, als je ego maar groot genoeg is, denk je dat alle anderen door jou te bedotten zijn en dat je overal mee weg kunt komen. En als zij daarachter was gekomen, was haar misschien wel 'een ongelukje' overkomen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 17:23 schreef APK het volgende:
Lijkt mij een beetje naief gedacht van H.
Er is een groot verschil tussen een paar jaar vermist en vermist nadat hij die Poolse had leren kennen.
Daar zou ze echt wel achter komen lijkt mij.
ik denk het toch wel, Loeder, want anders had ze wel geweten dat de man gewoon getrouwd met kindjes was, lijkt me zo.quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:37 schreef Loedertje het volgende:
Neem aan dat die hij die Poolse achter het raam heeft leren kennen?
Bedoel, je gaat niet ff 2 dagen naar NL om iemand te ontmoeten..
Voor een driedubbele moord is 10 jaar wel erg weinig.quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:21 schreef sijkweiv het volgende:
Het doet er niet zo veel toe waarom hij het gedaan heeft (wel voor de nabestaanden natuurlijk, want die willen altijd het waarom weten) het is gewoon een krankzinnige eikel. Ben benieuwd welke straf hij krijgt van de rechter (zal wel iets zijn van 10 jaar en TBS ofzo)
Doorgaans schermen klanten hun privéleven af. Richard moest eerst nog ff opruimen alvorens hij haar een weekendje meenam naar zijn huisquote:Op donderdag 14 juli 2005 11:40 schreef milagro het volgende:
[..]
ik denk het toch wel, Loeder, want anders had ze wel geweten dat de man gewoon getrouwd met kindjes was, lijkt me zo.
Dat hoeft helemaal niet; er werken tegenwoordig tienduizenden Polen in Nederland, ook (jonge) vrouwen, die hier wekenlang wonen in pensions en af en toe naar Polen gaan. Ik woon in de Bollenstreek en daar wemelt het ervan.quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:37 schreef Loedertje het volgende:
Neem aan dat die hij die Poolse achter het raam heeft leren kennen?
Bedoel, je gaat niet ff 2 dagen naar NL om iemand te ontmoeten..
Precies. Om er nu gelijk vanuit te gaan dat ze achter het raam zat omdat ze Pools is ..quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:45 schreef emmy het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet; er werken tegenwoordig tienduizenden Polen in Nederland, ook (jonge) vrouwen, die hier wekenlang wonen in pensions en af en toe naar Polen gaan. Ik woon in de Bollenstreek en daar wemelt het ervan.
Zitten d'r lekkere meiden tussen?quote:Op donderdag 14 juli 2005 21:45 schreef emmy het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet; er werken tegenwoordig tienduizenden Polen in Nederland, ook (jonge) vrouwen, die hier wekenlang wonen in pensions en af en toe naar Polen gaan. Ik woon in de Bollenstreek en daar wemelt het ervan.
Het zal wel een informaticus van niks zijn, hij heeft het wel klungelig aangepakt allemaal....quote:
Eens. Ze was niet netjes genoeg, hij voelde zich niet meer op de eerste plaats staan toen er eenmaal koters waren, en met oud en nieuw zoende ze nog een ander ookquote:Op maandag 26 september 2005 14:53 schreef Meaghan het volgende:
Not at all surprising dat zijn 'eigen verhaal' bol staat van zelfmedelijden. HIj geeft zijn vrouw ook nog eens een trap na met dat kulverhaal over die zoen, en dat uit de mond van casanova himself met z'n meerdere verhoudingen tegelijk![]()
Tja zo kan je natuurlijk alles verklaren en of goed praten...... Er zijn zo ongekend veel mensen die in hun jeugd wat naars hebben meegemaakt en als die allemaal zouden los gaan, dan zou het 1 grote puinhoop zijn in de wereld.quote:Op maandag 26 september 2005 13:04 schreef Marietje_34 het volgende:
De rechtbank nam maandagochtend minutieus de levensloop van H. door. Bepalend daarvoor was, onder meer, de scheiding van zijn ouders in 1984.
Ze was ook al een paar keer naar Nederland gekomen.quote:Op maandag 26 september 2005 20:02 schreef Ciurlizza het volgende:
Die Poolse zat overigens gewoon in Polen. Hij was daar al een paar keer wezen doppen.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)drama_zoetermeer.xmlquote:Richard H. zag 'geen uitweg meer'
Richard H. uit Zoetermeer, zag geen uitweg meer dan zijn vrouw Claudia en dochtertjes te vermoorden. Dat bleek bij het begin van het proces tegen de 34-jarige computerdeskundige.
Proces gruwelmoorden Zoetermeer
Verslaggever bij rechtbank
Ruzies
Zijn huwelijk was sinds 2001 in emotioneel opzicht over. Althans, dat vond hij. Zijn vrouw Claudia dacht er anders over. En iedereen om hen heen had eveneens een andere indruk: Richard en Claudia, ouders van gezonde dochters van 3 en 5 jaar oud, leken het goed voor elkaar te hebben. Niemand wist iets van ruzies, niemand wist iets van de steeds talrijker wordende buitenechtelijke relaties van Richard
Moord
De Zoetermeerder staat deze week terecht voor de moord op Claudia en zijn twee dochtertjes, Marieke en Charlotte. H. heeft bekend dat hij hen in de nacht van 6 op 7 april in zijn woning heeft gedood. Hun lichamen begroef hij direct daarna in een zelfgedolven graf in een bos bij het Brabantse Alphen-Chaam.
Ondervraging
De Haagse rechtbank besteedde een volle dag aan de ondervraging van H. Kernpunt daarbij was: verkeerde H. tijdens die fatale nacht in april in paniek, zoals hij zelf beweert, of is de afschuwelijke drievoudige moord het uiterst dramatische slotakkoord van een wanstaltige berekening?
Betrapt
H. heeft verklaard dat de liefde voor zijn vrouw definitief over was toen hij haar betrapte op overspelig gedrag tijdens de oudejaarsnacht van 2001. Claudia zou toen hebben gezoend met H.'s beste vriend. Het heeft er alle schijn van dat H. dit 'zoenincident' heeft verzonnen dan wel opgeblazen tot sterk overdreven proporties.
Affaires
Hoe dan ook, daarna 'walgde' hij van zijn vrouw. H. stortte zich in de jaren daarna in de ene affaire na de andere. Deze verhoudingen werden veelal in stand gehouden via e-mail, chatboxen en sms. In 2004 stuitte hij via een sekssite op internet op Joanna, een Poolse die door middel van een webcam te bewonderen was. H. legde contact met haar, bezocht haar enkele malen in Polen en ontving haar in Nederland. Zijn echtgenote wist van dit alles niets.
Toekomst
Naar eigen zeggen droomde H. over een toekomst met deze Poolse. Zijn gezin stond hem daarbij echter in de weg. In het weekend van 9 en 10 april zou Joanna bij H. op bezoek komen. Bij eerdere gelegenheden had hij de vrouw en zichzelf ondergebracht in vakantiehuisjes, deze keer zou het samenzijn in H.'s woning moeten plaatsvinden. Hij had Joanna wijsgemaakt dat zijn vrouw en kinderen al geruime tijd vermist werden.
Gewurgd
Drie dagen voordat Joanna zou arriveren, pakte H. 's avonds laat een honkbalknuppel, waarmee hij Claudia op het hoofd sloeg. Daarna wurgde hij haar. Vervolgens begaf hij zich naar de slaapkamers van zijn dochtertjes, die hij eveneens wurgde dan wel smoorde. In het weekend na de moorden leefde H. zich uit met zijn geheel onwetende Poolse minnares. Buitengewoon navrant detail is dat hij seks met haar had in het bed waar hij nauwelijks 48 uur eerder zijn vrouw doodde. Bloedspatten bij dat bed die hij niet had kunnen wegpoetsen, dekte hij af met tekeningen van zijn kinderen.
Dubbelleven
Op 22 april arresteerde de politie H. Rechercheurs hadden lucht gekregen van zijn dubbelleven en vonden bloedsporen in zowel zijn woning als zijn auto, waarin hij zijn dode familieleden had vervoerd. Een psycholoog en een psychiater die H. onderzochten, kwamen tot verschillende conclusies. Volgens de psycholoog heeft H. een persoonlijkheidsstoornis, is hij verminderd toerekeningsvatbaar en moet hij verpleegd worden in een tbs-kliniek.
Emotioneel
De psychiater heeft die stoornis niet kunnen ontdekken. Wel vinden beiden dat H. 'emotioneel onaangedaan' is over het drama. Het verschil van inzicht tussen de deskundigen leidt mogelijk tot meer onderzoek naar de psyche van H. De zaak wordt morgen voortgezet.
quote:Volgens de psycholoog heeft H. een persoonlijkheidsstoornis, is hij verminderd toerekeningsvatbaar en moet hij verpleegd worden in een tbs-kliniek.
ziekquote:Op maandag 26 september 2005 21:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ze was ook al een paar keer naar Nederland gekomen.
En ze hebben ook, doodleuk, sex gehad in het bed waar hij zijn vrouw heeft vermoord.
[..]
http://www.rtl.nl/(/actue(...)drama_zoetermeer.xml
Misschien had ie alleen recht op het hele huis en alle spullen als de levensverzekering werd uitgekeerd...quote:Maar wat dan ook vreemd is, waarom hij niet gewoon is gaan scheiden van haar?? De rechtbank is daar nog niet helemaal achter, werd verteld in die uitzending....
Ik had vroeger buren en de buurvrouw kwam ook uit polen. Via zo'n fotoboek ofzo had de man haar leren kennen. Vrouwtje sprak vrij snel een aardig mondje nederlands. Zocht werk, huis netjes, kindjes netjes. Na 5 jaar ofzo nederlands paspoort en dááág manquote:Op maandag 26 september 2005 16:36 schreef JohnDope het volgende:
Die poolse en bulgaarse dames zijn vaak ook niet achterlijk. De mannen uit het westen hebben de illusie dat ze die oostblok dames dom kunnen houden voor in huis.
Meestal gaat dat niet op, de dame uit het oostblok begint eerst rustig de taal te leren en als ze dat kan, gaat ze zich verder ontplooien en als ze ver genoeg is, dumpt ze die - vaak vieze - oudere westerling voor een normale nederlander
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |