abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26405960
Vorige topic: Moeder en kinderen vermist

Moeder en haar twee kinderen vermist
Zoetermeer - Politie Haaglanden is op zoek naar de 31-jarige Claudia Harteveld-Van Veen, haar 5-jarige dochtertje Marieke en haar 3-jarige dochtertje Charlotte. Op maandag 11 april 07.30 uur zijn de vrouw en haar kinderen voor het laatst gezien in de woning van het gezin aan de Haverakker in Zoetermeer. Sindsdien ontbreekt elk spoor van de vrouw en haar twee kinderen. Het is opmerkelijk dat er geen persoonlijke zaken of papieren uit haar woning ontbreken. Mensen die informatie hebben over de vermiste vrouw en haar kinderen kunnen bellen met de politie in Zoetermeer.

Claudia Harteveld
31 jaar; ong.1.75 mtr lang; mager postuur; kastanjebruin lang haar en ze draagt vermoedelijk een kakikleurige stoffen jas tot op de knieën.

Marieke Harteveld
5 jaar; halflang opvallend blond haar en zij droeg die dag een oranje fluorescerend jack.

Charlotte Harteveld
3 jaar; eveneens halflang opvallend blond haar. Charlotte zou een blauwe driekwart stoffen jas kunnen dragen en heeft haar knuffelhond bij zich.

Dinsdag 12 april:
quote:
ZOETERMEER | De politie heeft nog geen spoor van de 31-jarige Claudia Harteveld-Van Veen en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) uit Zoetermeer die sinds gisteren worden vermist. Wel zijn inmiddels 24 tips binnengekomen, waaronder enkele bruikbare.

Richard Harteveld was maandagmorgen omstreeks half acht de laatste die zijn vrouw en kinderen zag. Het gezin was op dat moment nog thuis aan de Haverakker in de wijk Seghwaert. De politie, die een misdrijf niet uitsluit, noemt het opmerkelijk dat de vrouw papieren en pasjes heeft thuisgelaten. De jasjes van de kinderen zijn wel meegenomen. Rechercheurs deden vanmorgen buurtonderzoek en spraken ook met familieleden. Daaruit is volgens een woordvoerder niet duidelijk geworden of de vrouw vrijwillig of onder dwang is vertrokken. Het is evenmin bekend hoe ze zijn vertrokken. Zeker is wel dat Claudia Harteveld geen gebruik heeft gemaakt van haar fiets. Het rijwiel stond gistermiddag met een platte band bij de woning. Gistermiddag cirkelde enige tijd een helikopter boven delen van Zoetermeer, waaronder het Westerpark, maar de politie kon of wilde niet bevestigen of die vlucht met de vermissing te maken had.Uit reacties van buren blijkt niets van eventuele huwelijksproblemen of depressiviteit in het gezin. De meeste buren kennen het gezin nauwelijks.
Nieuwsbericht TV West:
http://www.ftv.nl/videoplayer/index.cfm?id=179949&mode=normal&quality=3&pid=telegraaf

Artikel Telegraaf:
quote:
Verdwijning modelgezin blijft een groot mysterie

De verdwijning van de 31-jarige moeder Claudia Harteveldvan Veen en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) uit Zoetermeer, wordt met de dag mysterieuzer. Zeker nu blijkt dat het gezin Harteveld, met aan het hoofd vader Richard (33), een smetteloze modelfamilie is.

Claudia en Richard op hun trouwdag in 1998.

De politie Haaglanden zit met de handen in het haar. Het korps heeft weliswaar vijftig tips binnengekregen en tien rechercheurs op de zaak gezet, maar moest gisteren na uitvoerig onderzoek een streep zetten door de belangrijkste tip waaraan het team zich vasthield.
Volkomen onduidelijk is nog steeds welk lot dit gezin heeft getroffen. Claudia en Richard staan te boek als voorbeeldige ouders.
De twee zijn zeven jaar getrouwd, goed opgeleid, hebben een prima baan en bezitten een koopappartement. Hun blonde dochtertjes Marieke en Charlotte gaan keurig naar de kleuterschool en de peutersoos. Het gezin is dol op de golden retriever Jack.

De zusjes Marieke (r) en Charlotte.

Richard sloeg maandag alarm toen hij uit zijn werk kwam en zijn gezin niet thuis aantrof. Hij is tot dusver de laatste die Claudia en de kinderen heeft gezien: ’s morgens om half acht trok hij de voordeur achter zich dicht.
Claudia zou de kinderen naar school brengen, maar kwam daar nooit aan. Na uitvoerig politieonderzoek werd duidelijk de drie evenmin op station Palenstein in Zoetermeer zijn geweest, zoals eerder werd getipt.
De moeder en de kinderen verdwenen zonder spullen. Zelfs haar gsm lag nog in huis. Waar Claudia’s sleutels zijn, kon de politie gisteren niet vertellen. De vriendinnen van Claudia zijn gehoord, maar ook zij hebben de politie niet kunnen helpen.
Claudia schetste enkele maanden geleden op internet eigenhandig het beeld van een gelukkige moeder en echtgenote.

"Na de havo heb ik de pabo gedaan. Ben direct gaan werken op een school in Leidschendam. Ik ben getrouwd met Richard en we hebben samen 2 mooie dochters. Marieke van (toen nog, red.) 4 jaar en Charlotte van 3 jaar", schreef de brunette op de website schoolbank. nl. Zij werkt als onderwijzeres op de rooms-katholieke basisschool Maria Bernadette in Leidschendam, waar zij op dinsdag en vrijdag lesgeeft aan groep 1/2c.
Ook Richard, die inmiddels langdurig is verhoord door de politie maar niet als verdachte zou worden beschouwd, gaf er ongeveer twee jaar geleden blijk van een gelukkig mens te zijn: "M’n hobby’s zijn computers, auto’s, sporten en lekkere vakanties in het buitenland en niet te vergeten vissen… Het stappen is er een beetje uit de laatste tijd… Ik heb verder twee prachtige dochters van (toen nog, red.) 2 en 3 jaar oud en ben alweer 5 jaar getrouwd."

Bij het fotootje van zijn kroost schreef hij: "M’n 2 lieve schatten van dochters!!!" De technicus werkt als ict’er op de Hoge Hotelschool in Den Haag. De studenten kregen gisteren een mailtje met een fototje en de mededeling dat Richards vrouw en kinderen worden vermist.
In hun trouwjaar 1998 kochten Richard en Claudia voor 117.500 euro het appartement aan de Haverakker in Zoetermeer. Enorme hypotheekschulden kunnen er niet zijn voor de tweeverdieners.
Zowel Richard als zijn vader, die elke dinsdag op zijn twee kleinkinderen past, wil niets kwijt over de vermissing van het gezin. Ook een woordvoerder van de Maria Bernadette hult zich in stilzwijgen. "Wij mogen van de familie en de politie niet op vragen ingaan."
Volgens buren is de familie Harteveld een doorsnee-gezin. Een buurtbewoonster die bang is om met haar naam in de krant te komen vertelt:
"Iedereen is geschrokken maar niemand weet iets. En hoe ze weg is gegaan weet ook niemand. Niet op haar fiets, want die staat met een lekke band naast de voordeur."

Richard Harteveld

Oproep van haar zus:
quote:
'Lieve zus, laat iets van je horen'
Door Marc Kruyswijk

De zus van de al vijf dagen vermiste Claudia Harteveld-Van Veen uit Zoetermeer roept haar zus op een teken van leven te geven.

Claudia Harteveld

Jacqueline van Veen hoopt dat haar zus en de twee kinderen, die maandagmorgen vroeg voor het laatst zijn gezien, in ieder geval laten weten dat het goed met haar is.

'Hee lieve zus. Als het kan, laat dan iets van je horen. Niets moet, alles mag. Dan zijn wij gerustgesteld en komt de rest uiteindelijk vanzelf goed. Groetjes van je zus en allemaal.'

Jacqueline van Veen heeft zich de afgelopen dagen gestoord aan de berichtgeving in een aantal media over de verdwijning van Claudia. Ze denkt dat haar zus door alle commotie bang zou zijn om van zich te laten horen.

,,Haar hele leven en allerlei roddels zijn op straat komen te liggen. Ik wil dat ze weet dat ze niet bang hoeft te zijn bij ons terug te komen. We willen in ieder geval weten hoe het met haar is.''

Jacqueline van Veen wil niet meer kwijt over haar zus en wil ook niet ingaan op de oorzaak van haar verdwijnen. ,,De politie heeft me op het hart gedrukt weinig te zeggen in verband met het onderzoek.''

Bij de politie zijn al meer dan 50 tips binnengekomen, waarvan een aantal bruikbaar zou zijn. Een tien man sterk rechercheteam werkt aan de zaak. De 31-jarige Zoetermeerse zou maandag gezien zijn op station Palenstein waar ze samen met haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) op de Zoetermeerlijn richting Den Haag zouden zijn gestapt.
Bron: www.ad.nl 15 -04-05
Website van de school waar moeder als leerkracht werkt.
http://www.marberna.nl/

Sporenonderzoek donderdag 21 april:
quote:
Sporenonderzoek woning vermisten
ZOETERMEER | Politie Haaglanden is in Zoetermeer begonnen met een sporenonderzoek in en om de woning van de vermiste Claudia Harteveld en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3). Het gebied rondom de woning aan de Haverakker is afgezet met schermen en er is een politiewachtpost neergezet. Volgens een woordvoerder van het Openbaar Ministerie is het onderzoek nodig om 'bepaalde opties' (bijvoorbeeld of er in de woning een misdrijf is gepleegd) uit te sluiten. De woordvoerder vond het 'te vroeg' om te zeggen of echtgenoot respectievelijk vader Richard Harteveld inmiddels wel als verdachte wordt aangemerkt: "Hij is in elk geval niet aangehouden." Moeder en dochtertjes zijn sinds vorige week maandagmorgen spoorloos. Ze zijn het laatst door Richard Harteveld gezien.
Bron: www.haagschecourant.nl > Zoetermeer.

[ Bericht 51% gewijzigd door Barcelona op 22-04-2005 18:46:35 ]
pi_26406166
uhmzz inside information iemand over de man in kwestie?
Gr33tz
het_ismij
Het verschil tussen een bloem en onkruid is een oordeel
pi_26406431
hey dat is hier in de wijk
pi_26406466
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:09 schreef maxamius het volgende:
hey dat is hier in de wijk
hey bij mij ook,..
lker opgelet
Gr33tz
het_ismij
Het verschil tussen een bloem en onkruid is een oordeel
pi_26406495
Ik las trouwens in het eerste gedeelte dat ze bekend voorkwam, dat zelfde had ik dus ook ben er alleen nog niet uit waarvan...woon zelf ook in de buurt namelijk...
Alleen niet in dezelfde wijk
pi_26406586
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:12 schreef helmavankuyk het volgende:
Ik las trouwens in het eerste gedeelte dat ze bekend voorkwam, dat zelfde had ik dus ook ben er alleen nog niet uit waarvan...woon zelf ook in de buurt namelijk...
Alleen niet in dezelfde wijk
Bij mij idem. Ik heb ook in Zoetermeer gewoond, dus ik dacht dat ik haar misschien daarvan kende. Of ze heeft gewoon een bekend hoofd ofzo.
pi_26406703
dat zal dan wel het geval zijn.....misschien komen we er nog op..
pi_26407076
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:16 schreef Toeps het volgende:

[..]

Bij mij idem. Ik heb ook in Zoetermeer gewoond, dus ik dacht dat ik haar misschien daarvan kende. Of ze heeft gewoon een bekend hoofd ofzo.
ik heb zelf steeds het gevoel dat het op het puntje van mijn tong ligt, waar ik haar van denk te kennen.
ik woon niet in Zoetermeer, kom er zelden, de school is mij wel bekend, omdat ik in de buurt gewoond heb, maar dat is het allemaal niet.
ze zal wel op een bekende Nl lijken dan of zo, dat we allemaal het idee hebben haar ergens van te kennen...
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_26407081
Het blijft verder erg stil rond deze zaak, er komt weinig naar buiten vind ik Qua informatie..
  donderdag 21 april 2005 @ 16:41:00 #10
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_26407145
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:38 schreef milagro het volgende:
ze zal wel op een bekende Nl lijken dan of zo, dat we allemaal het idee hebben haar ergens van te kennen...
Ik vind haar een beetje op Cilly Dartel lijken.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_26407203
Die man zat toen toch de hele dag op zijn werk?
pi_26407220
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:41 schreef kasper het volgende:

[..]

Ik vind haar een beetje op Cilly Dartel lijken.
ik niet

ms denken we haar te (her)kennen omdat we die foto gewoon al vaak gezien hebben, zodat je op een gegeven moment denkt met een bekende te maken te hebben en je je niet meer precies kan herinneren of je die herkenning ook al bij de 1e keer had, dat je de foto zag... ik denk het wel, maar ik weet het niet meer zeker nu, want waar zou ik haar van moeten kennen
  donderdag 21 april 2005 @ 16:44:50 #13
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_26407229
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:43 schreef StephanL het volgende:
Ja, daarom heeft hij ze al in het weekend vermoord en afgevoerd.

Denk ik....
pi_26407269
Vanaf de eerste keer dat ik die foto zag ben ik aan het verzinnen waar ik die vrouw van ken..weet zeker dat ik haar ergens van ken..maar goed..

Het blijft speculeren over wat hoe en wie...
pi_26407319
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:43 schreef StephanL het volgende:
die maandag bedoel je?
ja zo komt het wel in de kranten over, en dat is dus eigenlijk best vreemd, dat zou betekenen dat die kindjes ziek gemeld zijn door de moeder, en dat zou dus het laatste teken van leven zijn en niet dat afscheid bij de voordeur om 07.30 met de vader.

of de school heeft naar huis gebeld, en kreeg daar geen gehoor, belt dan de vader op zijn werk (ik neem aan dat dat telefoonnr bekend is bij de school) en vraagt hem waar de kids zijn, en dat ze geen gehoor thuis krijgen en dan lijkt mij dat de vader dan polshoogte gaat nemen, en niet pas om 17oo uur naar huis gaat en dan ziet dat ze er nog steeds niet zijn..
pi_26407344
Wat opvallend. Bij iedereen komt ze bekend voor. Ook bij mij, en m'n moeder en een kennis
Zelfs al toen we haar voor de eerste keer al zagen. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Volgens mij gaat dit nog lang duren....
  donderdag 21 april 2005 @ 16:51:41 #17
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_26407392
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:49 schreef Zephyrus het volgende:
Volgens mij gaat dit nog lang duren....
Ik denk juist dat ze zeer binnenkort gevonden worden.
pi_26407419
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:48 schreef milagro het volgende:

[..]

die maandag bedoel je?
ja zo komt het wel in de kranten over, en dat is dus eigenlijk best vreemd, dat zou betekenen dat die kindjes ziek gemeld zijn door de moeder, en dat zou dus het laatste teken van leven zijn en niet dat afscheid bij de voordeur om 07.30 met de vader.

of de school heeft naar huis gebeld, en kreeg daar geen gehoor, belt dan de vader op zijn werk (ik neem aan dat dat telefoonnr bekend is bij de school) en vraagt hem waar de kids zijn, en dat ze geen gehoor thuis krijgen en dan lijkt mij dat de vader dan polshoogte gaat nemen, en niet pas om 17oo uur naar huis gaat en dan ziet dat ze er nog steeds niet zijn..
het lijkt mij ook idd, het is allemaal zo vreemd, ik heb me ooit verslapen en de creche belde ook op waar ik bleef, lijkt me sterk dat ze de vader dan niet bellen als ze naar het huis zouden bellen en geen gehoor zouden krijgen...of naar een ander contactpunt.
pi_26407445
Ik hoop dat ze snel gevonden worden alleen heb ik het gevoel dat ze niet levend gevonden zullen worden....
pi_26407867
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:44 schreef milagro het volgende:

[..]

ik niet

ms denken we haar te (her)kennen omdat we die foto gewoon al vaak gezien hebben, zodat je op een gegeven moment denkt met een bekende te maken te hebben en je je niet meer precies kan herinneren of je die herkenning ook al bij de 1e keer had, dat je de foto zag... ik denk het wel, maar ik weet het niet meer zeker nu, want waar zou ik haar van moeten kennen
Ik had het meteen de eerste keer. Ik dacht echt: "Hee, dat is ... " Maar ik kon niet op de naam komen.
  donderdag 21 april 2005 @ 17:26:49 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_26408211
Ze doet me een beetje denken aan Inge de Bruijn

Haar gezicht tenminste
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_26408303
quote:
Op donderdag 21 april 2005 17:26 schreef Troel het volgende:
Ze doet me een beetje denken aan Inge de Bruijn

Haar gezicht tenminste
Ow ja!! inderdaad!! nu je het zegt. Misschien komt ze me (ons) daarom wel zo bekend voor.
  donderdag 21 april 2005 @ 17:32:09 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_26408329

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 april 2005 @ 17:32:42 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_26408347
Inge's lach is hier iets breder, maar toch.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_26409267
quote:
Onderzoek in huis vermiste Zoetermeerse
donderdag 21 april 2005

ZOETERMEER - Politie Haaglanden is donderdag in Zoetermeer bezig met een preventief sporenonderzoek in en om het huis van de vermiste Claudia Harteveld. Volgens het OM wordt het onderzoek niet uitgevoerd vanwege concrete aanwijzingen, maar om enkele opties uit te sluiten. Het huis en een tuin is met grote schermen afgezet. De auto van het het gezin is door de politie weggetakeld voor verder onderzoek.
De 31-jarige vrouw en haar twee dochters Charlotte en Marieke van 3 en 5 jaar oud worden sinds 11 april vermist. Op die maandagmorgen werden ze voor het laatst gezien in hun woning aan de Haverakker. De echtgenoot en vader van de kinderen deed aangifte van vermissing. De politie heeft hem uitgebreid gehoord. Voor zover bekend geldt hij niet als verdachte.
Nadat in de media aandacht besteed was aan de vermissing kwamen er enkele tientallen tips binnen bij de politie.
bron tvwest.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door Barcelona op 21-04-2005 18:20:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')