Levenslang zonder tbs is voldoende. Dan komt ie toch niet meer vrij.quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe kunnen ze hem nu toerekeningsvatbaar hebben verklaard?
Als je een ander hebt dan kun je toch scheiden van je vrouw, je vermoordt haar en je kinderen toch niet? Had ie vantevoren niet kunnen bedenken dat de kans dat men erachter zou komen groot zou zijn?
Waarom wilde hij niet scheiden, te duur misschien?
Maar een gezond mens doet zoiets niet. Hij verdient in ieder geval levenslang, met of zonder TBS.

TBS betekent toch dat zo iemand ook wordt onderzocht? Denk dat dat in dit geval nooit verkeerd is hoor. Maar goed, dat hebben ze al gedaan.quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Levenslang zonder tbs is voldoende. Dan komt ie toch niet meer vrij.

Ik zou daar ook wel benieuwd naar zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2010 02:24 schreef Ryan3 het volgende:
Vraag me aan de andere kant ook af of je er achter kan komen wat de dader beweegd heeft, toch.

Waarom nog geld uitgeven die toch levenslang blijft zitten? Vooral lekker in z'n cel laten zitten en niet behandelen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
TBS betekent toch dat zo iemand ook wordt onderzocht? Denk dat dat in dit geval nooit verkeerd is hoor. Maar goed, dat hebben ze al gedaan.

Hij moet wel kortsluiting gehad hebben, ik kan niets bedenken, waarop hij niet 30 jaar cel had gekregen en dat weet hij zelf ook.quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou daar ook wel benieuwd naar zijn.

Vanavond om 21:20 uur een herhaling op Nederland 1.quote:Op maandag 5 april 2010 20:24 schreef Arcee het volgende:
22.00-23.00 uur
FAMILIEDRAMA VAN ZOETERMEER
Het ontroerende en meeslepende verhaal
van nabestaanden en slachtoffers van
de gezinsmoord in Zoetermeer die
Nederland in april 2005 schokte.
Richard H.,ogenschijnlijk een
doodgewone man,vermoordde zijn vrouw
Claudia en zijn twee dochtertjes van
vijf en drie jaar.Hij dumpte hen in een
kuil in een bos bij het Brabantse Chaam
en gaf ze daarna als vermist op.
Twee weken later werd hij ontmaskerd
als de moordenaar.Richard H.bleek een
een dubbelleven te leiden.
Vanavond om 22:00 uur op Nederland 1.

http://player.omroep.nl/?aflID=10812499quote:Vijf jaar na lugubere gezinsmoord praten ouders, naaste familieleden, buren, vrienden, collega's en rechercheurs over deze zwarte bladzijde in hun leven en onherstelbare gevolgen van het drama voor alle betrokkenen.
Datum uitzending: 05-04-2010. Tijdsduur: 49'18"

"Gaat het allemaal een beetje? Heeft u uw lunchpakketje mee?" Zum kotzen.
 "Gaat het allemaal een beetje? Heeft u uw lunchpakketje mee?" Zum kotzen.  

Dat is echt levenslang.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar hij heeft dus levenslang? Is dat ook echt levenslang, of zou ie toch over een paar jaar weer op vrije voeten kunnen zijn?

Hij heeft geen levenslang!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar hij heeft dus levenslang? Is dat ook echt levenslang, of zou ie toch over een paar jaar weer op vrije voeten kunnen zijn?

Precies, gewoon om te kotsen. Gisteren echt zitten janken bij de verhalen van de achtergebleven familieleden, zoooo zieligquote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:26 schreef Mercer het volgende:
[..]
Hij heeft geen levenslang!
In hoger beroep heeft hij een lagere straf, 20 jaar cel + tbs, gekregen. Dus over 8 jaar gaat hij een tbs kliniek in. "Een professor in de psychologie: de dader moet nog een kans krijgen om kinderen te krijgen".
Vanaf 40.30 min: http://player.omroep.nl/?aflID=10812499
 .
 .

Dus dan heeft ie wel TBS gekregen. Hopelijk verlengen ze dat steeds.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:26 schreef Mercer het volgende:
[..]
Hij heeft geen levenslang!
In hoger beroep heeft hij een lagere straf, 20 jaar cel + tbs, gekregen. Dus over 8 jaar gaat hij een tbs kliniek in. "Een professor in de psychologie: de dader moet nog een kans krijgen om kinderen te krijgen".
Vanaf 40.30 min: http://player.omroep.nl/?aflID=10812499

Inderdaad, ik vind het ook erg vreemd. Ze hadden het bij levenslang moeten laten.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:21 schreef Redux het volgende:
tbs heeft als doel de tbs-gestelde weer terug te laten keren in de maatschappij.
Deze man heeft wat mij betreft geen recht meer op een maatschappij.

Nog eens kans krijgen om kinderen te krijgen?WTFquote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus dan heeft ie wel TBS gekregen. Hopelijk verlengen ze dat steeds.

Gelukkig dat wij dat niet kunnen begrijpen.Anders zouden we hetzelfde als hem zijnquote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik begrijp niet dat je je kinderen kan doden en begraven, en vervolgens vrolijk met je nieuwe liefde kan gaan liggen vozen..
Kan zo iemand wel toerekeningsvatbaar zijn?

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |