Betamax of V-2000quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:48 schreef Cracka-ass het volgende:
Dat videosysteem wat eigenlijk ook beter was als VHS. Ben even de naam kwijt.
Batamax en V2000. Maar Betamax is nog jaren prof. gebruikt.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:48 schreef Cracka-ass het volgende:
Dat videosysteem wat eigenlijk ook beter was als VHS. Ben even de naam kwijt.
laat maar, stond er al een paar keer...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:48 schreef Cracka-ass het volgende:
Dat videosysteem wat eigenlijk ook beter was als VHS. Ben even de naam kwijt.
/ctcp [DCC]MP3^BOT xdcc send #12quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:50 schreef InsaneM666 het volgende:
wat is DCC?
Is dat wel geflopt? Je kan toch niet verwachten tot er gelijk 1 op 5 mensen met zo'n ding rondlopen? De grootste concurrent van de N-gage is de grote collectie telefoontjes van Nokia zelf !quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:50 schreef __Saviour__ het volgende:
N-Gage van Nokia
hd tv?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:48 schreef Cracka-ass het volgende:
Dat videosysteem wat eigenlijk ook beter was als VHS. Ben even de naam kwijt.
whehehequote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:51 schreef HassieBassie het volgende:
De Fiat Croma. Vind je leraar leuk als je dat voorbeeld neemt; hij is namelijk alleen in Nederlnad geflopt, puur en alleen omdat mensen Croma associeerden met bakboter. (niet dat de Croma nou zo'n goede auto was, maar in Nederland verkocht hij substantieel minder dan in de rest van Europa)
Digital Compact Cassette.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:50 schreef InsaneM666 het volgende:
wat is DCC?
Digital Compact Cassete, nog zo'n zinloos briljante vinding van Philipsquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:50 schreef InsaneM666 het volgende:
wat is DCC?
Nog nooooooit van gehoordquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Digital Compact Cassette.
Soort DAT, maar dan van Philips. Het grote voordeel ten opzichte van DAT was dat je in een DCC-apparaat ook conventionele analoge cassettebandjes kon afdraaien. Dat zegt bijna niemand meer iets waarschijnlijk, maar voor mij was dat destijds nog een reden om de overstap op DCC in elk geval te overwegen
Het idee dat Nokia er mee had is toch wel redelijk geflopt. Ze wilden de concurrentie aan gaan met Nintendo, dat is ze echt niet gelukt. Bovendien is het eerste ontwerp N-Gage al snel uit de productie genomen wegens ernstige tekortkomingen in het ontwerp (zoals de batterij er uit moeten halen om een game te verwisselen). Dat noem ik toch een redelijke flop.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:51 schreef Speedski het volgende:
[..]
Is dat wel geflopt? Je kan toch niet verwachten tot er gelijk 1 op 5 mensen met zo'n ding rondlopen? De grootste concurrent van de N-gage is de grote collectie telefoontjes van Nokia zelf !
Ik heb het dan ook over een jaar of 15 geleden hèquote:
Die afstandsbediening was wel hip!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:54 schreef jogy het volgende:
http://www.pmpro.com/hardware/220dv.html
Helemaal geweldig, dat ding. Kon niks, kostte een berg.
Ik heb hem nog staan thuisquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:54 schreef jogy het volgende:
http://www.pmpro.com/hardware/220dv.html
Helemaal geweldig, dat ding. Kon niks, kostte een berg.
Ketchup moet gewoon rood zijnquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:57 schreef seilram het volgende:
De groene ketchup van Heinz is ook geflopt... waarom? Ik denk omdat kinderen niet van groen spul houden...
was een tijdelijke aktiequote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:57 schreef seilram het volgende:
De groene ketchup van Heinz is ook geflopt... waarom? Ik denk omdat kinderen niet van groen spul houden...
7-up Ice Colaquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:01 schreef Quannum het volgende:
Coca Cola had toch ooit eens een cola gelanceerd die niet donker was, maar hetzelfde uitzicht had als gewoon water. Is na een paar weken al uit de rekken gehaald omdat de mensen dat niet meer associeerden met cola.
Komt weer terug onder deze naam, marketing misser van toen wordt succes van nuquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:51 schreef HassieBassie het volgende:
De Fiat Croma. Vind je leraar leuk als je dat voorbeeld neemt; hij is namelijk alleen in Nederlnad geflopt, puur en alleen omdat mensen Croma associeerden met bakboter. (niet dat de Croma nou zo'n goede auto was, maar in Nederland verkocht hij substantieel minder dan in de rest van Europa)
Waar is ie voor bedoeld dan? Ik dacht om kleine bedragen af te rekenen, bijvoorbeeld in de kantine of bij de parkeerautomaat, en ik dacht ook dat de meeste mensen 'm daar inderdaad voor gebruiken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:06 schreef __Saviour__ het volgende:
De Chipknip, die wordt ook nauwelijks gebruikt waarvoor ie bedoeld is
Voor álle kleine aankopen eigenlijk. Dit om de kosten die het verwerken van contant geld met zich meebrengt terug te dringen. Maar dat is nauwelijks gelukt. De chipknip fungeert nu vooral als parkeerautomaat pas.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waar is ie voor bedoeld dan? Ik dacht om kleine bedragen af te rekenen, bijvoorbeeld in de kantine of bij de parkeerautomaat, en ik dacht ook dat de meeste mensen 'm daar inderdaad voor gebruiken.
DCC was echt wel coolquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Digital Compact Cassette.
Soort DAT, maar dan van Philips. Het grote voordeel ten opzichte van DAT was dat je in een DCC-apparaat ook conventionele analoge cassettebandjes kon afdraaien. Dat zegt bijna niemand meer iets waarschijnlijk, maar voor mij was dat destijds nog een reden om de overstap op DCC in elk geval te overwegen
Videobellen gaat nog wel wat worden denk ik. En bijvoorbeeld altijd het nieuws kunnen kijken met videobeelden is ook wel handig.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:12 schreef DamagedBrain het volgende:
en in de toekomst... UMTS. (naar mijn idee)
Wie gaat er nou in godsnaam voetbal kijken op zijn mobiele telefoon of herhalingen van Lingo ofzo...
Ja Punica Oase!!! Geweldig, wat was ook alweer de reden? Er staat me iets van bij dat het niet meer verkocht mocht worden. In het buitenland wordt het nog wel verkocht trouwens.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:02 schreef Harry_Sack het volgende:
nog iets recenter:
[afbeelding]
De Philips laserdisc
De Philips wk zapper (afstandsbediening met flessenopener en simpele afstandsbediening)
[afbeelding]
De Punica Oase
Ja dat is wel waar...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Videobellen gaat nog wel wat worden denk ik. En bijvoorbeeld altijd het nieuws kunnen kijken met videobeelden is ook wel handig.
Ja ok, da's waarquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Voor álle kleine aankopen eigenlijk. [...] Maar dat is nauwelijks gelukt. [...]
grappigquote:
De bedragen die de telecomaanbieders neerlegden voor de UMTS-frequenties waren inderdaad belachelijk hoog. Maar die veilingen vonden dan ook nog plaats tijdens die hele internethype.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:18 schreef DamagedBrain het volgende:
Andersgezegd denk ik niet dat ze de bedragen die zijn neergelegd voor UMTS frequenties terugverdiend worden.
Geen idee, het sloeg gewoon niet aan, maar de reklame wilde maar niet stoppenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:16 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ja Punica Oase!!! Geweldig, wat was ook alweer de reden? Er staat me iets van bij dat het niet meer verkocht mocht worden. In het buitenland wordt het nog wel verkocht trouwens.
Conclusie: FLOPquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De bedragen die de telecomaanbieders neerlegden voor de UMTS-frequenties waren inderdaad belachelijk hoog. Maar die veilingen vonden dan ook nog plaats tijdens die hele internethype.
Bij de consument zal het wel goed aanslaan, vooral bij de jongeren. Maar door die hoge betaalde bedragen zal er niet zoveel aan verdiend worden als gehoopt.
hm, dat vond ik dan wel lekker eigenlijk, vooral de citroensmaaktquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:26 schreef Stienn het volgende:
zinnes van Grolsch?
laserdisc is in europa niet aangeslagen maar in japan en america was het toch een succes.quote:
Dat is wel degelijk een succes geweest, behalve hier in Nederland.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:30 schreef MaRySe het volgende:
De zip drive is ook niet zo een succes geworden !
Pampers?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:31 schreef Integrity het volgende:
Chocomel is best een marketingmisser, Pampers ook. Het komt door de merknaam waarmee je te vaak geconfronteerd wordt. Het product is goed, maar als je een chocomel besteld kun je wel eens Choq krijgen. Chocomel staat voor chocolademelk, maar is een merk. Pampers zelfde verhaal.
Nou ja.. ik heb een kast vol zipjes maar in eens kwam de cd of zoquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:33 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk een succes geweest, behalve hier in Nederland.
(heb nog steeds zo'n ding aan m'n PC hangen... en hij doet het na bijna 8 jaar nog steeds perfect)
Als je ze kwijt wilt...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:34 schreef MaRySe het volgende:
Nou ja.. ik heb een kast vol zipjes maar in eens kwam de cd of zo
Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?quote:
Net als luxaflex (schrijf je dat zoquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:31 schreef Integrity het volgende:
Chocomel is best een marketingmisser, Pampers ook. Het komt door de merknaam waarmee je te vaak geconfronteerd wordt. Het product is goed, maar als je een chocomel besteld kun je wel eens Choq krijgen. Chocomel staat voor chocolademelk, maar is een merk. Pampers zelfde verhaal.
Jepquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef BOKA het volgende:
[..]
Net als luxaflex (schrijf je dat zo), tip-ex, duck-tape....
nou, ik zit midden in de luiers (kind van bijna 2 ) en wij zeggen tegen de albert heijn ,supermarkt luiers toch echt geen Pampers, dat is voor mij echt een merknaam.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?
Zijn het daar meer mensen mee eens?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef highworker het volgende:
[..]
nou, ik zit midden in de pampers (kind van bijna 2 ) en wij zeggen tegen de albert heijn ,supermarkt luiers toch echt geen Pampers, dat is voor mij echt een merknaam.
Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?
Vooral omdat ze het met de discman wéér dedenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:43 schreef Integrity het volgende:
Dat zijn idd behoorlijke missers
Luiers of pampers is voor mij hetzelfde iig. Maar ja, ben ook geen moeder en zal dat ook niet snel worden.quote:
Is het product niet geflopt... Het is alleen een dermate groot succes geworden dat mensen de merknaam associeren met een soort product.quote:
Shit... te laatquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).
En vervolgens maken ze dezelfde fout met de Discman.
Eensch. Ik zit totaal niet in de kinders, nu niet en nooit niet, maar voor mij is Pampers zeker niet synoniem met 'wegwerpluier'.quote:
ik begrijp wat je bedoelt, en er zijn veel voorbeelden van, maar met Pampers hebben wij het niet.quote:
Nee hoor, hiermee heb ik besloten dit argument niet in de SWOT te verwerken. Dank!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:45 schreef Frollo het volgende:
[..]
Eensch. Ik zit totaal niet in de kinders, nu niet en nooit niet, maar voor mij is Pampers zeker niet synoniem met 'wegwerpluier'.
Een beter voorbeeld is waarschijnlijk Spa. Als je een spa rood bestelt, is het niet vreemd als je Sourcy of iets anders krijgt.
Maar we dwalen af
Sony-ericsson wel.. maar dat is weer sonyquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).
En vervolgens maken ze dezelfde fout met de Discman.
Maar dan ist toch geen flop???quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:44 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Vooral omdat ze het met de discman wéér deden
Dat heet een joint venture, da's andere koekquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:46 schreef tonks het volgende:
[..]
Sony-ericsson wel.. maar dat is weer sony
Wel een flop, je hele volwassenheidsfase naar de malle moeren doordat concurrenten het sneller konden laten associeren met de naam discman en dus Sony.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:47 schreef blieblie het volgende:
[..]
Maar dan ist toch geen flop???
Tis jammer dat de consumer bij "Discman" niet denkt aan het Sonyapparaatje maar aan een portable cd-speler.
Het betekend wel dat ze bij Sony erg goeie pakkende namen weten te verzinnen
Welke fout in godsnaam? Het is marketingtechnisch gezien een zegen als de consument jouw merknaam gebruikt om een hele productgroep aan te prijzen..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).
En vervolgens maken ze dezelfde fout met de Discman.
Anders doe jij ff een normale naam....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:01 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
de Sinclair QL
de Commodore CDTV
de Sega 32x, Saturn, Dreamcast en Nomad
de Atari Falcon en Jaguar
de Bandai Wonderswan
de NeoGeo pocket
de 3DO
de GP32 (hoewel deze wel populair is bij hobbyisten)
En vast nog een hele hoop meer computertjes
quote:
mee eensquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef highworker het volgende:
[..]
nou, ik zit midden in de luiers (kind van bijna 2 ) en wij zeggen tegen de albert heijn ,supermarkt luiers toch echt geen Pampers, dat is voor mij echt een merknaam.
Wat heeft dit te maken met de naam discman? Als Pepsi haar naam verandert in Coke, worden klanten toch ook misleid?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:57 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Welke fout in godsnaam? Het is marketingtechnisch gezien een zegen als de consument jouw merknaam gebruikt om een hele productgroep aan te prijzen..
Zie Spa, Xerox, Kodak..
Ontopic: 1 van de grootste flops allertijden die bijna het waardevolste merk aller tijden om zeep hielp: New Coke. Zoeter, leek meer op Pepsi, enorme marketing, maar helaas: het was niet te zuipen. lees dit
Ja, hier heten luiers gewoon luiers en geen pampers. Pampers betekend niet luier maar "te duur".quote:
CDI moest de eerste stap worden naar interactieve televisie. Eigenlijk was het een videospeler en spelcomputer in één apparaat. Het idee op zich was goed, de uitwerking stukken minder.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:03 schreef LissaP het volgende:
wat was CDI ook alweerik weet dat het heeel eventjes een hot item was, maar wat het nou precies inhield..
Zit verschil in kwaliteit. Zolang de toegevoegde waarde de prijs compenseert voor jouw geloofwaardigheidsgevoel is het goed, toch? Katoenen luiers zijn het goedkoopst trouwens, ideetje?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:15 schreef abraham het volgende:
[..]
Ja, hier heten luiers gewoon luiers en geen pampers. Pampers betekend niet luier maar "te duur".
katoen het goedkoopst valt nog te bezien als je waskosten en arbeidstijd goed gaat berekenen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:23 schreef Integrity het volgende:
[..]
Zit verschil in kwaliteit. Zolang de toegevoegde waarde de prijs compenseert voor jouw geloofwaardigheidsgevoel is het goed, toch? Katoenen luiers zijn het goedkoopst trouwens, ideetje?
Anders zeik jij niet zo offtopicquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:05 schreef DamagedBrain het volgende:
[..]
Anders doe jij ff een normale naam....
Naar de supermarkt gaan met je auto of brommer om luiers te halen kost ook arbeid en benzine, dat is de meest gangbare als het gaat om vervoersmiddel. Oppertunity costing in dit gevalquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:25 schreef highworker het volgende:
[..]
katoen het goedkoopst valt nog te bezien als je waskosten en arbeidstijd goed gaat berekenen.
Jaa, dat was zo lekker! Maar door wie was dat nou gelanceerd, pepsi of coca cola. Ik herinner me dat t coca cola was. Maar de naam 7up dat is van pepsi. Want coca cola die heeft sprite...?quote:
Ald klanten de naam discman gebruiken als ze een draagbare cd-speler met koptelefoon bedoelen, is dat toch niet de schuld van de concurrenten van Sony? Het is wel een bewijs dat de merknaam van Sony zo sterk is dat consumenten hem gebruiken om een productgroep te benoemen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:13 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met de naam discman? Als Pepsi haar naam verandert in Coke, worden klanten toch ook misleid?
Een zegen? Mensen willen dankzij Sony een Discman aanschaffen, ze gaan naar de winkel, zien een leuke Merk X portable CD-speler liggen, kopen het en zijn blij met hun "Discman". Ja, echt een zegen voor Sonyquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:57 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Welke fout in godsnaam? Het is marketingtechnisch gezien een zegen als de consument jouw merknaam gebruikt om een hele productgroep aan te prijzen..
In katoenen luiers is de hele wereldbevolking eeuwenlang opgegroeid tot aan begin jaren zeventig.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:47 schreef Omkron het volgende:
FF een vraagje tussendoor.. katoenen luiers.. zijn dat hergebruik dingen ofzo.. ?![]()
Ik gaf geen verwijten naar de concurrent toe hoor, dat is een ontwikkeling waar je als bedrijf rekening mee kunt houden. Coca Cola kun je op elke hoek van de straat kopen, die 4 miljard missen ze vast nietquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:48 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ald klanten de naam discman gebruiken als ze een draagbare cd-speler met koptelefoon bedoelen, is dat toch niet de schuld van de concurrenten van Sony? Het is wel een bewijs dat de merknaam van Sony zo sterk is dat consumenten hem gebruiken om een productgroep te benoemen.
Beter kun je het als fabrikant echt niet hebben hoor..
En nee, dat heeft niets te maken met het New Coke verhaal, vandaar dat ik daar ook het woordje Ontopic voor had gezet. Feit blijft dat New Coke een flop was ter waarde van 4 miljard dollar, en ik denk niet dat er in de geschiedenis een duurdere flop is geweest dan deze.
Lekker hoor..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
In katoenen luiers is de hele wereldbevolking eeuwenlang opgegroeid tot aan begin jaren zeventig.
Deze luiers kun je, hoe vreemd dat ook in je oren klinkt, gewoon wassen, net zoals je T-shirt bijvoorbeeld.
Dan zijn ze toch niet uit de handel gehaald? Of zie ik dat nu verkeerd?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef woeeiiii het volgende:
Coca cola vanilla trouwens ook, was veel reclame op tv en ik tijdschriften, met "reward your curiosity, try vanilla coke" maar het is ondertussen al uit de handel gehaald (de 1.5 l flessen, de kleine 0.5 l flesjes zijn nog wel te koop).
Ik ben van 1981 en ik heb die dingen ook nog aangehad. En heb geen geitewollensokken ouders ofzo.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
In katoenen luiers is de hele wereldbevolking eeuwenlang opgegroeid tot aan begin jaren zeventig.
Deze luiers kun je, hoe vreemd dat ook in je oren klinkt, gewoon wassen, net zoals je T-shirt bijvoorbeeld.
De 1.5 L flessen wel, verkochten niet genoeg...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:57 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dan zijn ze toch niet uit de handel gehaald? Of zie ik dat nu verkeerd?
Geografische markten zijn best moeilijk om grip op te krijgen, kun je het beste overlaten aan regionale kenners. Is wel interessant als je denkt aan Europese lifestylesegmentatie, bijvoorbeeld op de Europese... gebruiker.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:04 schreef woeeiiii het volgende:
[..]
De 1.5 L flessen wel, verkochten niet genoeg...
In Duitsland nog gewoon te koopquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:02 schreef Harry_Sack het volgende:
De Punica Oase
Jaaaaaa, 2Toview ofzo! Dan kon je een videoband kopen en na twee keer afspelen wiste de band vanzelf. Alsof je daar wat aan hadquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:22 schreef Stranger het volgende:
Een paar jaar geleden kwamen ze met films op videoband die maar een paar keer afgespeeld konden worden, en daarom goedkoper waren. Complete flop ook.
Klets, ik heb ze vanmiddag nog gezien bij de AH en op albert.nl is Coca cola vanilla ook gewoon nog in flessen van 1.5l te bestellen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:04 schreef woeeiiii het volgende:
[..]
De 1.5 L flessen wel, verkochten niet genoeg...
Fiat Croma is weer opnieuw geintroduceerd. Pampersverhaal is al afgerond. Dank!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
In Duitsland nog gewoon te koop
--
Fiat Croma vind ik één van de beste suggesties
--
Pamper is toch gewoon een merknaam? Zowel katoenen luiers als plastic luiers zijn luiers. Maar omdat Pamper zo groot is, noemen veel mensen een luier een pamper. Zelfde verhaal met Jif. Is een merknaam, maar wordt/werd als synoniem voor alle soorten gebruikt. Geldt ook voor 7Up.
Maxxers had je ookquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:27 schreef greatgonzo het volgende:
De Buzzer of aanverwanten
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:21 schreef Lienekien het volgende:
Ze hebben jaren geleden geprobeerd om pijproken hip te maken onder jongeren. Ze begonnen met zo'n reclamecampagne van posters waarbij je geen idee had waar het over ging ... Later is dat nog váák nagedaan. Er hoorde ook een of ander trendy pijpje bij. Het merk was Tattoo. Niks geworden.
kangoo jumpers ofzo?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:32 schreef ChrisJX het volgende:
Van die skates waar in plaats van wieltjes een soort vering onder de schoen zat. Als je dan liep stuiterde je en die manier van bewegen zou extra calorieverbrandend zijn ofzo
Deze dus:
[afbeelding]
En dan nog vraagt Fiat zich af waarom ze het zo slecht doen.. Ze maken gewoon dezelfde fout nog maar een keer, een andere naam verzinnen was nét teveel moeitequote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:27 schreef Integrity het volgende:
[..]
Fiat Croma is weer opnieuw geintroduceerd.
Ja.. die ken ik nog wel.. zagen er altijd lekker uit moet ik zeggen.. zou ze bijna opeten..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:56 schreef Roquefort het volgende:
Buddies!
Ik kan helaas zo snel geen plaatje vinden, maar het zijn van die roze kauwgumachtige dingetjes die je nog weleens op een oude muur kan aantreffen, op een plek waar ooit een poster had moeten hangen, die men na 5 keer erafvallen binnen de eerste week toch maar in de prullenbak heeft gedonderd.
(Het biologisch afbreken van een buddy duurt drie millennia, vermoed ik)
Blikjes ook nogquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef woeeiiii het volgende:
Coca cola vanilla trouwens ook, was veel reclame op tv en ik tijdschriften, met "reward your curiosity, try vanilla coke" maar het is ondertussen al uit de handel gehaald (de 1.5 l flessen, de kleine 0.5 l flesjes zijn nog wel te koop).
Bestaan ook nog gewoon, mijn vriend werkt bij een kantoorboekhandel en ze verkopen volgens hem vrij goed. http://discountoffice.nl/shop/p/d/pritt-poster-buddies-pb105/quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:56 schreef Roquefort het volgende:
Buddies!
Ik kan helaas zo snel geen plaatje vinden, maar het zijn van die roze kauwgumachtige dingetjes die je nog weleens op een oude muur kan aantreffen, op een plek waar ooit een poster had moeten hangen, die men na 5 keer erafvallen binnen de eerste week toch maar in de prullenbak heeft gedonderd.
(Het biologisch afbreken van een buddy duurt drie millennia, vermoed ik)
Het is hier in Almelo nog steeds te koop, halve liter en anderhalve liter..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef woeeiiii het volgende:
Coca cola vanilla trouwens ook, was veel reclame op tv en ik tijdschriften, met "reward your curiosity, try vanilla coke" maar het is ondertussen al uit de handel gehaald (de 1.5 l flessen, de kleine 0.5 l flesjes zijn nog wel te koop).
Bestaat ook niet meer. Was gewoon een creditcard en is nu vervangen door de ING Card.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:29 schreef Harry_Sack het volgende:
je hoort ook nooit meer wat van de e-go kaart van de postbank, daarmee kon je op internet boodschappen tot 250 euro doen..
Met een scanner en een computer kon je via je geluidskaart ALLE berichten meelezen. Leuk was datquote:
en als je een beetje handig bent; videoband open maken magneet mechanisme eruit halen en voila een videofilm die niet gewist word! (zelf uitgeprobeert)quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Jaaaaaa, 2Toview ofzo! Dan kon je een videoband kopen en na twee keer afspelen wiste de band vanzelf. Alsof je daar wat aan had
Een soort premature sms toch? Je kon wel berichten ontvangen, maar niet zelf sturen, dus je moest altijd terugbellen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:51 schreef Frank-NL het volgende:
Met een scanner en een computer kon je via je geluidskaart ALLE berichten meelezen. Leuk was dat
Ja gewoon tekstberichten... en die werden gewoon ongecodeerd verstuurd op een standaardfrequentie, sterker nog bij elke zendmast kwamen ALLE berichten langs omdat die masten niet wisten waar de ontvanger wasquote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:48 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Een soort premature sms toch? Je kon wel berichten ontvangen, maar niet zelf sturen, dus je moest altijd terugbellen.
Je vergeet een hele voor de hand liggende: De Nintendo Virtual Boy.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:01 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
de Sinclair QL
de Commodore CDTV
de Sega 32x, Saturn, Dreamcast en Nomad
de Atari Falcon en Jaguar
de Bandai Wonderswan
de NeoGeo pocket
de 3DO
de GP32 (hoewel deze wel populair is bij hobbyisten)
En vast nog een hele hoop meer computertjes
Lijkt me dan juist geen marketingmisser hequote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:31 schreef Integrity het volgende:
Chocomel is best een marketingmisser, Pampers ook. Het komt door de merknaam waarmee je te vaak geconfronteerd wordt. Het product is goed, maar als je een chocomel besteld kun je wel eens Choq krijgen. Chocomel staat voor chocolademelk, maar is een merk. Pampers zelfde verhaal.
Die heeft gewoon teveel geld gekost voor Microsoft waardoor de winst laag bleef.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:15 schreef InsaneM666 het volgende:
De Xbox is in principe toch ook geflopt?
Ik kom uit '87 en ik heb die ook aangehadquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
In katoenen luiers is de hele wereldbevolking eeuwenlang opgegroeid tot aan begin jaren zeventig.
Deze luiers kun je, hoe vreemd dat ook in je oren klinkt, gewoon wassen, net zoals je T-shirt bijvoorbeeld.
Ik ken ze wel, maar of ik ze zelf heb gedragen weet ik niet. Zou ook kunnen dat me zus die had.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:54 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ik kom uit '87 en ik heb die ook aangehad
Beter voor het milieu..
je kunt er ook gewoon een paperclip in doen (aan de zijkant waar dat gaatje zit) en dan kun je m ook kijken net zolang tot er alleen nog maar sneeuw op je band staat.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:43 schreef calastra het volgende:
[..]
en als je een beetje handig bent; videoband open maken magneet mechanisme eruit halen en voila een videofilm die niet gewist word! (zelf uitgeprobeert)
Tamagochi's waren hier ook een tijdje niet aan te slepen dus mislukt zou ik het niet noemen. Dat het minder populair is dan in Japan heb je met wel meer gadgetsquote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:47 schreef greatgonzo het volgende:
tamachochi? Jarenlang rage in Japan, hier twee maandjes op de schoolpleinen?
Wordt bij de Jumbo nog wel verkochtquote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef pinominie het volgende:
Fluff (hoe je het ook schrijft) van die smeerbare marshmellow zooi voor op brood
Toevallig vandaag nog gebruikt, na zeer lange tijd, door het lezen van dit topicquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:05 schreef King_Nothing het volgende:
Dat de chipknip zo weinig gebruikt word is wel jammer, ik vind 't echt een perfect betaalmiddel.
Dat was ook mijn point 3 pagina's terug, maar ze snappen het niet geloof ikquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:45 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Lijkt me dan juist geen marketingmisser he.
Wat heb je dan precies aan een merknaam, als mensen niet aan jouw producten denken, maar aan jouw producten en die van al je concurrenten erbij? Hoe onderscheid je je dan?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:31 schreef blieblie het volgende:
[..]
Dat was ook mijn point 3 pagina's terug, maar ze snappen het niet geloof ik.
Wanneer is een product geflopt?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Wat heb je dan precies aan een merknaam, als mensen niet aan jouw producten denken, maar aan jouw producten en die van al je concurrenten erbij? Hoe onderscheid je je dan?
Vanilla Coke wordt hier in de VS nog overal verkocht. Coke with Lime trouwens ook.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef woeeiiii het volgende:
Coca cola vanilla trouwens ook, was veel reclame op tv en ik tijdschriften, met "reward your curiosity, try vanilla coke" maar het is ondertussen al uit de handel gehaald (de 1.5 l flessen, de kleine 0.5 l flesjes zijn nog wel te koop).
Kom eerst maar eens met wat voorbeelden/bronnen uit je eigen betoog. Je lult mooi hoor, maar inhoudelijk is het veel te algemeen. Kijk je zo doorheenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:52 schreef blieblie het volgende:
[..]
Wanneer is een product geflopt?
Als de ontwikkeling meer kost dan de opbrengsten.
(Of meer geaccepteerd in de maatschappij "Als een product niet aangeslagen is")
Ik denk niet dat dat het geval was van de Walkman en Discman.
Ik weet zo geen cijfers, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij Sony verlies hebben geleden op de Walkman en/of Discman, dus dat kan je wegstrepen.
En het tweede punt.... Beiden waren een enorm succes. Of ze nu met het logootje van Sony kwamen of een ander logo. Die dingen zijn retegoed verkocht.
Een merknaam wordt in de volksmond meestal overgenomen als productnaam wanneer je als eerste bent EN een erg goeie naam er aan gegeven hebt. In mijn ogen is dat eerder een successtory dan een flop. Je zult geen merknamen welke overgenomen zijn naar productnamen tegenkomen welke failliet zijn gegaan. En waar het productnaam nog wel levend van is (dwz. de producten worden nog wel verkocht ondanks dat de officiële producent er failliet aan gegaan is doordat het desbetreffende product geflopt is).
Mocht er wel 1tje zijn ben ik benieuwd welke.
Ik zou iig erg vereerd zijn als de maatschappij een door mij verzonnen merknaam overneemt als productnaam.
Overigens studeer ik Informatica en geen Marketing of Commerciële Economie, maar dit is gewoon wat ik in de loop der jaren gelezen heb icm. met wat ik daar uit geconcludeerd heb. Dus het kan best zijn dat ik er naast zit. Wil ik alleen wel voorbeelden hebben.
In Nederland wel ja, maar dat komt denk ik voornamelijk door het weggebruik van de Nederlanders. In de omgeving Los Angeles en vele andere streken in de VS is de carpool strook een daverend succes!quote:
Enkele voorbeelden van merknamen welke productnamen geworden zijn:quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:56 schreef Integrity het volgende:
[..]
Kom eerst maar eens met wat voorbeelden/bronnen uit je eigen betoog. Je lult mooi hoor, maar inhoudelijk is het veel te algemeen. Kijk je zo doorheen. Doe je best!
Ik heb het over keiharde verkoopcijfers, niet over merknamen. Zoals ik al zei, je lult algemeen. Het is niet persoonlijk, maar bekijk mijn betoog anders ff over marketing.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:57 schreef blieblie het volgende:
[..]
Enkele voorbeelden van merknamen welke productnamen geworden zijn:
Cola
7up
Fristi
(onderstaande met dank aan dit topic)
Walkman
Luxaflex
Pampers
Discman
Whatever.... Der zijn er nog massa's, maar daar kan ik zo snel ff niet opkomen.
Ik zei al dat ik geen cijfers heb...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:58 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik heb het over keiharde verkoopcijfers, niet over merknamen. Zoals ik al zei, je lult algemeen. Het is niet persoonlijk, maar bekijk mijn betoog anders ff over marketing.
De ZIP drive werd inderdaad al snel achterhaald toen CD-RW schijven goedkoop werden en deze in vrijwel elke computer gelezen konden worden. De ZIP met 100 Mb (en later 250 Mb) kan niet tippen aan een CD-RW schijf van 650 Mb natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:30 schreef MaRySe het volgende:
De zip drive is ook niet zo een succes geworden !
Jah, das jouw meningquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:59 schreef Integrity het volgende:
Marketing in het algemeen is serieus
Hier heb je m
Wij noemden het flesje met de zoute aroma vloeistof erin altijd een flesje "Maggi" terwijl dat het merk is, niet de naam van het produkt.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:57 schreef blieblie het volgende:
Enkele voorbeelden van merknamen welke productnamen geworden zijn:
Ik heb er nog 1 in mijn px zittenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:01 schreef maartena het volgende:
[..]
De ZIP drive werd inderdaad al snel achterhaald toen CD-RW schijven goedkoop werden en deze in vrijwel elke computer gelezen konden worden. De ZIP met 100 Mb (en later 250 Mb) kan niet tippen aan een CD-RW schijf van 650 Mb natuurlijk.
Ik had er trouwens ook eentje, een interne.
Probeer het eens met mij in de praktijk, zou ik zo zeggen. Ik heb wel een paar casussen voor je die je mag uitwerken. Hoe denk je over de Philips problematiek van de afgelopen decenia?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:02 schreef blieblie het volgende:
[..]
Jah, das jouw mening.
Mijn mening is dat je met gezond verstand een heel aardig eind komt in de marketing.
In de paar "Marketing vakken" die ik gevolgd heb *op HBO Niveau, whoho.... become all impressed* kwam ik niets speciaals tegen... Alleen bevestiging van hetgeen wat ik al wist.
Dat ze te weinig naar de consument kijken en te veel naar het productquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:03 schreef Integrity het volgende:
[..]
Probeer het eens met mij in de praktijk, zou ik zo zeggen. Ik heb wel een paar casussen voor je die je mag uitwerken. Hoe denk je over de Philips problematiek van de afgelopen decenia?
Ben ik met je eens. Je mist ook het interne aspect van de organisatie, maar in grote lijnen heb je het helemaal goed.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:08 schreef blieblie het volgende:
[..]
Dat ze te weinig naar de consument kijken en te veel naar het product.
Het gaat de consument niet alleen om de technische snufjes, maar vooral om de looks, het gevoel wat je erbij krijgt en de bereikbaarheid (hoe makkelijk kan je aan de benodigde extensions komen, hoe makkelijk krijg je het ding werkende, etc.) Bij Philips werkten in principe alleen "nerds" welke meer oog hadden voor het technische verhaal ipv. het consumenten verhaal.
Ze hebben tig ontzettend geweldige ontwikkelingen gedaan, stonden aan de voet van de hederdaagse Console, cd ontwikkeld etc. etc. Ze konden het alleen niet presenteren. Niet distribueren, niet verkopen, niet designen. Momenteel gaat het de goeie kant op, de producten krijgen leuke designs, gebruikersvriendelijkheid gaat vooruit, de producten sluiten beter aan op de doelgroep, etc. Maar ideaal is het nog niet.
was dat niet een of ander tijdschrift?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:09 schreef Sjonnjoop het volgende:
Webberzelfs na herstart jammerlijk gefaald
ja dat is toch wel de grootste flop ever denk ikquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:49 schreef Conflict het volgende:
DCC
Intern... Tjaah, ken ik Philips niet goed genoeg voorquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:10 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Je mist ook het interne aspect van de organisatie, maar in grote lijnen heb je het helemaal goed.Had een andere studie gedaan man!
Maar je mist wel iets... hoe kom je erachter wat er leeft. Wat moet je onderzoeken, hoe moet je het formuleren. Hoe werk je het uit? Hoe vertaal je het? Waar leg je de grens in core-business en marktwensen. Wil je het fingerspritzengefuhl toepassen, zoals jij.. of neem je dan toch een risico met zoveel mensen die voor hetzelfde bedrijf werken? Hoe werk je met betrouwbaarheid? Hoe krijg je het budget rond of ga je werken met je budget? Waar moet je beginnen? Hoe ontwikkel je een product? Waar let je op op macro, meso en micro economisch niveau? Wat hebben internationale ontwikkelingen voor effect wanneer het gaat om jouw bedrijfvoering. Hoe formuleer je je doelstellingen tot een plan en controleer je het? Wat doe je met je doelstellingen als het gaat om naamsbekendheid? Welke strategie zou je kiezen? Hoe meet je het effect, als je weet dat 50 % toch weggegooid geld is? Is good really good enough? Hoe bereidt je het gesprek met de klant voor? Neem je een reclamebureau in dienst en wat moet je brieven? Hoe wil je je doelgroep eigenlijk bepalen en is het wel de juiste doelgroep? Kies je voor communicatie met je detaillist, consument of kies je zelfs voor consumenten? Welke distributiekanalen kies is voor mijn product? Hoe introduceer ik het product? Welke communicatiestrategie volg ik met mijn homogeen product? Welke wetgeving speelt er mee als het gaat om communicatie of productie? Welke ethische kaders moet ik bedenken als ik denk aan reputatie en persoonlijk moraal?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:10 schreef blieblie het volgende:
Ik kan nog tig jaar verder gaan over Philips maar de kern blijft dat ze een evenwicht moeten vinden tussen gebruiker en technologie.... Creeer een gevoel rond een product.... Geen kil imago van "ons product kan dit dit en dat".
in België heet Chocomel Cécémelquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:31 schreef Integrity het volgende:
Chocomel is best een marketingmisser, Pampers ook. Het komt door de merknaam waarmee je te vaak geconfronteerd wordt. Het product is goed, maar als je een chocomel besteld kun je wel eens Choq krijgen. Chocomel staat voor chocolademelk, maar is een merk. Pampers zelfde verhaal.
Smaakt het net zo lekker?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:18 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
in België heet Chocomel Cécémel
komt omdat pamper als eerste en lange tijd enige op de markt was, net zoals Kodak, Bic, enz...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?
Op ongeveer 65% van je vragen heb ik wel een antwoord, de rest niet omdat ik geen flauw idee heb waarover het gaatquote:
Euh, nee.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:15 schreef InsaneM666 het volgende:
De Xbox is in principe toch ook geflopt?
Xbox en PS2 hebben de spellen gewoon op DVD staan hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:15 schreef blieblie het volgende:
[..]
Intern... Tjaah, ken ik Philips niet goed genoeg voor.
Ik werk er zelf niet, maar wat ik hier zo uit mijn omgeving hoor van Philips intern is dat ze de goede kant opgaan met o.a. de Industrial Design opleiding op de TU die zwaar door Philips gesponsord wordt, opt NatLab worden er erg leuke dingen gedaan, er komen steeds interessantere producten de hoek om kijken.... Nadeel is weer dat Philips de neiging heeft ontwikkelingen welke net interessant worden qua opbrengsten afstoot. Philips heeft bijv. 20-30 jaar geleden ASML afgestoten toen het erg slecht ging met ASML, 10 jaar later was het een miljarden bedrijf. CD-i zijn ze ook te vroeg mee gestopt. Kijk naar de GameCube, Playstation en XBox, allemaal op basis van de CD. Zo zijn er tal van voorbeelden waarmee ze te vroeg gestopt zijn.
Meer naar de toekomst toe... En again.... Meer naar de gebruiker kijken.
Duct tapequote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Smart (de auto) in de zin van alleen maar verliesgevend produceren.
En Ducktape: een merk waarvan 99% van de mensen niet weet hoe je het schrijft, mag je als mislukt beschouwen....
Ik denk dat een Xbox wel (ingecalculeerd dat wel) financieel geflopt isquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Euh, nee.
[..]
Xbox en PS2 hebben de spellen gewoon op DVD staan hoor.
DVD was er niet zonder CD.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Euh, nee.
[..]
Xbox en PS2 hebben de spellen gewoon op DVD staan hoor.
Right. Waarom staat er dan levensgroot "Discman" op een Discman?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:34 schreef seadarius het volgende:
Sony heeft nooit de naam discman geintroduceert. Alleen de naam Walkman, die ze dus gebruiken voor het draagbare apperatuur. Zo is een discman dus een cd Walkman, een cassette afspeler een tape Walkman, een Mp3 speler een network Walkman en hoort Md Walkman dus bij de mini-disc.
Yep, not for girls and parentsquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
was dat niet een of ander tijdschrift?
Die had ik ook!!!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Right. Waarom staat er dan levensgroot "Discman" op een Discman?
[afbeelding]
Op die oude bak wel, tegenwoordig is het gewoon Walkmanquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Right. Waarom staat er dan levensgroot "Discman" op een Discman?
[afbeelding]
Dan heb ik m'n huiswerk niet goed gedaanquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ging dan ook over de introductie van de Discman, niet wat ze nu doen met die naam
Ik wil Sony alvast nomineren voor het geflopte bedrijf topic in 2008quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:47 schreef Tijn het volgende:
Lekker ontoepasselijk trouwens, die plaatjes van de Sony Discmans in een topic over geflopte producten
Ga naar de supermarkt (niet allemaal, maar toch) en wat zien we in de schappen: FLUFF!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef pinominie het volgende:
Fluff (hoe je het ook schrijft) van die smeerbare marshmellow zooi voor op brood
Als startend product is het rete goede reclame dat je productnaam gebruikt wordt als algemene naam.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Wat heb je dan precies aan een merknaam, als mensen niet aan jouw producten denken, maar aan jouw producten en die van al je concurrenten erbij? Hoe onderscheid je je dan?
Ik ga volgend jaar CE doen en toevallig hadden ze op die open dagen ook Chocomel als voorbeeld gegeven, dat dat zo'n enorm succes was vanwege de naam.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:52 schreef blieblie het volgende:
[..]
Overigens studeer ik Informatica en geen Marketing of Commerciële Economie, maar dit is gewoon wat ik in de loop der jaren gelezen heb icm. met wat ik daar uit geconcludeerd heb. Dus het kan best zijn dat ik er naast zit. Wil ik alleen wel voorbeelden hebben.
Voordeel was wel dat de drive ook normale 1.4 MB floppies kon lezen en schrijven, maar het schrijven en lezen van SuperDisks ging ongeveer op dezelfde "snel"heid. Echt een dramaquote:Op zaterdag 21 mei 2005 03:27 schreef Rocho het volgende:
SuperDisk, was 3.5" en min of meer 't zelfde als een 1.4MB floppy, maar hier kon 120MB op. Werd zelfs uitgeschakeld door 't tevens min of meer geflopte ZipDrive.
Stond gister ook nog bij de AH (in Middelburg), gewoon bij de houdbare chocolademelk. Heb alleen een vaag vermoeden dat het weleens behoorlijk aan de datum kan zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 02:50 schreef Markster het volgende:
[..]
Die is ZO geflopt dat ik hem nog nooit gezien heb
Studio's willen nog wel eens een Minidiskspeler hebben omdat er soms materiaal op wordt aangeleverd, maar verder wordt het echt niet gebruikt hoor. Opnames worden in elk geval nooit gemaakt op Minidisk.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:16 schreef Jonathon het volgende:
Minidisk is geflopt tegeover thuisgebruikers, maar recordingstudios en radiostations maken er volop gebruik van hoor...ik heb ook nog steeds een mooi MD deck van Technics en gebruik hem nog regelmatig...
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Studio's willen nog wel eens een Minidiskspeler hebben omdat er soms materiaal op wordt aangeleverd, maar verder wordt het echt niet gebruikt hoor. Opnames worden in elk geval nooit gemaakt op Minidisk.
Ik denk dat je in de war bent met DAT, wat wel een behoorlijk succes is in de professionele wereld, maar bij thuisgebruikers nooit echt is aangeslagen.
Wat was er dan mis met de uitvoering? Ik had het idee dat 'de markt er nog niet klaar voor was'zoals het zo mooi heet...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:17 schreef MSXUser het volgende:
[..]
CDI moest de eerste stap worden naar interactieve televisie. Eigenlijk was het een videospeler en spelcomputer in één apparaat. Het idee op zich was goed, de uitwerking stukken minder.
Waarom de grootste? Duurste? Slechtste verhouding kosten/opbrengsten?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:42 schreef 2cv het volgende:
Ford Edsel
De grootste marketingblunder allertijden bij mijn weten.
Oh dat zou kunnen, dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Veel consumenten hebben in elk geval wel gehoord van DAT, maar het zou inderdaad best kunnen dat er nauwelijks tot geen consumentenelectronica voor was.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:31 schreef Jonathon het volgende:
Zeker waar. maar DAT was toch nooit echt op de markt gezet vóór de thuismarkt maar toch puur voor professioneel gebruik?
DCC was het thuisgebruikers product voor DAT denk ik en dat is zeker geflopt..
Ja, de bandrecorder is altijd de standaard geweest in een studio. Op een brede band kun je met gemak meerdere sporen kwijt. Van DAT is er ook een multitrack-versie gemaakt, ADAT, waar je per tape 8 sporen op kwijt kunt. Maar tegenwoordig wordt er voornamelijk op harddisk gewerkt met een software multitracker, waarbij het aantal sporen praktisch ongelimiteerd is.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:32 schreef Conflict het volgende:
In geluisstudio's worden sporenrecorders gebruikt toch?
Die heb ik zelfs nog 1 thuis liggen, inclusief 5 van die disks.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 03:27 schreef Rocho het volgende:
SuperDisk, was 3.5" en min of meer 't zelfde als een 1.4MB floppy, maar hier kon 120MB op. Werd zelfs uitgeschakeld door 't tevens min of meer geflopte ZipDrive.
http://archive.gamespy.co(...)moments/index2.shtmlquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:45 schreef InsaneM666 het volgende:
Weet iemand toevallig een paar voorbeelden van produkten die flink geflopt zijn na de lancering? En waarom dat produkt flink geflopt is volgens jou.. Moet namelijk een opdracht maken voor Marketing maar ik kan niks vinden op googleof ik kijk gewoon niet goed..
iig bedankt
ik heb gewoon anderhalve literflessen in mijn koelkast staanquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef woeeiiii het volgende:
Coca cola vanilla trouwens ook, was veel reclame op tv en ik tijdschriften, met "reward your curiosity, try vanilla coke" maar het is ondertussen al uit de handel gehaald (de 1.5 l flessen, de kleine 0.5 l flesjes zijn nog wel te koop).
7Up Ice Colaquote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:01 schreef DaMart het volgende:
De 7up Ice Cola verdween ook snel van de markt... helaas, want ik vond het best geslaagd
Ik had geen vakjargon gebruiktquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:23 schreef blieblie het volgende:
[..]
Op ongeveer 65% van je vragen heb ik wel een antwoord, de rest niet omdat ik geen flauw idee heb waarover het gaat.
Maar vakjargon is er alleen maar voor om makkelijke dingen moeilijk te maken hé... Als je dat maar weet.
Ja, dat was lekker, met een kaneelsmaakje, nam ik altijd in de bioscoop.quote:
het was erg lekker en verfrissend en dorstlessend en erg jammer dat het er niet meer is. het smaakte een beetje naar 7up met een vleugje kaneel en een tikje colasmaak...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:29 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Noooooit van gehoordIk ken wel de 7Up ijsjes (van die Calippo's), die waren lekker
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:59 schreef mechatronics het volgende:
Die vanilla coke is dan wél weer lekker
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:14 schreef Tijn het volgende:
----8<----
Oh nu ik eraan denk, DVD-audio en SACD zijn ook wel aardig op weg om flinke flops te worden
Braun shit?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mag je ook voorspellingen doen?
De naam + producent zijn me ff ontschoten, maar ik denk dat die plastic vingerhoes om je tanden onderweg mee te poetsen toch wel een flop gaat worden. Om de een of andere reden zie ik mensen dat ding niet snel gebruiken...
Die bestaat ook niet meer. Was een samenwerking met VISA, maar de E-go-cardhouders hebben nu inmiddels ING-cards (en dat is weer i.s.m. Eurocard/Mastercard).quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:29 schreef Harry_Sack het volgende:
je hoort ook nooit meer wat van de e-go kaart van de postbank, daarmee kon je op internet boodschappen tot 250 euro doen..
Yoko? Oh No!quote:
UMTS gaat het ook niet worden denk ik.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:12 schreef DamagedBrain het volgende:
GPRS...
en in de toekomst... UMTS. (naar mijn idee)
Wie gaat er nou in godsnaam voetbal kijken op zijn mobiele telefoon of herhalingen van Lingo ofzo...
Bier hoort niet in plasticquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:55 schreef Agrafes het volgende:
Bier in petfles van Dommelsch, men die shit raak je aan de straatstenen niet kwijt, terwijl het toch redelijk smaakt
Wat versta jij onder floppen?quote:Op woensdag 25 mei 2005 07:59 schreef ontopofall het volgende:
Schuddebuikjes!
Misschien moet je van broodbeleg ook geen wereldsucces verwachten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:21 schreef ontopofall het volgende:
Het was nou ook niet echt een wereldsucces, vond je wel?
Is dat bier met een fruitsmaakje?quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:53 schreef Lempicka het volgende:
Verschillende bierbrouwers hebben ook geprobeerd een "vrouwenbier" op de markt te brengen. Dat is tot nu toe bij elke brouwer mislukt.
Die wilde ik ook noemen. 100% eens dus. Wat een idioot produkt zeg. Is van Oral B volgens mij.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mag je ook voorspellingen doen?
De naam + producent zijn me ff ontschoten, maar ik denk dat die plastic vingerhoes om je tanden onderweg mee te poetsen toch wel een flop gaat worden. Om de een of andere reden zie ik mensen dat ding niet snel gebruiken...
hoezo, dat bestaat nog steeds en eet het zeker eens in de 3 weken ?quote:
Is verkeerd gemarket, want ze hebben wel hun huidige modellen op de Avantime gebaseerd.quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:50 schreef Hello_Kitty het volgende:
de Renault avantime is ook de grootste misstap die ze op autogebied gedaan hebben
Idd. Het is ondertussen trouwens wel minimaal 4x van verpakking on/of producent veranderd.quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:48 schreef donald_dick het volgende:
[..]
hoezo, dat bestaat nog steeds en eet het zeker eens in de 3 weken ?
dat maakt niks uit voor ene product wat al 6 jaar bestaat, coca cola veranderd zijn verpakking met seizoenswisselingquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Idd. Het is ondertussen trouwens wel minimaal 4x van verpakking on/of producent veranderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |