Betamax of V-2000quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:48 schreef Cracka-ass het volgende:
Dat videosysteem wat eigenlijk ook beter was als VHS. Ben even de naam kwijt.
Batamax en V2000. Maar Betamax is nog jaren prof. gebruikt.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:48 schreef Cracka-ass het volgende:
laat maar, stond er al een paar keer...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:48 schreef Cracka-ass het volgende:
/ctcp [DCC]MP3^BOT xdcc send #12quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:50 schreef InsaneM666 het volgende:
wat is DCC?
Is dat wel geflopt? Je kan toch niet verwachten tot er gelijk 1 op 5 mensen met zo'n ding rondlopen? De grootste concurrent van de N-gage is de grote collectie telefoontjes van Nokia zelf !quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:50 schreef __Saviour__ het volgende:
N-Gage van Nokia
hd tv?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:48 schreef Cracka-ass het volgende:
whehehequote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:51 schreef HassieBassie het volgende:
De Fiat Croma. Vind je leraar leuk als je dat voorbeeld neemt; hij is namelijk alleen in Nederlnad geflopt, puur en alleen omdat mensen Croma associeerden met bakboter. (niet dat de Croma nou zo'n goede auto was, maar in Nederland verkocht hij substantieel minder dan in de rest van Europa)
Digital Compact Cassette.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:50 schreef InsaneM666 het volgende:
wat is DCC?
Digital Compact Cassete, nog zo'n zinloos briljante vinding van Philipsquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:50 schreef InsaneM666 het volgende:
wat is DCC?
Nog nooooooit van gehoordquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Digital Compact Cassette.
Soort DAT, maar dan van Philips. Het grote voordeel ten opzichte van DAT was dat je in een DCC-apparaat ook conventionele analoge cassettebandjes kon afdraaien. Dat zegt bijna niemand meer iets waarschijnlijk, maar voor mij was dat destijds nog een reden om de overstap op DCC in elk geval te overwegen
Het idee dat Nokia er mee had is toch wel redelijk geflopt. Ze wilden de concurrentie aan gaan met Nintendo, dat is ze echt niet gelukt. Bovendien is het eerste ontwerp N-Gage al snel uit de productie genomen wegens ernstige tekortkomingen in het ontwerp (zoals de batterij er uit moeten halen om een game te verwisselen). Dat noem ik toch een redelijke flop.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:51 schreef Speedski het volgende:
[..]
Is dat wel geflopt? Je kan toch niet verwachten tot er gelijk 1 op 5 mensen met zo'n ding rondlopen? De grootste concurrent van de N-gage is de grote collectie telefoontjes van Nokia zelf !
Ik heb het dan ook over een jaar of 15 geleden hèquote:
Die afstandsbediening was wel hip!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:54 schreef jogy het volgende:
http://www.pmpro.com/hardware/220dv.html
Helemaal geweldig, dat ding. Kon niks, kostte een berg.
Ik heb hem nog staan thuisquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:54 schreef jogy het volgende:
http://www.pmpro.com/hardware/220dv.html
Helemaal geweldig, dat ding. Kon niks, kostte een berg.
Ketchup moet gewoon rood zijnquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:57 schreef seilram het volgende:
De groene ketchup van Heinz is ook geflopt... waarom? Ik denk omdat kinderen niet van groen spul houden...
was een tijdelijke aktiequote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:57 schreef seilram het volgende:
De groene ketchup van Heinz is ook geflopt... waarom? Ik denk omdat kinderen niet van groen spul houden...
7-up Ice Colaquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:01 schreef Quannum het volgende:
Coca Cola had toch ooit eens een cola gelanceerd die niet donker was, maar hetzelfde uitzicht had als gewoon water. Is na een paar weken al uit de rekken gehaald omdat de mensen dat niet meer associeerden met cola.
Komt weer terug onder deze naam, marketing misser van toen wordt succes van nuquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:51 schreef HassieBassie het volgende:
De Fiat Croma. Vind je leraar leuk als je dat voorbeeld neemt; hij is namelijk alleen in Nederlnad geflopt, puur en alleen omdat mensen Croma associeerden met bakboter. (niet dat de Croma nou zo'n goede auto was, maar in Nederland verkocht hij substantieel minder dan in de rest van Europa)
Waar is ie voor bedoeld dan? Ik dacht om kleine bedragen af te rekenen, bijvoorbeeld in de kantine of bij de parkeerautomaat, en ik dacht ook dat de meeste mensen 'm daar inderdaad voor gebruiken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:06 schreef __Saviour__ het volgende:
De Chipknip, die wordt ook nauwelijks gebruikt waarvoor ie bedoeld is
Voor álle kleine aankopen eigenlijk. Dit om de kosten die het verwerken van contant geld met zich meebrengt terug te dringen. Maar dat is nauwelijks gelukt. De chipknip fungeert nu vooral als parkeerautomaat pas.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waar is ie voor bedoeld dan? Ik dacht om kleine bedragen af te rekenen, bijvoorbeeld in de kantine of bij de parkeerautomaat, en ik dacht ook dat de meeste mensen 'm daar inderdaad voor gebruiken.
DCC was echt wel coolquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Digital Compact Cassette.
Soort DAT, maar dan van Philips. Het grote voordeel ten opzichte van DAT was dat je in een DCC-apparaat ook conventionele analoge cassettebandjes kon afdraaien. Dat zegt bijna niemand meer iets waarschijnlijk, maar voor mij was dat destijds nog een reden om de overstap op DCC in elk geval te overwegen
Videobellen gaat nog wel wat worden denk ik. En bijvoorbeeld altijd het nieuws kunnen kijken met videobeelden is ook wel handig.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:12 schreef DamagedBrain het volgende:
en in de toekomst... UMTS. (naar mijn idee)
Wie gaat er nou in godsnaam voetbal kijken op zijn mobiele telefoon of herhalingen van Lingo ofzo...
Ja Punica Oase!!! Geweldig, wat was ook alweer de reden? Er staat me iets van bij dat het niet meer verkocht mocht worden. In het buitenland wordt het nog wel verkocht trouwens.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:02 schreef Harry_Sack het volgende:
nog iets recenter:
[afbeelding]
De Philips laserdisc
De Philips wk zapper (afstandsbediening met flessenopener en simpele afstandsbediening)
[afbeelding]
De Punica Oase
Ja dat is wel waar...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Videobellen gaat nog wel wat worden denk ik. En bijvoorbeeld altijd het nieuws kunnen kijken met videobeelden is ook wel handig.
Ja ok, da's waarquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Voor álle kleine aankopen eigenlijk. [...] Maar dat is nauwelijks gelukt. [...]
grappigquote:
De bedragen die de telecomaanbieders neerlegden voor de UMTS-frequenties waren inderdaad belachelijk hoog. Maar die veilingen vonden dan ook nog plaats tijdens die hele internethype.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:18 schreef DamagedBrain het volgende:
Andersgezegd denk ik niet dat ze de bedragen die zijn neergelegd voor UMTS frequenties terugverdiend worden.
Geen idee, het sloeg gewoon niet aan, maar de reklame wilde maar niet stoppenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:16 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ja Punica Oase!!! Geweldig, wat was ook alweer de reden? Er staat me iets van bij dat het niet meer verkocht mocht worden. In het buitenland wordt het nog wel verkocht trouwens.
Conclusie: FLOPquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:23 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De bedragen die de telecomaanbieders neerlegden voor de UMTS-frequenties waren inderdaad belachelijk hoog. Maar die veilingen vonden dan ook nog plaats tijdens die hele internethype.
Bij de consument zal het wel goed aanslaan, vooral bij de jongeren. Maar door die hoge betaalde bedragen zal er niet zoveel aan verdiend worden als gehoopt.
hm, dat vond ik dan wel lekker eigenlijk, vooral de citroensmaaktquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:26 schreef Stienn het volgende:
zinnes van Grolsch?
laserdisc is in europa niet aangeslagen maar in japan en america was het toch een succes.quote:
Dat is wel degelijk een succes geweest, behalve hier in Nederland.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:30 schreef MaRySe het volgende:
De zip drive is ook niet zo een succes geworden !
Pampers?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:31 schreef Integrity het volgende:
Chocomel is best een marketingmisser, Pampers ook. Het komt door de merknaam waarmee je te vaak geconfronteerd wordt. Het product is goed, maar als je een chocomel besteld kun je wel eens Choq krijgen. Chocomel staat voor chocolademelk, maar is een merk. Pampers zelfde verhaal.
Nou ja.. ik heb een kast vol zipjes maar in eens kwam de cd of zoquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:33 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk een succes geweest, behalve hier in Nederland.
(heb nog steeds zo'n ding aan m'n PC hangen... en hij doet het na bijna 8 jaar nog steeds perfect)
Als je ze kwijt wilt...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:34 schreef MaRySe het volgende:
Nou ja.. ik heb een kast vol zipjes maar in eens kwam de cd of zo
Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?quote:
Net als luxaflex (schrijf je dat zoquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:31 schreef Integrity het volgende:
Chocomel is best een marketingmisser, Pampers ook. Het komt door de merknaam waarmee je te vaak geconfronteerd wordt. Het product is goed, maar als je een chocomel besteld kun je wel eens Choq krijgen. Chocomel staat voor chocolademelk, maar is een merk. Pampers zelfde verhaal.
Jepquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef BOKA het volgende:
[..]
Net als luxaflex (schrijf je dat zo), tip-ex, duck-tape....
nou, ik zit midden in de luiers (kind van bijna 2 ) en wij zeggen tegen de albert heijn ,supermarkt luiers toch echt geen Pampers, dat is voor mij echt een merknaam.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?
Zijn het daar meer mensen mee eens?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef highworker het volgende:
[..]
nou, ik zit midden in de pampers (kind van bijna 2 ) en wij zeggen tegen de albert heijn ,supermarkt luiers toch echt geen Pampers, dat is voor mij echt een merknaam.
Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?
Vooral omdat ze het met de discman wéér dedenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:43 schreef Integrity het volgende:
Dat zijn idd behoorlijke missers
Luiers of pampers is voor mij hetzelfde iig. Maar ja, ben ook geen moeder en zal dat ook niet snel worden.quote:
Is het product niet geflopt... Het is alleen een dermate groot succes geworden dat mensen de merknaam associeren met een soort product.quote:
Shit... te laatquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).
En vervolgens maken ze dezelfde fout met de Discman.
Eensch. Ik zit totaal niet in de kinders, nu niet en nooit niet, maar voor mij is Pampers zeker niet synoniem met 'wegwerpluier'.quote:
ik begrijp wat je bedoelt, en er zijn veel voorbeelden van, maar met Pampers hebben wij het niet.quote:
Nee hoor, hiermee heb ik besloten dit argument niet in de SWOT te verwerken. Dank!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:45 schreef Frollo het volgende:
[..]
Eensch. Ik zit totaal niet in de kinders, nu niet en nooit niet, maar voor mij is Pampers zeker niet synoniem met 'wegwerpluier'.
Een beter voorbeeld is waarschijnlijk Spa. Als je een spa rood bestelt, is het niet vreemd als je Sourcy of iets anders krijgt.
Maar we dwalen af
Sony-ericsson wel.. maar dat is weer sonyquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).
Maar dan ist toch geen flop???quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:44 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Vooral omdat ze het met de discman wéér deden
Dat heet een joint venture, da's andere koekquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:46 schreef tonks het volgende:
[..]
Sony-ericsson wel.. maar dat is weer sony
Wel een flop, je hele volwassenheidsfase naar de malle moeren doordat concurrenten het sneller konden laten associeren met de naam discman en dus Sony.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:47 schreef blieblie het volgende:
[..]
Maar dan ist toch geen flop???
Tis jammer dat de consumer bij "Discman" niet denkt aan het Sonyapparaatje maar aan een portable cd-speler.
Het betekend wel dat ze bij Sony erg goeie pakkende namen weten te verzinnen
Welke fout in godsnaam? Het is marketingtechnisch gezien een zegen als de consument jouw merknaam gebruikt om een hele productgroep aan te prijzen..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |