Ik wil Sony alvast nomineren voor het geflopte bedrijf topic in 2008quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:47 schreef Tijn het volgende:
Lekker ontoepasselijk trouwens, die plaatjes van de Sony Discmans in een topic over geflopte producten
Ga naar de supermarkt (niet allemaal, maar toch) en wat zien we in de schappen: FLUFF!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef pinominie het volgende:
Fluff (hoe je het ook schrijft) van die smeerbare marshmellow zooi voor op brood
Als startend product is het rete goede reclame dat je productnaam gebruikt wordt als algemene naam.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Wat heb je dan precies aan een merknaam, als mensen niet aan jouw producten denken, maar aan jouw producten en die van al je concurrenten erbij? Hoe onderscheid je je dan?
Ik ga volgend jaar CE doen en toevallig hadden ze op die open dagen ook Chocomel als voorbeeld gegeven, dat dat zo'n enorm succes was vanwege de naam.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:52 schreef blieblie het volgende:
[..]
Overigens studeer ik Informatica en geen Marketing of Commerciële Economie, maar dit is gewoon wat ik in de loop der jaren gelezen heb icm. met wat ik daar uit geconcludeerd heb. Dus het kan best zijn dat ik er naast zit. Wil ik alleen wel voorbeelden hebben.
Voordeel was wel dat de drive ook normale 1.4 MB floppies kon lezen en schrijven, maar het schrijven en lezen van SuperDisks ging ongeveer op dezelfde "snel"heid. Echt een dramaquote:Op zaterdag 21 mei 2005 03:27 schreef Rocho het volgende:
SuperDisk, was 3.5" en min of meer 't zelfde als een 1.4MB floppy, maar hier kon 120MB op. Werd zelfs uitgeschakeld door 't tevens min of meer geflopte ZipDrive.
Stond gister ook nog bij de AH (in Middelburg), gewoon bij de houdbare chocolademelk. Heb alleen een vaag vermoeden dat het weleens behoorlijk aan de datum kan zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 02:50 schreef Markster het volgende:
[..]
Die is ZO geflopt dat ik hem nog nooit gezien heb
Studio's willen nog wel eens een Minidiskspeler hebben omdat er soms materiaal op wordt aangeleverd, maar verder wordt het echt niet gebruikt hoor. Opnames worden in elk geval nooit gemaakt op Minidisk.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:16 schreef Jonathon het volgende:
Minidisk is geflopt tegeover thuisgebruikers, maar recordingstudios en radiostations maken er volop gebruik van hoor...ik heb ook nog steeds een mooi MD deck van Technics en gebruik hem nog regelmatig...
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Studio's willen nog wel eens een Minidiskspeler hebben omdat er soms materiaal op wordt aangeleverd, maar verder wordt het echt niet gebruikt hoor. Opnames worden in elk geval nooit gemaakt op Minidisk.
Ik denk dat je in de war bent met DAT, wat wel een behoorlijk succes is in de professionele wereld, maar bij thuisgebruikers nooit echt is aangeslagen.
Wat was er dan mis met de uitvoering? Ik had het idee dat 'de markt er nog niet klaar voor was'zoals het zo mooi heet...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:17 schreef MSXUser het volgende:
[..]
CDI moest de eerste stap worden naar interactieve televisie. Eigenlijk was het een videospeler en spelcomputer in één apparaat. Het idee op zich was goed, de uitwerking stukken minder.
Waarom de grootste? Duurste? Slechtste verhouding kosten/opbrengsten?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:42 schreef 2cv het volgende:
Ford Edsel
De grootste marketingblunder allertijden bij mijn weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |