Ben ik met je eens. Je mist ook het interne aspect van de organisatie, maar in grote lijnen heb je het helemaal goed.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:08 schreef blieblie het volgende:
[..]
Dat ze te weinig naar de consument kijken en te veel naar het product.
Het gaat de consument niet alleen om de technische snufjes, maar vooral om de looks, het gevoel wat je erbij krijgt en de bereikbaarheid (hoe makkelijk kan je aan de benodigde extensions komen, hoe makkelijk krijg je het ding werkende, etc.) Bij Philips werkten in principe alleen "nerds" welke meer oog hadden voor het technische verhaal ipv. het consumenten verhaal.
Ze hebben tig ontzettend geweldige ontwikkelingen gedaan, stonden aan de voet van de hederdaagse Console, cd ontwikkeld etc. etc. Ze konden het alleen niet presenteren. Niet distribueren, niet verkopen, niet designen. Momenteel gaat het de goeie kant op, de producten krijgen leuke designs, gebruikersvriendelijkheid gaat vooruit, de producten sluiten beter aan op de doelgroep, etc. Maar ideaal is het nog niet.
was dat niet een of ander tijdschrift?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:09 schreef Sjonnjoop het volgende:
Webberzelfs na herstart jammerlijk gefaald
ja dat is toch wel de grootste flop ever denk ikquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:49 schreef Conflict het volgende:
DCC
Intern... Tjaah, ken ik Philips niet goed genoeg voorquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:10 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Je mist ook het interne aspect van de organisatie, maar in grote lijnen heb je het helemaal goed.Had een andere studie gedaan man!
Maar je mist wel iets... hoe kom je erachter wat er leeft. Wat moet je onderzoeken, hoe moet je het formuleren. Hoe werk je het uit? Hoe vertaal je het? Waar leg je de grens in core-business en marktwensen. Wil je het fingerspritzengefuhl toepassen, zoals jij.. of neem je dan toch een risico met zoveel mensen die voor hetzelfde bedrijf werken? Hoe werk je met betrouwbaarheid? Hoe krijg je het budget rond of ga je werken met je budget? Waar moet je beginnen? Hoe ontwikkel je een product? Waar let je op op macro, meso en micro economisch niveau? Wat hebben internationale ontwikkelingen voor effect wanneer het gaat om jouw bedrijfvoering. Hoe formuleer je je doelstellingen tot een plan en controleer je het? Wat doe je met je doelstellingen als het gaat om naamsbekendheid? Welke strategie zou je kiezen? Hoe meet je het effect, als je weet dat 50 % toch weggegooid geld is? Is good really good enough? Hoe bereidt je het gesprek met de klant voor? Neem je een reclamebureau in dienst en wat moet je brieven? Hoe wil je je doelgroep eigenlijk bepalen en is het wel de juiste doelgroep? Kies je voor communicatie met je detaillist, consument of kies je zelfs voor consumenten? Welke distributiekanalen kies is voor mijn product? Hoe introduceer ik het product? Welke communicatiestrategie volg ik met mijn homogeen product? Welke wetgeving speelt er mee als het gaat om communicatie of productie? Welke ethische kaders moet ik bedenken als ik denk aan reputatie en persoonlijk moraal?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:10 schreef blieblie het volgende:
Ik kan nog tig jaar verder gaan over Philips maar de kern blijft dat ze een evenwicht moeten vinden tussen gebruiker en technologie.... Creeer een gevoel rond een product.... Geen kil imago van "ons product kan dit dit en dat".
in België heet Chocomel Cécémelquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:31 schreef Integrity het volgende:
Chocomel is best een marketingmisser, Pampers ook. Het komt door de merknaam waarmee je te vaak geconfronteerd wordt. Het product is goed, maar als je een chocomel besteld kun je wel eens Choq krijgen. Chocomel staat voor chocolademelk, maar is een merk. Pampers zelfde verhaal.
Smaakt het net zo lekker?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:18 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
in België heet Chocomel Cécémel
komt omdat pamper als eerste en lange tijd enige op de markt was, net zoals Kodak, Bic, enz...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?
Op ongeveer 65% van je vragen heb ik wel een antwoord, de rest niet omdat ik geen flauw idee heb waarover het gaatquote:
Euh, nee.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:15 schreef InsaneM666 het volgende:
De Xbox is in principe toch ook geflopt?
Xbox en PS2 hebben de spellen gewoon op DVD staan hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:15 schreef blieblie het volgende:
[..]
Intern... Tjaah, ken ik Philips niet goed genoeg voor.
Ik werk er zelf niet, maar wat ik hier zo uit mijn omgeving hoor van Philips intern is dat ze de goede kant opgaan met o.a. de Industrial Design opleiding op de TU die zwaar door Philips gesponsord wordt, opt NatLab worden er erg leuke dingen gedaan, er komen steeds interessantere producten de hoek om kijken.... Nadeel is weer dat Philips de neiging heeft ontwikkelingen welke net interessant worden qua opbrengsten afstoot. Philips heeft bijv. 20-30 jaar geleden ASML afgestoten toen het erg slecht ging met ASML, 10 jaar later was het een miljarden bedrijf. CD-i zijn ze ook te vroeg mee gestopt. Kijk naar de GameCube, Playstation en XBox, allemaal op basis van de CD. Zo zijn er tal van voorbeelden waarmee ze te vroeg gestopt zijn.
Meer naar de toekomst toe... En again.... Meer naar de gebruiker kijken.
Duct tapequote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Smart (de auto) in de zin van alleen maar verliesgevend produceren.
En Ducktape: een merk waarvan 99% van de mensen niet weet hoe je het schrijft, mag je als mislukt beschouwen....
Ik denk dat een Xbox wel (ingecalculeerd dat wel) financieel geflopt isquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Euh, nee.
[..]
Xbox en PS2 hebben de spellen gewoon op DVD staan hoor.
DVD was er niet zonder CD.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Euh, nee.
[..]
Xbox en PS2 hebben de spellen gewoon op DVD staan hoor.
Right. Waarom staat er dan levensgroot "Discman" op een Discman?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:34 schreef seadarius het volgende:
Sony heeft nooit de naam discman geintroduceert. Alleen de naam Walkman, die ze dus gebruiken voor het draagbare apperatuur. Zo is een discman dus een cd Walkman, een cassette afspeler een tape Walkman, een Mp3 speler een network Walkman en hoort Md Walkman dus bij de mini-disc.
Yep, not for girls and parentsquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
was dat niet een of ander tijdschrift?
Die had ik ook!!!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Right. Waarom staat er dan levensgroot "Discman" op een Discman?
[afbeelding]
Op die oude bak wel, tegenwoordig is het gewoon Walkmanquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Right. Waarom staat er dan levensgroot "Discman" op een Discman?
[afbeelding]
Dan heb ik m'n huiswerk niet goed gedaanquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ging dan ook over de introductie van de Discman, niet wat ze nu doen met die naam
Ik wil Sony alvast nomineren voor het geflopte bedrijf topic in 2008quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:47 schreef Tijn het volgende:
Lekker ontoepasselijk trouwens, die plaatjes van de Sony Discmans in een topic over geflopte producten
Ga naar de supermarkt (niet allemaal, maar toch) en wat zien we in de schappen: FLUFF!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef pinominie het volgende:
Fluff (hoe je het ook schrijft) van die smeerbare marshmellow zooi voor op brood
Als startend product is het rete goede reclame dat je productnaam gebruikt wordt als algemene naam.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Wat heb je dan precies aan een merknaam, als mensen niet aan jouw producten denken, maar aan jouw producten en die van al je concurrenten erbij? Hoe onderscheid je je dan?
Ik ga volgend jaar CE doen en toevallig hadden ze op die open dagen ook Chocomel als voorbeeld gegeven, dat dat zo'n enorm succes was vanwege de naam.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:52 schreef blieblie het volgende:
[..]
Overigens studeer ik Informatica en geen Marketing of Commerciële Economie, maar dit is gewoon wat ik in de loop der jaren gelezen heb icm. met wat ik daar uit geconcludeerd heb. Dus het kan best zijn dat ik er naast zit. Wil ik alleen wel voorbeelden hebben.
Voordeel was wel dat de drive ook normale 1.4 MB floppies kon lezen en schrijven, maar het schrijven en lezen van SuperDisks ging ongeveer op dezelfde "snel"heid. Echt een dramaquote:Op zaterdag 21 mei 2005 03:27 schreef Rocho het volgende:
SuperDisk, was 3.5" en min of meer 't zelfde als een 1.4MB floppy, maar hier kon 120MB op. Werd zelfs uitgeschakeld door 't tevens min of meer geflopte ZipDrive.
Stond gister ook nog bij de AH (in Middelburg), gewoon bij de houdbare chocolademelk. Heb alleen een vaag vermoeden dat het weleens behoorlijk aan de datum kan zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 02:50 schreef Markster het volgende:
[..]
Die is ZO geflopt dat ik hem nog nooit gezien heb
Studio's willen nog wel eens een Minidiskspeler hebben omdat er soms materiaal op wordt aangeleverd, maar verder wordt het echt niet gebruikt hoor. Opnames worden in elk geval nooit gemaakt op Minidisk.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:16 schreef Jonathon het volgende:
Minidisk is geflopt tegeover thuisgebruikers, maar recordingstudios en radiostations maken er volop gebruik van hoor...ik heb ook nog steeds een mooi MD deck van Technics en gebruik hem nog regelmatig...
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Studio's willen nog wel eens een Minidiskspeler hebben omdat er soms materiaal op wordt aangeleverd, maar verder wordt het echt niet gebruikt hoor. Opnames worden in elk geval nooit gemaakt op Minidisk.
Ik denk dat je in de war bent met DAT, wat wel een behoorlijk succes is in de professionele wereld, maar bij thuisgebruikers nooit echt is aangeslagen.
Wat was er dan mis met de uitvoering? Ik had het idee dat 'de markt er nog niet klaar voor was'zoals het zo mooi heet...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:17 schreef MSXUser het volgende:
[..]
CDI moest de eerste stap worden naar interactieve televisie. Eigenlijk was het een videospeler en spelcomputer in één apparaat. Het idee op zich was goed, de uitwerking stukken minder.
Waarom de grootste? Duurste? Slechtste verhouding kosten/opbrengsten?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 19:42 schreef 2cv het volgende:
Ford Edsel
De grootste marketingblunder allertijden bij mijn weten.
Oh dat zou kunnen, dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Veel consumenten hebben in elk geval wel gehoord van DAT, maar het zou inderdaad best kunnen dat er nauwelijks tot geen consumentenelectronica voor was.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:31 schreef Jonathon het volgende:
Zeker waar. maar DAT was toch nooit echt op de markt gezet vóór de thuismarkt maar toch puur voor professioneel gebruik?
DCC was het thuisgebruikers product voor DAT denk ik en dat is zeker geflopt..
Ja, de bandrecorder is altijd de standaard geweest in een studio. Op een brede band kun je met gemak meerdere sporen kwijt. Van DAT is er ook een multitrack-versie gemaakt, ADAT, waar je per tape 8 sporen op kwijt kunt. Maar tegenwoordig wordt er voornamelijk op harddisk gewerkt met een software multitracker, waarbij het aantal sporen praktisch ongelimiteerd is.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:32 schreef Conflict het volgende:
In geluisstudio's worden sporenrecorders gebruikt toch?
Die heb ik zelfs nog 1 thuis liggen, inclusief 5 van die disks.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 03:27 schreef Rocho het volgende:
SuperDisk, was 3.5" en min of meer 't zelfde als een 1.4MB floppy, maar hier kon 120MB op. Werd zelfs uitgeschakeld door 't tevens min of meer geflopte ZipDrive.
http://archive.gamespy.co(...)moments/index2.shtmlquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:45 schreef InsaneM666 het volgende:
Weet iemand toevallig een paar voorbeelden van produkten die flink geflopt zijn na de lancering? En waarom dat produkt flink geflopt is volgens jou.. Moet namelijk een opdracht maken voor Marketing maar ik kan niks vinden op googleof ik kijk gewoon niet goed..
iig bedankt
ik heb gewoon anderhalve literflessen in mijn koelkast staanquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef woeeiiii het volgende:
Coca cola vanilla trouwens ook, was veel reclame op tv en ik tijdschriften, met "reward your curiosity, try vanilla coke" maar het is ondertussen al uit de handel gehaald (de 1.5 l flessen, de kleine 0.5 l flesjes zijn nog wel te koop).
7Up Ice Colaquote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:01 schreef DaMart het volgende:
De 7up Ice Cola verdween ook snel van de markt... helaas, want ik vond het best geslaagd
Ik had geen vakjargon gebruiktquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:23 schreef blieblie het volgende:
[..]
Op ongeveer 65% van je vragen heb ik wel een antwoord, de rest niet omdat ik geen flauw idee heb waarover het gaat.
Maar vakjargon is er alleen maar voor om makkelijke dingen moeilijk te maken hé... Als je dat maar weet.
Ja, dat was lekker, met een kaneelsmaakje, nam ik altijd in de bioscoop.quote:
het was erg lekker en verfrissend en dorstlessend en erg jammer dat het er niet meer is. het smaakte een beetje naar 7up met een vleugje kaneel en een tikje colasmaak...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:29 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Noooooit van gehoordIk ken wel de 7Up ijsjes (van die Calippo's), die waren lekker
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:59 schreef mechatronics het volgende:
Die vanilla coke is dan wél weer lekker
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:14 schreef Tijn het volgende:
----8<----
Oh nu ik eraan denk, DVD-audio en SACD zijn ook wel aardig op weg om flinke flops te worden
Braun shit?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mag je ook voorspellingen doen?
De naam + producent zijn me ff ontschoten, maar ik denk dat die plastic vingerhoes om je tanden onderweg mee te poetsen toch wel een flop gaat worden. Om de een of andere reden zie ik mensen dat ding niet snel gebruiken...
Die bestaat ook niet meer. Was een samenwerking met VISA, maar de E-go-cardhouders hebben nu inmiddels ING-cards (en dat is weer i.s.m. Eurocard/Mastercard).quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:29 schreef Harry_Sack het volgende:
je hoort ook nooit meer wat van de e-go kaart van de postbank, daarmee kon je op internet boodschappen tot 250 euro doen..
Yoko? Oh No!quote:
UMTS gaat het ook niet worden denk ik.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:12 schreef DamagedBrain het volgende:
GPRS...
en in de toekomst... UMTS. (naar mijn idee)
Wie gaat er nou in godsnaam voetbal kijken op zijn mobiele telefoon of herhalingen van Lingo ofzo...
Bier hoort niet in plasticquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:55 schreef Agrafes het volgende:
Bier in petfles van Dommelsch, men die shit raak je aan de straatstenen niet kwijt, terwijl het toch redelijk smaakt
Wat versta jij onder floppen?quote:Op woensdag 25 mei 2005 07:59 schreef ontopofall het volgende:
Schuddebuikjes!
Misschien moet je van broodbeleg ook geen wereldsucces verwachten.quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:21 schreef ontopofall het volgende:
Het was nou ook niet echt een wereldsucces, vond je wel?
Is dat bier met een fruitsmaakje?quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:53 schreef Lempicka het volgende:
Verschillende bierbrouwers hebben ook geprobeerd een "vrouwenbier" op de markt te brengen. Dat is tot nu toe bij elke brouwer mislukt.
Die wilde ik ook noemen. 100% eens dus. Wat een idioot produkt zeg. Is van Oral B volgens mij.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mag je ook voorspellingen doen?
De naam + producent zijn me ff ontschoten, maar ik denk dat die plastic vingerhoes om je tanden onderweg mee te poetsen toch wel een flop gaat worden. Om de een of andere reden zie ik mensen dat ding niet snel gebruiken...
hoezo, dat bestaat nog steeds en eet het zeker eens in de 3 weken ?quote:
Is verkeerd gemarket, want ze hebben wel hun huidige modellen op de Avantime gebaseerd.quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:50 schreef Hello_Kitty het volgende:
de Renault avantime is ook de grootste misstap die ze op autogebied gedaan hebben
Idd. Het is ondertussen trouwens wel minimaal 4x van verpakking on/of producent veranderd.quote:Op woensdag 25 mei 2005 10:48 schreef donald_dick het volgende:
[..]
hoezo, dat bestaat nog steeds en eet het zeker eens in de 3 weken ?
dat maakt niks uit voor ene product wat al 6 jaar bestaat, coca cola veranderd zijn verpakking met seizoenswisselingquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Idd. Het is ondertussen trouwens wel minimaal 4x van verpakking on/of producent veranderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |