Anders doe jij ff een normale naam....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:01 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
de Sinclair QL
de Commodore CDTV
de Sega 32x, Saturn, Dreamcast en Nomad
de Atari Falcon en Jaguar
de Bandai Wonderswan
de NeoGeo pocket
de 3DO
de GP32 (hoewel deze wel populair is bij hobbyisten)
En vast nog een hele hoop meer computertjes
quote:
mee eensquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef highworker het volgende:
[..]
nou, ik zit midden in de luiers (kind van bijna 2 ) en wij zeggen tegen de albert heijn ,supermarkt luiers toch echt geen Pampers, dat is voor mij echt een merknaam.
Wat heeft dit te maken met de naam discman? Als Pepsi haar naam verandert in Coke, worden klanten toch ook misleid?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:57 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Welke fout in godsnaam? Het is marketingtechnisch gezien een zegen als de consument jouw merknaam gebruikt om een hele productgroep aan te prijzen..
Zie Spa, Xerox, Kodak..
Ontopic: 1 van de grootste flops allertijden die bijna het waardevolste merk aller tijden om zeep hielp: New Coke. Zoeter, leek meer op Pepsi, enorme marketing, maar helaas: het was niet te zuipen. lees dit
Ja, hier heten luiers gewoon luiers en geen pampers. Pampers betekend niet luier maar "te duur".quote:
CDI moest de eerste stap worden naar interactieve televisie. Eigenlijk was het een videospeler en spelcomputer in één apparaat. Het idee op zich was goed, de uitwerking stukken minder.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:03 schreef LissaP het volgende:
wat was CDI ook alweerik weet dat het heeel eventjes een hot item was, maar wat het nou precies inhield..
Zit verschil in kwaliteit. Zolang de toegevoegde waarde de prijs compenseert voor jouw geloofwaardigheidsgevoel is het goed, toch? Katoenen luiers zijn het goedkoopst trouwens, ideetje?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:15 schreef abraham het volgende:
[..]
Ja, hier heten luiers gewoon luiers en geen pampers. Pampers betekend niet luier maar "te duur".
katoen het goedkoopst valt nog te bezien als je waskosten en arbeidstijd goed gaat berekenen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:23 schreef Integrity het volgende:
[..]
Zit verschil in kwaliteit. Zolang de toegevoegde waarde de prijs compenseert voor jouw geloofwaardigheidsgevoel is het goed, toch? Katoenen luiers zijn het goedkoopst trouwens, ideetje?
Anders zeik jij niet zo offtopicquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:05 schreef DamagedBrain het volgende:
[..]
Anders doe jij ff een normale naam....
Naar de supermarkt gaan met je auto of brommer om luiers te halen kost ook arbeid en benzine, dat is de meest gangbare als het gaat om vervoersmiddel. Oppertunity costing in dit gevalquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:25 schreef highworker het volgende:
[..]
katoen het goedkoopst valt nog te bezien als je waskosten en arbeidstijd goed gaat berekenen.
Jaa, dat was zo lekker! Maar door wie was dat nou gelanceerd, pepsi of coca cola. Ik herinner me dat t coca cola was. Maar de naam 7up dat is van pepsi. Want coca cola die heeft sprite...?quote:
Ald klanten de naam discman gebruiken als ze een draagbare cd-speler met koptelefoon bedoelen, is dat toch niet de schuld van de concurrenten van Sony? Het is wel een bewijs dat de merknaam van Sony zo sterk is dat consumenten hem gebruiken om een productgroep te benoemen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:13 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met de naam discman? Als Pepsi haar naam verandert in Coke, worden klanten toch ook misleid?
Een zegen? Mensen willen dankzij Sony een Discman aanschaffen, ze gaan naar de winkel, zien een leuke Merk X portable CD-speler liggen, kopen het en zijn blij met hun "Discman". Ja, echt een zegen voor Sonyquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:57 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Welke fout in godsnaam? Het is marketingtechnisch gezien een zegen als de consument jouw merknaam gebruikt om een hele productgroep aan te prijzen..
In katoenen luiers is de hele wereldbevolking eeuwenlang opgegroeid tot aan begin jaren zeventig.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:47 schreef Omkron het volgende:
FF een vraagje tussendoor.. katoenen luiers.. zijn dat hergebruik dingen ofzo.. ?![]()
Ik gaf geen verwijten naar de concurrent toe hoor, dat is een ontwikkeling waar je als bedrijf rekening mee kunt houden. Coca Cola kun je op elke hoek van de straat kopen, die 4 miljard missen ze vast nietquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:48 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ald klanten de naam discman gebruiken als ze een draagbare cd-speler met koptelefoon bedoelen, is dat toch niet de schuld van de concurrenten van Sony? Het is wel een bewijs dat de merknaam van Sony zo sterk is dat consumenten hem gebruiken om een productgroep te benoemen.
Beter kun je het als fabrikant echt niet hebben hoor..
En nee, dat heeft niets te maken met het New Coke verhaal, vandaar dat ik daar ook het woordje Ontopic voor had gezet. Feit blijft dat New Coke een flop was ter waarde van 4 miljard dollar, en ik denk niet dat er in de geschiedenis een duurdere flop is geweest dan deze.
Lekker hoor..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
In katoenen luiers is de hele wereldbevolking eeuwenlang opgegroeid tot aan begin jaren zeventig.
Deze luiers kun je, hoe vreemd dat ook in je oren klinkt, gewoon wassen, net zoals je T-shirt bijvoorbeeld.
Dan zijn ze toch niet uit de handel gehaald? Of zie ik dat nu verkeerd?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef woeeiiii het volgende:
Coca cola vanilla trouwens ook, was veel reclame op tv en ik tijdschriften, met "reward your curiosity, try vanilla coke" maar het is ondertussen al uit de handel gehaald (de 1.5 l flessen, de kleine 0.5 l flesjes zijn nog wel te koop).
Ik ben van 1981 en ik heb die dingen ook nog aangehad. En heb geen geitewollensokken ouders ofzo.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
In katoenen luiers is de hele wereldbevolking eeuwenlang opgegroeid tot aan begin jaren zeventig.
Deze luiers kun je, hoe vreemd dat ook in je oren klinkt, gewoon wassen, net zoals je T-shirt bijvoorbeeld.
De 1.5 L flessen wel, verkochten niet genoeg...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:57 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dan zijn ze toch niet uit de handel gehaald? Of zie ik dat nu verkeerd?
Geografische markten zijn best moeilijk om grip op te krijgen, kun je het beste overlaten aan regionale kenners. Is wel interessant als je denkt aan Europese lifestylesegmentatie, bijvoorbeeld op de Europese... gebruiker.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:04 schreef woeeiiii het volgende:
[..]
De 1.5 L flessen wel, verkochten niet genoeg...
In Duitsland nog gewoon te koopquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:02 schreef Harry_Sack het volgende:
De Punica Oase
Jaaaaaa, 2Toview ofzo! Dan kon je een videoband kopen en na twee keer afspelen wiste de band vanzelf. Alsof je daar wat aan hadquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:22 schreef Stranger het volgende:
Een paar jaar geleden kwamen ze met films op videoband die maar een paar keer afgespeeld konden worden, en daarom goedkoper waren. Complete flop ook.
Klets, ik heb ze vanmiddag nog gezien bij de AH en op albert.nl is Coca cola vanilla ook gewoon nog in flessen van 1.5l te bestellen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:04 schreef woeeiiii het volgende:
[..]
De 1.5 L flessen wel, verkochten niet genoeg...
Fiat Croma is weer opnieuw geintroduceerd. Pampersverhaal is al afgerond. Dank!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
In Duitsland nog gewoon te koop
--
Fiat Croma vind ik één van de beste suggesties
--
Pamper is toch gewoon een merknaam? Zowel katoenen luiers als plastic luiers zijn luiers. Maar omdat Pamper zo groot is, noemen veel mensen een luier een pamper. Zelfde verhaal met Jif. Is een merknaam, maar wordt/werd als synoniem voor alle soorten gebruikt. Geldt ook voor 7Up.
Maxxers had je ookquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:27 schreef greatgonzo het volgende:
De Buzzer of aanverwanten
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:21 schreef Lienekien het volgende:
Ze hebben jaren geleden geprobeerd om pijproken hip te maken onder jongeren. Ze begonnen met zo'n reclamecampagne van posters waarbij je geen idee had waar het over ging ... Later is dat nog váák nagedaan. Er hoorde ook een of ander trendy pijpje bij. Het merk was Tattoo. Niks geworden.
kangoo jumpers ofzo?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:32 schreef ChrisJX het volgende:
Van die skates waar in plaats van wieltjes een soort vering onder de schoen zat. Als je dan liep stuiterde je en die manier van bewegen zou extra calorieverbrandend zijn ofzo
Deze dus:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |