Zo had ik het niet gesteld. Ik had gezet zet jij vraagtekens bij een leuk meisje dat met een stomme jongen gaat?quote:Knappe jongens / meisjes die met lelijke meisjes / jongens daten zijn niet gezond bezig.
De discussie ging die kant op dus vandaarquote:Op donderdag 19 mei 2005 18:51 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Zo had ik het niet gesteld. Ik had gezet zet jij vraagtekens bij een leuk meisje dat met een stomme jongen gaat?
Dat treft.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik wil niks met arrogante meiden die je hier vaak ziet.
Dat ligt eraan wat je onder 'stom' verstaat. Als je iemand echt leuk vindt, dan zal iedereen met wie zij gaat in jouw ogen stom zijn, en op vele punten minder (leuk) dan jij bent. Zij is op haar beurt dan ook weer stom omdat ze dat niet zietquote:zet jij vraagtekens bij een leuk meisje dat met een stomme jongen gaat?.
Precies. Bij een vorig baantje hadden ze ooit een stagiaire die er zeker niet verkeerd uit zag. Maar van binnen was het een bitch eerste klas die dacht dat ze het bedrijf leidde, en die iedereen naar haar hand probeerde te zetten. Wat anderen deden was niet goed, als zij precies hetzelfde deed was het fantastisch! Overigens deed ze wel poeslief nadat ik haar een keer flink de waarheid had gezegd, dus dat vond ik dan weer wel leukquote:Op donderdag 19 mei 2005 18:48 schreef Sanne het volgende:
Iemand kan "lelijk" van binnen zijn, maar zoo mooi van buiten. Dat is minstens zo eng als andersom.
Ik heb dan niet het idee dat er hoop is, want daar maak ik me niet druk om. Maar ik ben dan bang dat er met haar wat mis is.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:14 schreef DaMart het volgende:
Maar uiteraard, als ik een meisje zie met iemand die in mijn ogen stom is, dan zou ik daar zeker mijn vraagtekens bij zetten, al is het maar voor even. Aan de andere kant kun je er, vooral als je zelfvertrouwen wat minder is, toch je voordeel mee doen. Immers, als ze al valt op iemand die stom is, dan is er dus toch nog hoop voor zo'n leuk persoon als jij!
nog nooit bij stilgestaan ...quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:26 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ik heb dan niet het idee dat er hoop is, want daar maak ik me niet druk om. Maar ik ben dan bang dat er met haar wat mis is.
Een soort liefdeskastes. En iemand die lager date, tja daar zet ik vraagtekens bij..
Dat is omdat je uiterlijk van afstand kan beoordelen. Hoef je iemand niet voor te kennen natuurlijk.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:29 schreef petitlapin het volgende:
nog nooit bij stilgestaan ...
en ik vind het wel vreemd dat je het alleen puur op uiterlijk toepast ... als het over diploma's gaat moeten we blijkbaar superopenminded zijn en mogen we niet oordelen, maar als het op uiterlijk aankomt, is er opeens wel sprake van kastes ...
Al zeggen diploma's natuurlijk niet alles over iemand, ik zou wel de voorkeur geven aan iemand met diploma's, en dan het liefst toch minimaal HBO. Uiteindelijk wil je namelijk ook wel eens een goed gesprek voeren, en dan is een beetje niveau (nogmaals, diploma's zeggen daarover niet altijd iets, maar geven wel een indicatie) wel wenselijk.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:29 schreef petitlapin het volgende:
[..]
nog nooit bij stilgestaan ...
en ik vind het wel vreemd dat je het alleen puur op uiterlijk toepast ... als het over diploma's gaat moeten we blijkbaar superopenminded zijn en mogen we niet oordelen, maar als het op uiterlijk aankomt, is er opeens wel sprake van kastes ...
ik begrijp wel wat je bedoelt, soms denk ik dan ook wel van ' wat ziet die persoon nu in die persoon', maar ik denk daar eigenlijk nooit verder bij na, al te veel in mijn leven dingen rond mij zien gebeuren om daar eigenlijk nog van te kunnen verschieten ... 'liefde is blind', denk ik dan ... volgens mij kan het soms ook wel een financiële kwestie zijn ... neem Sophie Marceau, bloedmooie franse actrice met zo'n lelijke rijke oude vent, of Jenifer Lopez met Marc Anthonyquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:37 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Dat is omdat je uiterlijk van afstand kan beoordelen. Hoef je iemand niet voor te kennen natuurlijk.
En die kastes gaan niet alleen over uiterlijk, meer over hoe leuk iemand is. Combinatie van uitstraling en gedrag enzo..
ik ook, het was in een ander topic dat heel die discussie is gevoerd, en het kan me echt geen fucking reet schelen wat anderen denken, maar ik wil als man een universitair. Shoot me als anderen dat kortzichtig vinden, iedereen heeft zijn 'eisen', en dit is één van de mijne.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:40 schreef DaMart het volgende:
[..]
Al zeggen diploma's natuurlijk niet alles over iemand, ik zou wel de voorkeur geven aan iemand met diploma's, en dan het liefst toch minimaal HBO. Uiteindelijk wil je namelijk ook wel eens een goed gesprek voeren, en dan is een beetje niveau (nogmaals, diploma's zeggen daarover niet altijd iets, maar geven wel een indicatie) wel wenselijk.
ik haat arrogantie sowieso, maar ik zou juist het omgekeerde zeggen. Aan je uiterlijk heb je geen enkele verdienste, aan het werk dat je hebt gestoken in je studies wel.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:57 schreef HenryHill het volgende:
Trouwens, ik heb denk ik liever iemand die arrogant is over haar uiterlijk dan arrogant over haar opleiding. Liefst natuurlijk geen van beide, maar als ik zou moeten kiezen...
Ik ook. Al is het alleen maar omdat het leuker is om naar te kijkenquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:57 schreef HenryHill het volgende:
Trouwens, ik heb denk ik liever iemand die arrogant is over haar uiterlijk dan arrogant over haar opleiding. Liefst natuurlijk geen van beide, maar als ik zou moeten kiezen...
Ik vind talent ook interessanter dan discipline.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:59 schreef petitlapin het volgende:
ik haat arrogantie sowieso, maar ik zou juist het omgekeerde zeggen. Aan je uiterlijk heb je geen enkele verdienste, aan het werk dat je hebt gestoken in je studies wel.
Ik vind het een goede eis. Intelligentie is een veel belangrijker selectiecriterium dan uiterlijk. Het is typisch Nederlands om zoiets als arrogant te beschouwen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:44 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik ook, het was in een ander topic dat heel die discussie is gevoerd, en het kan me echt geen fucking reet schelen wat anderen denken, maar ik wil als man een universitair. Shoot me als anderen dat kortzichtig vinden, iedereen heeft zijn 'eisen', en dit is één van de mijne.
daar kan ik niet eens over oordelen ... ik weet alleen van mezelf dat ik werkelijk geen enkel talent heb, zonder discipline en volharding stond ik nergens, denk ik. Gewoon heel de citroen uitpersen tot het uiterste, mijn partner is ook zo, en dat apprecieer ik enorm in hemquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:01 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ik vind talent ook interessanter dan discipline.
En arrogantie.. ach..
Dat bedoelde ik dus laatst Frenkie; iedereen heeft andere "selectiecriteria". Bij de één is uiterlijk essentieel (al kijkt iedereen daar natuurlijk naar), bij een ander opleiding en bij een derde weer iets anders. Dat heeft verder niets met arrograntie te maken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:01 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ik vind talent ook interessanter dan discipline.
En arrogantie.. ach..
een verzorgd voorkomen is uiteraard wel prioriteit nummer één, jaquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:13 schreef Wolkje het volgende:
Ik vind het belangrijker dat iemand verzorgd is en er verzorgd uitziet, dan hoe mooi zijn uiterlijk is.
Bij de vriend van die vriendin van me knapte ik dan ook vreselijk af op zijn zweetlucht, de geur van zijn voeten, dat hij in zn neus peuterde, aan zijn voeten zat en tot overmaat van ramp mij daarna een hand ging geven. Een klef, slap handje!. En dat was de eerste ontmoeting met de vriend van een vriendin van me. Ik heb hem daarna nog een paar kansen gegeven, mar zijn innerlijk was ook vreselijk, dus, tsja![]()
de sex was ook niks?quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:13 schreef Wolkje het volgende:
Ik vind het belangrijker dat iemand verzorgd is en er verzorgd uitziet, dan hoe mooi zijn uiterlijk is.
Bij de vriend van die vriendin van me knapte ik dan ook vreselijk af op zijn zweetlucht, de geur van zijn voeten, dat hij in zn neus peuterde, aan zijn voeten zat en tot overmaat van ramp mij daarna een hand ging geven. Een klef, slap handje!. En dat was de eerste ontmoeting met de vriend van een vriendin van me. Ik heb hem daarna nog een paar kansen gegeven, mar zijn innerlijk was ook vreselijk, dus, tsja![]()
Er zijn genoeg lelijke intelligente vrouwen.. dus succesquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:05 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik vind het een goede eis. Intelligentie is een veel belangrijker selectiecriterium dan uiterlijk. Het is typisch Nederlands om zoiets als arrogant te beschouwen.
geen idee hoe de sex tussen hun is, ze hebben nog steeds iets (ruim een jaar)quote:
Daar heb ik respect voor, en ook vast ergens bewondering. Maar ik kijk er niet tegenop. En dat heb ik met intelligentie wel... (dat is dus wat anders dan een papiertje).quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:10 schreef petitlapin het volgende:
daar kan ik niet eens over oordelen ... ik weet alleen van mezelf dat ik werkelijk geen enkel talent heb, zonder discipline en volharding stond ik nergens, denk ik.
LOL. Ik denk dat als je het ergens anders in de wereld doet, dat mensen echt niet zeggen "groot gelijk joh, je hebt het verdient om jezelf verheven te kunnen voelen". Bovendien, de arrogantie komt niet voort uit de eis op zich, maar op de manier waarop het is verwoord. En zoals K'nijn het net zei klonk het heel erg uit de hoogte.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:05 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik vind het een goede eis. Intelligentie is een veel belangrijker selectiecriterium dan uiterlijk. Het is typisch Nederlands om zoiets als arrogant te beschouwen.
Hoe definieer jij voor jou intelligentie?quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:19 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Daar heb ik respect voor, en ook vast ergens bewondering. Maar ik kijk er niet tegenop. En dat heb ik met intelligentie wel... (dat is dus wat anders dan een papiertje).
Het lijkt mij juist een stuk enger nog. Uiterlijk veranderd toch wel, innerlijk niet. Daarom kijk ik nooit superveel naar uiterlijk.quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:48 schreef Sanne het volgende:
Iemand kan "lelijk" van binnen zijn, maar zoo mooi van buiten. Dat is minstens zo eng als andersom.
Slimheid, inzicht, creativiteit, handigheid en het moet vloeiend zijn. Ofzoiets..quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:20 schreef Wolkje het volgende:
Hoe definieer jij voor jou intelligentie?
vraag christine mee uitquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ben dom en heb geen talent en lelijk en heb geen uitstraling, maar toch wil ik een relatie. Hoe kun je deze gebreken het beste omzeilen?
Diploma's zeggen imo weinig over de mate van ontwikkeling van iemand, hooguit over het vermogen om op een voorgeschreven manier kennis op te doen..quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:40 schreef DaMart het volgende:
[..]
Al zeggen diploma's natuurlijk niet alles over iemand, ik zou wel de voorkeur geven aan iemand met diploma's, en dan het liefst toch minimaal HBO. Uiteindelijk wil je namelijk ook wel eens een goed gesprek voeren, en dan is een beetje niveau (nogmaals, diploma's zeggen daarover niet altijd iets, maar geven wel een indicatie) wel wenselijk.
Daar ben ik het helemaal mee eens.. volgens mij heb je werkers en leerders, Dat je vroeg bent gaan werken wil niet zeggen dat je geen brede sociale ontwikkeling kan hebben..quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Diploma's zeggen imo weinig over de mate van ontwikkeling van iemand, hooguit over het vermogen om op een voorgeschreven manier kennis op te doen..
Ik wil zelf wel een partner die qua ontwikkelingsniveau gelijk is. Dat is iets wat iemand zonder diploma's kan bewijzen.
Ik denk het zeker niet. Sommige mensen stoppen met zichzelf ontwikkelen na hun opleiding, en sommige anderen met een lage opleiding blijven zich weer ontwikkelen..quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:41 schreef Cylvia het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens.. volgens mij heb je werkers en leerders, Dat je vroeg bent gaan werken wil niet zeggen dat je geen brede sociale ontwikkeling kan hebben..
Wil niets zeggen over je intelligentie denk ik.
Precies.quote:Je hebt ook mensen met een hoog opleidings niveau waar echt geen normaal gesprek mee te voeren is. Niet eens een gesprek op niveau..
Idd, ik ken mensen met een mavo diploma die zijn uitgegroeid tot ontzettend breed ontwikkelde mensen. Geïnteresseerd voor kunst en cultuur en in staat een duidelijke mening te vormen en daarover intelligente discussies te voeren. Dingen die waarschijnlijk toegedicht worden aan een hoge of universitaire opleiding. Intelligentie werkt op zoveel verschillende vlakken dat het wel erg kortzichtig is iemand enkel te beoordelen op zijn of haar opleiding.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:43 schreef Alicey het volgende:
Ik denk het zeker niet. Sommige mensen stoppen met zichzelf ontwikkelen na hun opleiding, en sommige anderen met een lage opleiding blijven zich weer ontwikkelen..
Sorry, ik ben een nieuwkomer.. Ik wist dus niet dat er eerder over gediscussieerd is.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:54 schreef Plato1980 het volgende:
Deze discussie hebben we onlangs al gevoerd en die leidde tot niets. Lijkt me zinloos om wee opnieuw te beginnen.
Opper iets anders zou ik zeggenquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:54 schreef Plato1980 het volgende:
Deze discussie hebben we onlangs al gevoerd en die leidde tot niets. Lijkt me zinloos om wee opnieuw te beginnen.
zeur niet. Anders wordt er weer gejammerd dat er niemand verliefd op je wil wordenquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:54 schreef Plato1980 het volgende:
Maakt ook niet uit. Het is een interessante discussie. Dus wees vrij om er over door te gaan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:55 schreef Alicey het volgende:
Sorry, ik ben een nieuwkomer.. Ik wist dus niet dat er eerder over gediscussieerd is.
ok.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:04 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Maakt ook niet uit. Het is een interessante discussie. Dus wees vrij om er over door te gaan.
Een opleiding zegt min of meer of je kennis kunt opdoen die van te voren vast ligt. Het zegt niets over je vermogen om kennis op te doen in het algemeen, laat staan over het vermogen om kennis praktisch te gebruiken, het vermogen om zelf informatie te zoeken, en het vermogen om veelzijdig te ontwikkelen..quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:51 schreef CvB het volgende:
[..]
Idd, ik ken mensen met een mavo diploma die zijn uitgegroeid tot ontzettend breed ontwikkelde mensen. Geïnteresseerd voor kunst en cultuur en in staat een duidelijke mening te vormen en daarover intelligente discussies te voeren. Dingen die waarschijnlijk toegedicht worden aan een hoge of universitaire opleiding. Intelligentie werkt op zoveel verschillende vlakken dat het wel erg kortzichtig is iemand enkel te beoordelen op zijn of haar opleiding.
Wow die is goedquote:Op donderdag 19 mei 2005 21:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een opleiding zegt min of meer of je kennis kunt opdoen die van te voren vast ligt. Het zegt niets over je vermogen om kennis op te doen in het algemeen, laat staan over het vermogen om kennis praktisch te gebruiken, het vermogen om zelf informatie te zoeken, en het vermogen om veelzijdig te ontwikkelen..
Leren ben ik op zich wel goed in geweest, toch ben ik niet hoog opgeleid omdat ik nogal ongemotiveerd was. Ik heb ook dat ik liever uit de praktijk leer dan uit een boek. Ook leer ik graag op mijn eigen tempo. Binnenkort wil ik alsnog een hogere opleiding beginnen (en ook afmaken). Met de nodige motivatie zou het nu moeten lukken. Wat hier scheelt is dat ik het op mijn eigen tempo kan doen, en ik daardoor geen kennis hoef te verbreden die er niet is, en ook niet van verveling om ga komen in stof die ik beheers..quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:11 schreef Cylvia het volgende:
[..]
Wow die is goed![]()
Het ligt er volgens mij ook gewoon aan wat je interesses zijn, Ikzelf ben nooit goed in leren geweest en werk nu al een paar jaar maar vind mezelf toch een stuk slimmer dan wat vrienden van me die nog steeds studeren en volgens mij elk weekend een hersencelletje of 10 miljoen verliezen.
Ik leer liever uit de praktijk dan uit een boek.
Geen idee. Ik ben zelf lelijk, momenteel erg arm, en heb momenteel ook de nodige problemen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:19 schreef Crazyivan het volgende:
Ik wil een mooie, rijke vrouw zonder problemen ben ik dan in het juiste topic beland?
Ja wat moet ik daarmee dat ben ik zelf ook alquote:Op donderdag 19 mei 2005 21:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben zelf lelijk, momenteel erg arm, en heb momenteel ook de nodige problemen.
Wow... je bent echt precies hetzelfde als ik....quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Leren ben ik op zich wel goed in geweest, toch ben ik niet hoog opgeleid omdat ik nogal ongemotiveerd was. Ik heb ook dat ik liever uit de praktijk leer dan uit een boek. Ook leer ik graag op mijn eigen tempo. Binnenkort wil ik alsnog een hogere opleiding beginnen (en ook afmaken). Met de nodige motivatie zou het nu moeten lukken. Wat hier scheelt is dat ik het op mijn eigen tempo kan doen, en ik daardoor geen kennis hoef te verbreden die er niet is, en ook niet van verveling om ga komen in stof die ik beheers..
Voor de rest ben ik erg nieuwsgierig van aard, en kan ik er slecht tegen als ik een situatie niet goed kan inschatten. Ik heb op die manier ook een hoop dingen geleerd die niets met vooropleidingen te maken hebben, en ook op professioneel gebied geen direct nut hebben. Maar het is wel erg leuk om kennis op te doen.
Dat lelijk vind ik nou niet echt het geval. De rest kan ik niet beoordelen natuurlijk.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:30 schreef Crazyivan het volgende:
[..]
Ja wat moet ik daarmee dat ben ik zelf ook al
edit fotoboek bekeken, biedt mogelijkheden.
Geen dank.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:31 schreef Cylvia het volgende:
[..]
Wow... je bent echt precies hetzelfde als ik....
Dit is gewoon mijn verhaaltje wat hierboven staat serieus!!! alleen had ik niet zo'n zin om veel te typen vandaag.. maar jij hebt het net voor me gedaan dusse.. bedankt!
quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat lelijk vind ik nou niet echt het geval. De rest kan ik niet beoordelen natuurlijk.
Ik heb nog meer kans dat ik een keukenprinses trouw waarmee ik fijn kan ouwhoeren over PSVquote:Op donderdag 19 mei 2005 21:14 schreef Cylvia het volgende:
Ik heb em: Ik zoek gewoon een kerel die én een muurtje kan metselen én waarmee ik een gesprek kan hebben over postmodernisme in de kunst. Dat zou fijn zijn..
Die chemische reactie krijg je niet door het uiterlijk, maar door de feromonen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:40 schreef JoeyT het volgende:
Ik val toch echt eerst op uiterlijk. Ik moet echt een chemische reactie krijgen...
Naja dan hebben lekkere wijven waarschijnlijk zeer goed werkende feromonenquote:Op donderdag 19 mei 2005 21:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die chemische reactie krijg je niet door het uiterlijk, maar door de feromonen.
Die chemische reactie is voor mij meer dan alleen uiterlijk.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:40 schreef JoeyT het volgende:
Ik val toch echt eerst op uiterlijk. Ik moet echt een chemische reactie krijgen... Intelligentie vind ik van minder belang alhoewel je wel op een zelfde niveau moet zitten. Dit betekent echter niet dat mijn vriendinnetje net als ik op een univesiteit zou moeten zitten. MBO vind ik net zo knap...
Je bent toch een blauwe, dus heb je macht over ons zwartjesquote:Op donderdag 19 mei 2005 21:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ook dat heb ik niet, en ik ambieer het ook niet.
Of je bent zelf lelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:43 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Naja dan hebben lekkere wijven waarschijnlijk zeer goed werkende feromonen
Oh, op die manier.. Ik sta meer in de dienst van jullie zwartjes.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:44 schreef Crazyivan het volgende:
[..]
Je bent toch een blauwe, dus heb je macht over ons zwartjes
Helemaal mee eens...quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:44 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Die chemische reactie is voor mij meer dan alleen uiterlijk.
De manier waarop iemand beweegt, hoe iemand praat, wat iemand zegt, hoe hij met anderen omgaat.
Iemand kan nog zo mooi zijn, als de rest er niet is komt er bij mij geen chemische reactie.
Zou idd ook kunnenquote:Op donderdag 19 mei 2005 21:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Of je bent zelf lelijk.![]()
Aantrekkingskracht is hier gebaseerd op feromonen, waarbij je een partner aantrekkelijk vindt die genetisch complementair is, en dus anders ruikt dan jijzelf. Een onderdeel van natuurlijke selectie.
daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:52 schreef JoeyT het volgende:
Maja je bent zo knap als je jezelf vind zeg ik altijd maar
Wat heb je gestuurd???????quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Net maar weer ff een SMSje de deur uit gedaan![]()
Wat ik niet snap is dat iedereen altijd vindt dat je alleen met mensen die een opleiding hebben gehad een gesprek op niveau kunt voeren.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:40 schreef DaMart het volgende:
[..]
Volgens mij vindt iedereen (hier iig) dat juist niet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:15 schreef dawg het volgende:
Wat ik niet snap is dat iedereen altijd vindt dat je alleen met mensen die een opleiding hebben gehad een gesprek op niveau kunt voeren.
Had je dit niet wat eerder kunnen zeggen? Dit zijn min of meer de woorden waar ik naar op zoek was! Dank Alicey!quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Diploma's zeggen imo weinig over de mate van ontwikkeling van iemand, hooguit over het vermogen om op een voorgeschreven manier kennis op te doen..
Ik wil zelf wel een partner die qua ontwikkelingsniveau gelijk is. Dat is iets wat iemand zonder diploma's kan bewijzen.
Ik blijf het met je eens zijn Alicey.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Leren ben ik op zich wel goed in geweest, toch ben ik niet hoog opgeleid omdat ik nogal ongemotiveerd was. Ik heb ook dat ik liever uit de praktijk leer dan uit een boek. Ook leer ik graag op mijn eigen tempo. Binnenkort wil ik alsnog een hogere opleiding beginnen (en ook afmaken). Met de nodige motivatie zou het nu moeten lukken. Wat hier scheelt is dat ik het op mijn eigen tempo kan doen, en ik daardoor geen kennis hoef te verbreden die er niet is, en ook niet van verveling om ga komen in stof die ik beheers..
Voor de rest ben ik erg nieuwsgierig van aard, en kan ik er slecht tegen als ik een situatie niet goed kan inschatten. Ik heb op die manier ook een hoop dingen geleerd die niets met vooropleidingen te maken hebben, en ook op professioneel gebied geen direct nut hebben. Maar het is wel erg leuk om kennis op te doen.
Of ik hiermee intelligent ben weet ik niet, maar ik denk wel redelijk ontwikkeld, vooral omdat ik van een hele hoop uiteenlopende dingen wel iets weet, en ook veel in de praktijk heb gezien en meegemaakt.
Wat een onzin. Niet iedereen krijgt die kans.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:32 schreef Thisbe het volgende:
Mensen die echt slim zijn verspelen hun kans niet, door niet te gaan studeren, dan ben je namelijk helemaal niet slim bezig!
Ik denk dat tegenwoordig iedereen wel de kans krijgt om zich te ontwikkelen in Nederland toch?quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:35 schreef dawg het volgende:
[..]
Wat een onzin. Niet iedereen krijgt die kans.
Ach joh tis toch ook gewoon onzin... Het gaat gewoon om liefde, en liefde heeft weinig met intellect te maken...quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:35 schreef dawg het volgende:
[..]
Wat een onzin. Niet iedereen krijgt die kans.
Echte liefde gaat door de maag!quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:42 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ach joh tis toch ook gewoon onzin... Het gaat gewoon om liefde, en liefde heeft weinig met intellect te maken...
Nouja, de maatschappelijk druk op jonge leeftijd is een stuk hoger.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:41 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik denk dat tegenwoordig iedereen wel de kans krijgt om zich te ontwikkelen in Nederland toch?
Neej liefde maakt blind... Dus rationaliteit is dan ver te zoeken. Dus je kan wel zeggen ik wil een universitair geschoolde jongen/meisje, maar als puntje bij paaltje komt kan je gewoon op een straatschoffie vallenquote:
Ik ga wel voor de tuinman in desperate housewifes!quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:48 schreef JoeyT het volgende:
[..]
maar als puntje bij paaltje komt kan je gewoon op een straatschoffie vallen
Slimslim...quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:32 schreef Thisbe het volgende:
School, theorie? Daarom zit ik dus op de universiteit![]()
En deze discussie hebben we inderdaad al vaker gevoerd!
Op de uni vind je meer slimme mensen dan op het MBO, nogal wiedes natuurlijk!
Mensen die echt slim zijn verspelen hun kans niet, door niet te gaan studeren, dan ben je namelijk helemaal niet slim bezig! En natuurlijk heb je grote kneuzen rondlopen op de uni, die lopen overal rond namelijk.
Ik vind het unfair van Frenkie om bij Plato op de man te spelen, en op het moment dat hij erop reageert gaan zeggen dat daar het feedback topic voor is. Dan moet zijn gedeelte ook weggehaald worden![]()
Die is echt al wel van mij!!!quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:52 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik ga wel voor de tuinman in desperate housewifes!![]()
Overigens vind ik buitenlanders idd vaak aantrekkelijk, vooral als ze in het bezit zijn van donkere krullen!
Balen zeg, dat is nooit leuk om te horenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben weer thuis
Mijn crush heeft even verteld hoe leuk en lief hij mijn vriendin wel niet vindt.
En de Magic 8 Ball Love Edition zei ook dat ik 't moest vergeten.
Jongens zijn stom.
Dit is wel ongeveer het laatste wat je wilt horenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben weer thuis
Mijn crush heeft even verteld hoe leuk en lief hij mijn vriendin wel niet vindt.
Jongens zijn stom.
Ik weet niet helemaal of het wederzijds is enzoquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:14 schreef Copycat het volgende:
Jammer, CherryLips.
Vind je vriendin jouw crush ook leuk? Dat lijkt me helemaal vervelend.
Ik heb popcornquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:15 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Dit is wel ongeveer het laatste wat je wilt horenTrow rocks at him!
Tijd voor heel veel chocolade met veel nootjes
Nee, we gaan met alle single dames in onze kortste rokjes stappen en dronken over de bar kruipen en vals zingenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:16 schreef CherryLips het volgende:
Mag ik hem de rekening sturen voor de liposuctie die ik nu echt moet ondergaan?
Kijk! Dat zijn nu eens de goeie plannen!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:18 schreef Thisbe het volgende:
Nee, we gaan met alle single dames in onze kortste rokjes stappen en dronken over de bar kruipen en vals zingen![]()
Vind jij HBO erg laag?quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:00 schreef thabit het volgende:
Kijk, als ik bijvoorbeeld van een vrouw weet dat ze weleens een HBO'er als vriend gehad heeft dan denk ik bij mezelf "Stel dat ze voor mij kiest. Dan heeft die keuze totaal geen betekenis, want haar criteria liggen blijkbaar erg laag." en hoef ik haar dus al niet meer.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:18 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Nee, we gaan met alle single dames in onze kortste rokjes stappen en dronken over de bar kruipen en vals zingen![]()
Ik weet niet of dat m'n single status in de goeie richting gaat duwenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:18 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik doe ook mee!!! Maar dan nemen we ook echt wel rocks mee!!!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]OMG ik zie het al echt voor me
*helm opzetquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:30 schreef Rhoona het volgende:
[..]
Ik doe ook mee!!! Maar dan nemen we ook echt wel rocks mee!!!![]()
Zijn er nog hogere opleidingen dan universitair dan?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:25 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Vind jij HBO erg laag?
Date je dan ook enkel meisjes met universitaire opleiding of hoger?
Juist!! Bedoelde alleen maar aan te geven, dat als je uitermate slim bent het wat spaak kan lopen in je contact met mensen...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:19 schreef styl-o_Steve het volgende:
nogal makkelijk standpunt..
van vrouwen wordt je soms ook kotsmisselijk.. maja als je echt hekel aan jongens heb stap dan over..
En EQ is nogal belangrijk.. maar is niet iets waar je naar opzoek gaat! Je komt iemand tegen en dat klikt.. en in het woord klikt komt alles samen, IQ, EQ uiterlijk en uitstraling!
Die t-shirts bestaan al hoor, inclusief bestelplannenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:34 schreef Rhoona het volgende:
[..]
Juist!! Bedoelde alleen maar aan te geven, dat als je uitermate slim bent het wat spaak kan lopen in je contact met mensen...
En wat betreft die T-shirtjes, ik denk dat daar wel business in zit!!!!![]()
ben jij 12?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:07 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben weer thuis
Jongens zijn stom.
Bij mij was het meer dat veel mij niet diep genoeg ging, en andere dingen daar ging het juist weer erg snel. Mogelijk hebben ook bij mij externe factoren een rol gespeeld, maar ergens vind ik dat ook verantwoording afschuiven..quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:31 schreef dawg het volgende:
[..]
Ik blijf het met je eens zijn Alicey.
Ik was ook niet echt gemotiveerd (grotendeels ook door mijn gezondheid niet echt in de mogelijkheid),
HBO Psychologie bij de LOI doel ik op. Omdat ik psychologie een interessante richting vind, maar ik hoop ook professioneel een beetje die richting op de te gaan.quote:en ga binnenkort ook een universitaire (ou) studie doen, puur voor de kennis en interesse.
Wat ga je doen als ik vragen mag? En waar?
Ik heb wel weer even genoeg veren denk ik.quote:Oh, en ik vind je op het forum altijd heel intelligent overkomen.
dat was wel weer even genoeg lof
Het hangt ook af van financieen en het goed in je vel zitten. Ook is het belangrijk te weten wat je wilt, en dat is iets waar ik pas erg laat ben achter gekomen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:32 schreef Thisbe het volgende:
Mensen die echt slim zijn verspelen hun kans niet, door niet te gaan studeren, dan ben je namelijk helemaal niet slim bezig!
Het ligt er misschien aan waar iemand naar kijkt. Aantrekkelijkheid gaat voor mij toch voor een groot deel om karakter. Buitenlandse mannen en vrouwen hebben op dat gebied net zo goed diversiteit.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:48 schreef dawg het volgende:
Vinden jullie buitenlandse mannen/vrouwen aantrekkelijker dan landgenoten?
Of ligt dat bij jullie puur aan de persoon?
Iemand van je eigen niveau kiezen lijkt mij vrij normaal. De diploma's zeggen alleen geen donder over het niveau, da's meer het punt.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:08 schreef TGT het volgende:
Ik vind t eigenlijk vrij logisch dat je iemand kiest van je eigen niveau.. Ik (als HBO-er) zal waarschijnlijk ook kiezen voor een HBO-er als partner. Beetje dezelfde golflengte.. MBO-er zal ik waarschijnlijk links laten liggen evenals een WO-er. Ik zal nooit een lekker gesprek van niveau kunnen hebben met een MBO-er. En ik zal nooit het niveau van een WO-er halen in een gesprek.
Mwoah... Over het algemeen wel hoor. Niet altijd maar meestal kan je aan de diploma's wel zien welk niveau iemand heeft.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iemand van je eigen niveau kiezen lijkt mij vrij normaal. De diploma's zeggen alleen geen donder over het niveau, da's meer het punt.
Maar hoe doe je dat dan? Ik bedoel, als je een nieuw persoon tegenkomen en je knapt af op uiterlijk, of hoe hij/zij zich op dat moment gedraagt, daar kan ik in komen. Maar als je een tijdje gezellig hebt zitten kletsen met iemand knap je toch niet meer af op die persoon omdat 'i het woordje MBO of universiteit laat vallen? Of is dat het eerste wat je aan iemand vraagt?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:13 schreef TGT het volgende:
[..]
Mwoah... Over het algemeen wel hoor. Niet altijd maar meestal kan je aan de diploma's wel zien welk niveau iemand heeft.
Daarom gebruik ik ook het woordje "waarschijnlijk". Stel nou dat ik super op niveau kan praten met de MBO-er. Alles klikt en gaat goed.. Ja om dan iemand af te wijzen puur en alleen om het diploma.. Ja sorry dat is natuurlijk ontzettend dom.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:30 schreef Frezer het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat dan? Ik bedoel, als je een nieuw persoon tegenkomen en je knapt af op uiterlijk, of hoe hij/zij zich op dat moment gedraagt, daar kan ik in komen. Maar als je een tijdje gezellig hebt zitten kletsen met iemand knap je toch niet meer af op die persoon omdat 'i het woordje MBO of universiteit laat vallen? Of is dat het eerste wat je aan iemand vraagt?
(Ik ben het er overigens wel mee eens dat de kans groter is dat je met iemand op gelijk "niveau" kunt communiceren die het zelfde opleidingsniveau heeft.)
Het ligt ook aan het soort gesprekken en niet aan het diploma. Aan het opleidingsniveau kan je vaak al wel een beetje merken welk niveau iemand heeft in een gesprek.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:45 schreef Christine het volgende:
't Gaat toch meer om het soort gesprekken dat je met iemand kan hebben, dan om zijn/haar diplomaatje? Dat vind ik zo'n onzin...
Alhoewel ik moet toegeven dat ik heel andere gesprekken begon te hebben met mijn ex, toen hij met zijn studie aan de universiteit begon.
Je hebt helemaal gelijk... Het is gewoon grote onzin wat mensen hier verkondigen. Nogmaals liefde maakt blind dus een WO-er kan net zo goed op een niet opgeleid iemand vallen... Ik zit op de universiteit en heb 7 jaar met een meisje gehad die haar MBO heeft afgerond... Nooit gemerkt dat ze lager geschoold was. En het boeit ook helemaal geen moer! Ik kon goed met haar praten, het was een super slim meisje en ik werd ontzettend verliefd op haar om wie ze was. Mn huidige vriendinnetje is een HBO-er, zelfde verhaal...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:30 schreef Frezer het volgende:
[..]
Maar als je een tijdje gezellig hebt zitten kletsen met iemand knap je toch niet meer af op die persoon omdat 'i het woordje MBO of universiteit laat vallen? Of is dat het eerste wat je aan iemand vraagt?
Ja en ik ben een keer uitgeweest met een MBO-er.. Had me toch een potje een mening over Balkenende.. Ze kon alleen niet uitleggen waaromquote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:49 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk... Het is gewoon grote onzin wat mensen hier verkondigen. Nogmaals liefde maakt blind dus een WO-er kan net zo goed op een niet opgeleid iemand vallen... Ik zit op de universiteit en heb 7 jaar met een meisje gehad die haar MBO heeft afgerond... Nooit gemerkt dat ze lager geschoold was. En het boeit ook helemaal geen moer! Ik kon goed met haar praten, het was een super slim meisje en ik werd ontzettend verliefd op haar om wie ze was. Mn huidige vriendinnetje is een HBO-er, zelfde verhaal...
Mja,op deze basis zijn er wel heel veel eigenschapppen waarop je mensen kunt afkeuren als relatie materiaal: In wat voor buurt ze opgegroeid zijn, inkomen ouders, muzieksmaak, tv smaak, vakantie-smaak, etcetera. Het zegt allemaal wel wat, maar ik vrees dat er érg weinig mensen over blijven als je op deze manier naar ze gaat kijken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:45 schreef TGT het volgende:
Maar ik ben wel bang dat het op de lange termijn niet gaat werken. Op een gegeven moment kom je er denk ik wel achter dat het niet loopt..
True true, ik wijs mensen ook niet bij voorbaat af hoor. En buurt, inkomen, smaak boeit me niet heel veel. De klik moet er zijn. Makkelijk gesprek, geen oncomfortabele stilte dat is voor mij wel belangrijk. En vaak kan je hieraan het kaartje opleiding wel plakken. Niet altijd, maar vaak wel.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:10 schreef Frezer het volgende:
[..]
Mja,op deze basis zijn er wel heel veel eigenschapppen waarop je mensen kunt afkeuren als relatie materiaal: In wat voor buurt ze opgegroeid zijn, inkomen ouders, muzieksmaak, tv smaak, vakantie-smaak, etcetera. Het zegt allemaal wel wat, maar ik vrees dat er érg weinig mensen over blijven als je op deze manier naar ze gaat kijken.
Hoe zwart-wit kan je t hebben... Dit heeft allemaal niets met opleiding te maken. Ken gewnoeg MBO-ers die jou compleet van de tafel zullen lullen en ik ken heel wat wo-ers die er geen zinnig woord uitkrijgen en bovendien een EQ hebben van 0,0...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:04 schreef TGT het volgende:
[..]
Ja en ik ben een keer uitgeweest met een MBO-er.. Had me toch een potje een mening over Balkenende.. Ze kon alleen niet uitleggen waaromVerder niks te melden.
Ook een keer uitgeweest met een WO-er.. Die dacht zoveel na over dingen.. En ze wist alles beter dan ik.. Ik volgde de helft van de verhalen niet...
Zeg dan dat je iemand wilt die universitair geschoold is, en niet iemand die hoger ontwikkeld is.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:25 schreef petitlapin het volgende:
waarom is iedereen zo op zijn tenen getrapt als het over opleidingen gaat.
ik doe daar toch niemand pijn mee als ik een universitair wil. Als ik daardoor heel mijn leven alleen zou geweest zijn, is dat toch mijn probleem, en niet dat van de anderen
al die gekwetste zieltjes toch, laat mij toch kortzichtig zijn als ik dat wil
Je hebt een punt. EQ is zeker heel belangrijk. Maar ja alsnog ken ik geen 1 MBO-er die mij van de tafel lult en ik ken genoeg WO-ers die voor mij wartaal uitkramen. Tis blijkbaar maar net in welke omgeving je zit.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:20 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Hoe zwart-wit kan je t hebben... Dit heeft allemaal niets met opleiding te maken. Ken gewnoeg MBO-ers die jou compleet van de tafel zullen lullen en ik ken heel wat wo-ers die er geen zinnig woord uitkrijgen en bovendien een EQ hebben van 0,0...
ik heb enkel en alleen nog maar het eerste gebruiktquote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zeg dan dat je iemand wilt die universitair geschoold is, en niet iemand die hoger ontwikkeld is.
Zit zelf op de universiteit dus ben absoluut niet op mn teentjes getrapt. Alleen ben ik ervan overtuigd dat de liefde zo niet werkt. Je wordt verliefd op iemand zn doen en laten, hoe die jongen is... Zn opleiding is dan mooi meegenomen. Zodra het een rationele beslissing wordt is er naar mijn inziens niet eens sprake van verliefdheid/liefde...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:25 schreef petitlapin het volgende:
ik doe daar toch niemand pijn mee als ik een universitair wil. Als ik daardoor heel mijn leven alleen zou geweest zijn, is dat toch mijn probleem, en niet dat van de anderen
Daar ging dus wel de discussie min of meer over. Het ging dan ook waarschijnlijk niet over jou.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:28 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik heb enkel en alleen nog maar het eerste gebruikt,ik sta niet in over wat anderen hier zeggen
Het verliefd zijn is trouwens maar een korte fase. Ik denk niet dat het onbelangrijk is om wel realistisch te blijven, en na te gaan of je ook met iemand kunt blijven leven wanneer de verliefdheid over is.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:28 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Zit zelf op de universiteit dus ben absoluut niet op mn teentjes getrapt. Alleen ben ik ervan overtuigd dat de liefde zo niet werkt. Je wordt verliefd op iemand zn doen en laten, hoe die jongen is... Zn opleiding is dan mooi meegenomen. Zodra het een rationele beslissing wordt is er naar mijn inziens niet eens sprake van verliefdheid/liefde...
de liefde werkt wel zo, ik moet naar mijn man kunnen opkijken. Ik ben een echt zwak vrouwtje, en ik zoek een sterk en -in mijn ogen- slim persoon met veel ambitie. Ik kan verliefdheid/liefde echt wel sturen, zo zal ik nooit verliefd worden op een buitenlands vakantievriendje, dat wordt op voorhand afgeblokt ... hetzelfde met beroep/diplomaquote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:28 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Zit zelf op de universiteit dus ben absoluut niet op mn teentjes getrapt. Alleen ben ik ervan overtuigd dat de liefde zo niet werkt. Je wordt verliefd op iemand zn doen en laten, hoe die jongen is... Zn opleiding is dan mooi meegenomen. Zodra het een rationele beslissing wordt is er naar mijn inziens niet eens sprake van verliefdheid/liefde...
Ik heb er geen enkel probleem mee hoor,quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:25 schreef petitlapin het volgende:
Dus een HBO-er met een dikke bankrekening is ook goed?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:32 schreef petitlapin het volgende:
[..]
de liefde werkt wel zo, ik moet naar mijn man kunnen opkijken. Ik ben een echt zwak vrouwtje, en ik zoek een sterk en -in mijn ogen- slim persoon met veel ambitie. Ik kan verliefdheid/liefde echt wel sturen, zo zal ik nooit verliefd worden op een buitenlands vakantievriendje, dat wordt op voorhand afgeblokt ... hetzelfde met beroep/diploma
en ik kan niet verliefd worden op iemand waar ik niet naar opkijk. Mijn man moet ergens 'meer' zijn dan mij. Ik kan er ook niet aandoen
![]()
Ja en dat komt dan door jouw beperkte netwerk. Ik ken MBO-ers die mij helemaal weg kunnen lullen. Ik ken MBO-ers die zoveel geld verdienen dat ik mag hopen dat ik ooit zoveel ga verdienen...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:27 schreef TGT het volgende:
[..]
Je hebt een punt. EQ is zeker heel belangrijk. Maar ja alsnog ken ik geen 1 MBO-er die mij van de tafel lult en ik ken genoeg WO-ers die voor mij wartaal uitkramen. Tis blijkbaar maar net in welke omgeving je zit.
ik vrees van niet ... kan ik niet naar opkijkenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:34 schreef TGT het volgende:
Dus een HBO-er met een dikke bankrekening is ook goed?
Wat dat betreft richten we misschien wel gelijk. Mentaal zwak ben ik niet echt (Fysiek wel), en ik kan mezelf ook prima redden wat dat betreft. Ik wil toch echter ook wel een partner (m/v) die fysiek in ieder geval sterker is, en mentaal ook erg sterk. Dat heeft echter niet echt iets te maken met opleidingsniveau of ontwikkeling, meer met karakter en persoonlijkheid. Natuurlijk moet er wel enige gelijkheid zijn in niveau, en wil ik een partner die zelf kan leven.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:32 schreef petitlapin het volgende:
[..]
de liefde werkt wel zo, ik moet naar mijn man kunnen opkijken. Ik ben een echt zwak vrouwtje, en ik zoek een sterk en -in mijn ogen- slim persoon met veel ambitie.
Mwah, zoveel verschil maakt MBO niet met HBO hoor, alleen al gezien het grote aantal dat de overstap MBO-HBO maakt. Er zullen dus genoeg MBO-ers zijn waar je heel goed mee kunt communiceren.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:27 schreef TGT het volgende:
[..]
Je hebt een punt. EQ is zeker heel belangrijk. Maar ja alsnog ken ik geen 1 MBO-er die mij van de tafel lult en ik ken genoeg WO-ers die voor mij wartaal uitkramen. Tis blijkbaar maar net in welke omgeving je zit.
Beperkte netwerk? hahaha.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:34 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja en dat komt dan door jouw beperkte netwerk. Ik ken MBO-ers die mij helemaal weg kunnen lullen. Ik ken MBO-ers die zoveel geld verdienen dat ik mag hopen dat ik ooit zoveel ga verdienen...
Maar wat dan bijvoorbeeld MBO-ers die besluiten om daarna nog even een HBO te gaan doen, of HBO-ers die nog een uni gaan doen...
Eers vielen ze niet binnen jullie eisenpakket en dan opeens wel???????? Slimmer zijn ze niet geworde hoor.
Net als mn beste vriendin. MBO gedaan tot stewardess, jaartje gevlogen nu met gemak een HBO...
Tis nog steeds hetzelfde meisje, helemaal niets aan veranderd.
Nog steeds geen leuke man aan de haak geslagen dus?quote:
Ja dat komt t dus nog steeds door een beperkt netwerk. Succes krijg je niet alleen als je als je de uni hebt afgerond.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:32 schreef petitlapin het volgende:
[..]
en ik kan niet verliefd worden op iemand waar ik niet naar opkijk. Mijn man moet ergens 'meer' zijn dan mij. Ik kan er ook niet aandoen
![]()
Een brede stratenmaker dan, die jou kan verdedigen voor alle gevaren in de wereld?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:36 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik vrees van niet ... kan ik niet naar opkijken, geld op zich zegt me niets
Het is en blijft echter een statistisch vaststaand feit dat in de overgrote meerderheid van langdurige relaties de beide partners ongeveer hetzelfde opleidingsniveau hebben. Dus blijkbaar werkt het vaak wel zo. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar dat geldt voor bijna alles.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:28 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ondernemersschap dan?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:36 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik vrees van niet ... kan ik niet naar opkijken, geld op zich zegt me niets
Bij SGP-huwelijken werkt dat toch heel anders.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is en blijft echter een statistisch vaststaand feit dat in de overgrote meerderheid van langdurige relaties de beide partners ongeveer hetzelfde opleidingsniveau hebben. Dus blijkbaar werkt het vaak wel zo. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar dat geldt voor bijna alles.
Kijk als we toch zo gaan beginnen. Bijna elke MBO-er kan gewoon een HBO aan. Weet je wel hoeveel mensen na hun MBO net zo makkelijk hun HBO afronden...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:39 schreef TGT het volgende:
[..]
Beperkte netwerk? hahaha.
Ik heb het helemaal niet over een eis. Ik zeg alleen dat je aan het opleidingsniveau vaak(!!) kunt zien of diegene een beetje op je niveau zit.
Goede sociale vaardigheden - ja. Sociaal inzicht (zit er wel in, maar belangrijk genoeg om los te noemen) - ja. EQ - nee. De meetmethodes voor EQ zijn bijna net zo slecht als dat ze voor IQ zijn (op zich een prestatie natuurlijk) en het getalletje op zich is dus vrijwel even belangrijk. Daarnaast word ik veel teveel geconfronteerd met mensen die EQ haast wel als troostprijs lijken te gebruiken, de welbekende "ja, maar ik heb wel een hoog EQ hòòòòr". Wat mij betreft een even grote afknapper als mensen die de Celestijnse belofte of de koffietafelpsychologie van John Gray overal tussendoor gooien.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:22 schreef JoeyT het volgende:
Verder is het EQ naar mijn mening een stuk belangrijker dan het IQ. Zeker om in het leven te slagen... Je bent vrij weinig zonder goede sociale vaardigheden ookal is je IQ nog zo hoog...
Als hij een beetje ontwikkeld is klinkt het mij niet gek in de oren.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:39 schreef Frezer het volgende:
[..]
Een brede stratenmaker dan, die jou kan verdedigen voor alle gevaren in de wereld?
Dat bedoel ik dus, er zijn altijd uitzonderingen te vinden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij SGP-huwelijken werkt dat toch heel anders.
??? De mbo-er die de overstap maakt naar HBO is een HBO-er. Met HBO-ers communiceer ik prima. Met MBO-er overigens ook maar dan blijft het meestal bij een praatje poep.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:38 schreef Frezer het volgende:
[..]
Mwah, zoveel verschil maakt MBO niet met HBO hoor, alleen al gezien het grote aantal dat de overstap MBO-HBO maakt. Er zullen dus genoeg MBO-ers zijn waar je heel goed mee kunt communiceren.
Hoe kom je hier dan bij????????/quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is en blijft echter een statistisch vaststaand feit dat in de overgrote meerderheid van langdurige relaties de beide partners ongeveer hetzelfde opleidingsniveau hebben. Dus blijkbaar werkt het vaak wel zo. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar dat geldt voor bijna alles.
Die vorm van huwelijk (Opgeleide kostwinner en slecht opgeleide huisvrouw) is volgens mij niet eens zo heel erg uitzonderlijk..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, er zijn altijd uitzonderingen te vinden.
bij mij hangt het onder andere wel van de opleiding af, waarom zou ik me naar jouw gedachten moeten conformerenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:39 schreef JoeyT het volgende:
Ik wil dat mijn vriendinnetje naar mij opkijkt maar ik moet ook naar haar kunnen opkijken en dat hangt niet af van je opleiding....
dan heb jij waarschijnlijk ook maar een heel beperkt sociaal netwerk ...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:44 schreef JoeyT het volgende:
Ik ken bijna alleen maar stelletjes met een verschillend opleidingsniveau.
Ik ken ook echt helemaal niemand die daarop selecteert.
Ja dat zijn dus HBO-ers..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:42 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Kijk als we toch zo gaan beginnen. Bijna elke MBO-er kan gewoon een HBO aan. Weet je wel hoeveel mensen na hun MBO net zo makkelijk hun HBO afronden...
Maja misschien heb ik makkelijk praten en heb ik het EQ van een verkoper en een IQ van een contactgestoorde prof...
Over lange tenen gesproken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:46 schreef petitlapin het volgende:
[..]
bij mij hangt het onder andere wel van de opleiding af, waarom zou ik me naar jouw gedachten moeten conformeren![]()
sorry dat ik anders in elkaar zit dan jou, als jij er geen waarde aan hecht, fine with me, ik hecht er wel waarde aan. Dus heel jouw discours dat het niets uitmaakt, gaat op voor JOU, maar niet voor MIJ. Roep dus maar leuk verder tegen een muur, je zal me nooit overtuigen.
Dat is zo, op www.cbs.nl zullen daar vast wel statistieken van bestaan. Ongeveer hetzelfde is universiteit-universiteit, MBO-MBO of universiteit-HBO en HBO-MBO. Laten we zeggen dat er doorgaans hooguit één trap verschil in zit.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:44 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Hoe kom je hier dan bij????????/
En wat is ongeveer hetzelfde opleidings niveau...
Ik ken ook echt helemaal niemand die daarop selecteert.
Van de algemene kennis en inzicht die iemand heeft, of specifiek van zijn schoolopleiding? Daar kan een heel behoorlijk verschil inzitten tenslottequote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:46 schreef petitlapin het volgende:
bij mij hangt het onder andere wel van de opleiding af
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:44 schreef TGT het volgende:
[..]
Met MBO-er overigens ook maar dan blijft het meestal bij een praatje poep.
het is gewoon JoeyT, die heel dit topic begint te overroepen met zijn mening, je voelt gewoon zijn onrust en zijn overtuigingsdrang. Het stoort, hij verplettert gewoon iedereen met loze verwijten.quote:
Daarom is WO een minimumeis en dan nog voldoet lang niet elke student aan mijn intelligentiecriteria.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:48 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik niet zo denk zeg. Zou een hele hoop leuke mensen zijn misgelopen met zulke vooroordelen...
Nogmaals ik ken heel wat MBO-ers die jou compleet zullen weglullen...
Maar als degene dus eerst MBO deed dan praatte je over poep en na de overstap kunnen ze wel met je meepraten????
Overschat de HBO niet zo want bijna elke MBO-er kan met een beetje discipline ook wel een HBO doen.
Ja vrouw altijd minder dan de man. Ik bedoel maar voor koken en schoonmaken is geen hoog opleidingsniveau nodig toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:44 schreef JoeyT het volgende:
Zolang die persoon op het MBO zit is het een MBO-er, en eigelijk totdat die persoon het HBO heeft afgerond. En hij/zij heeft op dat moment de zelfde intelligentie als een paar jaar later wanneer hij/zij op het HBO zit. Dan heeft die persoon wel meer kennis natuurlijk, maar iemand die 10 jaar ouder is heeft ook meer kennis.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:44 schreef TGT het volgende:
[..]
??? De mbo-er die de overstap maakt naar HBO is een HBO-er. Met HBO-ers communiceer ik prima. Met MBO-er overigens ook maar dan blijft het meestal bij een praatje poep.
Mijn netwerk gaat iig door alle lagen van de maatschappelijke ladder heen...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:47 schreef petitlapin het volgende:
[..]
dan heb jij waarschijnlijk ook maar een heel beperkt sociaal netwerk ...
( wie de bal kaatst, ...)
Ik voel het zelf eigenlijk niet... Volgens mij is het niet JoeyT's doel te overtuigen, maar vertelt hij slechts hoe hij het zelf ziet.. Perceptie-verschilletje.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:50 schreef petitlapin het volgende:
[..]
het is gewoon JoeyT, die heel dit topic begint te overroepen met zijn mening, je voelt gewoon zijn onrust en zijn overtuigingsdrang. Het stoort, hij verplettert gewoon iedereen met loze verwijten.
in plaats van gewoon iedereen zijn eigen mening te gunnen![]()
Ik heb dat toch andersom ervaren, en velen met mij.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:51 schreef WeirdMicky het volgende:
MBO is echt een flinke stap lager dan HBO. Ik denk dat een overstap van HBO naar Universiteit makkelijker is dan van MBO naar HBO.
Dat weet ik wel zeker ja.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:51 schreef WeirdMicky het volgende:
MBO is echt een flinke stap lager dan HBO. Ik denk dat een overstap van HBO naar Universiteit makkelijker is dan van MBO naar HBO.
*HAP*quote:
Er zijn een hoop mannen die zo denken inderdaad.. En een hoop vrouwen die het voeren van een huishouden voldoende vinden, en geen drang hebben zich verder te ontwikkelen..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:50 schreef TGT het volgende:
[..]
Ja vrouw altijd minder dan de man. Ik bedoel maar voor koken en schoonmaken is geen hoog opleidingsniveau nodig toch?
TGT zoekt alvast dekking
Sterker nog, dat bewezen eerder regel dan uitzondering.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die vorm van huwelijk (Opgeleide kostwinner en slecht opgeleide huisvrouw) is volgens mij niet eens zo heel erg uitzonderlijk..
ja, ik heb een laag zelfvertrouwen, ik voel me minder, en ik ben fysiek en mentaal zwak. So what ? Om nog maar te zwijgen van mijn sociale onvaardigheid, ik heb nooit veel vrienden gehad.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:52 schreef JoeyT het volgende:
Maja ik begin het id te krijgen dat jij zelf sociaal niet heel erg vaardig bent. Als jij iemand nodig hebt die 'meer'is komt dat puur uit het feit dat jij jezelf 'minder' vindt.
Zwakke mensen hebben sterke mensen nodig. En dat jij dat 1 of 2 studies hebt afgerond verandert er dan nog niets aan dat je waarschijnlijk minder sterk bent dan de gemiddelde MBO-er![]()
Jij hebt serieus moeite met fatsoenlijk lezen. Vermoeiend. Het blijft MEESTAL bij een praatje poep. Het is een ervaring en geen denkwijze.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:48 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik niet zo denk zeg. Zou een hele hoop leuke mensen zijn misgelopen met zulke vooroordelen...
Nogmaals ik ken heel wat MBO-ers die jou compleet zullen weglullen...
Maar als degene dus eerst MBO deed dan praatte je over poep en na de overstap kunnen ze wel met je meepraten????
Overschat de HBO niet zo want bijna elke MBO-er kan met een beetje discipline ook wel een HBO doen.
Dat hoeft trouwens niet door sociale onvaardigheid te komen. Ik heb ook nooit veel vrienden gehad, en nu ook niet. Ik kets echter af op oppervlakkige relaties (Relaties in het algemeen dus, waaronder ook vriendschap). Ik kan me ook prima redden met mezelf.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:55 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ja, ik heb een laag zelfvertrouwen, ik voel me minder, en ik ben fysiek en mentaal zwak. So what ? Om nog maar te zwijgen van mijn sociale onvaardigheid, ik heb nooit veel vrienden gehad.
Naja ik ga er vanuit dat mijn invloed hier vrij beperkt is, dus ik verpletter denk ik helemaal niemand.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:50 schreef petitlapin het volgende:
[..]
het is gewoon JoeyT, die heel dit topic begint te overroepen met zijn mening, je voelt gewoon zijn onrust en zijn overtuigingsdrang. Het stoort, hij verplettert gewoon iedereen met loze verwijten.
in plaats van gewoon iedereen zijn eigen mening te gunnen![]()
Biologisch gezien ook heel logisch, dus daar hoef je je idd niet door aangevallen te voelen. Ik wil een vent met sterke genen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Verder denk ik dat je je niet aangevallen hoeft te voelen.. De meeste vrouwen zijn op zoek naar een sterke man.
Of zijn genen sterk zijn kan ik niet zien, maar ik kan wel zien of hij fysiek groot en sterk is.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:01 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Biologisch gezien ook heel logisch, dus daar hoef je je idd niet door aangevallen te voelen. Ik wil een vent met sterke genen.
Dat is heel logisch. Wat een stuk minder makkelijk te verklaren is, zijn de sterke mannen die graag een zwakke (lees: onderdanige) vrouw willen hebben. Zijn de sterke genen van die mannen in de loop der tijd omgezet naar luie genen?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:01 schreef MissMSX het volgende:
Biologisch gezien ook heel logisch, dus daar hoef je je idd niet door aangevallen te voelen. Ik wil een vent met sterke genen.
Dan iig maar hopen dat-ie dat doorgeeft aan z'n nageslacht natuurlijkquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Of zijn genen sterk zijn kan ik niet zien, maar ik kan wel zien of hij fysiek groot en sterk is.
ik ben mentaal zwak omdat ik me vlug door meningen laat beïnvloeden. Als bepaalde dingen essentieel zijn, zal ik wel op mijn strepen staan, maar als mensen me opmerkingen geven over mijn uiterlijk, mijn persoon, familie ... dan kan me dat diep kwetsen. Ik twijfel dan ook enorm aan mijn eigen capaciteiten, en daarop zal dan ook mijn lichtgeraaktheid wel gefundeerd zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat hoeft trouwens niet door sociale onvaardigheid te komen. Ik heb ook nooit veel vrienden gehad, en nu ook niet. Ik kets echter af op oppervlakkige relaties (Relaties in het algemeen dus, waaronder ook vriendschap). Ik kan me ook prima redden met mezelf.![]()
Weet je zeker dat het een onvaardigheid is, en dat het aan jezelf ligt? Op welke manier ervaar je jezelf trouwens als mentaal zwak? Ik weet dat ik zelf begonnen ben met die (foute) term te gebruiken, maar wat bedoel jij er precies mee?
Verder denk ik dat je je niet aangevallen hoeft te voelen.. De meeste vrouwen zijn op zoek naar een sterke man.
Ik zou zeggen, zoek de dichtstbijzijnde wegopbraak op!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Of zijn genen sterk zijn kan ik niet zien, maar ik kan wel zien of hij fysiek groot en sterk is.
Een vent kan zowel sterk als lui tegelijkertijd zijn. Een man heeft gemiddeld genomen meer drang naar macht dan een vrouw en als je een erg dominante vrouw hebt moet je een deel van die macht opgeven of er teveel moeite voor doen. Dus dan maar op zoek naar een zwak, onderdanig typjequote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is heel logisch. Wat een stuk minder makkelijk te verklaren is, zijn de sterke mannen die graag een zwakke (lees: onderdanige) vrouw willen hebben. Zijn de sterke genen van die mannen in de loop der tijd omgezet naar luie genen?
en wat wil je daar nu weer mee insinueren. Ik vind het echt niet grappig meer. Etenstijd.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:59 schreef JoeyT het volgende:
Oorlogen ontstaan ook door een beperkte visie op de wereld klein konijntje van me![]()
Ha, vertel mij watquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:05 schreef MissMSX het volgende:
Een vent kan zowel sterk als lui tegelijkertijd zijn.
Tja, macht die je in de schoot geworpen krijgt interesseert me niet. Wat dat betreft is het spel voor mij belangrijker dan de knikkersquote:Een man heeft gemiddeld genomen meer drang naar macht dan een vrouw en als je een erg dominante vrouw hebt moet je een deel van die macht opgeven of er teveel moeite voor doen. Dus dan maar op zoek naar een zwak, onderdanig typje
Doe eens niet zo happen johquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:06 schreef petitlapin het volgende:
[..]
en wat wil je daar nu weer mee insinueren. Ik vind het echt niet grappig meer. Etenstijd.
Dan heb je het over een 'verovering'? Want wat gebeurt er als je de boel verovert hebt? Geen drang naar meer of wat anders?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ha, vertel mij wat.
[..]
Tja, macht die je in de schoot geworpen krijgt interesseert me niet. Wat dat betreft is het spel voor mij belangrijker dan de knikkers.
In het ideale geval (wat ik niet heb op het moment, anders postte ik niet hier) heb je een sterke vrouw nooit permanent veroverd (of vice versa). Ruimte genoeg om jarenlang door te spelen dusquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:13 schreef MissMSX het volgende:
Dan heb je het over een 'verovering'? Want wat gebeurt er als je de boel verovert hebt? Geen drang naar meer of wat anders?
Doet me denken aan een heel fout Japans liedje. Dat is zo superblij en positief. Er zit een stuk in dat vertaald zo gaat:quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:08 schreef dawg het volgende:
Erg goed stuk wat ik tegenkwam, vond het hier wel passen:
Dat vond ik zo mooi. Geniet van het moment!quote:As we brushed past each other, you favored me with a smile.
It's okay if we never meet again. I'm lucky you were here just for a while!
Wanneer heb je dan het gevoel dat je een vrouw veroverd hebt?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
In het ideale geval (wat ik niet heb op het moment, anders postte ik niet hier) heb je een sterke vrouw nooit permanent veroverd (of vice versa). Ruimte genoeg om jarenlang door te spelen dus.
Misschien is het liedje wat je bedoeld foutquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:16 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Doet me denken aan een heel fout Japans liedje. Dat is zo superblij en positief. Er zit een stuk in dat vertaald zo gaat:
Als je ze jouw grot in gesleept hebt en ze jouw eten kookt en kleren wastquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:17 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wanneer heb je dan het gevoel dat je een vrouw veroverd hebt?
Zodra je sochtends blij wakker aan het worden bent met een kop koffie na een heerlijke nacht?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:17 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het liedje en de clip zijn idd erg fout.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:24 schreef dawg het volgende:
[..]
Misschien is het liedje wat je bedoeld fout, maar de gedachte die de man van dat stukje tekst probeert over te brengen vind ik absoluut niet fout.
Sterker nog, sinds ik denk voel ik me iedere dag weer echt super.
En als ik dit topic ooit lees, vind ik het jammer dat niet meer mensen zo denken. Zoals ik al ooit eerder zei, geluk zit in jezelf. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk. En dat heeft zijn terugslag in elk aspect van het dagelijks leven, ook relaties.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je ze jouw grot in gesleept hebt en ze jouw eten kookt en kleren wasten uiteraard jouw koffie zet
![]()
Dat is niet wat Litpho bedoelde geloof ikquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:27 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Da's niet helemaal wat Litpho bedoelde geloof ik
Zodra je sochtends blij wakker aan het worden bent met een kop koffie na een heerlijke nacht?
Nu lijkt het net alsof ik het ook nog zeiquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:38 schreef MissMSX het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet wat Litpho bedoelde geloof ik
Tja, lastig onder woorden te brengen. De kleine dingetjes, het samen wakker worden, het gevoel wat er is als we samen zijn, de hints die ze geeft (en dan vooral de paar procent die ik als man wèl meekrijgquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:17 schreef MissMSX het volgende:
Een relatie is ook nooit af, maar een altijd doorgaand proces.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:50 schreef Litpho het volgende:
Ik heb geen idee of ik mezelf wel toelaat ooit te denken "nu heb ik haar veroverd". Misschien is dat ook wel goed, een extra motivatie om energie in je relatie te blijven stoppen kan helemaal geen kwaad.
Als dat mogelijk was geweest wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:03 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dan iig maar hopen dat-ie dat doorgeeft aan z'n nageslacht natuurlijk
Op die manier.. Het schemert inderdaad wel een klein beetje door in je posts. Ik heb dat zelf overigens ook wel. Op zakelijk vlak ben ik keihard, maar als het op het persoonlijke vlak aankomt ben ik ook erg onzeker, en kan ik erg slecht tegen confrontaties..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:03 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik ben mentaal zwak omdat ik me vlug door meningen laat beïnvloeden. Als bepaalde dingen essentieel zijn, zal ik wel op mijn strepen staan, maar als mensen me opmerkingen geven over mijn uiterlijk, mijn persoon, familie ... dan kan me dat diep kwetsen. Ik twijfel dan ook enorm aan mijn eigen capaciteiten, en daarop zal dan ook mijn lichtgeraaktheid wel gefundeerd zijn.
Hier zou ik toch mee oppassen. Als je eigen geluk volledig afhankelijk is van een ander, is dat niet goed.. Ik maak mezelf ook snel ondergeschikt, conflicten probeer ik te vermijden, en als het er toe komt word ik te emotioneel om er iets zinnigs mee te doen. Compromissen zoeken doe ik ook wel. Ik buig niet voor alles. Als ik moreel gezien weet dat ik juist zit, ben ik bereid heel ver te gaan. Aan de andere kant kan ik mezelf prima redden, en kan ik ook geluk en zelfvertrouwen putten uit mezelf..quote:ik besef ook dat ik deze dagen al mijn zelfvertrouwen put uit mijn vriend, en eigenlijk voor de volle 100 % op hem steun. Als hij gelukkig is, ben ik dat ook. Als hij in de buurt is, voel ik me goed. Ik vind dat zelf niet gezond, maar het veranderen is nog net iets anders. Ik maak me altijd ondergeschikt aan de andere, ik ga zelden het conflict aan, ik zal altijd de eerste zijn die buigt, of zoekt naar een compromis.
Eet ze.quote:ik zou nog meer kunnen schrijven, maar ik moet nu gaan eten![]()
Grote, sterke mannen inderdaad.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:05 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, zoek de dichtstbijzijnde wegopbraak op!
Mannen zijn vaak dominanter, en willen ook zichzelf bevestigd zien als grote, sterke man. Zo vreemd vind ik het niet eigenlijk..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is heel logisch. Wat een stuk minder makkelijk te verklaren is, zijn de sterke mannen die graag een zwakke (lees: onderdanige) vrouw willen hebben. Zijn de sterke genen van die mannen in de loop der tijd omgezet naar luie genen?
Van wie is dat stuk? Het klinkt bekend...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:08 schreef dawg het volgende:
Erg goed stuk wat ik tegenkwam, vond het hier wel passen:
Ja en nee. Gelijke kansen moeten er zijn. Ik vind echter niet dat het moet worden opgedrongen, en dat idee heb ik nu wel eens.. Je wordt soms haast voor gek verklaard als je zegt in een duurzame relatie minder te willen gaan werken om meer in het huishouden te doen..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:20 schreef Thisbe het volgende:
Om hierop voort te borduren: eigenlijk is die emancipatiedrang maar onzin!
Alsjeblieft niet zeg!quote:Zelf wil ik geen huisman, of een metroman![]()
Volledig mee eens.quote:maar een echte stoere vent die me kan optillen en mijn band kan plakken. Dan kook ik wel voor hemDeze "rolverdeling" tast mijns insiens de gelijkwaardigheid niet aan.
Ik ga niet zoveel om met dat soort vrouwen (gelukkigquote:Ik word zo moe van die achterhaalde opzij-vrouwen (die volgens mij niet eens aan de man kunnen komen > Ciska Dresselhyus weleens horen praten?)
Je klinkt als kardinaal Simonis, die hield ook al zo'n betoog. Het kwam er op neer dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn en dat die gelijkwaardheid zich moest uiten doordat mannen en vrouwen elkaar "aanvullen". Met andere woorden: mannen doen het echte werk en vrouwen staan achter het aanrecht, dat is wat de kerk onder "gelijkwaardigheid" verstaat.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:20 schreef Thisbe het volgende:
Zeker in Nederland zie je dat maar weinig vrouwen fulltime werken (in vergelijking met de rest van Europa), en meer zorgen...
Zelf wil ik geen huisman, of een metromanNo offence metro maar een echte stoere vent die me kan optillen en mijn band kan plakken. Dan kook ik wel voor hem
Deze "rolverdeling" tast mijns insiens de gelijkwaardigheid niet aan. Ik word zo moe van die achterhaalde opzij-vrouwen (die volgens mij niet eens aan de man kunnen komen > Ciska Dresselhyus weleens horen praten?)
Trouwen?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tja, lastig onder woorden te brengen. De kleine dingetjes, het samen wakker worden, het gevoel wat er is als we samen zijn, de hints die ze geeft (en dan vooral de paar procent die ik als man wèl meekrijg). Het blijft altijd een momentopname.
Ik heb geen idee of ik mezelf wel toelaat ooit te denken "nu heb ik haar veroverd". Misschien is dat ook wel goed, een extra motivatie om energie in je relatie te blijven stoppen kan helemaal geen kwaad.
Mij gaat het er om dat ik zelf moet kunnen kiezen. Naar mijn indruk slaat het nu veels te veel door, en wordt het haast als minderwaardig beschouwd als je wat traditioneler bent. Ik vind het een erg goede zaak dat er gelijke kansen en rechten zijn, daar maak ik zelf ook dankbaar gebruik van. Ik vind echter niet dat het een plicht moet worden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:25 schreef thabit het volgende:
[..]
Je klinkt als kardinaal Simonis, die hield ook al zo'n betoog. Het kwam er op neer dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn en dat die gelijkwaardheid zich moest uiten doordat mannen en vrouwen elkaar "aanvullen". Met andere woorden: mannen doen het echte werk en vrouwen staan achter het aanrecht, dat is wat de kerk onder "gelijkwaardigheid" verstaat.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:59 schreef JoeyT het volgende:
Oorlogen ontstaan ook door een beperkte visie op de wereld klein konijntje van me
quote:PetitLapin: en wat wil je daar nu weer mee insinueren. Ik vind het echt niet grappig meer. Etenstijd.
Laat even duidelijk zijn dat ik niet aan het stangen was. Sterker nog ik meen het heel serieus. Gevaarlijkste mensen zijn mensen met een beperktie visie.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:09 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Doe eens niet zo happen joh
Hij zit je maar te stangen. Hou de eer aan jezelf als je het niet leuk meer vindt.
Eet smakelijk
idd.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:27 schreef Alicey het volgende:
Laat iedereen leven op een manier zoals diegene zelf wil. Als een vrouw achter het aanrecht wil (Grof gezegd), laat haar dan! Als ze het niet wil, laat haar dan ook!
Helemaal mee eens!!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:20 schreef Thisbe het volgende:
Zeker in Nederland zie je dat maar weinig vrouwen fulltime werken (in vergelijking met de rest van Europa), en meer zorgen...
Zelf wil ik geen huisman, of een metromanNo offence metro maar een echte stoere vent die me kan optillen en mijn band kan plakken. Dan kook ik wel voor hem
Deze "rolverdeling" tast mijns insziens de gelijkwaardigheid niet aan. Ik word zo moe van die achterhaalde opzij-vrouwen (die volgens mij niet eens aan de man kunnen komen > Ciska Dresselhyus weleens horen praten?)
Zolang het een gekozen rolverdeling ipv een door de maatschappij opgedrongen rolverdeling is niet, nee. Gegeven de sociale acceptatie die er intussen is van de werkende vrouw (op veel plaatsen nog niet volledig, maar zeker niet zo erg als een dertig jaar terug) is juist het hameren van de opzij-vrouwen op doorbreken van het rollenpatroon in wezen een nieuw rollenpatroon. L'histoire se répètequote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:20 schreef Thisbe het volgende:Deze "rolverdeling" tast mijns insiens de gelijkwaardigheid niet aan.
Het hangt denk ik ook van wat praktische vragen af. Wat voor werk doen de partners? Sommig werk is makkelijker part-time te doen dan ander werk. Wat betaalt het werk? Wat zijn de capaciteiten? (Niet iedereen is even geschikt om huishoudelijk werk te doen bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik zou zelf trouwens het liefst allebei parttime werken, (en dan om en om koken enzo)
Ok, ikm zei het eigenlijk verkeerd om. Je zat idd niet te stangen, maar zij liet zich opnaaien.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:27 schreef JoeyT het volgende:
[..]
[..]
[..]
Laat even duidelijk zijn dat ik niet aan het stangen was. Sterker nog ik meen het heel serieus. Gevaarlijkste mensen zijn mensen met een beperktie visie.
Als PetitLapin alleen maar omgaat met hoger opgeleiden is het voor haar bijna onmogelijk om een goed wereldbeeld te hebben.
Metromanquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:20 schreef Thisbe het volgende:
Deze "rolverdeling" tast mijns insziens de gelijkwaardigheid niet aan. Ik word zo moe van die achterhaalde opzij-vrouwen (die volgens mij niet eens aan de man kunnen komen > Ciska Dresselhyus weleens horen praten?)
Geen BH-verbrandingen voor jou?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het hangt denk ik ook van wat praktische vragen af. Wat voor werk doen de partners? Sommig werk is makkelijker part-time te doen dan ander werk. Wat betaalt het werk? Wat zijn de capaciteiten? (Niet iedereen is even geschikt om huishoudelijk werk te doen bijvoorbeeld).
Hoe ik het precies invul hangt af van mijn partner, maar ik denk toch dat ik meer naar de kant van huisvrouw neig dan naar de kant van militante feministe.
Het kwam er niet helemaal goed uitquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:25 schreef thabit het volgende:
[..]
Je klinkt als kardinaal Simonis, die hield ook al zo'n betoog. Het kwam er op neer dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn en dat die gelijkwaardheid zich moest uiten doordat mannen en vrouwen elkaar "aanvullen". Met andere woorden: mannen doen het echte werk en vrouwen staan achter het aanrecht, dat is wat de kerk onder "gelijkwaardigheid" verstaat.
Primitievelingen zijn t!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:25 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de wasmachine werktquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:36 schreef Thisbe het volgende:
Ontopic: ik kan zelf de was beter doen dan een willekeurige vent, dus ik ben niet op zoek naar een vent die goed in het huishouden is![]()
het probleem is wel dat ik mijn werk opgeven een groot risico vindt. Moest het dan ooit mislopen in mijn relatie, sta je daar zonder geld en zonder werk. En terug beginnen werken na een paar jaar thuis gebleven te zijn met kleine kindjes lijkt vrij moeilijk te zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:36 schreef Metro2005 het volgende:
Geef mij maar de traditionele rolverdeling, mannen werken, vrouw thuis voor de kinderen en huishouden. Komen er gelijk meer banen beschikbaar![]()
Hear hearquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:20 schreef Thisbe het volgende:
Dat is dus een reden dat ik nooit volledig zou stoppen met werken, al is het maar omdat ik meer sociale contacten wil dan alleen mijn woonwijk.. Maar dat kan een paar uur zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:39 schreef petitlapin het volgende:
[..]
het probleem is wel dat ik mijn werk opgeven een groot risico vindt. Moest het dan ooit mislopen in mijn relatie, sta je daar zonder geld en zonder werk. En terug beginnen werken na een paar jaar thuis gebleven te zijn met kleine kindjes lijkt vrij moeilijk te zijn.
Weet ik eigenlijk niet. Ik kwam het tegen op een ander forum.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Van wie is dat stuk? Het klinkt bekend...
Nee, ik niet.. Ik voldoe niet aan enkele set criteria.. Ik ben sterk en onafhankelijk, en tegelijkertijd zwak en hulpeloos.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:43 schreef HenryHill het volgende:
En toen dacht ik: damn, als je als vrouw constant dit soort uitspraken hoort, word je dan onderhand niet moedeloos van het beeld waar je tegenwoordig aan hoort te voldoen (volgens de media dan)?
Ik kan ook niet strijken of kokenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:38 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de wasmachine werkt![]()
Dus dat mag mijn vent doen.
Heb me er ook nooit in verdiept ofzo
er is écht ook niet veel aan te wetenquote:
Dan zeg je toch gewoon dat je graag niet allerdaagse kleding draagt?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:08 schreef petitlapin het volgende:
en voor de rest hoop ik dat iedereen weet dat je een wollen truitje niet in de kookwas steekt, en dat je geen nieuwe knalrode handdoek bij je wit ondergoed steekt ...
...en dat je prima tien kilo kan afvallen zodat je alsnog in de kleding past die je liefhebbende partner voor je heeft laten krimpenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:08 schreef petitlapin het volgende:
en voor de rest hoop ik dat iedereen weet dat je een wollen truitje niet in de kookwas steekt, en dat je geen nieuwe knalrode handdoek bij je wit ondergoed steekt ...
ik zie me al lopen in mijn roosrood ondergoed en een truitje dat ik net over mijn bh kan trekkenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
...en dat je prima tien kilo kan afvallen zodat je alsnog in de kleding past die je liefhebbende partner voor je heeft laten krimpen.
Ik ook, en hoe de droogrtommel werkt, de stofzuiger en de dweil.quote:
Daar was een paar pagina's terug nog een halve discussie over, dacht ikquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:31 schreef Frenkie het volgende:
Wat eten singles eik?
Enkel magnetronmaaltijden? of wordt er in kleine porties gekookt ofzo?
ja deze mod wil wat breder op het onderwerp ingaan
Aangezien ik nog steeds geen eigen huis heb gevonden (ivm een voor jonge singles haast ontoegankelijke woningmarkt) kan ik nog (bijna) iedere avond meegenieten van de kookkunsten van mijn moeder.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:31 schreef Frenkie het volgende:
Wat eten singles eik?
Ik woon ook nog bij mijn ouders omdat het verrot lastig is om aan een woning te komen wanneer kopen geen optie is. Ik kook wel regelmatig, vooral omdat mijn moeder niet kan koken. Gezien mijn kookkunsten een stuk beter zijn dan die flauwe kant-en-klare rommel, denk ik dat ik op mezelf gewoon blijf koken, en dan gewoon voor meerdere dagen en het restant invriezen o.i.d.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
Aangezien ik nog steeds geen eigen huis heb gevonden (ivm een voor jonge singles haast ontoegankelijke woningmarkt) kan ik nog (bijna) iedere avond meegenieten van de kookkunsten van mijn moeder.
Ik hou overigens helemaal niet van koken (voor zover ik dat al kan), dus als ik op mezelf woon zou ik toch kiezen voor de oplossing die me qua koken de minste tijd kost, liefst in 5 minuten klaar of zo, in plaats van uren te verspillen aan een maaltijd die in tien minuten is opgegeten![]()
Kan soms handig zijn op een drukke dag, maar verder zie ik er weinig heil in..quote:Overigens ben ik ook een groot voorstander van de snackbar en de afhaalchinees...
Die stelling was ook al in het vorige topic toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:31 schreef Frenkie het volgende:
Wat eten singles eik?
Voor mij is het trouwens ook nieuw, maar ik ben een newbie in deze reeks.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:44 schreef Frenkie het volgende:
ja.. euhm.. dat had ik effe gemist..
ergens...
nou ja dan is alles besproken zeker??
quote:Ook is het niet de bedoeling dat het een kliek wordt waar andere mensen
moeilijk kunnen posten doordat ze "nieuw" in de reeks zijn. Helaas zie je vaak bij reeksen dat er een echte kliek ontstaat. Dat is echt niet
wat we willen, sta dus gewoon open voor iedereen, dan blijft het veel
aangenamer.
Verre van. Ik zie ook geen enkele reden waarom dit onderwerp niet verder aangehaald kan worden, er wordt door WeirdMicky slechts naar verwezen zodat mensen zich desgewenst verder in kunnen lezen in de gefundeerde meningen van de singles die wel bij dat topic aanwezig waren.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:44 schreef Frenkie het volgende:
ja.. euhm.. dat had ik effe gemist..
ergens...
nou ja dan is alles besproken zeker??
oh nee, begin alstublieft niet hetzelfde gezaag als de vorige keer ...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:40 schreef WeirdMicky het volgende:
Die stelling was ook al in het vorige topic toch?
Kom op dan met je onderwerp! Save this topic!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:07 schreef HenryHill het volgende:
Ik vind de inhoud van dit topic sowiezo achteruit gaan... de vorige delen was veel van hetzelfde, maar dat ging er iig nog over hoe men zich onder het single-zijn voelde, welke kwaliteiten van de andere sexe in de smaak vielen en hoe men dacht aan een partner te komen. Dat had tenminste nog enige richting.
Nu begint het een beetje oeverloos geklets te worden imo.
Wanneer hou jezelf nou eens je bekquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:55 schreef petitlapin het volgende:
[..]
oh nee, begin alstublieft niet hetzelfde gezaag als de vorige keer ...![]()
![]()
Niet iedereen hier is hoogbegaafd, Micky. Sommige mensen moeten dingen herhaald krijgen voordat ze het oppikken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:34 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Wanneer hou jezelf nou eens je bekIk zeg alleen dat die al eens is behandeld, en ben niet de enige.
Jij pimpt te hard met je hoogbegaafdheid.. Jij mag voorlopig zeker wel ff blijven in t singles topic ey?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:44 schreef thabit het volgende:
[..]
Niet iedereen hier is hoogbegaafd, Micky. Sommige mensen moeten dingen herhaald krijgen voordat ze het oppikken.
Juistem. Wat een wijze opmerking. Ook hoogbegaafd toevalligquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:50 schreef Copycat het volgende:
Doe eens even niet zo vervelend tegen elkaar!
Dat een onderwerp al eerder de revue heeft gepasseerd, betekent niet dat het nooit meer ter sprake mag komen.
Er posten hier meer users dan enkel diegene die elk topic in deze reeks nauwgezet bijhouden. Voor hen blijkt zo'n onderwerp niet uitgekauwd maar nieuw te zijn. Heb daar respect en begrip voor, svp.
Je hebt toch nog steeds die tijd om op terug te kijken? Daar doet haar huidige 'losbandigheid' toch niets aan af? Dat was toen en nu is nu en anders. Staat imho los van elkaar. Maar ik ben dan ook niet hoogbegaafdquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:57 schreef TGT het volgende:
Shame eigenlijk. Had gehoopt dat we uit ekaar konden met een leuke tijd om op terug te kijken. Ik kan dr nu niet echt meer zien als een bijzondere meid. Shame shame shame.
Nou ik heb nu een beetje het gevoel van: Toen was je nog speciaal. Nu kan alles en iedereen je neuken.. Just doesn't feel right.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je hebt toch nog steeds die tijd om op terug te kijken? Daar doet haar huidige 'losbandigheid' toch niets aan af? Dat was toen en nu is nu en anders. Staat imho los van elkaar. Maar ik ben dan ook niet hoogbegaafd.
als je zelf een reboundneukertje had, vind ik dat eigenlijk wel niet zo lief van jou om dat te zeggen. Ze doet toch maar wat jij ook deed.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:03 schreef TGT het volgende:
[..]
Nou ik heb nu een beetje het gevoel van: Toen was je nog speciaal. Nu kan alles en iedereen je neuken.. Just doesn't feel right.
Ik kook gewoon kleine beetjes, paar aardappels en zo'n blikje bonduelle, zit precies genoeg in voor 1 persoon en natuurlijk een stukje vlees wat snel klaar is, zoals biefstuk of kipfilet.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik woon ook nog bij mijn ouders omdat het verrot lastig is om aan een woning te komen wanneer kopen geen optie is. Ik kook wel regelmatig, vooral omdat mijn moeder niet kan koken. Gezien mijn kookkunsten een stuk beter zijn dan die flauwe kant-en-klare rommel, denk ik dat ik op mezelf gewoon blijf koken, en dan gewoon voor meerdere dagen en het restant invriezen o.i.d.
[..]
Kan soms handig zijn op een drukke dag, maar verder zie ik er weinig heil in..
Niet mijn soort maaltijd, maar gelukkig verschillen smaken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:05 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik kook gewoon kleine beetjes, paar aardappels en zo'n blikje bonduelle, zit precies genoeg in voor 1 persoon en natuurlijk een stukje vlees wat snel klaar is, zoals biefstuk of kipfilet.![]()
![]()
Snackbar of iets dergelijks vind ik wel makkelijk als ik een hele dag weg ben ofzo..quote:Of een snelle maaltijd zoals een paar boterhammen met gebakken ei ofzo. Geen snackbar troep voor mij...![]()
Een rebound neukertje moet heus wel kunnen. Logisch eigenlijk. Maar 3 tegelijk??? Na 7 mnd nog??quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:05 schreef petitlapin het volgende:
[..]
als je zelf een reboundneukertje had, vind ik dat eigenlijk wel niet zo lief van jou om dat te zeggen. Ze doet toch maar wat jij ook deed.
dat zijn in mijn ogen geen reboundneukertjes meer ... ze profiteert gewoon van haar vrijgezellenleven, en geef haar maar eens ongelijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:07 schreef TGT het volgende:
[..]
Een rebound neukertje moet heus wel kunnen. Logisch eigenlijk. Maar 3 tegelijk??? Na 7 mnd nog??
Dat je nog contact met haar kan houden dan... ik kan dat niet hoor, ex is een ex en uit mijn leven. Ze is niet voor niks een ex. Misschien als ik haar toevallig op straat tegenkom dat ik netjes hoi zeg, maar daar blijft het dan ook bij....quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:57 schreef TGT het volgende:
[..]
Juistem. Wat een wijze opmerking. Ook hoogbegaafd toevallig
Ok back ontopic: Jeuzens mijn ex is me toch een potje aan t rebounden! Na 7 mnd zelfs nog. Maar niet met 1 knakker, nee met 3 stuks ofzo. Pff ik had aan 1 rebound neukertje wel voldoende..
Shame eigenlijk. Had gehoopt dat we uit ekaar konden met een leuke tijd om op terug te kijken. Ik kan dr nu niet echt meer zien als een bijzondere meid. Shame shame shame.
Tja ze kwam laatst nog bij me aan dat ze me terug wil..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:08 schreef petitlapin het volgende:
[..]
dat zijn in mijn ogen geen reboundneukertjes meer ... ze profiteert gewoon van haar vrijgezellenleven, en geef haar maar eens ongelijk.
Vind ik ook.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:08 schreef petitlapin het volgende:
dat zijn in mijn ogen geen reboundneukertjes meer ... ze profiteert gewoon van haar vrijgezellenleven, en geef haar maar eens ongelijk.
Ja t wordt nu ook moeilijker... Maar de pest is ze is mn vriendengroep ook ingeslopen..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:12 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dat je nog contact met haar kan houden dan... ik kan dat niet hoor, ex is een ex en uit mijn leven. Ze is niet voor niks een ex. Misschien als ik haar toevallig op straat tegenkom dat ik netjes hoi zeg, maar daar blijft het dan ook bij....
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:12 schreef TGT het volgende:
[..]
Tja ze kwam laatst nog bij me aan dat ze me terug wil..
Muhahahaquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
![]()
Gooi mijn theorie even meteen overboord...
en jij hebt blijkbaar nee gezegd, dus ik zou haar dan ook gewoon maar laten doen ...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:12 schreef TGT het volgende:
[..]
Tja ze kwam laatst nog bij me aan dat ze me terug wil..
En, wat hebben we geleerd, spelende vrouw? Je moet vrienden en relaties gescheiden houden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:13 schreef TGT het volgende:
[..]
Ja t wordt nu ook moeilijker... Maar de pest is ze is mn vriendengroep ook ingeslopen..
Ik heb haar gezegd dat ik heel veel om haar geef maar dat de relatie er niet meer inzit.. Inderdaad. Ik ga haar heus niet tegenhouden oid. Ik zeg alleen dat ik nu echt zo'n gevoel heb van: Je was eerst een speciaal, slim, mooi meisje, en nu... Tja nu kijk ik gewoon anders tegen haar aan. En dat vind ik jammer.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:18 schreef petitlapin het volgende:
[..]
en jij hebt blijkbaar nee gezegd, dus ik zou haar dan ook gewoon maar laten doen ...
Ja is wel moeilijk.. 4 jaar een relatie gehad. Moet je haar dan steeds bij je vrienden vandaan houden? Gaat niet werken he..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:20 schreef thabit het volgende:
[..]
En, wat hebben we geleerd, spelende vrouw? Je moet vrienden en relaties gescheiden houden.
Dat krijg je sowieso wel vaak met mensen met wie je ooit een relatie hebt gehad of die je ooit leuk vond. Als ik er zelf op terugkijk, dan is het percentage kuthoeren best groot.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:22 schreef TGT het volgende:
[..]
Tja nu kijk ik gewoon anders tegen haar aan. En dat vind ik jammer.
wie heeft de relatie eigenlijk verbroken ?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:22 schreef TGT het volgende:
[..]
Ik heb haar gezegd dat ik heel veel om haar geef maar dat de relatie er niet meer inzit.. Inderdaad. Ik ga haar heus niet tegenhouden oid. Ik zeg alleen dat ik nu echt zo'n gevoel heb van: Je was eerst een speciaal, slim, mooi meisje, en nu... Tja nu kijk ik gewoon anders tegen haar aan. En dat vind ik jammer.
Wat zit je vandaag toch te trollen thabit.. Verveel je je?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:25 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat krijg je sowieso wel vaak met mensen met wie je ooit een relatie hebt gehad of die je ooit leuk vond. Als ik er zelf op terugkijk, dan is het percentage kuthoeren best groot.
Zij heeft de relatie verbroken. Ja ik hoop dat ze er eens met een fatsoenlijke kerel vandoor gaat. Nu duikt ze gewoon met de eerste de beste geïnteresseerde t bed in.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:26 schreef petitlapin het volgende:
[..]
wie heeft de relatie eigenlijk verbroken ?
en ooit zal één van die rebounds haar hart wel sneller laten slaan hoor, en dan is ze weer vertrokken voor iets nieuws ...
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:25 schreef thabit het volgende:
[..]
Dat krijg je sowieso wel vaak met mensen met wie je ooit een relatie hebt gehad of die je ooit leuk vond. Als ik er zelf op terugkijk, dan is het percentage kuthoeren best groot.
Ik hoop dat je echte vrienden hebt, maar aan de andere kant in oorlog en liefde is alles toegestaan... zegt men wel eensquote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:23 schreef TGT het volgende:
[..]
Ja is wel moeilijk.. 4 jaar een relatie gehad. Moet je haar dan steeds bij je vrienden vandaan houden? Gaat niet werken he..
Ik denk dat het uitmaakt hoe lang jullie een relatie hebben gehad.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:31 schreef Metro2005 het volgende:
Moet zeggen dat ik de laatste tijd toch weer wat contact met mijn ex heb (mijn 1e vriendin) en dat we nu gewoon goed met elkaar overweg kunnen. Alleen kijken we nu allebei heel nuchter tegen de zaken aan en kunnen we ook wat rationeler erover praten. Het is immers niet alleen maar ruzie en oorlog geweest.
Toch op zich wel fijn om een beetje contact met je ex te hebben zo nu en dan, je deelt toch een groot deel van je leven met elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |