Het verliefd zijn is trouwens maar een korte fase. Ik denk niet dat het onbelangrijk is om wel realistisch te blijven, en na te gaan of je ook met iemand kunt blijven leven wanneer de verliefdheid over is.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:28 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Zit zelf op de universiteit dus ben absoluut niet op mn teentjes getrapt. Alleen ben ik ervan overtuigd dat de liefde zo niet werkt. Je wordt verliefd op iemand zn doen en laten, hoe die jongen is... Zn opleiding is dan mooi meegenomen. Zodra het een rationele beslissing wordt is er naar mijn inziens niet eens sprake van verliefdheid/liefde...
de liefde werkt wel zo, ik moet naar mijn man kunnen opkijken. Ik ben een echt zwak vrouwtje, en ik zoek een sterk en -in mijn ogen- slim persoon met veel ambitie. Ik kan verliefdheid/liefde echt wel sturen, zo zal ik nooit verliefd worden op een buitenlands vakantievriendje, dat wordt op voorhand afgeblokt ... hetzelfde met beroep/diplomaquote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:28 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Zit zelf op de universiteit dus ben absoluut niet op mn teentjes getrapt. Alleen ben ik ervan overtuigd dat de liefde zo niet werkt. Je wordt verliefd op iemand zn doen en laten, hoe die jongen is... Zn opleiding is dan mooi meegenomen. Zodra het een rationele beslissing wordt is er naar mijn inziens niet eens sprake van verliefdheid/liefde...
Ik heb er geen enkel probleem mee hoor,quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:25 schreef petitlapin het volgende:
waarom is iedereen zo op zijn tenen getrapt als het over opleidingen gaat.
ik doe daar toch niemand pijn mee als ik een universitair wil. Als ik daardoor heel mijn leven alleen zou geweest zijn, is dat toch mijn probleem, en niet dat van de anderen
al die gekwetste zieltjes toch, laat mij toch kortzichtig zijn als ik dat wil
Dus een HBO-er met een dikke bankrekening is ook goed?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:32 schreef petitlapin het volgende:
[..]
de liefde werkt wel zo, ik moet naar mijn man kunnen opkijken. Ik ben een echt zwak vrouwtje, en ik zoek een sterk en -in mijn ogen- slim persoon met veel ambitie. Ik kan verliefdheid/liefde echt wel sturen, zo zal ik nooit verliefd worden op een buitenlands vakantievriendje, dat wordt op voorhand afgeblokt ... hetzelfde met beroep/diploma
en ik kan niet verliefd worden op iemand waar ik niet naar opkijk. Mijn man moet ergens 'meer' zijn dan mij. Ik kan er ook niet aandoen
![]()
Ja en dat komt dan door jouw beperkte netwerk. Ik ken MBO-ers die mij helemaal weg kunnen lullen. Ik ken MBO-ers die zoveel geld verdienen dat ik mag hopen dat ik ooit zoveel ga verdienen...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:27 schreef TGT het volgende:
[..]
Je hebt een punt. EQ is zeker heel belangrijk. Maar ja alsnog ken ik geen 1 MBO-er die mij van de tafel lult en ik ken genoeg WO-ers die voor mij wartaal uitkramen. Tis blijkbaar maar net in welke omgeving je zit.
ik vrees van niet ... kan ik niet naar opkijkenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:34 schreef TGT het volgende:
Dus een HBO-er met een dikke bankrekening is ook goed?
Wat dat betreft richten we misschien wel gelijk. Mentaal zwak ben ik niet echt (Fysiek wel), en ik kan mezelf ook prima redden wat dat betreft. Ik wil toch echter ook wel een partner (m/v) die fysiek in ieder geval sterker is, en mentaal ook erg sterk. Dat heeft echter niet echt iets te maken met opleidingsniveau of ontwikkeling, meer met karakter en persoonlijkheid. Natuurlijk moet er wel enige gelijkheid zijn in niveau, en wil ik een partner die zelf kan leven.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:32 schreef petitlapin het volgende:
[..]
de liefde werkt wel zo, ik moet naar mijn man kunnen opkijken. Ik ben een echt zwak vrouwtje, en ik zoek een sterk en -in mijn ogen- slim persoon met veel ambitie.
Mwah, zoveel verschil maakt MBO niet met HBO hoor, alleen al gezien het grote aantal dat de overstap MBO-HBO maakt. Er zullen dus genoeg MBO-ers zijn waar je heel goed mee kunt communiceren.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:27 schreef TGT het volgende:
[..]
Je hebt een punt. EQ is zeker heel belangrijk. Maar ja alsnog ken ik geen 1 MBO-er die mij van de tafel lult en ik ken genoeg WO-ers die voor mij wartaal uitkramen. Tis blijkbaar maar net in welke omgeving je zit.
Beperkte netwerk? hahaha.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:34 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja en dat komt dan door jouw beperkte netwerk. Ik ken MBO-ers die mij helemaal weg kunnen lullen. Ik ken MBO-ers die zoveel geld verdienen dat ik mag hopen dat ik ooit zoveel ga verdienen...
Maar wat dan bijvoorbeeld MBO-ers die besluiten om daarna nog even een HBO te gaan doen, of HBO-ers die nog een uni gaan doen...
Eers vielen ze niet binnen jullie eisenpakket en dan opeens wel???????? Slimmer zijn ze niet geworde hoor.
Net als mn beste vriendin. MBO gedaan tot stewardess, jaartje gevlogen nu met gemak een HBO...
Tis nog steeds hetzelfde meisje, helemaal niets aan veranderd.
Nog steeds geen leuke man aan de haak geslagen dus?quote:
Ja dat komt t dus nog steeds door een beperkt netwerk. Succes krijg je niet alleen als je als je de uni hebt afgerond.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:32 schreef petitlapin het volgende:
[..]
en ik kan niet verliefd worden op iemand waar ik niet naar opkijk. Mijn man moet ergens 'meer' zijn dan mij. Ik kan er ook niet aandoen
![]()
Een brede stratenmaker dan, die jou kan verdedigen voor alle gevaren in de wereld?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:36 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik vrees van niet ... kan ik niet naar opkijken, geld op zich zegt me niets
Het is en blijft echter een statistisch vaststaand feit dat in de overgrote meerderheid van langdurige relaties de beide partners ongeveer hetzelfde opleidingsniveau hebben. Dus blijkbaar werkt het vaak wel zo. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar dat geldt voor bijna alles.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:28 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ondernemersschap dan?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:36 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik vrees van niet ... kan ik niet naar opkijken, geld op zich zegt me niets
Bij SGP-huwelijken werkt dat toch heel anders.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is en blijft echter een statistisch vaststaand feit dat in de overgrote meerderheid van langdurige relaties de beide partners ongeveer hetzelfde opleidingsniveau hebben. Dus blijkbaar werkt het vaak wel zo. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar dat geldt voor bijna alles.
Kijk als we toch zo gaan beginnen. Bijna elke MBO-er kan gewoon een HBO aan. Weet je wel hoeveel mensen na hun MBO net zo makkelijk hun HBO afronden...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:39 schreef TGT het volgende:
[..]
Beperkte netwerk? hahaha.
Ik heb het helemaal niet over een eis. Ik zeg alleen dat je aan het opleidingsniveau vaak(!!) kunt zien of diegene een beetje op je niveau zit.
Goede sociale vaardigheden - ja. Sociaal inzicht (zit er wel in, maar belangrijk genoeg om los te noemen) - ja. EQ - nee. De meetmethodes voor EQ zijn bijna net zo slecht als dat ze voor IQ zijn (op zich een prestatie natuurlijk) en het getalletje op zich is dus vrijwel even belangrijk. Daarnaast word ik veel teveel geconfronteerd met mensen die EQ haast wel als troostprijs lijken te gebruiken, de welbekende "ja, maar ik heb wel een hoog EQ hòòòòr". Wat mij betreft een even grote afknapper als mensen die de Celestijnse belofte of de koffietafelpsychologie van John Gray overal tussendoor gooien.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:22 schreef JoeyT het volgende:
Verder is het EQ naar mijn mening een stuk belangrijker dan het IQ. Zeker om in het leven te slagen... Je bent vrij weinig zonder goede sociale vaardigheden ookal is je IQ nog zo hoog...
Als hij een beetje ontwikkeld is klinkt het mij niet gek in de oren.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:39 schreef Frezer het volgende:
[..]
Een brede stratenmaker dan, die jou kan verdedigen voor alle gevaren in de wereld?
Dat bedoel ik dus, er zijn altijd uitzonderingen te vinden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij SGP-huwelijken werkt dat toch heel anders.
??? De mbo-er die de overstap maakt naar HBO is een HBO-er. Met HBO-ers communiceer ik prima. Met MBO-er overigens ook maar dan blijft het meestal bij een praatje poep.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:38 schreef Frezer het volgende:
[..]
Mwah, zoveel verschil maakt MBO niet met HBO hoor, alleen al gezien het grote aantal dat de overstap MBO-HBO maakt. Er zullen dus genoeg MBO-ers zijn waar je heel goed mee kunt communiceren.
Hoe kom je hier dan bij????????/quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is en blijft echter een statistisch vaststaand feit dat in de overgrote meerderheid van langdurige relaties de beide partners ongeveer hetzelfde opleidingsniveau hebben. Dus blijkbaar werkt het vaak wel zo. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar dat geldt voor bijna alles.
Die vorm van huwelijk (Opgeleide kostwinner en slecht opgeleide huisvrouw) is volgens mij niet eens zo heel erg uitzonderlijk..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, er zijn altijd uitzonderingen te vinden.
bij mij hangt het onder andere wel van de opleiding af, waarom zou ik me naar jouw gedachten moeten conformerenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:39 schreef JoeyT het volgende:
Ik wil dat mijn vriendinnetje naar mij opkijkt maar ik moet ook naar haar kunnen opkijken en dat hangt niet af van je opleiding....
dan heb jij waarschijnlijk ook maar een heel beperkt sociaal netwerk ...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:44 schreef JoeyT het volgende:
Ik ken bijna alleen maar stelletjes met een verschillend opleidingsniveau.
Ik ken ook echt helemaal niemand die daarop selecteert.
Ja dat zijn dus HBO-ers..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:42 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Kijk als we toch zo gaan beginnen. Bijna elke MBO-er kan gewoon een HBO aan. Weet je wel hoeveel mensen na hun MBO net zo makkelijk hun HBO afronden...
Maja misschien heb ik makkelijk praten en heb ik het EQ van een verkoper en een IQ van een contactgestoorde prof...
Over lange tenen gesproken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:46 schreef petitlapin het volgende:
[..]
bij mij hangt het onder andere wel van de opleiding af, waarom zou ik me naar jouw gedachten moeten conformeren![]()
sorry dat ik anders in elkaar zit dan jou, als jij er geen waarde aan hecht, fine with me, ik hecht er wel waarde aan. Dus heel jouw discours dat het niets uitmaakt, gaat op voor JOU, maar niet voor MIJ. Roep dus maar leuk verder tegen een muur, je zal me nooit overtuigen.
Dat is zo, op www.cbs.nl zullen daar vast wel statistieken van bestaan. Ongeveer hetzelfde is universiteit-universiteit, MBO-MBO of universiteit-HBO en HBO-MBO. Laten we zeggen dat er doorgaans hooguit één trap verschil in zit.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:44 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Hoe kom je hier dan bij????????/
En wat is ongeveer hetzelfde opleidings niveau...
Ik ken ook echt helemaal niemand die daarop selecteert.
Van de algemene kennis en inzicht die iemand heeft, of specifiek van zijn schoolopleiding? Daar kan een heel behoorlijk verschil inzitten tenslottequote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:46 schreef petitlapin het volgende:
bij mij hangt het onder andere wel van de opleiding af
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:44 schreef TGT het volgende:
[..]
Met MBO-er overigens ook maar dan blijft het meestal bij een praatje poep.
het is gewoon JoeyT, die heel dit topic begint te overroepen met zijn mening, je voelt gewoon zijn onrust en zijn overtuigingsdrang. Het stoort, hij verplettert gewoon iedereen met loze verwijten.quote:
Daarom is WO een minimumeis en dan nog voldoet lang niet elke student aan mijn intelligentiecriteria.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:48 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik niet zo denk zeg. Zou een hele hoop leuke mensen zijn misgelopen met zulke vooroordelen...
Nogmaals ik ken heel wat MBO-ers die jou compleet zullen weglullen...
Maar als degene dus eerst MBO deed dan praatte je over poep en na de overstap kunnen ze wel met je meepraten????
Overschat de HBO niet zo want bijna elke MBO-er kan met een beetje discipline ook wel een HBO doen.
Ja vrouw altijd minder dan de man. Ik bedoel maar voor koken en schoonmaken is geen hoog opleidingsniveau nodig toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:44 schreef JoeyT het volgende:
Zolang die persoon op het MBO zit is het een MBO-er, en eigelijk totdat die persoon het HBO heeft afgerond. En hij/zij heeft op dat moment de zelfde intelligentie als een paar jaar later wanneer hij/zij op het HBO zit. Dan heeft die persoon wel meer kennis natuurlijk, maar iemand die 10 jaar ouder is heeft ook meer kennis.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:44 schreef TGT het volgende:
[..]
??? De mbo-er die de overstap maakt naar HBO is een HBO-er. Met HBO-ers communiceer ik prima. Met MBO-er overigens ook maar dan blijft het meestal bij een praatje poep.
Mijn netwerk gaat iig door alle lagen van de maatschappelijke ladder heen...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:47 schreef petitlapin het volgende:
[..]
dan heb jij waarschijnlijk ook maar een heel beperkt sociaal netwerk ...
( wie de bal kaatst, ...)
Ik voel het zelf eigenlijk niet... Volgens mij is het niet JoeyT's doel te overtuigen, maar vertelt hij slechts hoe hij het zelf ziet.. Perceptie-verschilletje.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:50 schreef petitlapin het volgende:
[..]
het is gewoon JoeyT, die heel dit topic begint te overroepen met zijn mening, je voelt gewoon zijn onrust en zijn overtuigingsdrang. Het stoort, hij verplettert gewoon iedereen met loze verwijten.
in plaats van gewoon iedereen zijn eigen mening te gunnen![]()
Ik heb dat toch andersom ervaren, en velen met mij.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:51 schreef WeirdMicky het volgende:
MBO is echt een flinke stap lager dan HBO. Ik denk dat een overstap van HBO naar Universiteit makkelijker is dan van MBO naar HBO.
Dat weet ik wel zeker ja.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:51 schreef WeirdMicky het volgende:
MBO is echt een flinke stap lager dan HBO. Ik denk dat een overstap van HBO naar Universiteit makkelijker is dan van MBO naar HBO.
*HAP*quote:
Er zijn een hoop mannen die zo denken inderdaad.. En een hoop vrouwen die het voeren van een huishouden voldoende vinden, en geen drang hebben zich verder te ontwikkelen..quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:50 schreef TGT het volgende:
[..]
Ja vrouw altijd minder dan de man. Ik bedoel maar voor koken en schoonmaken is geen hoog opleidingsniveau nodig toch?
TGT zoekt alvast dekking
Sterker nog, dat bewezen eerder regel dan uitzondering.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die vorm van huwelijk (Opgeleide kostwinner en slecht opgeleide huisvrouw) is volgens mij niet eens zo heel erg uitzonderlijk..
ja, ik heb een laag zelfvertrouwen, ik voel me minder, en ik ben fysiek en mentaal zwak. So what ? Om nog maar te zwijgen van mijn sociale onvaardigheid, ik heb nooit veel vrienden gehad.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:52 schreef JoeyT het volgende:
Maja ik begin het id te krijgen dat jij zelf sociaal niet heel erg vaardig bent. Als jij iemand nodig hebt die 'meer'is komt dat puur uit het feit dat jij jezelf 'minder' vindt.
Zwakke mensen hebben sterke mensen nodig. En dat jij dat 1 of 2 studies hebt afgerond verandert er dan nog niets aan dat je waarschijnlijk minder sterk bent dan de gemiddelde MBO-er![]()
Jij hebt serieus moeite met fatsoenlijk lezen. Vermoeiend. Het blijft MEESTAL bij een praatje poep. Het is een ervaring en geen denkwijze.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:48 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik niet zo denk zeg. Zou een hele hoop leuke mensen zijn misgelopen met zulke vooroordelen...
Nogmaals ik ken heel wat MBO-ers die jou compleet zullen weglullen...
Maar als degene dus eerst MBO deed dan praatte je over poep en na de overstap kunnen ze wel met je meepraten????
Overschat de HBO niet zo want bijna elke MBO-er kan met een beetje discipline ook wel een HBO doen.
Dat hoeft trouwens niet door sociale onvaardigheid te komen. Ik heb ook nooit veel vrienden gehad, en nu ook niet. Ik kets echter af op oppervlakkige relaties (Relaties in het algemeen dus, waaronder ook vriendschap). Ik kan me ook prima redden met mezelf.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:55 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ja, ik heb een laag zelfvertrouwen, ik voel me minder, en ik ben fysiek en mentaal zwak. So what ? Om nog maar te zwijgen van mijn sociale onvaardigheid, ik heb nooit veel vrienden gehad.
Naja ik ga er vanuit dat mijn invloed hier vrij beperkt is, dus ik verpletter denk ik helemaal niemand.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:50 schreef petitlapin het volgende:
[..]
het is gewoon JoeyT, die heel dit topic begint te overroepen met zijn mening, je voelt gewoon zijn onrust en zijn overtuigingsdrang. Het stoort, hij verplettert gewoon iedereen met loze verwijten.
in plaats van gewoon iedereen zijn eigen mening te gunnen![]()
Biologisch gezien ook heel logisch, dus daar hoef je je idd niet door aangevallen te voelen. Ik wil een vent met sterke genen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Verder denk ik dat je je niet aangevallen hoeft te voelen.. De meeste vrouwen zijn op zoek naar een sterke man.
Of zijn genen sterk zijn kan ik niet zien, maar ik kan wel zien of hij fysiek groot en sterk is.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:01 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Biologisch gezien ook heel logisch, dus daar hoef je je idd niet door aangevallen te voelen. Ik wil een vent met sterke genen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |