Wat heb je gestuurd???????quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Net maar weer ff een SMSje de deur uit gedaan![]()
Wat ik niet snap is dat iedereen altijd vindt dat je alleen met mensen die een opleiding hebben gehad een gesprek op niveau kunt voeren.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:40 schreef DaMart het volgende:
[..]
Al zeggen diploma's natuurlijk niet alles over iemand, ik zou wel de voorkeur geven aan iemand met diploma's, en dan het liefst toch minimaal HBO. Uiteindelijk wil je namelijk ook wel eens een goed gesprek voeren, en dan is een beetje niveau (nogmaals, diploma's zeggen daarover niet altijd iets, maar geven wel een indicatie) wel wenselijk.
Volgens mij vindt iedereen (hier iig) dat juist niet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:15 schreef dawg het volgende:
Wat ik niet snap is dat iedereen altijd vindt dat je alleen met mensen die een opleiding hebben gehad een gesprek op niveau kunt voeren.
Had je dit niet wat eerder kunnen zeggen? Dit zijn min of meer de woorden waar ik naar op zoek was! Dank Alicey!quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Diploma's zeggen imo weinig over de mate van ontwikkeling van iemand, hooguit over het vermogen om op een voorgeschreven manier kennis op te doen..
Ik wil zelf wel een partner die qua ontwikkelingsniveau gelijk is. Dat is iets wat iemand zonder diploma's kan bewijzen.
Ik blijf het met je eens zijn Alicey.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Leren ben ik op zich wel goed in geweest, toch ben ik niet hoog opgeleid omdat ik nogal ongemotiveerd was. Ik heb ook dat ik liever uit de praktijk leer dan uit een boek. Ook leer ik graag op mijn eigen tempo. Binnenkort wil ik alsnog een hogere opleiding beginnen (en ook afmaken). Met de nodige motivatie zou het nu moeten lukken. Wat hier scheelt is dat ik het op mijn eigen tempo kan doen, en ik daardoor geen kennis hoef te verbreden die er niet is, en ook niet van verveling om ga komen in stof die ik beheers..
Voor de rest ben ik erg nieuwsgierig van aard, en kan ik er slecht tegen als ik een situatie niet goed kan inschatten. Ik heb op die manier ook een hoop dingen geleerd die niets met vooropleidingen te maken hebben, en ook op professioneel gebied geen direct nut hebben. Maar het is wel erg leuk om kennis op te doen.
Of ik hiermee intelligent ben weet ik niet, maar ik denk wel redelijk ontwikkeld, vooral omdat ik van een hele hoop uiteenlopende dingen wel iets weet, en ook veel in de praktijk heb gezien en meegemaakt.
Wat een onzin. Niet iedereen krijgt die kans.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:32 schreef Thisbe het volgende:
Mensen die echt slim zijn verspelen hun kans niet, door niet te gaan studeren, dan ben je namelijk helemaal niet slim bezig!
Ik denk dat tegenwoordig iedereen wel de kans krijgt om zich te ontwikkelen in Nederland toch?quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:35 schreef dawg het volgende:
[..]
Wat een onzin. Niet iedereen krijgt die kans.
Ach joh tis toch ook gewoon onzin... Het gaat gewoon om liefde, en liefde heeft weinig met intellect te maken...quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:35 schreef dawg het volgende:
[..]
Wat een onzin. Niet iedereen krijgt die kans.
Echte liefde gaat door de maag!quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:42 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ach joh tis toch ook gewoon onzin... Het gaat gewoon om liefde, en liefde heeft weinig met intellect te maken...
Nouja, de maatschappelijk druk op jonge leeftijd is een stuk hoger.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:41 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik denk dat tegenwoordig iedereen wel de kans krijgt om zich te ontwikkelen in Nederland toch?
Neej liefde maakt blind... Dus rationaliteit is dan ver te zoeken. Dus je kan wel zeggen ik wil een universitair geschoolde jongen/meisje, maar als puntje bij paaltje komt kan je gewoon op een straatschoffie vallenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |