abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27180303
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:01 schreef MissMSX het volgende:
Biologisch gezien ook heel logisch, dus daar hoef je je idd niet door aangevallen te voelen. Ik wil een vent met sterke genen.
Dat is heel logisch. Wat een stuk minder makkelijk te verklaren is, zijn de sterke mannen die graag een zwakke (lees: onderdanige) vrouw willen hebben. Zijn de sterke genen van die mannen in de loop der tijd omgezet naar luie genen?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:03:35 #202
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27180307
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Of zijn genen sterk zijn kan ik niet zien, maar ik kan wel zien of hij fysiek groot en sterk is.
Dan iig maar hopen dat-ie dat doorgeeft aan z'n nageslacht natuurlijk
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:03:51 #203
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27180317
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat hoeft trouwens niet door sociale onvaardigheid te komen. Ik heb ook nooit veel vrienden gehad, en nu ook niet. Ik kets echter af op oppervlakkige relaties (Relaties in het algemeen dus, waaronder ook vriendschap). Ik kan me ook prima redden met mezelf.

Weet je zeker dat het een onvaardigheid is, en dat het aan jezelf ligt? Op welke manier ervaar je jezelf trouwens als mentaal zwak? Ik weet dat ik zelf begonnen ben met die (foute) term te gebruiken, maar wat bedoel jij er precies mee?

Verder denk ik dat je je niet aangevallen hoeft te voelen.. De meeste vrouwen zijn op zoek naar een sterke man.
ik ben mentaal zwak omdat ik me vlug door meningen laat beïnvloeden. Als bepaalde dingen essentieel zijn, zal ik wel op mijn strepen staan, maar als mensen me opmerkingen geven over mijn uiterlijk, mijn persoon, familie ... dan kan me dat diep kwetsen. Ik twijfel dan ook enorm aan mijn eigen capaciteiten, en daarop zal dan ook mijn lichtgeraaktheid wel gefundeerd zijn.

ik besef ook dat ik deze dagen al mijn zelfvertrouwen put uit mijn vriend, en eigenlijk voor de volle 100 % op hem steun. Als hij gelukkig is, ben ik dat ook. Als hij in de buurt is, voel ik me goed. Ik vind dat zelf niet gezond, maar het veranderen is nog net iets anders. Ik maak me altijd ondergeschikt aan de andere, ik ga zelden het conflict aan, ik zal altijd de eerste zijn die buigt, of zoekt naar een compromis.

ik zou nog meer kunnen schrijven, maar ik moet nu gaan eten
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:05:12 #204
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_27180365
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Of zijn genen sterk zijn kan ik niet zien, maar ik kan wel zien of hij fysiek groot en sterk is.
Ik zou zeggen, zoek de dichtstbijzijnde wegopbraak op!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:05:30 #205
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27180376
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:03 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is heel logisch. Wat een stuk minder makkelijk te verklaren is, zijn de sterke mannen die graag een zwakke (lees: onderdanige) vrouw willen hebben. Zijn de sterke genen van die mannen in de loop der tijd omgezet naar luie genen?
Een vent kan zowel sterk als lui tegelijkertijd zijn. Een man heeft gemiddeld genomen meer drang naar macht dan een vrouw en als je een erg dominante vrouw hebt moet je een deel van die macht opgeven of er teveel moeite voor doen. Dus dan maar op zoek naar een zwak, onderdanig typje
50.000 O+
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:06:28 #206
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27180410
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:59 schreef JoeyT het volgende:

Oorlogen ontstaan ook door een beperkte visie op de wereld klein konijntje van me
en wat wil je daar nu weer mee insinueren. Ik vind het echt niet grappig meer. Etenstijd.
pi_27180479
Erg goed stuk wat ik tegenkwam, vond het hier wel passen:

We convince ourselves that life will be better after we get married,
have a baby and then another. Then we are frustrated that the kids
aren't old enough, and we'll be more content when they are. After that
we're frustrated that we have teenagers to deal with. We will certainly
be happy when they are out of that stage. We tell ourselves that our
life will be complete when our spouse gets his/her act together, when we
get a nicer car, are able to go on a nice vacation, when we retire.

The truth is, there's no better time to be happy than right now. If not
now, when? Your life will always be filled with challenges. It's best to
admit this to yourself and decide to be happy anyway.

One of my favorite quotes comes from Alred D. Souza. He said, "For along
time it had seemed to be that life was about to begin - real life. But
there was always some obstacle in the way, something to be gotten
through first, some unfinished business, time still to be served, a debt
to be paid. Then life would begin. At last it dawned on me that these
obstacles were my life."

This perspective has helped me to see that there is no way to happiness.
Happiness is the way. So treasure every moment that you have. And
treasure it more because you shared it with someone special, special
enough to spend time -- and remember that time waits for no one.

So stop waiting until you finish school, until you go back to school,
until you lose ten pounds, until you gain ten pounds, until you have
kids, until your kids leave the house, until you retire, until you get
married, until you get divorced, until Friday night, until Sunday
morning, until you get a new car or home, until your car or home is paid
off, until spring, until summer, until fall, until winter, until you are
off welfare, until the first or the fifteenth, until your song comes on,
until you've had a drink, until you've sobered up, until you die to
decide that there is no better time than right now to be happy.

Happiness is a journey, not a destination.

Thought For The Day:

Work like you don't need the money,
Love like you've never been hurt,
And Dance like no one's watching
pi_27180489
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:05 schreef MissMSX het volgende:
Een vent kan zowel sterk als lui tegelijkertijd zijn.
Ha, vertel mij wat .
quote:
Een man heeft gemiddeld genomen meer drang naar macht dan een vrouw en als je een erg dominante vrouw hebt moet je een deel van die macht opgeven of er teveel moeite voor doen. Dus dan maar op zoek naar een zwak, onderdanig typje
Tja, macht die je in de schoot geworpen krijgt interesseert me niet. Wat dat betreft is het spel voor mij belangrijker dan de knikkers .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:09:37 #209
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27180502
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:06 schreef petitlapin het volgende:

[..]

en wat wil je daar nu weer mee insinueren. Ik vind het echt niet grappig meer. Etenstijd.
Doe eens niet zo happen joh
Hij zit je maar te stangen. Hou de eer aan jezelf als je het niet leuk meer vindt.

Eet smakelijk
50.000 O+
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:13:44 #210
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27180631
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:09 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ha, vertel mij wat .
[..]

Tja, macht die je in de schoot geworpen krijgt interesseert me niet. Wat dat betreft is het spel voor mij belangrijker dan de knikkers .
Dan heb je het over een 'verovering'? Want wat gebeurt er als je de boel verovert hebt? Geen drang naar meer of wat anders?
50.000 O+
pi_27180677
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:13 schreef MissMSX het volgende:
Dan heb je het over een 'verovering'? Want wat gebeurt er als je de boel verovert hebt? Geen drang naar meer of wat anders?
In het ideale geval (wat ik niet heb op het moment, anders postte ik niet hier) heb je een sterke vrouw nooit permanent veroverd (of vice versa). Ruimte genoeg om jarenlang door te spelen dus .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:16:23 #212
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27180694
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:08 schreef dawg het volgende:

Doet me denken aan een heel fout Japans liedje. Dat is zo superblij en positief. Er zit een stuk in dat vertaald zo gaat:
quote:
As we brushed past each other, you favored me with a smile.
It's okay if we never meet again. I'm lucky you were here just for a while!
Dat vond ik zo mooi. Geniet van het moment!
50.000 O+
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:17:28 #213
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27180727
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:15 schreef Litpho het volgende:

[..]

In het ideale geval (wat ik niet heb op het moment, anders postte ik niet hier) heb je een sterke vrouw nooit permanent veroverd (of vice versa). Ruimte genoeg om jarenlang door te spelen dus .
Wanneer heb je dan het gevoel dat je een vrouw veroverd hebt?
50.000 O+
pi_27180920
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:16 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Doet me denken aan een heel fout Japans liedje. Dat is zo superblij en positief. Er zit een stuk in dat vertaald zo gaat:
Misschien is het liedje wat je bedoeld fout , maar de gedachte die de man van dat stukje tekst probeert over te brengen vind ik absoluut niet fout.

Sterker nog, sinds ik zo denk voel ik me iedere dag weer echt super.
En als ik dit topic ooit lees, vind ik het jammer dat niet meer mensen zo denken. Zoals ik al ooit eerder zei, geluk zit in jezelf. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk. En dat heeft zijn terugslag in elk aspect van het dagelijks leven, ook relaties.

[ Bericht 1% gewijzigd door dawg op 20-05-2005 13:40:01 ]
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:24:52 #215
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_27180942
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:17 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Als je ze jouw grot in gesleept hebt en ze jouw eten kookt en kleren wast en uiteraard jouw koffie zet
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_27180995
quote:

[..]

Zodra je sochtends blij wakker aan het worden bent met een kop koffie na een heerlijke nacht?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:35:41 #217
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27181223
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:24 schreef dawg het volgende:

[..]

Misschien is het liedje wat je bedoeld fout , maar de gedachte die de man van dat stukje tekst probeert over te brengen vind ik absoluut niet fout.

Sterker nog, sinds ik denk voel ik me iedere dag weer echt super.
En als ik dit topic ooit lees, vind ik het jammer dat niet meer mensen zo denken. Zoals ik al ooit eerder zei, geluk zit in jezelf. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk. En dat heeft zijn terugslag in elk aspect van het dagelijks leven, ook relaties.
Het liedje en de clip zijn idd erg fout.
De insteek van het nummer is absoluut goed. Mensen zouden eens wat minder moeten klagen. Als je ziet hoe goed we het hier met z'n allen hebben in dit land... En dan nog zeiken over alles wat los en vast zit. Over de buurman die een grotere auto heeft, de NS die nooit op tijd rijdt, herten in de tuin die je bloemetjes opeten...

What a waste of time! Geniet van het leven! Het is zo mooi als je het zelf maakt.
En met wat relativeringsvermogen kom je al meteen een stuk verder
50.000 O+
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:38:42 #218
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27181320
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je ze jouw grot in gesleept hebt en ze jouw eten kookt en kleren wast en uiteraard jouw koffie zet
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:27 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]
Da's niet helemaal wat Litpho bedoelde geloof ik
Zodra je sochtends blij wakker aan het worden bent met een kop koffie na een heerlijke nacht?
Dat is niet wat Litpho bedoelde geloof ik
50.000 O+
pi_27181629
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:38 schreef MissMSX het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet wat Litpho bedoelde geloof ik
Nu lijkt het net alsof ik het ook nog zei
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_27181639
quote:
Tja, lastig onder woorden te brengen. De kleine dingetjes, het samen wakker worden, het gevoel wat er is als we samen zijn, de hints die ze geeft (en dan vooral de paar procent die ik als man wèl meekrijg ). Het blijft altijd een momentopname.

Ik heb geen idee of ik mezelf wel toelaat ooit te denken "nu heb ik haar veroverd". Misschien is dat ook wel goed, een extra motivatie om energie in je relatie te blijven stoppen kan helemaal geen kwaad.
pi_27181740
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:50 schreef Litpho het volgende:
Ik heb geen idee of ik mezelf wel toelaat ooit te denken "nu heb ik haar veroverd". Misschien is dat ook wel goed, een extra motivatie om energie in je relatie te blijven stoppen kan helemaal geen kwaad.
Een relatie is ook nooit af, maar een altijd doorgaand proces.
Je kan nooit zeggen: Oke, nu is het af.
Je moet er beiden energie in blijven steken, altijd.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:00:06 #222
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27181924
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:03 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dan iig maar hopen dat-ie dat doorgeeft aan z'n nageslacht natuurlijk
Als dat mogelijk was geweest wel natuurlijk.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:03:46 #223
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27182042
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:03 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ik ben mentaal zwak omdat ik me vlug door meningen laat beïnvloeden. Als bepaalde dingen essentieel zijn, zal ik wel op mijn strepen staan, maar als mensen me opmerkingen geven over mijn uiterlijk, mijn persoon, familie ... dan kan me dat diep kwetsen. Ik twijfel dan ook enorm aan mijn eigen capaciteiten, en daarop zal dan ook mijn lichtgeraaktheid wel gefundeerd zijn.
Op die manier.. Het schemert inderdaad wel een klein beetje door in je posts. Ik heb dat zelf overigens ook wel. Op zakelijk vlak ben ik keihard, maar als het op het persoonlijke vlak aankomt ben ik ook erg onzeker, en kan ik erg slecht tegen confrontaties..
quote:
ik besef ook dat ik deze dagen al mijn zelfvertrouwen put uit mijn vriend, en eigenlijk voor de volle 100 % op hem steun. Als hij gelukkig is, ben ik dat ook. Als hij in de buurt is, voel ik me goed. Ik vind dat zelf niet gezond, maar het veranderen is nog net iets anders. Ik maak me altijd ondergeschikt aan de andere, ik ga zelden het conflict aan, ik zal altijd de eerste zijn die buigt, of zoekt naar een compromis.
Hier zou ik toch mee oppassen. Als je eigen geluk volledig afhankelijk is van een ander, is dat niet goed.. Ik maak mezelf ook snel ondergeschikt, conflicten probeer ik te vermijden, en als het er toe komt word ik te emotioneel om er iets zinnigs mee te doen. Compromissen zoeken doe ik ook wel. Ik buig niet voor alles. Als ik moreel gezien weet dat ik juist zit, ben ik bereid heel ver te gaan. Aan de andere kant kan ik mezelf prima redden, en kan ik ook geluk en zelfvertrouwen putten uit mezelf..
quote:
ik zou nog meer kunnen schrijven, maar ik moet nu gaan eten
Eet ze.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:04:32 #224
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27182067
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:05 schreef Frezer het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, zoek de dichtstbijzijnde wegopbraak op!
Grote, sterke mannen inderdaad.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:05:23 #225
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27182099
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:03 schreef Litpho het volgende:

[..]

Mannen zijn vaak dominanter, en willen ook zichzelf bevestigd zien als grote, sterke man. Zo vreemd vind ik het niet eigenlijk..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:06:44 #226
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27182144
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:08 schreef dawg het volgende:
Van wie is dat stuk? Het klinkt bekend...
pi_27182597
Om hierop voort te borduren: eigenlijk is die emancipatiedrang maar onzin!
Zeker in Nederland zie je dat maar weinig vrouwen fulltime werken (in vergelijking met de rest van Europa), en meer zorgen...
Zelf wil ik geen huisman, of een metroman No offence metro maar een echte stoere vent die me kan optillen en mijn band kan plakken. Dan kook ik wel voor hem Deze "rolverdeling" tast mijns insziens de gelijkwaardigheid niet aan. Ik word zo moe van die achterhaalde opzij-vrouwen (die volgens mij niet eens aan de man kunnen komen > Ciska Dresselhyus weleens horen praten?)

[ Bericht 1% gewijzigd door Thisbe op 20-05-2005 13:29:34 ]
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:24:11 #228
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27182725
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:20 schreef Thisbe het volgende:
Ja en nee. Gelijke kansen moeten er zijn. Ik vind echter niet dat het moet worden opgedrongen, en dat idee heb ik nu wel eens.. Je wordt soms haast voor gek verklaard als je zegt in een duurzame relatie minder te willen gaan werken om meer in het huishouden te doen..
quote:
Zelf wil ik geen huisman, of een metroman
Alsjeblieft niet zeg!
quote:
maar een echte stoere vent die me kan optillen en mijn band kan plakken. Dan kook ik wel voor hem Deze "rolverdeling" tast mijns insiens de gelijkwaardigheid niet aan.
Volledig mee eens.
quote:
Ik word zo moe van die achterhaalde opzij-vrouwen (die volgens mij niet eens aan de man kunnen komen > Ciska Dresselhyus weleens horen praten?)
Ik ga niet zoveel om met dat soort vrouwen (gelukkig ), maar ik zou er denk ik ook vrij snel gek van worden.. Laat mij gewoon zijn wie ik ben, en van mij hoef je niet in de keuken te gaan staan als je dat niet wilt.
pi_27182758
quote:
Zeker in Nederland zie je dat maar weinig vrouwen fulltime werken (in vergelijking met de rest van Europa), en meer zorgen...
Zelf wil ik geen huisman, of een metroman No offence metro maar een echte stoere vent die me kan optillen en mijn band kan plakken. Dan kook ik wel voor hem Deze "rolverdeling" tast mijns insiens de gelijkwaardigheid niet aan. Ik word zo moe van die achterhaalde opzij-vrouwen (die volgens mij niet eens aan de man kunnen komen > Ciska Dresselhyus weleens horen praten?)
Je klinkt als kardinaal Simonis, die hield ook al zo'n betoog. Het kwam er op neer dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn en dat die gelijkwaardheid zich moest uiten doordat mannen en vrouwen elkaar "aanvullen". Met andere woorden: mannen doen het echte werk en vrouwen staan achter het aanrecht, dat is wat de kerk onder "gelijkwaardigheid" verstaat.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:27:24 #230
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27182859
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:50 schreef Litpho het volgende:

[..]

Tja, lastig onder woorden te brengen. De kleine dingetjes, het samen wakker worden, het gevoel wat er is als we samen zijn, de hints die ze geeft (en dan vooral de paar procent die ik als man wèl meekrijg ). Het blijft altijd een momentopname.

Trouwen?
50.000 O+
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:27:27 #231
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27182866
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:25 schreef thabit het volgende:

[..]

Je klinkt als kardinaal Simonis, die hield ook al zo'n betoog. Het kwam er op neer dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn en dat die gelijkwaardheid zich moest uiten doordat mannen en vrouwen elkaar "aanvullen". Met andere woorden: mannen doen het echte werk en vrouwen staan achter het aanrecht, dat is wat de kerk onder "gelijkwaardigheid" verstaat.
Mij gaat het er om dat ik zelf moet kunnen kiezen. Naar mijn indruk slaat het nu veels te veel door, en wordt het haast als minderwaardig beschouwd als je wat traditioneler bent. Ik vind het een erg goede zaak dat er gelijke kansen en rechten zijn, daar maak ik zelf ook dankbaar gebruik van. Ik vind echter niet dat het een plicht moet worden.

Laat iedereen leven op een manier zoals diegene zelf wil. Als een vrouw achter het aanrecht wil (Grof gezegd), laat haar dan! Als ze het niet wil, laat haar dan ook!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:27:48 #232
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_27182878
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:59 schreef JoeyT het volgende:

Oorlogen ontstaan ook door een beperkte visie op de wereld klein konijntje van me
quote:
PetitLapin: en wat wil je daar nu weer mee insinueren. Ik vind het echt niet grappig meer. Etenstijd.
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:09 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Doe eens niet zo happen joh
Hij zit je maar te stangen. Hou de eer aan jezelf als je het niet leuk meer vindt.

Eet smakelijk
Laat even duidelijk zijn dat ik niet aan het stangen was. Sterker nog ik meen het heel serieus. Gevaarlijkste mensen zijn mensen met een beperktie visie.

Als PetitLapin alleen maar omgaat met hoger opgeleiden is het voor haar bijna onmogelijk om een goed wereldbeeld te hebben.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_27182970
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:27 schreef Alicey het volgende:
Laat iedereen leven op een manier zoals diegene zelf wil. Als een vrouw achter het aanrecht wil (Grof gezegd), laat haar dan! Als ze het niet wil, laat haar dan ook!
idd.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:30:41 #234
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27182982
Mwa ik vind dat je het werkt eerlijk moet verdelen in een huwelijk.
En als dat inhoudt dat de man voornamelijk het geld verdient en de vrouw voornamelijk kookt, what's wrong with that?

Ik zou zelf trouwens het liefst allebei parttime werken, (en dan om en om koken enzo )
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:31:14 #235
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27183002
quote:
Zelf wil ik geen huisman, of een metroman No offence metro maar een echte stoere vent die me kan optillen en mijn band kan plakken. Dan kook ik wel voor hem Deze "rolverdeling" tast mijns insziens de gelijkwaardigheid niet aan. Ik word zo moe van die achterhaalde opzij-vrouwen (die volgens mij niet eens aan de man kunnen komen > Ciska Dresselhyus weleens horen praten?)
Helemaal mee eens!!

Het is pas echt emancipatie als ik als vrouw kan zeggen dat ik huisvrouw wil zijn. Maar je wordt zo raar aangekeken als je zoiets zegt
50.000 O+
pi_27183018
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:20 schreef Thisbe het volgende:Deze "rolverdeling" tast mijns insiens de gelijkwaardigheid niet aan.
Zolang het een gekozen rolverdeling ipv een door de maatschappij opgedrongen rolverdeling is niet, nee. Gegeven de sociale acceptatie die er intussen is van de werkende vrouw (op veel plaatsen nog niet volledig, maar zeker niet zo erg als een dertig jaar terug) is juist het hameren van de opzij-vrouwen op doorbreken van het rollenpatroon in wezen een nieuw rollenpatroon. L'histoire se répète .
pi_27183091
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:27 schreef MissMSX het volgende:
Trouwen?
. . .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:33:35 #238
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27183106
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:30 schreef sungaMsunitraM het volgende:

Ik zou zelf trouwens het liefst allebei parttime werken, (en dan om en om koken enzo )
Het hangt denk ik ook van wat praktische vragen af. Wat voor werk doen de partners? Sommig werk is makkelijker part-time te doen dan ander werk. Wat betaalt het werk? Wat zijn de capaciteiten? (Niet iedereen is even geschikt om huishoudelijk werk te doen bijvoorbeeld).

Hoe ik het precies invul hangt af van mijn partner, maar ik denk toch dat ik meer naar de kant van huisvrouw neig dan naar de kant van militante feministe.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:34:05 #239
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27183120
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:27 schreef JoeyT het volgende:

[..]

[..]

[..]

Laat even duidelijk zijn dat ik niet aan het stangen was. Sterker nog ik meen het heel serieus. Gevaarlijkste mensen zijn mensen met een beperktie visie.

Als PetitLapin alleen maar omgaat met hoger opgeleiden is het voor haar bijna onmogelijk om een goed wereldbeeld te hebben.
Ok, ikm zei het eigenlijk verkeerd om. Je zat idd niet te stangen, maar zij liet zich opnaaien.
Sorry
50.000 O+
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:36:29 #240
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_27183206
quote:
Metroman

Ik heb het ook niet zo op de emancipatie. Alles is in theorie zo mooi maar als er inderdaad een band geplakt moet worden of een fietsverlichting gemaakt moet worden dan kunnen de dames het ineens niet meer. En omdat ze ook gewerkt hebben mag jij als man ook nog koken voor ze
Geef mij maar de traditionele rolverdeling, mannen werken, vrouw thuis voor de kinderen en huishouden. Komen er gelijk meer banen beschikbaar

Overigens vind ik wel dat mannen best ook in de huishouding mogen helpen als vrouwen ook werken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:36:38 #241
17979 MissMSX
Knightmare
pi_27183213
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het hangt denk ik ook van wat praktische vragen af. Wat voor werk doen de partners? Sommig werk is makkelijker part-time te doen dan ander werk. Wat betaalt het werk? Wat zijn de capaciteiten? (Niet iedereen is even geschikt om huishoudelijk werk te doen bijvoorbeeld).

Hoe ik het precies invul hangt af van mijn partner, maar ik denk toch dat ik meer naar de kant van huisvrouw neig dan naar de kant van militante feministe.
Geen BH-verbrandingen voor jou?
50.000 O+
pi_27183221
quote:

[..]

Het kwam er niet helemaal goed uit Ik doelde eigenlijk meer op wat Alicey zegt: de doorgeschoten en opgedrongen emancipatie. Bijvoorbeeld die reclamespotjes waarin de man wordt aangespoord om meer in het huishouden te doen bijvoorbeeld. Waar bemoeit zo'n overheid zich mee? Of dat gezeur dat er te weinig vrouwen in de top van het bedrijfsleven zitten....Vrouwen zijn over het algemeen minder ambitieus en werken liever in deeltijd (in Nederland in ieder geval), en de dame die wel ambitieus is kan wel degelijk aan de top komen, daarvan ben ik overtuigd!

Ontopic: ik kan zelf de was beter doen dan een willekeurige vent, dus ik ben niet op zoek naar een vent die goed in het huishouden is
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_27183236
quote:

[..]

Primitievelingen zijn t!
pi_27183311
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:36 schreef Thisbe het volgende:
Ontopic: ik kan zelf de was beter doen dan een willekeurige vent, dus ik ben niet op zoek naar een vent die goed in het huishouden is
Ik weet niet hoe de wasmachine werkt
Dus dat mag mijn vent doen.
Heb me er ook nooit in verdiept ofzo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:39:36 #245
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27183344
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:36 schreef Metro2005 het volgende:

Geef mij maar de traditionele rolverdeling, mannen werken, vrouw thuis voor de kinderen en huishouden. Komen er gelijk meer banen beschikbaar
het probleem is wel dat ik mijn werk opgeven een groot risico vindt. Moest het dan ooit mislopen in mijn relatie, sta je daar zonder geld en zonder werk. En terug beginnen werken na een paar jaar thuis gebleven te zijn met kleine kindjes lijkt vrij moeilijk te zijn.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:42:11 #246
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27183453
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:36 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Geen BH-verbrandingen voor jou?
Oh God! Hoe erg kun je zijn.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:43:40 #247
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_27183522
quote:
Hear hear

Ik las gister trouwens ook een topic (weet niet meer welke) waarin de vrouwen over elkaar heenvielen met uitspraken als "tegenwoordig mogen we dat", "oh wat zijn we onafhankelijk", "ik heb thuis de broek aan", etc.
En toen dacht ik: damn, als je als vrouw constant dit soort uitspraken hoort, word je dan onderhand niet moedeloos van het beeld waar je tegenwoordig aan hoort te voldoen (volgens de media dan)?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:43:51 #248
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27183529
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:39 schreef petitlapin het volgende:

[..]

het probleem is wel dat ik mijn werk opgeven een groot risico vindt. Moest het dan ooit mislopen in mijn relatie, sta je daar zonder geld en zonder werk. En terug beginnen werken na een paar jaar thuis gebleven te zijn met kleine kindjes lijkt vrij moeilijk te zijn.
Dat is dus een reden dat ik nooit volledig zou stoppen met werken, al is het maar omdat ik meer sociale contacten wil dan alleen mijn woonwijk.. Maar dat kan een paar uur zijn.
pi_27183587
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Van wie is dat stuk? Het klinkt bekend...
Weet ik eigenlijk niet. Ik kwam het tegen op een ander forum.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:45:11 #250
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27183591
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:43 schreef HenryHill het volgende:

En toen dacht ik: damn, als je als vrouw constant dit soort uitspraken hoort, word je dan onderhand niet moedeloos van het beeld waar je tegenwoordig aan hoort te voldoen (volgens de media dan)?
Nee, ik niet.. Ik voldoe niet aan enkele set criteria.. Ik ben sterk en onafhankelijk, en tegelijkertijd zwak en hulpeloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')