abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:50:10 #1
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_27155885

Vanaf 18 mei in de biosscoop, officieel 19 mei, het langverwachte derde en laatste deel van de Star Wars serie. In dit topic discuseren zonder spoiler-tags, vrijheid om lekker te bitchen of de film de hemel in te prijzen zonder je zorgen te maken over de mensen die de film nog niet gezien hebben. Kortom, brandt los!

Ik hoop dat je het niet erg vind, CrazyDutchPunk, maar ik heb je OP even geleend
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
pi_27155983
Het gevoel van TIJD in de film?

Kan iemand mij uitleggen in hoeveel tijd de film zich nou afspeelt, en WANNEER er dan een paar weken verstrijken? Het VOELT allemaal als een paar dagen. We weten door Natalie's buikje dat het langer duurt. Worden er aanwijzingen gegeven -die ik heb gemist- die aangeven dat er weken/maanden verstrijken?
pi_27155986
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_27156030
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:52 schreef Patvs het volgende:
Kan iemand mij uitleggen in hoeveel tijd de film zich nou afspeelt, en WANNEER er dan een paar weken verstrijken? Het VOELT allemaal als een paar dagen. We weten door Natalie's buikje dat het langer duurt. Worden er aanwijzingen gegeven -die ik heb gemist- die aangeven dat er weken/maanden verstrijken?
Dat is dus een van de vele gigantische missers van Sjors
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:54:57 #5
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_27156061
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:52 schreef Patvs het volgende:
Het gevoel van TIJD in de film?

Mwah, ik weet het niet hoor, maar volgens mij zijn het echt maar enkele weken, ik vind die buik van Natalie sowieso maar vaag. Volgens mij veranderd hij per shot van grootte... Als ze dood is lijkt het ook nog alsof ze een dikke buik heeft...maar misschien zag ik dat fout...
pi_27156149
He sloggi als je het toch zo'n bagger film vindt, waarom maak je er dan in godsnaam een terugvindpost van?

Om iedereen je mening te laten weten ofzo?
pi_27156170
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:54 schreef Roa het volgende:

[..]

Mwah, ik weet het niet hoor, maar volgens mij zijn het echt maar enkele weken, ik vind die buik van Natalie sowieso maar vaag. Volgens mij veranderd hij per shot van grootte... Als ze dood is lijkt het ook nog alsof ze een dikke buik heeft...maar misschien zag ik dat fout...
Dat is normaal, het duurt een tijdje voor de buik van een vrouw weer normaal is na de bevalling, en aangezien ze tijdens de bevalling is gestorven...
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:58:20 #8
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_27156181
Maar Rekkie, laten we eerlijk zijn, Lucas weet met de liefde tussen Anakin en Padmé echt niet wat hij ermee moet doen.
pi_27156184
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat is dus een van de vele gigantische missers van Sjors
Misschien dat er wel aanwijzingen inzitten hoor. Ik had in de laatste Harry Potter film ook niet meteen door dat die BOOM de tijd aangaf door de seizoenen weer te geven. [scene 1] -->[Bladeren worden BRUIN = Hersft]-->[scene 2] --> [Boom verliest bladeren = WINTER], etc.

--
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:58 schreef Roa het volgende:
Maar Rekkie, laten we eerlijk zijn, Lucas weet met de liefde tussen Anakin en Padmé echt niet wat hij ermee moet doen.
"Ani, a wonderful thing happened. - What ? - I'm pregnant ! - It's the most beautiful day of my life !"
pi_27156188
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:57 schreef Rekkie het volgende:
He sloggi als je het toch zo'n bagger film vindt, waarom maak je er dan in godsnaam een terugvindpost van?

Om iedereen je mening te laten weten ofzo?
Ik wil graag weten wat de rest van de film vindt
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:58:59 #11
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27156204
quote:
Dat komt echt niet uit de verf. Zoooo geforceerd.
For great justice!
pi_27156218
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:58 schreef Patvs het volgende:

[..]

Misschien dat er wel aanwijzingen inzitten hoor. Ik had in de laatste Harry Potter film ook niet meteen door dat die BOOM de tijd aangaf door de seizoenen weer te geven. [scene 1] -->[Bladeren worden BRUIN = Hersft]-->[scene 2] --> [Boom verliest bladeren = WINTER], etc.
Hé, dat wist ik niet

Ik dacht dat het gewoon zo'n magische kutboom was
pi_27156245
quote:
Maar het is maar een klein gedeelte van een verhaal.

@Sloggi... ok...... duidelijk..
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:00:29 #14
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_27156253
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:58 schreef Patvs het volgende:

[..]

Maar Harry Potter is vrij duidelijk, ieder boek duurt 1 jaar. Tot nu toe volgende films de boeken daarin (tot een we een boek krijgen dat te groot wordt voor 1 film), maar bij Star Wars is het allemaal wat ingewikkelder...
pi_27156293
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:00 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Maar wel enorm belangrijk, want zonder Padmé was hij nooit naar de Dark Side gekomen én waren Episodes IV, V en VI overbodig geworden.
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:02:00 #16
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_27156311
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:00 schreef Rekkie het volgende:

[..]

@Sloggi... ok...... duidelijk..
Nou, eigenlijk niet volgens mij. Die liefde is juist zo ongeveer het onderwerp van de laatste 2 films. Natuurlijk niet het enige, maar het is wel wat Anakin uiteindelijk naar de Dark Side keert.

[edit]Sloggi was me te snel af [/edit]
pi_27156333
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Maar wel enorm belangrijk, want zonder Padmé was hij nooit naar de Dark Side gekomen én waren Episodes IV, V en VI overbodig geworden.
Begrijpt het al
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:05:06 #18
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_27156421
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:02 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Huh? Padme haalt hem toch niet over?
Hij wordt verleid door de Dark Side omdat Lord Sidious hem verhalen verteld over een Sith Lord die de dood overwonnen heeft en zijn naasten eeuwig levend kan houden. Omdat Anakin die dromen heeft over een stervende Padmé bij bevalling, lokt de Dark Side, hij wil Padmé namelijk redden.

Dat vind ik ook vrij slecht, Sidious lokt hem met dat punt, je kan Padmé redden met de Dark Side, dan uiteindelijk is hij Darth Vader en dan verteld Sidious hem doodleuk: ohja, Padmé is dood, en hij sloopt alleen die kamer....Beetje Sith zou Sidious vermoord hebben.

[toevoeging]

Mjah, moet je niet je post gaan wijzigen natuurlijk, is m'n uitleg voor nix
pi_27156548
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:05 schreef Roa het volgende:

[..]

[toevoeging]

Mjah, moet je niet je post gaan wijzigen natuurlijk, is m'n uitleg voor nix
Sorry
pi_27156633
Er was nog een leuke vertaalblunder in de Nederlandse vertaling.

Op een gegeven moment (na de coupe) zegt DARTH SIDIOUS tegen z'n handlangers (de Separatisten Coalitie) die schuilen op Mustafar:

DARTH SIDIOUS: "You have done well, Viceroy. When my new apprentice, Darth Vader, arrives, he will take care of you."

"Take care of you" was hier dubbelzinnig bedoeld, maar het werd doodleuk vertaald met "hij zal jullie komen afslachten"..

pi_27156713
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:11 schreef Patvs het volgende:
Er was nog een leuke vertaalblunder in de Nederlandse vertaling.

Op een gegeven moment (na de coupe) zegt DARTH SIDIOUS tegen z'n handlangers (de Separatisten Coalitie) die schuilen op Mustafar:

DARTH SIDIOUS: "You have done well, Viceroy. When my new apprentice, Darth Vader, arrives, he will take care of you."

"Take care of you" was hier dubbelzinnig bedoeld, maar het werd doodleuk vertaald met "hij zal jullie komen afslachten"..

Bij mij vertaalden ze het als 'opruimen'
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:15:49 #22
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_27156764
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Bij mij vertaalden ze het als 'opruimen'
In Pathé Scheveningen hadden ze dan toch betere vertalers aan het werk gezet, 'afrekenen' was het gekozen woord in deze ondertiteling. Ik vind het wel komisch eigenlijk dat er verschil in is, ik dacht dat dat wel door hetzelfde bedrijfje gedaan werd
pi_27156826
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:15 schreef Roa het volgende:

[..]

In Pathé Scheveningen hadden ze dan toch betere vertalers aan het werk gezet, 'afrekenen' was het gekozen woord in deze ondertiteling. Ik vind het wel komisch eigenlijk dat er verschil in is, ik dacht dat dat wel door hetzelfde bedrijfje gedaan werd
Mij bad, bij mij stond er ook 'afrekenen'. Nog slecht, want eigenlijk kan je het dan nog op maar één manier opvatten
pi_27156881
Het werd overal vertaald als afrekenen. Maar dat vind ik nog niet goed.
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:19:46 #25
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_27156890
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:17 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Mij bad, bij mij stond er ook 'afrekenen'. Nog slecht, want eigenlijk kan je het dan nog op maar één manier opvatten
Mjah....Maar als je het vergelijkt met afslachten...voor de mensen die geen woord engels praten zal het toch wat raar overgekomen zijn: Hij komt ze zo afslachten...waarom vluchten ze dan niet?

Overigens...wat zou wel een correcte vertaling zijn? Hij komt zo de zaken afhandelen?
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:19 schreef Patvs het volgende:
Het werd overal vertaald als afrekenen. Maar dat vind ik nog niet goed.
Wat begin je dan net over afslachten? Das namelijk een stuk erger dan afrekenen
pi_27156944
quote:
Hij komt zo de zaken afhandelen?
Bijvoorbeeld

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2005 17:21:48 ]
pi_27157237
zijn er nog van die rare mensen die eerst 1,2 en 3 gaan kijken en dan pas 4,5 en 6?
pi_27157252
Ik hoor net dat het in Belgie letterlijk werd vertaald met "zal hij voor jullie zorgen"
dat vind ik weer te goedaardig klinken.

"Hij komt zo de zaken afhandelen" is een stuk beter.
pi_27157344
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:33 schreef jimjim1983 het volgende:
zijn er nog van die rare mensen die eerst 1,2 en 3 gaan kijken en dan pas 4,5 en 6?
En wat is daar raar aan?
Behalve dat jij het waarschijnlijk niet doet?
pi_27157485
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:37 schreef Rekkie het volgende:

[..]

En wat is daar raar aan?
allereerst vanwege het verschil in special effects maar ook dat je dan dus al weet dat Luke en Leia broer en zus zijn
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 17:59:23 #31
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27157832
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:54 schreef Roa het volgende:

[..]

Dat was volgens mij expres. Het kwam namelijk zo expliciet in beeld. Op die manier denkt iedereen dat Padme de kinderen heeft meegenomen in haar dood en zijn Luke en Leia veilig
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_27157892
je kan met die dark force blijkbaar niet mensen levend maken die al een tijdje dood zijn, anders had mr.Vader wel haar lichaam meegenomen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 18:01:56 #33
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27157920
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:43 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

allereerst vanwege het verschil in special effects maar ook dat je dan dus al weet dat Luke en Leia broer en zus zijn
en Vader hun vader
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:03:48 #34
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_27157963
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:58 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik wil graag weten wat de rest van de film vindt
Ik vond hem vet.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_27157966
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

en Vader hun vader
natuurlijk, dat ook

HA HA
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 18:03:55 #36
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27157967
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:01 schreef jimjim1983 het volgende:
je kan met die dark force blijkbaar niet mensen levend maken die al een tijdje dood zijn, anders had mr.Vader wel haar lichaam meegenomen.
Anakin dacht dat ze nog leefde toen hij haar achterliet voor het gevecht met Kenobi (en dat deed ze ook). Na het gevecht met Kenobi was er amper iets meer van hem over, en de Palpatine vertelde hem uiteindelijk dat Padme is gestorven toen hij haar wurgde, wat dus niet klopt.
pi_27157988
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Anakin dacht dat ze nog leefde toen hij haar achterliet voor het gevecht met Kenobi (en dat deed ze ook). Na het gevecht met Kenobi was er amper iets meer van hem over, en de Palpatine vertelde hem uiteindelijk dat Padme is gestorven toen hij haar wurgde, wat dus niet klopt.
hoe weet je dat hij nog wist dat ze leefde?

leuke username btw
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 18:07:04 #38
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27158047
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:04 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

hoe weet je dat hij nog wist dat ze leefde?

leuke username btw
tnx

Vader zegt volgens mij tegen Palpatine als hij Vader het slechte nieuws vertelt, net nadat hij het pak en masker heeft gekregen, dat hij (Vader) het na de wurging nog heeft gecheckt (dmv de force neem ik aan) of ze nog leefde.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 18:08:27 #39
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27158089
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:33 schreef jimjim1983 het volgende:
Bij mij dus een meisje in de klas die alleen 1 en 2 kent en dus alles op volgorde gaat kijken.
Ik heb een ander meisje uit mijn klas, die nog geeneen film heeft gezien, toch aangeraden 4,5,6 en dan 1,2,3 te bekijken vanwege de dan nog leuke verrassingsmomenten.
pi_27158091
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

tnx

Vader zegt volgens mij tegen Palpatine als hij Vader het slechte nieuws vertelt, net nadat hij het pak en masker heeft gekregen, dat hij (Vader) het na de wurging nog heeft gecheckt (dmv de force neem ik aan) of ze nog leefde.
hmm ok, volgens mij zegt hij dat niet maarja....
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:11:21 #41
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27158172
Vanavond weer.
21:45, Alhambra Enschede.
For great justice!
pi_27158252
De waardering van Episode III op IMDB is echt grappig.

Males under 18: 9.2 (average rating)
Males 18-29: 8.5
Males 30-44: 7.9
Males 45+: 6.7

Ik krijg het gevoel dat veel mensen die roepen "dit is de BESTE film van ALLEMAAL" relatief jong zijn,... of niet over een lange-termijn geheugen beschikken.

[ Bericht 33% gewijzigd door Patvs op 19-05-2005 18:25:07 ]
pi_27158313
gister was er trouwens een of andere nerd van de bioscoop die heel nodig een heel lang verhaal moest vertellen over star wars voor de film begon
maar die was eind '20 en gaf het een 9
pi_27158480
Ik had hem gezien.

Ik vond hem wel goed. Vooral het CGI gedeelte
Alleen de conversaties tussen Padmé en Anakin waren gewoon hard slecht!
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_27158531
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:23 schreef Setambre het volgende:
Ik had hem gezien.

Ik vond hem wel goed. Vooral het CGI gedeelte
Alleen de conversaties tussen Padmé en Anakin waren gewoon hard slecht!
ja maar dat weet je al van tevoren he
pi_27159048
Ik heb de film net met twee vrienden gezien. Aan het eind van de film zegt er een 'Zo nu kan hij wel beginnen met het maken van deel 4' :D
Bleken ze allebei deel 4,5 en6 nog niet gezien te hebben :x
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_27159053
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:25 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ja maar dat weet je al van tevoren he
Hoezo ?

Natalie Portman is wel een oke actrice, die zich wel bewezen heeft.
Alleen Lucas heeft er gewoon een butt script van gemaakt
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_27160139
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:45 schreef Setambre het volgende:

[..]

Hoezo ?

Natalie Portman is wel een oke actrice, die zich wel bewezen heeft.
Alleen Lucas heeft er gewoon een butt script van gemaakt
op Lucas doelde ik ook
pi_27160397
Heb hem gisteren ook gezien.... was best een vermakelijke film Beste van 4,5,6....
Zaten bij mij een paar debielen met een lightsaber in de zaal, mafkezen.
Wat wel stoer was, dat het hele publiek uit zijn bol ging toen de film begon of bij sommige acties.
Damn, wat moesten er veel mensen zeiken zeg.... vet irritant
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:33:58 #50
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_27160584
IK heb 'm dus nog niet gezien. Maar uit nieuwsgierigheid hoe veranderd Anakin nou van een gezonde (hollandse) knul in een kerel die kennelijk een hijgend pak nodig heeft om te leven ?? Zo slecht zag hij er in deel 6 niet uit. (Had wel een dikke kop gekregen).
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 19:35:45 #51
47213 ArmaniMania
pi_27160644
Vond het allemaal wat tegen vallen
pi_27160663
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:33 schreef Pikkebaas het volgende:
IK heb 'm dus nog niet gezien. Maar uit nieuwsgierigheid hoe veranderd Anakin nou van een gezonde (hollandse) knul in een kerel die kennelijk een hijgend pak nodig heeft om te leven ?? Zo slecht zag hij er in deel 6 niet uit. (Had wel een dikke kop gekregen).
Er stroomt lava over hem heen en zijn hand wordt afgehakt .
We'll keep on whispering our mantras.
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:39:23 #53
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_27160755
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:36 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

En dan moet 'ie zo'n pak aan ?? Hij was toch al een handje kwijt ??
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_27160761
quote:
Als je 't echt wil weten, hier is het in spoiler tags:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_27161284
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:43 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Ja èn???

Omdat je dus 4,5 en 6 al hebt gezien mag je dus sowieso 1 tm 3 niet zien volgens jou

Lastig, zeker gezien het feit dat 4 t/m 6 er al waren...
pi_27161825
Wie is trouwens die gast die met Obi-Wan en Yoda meeloopt aan het einde ...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 20:28:03 #57
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27162340
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:13 schreef NiteSpeed het volgende:
Wie is trouwens die gast die met Obi-Wan en Yoda meeloopt aan het einde ...
Hmm, dan heb je niet echt opgelet. Zijn naam wordt meerdere malen genoemd, hij komt ook door de hele film wel voor (bij de aanval op de Jedi Tempel, in de senaat bij Padme als het keizerrijk wordt uitgeroepen, etc) en hij wordt de adoptievader van Leia. Het is Bail Organa, vorst en senator van Alderaan.
Hij was in Attack of the Clones ook al kort even te zien

Zijn schip is de Tantive IV, hetzelfde schip dat aan het begin van A New Hope (IV) onderschept wordt door Darth Vader. Je ziet aan het eind van de film dat hij C-3PO en R2-D2 overdraagt aan kapitein Antilles van dat schip, degene die 18 jaar later door Darth Vader vermoord wordt vlak nadat hij heeft weten uit te brengen dat het een "consular ship" is en ze geen berichten hebben ontvangen. Verklaart ook waarom Leia gebruik maakte van dat schip etc etc. Interieur is ook hetzelfde (vond ik erg leuk, de herkenbaarheid)

[ Bericht 11% gewijzigd door TARAraboemdijee op 19-05-2005 20:41:05 ]
pi_27163064
Ik had gister de 'premiere' gezien hier in de States. Allerlei lui verkleed als SW figuren in de IMAX bioscoop, lachuh zeg! De film zelf vond ik wel cool maar toch beetje tegenvallen. Ik vond het vooral erg snel gaan hoe Anakin plots naar de Dark Side hevelt. En om over het acteerwerk maar te zwijgen, maar al met al was het wel top! Yoda roeleerde zeg!
pi_27164662
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:56 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja èn???

Omdat je dus 4,5 en 6 al hebt gezien mag je dus sowieso 1 tm 3 niet zien volgens jou

Lastig, zeker gezien het feit dat 4 t/m 6 er al waren...
hoe kom je daar nou weer bij?
ik vind het niet al te slim eerst 1,2 en 3 te kijken en dan 4,5 en 6. that's all.
pi_27164697
overigens zijn episode 1 en 2 lichtelijk overbodig voor het gehele verhaal of vergeet ik dan iets?
pi_27164807
Ik wil deze extreem stoere film zéker zien
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 21:34:53 #62
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27164892
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:36 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

handen, en z'n poten...
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_27164911
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:30 schreef jimjim1983 het volgende:
overigens zijn episode 1 en 2 lichtelijk overbodig voor het gehele verhaal of vergeet ik dan iets?
Dan mis je een heel stuk ja. Het legt onder andere uit wat de TF is, waar Lord Sidious vandaan komt, hoe hij aan de macht kwam, wie Anakin is, en nog meer zooi.
pi_27164968
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:35 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Dan mis je een heel stuk ja. Het legt onder andere uit wat de TF is, waar Lord Sidious vandaan komt, hoe hij aan de macht kwam, wie Anakin is, en nog meer zooi.
TF?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 21:36:33 #65
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27164980
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 20:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Zijn schip is de Tantive IV, hetzelfde schip dat aan het begin van A New Hope (IV) onderschept wordt door Darth Vader.
het was inderdaad erg gaaf dat je ook een Blockade Runner ziet, maar is het in ROTS ook de Tantive IV? Ik kan me voorstellen dat ze er toch meerdere van hebben.
pi_27165006
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:35 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

dat is waar natuurlijk
maar in episodes 1 en 2 gaan de films heel wat langzamer dan episode 3 heb ik het idee, die is een beetje te vol gepropt lijkt het wel.
pi_27165045
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

TF?
Trade federation me dunkt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 21:38:59 #68
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27165097
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:36 schreef Tokus het volgende:

[..]

het was inderdaad erg gaaf dat je ook een Blockade Runner ziet, maar is het in ROTS ook de Tantive IV? Ik kan me voorstellen dat ze er toch meerdere van hebben.
Alles wijst erop, zelfde eigenaar (Organa), zelfde kapitein (Antilles), de droids aan boord etc.
volgens mij wordt hij ook in het script en in merchandise als de Tantive IV aangeduid
  donderdag 19 mei 2005 @ 21:40:32 #69
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_27165176
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:37 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Trade federation me dunkt.
The Force ?
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 21:42:47 #70
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27165289
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Alles wijst erop, zelfde eigenaar (Organa), zelfde kapitein (Antilles), de droids aan boord etc.
volgens mij wordt hij ook in het script en in merchandise als de Tantive IV aangeduid
ik heb de merchandise expres maar niet meer gevolgd, maar ok ik geef je het voordeel van de twijfel

die mindwipe hadden ze overigens wel iets minder nadrukkelijk er in mogen duwen, maar ja zo kunnen de mensen tenminste niet zeiken over dat ze het niet snappen waarom C-3PO en R2 er niks van herinneren.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 21:45:32 #71
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27165441
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:42 schreef Tokus het volgende:

[..]

ik heb de merchandise expres maar niet meer gevolgd, maar ok ik geef je het voordeel van de twijfel

die mindwipe hadden ze overigens wel iets minder nadrukkelijk er in mogen duwen, maar ja zo kunnen de mensen tenminste niet zeiken over dat ze het niet snappen waarom C-3PO en R2 er niks van herinneren.
Er wordt anders alleen gesproken van een mindwipe van Threepio, niet van Artoo
Wat wel een leuke kijk op de oude trilogie geeft, wetende dat Artoo alles blijkbaar weet. Zelfs wie Luke's moeder is, en dat weet Luke zelf dus niet.
pi_27165476
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:40 schreef ChOas het volgende:

[..]

The Force ?
The Force wordt in 4 uitgelegd.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 21:47:48 #73
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27165530
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Er wordt anders alleen gesproken van een mindwipe van Threepio, niet van Artoo
zit je in het script te lezen? stuur eens
quote:
Wat wel een leuke kijk op de oude trilogie geeft, wetende dat Artoo alles blijkbaar weet. Zelfs wie Luke's moeder is, en dat weet Luke zelf dus niet.
zeker

was het anderen overigens ook opgevallen dat in de trailer Darth Vader met z'n armen omhoog vastgeketend zit (op de operatietafel), maar in de film naar beneden?
pi_27165617
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:47 schreef Tokus het volgende:

[..]

[..]

zeker

was het anderen overigens ook opgevallen dat in de trailer Darth Vader met z'n armen omhoog vastgeketend zit (op de operatietafel), maar in de film naar beneden?
Dat klopt ja, R2's geheugen wordt niet gewist. Alleen die van 'the protocol-droid' en R2 begint hem dan uit te lachen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 21:52:16 #75
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27165730
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 21:47 schreef Tokus het volgende:

[..]

[..]

zeker

nee niet opgevallen

overigens heb ikhet script helaas nog niet, maar heb dit soort dingen uit mijn geheugen. Wel heb ik een plot script gezien, ongeveer scene by scene maar dan zonder dialogen
http://www.supershadow.co(...)ith/plot_script.html
pi_27166685
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld
Bij ons was het gewoon afgehandelt... heerlijk... anders zou ik me er ook zo aan ergeren..
Ik zou namelijk dan echt een keer een gok doen, om gewoon de ondertitels voor films gaan schrijven (kan iemand anders mijn nederlands verbeteren:P)

Tevens je kan in 4 ook zien dat R2D2 alles onthoud, hij is meer de stille kracht (geil niet op R2 ofzo) Daarom weet hij ook precies wat hij moet doen. En is 3PO nog dommer dan dat hij normaal is

Kijk qua tijd enzo, ik heb niet zoveel zooi eromheen gelezen of gezien, maar qua tijd moet je ook beetje fantasie hebben (had misschien beter kunnen zijn uitgewerkt geef ik toe) Maarja alle is beter dan one month later zooi zijn veel stappen in de tijd.

Ook over anakin die boos is vanwege dat hij geen master word, is niet omdat hij het niet snel genoeg is maar dat het niet gepaard gaat met het worden opgenomen in the councel

[ Bericht 1% gewijzigd door blue-102 op 19-05-2005 22:25:59 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 22:20:24 #77
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27166995
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:12 schreef blue-102 het volgende:
Tevens je kan in 4 ook zien dat R2D2 alles onthoud, hij is meer de stille kracht (geil niet op R2 ofzo) Daarom weet hij ook precies wat hij moet doen. En is 3PO nog dommer dan dat hij normaal is
Het feit dat zijn geheugen niet uitgewist wordt is inderdaad niet tegenstrijdig met IV, V en VI. Het was me echter nog niet opgevallen dat dat niet tegenstrijdig, in tegenstelling tot bij Threepio. Overigens heb ik Artoo ook altijd de stille held gevonden. Hoevaak Artoo weer eens 'to the rescue' komt
Mijn vriendin vroeg zich wel af of Artoo alle coole gadgets (zoals repulsors) kwijtraakt, omdat ze in de oude trilogie niet meer gebruikt worden (Artoo wordt daar inderdaad vaak getakeld)
pi_27167355
Hier ook eventjes dan maar:

pi_27167380
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Het feit dat zijn geheugen niet uitgewist wordt is inderdaad niet tegenstrijdig met IV, V en VI. Het was me echter nog niet opgevallen dat dat niet tegenstrijdig, in tegenstelling tot bij Threepio. Overigens heb ik Artoo ook altijd de stille held gevonden. Hoevaak Artoo weer eens 'to the rescue' komt
Mijn vriendin vroeg zich wel af of Artoo alle coole gadgets (zoals repulsors) kwijtraakt, omdat ze in de oude trilogie niet meer gebruikt worden (Artoo wordt daar inderdaad vaak getakeld)
Hij heeft ze nog wel... je ziet het als hij een keer op tilt slaat, maar hij word ook veel omgebouwt en/ of gemolt
Zijn jet pack vond ik nog wel het coolste
pi_27167477
vond het ook vet hoe order 66 uitgevoerd wordt. Lekker dramatisch
Zo blijkt ook weer wie de werkelijke opdrachtgever was voor het ontwikkelen van de Clones. De Jedi's blijken het paard van troje binnengehaald te hebben
pi_27167550
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:12 schreef blue-102 het volgende:

[..]

Het blijft raar dat Obi Wan zowel R2 als 3po niet lijkt te herkennen in episode 4..
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:30 schreef planethugo het volgende:
Zo blijkt ook weer wie de werkelijke opdrachtgever was voor het ontwikkelen van de Clones. De Jedi's blijken het paard van troje binnengehaald te hebben

Syfo Dyas blijft de werkelijke opdrachtgever voor de productie van de clones, hij was alleen een goede vriend van Dooku voordat hij bij Sidious terecht kwam. Dooku moest alleen van Sidious een daad stellen door Dyas te vermoorden en zodoende kwam Dooku en dus ook Sidious achter. Daar zijn ze handig op ingesprongen.
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
pi_27167611
trouwens, was eens wat in de SW Shop het rondkijken, kwam het masker van darth vader tegen met een leuke gadget: iets wat je stem in die van vader verandert. Iemand hiermee ervaringen? Ben het niet echt van plan om te kopen ofzo, gewoon nieuwsgierig of dat echt goed werkt

Link
pi_27167702
Was niet bepaald onverwacht
maar ik vond 66 ook best wel goed. je kan moeilijk per jedi gaan zoeken in een film, er moest al zoveel gebeuren in de film.. ze hadden het ook in 2 films kunnen uitrekken
maarja is net als met schrijven van woorden op een klein blaadje je begint vol enthousiasme groot en mooi en op het einde kan je niet altijd even goed afschrijven maar is wel nodig ...
pi_27167878
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:28 schreef NiteSpeed het volgende:
Hier ook eventjes dan maar:

[afbeelding]
Ik heb er gister meteen een zooi mee genomen
pi_27167927
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:32 schreef Un4 het volgende:

[..]

Het blijft raar dat Obi Wan zowel R2 als 3po niet lijkt te herkennen in episode 4..
Obi Wan is daar zoiezo een beetje wazig daarom wel mooi om hem in de film nog super te zien. maar hij zegt ook duidelijk owning any droids. En R2 trekt ook meer met anakin om he

Tevens zie je in de film meerdere malen dat Obi wan totaal geen affiniteit heeft met electronica, hij heeft ook als een vervoersmiddel liever een dier. (zie je meerdere malen!!)

Vandaar dat mensen die het zien als CGI Pimping het belang er niet van inzien niet verder nadenken. Maar willen gewoon zeuren (word nog pittig green screen zal straks nog de enige manier zijn )
pi_27168051
kheb hem vandaag gezien.

Ik vond het een zeer vermakelijke film. Als jongetje van zeven ben ik ooit gecharmeerd geraakt door het star wars universum. Zoals eigenlijk bij iedereen kwam ik bij de eerste twee episodes bedrogen uit, maar ik heb nu het gevoel dat er iets recht is gezet. Smaken verschillen, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen deze film net zo slecht vonden als de vorige twee.

Daarnaast denk ik ook dat er op sommige dingen niet teveel gezeurd moet worden. Star wars mag dan wel heel technisch in elkaar gezet zijn, maar is juist zo geweldig door de eenvoud en de cliches. Episode IV bijvoorbeeld had het meest eenvoudige script ooit. Er is een grote slechte man die in het zwart is gekleed met gevaarlijke krachten die een prinses gevangen houdt. De helden gaan de prinses redden.
Ook de 'oude' films zijn vind ik niet vrij van zwakke dialogen en moralistisch geklets. Maar wat mij betreft hoort het erbij. Star Wars is voor mij de perfecte Amerikaanse Blockbuster serie. Het is een saga waarin elke Episode een functie heeft en sommige delen gewoon beter zijn dan andere.

Ik denk dat Episode III erg geslaagd is. Hij knoopt de eindjes voldoende aan elkaar. De acteerprestaties zijn (vind ik) zeker niet onder de maat. De film weet hierendaar te verassen (general grievous bijv. had ik niet zien aankomen) en wat actie en spektakel betreft erg indrukwekkend.

Echt wel een 8 waard.

Alle goeds.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 22:44:14 #87
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27168166
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:32 schreef Un4 het volgende:

Syfo Dyas blijft de werkelijke opdrachtgever voor de productie van de clones, hij was alleen een goede vriend van Dooku voordat hij bij Sidious terecht kwam. Dooku moest alleen van Sidious een daad stellen door Dyas te vermoorden en zodoende kwam Dooku en dus ook Sidious achter. Daar zijn ze handig op ingesprongen.
Huh? Waar komt dit dan vandaan?
In het boek van Attack of the Clones wordt wel gesproken over het feit dat Jango Fett volgens mij zegt dat Darth Tyrranus (=Dooku) hem voor de job van de klonen had ingehuurd.
pi_27168255
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

In het boek van Attack of the Clones wordt wel gesproken over het feit dat Jango Fett volgens mij zegt dat Darth Tyrranus (=Dooku) hem voor de job van de klonen had ingehuurd.
In de film zeggen de lange slungels dat de oude Jedi ze besteld heeft buiten het weten van de Council om.
pi_27168376
ja maar daarna zegt obi-wan dat die 10 jaar geleden omgekomen is. Rara door wie
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 22:50:07 #90
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27168454
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:46 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

In de film zeggen de lange slungels dat de oude Jedi ze besteld heeft buiten het weten van de Council om.
Die van Kamino ja, waarop Obi-Wan tegen de council vertelt dat Syfo-Dyas toen toch al dood moest zijn.
pi_27168489
quote:
Dan moet je de film gaan bekijken, slome. Daar wordt het helemaal uit de doeken gedaan.
pi_27168558

Luke I'm your father....
pi_27168670
quote:

[..]

Dat klopt, omdat Syfo Dyas nog geen proefkonijn had gevonden, zeg maar. Dat heeft Dooku idd geregeld.

Dit komt trouwens uit het boek "Labirinth of Evil" wat zich voor de prequels afspeelt.

Zie ook:
http://www.imdb.com/title(...)?d=19431465#19431465
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:39 schreef blue-102 het volgende:

[..]

Obi Wan is daar zoiezo een beetje wazig daarom wel mooi om hem in de film nog super te zien. maar hij zegt ook duidelijk owning any droids. En R2 trekt ook meer met anakin om he

Tevens zie je in de film meerdere malen dat Obi wan totaal geen affiniteit heeft met electronica, hij heeft ook als een vervoersmiddel liever een dier. (zie je meerdere malen!!)
Hij spreekt R2 een aantal keer direct aan in het begin van episode 3 alleen al aan(stukje met die lift).

Maargoed daar zit ook weer een periode van 18 jaar tussen..

[ Bericht 18% gewijzigd door Un4 op 19-05-2005 23:00:27 ]
...war never changes
pi_27168874
wat ik me nu afvraag is: weten de trade federation, general grievous etc dat ze van Palpatine de opdrachten krijgen en dat hij dus Sidious is?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 23:07:52 #95
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27169333
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:54 schreef Un4 het volgende:

[..]

Dat klopt, omdat Syfo Dyas nog geen proefkonijn had gevonden, zeg maar. Dat heeft Dooku idd geregeld.

Dit komt trouwens uit het boek "Labirinth of Evil" wat zich voor de prequels afspeelt.

Zie ook:
http://www.imdb.com/title(...)?d=19431465#19431465
[..]

Hij spreekt R2 een aantal keer direct aan in het begin van episode 3 alleen al aan(stukje met die lift).

ah, Labyrinth of Evil heb ik inderdaad nog niet gelezen.
pi_27169790
quote:

ja en er zijn 129801238 aantal R2 hij heeft er zelf al weer 2 gehad ofzo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 23:29:21 #97
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27170235
quote:

[..]

in de film toch ook?
pi_27170271
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:29 schreef Tokus het volgende:

[..]

in de film toch ook?
In de film is mij nooit duidelijk geworden waar Dooku vandaan komt (om nog maar te zwijgen over Maul), en hoe de dark side aan de klonen is gekomen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 23:30:38 #99
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27170277
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:58 schreef planethugo het volgende:
wat ik me nu afvraag is: weten de trade federation, general grievous etc dat ze van Palpatine de opdrachten krijgen en dat hij dus Sidious is?
vast niet, en dat is de reden dat ze dood moesten. Als ze namelijk zien hoe hij eruit ziet nadat hij keizer geworden is zullen ze de link wel leggen, met alle gevolgen van dien voor Palpatine...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 23:31:11 #100
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27170305
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:30 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

In de film is mij nooit duidelijk geworden waar Dooku vandaan komt (om nog maar te zwijgen over Maul), en hoe de dark side aan de klonen is gekomen.
nee maar ik bedoel dat Jango ook in de film noemt dat hij door Tyrannus is ingehuurd.
pi_27170807
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:31 schreef Tokus het volgende:

[..]

nee maar ik bedoel dat Jango ook in de film noemt dat hij door Tyrannus is ingehuurd.
Nee ook niet, maar zoals je weet is Syfus een Jedi en geen Sith...

Hoe komen de Sith dan aan die Clones ?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 23:47:08 #102
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27170952
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:43 schreef Setambre het volgende:

[..]

Nee ook niet, maar zoals je weet is Syfus een Jedi en geen Sith...

Hoe komen de Sith dan aan die Clones ?
omdat Syfo-Dyas blijkbaar door Dooku is ingepalmd en Dooku namens Sidious alles regelt (en alle linken vanuit de Jedi tempel, zoals de archieven) uitwist. Het is de link tussen Dooku en Syfo-Dyas.
pi_27171070
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:29 schreef linebear het volgende:
Heb hem gisteren ook gezien.... was best een vermakelijke film Beste van 4,5,6....
Bedoel je beste van 1,2,3?
Of beste van 1,2,4,5,6?
  donderdag 19 mei 2005 @ 23:52:33 #104
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_27171173
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:30 schreef Tokus het volgende:

[..]

vast niet, en dat is de reden dat ze dood moesten. Als ze namelijk zien hoe hij eruit ziet nadat hij keizer geworden is zullen ze de link wel leggen, met alle gevolgen van dien voor Palpatine...
klopt idd, maar waarom zou je samenwerken met een gast die je totaal niet kent

vond het wel beetje sneu voor die gasten toen Vader naar ze toe kwam en wat ie zei voordat ie ze afslachtte: butt all we wanted was.... pats
pi_27171198
Woooooeeeeehhaaaaa!!!! Wat een sjieke film! Even een nachtje laten inwerken en vanaf morgen discussieer ik ook flink mee!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:06:17 #106
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_27171654
Okay, nu gaat hij in 2014 deel 7 verfilmen en we weten al wat informatie hoe verder gaat tot deel 9.
(Luke superjedi, geboorte anakin solo (diegene die de belans in de force gaat brengen) en natuurlijk de uiteindelijk verdrijving van de sith (sith war).

Maar mijn vraag. Kan iemand mij de link geven naar de storylines van 7, 8 en 9. Google kan mij niet helpen door te veel hits en geen mogelijkeheid tot een link vinden.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_27171959
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:06 schreef trigt013 het volgende:
Okay, nu gaat hij in 2014 deel 7 verfilmen en we weten al wat informatie hoe verder gaat tot deel 9.
(Luke superjedi, geboorte anakin solo (diegene die de belans in de force gaat brengen) en natuurlijk de uiteindelijk verdrijving van de sith (sith war).

Maar mijn vraag. Kan iemand mij de link geven naar de storylines van 7, 8 en 9. Google kan mij niet helpen door te veel hits en geen mogelijkeheid tot een link vinden.
Volgens mij blijft het bij zes delen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 00:18:12 #108
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27172009
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:06 schreef trigt013 het volgende:

Er zijn geen storylines van 7, 8 en 9
Hoewel er altijd al geruchten zijn is er niets betrouwbaars, zeker niet mbt het plot.
Lucas heeft meerdere malen aangegeven het bij zes delen te houden.
Waar heb je bovenstaande info eigenlijk vandaan?
Ik bedoel, ik heb inmiddels alle boeken tot de Hand of Thrawn trilogie gelezen en zie hier weinig van terug.
Overigens, het is onzin dat Anakin Solo degene uit de profetie zou zijn, het was wel degelijk Anakin Skywalker/Darth Vader die aan het eind van Return of the Jedi alsnog de sith uitroeide en balance bracht
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:26:54 #109
34974 trigt013
pi_27172224
Palpatine was ook weer een leerling en de sith zelf heeft zichzelf in deel 6 nog geeneens geopenbaart. De boeken bevestigen die ook. Meerdere bronnen bevestigen deze storyline. George Lucas heeft zelf aangeven na deel 6 eerst deel 4 van indiana jones te gaan doen. Een nieuw THX project en daarna weer eventueel zijn passie op te pakken. 10 jaar na nu zou de streef datum zijn. En zo mediageil en geldgeil als Lucas is kan je er donder op zeggen dat het zekers zo zal zijn.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:31:42 #110
34974 trigt013
pi_27172344
Hier een operbaring

Luke trouwt met Mara Jade en krijgen een kind genaamd Ben Skywalker
Han trouwt met Leia Organa en krijgen een kind genaamd Anakin Solo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 00:38:05 #111
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27172477
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:31 schreef trigt013 het volgende:
Hier een operbaring

Luke trouwt met Mara Jade en krijgen een kind genaamd Ben Skywalker
Han trouwt met Leia Organa en krijgen een kind genaamd Anakin Solo
Dat was mij beide bekend (aangezien ik al bij de Hand of Thrawn aanbeland ben, hoewel Mara en Luke nog niet getrouwd zijn daar.
Je vergat de tweeling Jacen en Jaina nog

Maar welke boeken wijzen erop dat Palpatine ook weer een leerling was dan?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:40:04 #112
34974 trigt013
pi_27172505
Ik zoek morgen ff zijn naam op, ben nogal moe. Hij is trouwens al lang overleden. Maar de Sith leeft nog buiten de Outer Rim en hoopte tijdens de totale macht van de empire de macht over te kunnen nemen. Dit is echter nooit gebeurt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 00:41:55 #113
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27172532
Weet je anders de naam van het boek?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:50:28 #114
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27172673
Ook de 2e keer was ie nog goed te pruimen.
For great justice!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:58:47 #115
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_27172814
de sith is toch uitgeroeid na deel 6? Yoda zegt namelijk over de sith:
,,always two there are, a master and an aprentice (ofzoiets )'' Zowel de meester (Sidious) als de leerling (Vader) gaan eraan
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:09:31 #116
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27172956
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:50 schreef QyRoZ het volgende:
Ook de 2e keer was ie nog goed te pruimen.
Ik dacht dat je pas volgende week voor de 2de keer ging?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:33:51 #117
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27173224
Leuke film
Alleen Anakin "bekeerde" zich wel erg snel...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:36:48 #118
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_27173246
Over 7, 8 & 9, ik was onder de impressie dat het allemaal fanfiction is? Ik betwijfel dus of, ALS hij ze al gaat maken, wat imo een slechte beslissing zou zijn, hij de fanfiction tot in de letter zou volgen...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:38:41 #119
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27173257
Ik las dinsdag in een interview met George Lucas dat hij dat over 7-9 had gezegd als grapje, en dat hij die niet gaat maken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 01:39:49 #120
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27173264
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:36 schreef Roa het volgende:
Over 7, 8 & 9, ik was onder de impressie dat het allemaal fanfiction is? Ik betwijfel dus of, ALS hij ze al gaat maken, wat imo een slechte beslissing zou zijn, hij de fanfiction tot in de letter zou volgen...
gezien het feit dat Lucas zich al weinig aantrekt van de Expanded Universe in de boeken beschreven (en dat is officieel van Lucasfilm) zal dat lijkt mij niet het geval zijn
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:45:46 #121
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_27173295
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

gezien het feit dat Lucas zich al weinig aantrekt van de Expanded Universe in de boeken beschreven (en dat is officieel van Lucasfilm) zal dat lijkt mij niet het geval zijn
Ik bedoel dus ook dat ALS ze al komen (wat ik dus betwijfel), dat ik dan niet denk dat Lucas de fanfiction, or whatever's out there, zal volgen, maar gewoon zijn eigen plannen. Jammer genoeg. Misschien moet hij gewoon eens zijn script voorleggen aan wat geselecteerde schrijvers die de meeste dialogen even voor hem herschrijven mocht hij ooit nog 7, 8 & 9 gaan doen (wat ik nog steeds betwijfel)
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:46:28 #122
92771 Un4
War....
pi_27173301
Toch leuk dat de ouders van Padme nog even verschijnen op haar begrafenis nadat ze er in episode 2 finaal uitgeknipt zijn
(Zie dvd)

Ik zit stiekem toch op 7,8,9 te hopen.. al is het maar om de gedachte te hebben dat er nog iets komen gaat (afgezien van die tv series). Episode 3 heeft me in ieder geval niet teleurgesteld....
...war never changes
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:48:48 #123
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_27173311
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:46 schreef Un4 het volgende:
Toch leuk dat de ouders van Padme nog even verschijnen op haar bergafenis nadat ze er in episode 2 finaal uitgeknipt zijn
(Zie dvd)
Oef, Natalie in die scene
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:49:59 #124
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27173325
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:48 schreef Roa het volgende:

[..]

Oef, Natalie in die scene
De enige scene waar ze er een beetje normaal uit zag ja.
In het begin leek ze net Mickey Mouse
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 01:55:48 #125
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27173364
plus het detail van haar buik in de begrafenis-scene en de aanwezigheid van Sio Bibble, de nieuwe koningin, Boss Nass en Jar Jar Binks. Het was allemaal erg mooi gedaan
  vrijdag 20 mei 2005 @ 01:58:01 #126
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27173377
Ik dacht alleen altijd dat Padmé en Queen Amidala dezelfde waren

Details waren idd subliem. Wel vond ik het weinig geloofwaardig dat Obi Wan niet Darth Vader had vermoord toen hij de kans kreeg...
pi_27173382
Wie vind die Padmé ook zo gigantischhhh lekkerrrrr?????

goede film btw dikke 9
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 02:02:46 #128
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27173407
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:58 schreef Christine het volgende:
Ik dacht alleen altijd dat Padmé en Queen Amidala dezelfde waren
Zij zijn ook dezelfden
Naboo heeft een gekozen koningin. Padme Naberrie was onder de naam Amidala koningin ten tijde van de invasie op Naboo (The Phantom Menace, ep I) en werd daarna seantor voor Naboo (wat Palpatine daarvoor was), In The Phantom Menace wisselt ze voor haar eigen veiligheid rollen met een handmaiden. Volgens mij was het Sabe die zich voortdeed als koningin en deed Padme haar onder haar eigen naam voor als zijnde een handmaiden (en ging daarom mee naar Mos Espa. Tatooine). Bij het gesprek met Boss Nass weet ze iedereen te verrassen als ze zichzelf onthult.
quote:
Details waren idd subliem. Wel vond ik het weinig geloofwaardig dat Obi Wan niet Darth Vader had vermoord toen hij de kans kreeg...
Ik denk dat Obi-Wan ervan uit ging dat Anakin het toch niet zou redden, en (hij gaf het zelf al aan er moeite mee te hebben) zo hoefde hij Anakin niet te doden. Hij wilde het eigenlijk niet eens. Als je dan iemand zonder arm en benen langzaam in de lava ziet zakken en in brand ziet vliegen dan vind je het zo ook wel goed denk ik.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 02:04:20 #129
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27173415
Aaaaah zo Tara
Weet ik dat ook weer! thanks.
en nu slapen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 02:04:53 #130
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27173419
(tweede vraag ook beantwoord trouwens)
pi_27173586
Net gezien. Vond hem wel okay. Maar er zaten echt tenenkrommende stukken in. Die anakin (geen idee hoe die sjaak in het echt heet) kan dus echt voor geen hol acteren. Ik zie een gemiddelde amateurtoneelverenigingslid nog beter 'acteren'. Dat in combo met dat flinterdunne liefdesverhaaltje haalt het echt een flink deel van die film naar beneden.

Al dat CGI is leuk maar dit was echt weer overkill. Op de een of andere manier heb ik er niet zoveel mee. Geef mij maar maquettes en kostuums want soms ging het echt weer nergens over. Supersnelle CGI geanimeerde gevechten met daarin close-ups van acteurs die kijken alsof ze moeten poepen. Daar begon ik me echt aan te irriteren.

Wat ik nog meer erg jammer vond, is dat Padme van een sterke vrouw verandert is naar een of ander verliefd labiel sletje. Dan zie ik haar liever gewoon in dat witte pakje van het vorige deel.

Maar verder heb ik me goed vermaakt.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_27173723
Kijk, misschien heb ik wel niet zoveel gelezen en of gezien als de rest hier (heb alleen de films gezien heb clone wars gedownload en heb hopelijk binnenkort de boeken)

maar het grappige wat george(want hij is de enige die invloed heeft op de film ) netjes heeft gebruikt is dat anakin balance in the force geeft, dat doet hij ook!!

zoals Windu en Yoda samen met obi zeggen, ze kunnen het verkeert hebben geintrepreteerd. want het is als alle goede // slechte verhouding. Zonder licht is er geen schaduw. De Sith was er met 1 en om balans good evil te hebben heb je er 2 nodig Balance there shall be

(tevens erger ik me er aan dat er maar 2 sith kan zijn had ik ook bij kotor, enige reden dat goed wint is via samenwerking....)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 07:22:00 #133
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27174401
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 00:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Maar welke boeken wijzen erop dat Palpatine ook weer een leerling was dan?
Hij spreekt toch in Revenge of the Sith over een Sith-lord die zichzelf kon genezen? En die vermoord werd door z'n apprentice? Iets zegt me dat Palpatine juist die apprentice was, en daarna samen met Anakin ook achter dat geheim wilde komen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 09:14:02 #134
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27175435
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:49 schreef Christine het volgende:

[..]

De enige scene waar ze er een beetje normaal uit zag ja.
In het begin leek ze net Mickey Mouse
allereerst voor deel 3! veel beter dan 1 en 2.
Wel een lollige verwijzing naar het haar van Leia
(ik mocht van TARA trouwens niet zulk haar naar de bios )

Het viel mij ook op dat deze film wel heel erg veel afgehakte handen had ....
Bij elk gevecht vliegen er wel wat handen rond
Carpe diem
pi_27176412
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 07:22 schreef Tokus het volgende:

[..]

Hij spreekt toch in Revenge of the Sith over een Sith-lord die zichzelf kon genezen? En die vermoord werd door z'n apprentice? Iets zegt me dat Palpatine juist die apprentice was, en daarna samen met Anakin ook achter dat geheim wilde komen.
ja daar hinte palpatine ook wel heel erg na, als je weet dat hij de dark lord is. Maar de Sith lord kon zich zelf nujuist niet helen dat was het grappige
pi_27178839
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 09:55 schreef blue-102 het volgende:

[..]

ja daar hinte palpatine ook wel heel erg na, als je weet dat hij de dark lord is. Maar de Sith lord kon zich zelf nujuist niet helen dat was het grappige
Nee maar daarom vroeg hij Anikin om hulp zodat ze beide het geheim konden ontrafelen
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:20:15 #137
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_27178911
Dit heb ik van Super Shadow:

Count Dooku became Darth Tyranus, Palpatine’s apprentice, in less than a year after the events of The Phantom Menace. One of his first missions was to order a clone army as Sifo Dyas, who was on his way to Kamino. (Sifo Dyas was an Ogdarian born on the asteroid world of Esiken, and discovered by the Jedi when he moved to Allistare.) Count Dooku had Billigo Hilgobottomager (a Jedi master of disguise and possibly a changeling) pretend to be Sifo Dyas and order an army cloned from the bounty hunter, Jango Fett. Jango Fett had proven himself as the best bounty hunter throughout the Galaxy by always beating the formidable cyborg Montross to a mark.

Zou verklaren waarom die lui van Kamino denken dat Sifo Dyas hen heeft ingehuurd. Er staat ook info over hoe Kamino uit het bestand van de Jedi is gewist
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:20:46 #138
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27178927
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:17 schreef Setambre het volgende:

[..]

Nee maar daarom vroeg hij Anikin om hulp zodat ze beide het geheim konden ontrafelen
Want de meester van Palpatine kon het niet meer vertellen, die was namelijk vermoord door palpatine (zover ik het begrepen heb)
Dus voor de duidelijkheid:
-De sith-lord die mensen van de dood kan redden was de meester van Palpatine
-Palpatine molesteerde die sith-lord in zijn slaap
-Palpatine wist toen dus nog niet hoe hij sterker kon zijn dan de dood
-Palpatine wil dat samen met Anakihn uitvogelen.
Carpe diem
pi_27178954
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 01:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Gegeven dat Lucas er zelfs bijna plezier in schijnt te hebben in het tegenspreken van de EU... Heel begrijpelijk, het alternatief zou namelijk zijn dat hij zou moeten toegeven dat zo'n beetje iedereen (inclusief Kevin J. Anderson) betere dialoog kan schrijven dan Lucas.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:25:45 #140
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27179065
Pffft Xortes wat een namen allemaal
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:29:03 #141
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27179178
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:25 schreef Christine het volgende:
Pffft Xortes wat een namen allemaal
En engels tussen de namen in
Carpe diem
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 11:36:01 #142
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27179410
heeft iemand nou trouwens nog een verklaring waarom Yoda en Obi-Wan al gelijk beginnen met "emperor" tegen Palpatine? volgens mij kunnen ze dat amper weten dat hij dat is, aangezien op het moment dat zij die security-cam-beelden kijken hij het Galactic Empire laat uitroepen.
Daar komt nog bij dat ik me niet kan voorstellen dat Yoda en Obi-Wan hem als legitiem keizer zullen beschouwen, en hem dus gewoon chancellor of Palpatine zouden noemen. of ze zouden "emperor" uitspreken op een erg sarcastische toon.
pi_27179666
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:20 schreef Xortes het volgende:
Dit heb ik van Super Shadow:

Count Dooku became Darth Tyranus, Palpatine’s apprentice, in less than a year after the events of The Phantom Menace. One of his first missions was to order a clone army as Sifo Dyas, who was on his way to Kamino. (Sifo Dyas was an Ogdarian born on the asteroid world of Esiken, and discovered by the Jedi when he moved to Allistare.) Count Dooku had Billigo Hilgobottomager (a Jedi master of disguise and possibly a changeling) pretend to be Sifo Dyas and order an army cloned from the bounty hunter, Jango Fett. Jango Fett had proven himself as the best bounty hunter throughout the Galaxy by always beating the formidable cyborg Montross to a mark.

Zou verklaren waarom die lui van Kamino denken dat Sifo Dyas hen heeft ingehuurd. Er staat ook info over hoe Kamino uit het bestand van de Jedi is gewist
Nee volgens het boek Labyrinth of Evil

Heeft Sifo Dyas wel het leger ZELF georderd, omdat hij voelde dat de Sith in 4,5,6 aan de macht kwamen en omdat je Jedi geen soldiers zijn maar peacekeepers hadden ze extra hulp nodig.

Count Dooku en Sifo Dyas waren goede vrienden maar Dooku ververleid door Palpatine naar de Dark Side en werd dus Darth Tyranus. Om zijn loyaliteit te bewijzen aan Palpatine moest hij zijn beste vriend Sifo Dyas slopen.

Doordat Tyranus Sifo Dyas heeft gedood kwam Tyranus erachter dat hij in het geheim een Clone Army wilde maken, maar Sifo had nog een DNA donor. Tyranus heeft daarom Jengo Fett gevraagd omdat hij een bad-ass bounty hunter is, daarna heeft Tyranus alle bewijzen dat die Clone planeet bestaan heeft gedelete (zoals in de bibliotheek)

Nu de Sith een super groot clone leger hebben en ze beide kanten van de oorlog controlen was het makkelijk om alle tegenstand (Jedi + vriendjes ervan) uit te schakelen
pi_27179672
Ik zag wel een foutje in het begin van de film waar Anakin en Obi-Wan tegen Dooku vechten. Obi -Wan word 'verplettert' door een plaat metaal of zoiets. En de manier hoe dat gebeurd vond ik best klungelig uitzien.

Verder was het wel een beetje voorspelbaar op het einde. Maar ik snap niet waarom Anakin Sidious niet vermoord als hij doodleuk zegt dat hij zelf Padmé heeft vermoord.
Holler
pi_27179774
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:45 schreef R-Alph het volgende:
Ik zag wel een foutje in het begin van de film waar Anakin en Obi-Wan tegen Dooku vechten. Obi -Wan word 'verplettert' door een plaat metaal of zoiets. En de manier hoe dat gebeurd vond ik best klungelig uitzien.

Verder was het wel een beetje voorspelbaar op het einde. Maar ik snap niet waarom Anakin Sidious niet vermoord als hij doodleuk zegt dat hij zelf Padmé heeft vermoord.
No shit dat het einde voorspelbaard werd

Ooit 4,5 en 6 gezien ?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:48:52 #146
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27179784
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:36 schreef Tokus het volgende:
heeft iemand nou trouwens nog een verklaring waarom Yoda en Obi-Wan al gelijk beginnen met "emperor" tegen Palpatine? volgens mij kunnen ze dat amper weten dat hij dat is, aangezien op het moment dat zij die security-cam-beelden kijken hij het Galactic Empire laat uitroepen.
Daar komt nog bij dat ik me niet kan voorstellen dat Yoda en Obi-Wan hem als legitiem keizer zullen beschouwen, en hem dus gewoon chancellor of Palpatine zouden noemen. of ze zouden "emperor" uitspreken op een erg sarcastische toon.
Ik heb niet gehoord dat ze hem meteen met emperor aanspreken, dus dat weet ik niet.
Het is wel zo dat Palpatine legitiem keizer WAS, of de Jedi dat nu leuk vinden of niet.
De manier waarop hij keizer werd was manipulatief, gemeen en erg laag, maar wel legitiem.
Carpe diem
pi_27179832
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:48 schreef Setambre het volgende:

[..]

No shit dat het einde voorspelbaard werd

Ooit 4,5 en 6 gezien ?
Jaja, daarom

Maar ik wil ze nu nog eens zien om weer opheldering te krijgen hoe die ook alweer verliepen. Want dat is een tijd geleden.
Holler
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:09:14 #148
110099 TrumpingPimp
You are fired!
pi_27180490
MAar die keizer had zichzelf dus ook expres laten ontvoeren? Waarom dan?
Make your money bigger, make your money bigger, make your money bigger!
Get the money first! After that you get the women!!!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 12:12:02 #149
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27180578
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:09 schreef TrumpingPimp het volgende:
sympathie kweken.
pi_27180789
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:45 schreef R-Alph het volgende:
Zo zaten er vele momenten voor mij in. Dat stukje dat die Dooku met van dat balkonnetje afsprong met een salto of vier zag er ook niet uit.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:40:42 #151
904 L-X
The Lover X
pi_27181370
"I'm not the jedi I should be"

Ik vind dat echt een zielig stukje. Voor de rest enorm genoten gister alleen had toch een beetje gevoel van medelijden met Anakin en begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waar dit vandaan komt.
It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:44:19 #152
110099 TrumpingPimp
You are fired!
pi_27181483
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:12 schreef Tokus het volgende:

[..]

sympathie kweken.
Tja kan aan mij liggen maar die jedi gasten zijn wel ernstig naief. Al die dingen die palpa doet etc. Niet erg subtiel. Ik zou zonder force al ruiken dat die slecht is.
pi_27181486
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:12 schreef Tokus het volgende:

[..]

sympathie kweken.
Tevens was dit ook duidelijk zodat de yedi dooku moesten vermoorden. Voornamelijk dat anakin dit moet doen (heeft er misschien ook een hand in gehad in het gevecht vandaar dat je niet per definite kan zeggen dat anakin zeker moet winnen)
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:57:52 #154
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_27181850
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:37 schreef Rekkie het volgende:
En wat is daar raar aan?
6 films x 2 uur per film = ruim 12 uur Star Wars kijken .. ach ja volstrekt normaal
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:58:09 #155
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27181863
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:40 schreef L-X het volgende:
Mja, ik snap nog steeds niet waarom hij zo snel overstapte naar de andere kant...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:59:20 #156
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_27181894
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:58 schreef Christine het volgende:

[..]

Mja, ik snap nog steeds niet waarom hij zo snel overstapte naar de andere kant...
om zijn angst te overwinnen.. om iemand te verliezen
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_27181970
Om Padme te redden van haar dood.. daarom stapte hij zo snel mogelijk over naar donkere zijden..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:02:02 #158
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27181993
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:58 schreef Christine het volgende:

[..]

Omdat de dark-side vertelde Padmé te kunnen redden en de light-side alleen maar zei dat hij afstand moest nemen van dat wat hij bang was kwijt te raken.
Met andere woorden: hij koos voor zichzelf of voor Padmé.
Hij koos voor Padmé en daarmee voor de dark-side, wat uiteindelijk toch niet bleek te helpen
Carpe diem
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:11:32 #159
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27182291
Ja ik snap wel waaróm hij overstapte, dat was overduidelijk. Maar hij had ook in zijn opvoeding geleerd dat de dark side van the force verkeerd is, en hij had natuurlijk prima kunnen zien dat het een list zou zijn van Darth Sidious.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:11:45 #160
904 L-X
The Lover X
pi_27182297
Maar om van iemand te redden naar complete kinderklasjes uit te moorden zit toch wel een heel groot verschil. Iets wat ik niet in mijn verstand kan overbruggen.
an hour to like someone,
pi_27182347
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:11 schreef Christine het volgende:
Ja ik snap wel waaróm hij overstapte, dat was overduidelijk. Maar hij had ook in zijn opvoeding geleerd dat de dark side van the force verkeerd is, en hij had natuurlijk prima kunnen zien dat het een list zou zijn van Darth Sidious.
Volgens mij is een zekere naivité ook een onderdeel van de standaard Jedi opvoeding, dus die list zien aankomen zou maar zo eens lastig geweest kunnen zijn.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:13:39 #162
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27182354
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:11 schreef L-X het volgende:
Maar om van iemand te redden naar complete kinderklasjes uit te moorden zit toch wel een heel groot verschil. Iets wat ik niet in mijn verstand kan overbruggen.
ik denk dat wanneer je éénmaal de eerste stap hebt gedaan, de rest heel makkelijk volgt.
Carpe diem
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:15:08 #163
904 L-X
The Lover X
pi_27182398
Mmmh, weet niet. Een kind vermoorden is toch wel heel iets anders dan een volwassen persoon om zeep helpen. Vooral als je weet dat hij die hele tijd als Jedi is opgevoed. Dus dat moet ie wel zo blind zijn van woede. Ik vind het nog steeds vreemd.
an hour to like someone,
pi_27182439
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:57 schreef doppelgänger het volgende:

[..]

6 films x 2 uur per film = ruim 12 uur Star Wars kijken .. ach ja volstrekt normaal
Nergens staat gemeld dat het in 1 keer gebeurt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 13:17:31 #165
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27182492
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 07:22 schreef Tokus het volgende:

[..]

Dat leek mij ook
Maar er werd gezinspeeld op een nog levende meester van Palpatine die dus in de Outer Rim zat en terugkeerde
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 13:21:06 #166
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27182620
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:09 schreef TrumpingPimp het volgende:
Hij wist dat Anakin achter hem aan ging en wilde een gevecht tussen hem en Dooku uitlokken waarin Anakin zijn woede de loop liet (aldus geschiedde)
pi_27182736
Ga eindelijk na het weekend ook naar deze 3e deel.
Hoelang is eigenlijk Darth Vader te zien in deze 3e deel ??
Dacht ergens gelezen te hebben dat je hem maar 10 minuten in de gehele film te zien krijgt ??
Is dit ook zo ?
Power of the darkside
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:25:54 #168
904 L-X
The Lover X
pi_27182789
Klopt
an hour to like someone,
pi_27182868
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:24 schreef Darth_Vader2005 het volgende:
Ga eindelijk na het weekend ook naar dit 3e deel.
Hoelang is eigenlijk Darth Vader te zien in dit 3e deel ??
Dacht ergens gelezen te hebben dat je hem maar 10 minuten in de gehele film te zien krijgt ??
Is dit ook zo ?
Sorry kon het niet laten
pi_27182914
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:25 schreef L-X het volgende:
Klopt
Oke tanxs.
Power of the darkside
pi_27182957
Hm, net gezien en ik moet zeggen...jammer maar helaas.

Ondanks de veel betere special effects tov. 4/5/6 halen de prequels het geen moment bij de eerste serie en de voornaamste reden is volgens mij dat Lucas niet kan regisseren, casten of dialoog schrijven.

Haydn Christensen is een acteur die in ONM nog geen rol zou krijgen als het om acteertalent gaat, de talenten van de overige acteurs gaan volledig de mist in door de tragisch slechte dialoog die zij voorgeschoteld krijgen. Ja het is leuk om het verhaal rond te zien komen maar allemachtig wat een drama is het soms om naar te kijken en dan bedoel ik dat niet in een positieve manier.

Als er ooit een 7/8/9 serie komt dan kan je alleen maar hopen dat er dit keer competente regisseurs, schrijvers en acteurs ingehuurd zullen worden.
pi_27182966
quote:

Ik vind dat echt een zielig stukje. Voor de rest enorm genoten gister alleen had toch een beetje gevoel van medelijden met Anakin en begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waar dit vandaan komt.
Dat had ik ook wel een beetje eerlijk gezegd, maar het was eigenlijk ook gewoon een trieste film...

Dart Vader komt volgens mij nog niet eens 10 minuten voor in de film.
pi_27183097
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:27 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Sorry kon het niet laten

Knap van je.
Gaat er gelukkig om dat je me snapt.
Power of the darkside
pi_27183201
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:29 schreef Tijger_m het volgende:
Haydn Christensen is een acteur die in ONM nog geen rol zou krijgen als het om acteertalent gaat, de talenten van de overige acteurs gaan volledig de mist in door de tragisch slechte dialoog die zij voorgeschoteld krijgen. Ja het is leuk om het verhaal rond te zien komen maar allemachtig wat een drama is het soms om naar te kijken en dan bedoel ik dat niet in een positieve manier.
Ik ben geneigd om ook Hayden's bedenkelijke prestatie te wijten aan de dialoog en de fascinatie van Lucas met blue screen (wat toch een beetje een onnatuurlijke vorm van acteren is voor veel acteurs). In bijvoorbeeld Life as a house was hij wel uitstekend in vorm en niet gehinderd door een "visie".
pi_27183354
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:36 schreef Litpho het volgende:

Ik ben geneigd om ook Hayden's bedenkelijke prestatie te wijten aan de dialoog en de fascinatie van Lucas met blue screen (wat toch een beetje een onnatuurlijke vorm van acteren is voor veel acteurs). In bijvoorbeeld Life as a house was hij wel uitstekend in vorm en niet gehinderd door een "visie".
Je ziet ook geen enkele 'chemistry' tussen de acteurs, Ford, Hamill en Fisher hadden dat wel en ook die hadden soms dialogen waar je tenen van krom trokken maar ook een persoonlijkheid om zoals Ford tegen Lucas te zeggen "George, you can write this crap, but you cannot say it!".
pi_27183652
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
Je ziet ook geen enkele 'chemistry' tussen de acteurs, Ford, Hamill en Fisher hadden dat wel en ook die hadden soms dialogen waar je tenen van krom trokken maar ook een persoonlijkheid om zoals Ford tegen Lucas te zeggen "George, you can write this crap, but you cannot say it!".
Ik kan me daarentegen ook voorstellen dat ruim twintig jaar Star Wars adulatie ervoor heeft gezorgd dat George steeds minder adviezen is gaan aannemen. Voeg daar aan toe dat bijv. Christensen en Portman met Lucas' successen zijn opgegroeid (itt Ford, Hamill en Fisher) en ik kan me voorstellen dat die drempel nu wel iets hoger ligt. Daarnaast leende de oorspronkelijke films zich meer voor improvisatie (zie de klassieke: I love you - I know wisselwerking tussen Ford en Fisher) terwijl hier op een heleboel punten de setting wat stijfjes is.

De casting is zeker niet perfect, maar ik denk toch echt dat regie, dialoog en bluescreenfascinatie veel meer de doodsteek zijn voor evt. chemistry dan de acteurs en actrices.
pi_27184285
Het lijkt me ook behoorlijk moeilijk als acteur om tegen een blauw scherm te acteren. Je gaat veel moeilijker op in de film en in het verhaal en het wordt dus ook veel moeilijker om te acteren in de context van de film. Als je dan al een beperkte acteur bent, wordt het met zo'n blauw scherm nóg moeilijker om een goede prestatie neer te zetten. Tel daarbij de klotedialogen van Lucas op en je hebt matige acteerprestaties, zelfs van gerenommeerde acteurs als Samuel L. Jackson en Ewan McGregor
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:11:10 #178
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27184572
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zat ik tijdens de film ook nog te denken... als acteur heb je toch ook een stel hersens, en kan je toch ook zeggen dat het op die manier niet overkomt?

Nathalie Portman vond ik echt tegenvallen in dit deel, en die Anakin keek de hele tijd depressief
pi_27184747
quote:
"I want more ..."

Darth Vader is wel langer dan 10 minuten te zien. Tenzij je het zwarte pak met bijbehorend masker bedoeld. Darth Vader is namenlijk al in beeld op het moment dat Anakin voor de darkside kiest.

Over de vraag of Darth Plagious (of hoe je het ook schrijft) de master van Sidious was ... ja, dat klopt. Dit soort achtergrond informatie (plus betere dialogen en uitgebreidere scenes) vind je in de novilization.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:19:22 #180
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27184873
Ik zie helemaal niet wanneer ze blue-screen gebruiken.
Ik zie ook niet veel van de special effects.
Ik zit gewoon helemaal in de film en besef op dat moment niet eens dat Coruscant niet bestaat.

Ik heb zo'n mooi leven
Carpe diem
pi_27184952
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:11 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat zat ik tijdens de film ook nog te denken... als acteur heb je toch ook een stel hersens, en kan je toch ook zeggen dat het op die manier niet overkomt?

Nathalie Portman vond ik echt tegenvallen in dit deel, en die Anakin keek de hele tijd depressief
Ja dat is hij in principe ook vandaar dat hij zo steeds keek
Hij heeft het ook wel moeilijk good of Evil, dan ook nog met alle technieken dat zijn meisje doodgaat... (wel leuk dat het zijn schuld is )
Het enige wat wel is dat natalie en hayden dialogen minder waren aangezien hij bijna alleen zegt dat ze mooi is.. ik bedoel welke vrouw vind dat alleen genoeg om haar te behagen..
(ps. als je er een vind meld het me.. te makkelijk gewoon)
pi_27185025
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:19 schreef marchien het volgende:
Ik zie helemaal niet wanneer ze blue-screen gebruiken.
Ik zie ook niet veel van de special effects.
Ik zit gewoon helemaal in de film en besef op dat moment niet eens dat Coruscant niet bestaat.

Ik heb zo'n mooi leven
Ja Ik ook, dat heb ik zoiezo een beetje in de sw reeks, dat maakt het voor mij persoonlijk ook zo heel erg geweldig
Kijk mensen die over de CGI zeuren ja die zitten dan net niet goed in de film...

zoals je al zei zo heb je een mooi leven
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:24:21 #183
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27185068
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:21 schreef blue-102 het volgende:

[..]

Het enige wat wel is dat natalie en hayden dialogen minder waren aangezien hij bijna alleen zegt dat ze mooi is.. ik bedoel welke vrouw vind dat alleen genoeg om haar te behagen..
(ps. als je er een vind meld het me.. te makkelijk gewoon)
Gevonden
maar al wel bezet
Carpe diem
pi_27185118
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:23 schreef blue-102 het volgende:

[..]

Ja Ik ook, dat heb ik zoiezo een beetje in de sw reeks, dat maakt het voor mij persoonlijk ook zo heel erg geweldig
Kijk mensen die over de CGI zeuren ja die zitten dan net niet goed in de film...

In de oude delen ging ik ook helemaal op, maar het overmatige gebruik van CGI in de nieuwe delen zorgt ervoor dat ik er nu niet op in kan gaan
pi_27185179
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:15 schreef Young_David het volgende:

[..]

"I want more ..."

Darth Vader is wel langer dan 10 minuten te zien. Tenzij je het zwarte pak met bijbehorend masker bedoeld. Darth Vader is namenlijk al in beeld op het moment dat Anakin voor de darkside kiest.
Ja OK, maar ik denk dat de meesten mensen Darth Vader toch zien als de man in het zwarte pak.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:27:35 #186
59674 Koekwaus
Cartoons!
pi_27185180
Iemand ook opgemerkt dat (dan nog) Governor Tarkin op het einde ook even te zien is? Is in die scene waar Darth Vader en Sidious samen op de brug staan te kijken naar de DS.
Be Vigilant. ~Linc.
pi_27185200
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:26 schreef Sloggi het volgende:
In de oude delen ging ik ook helemaal op, maar het overmatige gebruik van CGI in de nieuwe delen zorgt ervoor dat ik er nu niet op in kan gaan
Meer bewegende details in elk beeld omdat we het kunnen, niet omdat het ook maar in de verste verte iets te maken heeft met het maken van een betere film.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:28:28 #188
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27185207
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:23 schreef blue-102 het volgende:

[..]

Ik weet niet eens wat CGI is.
Het enige irritante aan dat hagedisbeest van obi-wan vond ik dat hij zo steigerde, dat schiet toch niet op
Wel jammer dat niet duidelijk wordt hoe Joda nou op Dagobah komt en een duistere Jedi verslaat.

Snapt iemand trouwens waarom Leia toch nog herinneringen heeft aan haar echte moeder?
Carpe diem
pi_27185281
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:28 schreef Litpho het volgende:

[..]

Meer bewegende details in elk beeld omdat we het kunnen, niet omdat het ook maar in de verste verte iets te maken heeft met het maken van een betere film.
Inderdaad. Ik had tijdens het kijken van de film een beetje het idee dat ik aan het kijken was naar een 2 uur durende reclame van IL&M

En die Grievous ook, om te janken zo debiel
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:30:53 #190
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27185295
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:28 schreef marchien het volgende:
Het enige irritante aan dat hagedisbeest van obi-wan vond ik dat hij zo steigerde, dat schiet toch niet op
Die maakte ook een heeeel irritant geluid
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:31:30 #191
59674 Koekwaus
Cartoons!
pi_27185327
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:28 schreef marchien het volgende:

[..]

Snapt iemand trouwens waarom Leia toch nog herinneringen heeft aan haar echte moeder?
Force Connection.

Daar kun je ieder plothole mee dichten
Be Vigilant. ~Linc.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:31:52 #192
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27185344
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:30 schreef Sloggi het volgende:
En die Grievous ook, om te janken zo debiel
Dat slungelig bungelende hartje van 'm vond ik dan wel weer grappig
pi_27185425
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:31 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat slungelig bungelende hartje van 'm vond ik dan wel weer grappig
En die 4 lightsables dan??
pi_27185498
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:34 schreef Koningin het volgende:

[..]

Toen begon ik de vermoeden dat ik de verkeerde zaal in was gestapt na de pauze
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:36:54 #195
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27185509
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:21 schreef blue-102 het volgende:
In het begin nog niet toch? Toen hij die droom nog niet had gehad...

En toch blijf ik erbij dat het echt heel ongeloofwaardig vind hoe snel hij is overgestapt. Zijn opvoeding (en ook zijn moeder toch?) hebben hem geleerd hoe slecht de dark side van de force is, en toch laat hij zich door één man met één argument (als je sith word, blijft je vrouwtje leven) ompraten.

Waarom moest het trouwens geheim blijven dat hij getrouwd was met Padmé? En dachten ze dat het niet op zou vallen dat ze wel samenwoonden en dat zij zwanger was...???
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:37:37 #196
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27185535
quote:

[..]

Lollig toch
Jij kan je gewoon niet inleven in een verhaal
Carpe diem
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:37:59 #197
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27185549
quote:

[..]

Ja, ik had zoiets van WTF
Een beetje erg overdreven.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 14:41:52 #198
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27185675
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:36 schreef Christine het volgende:
Waarom moest het trouwens geheim blijven dat hij getrouwd was met Padmé? En dachten ze dat het niet op zou vallen dat ze wel samenwoonden en dat zij zwanger was...???
Volgens de Jedi-code, en daar heeft Yoda het ook over, mag een jedi niet iets dermate liefhebben zodat hij alles opzij kan zetten om diegene te redden. Het is dus verboden om relaties aan te gaan. Overigens is dat in de nieuwe jedi-order (van Luke Skywalker) niet het geval.
Anakin woont ook niet samen met Padme, hij woont in de tempel. Maar is daar blijkbaar dus vaak in het geheim.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:42:22 #199
904 L-X
The Lover X
pi_27185693
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:36 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Toen begon ik de vermoeden dat ik de verkeerde zaal in was gestapt na de pauze
Pauze?

Ik had het trouwens geloofwaardiger gevonden als Anakin grote verliezen had meegemaakt en enorm veel verdriet te verduren had, zodat zijn path naar de dark side vloeiender en acceptabeler was verlopen.
an hour to like someone,
pi_27185703
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Anakin woont ook niet samen met Padme, hij woont in de tempel. Maar is daar blijkbaar dus vaak in het geheim.
En hij blijft er stiekem slapen ofzo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:43:29 #201
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27185736
quote:

[..]

Volgens de Jedi-code, en daar heeft Yoda het ook over, mag een jedi niet iets dermate liefhebben zodat hij alles opzij kan zetten om diegene te redden. Het is dus verboden om relaties aan te gaan. Overigens is dat in de nieuwe jedi-order (van Luke Skywalker) niet het geval.
Dus hij had al de Jedi-code gebroken... interesting
En door Count Dooku te vermoorden nog eens.
Geen wonder dat de raad hem geen master wilde maken... of zou het daar niet mee te maken hebben?
pi_27185778
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:37 schreef marchien het volgende:

[..]

Lollig toch
Jij kan je gewoon niet inleven in een verhaal
Ik vond het ook wel leuk hoor, kan me wel degelijk inleven.
Hou me helemaal niet bezig met animaties/special effects e.d.

Wij hadden trouwens ook pauze
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:44:54 #203
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27185794
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:42 schreef L-X het volgende:

[..]

Pauze?
Wij hadden ook geen pauze. Wanneer was die?

We hadden wel een applaudiserend, joelend en met lightsaber-zwaaiend publiek tijdens het openingsfilmpje
pi_27185801
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:42 schreef L-X het volgende:

[..]

Pauze?
Pauze rond de helft van een film, wel eens van gehoord?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 14:45:11 #205
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27185802
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

En hij blijft er stiekem slapen ofzo
ik heb geen idee, maar het zal wel dan
ze ontmoeten elkaar (ook in de Clone Wars serie) in het geheim
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:46:04 #206
904 L-X
The Lover X
pi_27185832
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Pauze rond de helft van een film, wel eens van gehoord?
Vroegah

Maar in deze moderne tijden niet meer. Best zuur als je2 liter cola al binnen 15 min op is.
an hour to like someone,
pi_27185833
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:43 schreef Christine het volgende:

[..]

Geen wonder dat de raad hem geen master wilde maken... of zou het daar niet mee te maken hebben?
Toen hij in Episode II dat zandvolk vermoordde verbrak hij al de code lijkt me.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:46:19 #208
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27185848
quote:

[..]

Niet zo heel geheim, want obi-wan weet dat hij daar vaak is. Is de eerste plaats waar hij zoekt.
Ik vond wel dat de Jedi best iets eerder door mochten hebben dat Padmé een baby kreeg en dat Anakin de pappa was.
Carpe diem
pi_27185867
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:41 schreef TARAraboemdijee het volgende:Overigens is dat in de nieuwe jedi-order (van Luke Skywalker) niet het geval.
Is het misschien een idee om EU-verwijzingen uit deze topics weg te laten? Niet dat ik er persoonlijk iets tegen heb (kan aardig wegwijs uit de meest debiele kleine trivia), maar het heeft vrij weinig te maken met RotS en kan vermoedelijk behoorlijk verwarrend werken voor mensen die zich beperkt hebben tot de film(s) .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:48:38 #210
904 L-X
The Lover X
pi_27185940
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:46 schreef Litpho het volgende:

[..]

Is het misschien een idee om EU-verwijzingen uit deze topics weg te laten? Niet dat ik er persoonlijk iets tegen heb (kan aardig wegwijs uit de meest debiele kleine trivia), maar het heeft vrij weinig te maken met RotS en kan vermoedelijk behoorlijk verwarrend werken voor mensen die zich beperkt hebben tot de film(s) .
Wat maakt dat nou uit?
an hour to like someone,
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 14:49:58 #211
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27185992
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:44 schreef Christine het volgende:

[..]

Wij hadden ook geen pauze. Wanneer was die?
hangt van de bioscoop af waar je heen gaat. Pathe heeft bijv nooit pauzes. Luxor Hoogveen bijvoorbeeld wel weer.
quote:
We hadden wel een applaudiserend, joelend en met lightsaber-zwaaiend publiek tijdens het openingsfilmpje
welk openingsfilmpje?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:51:48 #212
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27186079
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
welk openingsfilmpje?
Ik bedoel dat stukje wanneer er "Lucasfilm" komt te staan, en daarna de titel enzo
Best irritant wel, die lightsabers Stelletje nerds waren het... hehe
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:53:00 #213
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27186129
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:46 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is al duidelijk in de film hoor
Als Luke iets met Leia probeert aan te knopen
Carpe diem
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 14:53:04 #214
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27186133
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:51 schreef Christine het volgende:

[..]

Ik bedoel dat stukje wanneer er "Lucasfilm" komt te staan, en daarna de titel enzo
Best irritant wel, die lightsabers Stelletje nerds waren het... hehe
ah, de intro met de scroll/opening dus
ach, als ze de rest van de film hun mond maar houden is het wat mij betreft prima
pi_27186247
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:53 schreef marchien het volgende:
Dat is al duidelijk in de film hoor
Als Luke iets met Leia probeert aan te knopen
Dat was ruimschoots voordat hij Jedi werd. Toen hij eenmaal Jedi werd, was het ook direct over (en omdat hij erachter kwam dat het zijn zus was, maar dat is uiteraard slechts een detail ).
pi_27186367
Hadden er nog meer mensen de drang om deel 4 te gaan kijken nadat ze de deel 3 in de bios hadden gezien
Ik wel nl. weet niet waarom....
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 14:59:47 #217
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27186391
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:55 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat was ruimschoots voordat hij Jedi werd. Toen hij eenmaal Jedi werd, was het ook direct over (en omdat hij erachter kwam dat het zijn zus was, maar dat is uiteraard slechts een detail ).
En omdat de liefde tussen Han en Leia was opgebloeid
pi_27186414
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:58 schreef Koningin het volgende:
Hadden er nog meer mensen de drang om deel 4 te gaan kijken nadat ze de deel 3 in de bios hadden gezien
Ik ga IV vanavond kijken

Zien we eindelijk weer eens een fatsoenlijke Star Wars-film
pi_27186444
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:00 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik ga IV vanavond kijken

Zien we eindelijk weer eens een fatsoenlijke Star Wars-film
Dat zou ik ook wel willen doen, maar kan vanavond niet. Misschien morgen ofzo.......
pi_27186674
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:01 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat zou ik ook wel willen doen, maar kan vanavond niet. Misschien morgen ofzo.......
Hmmm wil eigenlijk ook de "oude" delen zien... maar heb 3 nog niet gezien
pi_27187514
quote:
Ik ook.
pi_27188001
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:27 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Ik ook.
Dan ben ik toch niet de enigste geweest....
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:42:49 #223
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27188121
Same here, koningin
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:45:55 #224
110099 TrumpingPimp
You are fired!
pi_27188247
HEeft die Anakin gewoon met zijn zaad die padme bevrucht of is dat door de force gekomen?

Zijn moeder was ook zomaar zwanger geworden?

Vond hem namelijk nogal verbaast kijken toen ze zwanger was
pi_27188514
Ik neem aan dat hij haar gewoon bevrucht heeft......
pi_27188703
De mensen die vinden dat Anakin wel 'makkelijk' over stapte naar de dark side, hebben denk ik gemist dat dat irritante wijf van hem, hem de hele tijd 'Ani' noemt. Ik zou die bitch ook vermoord hebben...

* Doet force choke op Padmé
pi_27188944
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:45 schreef TrumpingPimp het volgende:
Vond hem namelijk nogal verbaast kijken toen ze zwanger was
Ja, wat een acteertalent heeft die man toch.
pi_27189044
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:02 schreef LostFormat het volgende:

[..]

"MTV award for best actor goes to................. (trommelgeroffel).............. ...."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 16:24:12 #229
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27189796
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:45 schreef TrumpingPimp het volgende:
Zijn moeder was ook zomaar zwanger geworden?
Palpatine had het toch ook over die sith die dat schijnbaar kon doen? dus die medichlorians (forcedeeltjes, hoe je het ook mag spellen) kon beïnvloeden zodat dat zelfs mogelijk was?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:46:24 #230
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_27190566
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:02 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Zwanger? wat is dat? Kijkt alsof hij diep depressief en zwaar geschokt is en zegt dan dat hij zo blij is
Was het enige moment dat het me opviel dat het niet zo lekker geacteerd was
Carpe diem
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:48:59 #231
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27190695
quote:
Heb deel 4 net gedownload (mn videorecorder heb ik weggegooid, heb hem nog wel op VHS)
For great justice!
pi_27191047
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:48 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Heb deel 4 net gedownload (mn videorecorder heb ik weggegooid, heb hem nog wel op VHS)
Ik heb nog wel een videorecorder... maar heb al mijn banden weg geflikkerd...
pi_27191451
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:43 schreef Christine het volgende:

[..]

Kijk als je dus meer feiten weet als bijvoorbeeld meerdere jedi codes verbreekt, sandraiders, trouwen (Big NO NO) en het vermoorden van Dooku. Daarom weet je ook dat hij mega hypocriet bezig is bij de emperor en Windu. Ani mag wel dooku mollen maar mace mag de emperor niet vermoorden
Vandaar dat hij ook (on)bewust evil is en de emperor gaat redden

Maar in ieder geval, als je dat optelt is het niet opeens dat hij evil word! en ja hele wereld gaat naar de knoppen door een vrouw dat is toch niet raar
pi_27191677
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:46 schreef marchien het volgende:

[..]

Zwanger? wat is dat? Kijkt alsof hij diep depressief en zwaar geschokt is en zegt dan dat hij zo blij is
Was het enige moment dat het me opviel dat het niet zo lekker geacteerd was
Er was echt een groot gedeelte van Anakin's tekst die er best geforceerd uitkwam...

En General Grievous viel me een beetje tegen... Waar sloeg die chronische Bronchitis van hem eigenlijk op? De eerste helft viel me inderdaad een beetje tegen, maar TOEN! Als de Dark side bij Anakin echt de overhand begint te krijgen!

ik vond het, in tegenstelling tot de vorige 2 delen, echt een topper!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 17:40:05 #235
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27192335
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:24 schreef Tokus het volgende:

[..]

Palpatine had het toch ook over die sith die dat schijnbaar kon doen? dus die medichlorians (forcedeeltjes, hoe je het ook mag spellen) kon beïnvloeden zodat dat zelfs mogelijk was?
Ja klopt, toen moest ik ook gelijk denken aan Shmi Skywalkers 'onbevlekte ontvangenis' van Anakin
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:01:56 #236
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27192894
Wel vreemd, dat gezeik over Christensen. Alsof Mark Hamill een goede acteur was .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 18:21:23 #237
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27193357
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wel vreemd, dat gezeik over Christensen. Alsof Mark Hamill een goede acteur was .
Die keek tenminste vrolijk
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 mei 2005 @ 19:06:16 #238
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27194513
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ja klopt, toen moest ik ook gelijk denken aan Shmi Skywalkers 'onbevlekte ontvangenis' van Anakin
dat lijkt me daar dan wel naar te verwijzen, waardoor Palpatine daar dus ook van af wist, en wat er dus op kan wijzen dat die Sith lord inderdaad de mentor was van Palpatine (qua tijdspanne).
  vrijdag 20 mei 2005 @ 21:33:29 #239
33941 TK421
How to clone a clone
pi_27199072
En nu zijn we natuurlijk heel erg benieuwd wat George Lucas met zijn komende Star Wars tv serie gaat doen.

http://blogcritics.org/archives/2005/04/26/095417.php
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:04:55 #240
67640 SaintOfKillers
pi_27200002
Wel vreemd dat Anakin z'n ziel verkoopt en een kudde Jedi afmaakt uit liefde voor Padmé, maar haar bij het eerste het beste meningsverschil al meteen bijna wurgt met z'n force choke.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:23:01 #241
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_27200577
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:21 schreef Christine het volgende:

[..]

Die keek tenminste vrolijk
ja haha zie je t al voor je: Anakin die over gaat naar de Dark Side en dan met een meters grote smile op z`n gezicht rond loop
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:27:16 #242
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_27200703
Goede film, veel mensen zullen me wel voor gek verklaren maar ik vond het de beste van de Star Wars films. Special effect vond ik erg gaaf, veel mooier dan lotr waar bijvoorbeeld de skyline van Mordor er wel heel erg als een een schilderij uit ziet. Acteerprestraties waren ook best aardig, goed Anakin was dan een uitzondering maar zelfs de liefdesscenes ergerden me niet zo als deel twee. Volgens mij zit er ook wat meer diepgang in de film, ik had niet verwacht dat Lucas Anakins overlopen naar de dark side zo uitgebreid zou neerzetten en dat je ook zijn twijfel zou zien, maar dat was gelukkig wel het geval. Yoda en the Emperor waren toch wel de twee sterren in de film.

Ik vond het wel raar dat Yoda als enige het gevaar aan voelde komen tijdens plan 66. Ook het gevecht met the Emperor was niet helemaal logisch, hij vlucht alsof hij verslagen is maar in feite lukte het hem alleen niet in tegenstelling tot the Emperor om een senaat zetel vast te houden.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:59:41 #243
19902 Hymn
CG Artist
pi_27201606
Hmm, dikke mwah.
CG was overkill, hoewel ik zelf ook CG maak was het gewoon dikke vette overkill.
In elke scene zat wel een CG element.

Dat liefdes geblaat was gewoon te slecht, zo geforceerd en ik had het idee dat ze er allebei bij stonden van 'whatever'.
"i'm pregnant"
"okee, lekker boeiend , oh wacht, *glimlach* "
Padme zag er geregeld gewoon niet uit, foei lelijk terwijl ze best een lekker wijf is

Het mooiste van de hele film was de 'geboorte' van darth vader en dan vooral die eerste ademhaling

De rest was gewoon standaard 13 in het dozijn, onwijs cliche gedoe die je al 1000000000000000x gezien hebt
pi_27201790
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:59 schreef Hymn het volgende:
Padme zag er geregeld gewoon niet uit, foei lelijk terwijl ze best een lekker wijf is
Nadeel van zwanger zijn ... wordt je niet altijd aantrekkelijker van.
pi_27203017
Hoe gaat Padmé dood?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:48:25 #246
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_27203054
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:46 schreef FuifDuif het volgende:
Hoe gaat Padmé dood?
net na de bevalling, ze is door de totale omslag van Anakin naar de Dark Side de wil om te leven verloren en gaat daardoor dood.
pi_27203120
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:48 schreef Ruis het volgende:

[..]

net na de bevalling, ze is door de totale omslag van Anakin naar de Dark Side de wil om te leven verloren en gaat daardoor dood.
Oke, dan weet ik dat alvast . Dank je.

Ik moet wel zeggen dat mij de twee eerste delen goed tegenvielen (ze werden afgelopen twee weken op de vrijdagen uitgezonden op Yorin). Alles volgt elkaar te snel op en het hele filosofische en mythologische is er vanaf. En ik vind dat Anakin in deel 2 als puberjong toch behoorlijk slechts speelt hoor. Wat een nono. Jammer, het had zo mooi kunnen zijn.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:00:46 #248
19902 Hymn
CG Artist
pi_27203401
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:06 schreef Young_David het volgende:

[..]

Ze was al foei lelijk toen ze net zwanger was, de scene voordat ze het die barry vertelde, was de makeup en het haar gewoon te erg
Zag er gewoon niet uit.

Maar dat is mierenneuken
pi_27203673
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:17 schreef fratsman het volgende:

[..]

En General Grievous viel me een beetje tegen... Waar sloeg die chronische Bronchitis van hem eigenlijk op?
Idd. Ze kunnen we een heel mechanisch lijf om 'm heen bouwen maar z'n verkoudheid niet genezen
pi_27203972
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:06 schreef Young_David het volgende:

[..]

En dat is een feit?

Nee dus..... ik vind mijn vriendin prachtig nu ze zwanger is..
pi_27204107
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:22 schreef Rekkie het volgende:

[..]

En dat is een feit?

Nee dus..... ik vind mijn vriendin prachtig nu ze zwanger is..
Het zijn die dikkere tieten die het hem doen.
pi_27204659
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:27 schreef LostFormat het volgende:

[..]

pi_27204677
Maar valt de film nu wel of niet tegen?
pi_27204792
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:50 schreef FuifDuif het volgende:
Maar valt de film nu wel of niet tegen?
Ik vond hem na die twee voorgaande niet tegenvallen. De film hangt aan elkaar van de CG, clichees en matig acteerwerk maargoed het is een starwars film dus dat weet je van te voren. Als je een beetje fan van starwars bent dan vind je hem sowieso wel leuk.
pi_27204839
Maar IV, V en VI zijn beter
pi_27204989
Ja, ook ik vind IV, V en VI vele malen beter dan I en II, en waarschijnlijk dan ook III. Ik had gehoopt dat III beter zou zijn dan I en II, maar ik hoor niet al te veel positieve dingen in dat opzicht.
pi_27205107
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:03 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, ook ik vind IV, V en VI vele malen beter dan I en II, en waarschijnlijk dan ook III. Ik had gehoopt dat III beter zou zijn dan I en II, maar ik hoor niet al te veel positieve dingen in dat opzicht.
Ik vind 3 zeker de beste van 1, 2 en 3.
pi_27205145
quote:
Maak je geen zorgen, III is een stuk beter dan I en II, maar hij haalt het, zoals ik al zei, bij lange na niet bij de oude trilogie.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 mei 2005 @ 01:08:51 #259
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27205150
quote:
ik weet niet waar jij het dan hoort, maar zo ongeveer overal komt het er op neer dat deel 3 beter gevonden wordt dan 1 en 2.
pi_27205437
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:27 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Ja en op dat gebied valt het allemaal wel mee...... of als ik zoals jou zou zijn.... tegen
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:24:36 #261
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_27205572
Ik heb het nog niet eerder zien staan.. maar ik dacht dat in Episode V Obi-Wan iets in de trant zegt dat Luke de laatste hoop is en dat Yoda dan zegt dat er nóg een is. Obi-Wan is dus helemaal het bestaan van Leia vergeten? Verder herkent Obi-Wan volgens mij de droids ook niet meer..
pi_27205660
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:24 schreef Kang-He het volgende:
Ik heb het nog niet eerder zien staan.. maar ik dacht dat in Episode V Obi-Wan iets in de trant zegt dat Luke de laatste hoop is en dat Yoda dan zegt dat er nóg een is. Obi-Wan is dus helemaal het bestaan van Leia vergeten? Verder herkent Obi-Wan volgens mij de droids ook niet meer..
Hij zicht dit letterlijk tegen R2:
quote:
BEN: Now, let's see if we can't figure out what you are, my little
friend. And where you come from.
Een gaatje in het plot dus
  zaterdag 21 mei 2005 @ 01:29:24 #263
59674 Koekwaus
Cartoons!
pi_27205684
quote:
is wel een jaar of 30 erna... zou jij je alles nog herinneren?
Be Vigilant. ~Linc.
pi_27205721
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:29 schreef Koekwaus het volgende:

[..]

is wel een jaar of 30 erna... zou jij je alles nog herinneren?
Hij was bij de geboorte van de kinderen van zijn beste vriend. Lijkt me niet iets dat je zomaar vergeet
  zaterdag 21 mei 2005 @ 02:19:21 #265
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27206893
Ik vraag me af waarom telkens weer dezelfde vragen gesteld worden die in vorige topics al zijn behandeld?
pi_27207439
Ok, gisteravond gezien dus, ik was blij verrast nadat ik bij episode I en II het gevoel had gehad dat ik mijn geld had verspild.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 mei 2005 @ 09:49:23 #267
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27209006
quote:
Obi-Wan Kenobi heeft Luke altijd van dichtbij gevolgt en had daar alle hoop op gevestigd. Het is niet zo dat hij Leia was vergeten als hij dat in Ep. V zegt. Het is meer dat hij ervan overtuigd was dat Luke degene was die de sith omlaag zou brengen. "That boy was our last hope". Yoda corrigeerd hem, ze weten zelf allebei wel dat Leia er is en dat Yoda Leia bedoeld.

Met betrekking tot de droids. Artoo zegt dat hij eigendom is geweest van Obi-Wan Kenobi en Kenobi zegt alleen maar dat hij zich niet kan herinneren ooit een droid te hebben gehad "I can't remember ever owning a droid". Artoo was ook de droid van Anakin, niet die van Kenobi. Daarbij zijn er zoveel astromech-droids. En dan kan het ook nog eens een keer zo zijn dat Kenobi de droid wel herkent, maar erg voorzichtig met de herkenning omgaat en eerst maar ziet wat Artoo van hem wilt. Ook omdat Luke erbij is.

Wat ik trouwens vreemd vond was het einde van III waarin je Tarkin, Vader en Palpatine naar de bouw van de Death Star ziet kijken, zo' 18 jaar voor A New Hope. 18 jaar voordat hij in werking wordt gesteld met het vernietigen van Alderaan. 5 jaar na A New Hope (ongeveer) is er echter al een tweede Death Star. Ik vind het nogal een verschil om of 5 jaar over de bouw te doen, of 18 jaar
pi_27209046
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 09:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Wat ik trouwens vreemd vond was het einde van III waarin je Tarkin, Vader en Palpatine naar de bouw van de Death Star ziet kijken, zo' 18 jaar voor A New Hope. 18 jaar voordat hij in werking wordt gesteld met het vernietigen van Alderaan. 5 jaar na A New Hope (ongeveer) is er echter al een tweede Death Star. Ik vind het nogal een verschil om of 5 jaar over de bouw te doen, of 18 jaar
1. Deathstar II was nog niet af
2. Ze hadden inmiddels wat meer ervaring
3. De bouw van DS II kan heel goed voor ANH begonnen zijn
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 mei 2005 @ 09:54:31 #269
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27209053
goed punt, Tara.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 11:52:50 #270
62182 Georges
That's the shit
pi_27211178
Waarom maakte Obi Wan Anakin niet af toen hij dat kon? Hij hakte zijn benen af en liet het daarbij?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_27211209
Omdat het niet echt "goed" is om dat te doen.
Hij kon het niet over zijn hart verkrijgen.
pi_27211262
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 02:19 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik vraag me af waarom telkens weer dezelfde vragen gesteld worden die in vorige topics al zijn behandeld?
omdat het kut is hele topics door te lezen
pi_27211299
Het is ook wel fijn dat er soms vragen opnieuw gesteld worden.
Niet elk gegeven antwoord is per definitie de juiste.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:04:56 #274
67640 SaintOfKillers
pi_27211547
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 11:53 schreef Dementor het volgende:
Omdat het niet echt "goed" is om dat te doen.
Hij kon het niet over zijn hart verkrijgen.
Hij kon het dan toch wel over z'n hart krijgen om z'n beste vriend, z'n "broer" waarvan hij hield zoals hij het zelf zei, nog even te laten lijden terwijl die toch stervende is, in plaats van hem een snellere dood te gunnen. Hij kiest dus voor de meest sadistische oplossing. Eigenlijk.
pi_27211562
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wel vreemd dat Anakin z'n ziel verkoopt en een kudde Jedi afmaakt uit liefde voor Padmé, maar haar bij het eerste het beste meningsverschil al meteen bijna wurgt met z'n force choke.
Zou ik even mogen weten wat jij een meningsverschil vind ?

Er zit toch zeker wel een verschil tussen een meningsverschil, of dat ze een moordenaar voor hem meeneemt (ook al weet zij dat niet)
Tevens hij offert alles op voor haar voor zijn gevoel en zij vind het allemaal maar een rot streek... ik zou me ook best wel pissed voelen

En inderderdaad misschien is het ook wel lullig dat hij hem laat liggen maarja hij had al moeite genoeg met knokken. Dat hij het overleeft is al een wonder
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 mei 2005 @ 12:05:27 #276
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27211565
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 11:52 schreef Georges het volgende:
Waarom maakte Obi Wan Anakin niet af toen hij dat kon? Hij hakte zijn benen af en liet het daarbij?
Is ook al eerder gevraagd.
Ik denk dat Obi-Wan Kenobi e van uitging dat Anakin het toch niet zou overleven. Hij zag hem zonder benen en arm langzaam naar beneden zakken, de lava in en daarna in de fik vliegen. Kenobi had van te voren al aangegeven eigenlijk Anakin niet te kunnen doden. Hij was als een broer voor hem. Kenobi ging er dus vanuit dat Anakin ten dode opgeschreven had en zo heeft hij Anakin niet hoeven doden.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:11:04 #277
62182 Georges
That's the shit
pi_27211753
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:04 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hij kon het dan toch wel over z'n hart krijgen om z'n beste vriend, z'n "broer" waarvan hij hield zoals hij het zelf zei, nog even te laten lijden terwijl die toch stervende is, in plaats van hem een snellere dood te gunnen. Hij kiest dus voor de meest sadistische oplossing. Eigenlijk.
Dat vind ik dus ook. Erg hard om hem te laten lijden.
Als hij zoveel geeft om Anakin had hij het beter snel af kunnen afmaken.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:42:05 #278
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_27212671
Hoe zit dat precies met die gave om mensen van de dood te redden? Eerst zegt Palpatine dat alleen de dark side dat kan, maar aan het eind van Return of the Sith zegt Yoda dat Obi Wan weer in training gaat bij Qui Con Jin? Klopt het dan dat Qui Con Jin terug komt in zo'n soort spookvorm waarin later Obi Wan ook terug komt? Dus Qui Con heeft die gave geleerd en leert het op zijn beurt Obi Wan? En die manier van mensen van de dood redden zal Palpatine dan ook wel bedoelen.

Het duizelt mij een beetje.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 mei 2005 @ 12:46:48 #279
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27212775
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:42 schreef MeneerTim het volgende:
Hoe zit dat precies met die gave om mensen van de dood te redden? Eerst zegt Palpatine dat alleen de dark side dat kan, maar aan het eind van Return of the Sith zegt Yoda dat Obi Wan weer in training gaat bij Qui Con Jin? Klopt het dan dat Qui Con Jin terug komt in zo'n soort spookvorm waarin later Obi Wan ook terug komt? Dus Qui Con heeft die gave geleerd en leert het op zijn beurt Obi Wan? En die manier van mensen van de dood redden zal Palpatine dan ook wel bedoelen.

Het duizelt mij een beetje.
Palpatine bedoelt echt letterlijk mensen terug halen uit de dood, mensen van de dood redden en leven scheppen dmv midichlorians
Yoda's boodschap aan Obi-Wan Kenobi mbt Qui-Gon Jinn is zoals je zegt de mogelijkheid om vanuit de dood te communiceren met de levenden. De eerste die dat kon is blijkbaar Qui-Gon, en hij zal het dus Obi-Wan leren, want zoals je ziet (en idd terecht opmerkt) kan Kenobi in een spookvorm terugkeren en communiceren in deel IV, V en VI
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:56:14 #280
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_27213044
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Palpatine bedoelt echt letterlijk mensen terug halen uit de dood, mensen van de dood redden en leven scheppen dmv midichlorians
Maar lukt hem dat ooit?

Rare krachtsverhoudingen trouwens. Anakin moet steeds Obi Wan redden omdat Obi Wan het meestal in zijn eentje niet red maar in een onderling gevecht legt Anakin het af (dus zelfoverschatting weliswaar). Ook typisch dat de Emperor zegt dat Anakin sterker dan hem is, maar Obi Wan volgens Yoda niet sterk genoeg is voor de Emperor maar wel voor Anakin. Maar wellicht bedoelde de Emperor dat Anakin meer potentiëel heeft maar nog niet zo ver is.
pi_27213578
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:56 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Maar lukt hem dat ooit?

Rare krachtsverhoudingen trouwens. Anakin moet steeds Obi Wan redden omdat Obi Wan het meestal in zijn eentje niet red maar in een onderling gevecht legt Anakin het af (dus zelfoverschatting weliswaar). Ook typisch dat de Emperor zegt dat Anakin sterker dan hem is, maar Obi Wan volgens Yoda niet sterk genoeg is voor de Emperor maar wel voor Anakin. Maar wellicht bedoelde de Emperor dat Anakin meer potentiëel heeft maar nog niet zo ver is.
Mensen weer levend maken, is ooit de gelukt door die wise sith lord...

Maar over dat machtsverhouding idee... ook al zou hij sterker zijn dat betekent niet dat hij altijd wint, je kan pech hebben je dag niet hebben en obi heeft ook wel veel meer ervaring dusja zo raar is het niet. (als emperor ga je niet zeggen dat je leerling geen zak van kan )
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:21:45 #282
67640 SaintOfKillers
pi_27213722
Ik begrijp nog steeds niet hoe het kwam dat niemand wist dat Palpatine Sidious was. Hij kon misschien zwakkere Jedi misleiden, maar toch niet Windu en de groene muppet. Die bleken in onderlinge gevechten even sterk, zoniet sterker. Die moeten zulke dingen toch "voelen". Yoda voelde aan de andere kant van hun universum wel dat Order 66 werd uitgevoerd en dat er een hoop Jedi stierven, maar wanneer hij naast een Sith Lord staat, zou hij het niet weten omdat diezelfde Lord een handig truukje kent? Hmm.
pi_27213752
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:17 schreef fratsman het volgende:

[..]

En General Grievous viel me een beetje tegen... Waar sloeg die chronische Bronchitis van hem eigenlijk op?
In de laatste Clone Wars aflevering, waar Palpatine wordt ontvoerd, zie je dat Yoda(denk dat hij het was) een soort van force-grip gebruikt om Grievous' armour 'fijn te knijpen' . Daardoor heeft hij volgens mij zo'n moeite om te kunnen ademhalen.

Over de film, ik vond 'm zeker vermakelijk. Ben het wel eens met de rest, beter dan I en II maar niet IV, V en VI. Het verhaal lag al grotendeels vast, ik ging dan ook meer voor de actie en de overgang van Anakin naar de darkside.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:25:08 #284
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_27213800
Was Mace Windu.
pi_27213839
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet hoe het kwam dat niemand wist dat Palpatine Sidious was. Hij kon misschien zwakkere Jedi misleiden, maar toch niet Windu en de groene muppet. Die bleken in onderlinge gevechten even sterk, zoniet sterker. Die moeten zulke dingen toch "voelen". Yoda voelde aan de andere kant van hun universum wel dat Order 66 werd uitgevoerd en dat er een hoop Jedi stierven, maar wanneer hij naast een Sith Lord staat, zou hij het niet weten omdat diezelfde Lord een handig truukje kent? Hmm.
Heb je 1 en 2 gezien.. Ze zeggen nujuist steeds dat ze geen zicht meer hebben op de toekomst, dat ze blind zijn. Ze weten dus niet wat er aan de hand is ook al staat hij naast hun.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:30:51 #286
67640 SaintOfKillers
pi_27213934
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:27 schreef blue-102 het volgende:

[..]

Heb je 1 en 2 gezien.. Ze zeggen nujuist steeds dat ze geen zicht meer hebben op de toekomst, dat ze blind zijn. Ze weten dus niet wat er aan de hand is ook al staat hij naast hun.
Dus wanneer het goed uitkomt voor het plot zijn ze plots blind? En dan weer niet. En dan weer wel. En dan terug niet. En dan terug wel.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:45:58 #287
92771 Un4
War....
pi_27214290
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:30 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dus wanneer het goed uitkomt voor het plot zijn ze plots blind? En dan weer niet. En dan weer wel. En dan terug niet. En dan terug wel.
Wordt meerderde malen duidelijk gemaakt dat de dark side de toekomst verhult. Zoals Yoda het ook in ep2 zegt, de toekomst is clouded by the dark side..
...war never changes
pi_27214471
Echt dat order 66 is wel stom uitgevoerd op Joda

Het is MASTER Joda, de Vliegende Light Saber. Staan er twee van die Clonetroopers voor "Hey oke we slopen hem wel met z'n tweeën"

WTF de laatste aflevering van de Clone Wars is toch dat je ziet dat Grievous even die Jedi Council members aan het afmaken is, die opeens in Eps III weer leven... ?
pi_27214822
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:53 schreef Setambre het volgende:
Echt dat order 66 is wel stom uitgevoerd op Joda

Het is MASTER Joda, de Vliegende Light Saber. Staan er twee van die Clonetroopers voor "Hey oke we slopen hem wel met z'n tweeën"

WTF de laatste aflevering van de Clone Wars is toch dat je ziet dat Grievous even die Jedi Council members aan het afmaken is, die opeens in Eps III weer leven... ?
Joda suspects wel een beetje iets, dat zie je aan zijn gezicht...

Maar opeens wel en dan weer niet in de toekomst kunnen zien is er niet bij... ze kunnen veel niet meer zien zeggen ze... (misschien was de vorige post iets te wazig )
  zaterdag 21 mei 2005 @ 14:07:39 #290
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_27214854
Leuke film lekker voorspelbaar maar toch erg vet .
beter als deel II en I .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_27214962
Volgens mij had Anakin zijn droom toch alleen aan Padmé (en Obi-Wan) verteld? Hoe komt het dan dat Palpatine het ook wist. Zelf had ik uit zitten denken dat hij hem dat liet dromen, zodat hij hem dat verhaaltje kon ophangen en hem naar de Dark Side kon toegeleiden.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 14:14:10 #292
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_27215023
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:11 schreef mrkanarie het volgende:
Volgens mij had Anakin zijn droom toch alleen aan Padmé (en Obi-Wan) verteld? Hoe komt het dan dat Palpatine het ook wist. Zelf had ik uit zitten denken dat hij hem dat liet dromen, zodat hij hem dat verhaaltje kon ophangen en hem naar de Dark Side kon toegeleiden.
Dat is de kracht van de dark side
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_27216336
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:06 schreef blue-102 het volgende:

[..]

Joda suspects wel een beetje iets, dat zie je aan zijn gezicht...

Maar opeens wel en dan weer niet in de toekomst kunnen zien is er niet bij... ze kunnen veel niet meer zien zeggen ze... (misschien was de vorige post iets te wazig )
Ja DAAROM als hij iets suspect
Beter halen die twee Clonetroopers er een een squad mannetjes bij. Nogmaals het is MASTER Joda en die twee apen denken wel dat ze hem even aankunnen...
pi_27216348
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:53 schreef Setambre het volgende:

Nog maar een keer
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 mei 2005 @ 15:22:06 #295
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_27216780
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:05 schreef Setambre het volgende:

[..]

Nog maar een keer
Dat waren volgens mij andere jedi, geen council members. Er zat onder andere een Ithoriaan en een Talz bij
  zaterdag 21 mei 2005 @ 16:01:09 #296
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27217762
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zit een verschil daartussen. Yoda zei zelf in deel 2 "the darkside clouds everything" en Palpatine is getraind om onzichtbaar te blijven.

Yoda voelde niet letterlijk dat order 66 uit werd gevoerd, maar wel dat er een enorme schommeling/balansverstoring in de Force werd gebracht. Daarom viel hij bijna neer.
pi_27219682
Tjeempie, heb ik vanmiddag zomaar in een impuls deel 4, 5 en 6 gekocht.
pi_27219707
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 17:14 schreef HiZ het volgende:
Tjeempie, heb ik vanmiddag zomaar in een impuls deel 4, 5 en 6 gekocht.
hoeveel kost die box nu nog dan?
pi_27219812
Ik wacht met het kopen van orginele dvds.
Ik heb 4 t/m 6 als kopie en ik vind het niet waard om 1 en 2 los te kopen en deze naast de trilogy te zetten.
Geef mij maar een dvd box met alle films en alle extras erin
pi_27219908
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 17:19 schreef Dementor het volgende:
Ik wacht met het kopen van orginele dvds.
Ik heb 4 t/m 6 als kopie en ik vind het niet waard om 1 en 2 los te kopen en deze naast de trilogy te zetten.
Geef mij maar een dvd box met alle films en alle extras erin
daar zit ik ook op te wachten. Duurt denk ik nog wel een jaartje voordatie uit is...
pi_27220392
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 17:15 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

hoeveel kost die box nu nog dan?
¤39 met een extra dvd met wat bonus spul. en als ik mijn filmkaartje terugvindt kan ik ook nog ¤10 teruggestort krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')