Waarom niet? Altijd leuk om te zien!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:27 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik heb een aantal foto's van een verbouwing van een overweg in Eindhoven van afgelopen maand. Past dat hier ook in? Laat het maar weten, dan wil ik er wel moeite voor doen.
Staat een linkje naar de PDF in de startpostquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:36 schreef Xtreem het volgende:
Iemand trouwens een foto oid van het net bestelde materiaal van Arriva, om de wadlopers te vervangen?
Bij jou ook al? Bij mij ookquote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:33 schreef ImPrEzA het volgende:
jemig, in mn My Active Topics stroomt alles op 14 mei vol...tvp dus
Voor de liefhebbers van rood: de bussen in de concessie Twente worden binnenkort ook allemaal rood.quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:50 schreef Alexxxxx het volgende:
Het doet mij denken aan het rood van de oude Groninger stadsbussen....
Die staan nu btw. in Tilburg:quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:50 schreef Alexxxxx het volgende:
Het doet mij denken aan het rood van de oude Groninger stadsbussen....
Nee, deze bussen zijn afgeschreven en worden volgens mij doorverkocht.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:29 schreef the_disheaver het volgende:
Tilburg? Rijden ze daar dan? Dacht dat degene die hier nog konden rijden hier wit/licht groen zijn geverfd...
Rood was wel mooi, alleen het grijze ernaast niet echt....
enkeltje Cubaquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:54 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Nee, deze bussen zijn afgeschreven en worden volgens mij doorverkocht.
De rest van het overgebleven plan U staat overigens om de hoek bij defensie in de hoop dat ze daar wat minder snel afgetakeld worden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:02 schreef ImPrEzA het volgende:
Volgens mij staan op Amersfoort (Bokkeduinen?) 2 kopbakken van een ICM-0... het is in elk geval een ICM-tweetje, waar dus een middenbak uit mist, en staat achter een uitgebrande Plan U.
Die heb ik idd ook zie staan, dat betekent dat die treinstel verplaatst is. Stond eerst op een gedeelte zonder bovenleidingen tegen een oud locomotieven huis aan bij het station van Amersfoort.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:02 schreef ImPrEzA het volgende:
Volgens mij staan op Amersfoort (Bokkeduinen?) 2 kopbakken van een ICM-0... het is in elk geval een ICM-tweetje, waar dus een middenbak uit mist, en staat achter een uitgebrande Plan U.
In welke vorm? Internet, tijdschrift, lezingen?quote:Op zondag 12 juni 2005 19:08 schreef JMT het volgende:
Ikzelf zou alleen informatie over materieel en infra willen hebben. Foto's zijn leuk maar geen pré
Hoofdzakelijk via internet. Eventueel via de media maar vaak is 't via bronnen op internet sneller/up to datequote:Op maandag 13 juni 2005 16:38 schreef MREn het volgende:
[..]
In welke vorm? Internet, tijdschrift, lezingen?
Hoe herkenbaarquote:Op zondag 26 juni 2005 17:01 schreef Duvel het volgende:
Laatst bij toeval in Leeuwarden de DE41 tegengekomen tijdens de jaarlijkse Stichting Mat '54 excursie. Fototje:
[afbeelding]
Ook leuk: je vriendin zien afknappen bij al die treinenliefhebbers met camera's met gigantische lenzen en andere uitgesproken kenmerken!![]()
De goedkopere niet-ICE trein, maar wel internationaal iig niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:55 schreef Jump het volgende:
Vraagje, op die internationale treinen van antwerpen naar rotterdam. Hebbie daar stopcontacten in?
De Benelux heeft in de 1e klas stopcontacten, in de 2e klas niet. Of de thalys ook stopcontacten heeft weet ik niet zeker, maar het lijkt me wel.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:55 schreef Jump het volgende:
Vraagje, op die internationale treinen van antwerpen naar rotterdam. Hebbie daar stopcontacten in?
mja, het is met de benelux trein in 2de klas. Zal het wel zien volgende dinsdagquote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:07 schreef Carport het volgende:
[..]
De Benelux heeft in de 1e klas stopcontacten, in de 2e klas niet. Of de thalys ook stopcontacten heeft weet ik niet zeker, maar het lijkt me wel.
Denk je dat die er nog niet opzitten dan?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 02:41 schreef yup het volgende:
Eigenlijk zou het me best leuk lijken om een dieseltrein op te voeren, paar megagrote turbo's derop en gaan met die banaan
Oh is het weer zover? Dat niemand die pc dan even een dreun geeft...quote:Op maandag 22 augustus 2005 15:29 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Hangt al weer een week in Eindhoven...
In groningen ook. Althans, de gehele vorige week, maar dan besloeg het stuk over Psychologie wel de gehele monitor...quote:Op maandag 22 augustus 2005 15:29 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Hangt al weer een week in Eindhoven...
http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1124859554248.htmlquote:Binnenland
Schultz verwerpt NS-plan
Duur kaartje in Randstad 'niet logisch'
Door een onzer redacteuren
DEN HAAG, 24 AUG. Een extra prijsverhoging voor treinkaartjes in de Randstad ligt volgens staatssecretaris Schultz van Haegen (Verkeer en Waterstaat, VVD) niet voor de hand. Dat blijkt uit haar antwoorden op vragen van het Tweede-Kamerlid Dijksma (PvdA).
Vorige maand werd bekend dat de NS een voorstel naar de consumentenorganisaties heeft gestuurd waarin is opgenomen dat de treintarieven in de Randstad op 1 januari 2006 sterker zullen stijgen dan op de regionale lijnen. De extra verhoging zou gelden voor negen trajecten, waar een enkele reis dan gemiddeld tien eurocent meer kost dan elders. In een eerste reactie liet reizigersorganisatie Rover weten dit ,,de omgekeerde wereld'' te vinden. ,,De wegen in de Randstad worden geteisterd door een verkeersinfarct en dan moet je niet de mensen de trein uitjagen met hogere prijzen'', aldus een woordvoerder van Rover.
In de antwoorden aan PvdA-Kamerlid Dijksma zegt Schultz dat ze het definitieve voorstel van de NS nog niet heeft. Omdat het drie maanden voor de ingangsdatum op het departement bekend moet zijn, verwacht Schultz dat rond 1 oktober a.s..
Op de vraag van Dijksma of het plan om reizen in de Randstad duurder te maken dan elders ,,niet zorgt voor ongewenste ongelijkheid tussen reizigers'', zegt Schultz dat er ook nu al ongelijkheid is. Er bestaan verschillende soorten abonnementen, speciale tarieven voor diverse groepen etc.
De staatssecretaris verwijst verder naar de nota Mobiliteit waarin is opgenomen dat juist de baanvakken waar het reizen niet kostendekkend is, duurder moeten worden gemaakt. ,,En dat zijn nu juist niet de baanvakken in de Randstad'', aldus Schultz. Het gaat om trajecten waar het gemiddeld aantal reizigers onder de 40.000 per werkdag blijft. Daar zijn de opbrengsten lager dan de kosten voor onderhoud en exploitatie.
Verder moeten de voorstellen van NS ook gericht zijn op groei van het aantal reizigers. ,,Het voorstel dat NS bij mij indient zal zeer goed onderbouwd moeten zijn zodat duidelijk wordt wat het effect is van een dergelijke differentiatie op de reizigersvraag, eventuele verschuivingen in vraag en aanbod'', aldus de staatssecretaris.
NS heeft eerder gezegd dat de tarieven in het hele land met 2,8 procent zullen stijgen als de ongelijke tariefstelling niet wordt toegestaan. Schultz waarschuwt het spoorbedrijf dat een zware procedure wacht, wanneer een geheel nieuw tariefsysteem zal worden voorgesteld. ,,Dan zal de concessiewet moeten worden gewijzigd'', aldus de staatssecretaris.
24 augustus 2005
quote:Op maandag 22 augustus 2005 15:29 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Hangt al weer een week in Eindhoven...
De sneltreinen tussen Utrecht en Den Haag zijn (in elk geval doordeweeks) 100% Regiorunner.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 20:05 schreef Oom_Agent het volgende:
Morgenochtend vertrek ik vanuit Nijmegen naar Den Haag. Maar ik heb een gruwelijke hekel aan de regiorunners, dus neem ik de Intercity naar Utrecht - Den Helder niet.
Ik hoop dat de sneltrein vanuit Arnhem naar Rotterdam/Den Haag (.20 en .50) een koploper is, of is dat tegenwoordig ook een regiorunner. Wie weet welk materieel er op dat traject rijdt.
via Breda - Dordrecht was ook een optie geweest, maar daar rijden geen treinen vanwege werkzaamheden.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
De sneltreinen tussen Utrecht en Den Haag zijn (in elk geval doordeweeks) 100% Regiorunner.
Sorry.
Bedankt voor de tip, misschien dat ik idd via Deventer zal reizen. ( Heb toch een dagkaartquote:Op zondag 28 augustus 2005 00:25 schreef MREn het volgende:
Anders neem je mat'64 in de 3600-serie naar Deventer en vanaf daar met ICM naar Utrecht
Of via Den Bosch, met comfortabele plan T, en vanaf daar met relatief luxe TD.
Neem de stoptrein van Roosendaal naar Antwerpen! Stopt op de meest wonderlijke stations, zo leer je België kennen!quote:Op donderdag 8 september 2005 18:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Iemand nog tips voor een treinreis van Den Haag naar Antwerpen ??
Inderdaad, aan de zuidkant vervalt (een deel van) Opstelterrein Zuid, wat door de bouw van het opstelterrein Cartesiusweg (aan de noordkant) wordt opgevangen.quote:Op zondag 18 september 2005 18:07 schreef Fixers het volgende:
Weet iemand eigenlijk wat ze bij Utrecht CS aan 't klussen zijn? Een jaar of wat geleden is er aan de noordkant (tussen de sporen naar A'dam en Den Haag) alles opgeruimd wat daar lag aan rails enzo. Nu zijn ze alweer een tijdje drukbezig met het aanleggen van een opstel/rangerrterrein. Komt dit er gewoon bij, of wordt dat opstelterrein aan de zuidkant van utrecht opgedoekt?
Niet om het 1 of ander maar dat is de lightrail en geen tramquote:Op zaterdag 17 september 2005 15:47 schreef MREn het volgende:
Nog even wat tramfoto's tussendoor...
[afbeelding]
(jammer van de achterste stroomafnemer...)
[afbeelding]
(even geen zin om dat irritante bord ff weg te soepen...)
Tram en lightrail rijden op zelfde soort spoor. De tram in houten (een haagse lijn 11 apparaat) kan ook over het gewone spoornet rijden. En de randstad rail rijd straks over de treinssporen om hier in de stad verder te karren over de tramsporen van de HTM.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:39 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Niet om het 1 of ander maar dat is de lightrail en geen tram
rijdt op een normaal treinspoor en rijdt naar mijn weten alleen tussen alphen aan de rijn en gouda .
dankje, site is geboekmerktquote:Op woensdag 28 september 2005 17:35 schreef tupolev141 het volgende:
Als ik even een URL mag vermelden van een belgische treinliefhebber. Hier vind je misschien een pak info over welke types je nou gefotografeerd hebt
http://www.railpassie.org/index.html
Misschien kan je hem es mailen
Ironie, waarde vriend...quote:Op woensdag 28 september 2005 17:39 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Niet om het 1 of ander maar dat is de lightrail en geen tram
rijdt op een normaal treinspoor en rijdt naar mijn weten alleen tussen alphen aan de rijn en gouda .
Copy that.quote:Op donderdag 29 september 2005 14:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Het blijft een klote ding, hence: tram.
Die tram van houten mogen ze wel n keer schoonmaken, afgeragt ding.quote:Op woensdag 28 september 2005 18:03 schreef Fixers het volgende:
[..]
Tram en lightrail rijden op zelfde soort spoor. De tram in houten (een haagse lijn 11 apparaat) kan ook over het gewone spoornet rijden. En de randstad rail rijd straks over de treinssporen om hier in de stad verder te karren over de tramsporen van de HTM.
Ik heb er nog nooit ingezeten, ik (ouders) woon gelukkig ook niet in zuid. Maar dat ding zal er wel niet meer uitzien met alle 'stoere' gastjes die we hier hebben. In Den Haag hebben ze een stel van die dingen rijden op lijn 11 (die in Houten is gehuurd van de htm) en die worden wel aardig onderhouden. Alleen die harde banken zitten voor geen meter,quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:32 schreef blup het volgende:
[..]
Die tram van houten mogen ze wel n keer schoonmaken, afgeragt ding..
quote:Op zondag 2 oktober 2005 01:09 schreef Duvel het volgende:
Een plaatje van "Terug naar toen":
[afbeelding]
Wel jammer van die kerel daar rechts...
En net geen fototoestel bij je zeker?quote:Op zondag 2 oktober 2005 09:37 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
die zag ik vorig weekend samen met een stoomlocomotief over de spoorbrug bij Nijmegen rijden.
Ja vorige week heb ik 'm achterop de ic van Utrecht naar Amsterdam gezien. Zag er vaag uit. Niet ingezeten, ik liep net van mijn werk naar het station.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:37 schreef blup het volgende:
Iemand al die bioscooptreinstel gespot?
Ik val ruim buiten de doelgroep qua leeftijd... Als trein vindt ik 'm wel leuk!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:45 schreef Carport het volgende:
Das toch geen echte trein man![]()
Overigens nog een foto van het bioscooprijtuig:
[afbeelding]
Gaan er nog mensen van jullie mee met Zilverrail?
Ik zelf reis mee op het traject Gouda - Almere
Hoe komt het dat je soms zo'n beroerde scherpte-diepte hebt? Viel me op!quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Blauwe Engel (DE1)
Dan gebruik ik mijn digitale zoomlensquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je soms zo'n beroerde scherpte-diepte hebt? Viel me op!
Oh ja dat is niet echt een ideaal standpunt! Snap 't!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dan gebruik ik mijn digitale zoomlensBij deze foto had ik btw niet vele tijd. Ik zat in de Inetrcity Rotterdam/Den Haag - Enschede, en moets overstappen op de trein naar Leeuwarden, die er al aan kwam gerden, en die voor de Blauwe engel zou gaan staan.
Verder blijf ik het gewoon moeilijk vinden om treinen op de foto te ztten, door hun formaat. Ben meer het formaar gewend van vrachtwagens (en bussen) die ik normaal op de foto zet
Ben benieuwd wat van trein dat zal zijn... Vooral aangezien er tussen l'warden en groningen geen geen bovenleiding hangen, dus zal het op diesel moeten rijden. En dan zal het wel een Buffel zijn. Maar dan zal ie overal op diesel moeten rjiden... Of wordt het gewoon een koploper met een Loc ervoor?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:45 schreef Carport het volgende:
Gaan er nog mensen van jullie mee met Zilverrail?
Ik zelf reis mee op het traject Gouda - Almere
10 rijtuigen (ICR) met een loc ervoor (en wellicht er ook achter)quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat van trein dat zal zijn... Vooral aangezien er tussen l'warden en groningen geen geen bovenleiding hangen, dus zal het op diesel moeten rijden. En dan zal het wel een Buffel zijn. Maar dan zal ie overal op diesel moeten rjiden... Of wordt het gewoon een koploper met een Loc ervoor?
Ja, waar blijft-ie? Die zou toch rijden tussen Haarlem-Maastricht?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:45 schreef Carport het volgende:
Das toch geen echte trein man![]()
Overigens nog een foto van het bioscooprijtuig:
[afbeelding]
Helaas, dat feest is alweer voorbij:quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:36 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, waar blijft-ie? Die zou toch rijden tussen Haarlem-Maastricht?
quote:Van 28 september tot en met 2 oktober is een treinstel van de intercity van Haarlem naar Maastricht en Heerlen omgetoverd tot een echte rijdende bioscoop. Op weg naar hun bestemming kunnen reizigers ontspannen genieten van 60 uur Nederlandse korte films, speelfilms en treinfilms. De programmering wordt verzorgd door het Nederlands Film Festival.
Hm ja, werkelijk. Ik heb 'm toevallig één keer voorbij zien komen, maar ik reis verder nooit op dat traject. Mocht je behoefte hebben aan zout in de wonden, hier kun je nalezen wat je hebt moeten missen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:48 schreef SEMTEX het volgende:Werkelijk, ik heb hem geen enkele keer mee mogen maken
Oh? Nou dan dit weekend op jacht!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Huh? Op twee oktober werd juist op Utrecht omgeroepen dat je er nog de hele week mee kon reizen
Shit, had ik toch niet naar Maastricht moeten gaan vandaag!quote:Undersyk oarsaak treinûngelok, 8-10-2005
De trein skeat tsjin in stjitblok De oarsaak fan it treinûngelok sneon op it stasjon yn Ljouwert leit neffens de plysje yn in technysk mankemint oan de trein. Wat der krekt mis is wurdt noch ûndersocht. By it ûngelok binne fiif ynsittenden ferwûne rekke, fjouwer fan har moasten nei it sikehûs.
De intercity Swolle-Ljouwert ried sneon mei te folle gong it stasjon yn en fleach dêrby tsjin in stjitblok. It blok skeat troch de klap in meter fan syn plak, it perron waard net rekke.
Bron: Omrop Fryslân
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Nog een vertaling nodig?
Dubbelpost!quote:
"gasten"quote:Op zondag 9 oktober 2005 00:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
knappe jongen die daaruit weet te wissen waar die gasten heengeweest zijn. 't moet te doen zijn
Kaartje Roosendaal Grens tot Antwerpen erbij kopen. 't Kan zijn dat je kinderkorting krijgt op je internationale ticket als je 25-min bent!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:16 schreef TheHolyOne het volgende:
Weet iemand zeker of de OV-jaarkaart geledid is in de beneluxtrein van Rotterdam naar Antwerpen? Zoja, moet je dan een kaartje kopen vanaf Roosendaal naar Antwerpen of is het hele traject dan gratis?
26-, ofwel t/m 25jrquote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kaartje Roosendaal Grens tot Antwerpen erbij kopen. 't Kan zijn dat je kinderkorting krijgt op je internationale ticket als je 25-min bent!
Gratis kan trouwens wel de bus van Breda naar Hulst (Zeeuws Vlaanderen), die rijdt via Antwerpen, en daar is je Studenten OV (want dat zul je wel bedoelen met OV-jaarkaart) ook geldig.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:16 schreef TheHolyOne het volgende:
Weet iemand zeker of de OV-jaarkaart geledid is in de beneluxtrein van Rotterdam naar Antwerpen? Zoja, moet je dan een kaartje kopen vanaf Roosendaal naar Antwerpen of is het hele traject dan gratis?
Goede tip!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 02:56 schreef MREn het volgende:
[..]
Gratis kan trouwens wel de bus van Breda naar Hulst (Zeeuws Vlaanderen), die rijdt via Antwerpen, en daar is je Studenten OV (want dat zul je wel bedoelen met OV-jaarkaart) ook geldig.
Nou, gokje dan maar op de toer van Duvel:quote:Op zondag 9 oktober 2005 00:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
knappe jongen die daaruit weet te wissen waar die gasten heengeweest zijn. 't moet te doen zijn
Er zitten twee min of meer correcte stukken in.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, gokje dan maar op de toer van Duvel:
Oss-Den Bosch-Amsterdam-Hoorn-Alkmaar-Den Haag-Tilburg-Oss.
Hoever zit ik ernaast?
En die plaats je in dit topic omdat...?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
De waalbrug in Nijmegen, zoals deze er augustus 2003 bij lag.
ik vermoed omdat het een spoorbrug isquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En die plaats je in dit topic omdat...?
Ahzo.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 22:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik vermoed omdat het een spoorbrug is
Ik ben niet bekend met de situatie ter plekke, maar is dat S-bord wat je op de foto's ziet het S-bord van het station wat Alexxxxx bedoeld? Dan is het inderdaad een behoorlijk eind!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja klopt achter de hoven inderdaad, woon daar zo'n 10 meter vandaan...
Die treinen rijden daar vrij hard nog ja, volgens mij geldt die langzame binnenkomst in grote steden niet voor NoordNed...
edit:
las er over heen, maar tot aan het station ?? Dat is een kwartier lopen vanaf die spoorwegovergang. Moet me een rotgang gweest zijn dan![]()
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja klopt achter de hoven inderdaad, woon daar zo'n 10 meter vandaan...
Die treinen rijden daar vrij hard nog ja, volgens mij geldt die langzame binnenkomst in grote steden niet voor NoordNed...
edit:
las er over heen, maar tot aan het station ?? Dat is een kwartier lopen vanaf die spoorwegovergang. Moet me een rotgang gweest zijn dan![]()
Voor zover ik heb begrepen is het al een tijd geleden besloten op het hoogste niveau binnen NSR. Hoofdreden is inderdaad de punctualiteit. Alleen met het sluiten van de doorloopkoppen verbeter je niet zomaar 123 de punctualiteit. Daarnaast bleken veel reizigers geen gebruik te maken van de doorloopkop, omdat ze het simpelweg niet wisten. Dan wordt het te duur voor onderhoud.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:25 schreef Zug-Chef het volgende:
ik las al zoiets, wat is de diepere betekenis erachter dan? gewoon tijdwinst, of zit het meer in de richting van zwart rijden ?
Dan moet je niet op het perron gaan staanquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Ghe, tja je kan er mooie fotos schieten, maar na 3x heb je het wel gezien, alleen maar Koplopers![]()
Ik dacht dat dat pas in december 2006 plaats ging vinden?quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe zit het trouwens met de nieuwe dienstregeling, schijnt dat deze helemaal omgegooit gaat worden?
Ja, dan moet -eindelijk- de 00/30 symmetrie komen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat pas in december 2006 plaats ging vinden?
Ach, het is wel een gezellig dorp op zich, ik kan me er altijd goed vermaken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb er drie jaar op school gezeten, terwijl ik in de buurt van Leeuwarden woon...
Nou ja, met een beetje mazzel komt de Utrechtboog nog gelijk in dienst met de viersporigheid Utrecht - Amsterdam.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:11 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, dan moet -eindelijk- de 00/30 symmetrie komen.
Een van de wijzigingen per dec05 zou zijn dat de 3500 Ehv-Shl gaat rijden, maar dat gaat wegens gepruts van Bombardier aan de Utrechtboog niet door. (alles ligt er, alleen nog geen officieel testrapport)
De verwachting is dat de papierrommel in het voorjaar '06 afgehandeld is.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nou ja, met een beetje mazzel komt de Utrechtboog nog gelijk in dienst met de viersporigheid Utrecht - Amsterdam.
Ja, daar komt het ruwweg op neer. Maar voor NL zelf geen zak uit hoe die symmetrie ligt natuurlijk, maar 00/30-symmetrie zorgt wel voor betere aansluitingen met buitenlandse treinen.quote:Wat houdt die 00/30 symmetrie in? Dat alle treinen op de grote stations op .00 en .30 vertrekken? Ze willen toch ook de intercity's gaan knippen in kortere stukken? Ik ben niet echt een warm voorstander...
Ik word niet echt blij van dit vooruitzicht... Wat is er nou mooier dan in Haarlem in een IC stappen en in één ruk door te rijden naar Maastricht. Ik heb het idee dat ze een beetje aan het experimenteren zijn. Overigens loopt er volgens mij wel al een verzwaringsproject voor de onderstations.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:59 schreef Carport het volgende:
Daarbij wil de NS maar twee treintypes: stoptreinen en (veredelde) sneltreinen. Dat zal veelal betekenen dat reizen tussen de grote steden langer gaat duren, de huidige intercity's zullen vaker gaan stoppen. Dat kan zowel positief als negatief uitvallen voor een station: het kan zijn dat je een overstapvrije verbinding gaat krijgen met een ander station, maar het kan ook betekenen dat een station gedegradeerd wordt tot stoptreinstation.
Detail hierbij is wel dat er (waarschijnlijk) meer verbindingen komen. Huidige halfuursdiensten kunnen dan iets makkelijker kwartiersdiensten worden. In hoeverre dit wordt doorgevoerd weet ik ook niet.
Denk niet dat de NS aan het huidige spoorplan 70 gaat slopen, dus de 9 intercity diensten. Denk de NS gewoon wil verzorgen dat veel verkeer niet over de grote stations gaat ,maar het idee van duivendrecht, ipv amsterdam centraal.quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik word niet echt blij van dit vooruitzicht... Wat is er nou mooier dan in Haarlem in een IC stappen en in één ruk door te rijden naar Maastricht. Ik heb het idee dat ze een beetje aan het experimenteren zijn. Overigens loopt er volgens mij wel al een verzwaringsproject voor de onderstations.
Dat gaat je op de drukke lijnen in het westen wel lukken, sterker: dat staat te gebeuren met randstadrail, hetgeen nu al in volle hevigheid aangelegd wordt.quote:Op donderdag 3 november 2005 01:00 schreef Brembo het volgende:
Maar ik dacht de NS in 2015+ gewoon een metrostelsel willen invoeren, dat er gewoon om de zoveel minuut een trein komt. In de spits vaker dan buiten de spits. Maar ik weet niet hoe het daar mee staat.
Randstadrail dat wordt ook echt metro/tram. Alle perrons worden aangepast, en het spoor wordt straks ook niet beheerd door ProRail maar door Randstadrail zelf. Daarnaast gaan ze over op 750V i.p.v. 1500V.quote:Op donderdag 3 november 2005 06:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat gaat je op de drukke lijnen in het westen wel lukken, sterker: dat staat te gebeuren met randstadrail, hetgeen nu al in volle hevigheid aangelegd wordt.
Dit trouwens niet vanwege veiligheid, maar wegens het gewicht aan trafo's dat meegesleurd zou moeten worden in een relatief licht voertuig.quote:Op donderdag 3 november 2005 08:39 schreef Duvel het volgende:
Daarnaast gaan ze over op 750V i.p.v. 1500V.
Nou ja, je kunt op zich wel een downchopper inbouwen, transformatoren doen niet zoveel met gelijkspanning. Als je trouwens niets zou doen, zou je de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn op 1500V hebben, het Rotterdamse metronet op 750V en het Haagse tramnet op 600V. Dus hebben ze er maar voor gekozen om de 1500V de deur uit te doen. Dat wordt nog een leuke klus!quote:Op donderdag 3 november 2005 09:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Dit trouwens niet vanwege veiligheid, maar wegens het gewicht aan trafo's dat meegesleurd zou moeten worden in een relatief licht voertuig.
(en wegens compatibiliteit met de tramnetten van Den Haag en Rotterdam natuurlijk)
Ja, sorry, dat wist ik niet toen ik dat schreef hoor.quote:
Sowieso is een ongeluk geen 'vermaak' toch...Zeker niet als er al gewonden bij gevallen zijn...quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, sorry, dat wist ik niet toen ik dat schreef hoor.
Je kunt ook vraagtekens zetten bij het groot aantal verkeersdeelnemers dat tegenwoordig niet meer in staat schijnt te zijn de betekenis van een slagboom of een rood licht correct te interpreteren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:31 schreef JMT het volgende:
[..]
Sowieso is een ongeluk geen 'vermaak' toch...Zeker niet als er al gewonden bij gevallen zijn...
aah vandaar dat ik er nooit meer door kon lopen..quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:02 schreef ImPrEzA het volgende:
Het is zover... vanaf morgen zijn de doorloopkoppen in de ICM-stellen officieel buiten gebruik. Al de hele week schijnt er nauwelijks nog te worden verbonden, morgen is het dus definitief voorbij. Zonde, erg zonde...
hij is een paar uur zwaar gewond geweest, maar daarna overleden. Heb op een ander forum een van zn nabestaanden zien posten, lijkt me wel een redelijk betrouwbare bronquote:Op zaterdag 5 november 2005 21:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
even voor de duidelijkheid, de chauffeur van de truck is zwaargewond, niet overleden! een wonder als ik de truck zo zie, het motorblok ligt bijna 100 meter verderop en van de cabina lijkt ook niet veel over te zijn.
quote:De NS bedankt in een krantenadvertentie inwoners en hulpverleners in Wijhe voor kordaat optreden bij het treinongeval van afgelopen donderdag. Dankzij hen zijn alle gewonden en reizigers goed opgevangen.
Bij het ongeval boorde een intercity zich op een overweg in een vrachtwagen. De chauffeur van de vrachtwagen overleed later aan zijn verwondingen, de treinmachinist raakte zwaargewond en ook ongeveer dertig passagiers liepen verwondingen op. Het treinverkeer tussen Zwolle en Deventer blijft tot in de loop van zondag gestremd. In plaats van treinen rijden er bussen tussen Zwolle en Deventer.
Bedankt, hier doe je vast wel wat mensen een plezier mee!quote:Op maandag 14 november 2005 15:39 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie net pas dat in een ander topic werd verzocht om deze foto's ook hier even neer te zetten.
Afkomstig van Paul Verhoeven's set voor 'Zwartboek'.
Trein
[afbeelding]
en inzittenden
[afbeelding]
Nou ik kan er zo een stuk opnoemen waar dus echt nooit ene hond staat en dat wel 2 stations, terwijl het in Lelystad dan toch wel een stuk drukker is normaliter, neem een voorbeeld aan Santpoort Noord en Santpoort Zuidquote:Op maandag 21 november 2005 18:59 schreef the_disheaver het volgende:
Beetje onzinnige reden. Elke dorp moet gewoon bereikbaar zijn met het OV. Of steden een extra station moet hebben lijjkt me ene economische haalbaarheidsstudie belangrijker dan een 30.000 inwoners regel. Lelystand (70.000) zou misschien officiel een 2de moeten krijgen, belangrijk is of het ook van belang is.
Groningen (180.000) heeft 2 stations, waar ze 'officiel' dus blijkbaar 6 moeten hebben. Onzin naar mijn mening, een beetje fietsen is ook geen ramp.
Ow, we krijgen station euroborg er straks nog bij...
Hoe kun je dat nou vergelijken met Lelystad zeg?quote:Op maandag 21 november 2005 19:06 schreef Smaakpolitie het volgende:
[..]
Nou ik kan er zo een stuk opnoemen waar dus echt nooit ene hond staat en dat wel 2 stations, terwijl het in Lelystad dan toch wel een stuk drukker is normaliter, neem een voorbeeld aan Santpoort Noord en Santpoort Zuiden daar tussen zit na 100 meter nog ergens het station genaamd Driehuis
. En zo kan ik er nog wel tig opnoemen.
![]()
Waarom zou dat niet kunne, qua NS stations?quote:Op maandag 21 november 2005 19:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou vergelijken met Lelystad zeg?
Ach, onzin. Als voor/natransport in orde is, is er niets aan de hand.quote:Op maandag 21 november 2005 18:45 schreef Smaakpolitie het volgende:
Per 30.000 inwoners hoort er een station te zijn, Lelystad heeft er nog steeds maar één, ik moet altijd kapot ver om bij het station te komen, wanneer komt er nou eens één bij in Lelystad?
!
Hier word ik niet vrolijk van.![]()
Airco = dichte ramen, dus een gestroomlijnder buitenprofiel betekent een stuk minder herrie binnen, zelfs met gesloten ramen.quote:Op maandag 21 november 2005 17:48 schreef Erosjuhhh het volgende:
zonde van die ramen dat ze dichtgaan vond het zo heerlijk dat kabaal en de koeling.. al is airco ook positief!
Doorloopkoppen was bij ICMquote:Op maandag 21 november 2005 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
en toch vind ik het erg jammer van de ICRm, de doorloopkop is/was een uniek iets, geen enkele trein heeft zoiets.
vond de herrie juist lekkerquote:Op maandag 21 november 2005 19:37 schreef MREn het volgende:
[..]
Airco = dichte ramen, dus een gestroomlijnder buitenprofiel betekent een stuk minder herrie binnen, zelfs met gesloten ramen.
Airco is natuurlijk altijd prima, in ICRm werkt het in ieder geval wel goed, terwijl in IRM de airco nog wel eens in standje diepvries wil staan.
Bron: www.rtvnoord.nlquote:GRONINGEN - De gele treinen van Noordned krijgen eind dit jaar het logo en de naam van Arriva.
Dat gebeurt met ingang van de nieuwe treinconcessie, die op 11 december ingaat. et is de bedoeling dat de gele Arriva-treinen nog twee jaar in de provincie te zien zijn.
Vanaf oktober volgend jaar worden ze stuk voor stuk vervangen door een nieuw type rode treinstellen.
Glanerbrugquote:Op maandag 21 november 2005 21:41 schreef spoorkeerl het volgende:
Enschede heeft geen 4 stations maar 3 stuks
Enschede
Enschede Drienerlo
Enschede de eschmarke
De Eschmarke ligt op de lijn Enschede-Gronau-Munster/Dortmund, net als Glanerbrug.quote:Op maandag 21 november 2005 23:06 schreef Erosjuhhh het volgende:
de eschmarke? wtf? waar ligt dat? nog nooit langs gereden.
Hmm...al die gele zouden eerst groen worden. Na 1tje vergroend te hebben zagen ze er maar van af. En nu rood?quote:
Wel een NS medewerkers wedstrijd waar teams diverse 'dingen' met treinen moesten doen (koppelen maar ook wielas duwen....en idd pomptrein rijden....)quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
het enige wat bij mij naar binnen schiet is de pompwagen wedstrijdjes waarbij veenman zelf ook meedeed
Die zijn er: Enschede 16.000 per dag, Apeldoorn 18.000 per dag, Utrecht 260.000 per dag om er maar eens een paar te noemen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:35 schreef trith het volgende:
zijn er cijfers bekend over bezoekers van stations, of is dat concurrentiegevoelige info???
Geen idee of ze wel eens spoor-aan-spoor hebben geracet, maar IRM kan binnen 65sec. 125 rijden meen ik.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
MREn, treinkenner, zijn er ooit in wedstrijdverband competities gehouden tussen treinen? 100 meter sprint, driftchallenge of ander soortgelijk evenement?
Volgens mij bedoel je nu de Sprinter/SGM :-)quote:Op dinsdag 22 november 2005 01:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Geen idee of ze wel eens spoor-aan-spoor hebben geracet, maar IRM kan binnen 65sec. 125 rijden meen ik.
Zoetermeer heeft toch een behoorlijk busnetwerk hoor. Er zijn sowieso al een stuk of 5-10 bussen die alleen rondjes rijden in Zoetermeer. Daarbij komen dan nog de doorgaande lijnen. Een zoekopdracht bij Connexxion levert me toch al gauw zo'n 30 verschillende lijnen op!quote:Op maandag 21 november 2005 19:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Het is maar net de keuze die je maakt, Zoetermeer heeft iets van 10 stations, met (dus) geen bussen. Zo zal een stad met weinig stations een beter onderliggend busnet hebben.
Hoe moeilijk is lezen nu? Er staat dat het huidige materieel Arriva-opschriften krijgt en dat de nieuwe stellen rood worden. Hoe jij daaruit opmaakt dat het huidige materieel rood wordt is me een raadsel. Overigens is er geen sprake van geweest dat alle stellen groen zouden worden.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:58 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hmm...al die gele zouden eerst groen worden. Na 1tje vergroend te hebben zagen ze er maar van af. En nu rood?
Dat zijn toch de nieuwe treinstellen? Waarom dan niet alles in 1 keer vervangen? (of tenminste alles op 1 lijn)
Nee hoorquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:30 schreef JMT het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je nu de Sprinter/SGM :-)
Ik heb me zelfs laten vertellen dat ze het remvermogen van IRM na aflevering express verslechterd hebben om te voorkomen dat na een noodremming iedereen voorin de trein zou zitten...quote:
heb je toevallig een lijst van (middel)grote steden of een link? dank je wel!quote:Op dinsdag 22 november 2005 01:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Die zijn er: Enschede 16.000 per dag, Apeldoorn 18.000 per dag, Utrecht 260.000 per dag om er maar eens een paar te noemen.
De Eschmarke en Geedijk <15 per dag, en zijn daarmee de minst drukke stations. Geerdijk is gewoon een gat van niets, De Eschmarke wacht op het gereedkomen van de gelijknamige woonwijk.
Och, het is vooral de totale informatieloosheid die het erg maakt, ik heb gewoon met ipod en krantje in een warme trein gezeten met een frituur/kiosk/bladenboer op 20 meter afstand, dat was het erge niet.quote:
Ja, dat had ik ook wel gedaan, de eerste de beste trein naar het noorden en bij de schoonfamilie gebleven. Maar het station was totaal treinloos na 18:00, geen verkeer mogelijk naar Hengelo en een wisselstoring bij Wierden, dus we konden geen kant op.quote:Op zaterdag 26 november 2005 02:27 schreef JMT het volgende:
Jezus.... heel verhaal.... :|
*Blij dat ik in t 'warme' westen' zit...* Ahum
Nah, in zo'n geval had ik na een uur of 2 (als 't kon) de tegentrein gepakt (of reed die nu ook niet meer?) ri Dv (als t ff kon nog verder) en onderweg/voor die tijd wat fam. opgebeld ofzo.aargelaten of zij dan zelf ook uberhaupt in diene mogelijkheid geweest waren 't station waar k zou kunnen staan ook te bereiken*
![]()
P.s. ik bedoel dus dat ik echt geen 5 a 6 uur zou staan wachten....
In Utrecht stopten ze om 16.30u. gewoon met het laten rijden van treinen. Op het station stonden diverse Koplopers, DD-AR, etc, maar het reed gewoon niet. Toen ben ik ook maar in een warme 1e klas coupé gaan zitten wachten, tot op een gegeven moment er weer een stoptrein naar Leiden ging. Dat ding werd dus bestormd, gelukkig viel mijn oog op een niet afgesloten cabine...quote:Op zaterdag 26 november 2005 02:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook wel gedaan, de eerste de beste trein naar het noorden en bij de schoonfamilie gebleven. Maar het station was totaal treinloos na 18:00, geen verkeer mogelijk naar Hengelo en een wisselstoring bij Wierden, dus we konden geen kant op.
Staan was ik al gauw zat, gelukkig heeft al die tijd de intercity gewoon aan het spoor gestaan met de deuren open en de verwarming aan. Was prima te doen hoor (op de informatie voorziening na dan, zelfs met actuele vertrektijden via ns.nl of TT751 was er niets nuttigs te vinden)
Die samenwerking tussen Duitse en Nederlandse spoorwegen is inderaad nul komma nul.quote:Op zaterdag 26 november 2005 01:32 schreef MREn het volgende:
Verhaal
Hessenpoort ckerquote:Op zaterdag 26 november 2005 13:06 schreef hooibaal het volgende:
Nog maar een reisverhaaltje dan (ik had 'm bijna in TRV geplaatst)
Ik was rond drie uur klaar met werken op een godverlaten industrieterrein nabij Zwolle, dus ik denk: mooi bijtijds weekend. Ik had daar al op internet gezien dat er 's middags even geen treinen gereden hadden tussen Zp en Dv, maar de treinen zouden inmiddels weer rijden. Ik moest van Zl naar Nm, zonder overstap dus, en ik dacht: al duurt dat een half uurtje langer, daar lig ik ook niet wakker van.
Treintaxi gebeld: Wachttijd ruim anderhalf uur. Gelukkig een lift kunnen bietsen naar het station, mooi bijtijds voor de sneltrein naar Rsd van 15:49. Op de CTA stond ook netjes: Sneltrein naar Rsd. +10. Nou ja, die 10 minuutjes overleef ik ook wel, ik de trein in, binnen staat ook netjes: bestemming Roosendaal. Aankomst te Dv (16:25): er wordt in de trein niets omgeroepen. Buiten op de CTA staat: Stoptrein naar Zl. De mensen die de trein IN komen vertellen ons tenslotte dat de trein niet verder rijdt en teruggaat naar Zl.
Na ruim een kwartier duikt er eindelijk een moedige NS'er op, die een hele kudde reizigers vertelt dat mensen voor de richting Ah via Apd-Zp moeten reizen. Rond die tijd reed er rond Zp al helemaal niks meer, maar dat zeiden ze er voor het gemak niet bij. Eerste trein ri. Apd zou om 17:14 gaan, drie kwartier later dus.
17:20, Stationsomroep Dv: "Wegens hevige sneeuwval rijden er tussen Dv en Apd geen treinen". Einde bericht. NS zet geen bussen in, oplossingen geven we niet, je zoekt het maar uit.
17:25, Stationsomroep Dv: "De Nederlandse Spoorwegen geven een negatief reisadvies af. Herhaling: De Nederlandse Spoorwegen geven een negatief reisadvies af. Wij adviseren U om naar huis te gaan". Kanoënd over de IJssel zeker.
Nou ken ik gelukkig het spoorwegnet vrij aardig dus ik had al vrij snel geschoten dat de enige manier om nog in Nm te komen via Zl-Amf-Ed was. 20min. later kwam er weer een stopper naar Zl, ik erin, te Zl staat op de CTA van spoor 1: IC naar Asd/Shl. Op het moment dat ik het perron oploop verandert de tekst in : Let op omroepbericht. 2 min. later de omroep: Wegens materieelgebrek zal de IC naar Amsterdam niet rijden. Eerstvolgende verbinding in de richting Amersfoort is de stoptrein van 18:51 op spoor 5. Half perron 1 in een DD-AR gepropt, 1 minuut later komt op spoor 1 de IC uit Groningen aanrijden die dus door had gemoeten ri. Amf. Wat nou materieelgebrek?
Nog steeds meldt geen enkele omroep hoe je nu moet reizen, en wat er nu eigenlijk wél rijdt.
Netjes gestopt bij iedere boom tussen Zl en Amf (en dat zijn er veel) en 100m voor Amf wordt omgeroepen dat de trein niet verder rijdt. Dat vermoeden had ik in Zl al, maar de treinleiding zelf blijkbaar nog niet. Iedereen eruit, Ut nog steeds onbereikbaar. Reizigers voor Gv/Rt wordt aangeraden over Asd te reizen. De infoborden in het station adviseren reizigers voor ZO Nederland om te reizen via Breda. Dat kon op dat moment ook al niet, maar dat zetten ze er natuurlijk niet bij. Stel je voor.
Nergens wordt ook maar op één enkele manier vermeld of en hoe je in de richting van Ah kunt komen. Via Ed natuurlijk maar dat staat nergens. Standaard vertrekspoor van die boemel is sp.1, maar daar staat de IC naar Enschede (!?) nog in de weg. Sta ik daar te wachten, zie ik op spoor 4 zo'n aftands plan V'tje (ok, 2 dan) aan komen tuffen. Dus ik denk: dat is de kippenboemel. Was hem natuurlijk ook, maar even omroepen/veranderen op de borden dat dat ding van spoor 4 vertrekt was denk ik teveel werk, dat moesten we zelf maar verzinnen.
15:30 op station Zwolle, 22:00 was ik thuis. Interesseert me niet, sfeertje was leuk, maar de informatievoorziening van de NS is echt![]()
![]()
. Als ik al kan bedenken dat je van Dv naar Ah via Zl-Amf-Ed moet, waarom de NS dan zelf niet!?
Zeg maar gewoon kut met peren. Overal in Nederland rijden de treinen weer (behalve die Syntus boemels die rond Zevenaar niet door de sneeuw kunnen), alle wissels deden het netjes, bomen waren weg, takken uit de bovenleiding, etc. Behalve natuurlijk weer op Enschede-Gronau, daar voelt waarschijnlijk niemand zich voor verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:24 schreef Avalanche.. het volgende:
[..]
Die samenwerking tussen Duitse en Nederlandse spoorwegen is inderaad nul komma nul.
De medewerkers zijn volgens mij allang blij als ze de verstoringen op een dag als gisteren een beetje bij kunnen houden qua veranderingen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:06 schreef hooibaal het volgende:
sfeertje was leuk, maar de informatievoorziening van de NS is echt![]()
![]()
. Als ik al kan bedenken dat je van Dv naar Ah via Zl-Amf-Ed moet, waarom de NS dan zelf niet!?
quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:06 schreef hooibaal het volgende:
Nog maar een reisverhaaltje dan (ik had 'm bijna in TRV geplaatst)
Volgens mij rijden er hier nog steeds geen bussen (vlakbij Oikos). En met de trein vanuit Glanerbrug zal morgenochtend dus ook wel niet gaan. Kan ik lekker op de fiets naar Enschedequote:Op zaterdag 26 november 2005 23:45 schreef MREn het volgende:
[..]
Zeg maar gewoon kut met peren. Overal in Nederland rijden de treinen weer (behalve die Syntus boemels die rond Zevenaar niet door de sneeuw kunnen), alle wissels deden het netjes, bomen waren weg, takken uit de bovenleiding, etc. Behalve natuurlijk weer op Enschede-Gronau, daar voelt waarschijnlijk niemand zich voor verantwoordelijk.
Allejezus, vrijdag om een uur of 12 wat takken het spoor op gelazerd tussen de Esmarke en Enschede, maar opruimen ho maar. Het is verdomme nog een diesel baanvak ook, dus er hangt ook niets in een bovenleiding.
Het Nederlandse ProRail is volgens mij verantwoordelijk voor het spoor, waar de Duitsers zorgen voor de treinen en de evt. businzet die prima mogelijk is (ben net nog van Oikos naar de schouwburg gefietst en weer terug over de busbaan, wilde prima), en NoRail is verantwoordelijk voor de omroep op Gbr en Ese, maar die heb ik nog nooit van mn leven gehoord.
Connexxion zou voor de reisinformatie dienst weer gaan rijden rond 15:30, maar dat was ook een leugen, terwijl het juist CXX is die naar de reisinformatiegroep wijst op hun eigen website. TT755 meldt alleen geen CXX bussen rond Arnhem en Deventer.
NOG niet?quote:Op zondag 27 november 2005 13:00 schreef Avalanche.. het volgende:
[..]
Volgens mij rijden er hier nog steeds geen bussen (vlakbij Oikos). En met de trein vanuit Glanerbrug zal morgenochtend dus ook wel niet gaan. Kan ik lekker op de fiets naar Enschede.
Nee, over het algemeen met de bus, maar als deze maar 2x in het uur rijd 's avonds, is het sneller om 10 minuten langer naar de trein te lopen en dan binnen 7 minuten op centraal te staan. Als ik een bus mis overdag en snel naar het station loop, haal ik die bus met de trein nog in.quote:Op zondag 27 november 2005 21:18 schreef Avalanche.. het volgende:
Ga je altijd met de trein vanuit Glanerbrug dan?
In de bus blijven zitten tot Hengelo, daar met de Syntus naar Zutphen en daar de trein naar Zwolle geen optie?quote:Op maandag 28 november 2005 10:33 schreef Avalanche.. het volgende:
![]()
Vanmorgen: geen treinverkeer mogelijk tussen Hengelo en Almelo. Op 't station in Enschede was het erg druk en daar kwamen geen treinen. Geen school voor mij dus (Zwolle).
Hoe kwam het? Wegen zijn toch weer redelijk begaanbaar?quote:MREn, met de bus was ook weer een heel gezeik vanmorgen. Het ritje naar het station duurde 3 kwartier en de bus was tot aan de laatste centimeter toe vol.
Lul er eens niet overheen en geef eens een bron/link van de stationsstatistieken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:16 schreef MREn het volgende:
[..]
In de bus blijven zitten tot Hengelo, daar met de Syntus naar Zutphen en daar de trein naar Zwolle geen optie?
[..]
Hoe kwam het? Wegen zijn toch weer redelijk begaanbaar?
Over bussen: vanaf 11 dec. gaan ze 6x per uur rijden in de spitsen, komt binnenkort vast wel iets over op de connexxion-site.
Nu die busbaan nog eens afmaken, scheelt me weer een stuk lopen
Als je daar een paar keer in hebt gezeten, vind je ook gewoon een schommelende rottrein met baggerklimaat...quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:33 schreef Brembo het volgende:
Volgens mij probeerd de NS het allemaal weer goed te maken van vrijdag. Kreeg in plaats van een dubbele Plan T / Plan V een heuse V-IRM VI. Man rijdt toch stukken beter, en past net op arnhem presikhaaf
.
Weet niet wie er zo leuk is bij de NS maar dat mogen ze vaker doen.
Niet direct bij de hand.. zijn niet zo erg publiekelijk.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:33 schreef trith het volgende:
MRen heb je nog meer bezoekers aantallen of cijfers van stations in NL?
Almere haalt er 33.500 met 170.000 inwoners. In Lelystad wonen zo'n 70.000 man, dus dat wordt al een 'maximum' van 14.000 reizigers.quote:
Het is geen top-zoveel lijstjequote:
Sja, geheugen is niet perfectquote:Op woensdag 30 november 2005 17:58 schreef Avalanche.. het volgende:
Dus Utrecht geen 260.000 per dag zoals je eerst zei.
Al moet ik zeggen dat de 1731 nu alweer zeker een jaar alleen DDAR-stammen rijdt...quote:Op zondag 4 december 2005 21:12 schreef Duvel het volgende:
En om mijn 1731ste post te vieren, hierbij een mooie foto van loc 1731:
[afbeelding]
Foto: Mark Olthof
Dit is immers de loc die sinds vrijdag 13 oktober 1995 het gemeentewapen van mijn geboortedorp draagt: Purmerend!
[afbeelding]
Tekening: NedRail1435
En nu op naar post 1732, hoewel ik niets met Zevenbergen heb...
Ik nog niet.... Zijn wel al in de journaals voorbijgekomen op TV dus zullen vast wel weldra volgen.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:09 schreef blup het volgende:
Iemand pics van de tvtjes op Haarlem - Maastricht traject?
Ja hoor.quote:Op woensdag 7 december 2005 00:09 schreef blup het volgende:
Iemand pics van de tvtjes op Haarlem - Maastricht traject?
Ik zie d'r zo echt niets bijzonders aan! Weet wel dat er zo'n logotje op de zijkant zat. Was in deze trein niet alleen reisinfo te zien op de schermen?quote:Op woensdag 7 december 2005 15:35 schreef Alexxxxx het volgende:
Wel een foto van de vorige proeftrein gemaakt met schermpjes, helaas niet van binnen (had zelf een trein te halen)
[afbeelding]
ik weet allene dat er een i-pictogram op de zijkant stond (helaas op de foto slecht te zien) , dus ik ga er van uit alleen reisinfo ja.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zie d'r zo echt niets bijzonders aan! Weet wel dat er zo'n logotje op de zijkant zat. Was in deze trein niet alleen reisinfo te zien op de schermen?
Leeuwarden Achter de Hoven wordt wel nog gebruikt, volgens mij stoppen er een paar treinen per dag voor personeel van de melkfabriek.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik woon daar vlakbij, en het vreemde is dus dat daar wel een perron ligt, maar verder niks, geen borden helemaal niks... trein stopt er ook nooit...
Misschien een 'station' van vroeger?
dat zei ik jaquote:Op donderdag 8 december 2005 17:10 schreef mdeen het volgende:
[..]
Leeuwarden Achter de Hoven wordt wel nog gebruikt, volgens mij stoppen er een paar treinen per dag voor personeel van de melkfabriek.
Zo wat een fijne bende weer! En ook leuk dat ze die bovenleidingportalen hebben gerooid. Ik wens Joske veel plezier met opruimen...quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:00 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zou me niets verbazen als ik hier zondag niet door heen kan.
Gelukkig is om via Tilburg voor 3600-reizigers in het weekend niet eens langer dan via Den Bosch.
Het schijnt trouwens dat diverse werkzaamheden die gepland stonden voor aankomend weekend niet doorgaan omdat prorail prioriteit geeft aan het herstellen van de drukke verbinding Ehv-Ht.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo wat een fijne bende weer! En ook leuk dat ze die bovenleidingportalen hebben gerooid. Ik wens Joske veel plezier met opruimen...
Dat van die werkzaamheden kan ik me wel voorstellen. Er moet hier flink wat werk worden verricht.quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Het schijnt trouwens dat diverse werkzaamheden die gepland stonden voor aankomend weekend niet doorgaan omdat prorail prioriteit geeft aan het herstellen van de drukke verbinding Ehv-Ht.
Een paar medewerkers van een railinfrabedrijf zijn trouwens gewond geraakt door rondvliegende onderdelen bij dit ongeluk (ze waren toevallig aan het werk in de buurt).
U heeft er voor gestudeerd?quote:Op vrijdag 9 december 2005 11:40 schreef Duvel het volgende:
Overigens denk ik dat het spoor op de voorgrond niet meer aan de eisen voor veilige berijdbaarheid voldoet.
Neen, er wordt al genoeg gezeken op dit bedrijf terwijl ze me (vrijwel) altijd brengen waar ik zijn moet.quote:
Ja, die kennis komt hier goed van pas!quote:
quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Studeer je verkeerskunde ofzo ?
Ik wel namelijk, wil de kant van het OV opgaan, dus misschien zit ik later wel bij ProRail :p
en wat is je conclusie?? de trein brengt je altijd waar je moet zijn zei je....ik moet van Nijmegen naar Delft, en elke keer is er wel iets mis, of ik moet met de bus naar Tilburg, of spoorwerkzaamhedenquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:03 schreef JDude het volgende:
[..]
Vanaf februari afstuderen bij NS Reizigers... over concurrentie tussen auto en trein
Conclusie?quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:50 schreef funkmaster het volgende:
en wat is je conclusie?? de trein brengt je altijd waar je moet zijn zei je....ik moet van Nijmegen naar Delft, en elke keer is er wel iets mis, of ik moet met de bus naar Tilburg, of spoorwerkzaamheden![]()
--> normaal duurt de reis 2 uur, nou geloof me hij duurt altijd minimaal 2,5 uur en met de auto doe ik er 1 uur en een kwartier op (normaal rijden)
OV mogen ze houden --> 60 euro p/maand, lekker bezine in die automan als het sneeuwt valt in nederland meteen het hele treinverkeer plat :
, dat is in onze buurlanden wel anders!
(dit is geen anti-trein post, maar anti NS) --> treinen zijn super relaxed![]()
haha, nee je hebt ook gelijk hoor...als er geen fatsoelijke parkergelegenheden zijn is de trein de uitkomst, maar ik kan op beide lokaties prima parkeren en ik woon op beide plekken relatief ver van het station...dus voor mij is het gewoon niet echt een optiequote:Op vrijdag 9 december 2005 15:58 schreef JDude het volgende:
[..]
Conclusie?Ik moet nog beginnen
En tja, die reistijden. Ik moet straks dagelijks van Breda naar hartje Rotterdam. No way dat ik er dan met de auto sneller ben.
Spoorwerkzaamheden en sneeuwval hebben beide vrij weinig met NSR te maken
(dit is geen anti-auto-post trouwens hoor, auto's zijn relaxed)
Zeker waarquote:Op vrijdag 9 december 2005 16:02 schreef funkmaster het volgende:
haha, nee je hebt ook gelijk hoor...als er geen fatsoelijke parkergelegenheden zijn is de trein de uitkomst, maar ik kan op beide lokaties prima parkeren en ik woon op beide plekken relatief ver van het station...dus voor mij is het gewoon niet echt een optie![]()
en de hoofdreden is dat ik autorijden heerlijk vind, zelf de controle enzo![]()
maar ieder z'n ding!
Ik weet niet of je dat moet willen hoor!quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Studeer je verkeerskunde ofzo ?
Ik wel namelijk, wil de kant van het OV opgaan, dus misschien zit ik later wel bij ProRail :p
Nee hoor, gammel, oud, krottig en rokend SM'90 en ICM wordt ingeruild voor het soepellopende, stille, gloednieuwe en uiterst comfortable mat '64quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Serieus?
Damn wat komt er voor in de plaats op Emmen - Zwolle vv ? Toch niet die irritante Regiorunners?
Ach, om de zoveel tijd duikt het mogelijke plan weer op om IRM in te gaan zetten als in de noordoost, maar gelukkig wordt dat nogaltijd afgehouden wegens het feit dat de klanten aan wie veel verdiend wordt (lange, snelle trajecten), eerder weg gaan bij gebrek aan comfort.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:53 schreef Zug-Chef het volgende:
hehe die er dus op zich al reden af en toe...
Zolang ze die Koplopers maar laten rijden tot aan Leeuwarden ben ik tevreden
quote:Laatste stoomtreinen op dood spoor
PEKING - China heeft gisteren in Binnen-Mongolië de laatste stoomlocomotieven buiten bedrijf gesteld.
China bouwde in 1986 de laatste stoomlocomotieven.
De 27 stoommachines stopten op het station van Jitong, op de dunbevolkte steppe. ,,Stoommachines waren aanvankelijk een belangrijk symbool van de moderne industrialisatie, maar ze werden onherroepelijk vervangen door machines met een moderne verbrandingsmotors zei een woordvoerder van de Chinese spoorwegen.
China bouwde in 1986 de laatste stoomlocomotieven. Het allereerste exemplaar werd in 1804 gebouwd door de Britse ingenieur Richard Trevithick. China gebruikt de afgedankte machines de komende jaren om toeristen naar het afgelegen gebied te lokken. De spoorlijn in Binnen-Mongolië kwam in 1996 gereed en loopt 1200 kilometer over de steppe.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 10 december 2005 16:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Ach, om de zoveel tijd duikt het mogelijke plan weer op om IRM in te gaan zetten als in de noordoost, maar gelukkig wordt dat nogaltijd afgehouden wegens het feit dat de klanten aan wie veel verdiend wordt (lange, snelle trajecten), eerder weg gaan bij gebrek aan comfort.
Ja, dat kan goed.quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:03 schreef Alexxxxx het volgende:
De extra lange dubbeldekker reed destijds toch tussen Grunn en Den Haag?
[afbeelding]
En hier een dubbeldekker in Leeuwarden
Dat kan wel hoor. Geen idee waar je die info vandaan hebt?quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:07 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, dat kan goed.
Er komt ook regelmatig wel een dubbeldekker in Groningen, maar er kan dus niet intensief gebruik worden gemaakt van een dubbeldekker. Ze kunnen elkaar dus niet kruisen.
Ik denk vooral omdat die weinig flexibel zijn. Met een dooie loc kun je niets meer, als je dezelfde trein met gekoppelde treinstellen rijdt, kunnen de andere stellen het defecte stel over het algemeen prima meenemen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik snap zoiezo niet waarom er zo weinig rijtuig-treinen rijden in Nederland. Overal moet het een treinstel zijn, terwijl de meest comfortabele treinen toch de IC's zijn tussen Haarlem en t zuiden...
Ja ok, alleen dan kunnen ze altijd nog een stuurstandrijtuig er in verwerken. Volgens mij gebeurd dat ook al op Haarlem - Heerlen/Maastricht. Heb je geen dooie lok meer en kan je dus gewoon trek/duwen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk vooral omdat die weinig flexibel zijn. Met een dooie loc kun je niets meer, als je dezelfde trein met gekoppelde treinstellen rijdt, kunnen de andere stellen het defecte stel over het algemeen prima meenemen.
Ik heb het meerdere malen gehoord, alleen niet het exacte probleem gehoord.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat kan wel hoor. Geen idee waar je die info vandaan hebt?
In Groningen (en Leeuwarden) komt omloop matig geen dubbeldekker. Maar ze vallen net zo binnen profiel vrije ruimte als elke andere trein, anders mag je namelijk niet de baan op met zo'n stel.
Dat er geen irm rijdt op de Noordoost is puur een gevolg van economische en planmatige redenen, heeft niets te maken met profielproblemen o.i.d.quote:Op zaterdag 10 december 2005 23:00 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik heb het meerdere malen gehoord, alleen niet het exacte probleem gehoord.
Het lag niet aan de dubbeldekker zelf, maar meer aan de bouw van het spoor. Daar was ergens een fout in geslopen dat de vrije ruimte kleiner is geworden dat de koploper er door kan, maar dubbeldekker niet tegelijk met zn 2'en ofzo.
Ja, dat klopt, maar wat ik bedoelde was als de loc naar de klote was.quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja ok, alleen dan kunnen ze altijd nog een stuurstandrijtuig er in verwerken. Volgens mij gebeurd dat ook al op Haarlem - Heerlen/Maastricht. Heb je geen dooie lok meer en kan je dus gewoon trek/duwen.
Ik vind dat eigenlijk behoorlijk ruk. Als je in Nederland de stoptrein mist, kan je gewoon met een IC zonder gezeik. Vervelend volk betaald sowieso niet, of komt in de 1e klas ruimte staan om 'rustig' te kunnen bellen omdat het zo'n herrie is in de 1e klas.quote:Ik weet niet of je bekend bent met het duitse treinensysteem? Maar ik vind persoonlijk het daar erg goed geregeld.
Je hebt er regionale treinen die onderverdeeld zijn in stoptreinen (RB) en sneltreinen (RE). Deze zijn voor iedereen toegankelijk. Daarna heb je de lange afstands treinen (IC en EC). Hier moet je toeslag voor betalen, zo hou je toch een bepaalde groep mensen buiten. Misschien handig om de wat vervelendere treinpassagiers buiten deze kwaliteitstreinen te houden. Tot slot natuurlijk de hogesnelheidstreinen (ICE en gedeeltelijk Thalys), waar je ook toeslag moet betalen.
Als je tussen twee stations een stopper en een IC hebt rijden, is het in vrijwel alle gevallen (tenzij stopper onderweg door IC gepasseerd wordt, bv. tussen Utrecht en Den Bosch) het snelst om de eerst vertrekkende trein te nemen. Als je dan nog rekening moet houden met stoptrein/ic-kaartje is het einde zoek denk ik.quote:Zou dit niet iets zijn voor Nederland, dus met name het verschil tussen de regionale treinen / lange afstands treinen en wel of geen toeslag (in Nederland bijvoorbeeld door de regionale treinen iets goedkoper te maken)
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11quote:Op zondag 11 december 2005 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Start jij het volgende deel MREn?kun je in de sluitpost meteen een link naar het volgende deel zetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |