Shit, had ik toch niet naar Maastricht moeten gaan vandaag!quote:Undersyk oarsaak treinûngelok, 8-10-2005
De trein skeat tsjin in stjitblok De oarsaak fan it treinûngelok sneon op it stasjon yn Ljouwert leit neffens de plysje yn in technysk mankemint oan de trein. Wat der krekt mis is wurdt noch ûndersocht. By it ûngelok binne fiif ynsittenden ferwûne rekke, fjouwer fan har moasten nei it sikehûs.
De intercity Swolle-Ljouwert ried sneon mei te folle gong it stasjon yn en fleach dêrby tsjin in stjitblok. It blok skeat troch de klap in meter fan syn plak, it perron waard net rekke.
Bron: Omrop Fryslân
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Nog een vertaling nodig?
Dubbelpost!quote:
"gasten"quote:Op zondag 9 oktober 2005 00:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
knappe jongen die daaruit weet te wissen waar die gasten heengeweest zijn. 't moet te doen zijn
Kaartje Roosendaal Grens tot Antwerpen erbij kopen. 't Kan zijn dat je kinderkorting krijgt op je internationale ticket als je 25-min bent!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:16 schreef TheHolyOne het volgende:
Weet iemand zeker of de OV-jaarkaart geledid is in de beneluxtrein van Rotterdam naar Antwerpen? Zoja, moet je dan een kaartje kopen vanaf Roosendaal naar Antwerpen of is het hele traject dan gratis?
26-, ofwel t/m 25jrquote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kaartje Roosendaal Grens tot Antwerpen erbij kopen. 't Kan zijn dat je kinderkorting krijgt op je internationale ticket als je 25-min bent!
Gratis kan trouwens wel de bus van Breda naar Hulst (Zeeuws Vlaanderen), die rijdt via Antwerpen, en daar is je Studenten OV (want dat zul je wel bedoelen met OV-jaarkaart) ook geldig.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:16 schreef TheHolyOne het volgende:
Weet iemand zeker of de OV-jaarkaart geledid is in de beneluxtrein van Rotterdam naar Antwerpen? Zoja, moet je dan een kaartje kopen vanaf Roosendaal naar Antwerpen of is het hele traject dan gratis?
Goede tip!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 02:56 schreef MREn het volgende:
[..]
Gratis kan trouwens wel de bus van Breda naar Hulst (Zeeuws Vlaanderen), die rijdt via Antwerpen, en daar is je Studenten OV (want dat zul je wel bedoelen met OV-jaarkaart) ook geldig.
Nou, gokje dan maar op de toer van Duvel:quote:Op zondag 9 oktober 2005 00:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
knappe jongen die daaruit weet te wissen waar die gasten heengeweest zijn. 't moet te doen zijn
Er zitten twee min of meer correcte stukken in.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, gokje dan maar op de toer van Duvel:
Oss-Den Bosch-Amsterdam-Hoorn-Alkmaar-Den Haag-Tilburg-Oss.
Hoever zit ik ernaast?
En die plaats je in dit topic omdat...?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
De waalbrug in Nijmegen, zoals deze er augustus 2003 bij lag.
ik vermoed omdat het een spoorbrug isquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En die plaats je in dit topic omdat...?
Ahzo.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 22:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik vermoed omdat het een spoorbrug is
Ik ben niet bekend met de situatie ter plekke, maar is dat S-bord wat je op de foto's ziet het S-bord van het station wat Alexxxxx bedoeld? Dan is het inderdaad een behoorlijk eind!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja klopt achter de hoven inderdaad, woon daar zo'n 10 meter vandaan...
Die treinen rijden daar vrij hard nog ja, volgens mij geldt die langzame binnenkomst in grote steden niet voor NoordNed...
edit:
las er over heen, maar tot aan het station ?? Dat is een kwartier lopen vanaf die spoorwegovergang. Moet me een rotgang gweest zijn dan![]()
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja klopt achter de hoven inderdaad, woon daar zo'n 10 meter vandaan...
Die treinen rijden daar vrij hard nog ja, volgens mij geldt die langzame binnenkomst in grote steden niet voor NoordNed...
edit:
las er over heen, maar tot aan het station ?? Dat is een kwartier lopen vanaf die spoorwegovergang. Moet me een rotgang gweest zijn dan![]()
Voor zover ik heb begrepen is het al een tijd geleden besloten op het hoogste niveau binnen NSR. Hoofdreden is inderdaad de punctualiteit. Alleen met het sluiten van de doorloopkoppen verbeter je niet zomaar 123 de punctualiteit. Daarnaast bleken veel reizigers geen gebruik te maken van de doorloopkop, omdat ze het simpelweg niet wisten. Dan wordt het te duur voor onderhoud.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:25 schreef Zug-Chef het volgende:
ik las al zoiets, wat is de diepere betekenis erachter dan? gewoon tijdwinst, of zit het meer in de richting van zwart rijden ?
Dan moet je niet op het perron gaan staanquote:Op zondag 30 oktober 2005 17:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Ghe, tja je kan er mooie fotos schieten, maar na 3x heb je het wel gezien, alleen maar Koplopers![]()
Ik dacht dat dat pas in december 2006 plaats ging vinden?quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe zit het trouwens met de nieuwe dienstregeling, schijnt dat deze helemaal omgegooit gaat worden?
Ja, dan moet -eindelijk- de 00/30 symmetrie komen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat pas in december 2006 plaats ging vinden?
Ach, het is wel een gezellig dorp op zich, ik kan me er altijd goed vermaken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb er drie jaar op school gezeten, terwijl ik in de buurt van Leeuwarden woon...
Nou ja, met een beetje mazzel komt de Utrechtboog nog gelijk in dienst met de viersporigheid Utrecht - Amsterdam.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:11 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, dan moet -eindelijk- de 00/30 symmetrie komen.
Een van de wijzigingen per dec05 zou zijn dat de 3500 Ehv-Shl gaat rijden, maar dat gaat wegens gepruts van Bombardier aan de Utrechtboog niet door. (alles ligt er, alleen nog geen officieel testrapport)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |