De verwachting is dat de papierrommel in het voorjaar '06 afgehandeld is.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nou ja, met een beetje mazzel komt de Utrechtboog nog gelijk in dienst met de viersporigheid Utrecht - Amsterdam.
Ja, daar komt het ruwweg op neer. Maar voor NL zelf geen zak uit hoe die symmetrie ligt natuurlijk, maar 00/30-symmetrie zorgt wel voor betere aansluitingen met buitenlandse treinen.quote:Wat houdt die 00/30 symmetrie in? Dat alle treinen op de grote stations op .00 en .30 vertrekken? Ze willen toch ook de intercity's gaan knippen in kortere stukken? Ik ben niet echt een warm voorstander...
Ik word niet echt blij van dit vooruitzicht... Wat is er nou mooier dan in Haarlem in een IC stappen en in één ruk door te rijden naar Maastricht. Ik heb het idee dat ze een beetje aan het experimenteren zijn. Overigens loopt er volgens mij wel al een verzwaringsproject voor de onderstations.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:59 schreef Carport het volgende:
Daarbij wil de NS maar twee treintypes: stoptreinen en (veredelde) sneltreinen. Dat zal veelal betekenen dat reizen tussen de grote steden langer gaat duren, de huidige intercity's zullen vaker gaan stoppen. Dat kan zowel positief als negatief uitvallen voor een station: het kan zijn dat je een overstapvrije verbinding gaat krijgen met een ander station, maar het kan ook betekenen dat een station gedegradeerd wordt tot stoptreinstation.
Detail hierbij is wel dat er (waarschijnlijk) meer verbindingen komen. Huidige halfuursdiensten kunnen dan iets makkelijker kwartiersdiensten worden. In hoeverre dit wordt doorgevoerd weet ik ook niet.
Denk niet dat de NS aan het huidige spoorplan 70 gaat slopen, dus de 9 intercity diensten. Denk de NS gewoon wil verzorgen dat veel verkeer niet over de grote stations gaat ,maar het idee van duivendrecht, ipv amsterdam centraal.quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik word niet echt blij van dit vooruitzicht... Wat is er nou mooier dan in Haarlem in een IC stappen en in één ruk door te rijden naar Maastricht. Ik heb het idee dat ze een beetje aan het experimenteren zijn. Overigens loopt er volgens mij wel al een verzwaringsproject voor de onderstations.
Dat gaat je op de drukke lijnen in het westen wel lukken, sterker: dat staat te gebeuren met randstadrail, hetgeen nu al in volle hevigheid aangelegd wordt.quote:Op donderdag 3 november 2005 01:00 schreef Brembo het volgende:
Maar ik dacht de NS in 2015+ gewoon een metrostelsel willen invoeren, dat er gewoon om de zoveel minuut een trein komt. In de spits vaker dan buiten de spits. Maar ik weet niet hoe het daar mee staat.
Randstadrail dat wordt ook echt metro/tram. Alle perrons worden aangepast, en het spoor wordt straks ook niet beheerd door ProRail maar door Randstadrail zelf. Daarnaast gaan ze over op 750V i.p.v. 1500V.quote:Op donderdag 3 november 2005 06:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat gaat je op de drukke lijnen in het westen wel lukken, sterker: dat staat te gebeuren met randstadrail, hetgeen nu al in volle hevigheid aangelegd wordt.
Dit trouwens niet vanwege veiligheid, maar wegens het gewicht aan trafo's dat meegesleurd zou moeten worden in een relatief licht voertuig.quote:Op donderdag 3 november 2005 08:39 schreef Duvel het volgende:
Daarnaast gaan ze over op 750V i.p.v. 1500V.
Nou ja, je kunt op zich wel een downchopper inbouwen, transformatoren doen niet zoveel met gelijkspanning. Als je trouwens niets zou doen, zou je de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn op 1500V hebben, het Rotterdamse metronet op 750V en het Haagse tramnet op 600V. Dus hebben ze er maar voor gekozen om de 1500V de deur uit te doen. Dat wordt nog een leuke klus!quote:Op donderdag 3 november 2005 09:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Dit trouwens niet vanwege veiligheid, maar wegens het gewicht aan trafo's dat meegesleurd zou moeten worden in een relatief licht voertuig.
(en wegens compatibiliteit met de tramnetten van Den Haag en Rotterdam natuurlijk)
Ja, sorry, dat wist ik niet toen ik dat schreef hoor.quote:
Sowieso is een ongeluk geen 'vermaak' toch...Zeker niet als er al gewonden bij gevallen zijn...quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, sorry, dat wist ik niet toen ik dat schreef hoor.
Je kunt ook vraagtekens zetten bij het groot aantal verkeersdeelnemers dat tegenwoordig niet meer in staat schijnt te zijn de betekenis van een slagboom of een rood licht correct te interpreteren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:31 schreef JMT het volgende:
[..]
Sowieso is een ongeluk geen 'vermaak' toch...Zeker niet als er al gewonden bij gevallen zijn...
aah vandaar dat ik er nooit meer door kon lopen..quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:02 schreef ImPrEzA het volgende:
Het is zover... vanaf morgen zijn de doorloopkoppen in de ICM-stellen officieel buiten gebruik. Al de hele week schijnt er nauwelijks nog te worden verbonden, morgen is het dus definitief voorbij. Zonde, erg zonde...
hij is een paar uur zwaar gewond geweest, maar daarna overleden. Heb op een ander forum een van zn nabestaanden zien posten, lijkt me wel een redelijk betrouwbare bronquote:Op zaterdag 5 november 2005 21:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
even voor de duidelijkheid, de chauffeur van de truck is zwaargewond, niet overleden! een wonder als ik de truck zo zie, het motorblok ligt bijna 100 meter verderop en van de cabina lijkt ook niet veel over te zijn.
quote:De NS bedankt in een krantenadvertentie inwoners en hulpverleners in Wijhe voor kordaat optreden bij het treinongeval van afgelopen donderdag. Dankzij hen zijn alle gewonden en reizigers goed opgevangen.
Bij het ongeval boorde een intercity zich op een overweg in een vrachtwagen. De chauffeur van de vrachtwagen overleed later aan zijn verwondingen, de treinmachinist raakte zwaargewond en ook ongeveer dertig passagiers liepen verwondingen op. Het treinverkeer tussen Zwolle en Deventer blijft tot in de loop van zondag gestremd. In plaats van treinen rijden er bussen tussen Zwolle en Deventer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |