De verwachting is dat de papierrommel in het voorjaar '06 afgehandeld is.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nou ja, met een beetje mazzel komt de Utrechtboog nog gelijk in dienst met de viersporigheid Utrecht - Amsterdam.
Ja, daar komt het ruwweg op neer. Maar voor NL zelf geen zak uit hoe die symmetrie ligt natuurlijk, maar 00/30-symmetrie zorgt wel voor betere aansluitingen met buitenlandse treinen.quote:Wat houdt die 00/30 symmetrie in? Dat alle treinen op de grote stations op .00 en .30 vertrekken? Ze willen toch ook de intercity's gaan knippen in kortere stukken? Ik ben niet echt een warm voorstander...
Ik word niet echt blij van dit vooruitzicht... Wat is er nou mooier dan in Haarlem in een IC stappen en in één ruk door te rijden naar Maastricht. Ik heb het idee dat ze een beetje aan het experimenteren zijn. Overigens loopt er volgens mij wel al een verzwaringsproject voor de onderstations.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:59 schreef Carport het volgende:
Daarbij wil de NS maar twee treintypes: stoptreinen en (veredelde) sneltreinen. Dat zal veelal betekenen dat reizen tussen de grote steden langer gaat duren, de huidige intercity's zullen vaker gaan stoppen. Dat kan zowel positief als negatief uitvallen voor een station: het kan zijn dat je een overstapvrije verbinding gaat krijgen met een ander station, maar het kan ook betekenen dat een station gedegradeerd wordt tot stoptreinstation.
Detail hierbij is wel dat er (waarschijnlijk) meer verbindingen komen. Huidige halfuursdiensten kunnen dan iets makkelijker kwartiersdiensten worden. In hoeverre dit wordt doorgevoerd weet ik ook niet.
Denk niet dat de NS aan het huidige spoorplan 70 gaat slopen, dus de 9 intercity diensten. Denk de NS gewoon wil verzorgen dat veel verkeer niet over de grote stations gaat ,maar het idee van duivendrecht, ipv amsterdam centraal.quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik word niet echt blij van dit vooruitzicht... Wat is er nou mooier dan in Haarlem in een IC stappen en in één ruk door te rijden naar Maastricht. Ik heb het idee dat ze een beetje aan het experimenteren zijn. Overigens loopt er volgens mij wel al een verzwaringsproject voor de onderstations.
Dat gaat je op de drukke lijnen in het westen wel lukken, sterker: dat staat te gebeuren met randstadrail, hetgeen nu al in volle hevigheid aangelegd wordt.quote:Op donderdag 3 november 2005 01:00 schreef Brembo het volgende:
Maar ik dacht de NS in 2015+ gewoon een metrostelsel willen invoeren, dat er gewoon om de zoveel minuut een trein komt. In de spits vaker dan buiten de spits. Maar ik weet niet hoe het daar mee staat.
Randstadrail dat wordt ook echt metro/tram. Alle perrons worden aangepast, en het spoor wordt straks ook niet beheerd door ProRail maar door Randstadrail zelf. Daarnaast gaan ze over op 750V i.p.v. 1500V.quote:Op donderdag 3 november 2005 06:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat gaat je op de drukke lijnen in het westen wel lukken, sterker: dat staat te gebeuren met randstadrail, hetgeen nu al in volle hevigheid aangelegd wordt.
Dit trouwens niet vanwege veiligheid, maar wegens het gewicht aan trafo's dat meegesleurd zou moeten worden in een relatief licht voertuig.quote:Op donderdag 3 november 2005 08:39 schreef Duvel het volgende:
Daarnaast gaan ze over op 750V i.p.v. 1500V.
Nou ja, je kunt op zich wel een downchopper inbouwen, transformatoren doen niet zoveel met gelijkspanning. Als je trouwens niets zou doen, zou je de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn op 1500V hebben, het Rotterdamse metronet op 750V en het Haagse tramnet op 600V. Dus hebben ze er maar voor gekozen om de 1500V de deur uit te doen. Dat wordt nog een leuke klus!quote:Op donderdag 3 november 2005 09:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Dit trouwens niet vanwege veiligheid, maar wegens het gewicht aan trafo's dat meegesleurd zou moeten worden in een relatief licht voertuig.
(en wegens compatibiliteit met de tramnetten van Den Haag en Rotterdam natuurlijk)
Ja, sorry, dat wist ik niet toen ik dat schreef hoor.quote:
Sowieso is een ongeluk geen 'vermaak' toch...Zeker niet als er al gewonden bij gevallen zijn...quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, sorry, dat wist ik niet toen ik dat schreef hoor.
Je kunt ook vraagtekens zetten bij het groot aantal verkeersdeelnemers dat tegenwoordig niet meer in staat schijnt te zijn de betekenis van een slagboom of een rood licht correct te interpreteren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:31 schreef JMT het volgende:
[..]
Sowieso is een ongeluk geen 'vermaak' toch...Zeker niet als er al gewonden bij gevallen zijn...
aah vandaar dat ik er nooit meer door kon lopen..quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:02 schreef ImPrEzA het volgende:
Het is zover... vanaf morgen zijn de doorloopkoppen in de ICM-stellen officieel buiten gebruik. Al de hele week schijnt er nauwelijks nog te worden verbonden, morgen is het dus definitief voorbij. Zonde, erg zonde...
hij is een paar uur zwaar gewond geweest, maar daarna overleden. Heb op een ander forum een van zn nabestaanden zien posten, lijkt me wel een redelijk betrouwbare bronquote:Op zaterdag 5 november 2005 21:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
even voor de duidelijkheid, de chauffeur van de truck is zwaargewond, niet overleden! een wonder als ik de truck zo zie, het motorblok ligt bijna 100 meter verderop en van de cabina lijkt ook niet veel over te zijn.
quote:De NS bedankt in een krantenadvertentie inwoners en hulpverleners in Wijhe voor kordaat optreden bij het treinongeval van afgelopen donderdag. Dankzij hen zijn alle gewonden en reizigers goed opgevangen.
Bij het ongeval boorde een intercity zich op een overweg in een vrachtwagen. De chauffeur van de vrachtwagen overleed later aan zijn verwondingen, de treinmachinist raakte zwaargewond en ook ongeveer dertig passagiers liepen verwondingen op. Het treinverkeer tussen Zwolle en Deventer blijft tot in de loop van zondag gestremd. In plaats van treinen rijden er bussen tussen Zwolle en Deventer.
Bedankt, hier doe je vast wel wat mensen een plezier mee!quote:Op maandag 14 november 2005 15:39 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie net pas dat in een ander topic werd verzocht om deze foto's ook hier even neer te zetten.
Afkomstig van Paul Verhoeven's set voor 'Zwartboek'.
Trein
[afbeelding]
en inzittenden
[afbeelding]
Nou ik kan er zo een stuk opnoemen waar dus echt nooit ene hond staat en dat wel 2 stations, terwijl het in Lelystad dan toch wel een stuk drukker is normaliter, neem een voorbeeld aan Santpoort Noord en Santpoort Zuidquote:Op maandag 21 november 2005 18:59 schreef the_disheaver het volgende:
Beetje onzinnige reden. Elke dorp moet gewoon bereikbaar zijn met het OV. Of steden een extra station moet hebben lijjkt me ene economische haalbaarheidsstudie belangrijker dan een 30.000 inwoners regel. Lelystand (70.000) zou misschien officiel een 2de moeten krijgen, belangrijk is of het ook van belang is.
Groningen (180.000) heeft 2 stations, waar ze 'officiel' dus blijkbaar 6 moeten hebben. Onzin naar mijn mening, een beetje fietsen is ook geen ramp.
Ow, we krijgen station euroborg er straks nog bij...
Hoe kun je dat nou vergelijken met Lelystad zeg?quote:Op maandag 21 november 2005 19:06 schreef Smaakpolitie het volgende:
[..]
Nou ik kan er zo een stuk opnoemen waar dus echt nooit ene hond staat en dat wel 2 stations, terwijl het in Lelystad dan toch wel een stuk drukker is normaliter, neem een voorbeeld aan Santpoort Noord en Santpoort Zuiden daar tussen zit na 100 meter nog ergens het station genaamd Driehuis
. En zo kan ik er nog wel tig opnoemen.
![]()
Waarom zou dat niet kunne, qua NS stations?quote:Op maandag 21 november 2005 19:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou vergelijken met Lelystad zeg?
Ach, onzin. Als voor/natransport in orde is, is er niets aan de hand.quote:Op maandag 21 november 2005 18:45 schreef Smaakpolitie het volgende:
Per 30.000 inwoners hoort er een station te zijn, Lelystad heeft er nog steeds maar één, ik moet altijd kapot ver om bij het station te komen, wanneer komt er nou eens één bij in Lelystad?
!
Hier word ik niet vrolijk van.![]()
Airco = dichte ramen, dus een gestroomlijnder buitenprofiel betekent een stuk minder herrie binnen, zelfs met gesloten ramen.quote:Op maandag 21 november 2005 17:48 schreef Erosjuhhh het volgende:
zonde van die ramen dat ze dichtgaan vond het zo heerlijk dat kabaal en de koeling.. al is airco ook positief!
Doorloopkoppen was bij ICMquote:Op maandag 21 november 2005 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
en toch vind ik het erg jammer van de ICRm, de doorloopkop is/was een uniek iets, geen enkele trein heeft zoiets.
vond de herrie juist lekkerquote:Op maandag 21 november 2005 19:37 schreef MREn het volgende:
[..]
Airco = dichte ramen, dus een gestroomlijnder buitenprofiel betekent een stuk minder herrie binnen, zelfs met gesloten ramen.
Airco is natuurlijk altijd prima, in ICRm werkt het in ieder geval wel goed, terwijl in IRM de airco nog wel eens in standje diepvries wil staan.
Bron: www.rtvnoord.nlquote:GRONINGEN - De gele treinen van Noordned krijgen eind dit jaar het logo en de naam van Arriva.
Dat gebeurt met ingang van de nieuwe treinconcessie, die op 11 december ingaat. et is de bedoeling dat de gele Arriva-treinen nog twee jaar in de provincie te zien zijn.
Vanaf oktober volgend jaar worden ze stuk voor stuk vervangen door een nieuw type rode treinstellen.
Glanerbrugquote:Op maandag 21 november 2005 21:41 schreef spoorkeerl het volgende:
Enschede heeft geen 4 stations maar 3 stuks
Enschede
Enschede Drienerlo
Enschede de eschmarke
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |