De Eschmarke ligt op de lijn Enschede-Gronau-Munster/Dortmund, net als Glanerbrug.quote:Op maandag 21 november 2005 23:06 schreef Erosjuhhh het volgende:
de eschmarke? wtf? waar ligt dat? nog nooit langs gereden.
Hmm...al die gele zouden eerst groen worden. Na 1tje vergroend te hebben zagen ze er maar van af. En nu rood?quote:
Wel een NS medewerkers wedstrijd waar teams diverse 'dingen' met treinen moesten doen (koppelen maar ook wielas duwen....en idd pomptrein rijden....)quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
het enige wat bij mij naar binnen schiet is de pompwagen wedstrijdjes waarbij veenman zelf ook meedeed
Die zijn er: Enschede 16.000 per dag, Apeldoorn 18.000 per dag, Utrecht 260.000 per dag om er maar eens een paar te noemen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:35 schreef trith het volgende:
zijn er cijfers bekend over bezoekers van stations, of is dat concurrentiegevoelige info???
Geen idee of ze wel eens spoor-aan-spoor hebben geracet, maar IRM kan binnen 65sec. 125 rijden meen ik.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
MREn, treinkenner, zijn er ooit in wedstrijdverband competities gehouden tussen treinen? 100 meter sprint, driftchallenge of ander soortgelijk evenement?
Volgens mij bedoel je nu de Sprinter/SGM :-)quote:Op dinsdag 22 november 2005 01:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Geen idee of ze wel eens spoor-aan-spoor hebben geracet, maar IRM kan binnen 65sec. 125 rijden meen ik.
Zoetermeer heeft toch een behoorlijk busnetwerk hoor. Er zijn sowieso al een stuk of 5-10 bussen die alleen rondjes rijden in Zoetermeer. Daarbij komen dan nog de doorgaande lijnen. Een zoekopdracht bij Connexxion levert me toch al gauw zo'n 30 verschillende lijnen op!quote:Op maandag 21 november 2005 19:34 schreef MREn het volgende:
[..]
Het is maar net de keuze die je maakt, Zoetermeer heeft iets van 10 stations, met (dus) geen bussen. Zo zal een stad met weinig stations een beter onderliggend busnet hebben.
Hoe moeilijk is lezen nu? Er staat dat het huidige materieel Arriva-opschriften krijgt en dat de nieuwe stellen rood worden. Hoe jij daaruit opmaakt dat het huidige materieel rood wordt is me een raadsel. Overigens is er geen sprake van geweest dat alle stellen groen zouden worden.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:58 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hmm...al die gele zouden eerst groen worden. Na 1tje vergroend te hebben zagen ze er maar van af. En nu rood?
Dat zijn toch de nieuwe treinstellen? Waarom dan niet alles in 1 keer vervangen? (of tenminste alles op 1 lijn)
Nee hoorquote:Op dinsdag 22 november 2005 11:30 schreef JMT het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je nu de Sprinter/SGM :-)
Ik heb me zelfs laten vertellen dat ze het remvermogen van IRM na aflevering express verslechterd hebben om te voorkomen dat na een noodremming iedereen voorin de trein zou zitten...quote:
heb je toevallig een lijst van (middel)grote steden of een link? dank je wel!quote:Op dinsdag 22 november 2005 01:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Die zijn er: Enschede 16.000 per dag, Apeldoorn 18.000 per dag, Utrecht 260.000 per dag om er maar eens een paar te noemen.
De Eschmarke en Geedijk <15 per dag, en zijn daarmee de minst drukke stations. Geerdijk is gewoon een gat van niets, De Eschmarke wacht op het gereedkomen van de gelijknamige woonwijk.
Och, het is vooral de totale informatieloosheid die het erg maakt, ik heb gewoon met ipod en krantje in een warme trein gezeten met een frituur/kiosk/bladenboer op 20 meter afstand, dat was het erge niet.quote:Op zaterdag 26 november 2005 01:44 schreef Koenholio het volgende:
Kut voor je.
Ja, dat had ik ook wel gedaan, de eerste de beste trein naar het noorden en bij de schoonfamilie gebleven. Maar het station was totaal treinloos na 18:00, geen verkeer mogelijk naar Hengelo en een wisselstoring bij Wierden, dus we konden geen kant op.quote:Op zaterdag 26 november 2005 02:27 schreef JMT het volgende:
Jezus.... heel verhaal.... :|
*Blij dat ik in t 'warme' westen' zit...* Ahum
Nah, in zo'n geval had ik na een uur of 2 (als 't kon) de tegentrein gepakt (of reed die nu ook niet meer?) ri Dv (als t ff kon nog verder) en onderweg/voor die tijd wat fam. opgebeld ofzo. aargelaten of zij dan zelf ook uberhaupt in diene mogelijkheid geweest waren 't station waar k zou kunnen staan ook te bereiken*
P.s. ik bedoel dus dat ik echt geen 5 a 6 uur zou staan wachten....
In Utrecht stopten ze om 16.30u. gewoon met het laten rijden van treinen. Op het station stonden diverse Koplopers, DD-AR, etc, maar het reed gewoon niet. Toen ben ik ook maar in een warme 1e klas coupé gaan zitten wachten, tot op een gegeven moment er weer een stoptrein naar Leiden ging. Dat ding werd dus bestormd, gelukkig viel mijn oog op een niet afgesloten cabine...quote:Op zaterdag 26 november 2005 02:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook wel gedaan, de eerste de beste trein naar het noorden en bij de schoonfamilie gebleven. Maar het station was totaal treinloos na 18:00, geen verkeer mogelijk naar Hengelo en een wisselstoring bij Wierden, dus we konden geen kant op.
Staan was ik al gauw zat, gelukkig heeft al die tijd de intercity gewoon aan het spoor gestaan met de deuren open en de verwarming aan. Was prima te doen hoor (op de informatie voorziening na dan, zelfs met actuele vertrektijden via ns.nl of TT751 was er niets nuttigs te vinden)
Die samenwerking tussen Duitse en Nederlandse spoorwegen is inderaad nul komma nul.quote:Op zaterdag 26 november 2005 01:32 schreef MREn het volgende:
Verhaal
Hessenpoort ckerquote:Op zaterdag 26 november 2005 13:06 schreef hooibaal het volgende:
Nog maar een reisverhaaltje dan (ik had 'm bijna in TRV geplaatst )
Ik was rond drie uur klaar met werken op een godverlaten industrieterrein nabij Zwolle, dus ik denk: mooi bijtijds weekend. Ik had daar al op internet gezien dat er 's middags even geen treinen gereden hadden tussen Zp en Dv, maar de treinen zouden inmiddels weer rijden. Ik moest van Zl naar Nm, zonder overstap dus, en ik dacht: al duurt dat een half uurtje langer, daar lig ik ook niet wakker van.
Treintaxi gebeld: Wachttijd ruim anderhalf uur . Gelukkig een lift kunnen bietsen naar het station, mooi bijtijds voor de sneltrein naar Rsd van 15:49. Op de CTA stond ook netjes: Sneltrein naar Rsd. +10. Nou ja, die 10 minuutjes overleef ik ook wel, ik de trein in, binnen staat ook netjes: bestemming Roosendaal. Aankomst te Dv (16:25): er wordt in de trein niets omgeroepen. Buiten op de CTA staat: Stoptrein naar Zl. De mensen die de trein IN komen vertellen ons tenslotte dat de trein niet verder rijdt en teruggaat naar Zl.
Na ruim een kwartier duikt er eindelijk een moedige NS'er op, die een hele kudde reizigers vertelt dat mensen voor de richting Ah via Apd-Zp moeten reizen. Rond die tijd reed er rond Zp al helemaal niks meer, maar dat zeiden ze er voor het gemak niet bij. Eerste trein ri. Apd zou om 17:14 gaan, drie kwartier later dus.
17:20, Stationsomroep Dv: "Wegens hevige sneeuwval rijden er tussen Dv en Apd geen treinen". Einde bericht. NS zet geen bussen in, oplossingen geven we niet, je zoekt het maar uit.
17:25, Stationsomroep Dv: "De Nederlandse Spoorwegen geven een negatief reisadvies af. Herhaling: De Nederlandse Spoorwegen geven een negatief reisadvies af. Wij adviseren U om naar huis te gaan". Kanoënd over de IJssel zeker.
Nou ken ik gelukkig het spoorwegnet vrij aardig dus ik had al vrij snel geschoten dat de enige manier om nog in Nm te komen via Zl-Amf-Ed was. 20min. later kwam er weer een stopper naar Zl, ik erin, te Zl staat op de CTA van spoor 1: IC naar Asd/Shl. Op het moment dat ik het perron oploop verandert de tekst in : Let op omroepbericht. 2 min. later de omroep: Wegens materieelgebrek zal de IC naar Amsterdam niet rijden. Eerstvolgende verbinding in de richting Amersfoort is de stoptrein van 18:51 op spoor 5. Half perron 1 in een DD-AR gepropt, 1 minuut later komt op spoor 1 de IC uit Groningen aanrijden die dus door had gemoeten ri. Amf. Wat nou materieelgebrek?
Nog steeds meldt geen enkele omroep hoe je nu moet reizen, en wat er nu eigenlijk wél rijdt.
Netjes gestopt bij iedere boom tussen Zl en Amf (en dat zijn er veel) en 100m voor Amf wordt omgeroepen dat de trein niet verder rijdt. Dat vermoeden had ik in Zl al, maar de treinleiding zelf blijkbaar nog niet. Iedereen eruit, Ut nog steeds onbereikbaar. Reizigers voor Gv/Rt wordt aangeraden over Asd te reizen. De infoborden in het station adviseren reizigers voor ZO Nederland om te reizen via Breda. Dat kon op dat moment ook al niet, maar dat zetten ze er natuurlijk niet bij. Stel je voor.
Nergens wordt ook maar op één enkele manier vermeld of en hoe je in de richting van Ah kunt komen. Via Ed natuurlijk maar dat staat nergens. Standaard vertrekspoor van die boemel is sp.1, maar daar staat de IC naar Enschede (!?) nog in de weg. Sta ik daar te wachten, zie ik op spoor 4 zo'n aftands plan V'tje (ok, 2 dan) aan komen tuffen. Dus ik denk: dat is de kippenboemel. Was hem natuurlijk ook, maar even omroepen/veranderen op de borden dat dat ding van spoor 4 vertrekt was denk ik teveel werk, dat moesten we zelf maar verzinnen.
15:30 op station Zwolle, 22:00 was ik thuis. Interesseert me niet, sfeertje was leuk, maar de informatievoorziening van de NS is echt . Als ik al kan bedenken dat je van Dv naar Ah via Zl-Amf-Ed moet, waarom de NS dan zelf niet!?
Zeg maar gewoon kut met peren. Overal in Nederland rijden de treinen weer (behalve die Syntus boemels die rond Zevenaar niet door de sneeuw kunnen), alle wissels deden het netjes, bomen waren weg, takken uit de bovenleiding, etc. Behalve natuurlijk weer op Enschede-Gronau, daar voelt waarschijnlijk niemand zich voor verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:24 schreef Avalanche.. het volgende:
[..]
Die samenwerking tussen Duitse en Nederlandse spoorwegen is inderaad nul komma nul.
De medewerkers zijn volgens mij allang blij als ze de verstoringen op een dag als gisteren een beetje bij kunnen houden qua veranderingen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:06 schreef hooibaal het volgende:
sfeertje was leuk, maar de informatievoorziening van de NS is echt . Als ik al kan bedenken dat je van Dv naar Ah via Zl-Amf-Ed moet, waarom de NS dan zelf niet!?
heerlijk verhaal en goed dat je nog thuis bent gekomenquote:Op zaterdag 26 november 2005 13:06 schreef hooibaal het volgende:
Nog maar een reisverhaaltje dan (ik had 'm bijna in TRV geplaatst )
Volgens mij rijden er hier nog steeds geen bussen (vlakbij Oikos). En met de trein vanuit Glanerbrug zal morgenochtend dus ook wel niet gaan. Kan ik lekker op de fiets naar Enschede .quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:45 schreef MREn het volgende:
[..]
Zeg maar gewoon kut met peren. Overal in Nederland rijden de treinen weer (behalve die Syntus boemels die rond Zevenaar niet door de sneeuw kunnen), alle wissels deden het netjes, bomen waren weg, takken uit de bovenleiding, etc. Behalve natuurlijk weer op Enschede-Gronau, daar voelt waarschijnlijk niemand zich voor verantwoordelijk.
Allejezus, vrijdag om een uur of 12 wat takken het spoor op gelazerd tussen de Esmarke en Enschede, maar opruimen ho maar. Het is verdomme nog een diesel baanvak ook, dus er hangt ook niets in een bovenleiding.
Het Nederlandse ProRail is volgens mij verantwoordelijk voor het spoor, waar de Duitsers zorgen voor de treinen en de evt. businzet die prima mogelijk is (ben net nog van Oikos naar de schouwburg gefietst en weer terug over de busbaan, wilde prima), en NoRail is verantwoordelijk voor de omroep op Gbr en Ese, maar die heb ik nog nooit van mn leven gehoord.
Connexxion zou voor de reisinformatie dienst weer gaan rijden rond 15:30, maar dat was ook een leugen, terwijl het juist CXX is die naar de reisinformatiegroep wijst op hun eigen website. TT755 meldt alleen geen CXX bussen rond Arnhem en Deventer.
NOG niet?quote:Op zondag 27 november 2005 13:00 schreef Avalanche.. het volgende:
[..]
Volgens mij rijden er hier nog steeds geen bussen (vlakbij Oikos). En met de trein vanuit Glanerbrug zal morgenochtend dus ook wel niet gaan. Kan ik lekker op de fiets naar Enschede .
Nee, over het algemeen met de bus, maar als deze maar 2x in het uur rijd 's avonds, is het sneller om 10 minuten langer naar de trein te lopen en dan binnen 7 minuten op centraal te staan. Als ik een bus mis overdag en snel naar het station loop, haal ik die bus met de trein nog in.quote:Op zondag 27 november 2005 21:18 schreef Avalanche.. het volgende:
Ga je altijd met de trein vanuit Glanerbrug dan?
In de bus blijven zitten tot Hengelo, daar met de Syntus naar Zutphen en daar de trein naar Zwolle geen optie?quote:Op maandag 28 november 2005 10:33 schreef Avalanche.. het volgende:
Vanmorgen: geen treinverkeer mogelijk tussen Hengelo en Almelo. Op 't station in Enschede was het erg druk en daar kwamen geen treinen. Geen school voor mij dus (Zwolle).
Hoe kwam het? Wegen zijn toch weer redelijk begaanbaar?quote:MREn, met de bus was ook weer een heel gezeik vanmorgen. Het ritje naar het station duurde 3 kwartier en de bus was tot aan de laatste centimeter toe vol.
Lul er eens niet overheen en geef eens een bron/link van de stationsstatistieken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:16 schreef MREn het volgende:
[..]
In de bus blijven zitten tot Hengelo, daar met de Syntus naar Zutphen en daar de trein naar Zwolle geen optie?
[..]
Hoe kwam het? Wegen zijn toch weer redelijk begaanbaar?
Over bussen: vanaf 11 dec. gaan ze 6x per uur rijden in de spitsen, komt binnenkort vast wel iets over op de connexxion-site.
Nu die busbaan nog eens afmaken, scheelt me weer een stuk lopen
Als je daar een paar keer in hebt gezeten, vind je ook gewoon een schommelende rottrein met baggerklimaat...quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:33 schreef Brembo het volgende:
Volgens mij probeerd de NS het allemaal weer goed te maken van vrijdag . Kreeg in plaats van een dubbele Plan T / Plan V een heuse V-IRM VI. Man rijdt toch stukken beter, en past net op arnhem presikhaaf .
Weet niet wie er zo leuk is bij de NS maar dat mogen ze vaker doen.
Niet direct bij de hand.. zijn niet zo erg publiekelijk.quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:33 schreef trith het volgende:
MRen heb je nog meer bezoekers aantallen of cijfers van stations in NL?
Minder dan 3.487!quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:59 schreef Smaakpolitie het volgende:
En Lelystad dan?
Almere haalt er 33.500 met 170.000 inwoners. In Lelystad wonen zo'n 70.000 man, dus dat wordt al een 'maximum' van 14.000 reizigers.quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:59 schreef Smaakpolitie het volgende:
En Lelystad dan?
Het is geen top-zoveel lijstjequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |