1tje is echt niet genoeg hoorquote:Op donderdag 12 mei 2005 15:33 schreef Megumi het volgende:
Een turkse pizza heb je ook voor zo een bedrag.
kost niets: ga bij familie/vrienden op bezoek rond etenstijd (Heee Wouter!quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:28 schreef LostFormat het volgende:
En daarnaast kan ik ook al niet koken. Dus ik zoek simpele, goedkope gerechten.
M'n budget laat nu maaltijden toe van rond de 2 a 3 euro. Valt daar nog van te eten?
Geroosterd brood met uitsmijter op basis van eieren, ham, kaas, uien, knoflook is idd ook niets mis mee.quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:59 schreef Mini_rulez het volgende:
Bij de Appie hebben ze al ovenpizza's voor 2 euro ofzo. Voor de groente een potje boontjes, die hoef je alleen maar op te warmen. Verder kun je altijd gaan voor een uitsmijter, met brood en eieren van Euroshopper is dat ook best te doen...
precies, overigens heb ik laatst mijn verjaardagfeestje voor een man of 30 gegeven en ik was voor al mijn verse dingen excl. vlees 46 euro kwijt, daarvan was dus al 26 euro aan champagne...alemaal bij de aldi.quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Geroosterd brood met uitsmijter op basis van eieren, ham, kaas, uien, knoflook is idd ook niets mis mee.
Ik weet niet of je het persé over mij had, maar de Cathelaanse worstjes die ik bedoel kun je dus alleen bij de AH kopen, dus vandaar.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 01:48 schreef honesty het volgende:
ik stoor me aan de mensen die AH roepen met deze budgetactie, maar mijn tips zijn;
Gebakken aardappeltjes 1,50?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:58 schreef Innocence het volgende:
Ik eet elke dag rond de 2a3 euro.
Maar dan koop ik wel voor meerdere dagen tegelijk.
Voor een dag wordt het wat lastiger maar misschien:
Gebakken aardappeltjes (1,50), komkommer kopen (50 ct), stukje vlees dat maar tot vandaag goed is( +/- 1,-)
Ja, je hebt dan bijvoorbeeld zo'n duo pak van Celavita.quote:
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:11 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ja, je hebt dan bijvoorbeeld zo'n duo pak van Celavita.
Daar kan je dan twee keer van bakken.
Als je erbij vermeld dat dat een goedkope manier van eten is, dan is het ontopic.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:15 schreef Oversight het volgende:
[..]
we eten patat bij Oma vanaaf !!!
bel me ff ?
En zoutloze friet, waar WEL zout op zatquote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:30 schreef Oversight het volgende:
favoriete dichtstbijzijnde junkfood-dealer bellen.
ik heb net een bicmac zonder kaas bij jullie gehaald.
er zat tóch kaas op !
sorry meneer, u kunt gratiseen nieuwe komen halen !
![]()
Maar het is toch veel goedkoper om zelf aardappelen te schillen en te koken?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:11 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ja, je hebt dan bijvoorbeeld zo'n duo pak van Celavita.
Daar kan je dan twee keer van bakken.
Dat is toch niet genoeg als avondmaaltijdquote:
Wat je alleen bij de Super de Boer kunt krijgen of waar deed je ook alweer je schapjes?quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:23 schreef Neva het volgende:
e heb van die kant en klare pasta kost je 1.55 een pakkie en hoef alleen maar water bijpiece of cake
je heb ze zowel bij super d eboer als de edahquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:02 schreef JMT het volgende:
[..]
Wat je alleen bij de Super de Boer kunt krijgen of waar deed je ook alweer je schapjes?
Of welk merk ist dan?![]()
![]()
frituurpan aanschaffen daarentegen is wel wat duurderquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:48 schreef Slappe_hap het volgende:
van 2 a 3 euro koop je 2 pakken kroketten, in de frituur fleppen en je bent klaar![]()
Tegenwoordig kunnen die dingen ook al in de magnetronquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:50 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
frituurpan aanschaffen daarentegen is wel wat duurder
Maar dan heb je ook wat, zoiets heet een investeringquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:50 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
frituurpan aanschaffen daarentegen is wel wat duurder
Ik heb ze al thuis liggen, fijne texas big americansquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:52 schreef Christine het volgende:
Bij de c1000 haal je nu twee American Pizza's voor 1,90
1 kilo patat van de Euroshopper: E0,50quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:48 schreef Slappe_hap het volgende:
van 2 a 3 euro koop je 2 pakken kroketten, in de frituur fleppen en je bent klaar![]()
2 persoonsverpakkingen zie ik als 1 persoonsverpakkingenquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:02 schreef du_ke het volgende:
Ja het gebrek aan 1 persoonsverpakkingen is idd vervelend.
Maar ach ik ben nog niet falliet dus dan maakt het ook niet zo gek veel uit, leve de appie.
We geven tips, wil niet zeggen dat we dat zelf doenquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:43 schreef Little_Meanie het volgende:
wat zijn jullie allemaal kansloze knakkers, eten voor 3 EUR, elke dag?
Ik geef echt niet veel meer uit aan mijn dagelijkse avondmaaltijd nee. Als je een beetje grootverbruik verpakkingen haalt kun je vrij goedkoop eten hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:43 schreef Little_Meanie het volgende:
Vertel dat tegen de IB-groep...quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:43 schreef Little_Meanie het volgende:
Heb het vooral met vlees. Heb eigenlijk nooit zin in 2 lappen of een dikke voorraad gehaktquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:42 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
2 persoonsverpakkingen zie ik als 1 persoonsverpakkingen
Ik heb zelf honderd van die diepvrieszakjes gehaald, die kosten geen zak en verdeel de kiloverpakking gehakt dan over 5 of 6 zakjes bijvoorbeeld, voor elke keer een redelijk portie.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb het vooral met vlees. Heb eigenlijk nooit zin in 2 lappen of een dikke voorraad gehakt. Dus ik eet vrij vaak vegetarisch de laatste tijd
.
Geen diepvriesquote:Op donderdag 19 mei 2005 12:11 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Ik heb zelf honderd van die diepvrieszakjes gehaald, die kosten geen zak en verdeel de kiloverpakking gehakt dan over 5 of 6 zakjes bijvoorbeeld, voor elke keer een redelijk portie.
Geen vlees..![]()
![]()
Ik heb met je te doen. Een diepvries is té handig. Pizza enzo, frituurspul.quote:
Het kan makkelijk hoor. Aardappels, vlees en groenten haal je makkelijk voor 3e per dag. Verder is het ook maar iets van 2e per maaltijd wanneer je pasta maakt of gaat wokken, aangezien je er twee of drie keer van kan eten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:43 schreef Little_Meanie het volgende:
Erg relaxed ja. Hamburgers, kip, gehakt, allemaal goed in te vriezen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:11 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Ik heb zelf honderd van die diepvrieszakjes gehaald, die kosten geen zak en verdeel de kiloverpakking gehakt dan over 5 of 6 zakjes bijvoorbeeld, voor elke keer een redelijk portie.
Geen vlees..![]()
![]()
Nu dus.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het kan makkelijk hoor. Aardappels, vlees en groenten haal je makkelijk voor 3e per dag. Verder is het ook maar iets van 2e per maaltijd wanneer je pasta maakt of gaat wokken, aangezien je er twee of drie keer van kan eten.
En de echt goedkope maaltijden die eet je de paar dagen voor de stufi
Heb je geen vriezer?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:23 schreef -Xerxes- het volgende:
Als ik dat soms bekijk dan gok ik dat ik minstens voor 5 a 010 euro per week kan wegflikkeren, omdat je het allemaal maar hooguit 3 dagen kan bewaren en zoals gezegd ik geen zin heb om in 3 dagen tijd 2x hetzelfde te eten
Tuurlijk wel, maar dat tel ik niet bij dat geld.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:25 schreef Little_Meanie het volgende:
eten jullie 's middags niet dan? iedereen is bezig over avondmaal
quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:34 schreef -erwin- het volgende:
AH heeft broccoli in de aanbieding voor 50 cent per halve kg.
Dit topic gaat over avondeten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:25 schreef Little_Meanie het volgende:
eten jullie 's middags niet dan? iedereen is bezig over avondmaal
Vroor je de groenten dan in?quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:03 schreef anneja het volgende:
tering wat eten jullie veel uit blik zeg
toen ik nog weinig geld had ging ik eind van de middag naar de markt, genoeg groente voor de hele week voor weinig. Dan nog wat goedkope zetmeelprodukten, tomatenpuree, boter/bloem/melk voor sausjes en wat kruiden enzo. En veel invriezen, maarja, da's lastig zonder vriezer.
Meestal niet. Bladgroenten de eerste twee dagen, de rest (peen, courgette, bietjes, sperciebonen, champignons, paprika, tomaat, et cetera) houdt het wel een week. En ijsbergsla blijft maaaanden goedquote:
Aha!quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:12 schreef anneja het volgende:
[..]
Meestal niet. Bladgroenten de eerste twee dagen, de rest (peen, courgette, bietjes, sperciebonen, champignons, paprika, tomaat, et cetera) houdt het wel een week. En ijsbergsla blijft maaaanden goed. Ik maakte vaak een rondje vlak voor het einde van de markt (Groningen was dat, maar het zal op andere markten toch ongeveer hetzelfde gaan), dan krijg je het extra goedkoop mee of je krijgt er ongevraagd vanalles bij (morgen-rot-meloenen e.d.). Goedkoper, lekkerder, en gezonder dan blikspul. Wel meer werk.
Ik kookte wel vaak dubbele porties en vroor dan de overgebleven helft in, dat is meer waar ik op doelde. Doe ik trouwens nog steeds als ik een gecoordineerde bui heb, het komt vaak genoeg voor dat ik eigenlijk geen tijd heb om te koken en dan voelt het fijn om niet altijd op aangeklede diepvriespizza uit te komen.
Variatie: met stukjes (moes)appel voor de veggies en een schepje kerriequote:Op donderdag 26 mei 2005 17:11 schreef Alexxxxx het volgende:
bruine bonen met knakworst
Ingredïënten:
Blik bruine bonen (aldi)
Blik knakworst (aldi)
pot appelmoes (aldi)
Goi de bruine bonen en de knakworsten bij elkaar in een grote pan. Tijdje aan laten staan, goed in de gaten houden, en op je gevoel het spul er weer uit halen. Dan de inhoud van de pan in je bord doen (of als je geen grote eter bent ook een deel in het bord van je (eet)partner), en de appelmoes er (optioneel) overheen mikken. Let er wel op dat je de uren en dag er na geen belangrijke afspraken hebt.
Eet smakelijk!
een soort salade? of hoe maak je dat?quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:35 schreef TR08 het volgende:
Sla, tomaat, basilicum, mozarella en wat vlees (spekjes oid) Supersimpel, ziet er erg netjes uit en is superlekker
Of een blikje lunchworst (Smac maar dan goedkope) erdoorheen in blokjes: macarona à la oma!quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:38 schreef rvrb het volgende:
macaroni
tomatenpuree
gesnipperd uitje
(eventueel gehakt)
Ui fruiten, gehakt bijvoegen en rul bakken.
Ondertussen macaroni koken.
Macaroni, gehakt en tomatenpuree mengen met elkaar et voila
Thnx! Ik heb zondag eters! Met een pan kippensoep is dit ideaal!quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:42 schreef Dakota het volgende:
Ingredienten!:
-2 kipfilets (ik neem er altijd 4 )
-een pakje boursin, paturain of een ander kruidenkaasbakkie.
-een potje zure room
-2 baquettes met knoflookboter of kruidenboter (kant en klaar in de winkel)
-bakje champignons
-3 teentjes knoflook (of minder naar eigen smaak)
-Sla ook met eigen ingredienten (ik koop meestal een slabowl)
Hoe te bereiden?
-Verwarm de oven voor (voor de baquettes)
-bak de baquettes
-Snij de champignons(schijfjes) en de kipfilet(in blokjes)
Bak die samen in een pan.
Smelt de kruidenkaas (paturain bla) en de zure room in een pannetje met de knoflook.
Kieper het bij elkaar!
Gooi t op je bord, baquette erbij (door het mengsel halen en eten )
en dan ja je sla erbij
Superlekker
en ik was 5 euro kwijt
Vind ik niet echt heel erg budget eigenlijk.quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:42 schreef Dakota het volgende:
Ingredienten!:
-2 kipfilets (ik neem er altijd 4 )
-een pakje boursin, paturain of een ander kruidenkaasbakkie.
-een potje zure room
-2 baquettes met knoflookboter of kruidenboter (kant en klaar in de winkel)
-bakje champignons
-3 teentjes knoflook (of minder naar eigen smaak)
-Sla ook met eigen ingredienten (ik koop meestal een slabowl)
Hoe te bereiden?
-Verwarm de oven voor (voor de baquettes)
-bak de baquettes
-Snij de champignons(schijfjes) en de kipfilet(in blokjes)
Bak die samen in een pan.
Smelt de kruidenkaas (paturain bla) en de zure room in een pannetje met de knoflook.
Kieper het bij elkaar!
Gooi t op je bord, baquette erbij (door het mengsel halen en eten )
en dan ja je sla erbij
Superlekker
en ik was 5 euro kwijt
ipv boursin neem je goedkope kruidensmeersle van de Aldi of Lidl.quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:44 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Vind ik niet echt heel erg budget eigenlijk.
en binnen 5 minuten klaarquote:Op donderdag 26 mei 2005 17:43 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Thnx! Ik heb zondag eters! Met een pan kippensoep is dit ideaal!![]()
Of gehakt de paturain was in de aanbiedingquote:Op donderdag 26 mei 2005 17:45 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
ipv boursin neem je goedkope kruidensmeersle van de Aldi of Lidl.
Stokbroodjes: van die oppiepdingen van nog geen 22 cent de 2
Kipfilet: vervangen door een pakje (of 2, of 3) goedkope schouderham (Lidl)
Je hebt gelijk, maar we zijn creatief
achja cheapass en snellerquote:Op donderdag 26 mei 2005 17:51 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ja maar de mijne is lekker
saus uit een potje![]()
quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:59 schreef Krullie het volgende:
Nu ik er even over nadenk, is elk recept wel goedkoop te maken
zolang je voor elk ingrediënt maar ALDI neerzet...
zo maak ik mijn spaghetti vaak (om het duur te maken doe ik er tegenwoordig een een bakje zwarte olijventapenade doorheen).quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:38 schreef rvrb het volgende:
macaroni
tomatenpuree
gesnipperd uitje
(eventueel gehakt)
Ui fruiten, gehakt bijvoegen en rul bakken.
Ondertussen macaroni koken.
Macaroni, gehakt en tomatenpuree mengen met elkaar et voila
Hoe decadentquote:Op donderdag 26 mei 2005 18:35 schreef Charmian het volgende:
[..]
zo maak ik mijn spaghetti vaak (om het duur te maken doe ik er tegenwoordig een een bakje zwarte olijventapenade doorheen).
Maar er word gevraagt naar top en goede recepten en die krijg je niet als je naar die low budget duitsers gaatquote:Op donderdag 26 mei 2005 17:59 schreef Krullie het volgende:
of Lidlquote:
erg hequote:
* R2cksson schrijft hem op.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:44 schreef UpUpDownLeftRightABSelect het volgende:
Magnetronstroopwafels.
Benodigdheden:
-Stroopwafels
-Magnetron
Bereidingswijze:
Neem een paar stroopwafels uit de verpakking en doe ze 20 seconden in de magnetron.
Let op! De stroop is hierna erg heet, laat ze een halve minuut afkoelen.
Variatietip: Drink er een blik Shultenbrau bij, immer okay.
Uiteraard! Daarbij adviseer ik de Schultenbrau íets lauwer te drinken. Zoals het hoort bij de BBQ.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:47 schreef R2cksson het volgende:
[..]
* R2cksson schrijft hem op.
Is dit ook goed voor op de BBQ?
Natuurlijk lauw. En natuurlijk met die walm in je gezicht, waar je ook gaat zitten.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:49 schreef UpUpDownLeftRightABSelect het volgende:
[..]
Uiteraard! Daarbij adviseer ik de Schultenbrau íets lauwer te drinken. Zoals het hoort bij de BBQ.
Zélf roomsaus makenquote:Op donderdag 26 mei 2005 17:47 schreef Dakota het volgende:
Oke budget
potje roomsaus
champignons
spekjes
en dat door je macaroni (carbonara)
3 euro
... en zo min mogelijk kant en klaar spul gebruiktquote:Op donderdag 26 mei 2005 17:59 schreef Krullie het volgende:
Klinkt wel héél erg authentiek Indischquote:Op donderdag 26 mei 2005 18:40 schreef hassanjassan het volgende:
[..](...)Oh ja een ECHT cheapass gerecht, maar OH zo lekker is rijstepap met kip of bubur ayam (van mijn indon. schoonmoeder geleerd).
2 schepjes rijst in 5 liter water helemaal verrot koken (duurt een paar uur) dan moet je er een kippebout in gooien, wat peper en zout en dat is het eigenlijk.
dit is superlekker in de morgen met een heerlijke kippesmaak die soep en vult als een gek. Doe er wat gebakken uitjes bij en wat lentjeuitjes en het feest is compleet.
kosten? euh...per persoon, 20 cent?
Je hebt een puntquote:Op donderdag 26 mei 2005 19:15 schreef R2cksson het volgende:
Het gas een paar uur aan laten staan. Lekker voordelig idd!
Of zo'n kookplaatje van 2 kilowatt. Nog goedkoper.
Goed bezig mensen.
Ben jij Brits? Die drinken ook lauw bier...!quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:49 schreef UpUpDownLeftRightABSelect het volgende:
[..]
Uiteraard! Daarbij adviseer ik de Schultenbrau íets lauwer te drinken. Zoals het hoort bij de BBQ.
Niet mee eens.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:38 schreef _ELMaikel_ het volgende:
[..]
Maar er word gevraagt naar top en goede recepten en die krijg je niet als je naar die low budget duitsers gaat![]()
Je maakt nu weer een boel goed.quote:recept :
een paar ballen gehakt
een paar kadetjes
De gehakt ballen warm maken
Kadetjes opensnijden
Gehakt bal in een kadetje doen beetje mayo er op en smullen maar![]()
Die rijst tot pap koken duurt echt geen paar uur, gewoon wat minder water gebruiken (ik vraag me uberhaupt af wie er 2 schepjes rijst in 5 liter water kookt). Een blokje kippeboullion erin maakt het nog lekkerder.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:40 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Oh ja een ECHT cheapass gerecht, maar OH zo lekker is rijstepap met kip of bubur ayam (van mijn indon. schoonmoeder geleerd).
2 schepjes rijst in 5 liter water helemaal verrot koken (duurt een paar uur) dan moet je er een kippebout in gooien, wat peper en zout en dat is het eigenlijk.
dit is superlekker in de morgen met een heerlijke kippesmaak die soep en vult als een gek. Doe er wat gebakken uitjes bij en wat lentjeuitjes en het feest is compleet.
kosten? euh...per persoon, 20 cent?
Ja, met zo'n afprijssticker erop wordt het vaak extra interessant! Voor 99 cent kan je het amper zelf maken!quote:Op donderdag 26 mei 2005 19:26 schreef R2cksson het volgende:
Bij de Edah (of ergens anders...) een pak kant en klare nasi halen van 1kg (let op de oranje sticker, dan is hij voor 99ct).
quote:
Mijn reactie had in wat eten we vandaag gemoetenquote:
Ik schrok al... dacht dat je het tegen mij had...quote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Mijn reactie had in wat eten we vandaag gemoeten
BBQ'en is niet iets wat je doet wanneer je blut bent
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:52 schreef Balthar het volgende:
Goedkoop en lekker, zeker met dat warme weer.
Afbakbroodjes 4 stuks pistolet 0,22 cent bij de C1000
Blikje ananasschijven 0,42 cent C1000
Onsje ham 1.15 euro
onsje kaas 1,20 euro
Snij de broodjes open, beleg met ham, kaas en ananas in de oven op 225 graden voor een minuutje of 8 en klaar.
Deze broodjes zijn een uitstekende en goedkope basis voor allerlei snelle maaltijden.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:44 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
![]()
Hier erg welkom bij de kinderen, als lunchverrassing!
Als je ham vacuum verpakt koopt (althans bij onze C1000), en dan niet die van het eigen merk, dan ben je iets van 60-70 cent per ons kwijt (het wordt geloof ik per 150 gram verkocht; weet het niet zeker).
Op zich geen slecht idee, en ik wil gerust een oogje dichtknijpen...quote:Op zondag 29 mei 2005 16:08 schreef i-spy24 het volgende:
"BLUT" als in helemaal geen geld of gewoon weinig geld.
Als het gaat om weinig geld (pak'm beet ¤ 5,00) en je woont in Rotterdam (vertelde een maat van mij) dan kun je zonder problemen 'middags tussen 12:00 en 13;30 uur in het Sophia Kinderziekenhuis/Eudokia Ziekenhuis in de grote personeelskantine heerlijk,vers en goedkoop eten.
vers als in 2 keuze maaltijden die elke dag varieert
(...)
Kreeft en "low budget"... om 1 of andere reden klinkt dat zéér tegenstrijdig (zelfs Oosterscheldekreeft... tenzij je pal naast de Oosterschelde woont en het duikmaskertje van je broertje mag lenen......quote:Op donderdag 2 juni 2005 02:44 schreef MagStar_3590 het volgende:
Oosterschelde kreeft op 2 manieren: de scharen 'à la nage' en de staart gebakken
Vijf euro per persoon voor een maaltijd? Das toch niet weinig? Ik zou daarvanquote:Op zondag 29 mei 2005 16:08 schreef i-spy24 het volgende:
Als het gaat om weinig geld (pak'm beet ¤ 5,00)
bij de c1000 15 centquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:21 schreef hassanjassan het volgende:
wisten jullie van de spaghetti bij de aldi 17 ct kost per pak = 500 gr?
Oei, das een goede. Dat alles heb ik toch altijd wel in huis.quote:Op donderdag 2 juni 2005 02:37 schreef dutch-mamma het volgende:
"Hiep hiep hoera, daar is de panpizza..."
Is voor mijn zelf uitgevonden basis voor pastasaus ook nog een vaktermquote:Op donderdag 26 mei 2005 19:08 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Zélf roomsaus maken![]()
(....)
Gebruik als basis altijd gelijke delen boter en meel. Dit heet in vaktermen een rouxMet deze basis kan je goedkoper sausjes maken dan die uit een potje
![]()
![]()
Blikje vis...! Dat ik dáár niet op gekomen ben!!!quote:Op zondag 5 juni 2005 19:41 schreef Innocence het volgende:
[..]
Is voor mijn zelf uitgevonden basis voor pastasaus ook nog een vaktermDoe er inderdaad wel melk door meestal.
Gooi er steeds wat anders door, blikje vis, verse kruiden, pesto, spekje etc. Inderdaad erg goedkoop en lekker.
Axioma, het beleid is dat we deze post van jou mogen wissen...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 04:06 schreef Axioma het volgende:
TVP
Is goed Oblivion!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:31 schreef Oblivion het volgende:
Axioma, het beleid is dat we deze post van jou mogen wissen...
Zet er dus wat leuks neer, doe gezellig mee...![]()
Helemaal goed!quote:Op woensdag 8 juni 2005 02:52 schreef Axioma het volgende:
(of mag dat niet?)
Jaaa, de beroemde goedkope rookworsten uit het goedkope rookworstentijdperk... In elke supermarkt vond je, naast de Unoxen en de huismerken, wel de goedkope rookworsten.quote:Op woensdag 8 juni 2005 02:52 schreef Axioma het volgende:
[..]
(...)
Meer cheap uit mijn eerste studiejaar:
-rookworst, 39 ct. (aldi/lidl/jumbo)
(...)
En voor de menschen die op de calorietjes moeten letten: vervang mayonaise (meestal Zaanse, die is idd het goedkoopst) door Fritessaus (meestal ook Zaanse). Mayo heeft ca. 70-80 procent olie, fritessaus veel minder (maar toch nog ca. 25%). En als je die Zaanse mayo/fritessaus gebruikt, en een pasta- of slanksausje ermee wilt maken, doe er dan een scheut (magere) yoghurt bij.quote:Als tip kan je cheape droge pasta lekkerder maken door vlak voor het opscheppen er een lepeltje (zaanse ES) mayonaise door te roeren!
quote:Op zondag 14 augustus 2005 00:09 schreef Captain_Chaos het volgende:
Sloebersoep
Ingrediënten (totale kosten - AH prijzen, dus het kan nog goedkoper ¤ 1,74:
0,75 liter water
bouillonblokje ¤ 0,94 per 24 = 4 cent
600 gram aardappels ¤ 1,59 per 3 kilo Bildstar = 32 cent
150 gram andijvie ¤ 1,59 per 400 gram gesneden AH andijvie = 64 cent
paar takjes selderij ¤ 0,99 per 50 gram = 20 cent
versgemalen zwarte peper ¤ 1,39 per 35 gram peperkorrels = 4 cent
paar plakjes ontbijtspek ¤ 1,61 per 125 gram = 50 cent (ongeveer 4 plakken)
eventueel restjes uien, wortelen en kool erbij gooien.
Eenvoudig en tóch simpel .![]()
quote:Op zondag 14 augustus 2005 00:12 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Bewaar, als je kip hebt gegeten, de botten (vriezer). Vooral als het een gekruide kip was. Kan je een verrassend lekker bouillonnetje van stoken!![]()
IPV ontbijtspek kan je ook van die hypergoedkope vacuum verpakte schouderham gebruiken.
en die zijn ook nog eens erg lekkerquote:Op zaterdag 14 mei 2005 15:18 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
LostFormat kan niet koken.
Maar bij de Aldi hebben ze van die grote loempia's (2 in een verpakking) voor 90 cent, volgens mij heb je daar wel genoeg aan als avondmaaltijd. Je hoeft ze alleen maar even in de oven te leggen (of in de frituurpan). Ze kan ze ook in de koekenpan bakken.
Gefrituurt en met sambal is alles lekker.quote:Op zondag 14 augustus 2005 22:10 schreef -erwin- het volgende:
[..]
en die zijn ook nog eens erg lekker
Als je op google zoekt naar :groentenkalender dan krijg je een lijst waar je precies kan zien hoeveel aanbod van groente er is in elke maand.quote:Verdere tip: kijk in supermarkten welke soort groentenhet goedkoopst zijn
gatverdamme.quote:Op zondag 25 september 2005 14:07 schreef GlobalUnderground het volgende:
bij de Jumbo kan je een cheapass maaltijd halen door spaghetti (15 cent) te koken en samen te gooien met 3 blikjes tomatenpuree (7 cent per stuk, totaal = 21 cent), als je er dan nog wat gehakt bij doet (van de slager, prijs verschilt per slager) en 2 tomaten (het liefst van de markt, is altijd goedkoper) heb je een prima maaltijd voor zo goed als niks en je kan er met gemak 2 dagen van eten als je het in je eentje opeet
LOL salade zoals: huzarensalade of russisch ei...quote:
Koop voor 5 euro ingevroren zalm bij de C1000. Daar zitten 6 blokken in. Doe er voor 80 cent kruidenboter bij, en kijk wat voor groente lekker is bij zalm en je toevallig nog in huis hebt. (Tomaten, uien, knoflook, bos ui, rode ui, net wat je kan vindenquote:Op donderdag 22 september 2005 03:05 schreef LaZZ het volgende:
Gewoon een Big American van Dr. Oetker voor 2,69. Als ik me niet vergis, goed te eten, wat vitaminepillen erbij en je hebt je vitamientjes en je energie!
of spruitjes stamppot... met een grote schep mosterd.. grote euroshopper pot is 30 cent ofzo...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:02 schreef caradoc het volgende:
Twee dagen geleden eens gegeten en verassend genoeg is het lekker!
Aardappels, Spruitjes ( lees nou maar gewoon verder), shoarma vlees en een heerlijk sausje erbij.
Je hebt een soort stampot spruitjes, met het vlees er doorheen. Het sausje doet wonderen voor mensen die de spruitjes zelf niet lekker vinden ( zoals ik ) want door het vlees, aardappels en de saus word die gemaskeerd.
Geen idee hoe duur het is, maar het klinkt goedkoop. Zeker als bij de C-1000, zoals vaker, het shoarma vlees in de aanbieding is. Aardappels hebben de meeste mensen wel en die saus kan uit een pakje van hoogstens 30 cent komen ( ik doe nooit boodschappen, dus ik weet geen prijzen)
quote:Op woensdag 23 november 2005 02:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
2 Hamburgers voor 1.78/1.82, een pot sperziebonen a 500 gram 0,40 cent, een zak aardappelkroketjes a 0,65 cent of aardappelschijfjes a 0,40 volgens mij en een pot appelmoes a 0.35 cent.
Perfecte, voedzame, vullende maaltijd waar je twee dagen mee kan doen. Euroshopper brood is ook maar een 90 cent voor een heel brood, Appelsap a 39 cent of ranja en thee drinken a kost-geen-drol en je leeft nog goedkoper
ik heb geen aandelen euroshopper hoor, maar voor 99 cent heb je euroshopper lasagna in het vriesvak. best te eten....quote:Op donderdag 24 november 2005 21:45 schreef elixer het volgende:
Bij de Appie hebben ze nou van die kant-en-klaar maaltijden in de aanbieding voor 2 euro. Geen geld en best te eten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, dat viel mij ook op. Bij mij is het juist andersom: kamerhuur en eten in de mensa zijn hier voor het hele jaar betaald (hoort bij de opleiding), maar ik geef zoveel geld uit aan lekker eten dat m'n studiefinanciering toch nog een aardig eind opraakt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:02 schreef BertV het volgende:
Voedsel is dus de sluitpost van jullie begroting...?
Jezelf opdoffen met dure kleding, parfum en blingbling. Om er vervolgens het goedkoopste laffe voedsel in te gooien die je kunt vinden.
generaliseer maar weer... heel veel studenten hebben echt heel weinig geld, die kopen geen dure kleding etc. die zijn al blij als ze weer een maand kunnen overleven, de huur kunnen betalen etc.quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:02 schreef BertV het volgende:
Voedsel is dus de sluitpost van jullie begroting...?
Jezelf opdoffen met dure kleding, parfum en blingbling. Om er vervolgens het goedkoopste laffe voedsel in te gooien die je kunt vinden.
Generaliseer maar weer, iemand die eten belangrijk vindt hoeft niet extreem veel uit te geven, omgerekend zit ik op de 7,- per dag. Maarjah, dan moet je iedere dag 20 minuten in de keuken staan want afhalen, bezorgen zit daar natuurlijk niet bij.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:43 schreef Toasty het volgende:
[..]
overigens is goedkoop voedsel helemaal niet slecht, jij bent waarschijnlijk een snob die alleen voor de merken gaat in de AH of naar de traiteur gaat... maar er is niks mis met voedsel van de markt/aldi/lidl/euroshopper
Ah en andere minima? mensen met een uitkering, wao, etc? die moeten maar een einde aan hun leven maken omdat ze geen eten kunnen kopen? wat een flut argument weer. er zijn nu eenmaal mensen in nederland die niet veel geld hebben, daar kan jij je misschien geen voorstelling van maken met je luxe leventje.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:05 schreef BertV het volgende:
[..]
Generaliseer maar weer, iemand die eten belangrijk vindt hoeft niet extreem veel uit te geven, omgerekend zit ik op de 7,- per dag. Maarjah, dan moet je iedere dag 20 minuten in de keuken staan want afhalen, bezorgen zit daar natuurlijk niet bij.
Als je niet genoeg geld hebt om eten te kopen blijf dan lekker bij je ouders wonen.
Laat nu de minima het meeste overgewicht hebben, SP stemmer...quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:10 schreef Toasty het volgende:
[..]
Ah en andere minima? mensen met een uitkering, wao, etc? die moeten maar een einde aan hun leven maken omdat ze geen eten kunnen kopen? wat een flut argument weer. er zijn nu eenmaal mensen in nederland die niet veel geld hebben, daar kan jij je misschien geen voorstelling van maken met je luxe leventje.
omdat vet voedsel nog steeds het goedkoopste isquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:12 schreef BertV het volgende:
[..]
Laat nu de minima het meeste overgewicht hebben, SP stemmer...
Vet voedsel van de macdonalds en pizzahut zeker, of bedoel je dikke plakken vlees, chips?.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:13 schreef Toasty het volgende:
[..]
omdat vet voedsel nog steeds het goedkoopste is
ach hou toch op vvd stemmer, stomme relnicht
van de supermarktquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:17 schreef BertV het volgende:
[..]
Vet voedsel van de macdonalds en pizzahut zeker, of bedoel je dikke plakken vlees, chips?.![]()
wat een snob ben jij zeg, of een vervelende reller...quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:25 schreef BertV het volgende:
Dan belt ma Tokkie maar wat minder.
idd en ik was ook ontopic, toch iemand hier kwam bashenquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens mij ging het hier over wat je kunt eten als je blut bent een niet over minum lonen en begrotingen
Dan nog hoef je er niet op in te gaan...quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:09 schreef Toasty het volgende:
[..]
idd en ik was ook ontopic, toch iemand hier kwam bashen
je gaat er zelf op inquote:Op vrijdag 25 november 2005 23:33 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan nog hoef je er niet op in te gaan...![]()
Ontopic: wat ik ook vaak maak, is pittig gehakt. In een wrap, wat sla erbij en je hebt een goedkope én snelle maaltijd.Als je echt lui bent of niet veel ervaring hebt met kruiden, kun je zo'n zakje chilikruiden ofzo nemen van Casa Fiesta, die zijn niet heel erg goedkoop maar je kunt er heel wat gehakt mee kruiden, en als het niet genoeg is kun je er altijd nog wat chilisaus doorheen gooien.
![]()
Wat een rotschopquote:Op woensdag 11 oktober 2006 03:31 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik doe stiekem even een tvp, want ik heb ook nog maar 60 euro tot de stufi.
Morgen zal ik her wat goedkope recepten posten.
Of plaats een advertentie op marktplaats bij wie je gaat eten?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:06 schreef Tommeke het volgende:
Of heb gewoon vrienden bij wie je gaat eten?
Helemaal top.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:11 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Of plaats een advertentie op marktplaats bij wie je gaat eten?
Je moet accountant of penningmeester worden.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:35 schreef Skaai het volgende:
*verhaal*
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:42 schreef ki_ki het volgende:
tip voor garnalen-liefhebbers on a budget:
Euroshopper garnalen uit de diepvries, bij de AH. Uit mn hoofd ¤ 2,38 per zakje. Lekker!
Welnee joh, ik heb helemaal geen restaurants bij mij in de buurt.. dan heb ik ze liever in de vriezer liggenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als je blut bent kun je die beter gaan zoeken in steegjes achter een restaurant na sluitingstijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |