Ik ben gek op pasta. Ik haal ergens een goedkope pot tomatenpastasaus oid (Lidl, Vomar, Aldi, whatever) en heb standaard wat blikjes tomatenpuree in huis. Die dingen zijn 7 cent, als je echt gierig bent reken je ze alle 4 apart af, dan betaal je namelijk maar 20 cent in plaats van 30

. Bij de Aldi haal je volgens mij voor 50 cent een courgette en voor nog minder wat tomaatjes. Champignonnen zijn ook de kosten niet, uien al helemaal niet. Je hoeft het niet allemaal te halen hoor, kies gewoon wat jij denkt dat lekker is in pasta

. Ik heb ook altijd een potje bruschetta staan, kan ik zooo vaak mee koken (1,50 bij de Xenos) en bij gebrek aan verse knoflook ook een potje gehakte knoflook. Ik bak mijn gehakt erin, heerlijk. Half om half gehakt is het goedkoopste (ik vind rundergehakt wel lekkerder, maar dat is iets duurder), ik eet van 300 gram wel 3 keer (maar dat ben ik

).
Ohja de markt, echt ik heb van de week 4 paprika's, een courgette, een doosje sugar snaps, een hele grote bak snoeptomaatjes, uien en bananen voor een euro of 5 gehaald. Allemaal vers en ik eet er gewoon een week van

.
Ook lekker: Champignonnen (80 cent) bakken (peper en zout) en daarna een grote theelepel creme fraiche erdoorheen, beetje roeren en smullen maar. Stokbroodje (17 cent voor 6 kleintjes of 2 grotere) in de oven, kruidenbotertje smeren en ik ben tevreden. Ik merk trouwens tegenwoordig dat ik niet altijd een stuk vlees bij mijn eten hoef, kan ook schelen