Jaaaa! Save Ferris met de cover van Come on Eileen!quote:Op maandag 9 mei 2005 14:59 schreef Rnej het volgende:
als je ska zegt denk ik eigenlijk meteen aan save ferris
support your local ska band - s y l s b
en dus 2x geklikt en fok klaagde niet, mijn excuses
Ze zijn er wel, ik heb ze ook met goog.fok.nl wel kunnen vinden, over een paar in ieder geval, maar die zijn al oud. Tijd voor een vers topic, vind ik.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:14 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en Inso... het is dat de search het niet doet... er zijn al een aantal Ska topics, maar ik kan ze niet vinden
Brilaap geweldig idee van jequote:Op maandag 9 mei 2005 21:23 schreef Brilaap het volgende:
Ja kan er iemand eens een lijstje maken met leuke ska bandjes? Ik ken er eigenlijk niet zoveel en van meer dan de helft weer ik de namen niet. Gewoon ff een top 10 of zo
Strak plan om ook ska bandjes op een lijst te zetten met wie, datum, plaats, waar, kost kaartje, etc. Puik plan.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:32 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Brilaap geweldig idee van je. Als iemand weet wanneer een goede skaband komt, kan hij of zij dat evt. ook even vermelden. Het lijkt me wel leuk om een keer live mee te maken.
Deze? Die zijn op 26 juni te zien op het gratis festival Parkpop in Den Haag,quote:Op maandag 9 mei 2005 21:22 schreef Diaan73 het volgende:
Vorig jaar helaasTokyo Ska Paradise Orchestra gemist op Lowlands. Moet heel erg goed zijn geweest.
Als ik een lijstje heb met namen wil ik af en toe wel wat sites afstruinen...quote:Op maandag 9 mei 2005 21:37 schreef Brilaap het volgende:
[..]
Strak plan om ook ska bandjes op een lijst te zetten met wie, datum, plaats, waar, kost kaartje, etc. Puik plan.
Nu je het zegt, bedenk ik me dat ik het ook wel wist. Maar wij gaan de 26e naar Rockin'Park festival in Nijmegen... en kunnen dus niet naar Parkpop.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Deze? Die zijn op 26 juni te zien op het gratis festival Parkpop in Den Haag,
Mooi, die staat in m'n agenda.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
coolquote:Op maandag 9 mei 2005 21:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik ga de week daarvoor al naar Nijmegen, voor Fields of Rock, dus ga niet ook nog naar dat andere festival (wordt me iets te duur). Daar komt bij dat ik Killing Joke erg graag wil zien, en Parkpop een leuk festival vind. En dan zal ik Tokyo Ska Paradise Orchestra ook maar gaan bekijken.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:55 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nu je het zegt, bedenk ik me dat ik het ook wel wist. Maar wij gaan de 26e naar Rockin'Park festival in Nijmegen... en kunnen dus niet naar Parkpop.
Ik woon ook niet in Den Haag. Dat wil niet zeggen dat ik niet naar Parkpop kan gaan, dat is me al eens eerder prima gelukt. En dat beviel goed. Er rijden best vaak treinen naar Den Haag.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:56 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
cool![]()
jammer dat ik niet in den haag woon![]()
Ja snap ik. Wij willen vooral graag REM en (en ik) Keane zien. We gaan een week later ook nog naar Rock Werchter. Als REM niet op Rockin'Park gekomen was, waren we waarschijnlijk ook naar Parkpop gegaan. Ben erg benieuwd hoe TSPO is geweest. Ow ja nog twee bands die ik goed vind: The Specials en The Selecter.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik ga de week daarvoor al naar Nijmegen, voor Fields of Rock, dus ga niet ook nog naar dat andere festival (wordt me iets te duur). Daar komt bij dat ik Killing Joke erg graag wil zien, en Parkpop een leuk festival vind. En dan zal ik Tokyo Ska Paradise Orchestra ook maar gaan bekijken.
Hee bright eyes, bedankt voor deze tip. Ik zet hem in mn favorieten. Helaas heeft mn geluidskaart het begeven en kan ik tijdelijk niets luisterenquote:Op maandag 9 mei 2005 22:05 schreef Brighteyes het volgende:
Vroeger was de 'Twirl' dé Ska agenda, maar tegenwoordig check ik iig altijd de Skagenda op http://www.skapeople.nl/ met heel toepasselijk als intromuziekje: Hello... skapeople.(directelink naar de Skagenda: http://www.skapeople.nl/agenda/?css=rood)
Lijstje met ska-bands? Hebben ze daar ook.http://www.skapeople.nl/bands/?css=rood
(dit is overigens geen spam, ik heb niks met die site, maar 'gebruik' hem wel vrij vaak om dingen over ska te zoeken etc.)
Een greep uit de dingen die hier in de kast staan:
2nd Hand Sneakers
Beatbusters
Bouncers
De Hardheid
Jammah Tammah
the J-Stars
Let's Quit
Mark Foggo's Skasters
the Palookas
the RegulatorsAanrader! Leuke groep mensen ook!
Stenchtown
Wat ook heel leuk is The Trojans. Ska met heel veel ierse invloeden. Erg lekker!
Ik heb ook nog een CD'tje met hele oude ska en mento, meegebracht vanaf Jamaica door vrienden!Met daarop de echt hele oude 2-tone ska.
Bijvoorbeeld een hele oude versie van 'the guns of navarone'. Zoooo lekker.
Anderhalf jaar geleden the Skatalites gezien in de Melkweg! Helemaal fantastisch. Stel oude mannetjes die je bijna nog geen stuiver zou geven als ze op Amsterdam CS zouden zitten die dan helemaal lekker opgaan in de muziek!
quote:Op maandag 9 mei 2005 22:09 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
Skatalites is inderdaad tof
*meldt*quote:Zaterdag 28 Mei 2005 P60 - Stadsplein 100a - Amstelveen
Samen met de J-Stars
Als voorprogramma van Rude & Visser
Wat is 'de buurt' dan ook al weer precies?quote:Op maandag 9 mei 2005 22:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Kan dat niet eens een beetje in de buurt, BE?
Nou gewoon, hier in de nabije omgeving van mijn woonplaats. Schagen dus.quote:Op maandag 9 mei 2005 22:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat is 'de buurt' dan ook al weer precies?
Prima hoorquote:
quote:Op maandag 9 mei 2005 22:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nou gewoon, hier in de nabije omgeving van mijn woonplaats. Schagen dus.
Ik heb dat profiel toch niet voor niets ingevuld?
Hé, dat is hier dichtbijquote:Op maandag 9 mei 2005 22:10 schreef Brighteyes het volgende:
Zaterdag 9 Juli 2005
Seuter-Rock festival - 's-Gravendeel
Reel Big Fish vind ik ook erg leuk, heb ik onlangs nog de laatste cd van gekregen van mijn lover.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:36 schreef knox_ het volgende:
[..]
Hé, dat is hier dichtbij
Ik hou persoonlijk meer van ska-punk, zoals Reel Big Fish en Less Than Jake
toetsenist van de palookas woont bij mij in de flatquote:Op maandag 9 mei 2005 21:14 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en Inso... het is dat de search het niet doet... er zijn al een aantal Ska topics, maar ik kan ze niet vinden
Leuke Nederlandse 'nieuwkomers':
Stenchtown en zeker the Palookas (we hebben een paar weken terug samen met hun op een ska-avond gestaan in Dordt, topavond!)
Heequote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:59 schreef Tha_T het volgende:
Ik heb nog niemand de verzamelaar die A Jamaican Story - Trojan - Ska Revival Box Set heet. Echt een aanrader als je dan toch van Ska houdt.
Vind ik dan
Ik heb even zitten kijken op Bol.com.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:59 schreef Tha_T het volgende:
Ik heb nog niemand de verzamelaar die A Jamaican Story - Trojan - Ska Revival Box Set heet. Echt een aanrader als je dan toch van Ska houdt.
Vind ik dan
Jahoor, van Mark Foggo zijn gewoon cd's te krijgen. Mijn zus heeft er volgens mij 2. Op zijn site staan er 8.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:37 schreef rotterdamse het volgende:
Hè...Mark Foggo. Eindelijk mensen die hem kennen. Ik wist niet dat die man nog muziek maakte. (hoe oud zal hij nu dan zijn?) Ik heb hier nog een lp van Mark Foggo en the secret meeting. Probeer al jaren om hem op cd te vinden, maar volgens mij bestaat hij niet. Als ik abuis ben dan hoor ik het graag.
Komt ze eens een keer in de buurt spelen, ben ik er zelf niet. (Ik ben dan naar een muziekfestival waar Mark Foggo optreedtquote:Op maandag 9 mei 2005 22:10 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en als we het dan toch over Ska hebben en linkjes en dingen plaatsen...
Mochten jullie benieuwd zijn naar een modje on stage...
Zaterdag 28 Mei 2005 P60 - Stadsplein 100a - Amstelveen
Samen met de J-Stars
Als voorprogramma van Rude & Visser
Hè leuk, thanks voor de link. En ja mijn lp staat ertussen. (speeding my life away) Helaas staat hij er alleen als vinyl vermeld en ik wil hem zo graag op cd hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Jahoor, van Mark Foggo zijn gewoon cd's te krijgen. Mijn zus heeft er volgens mij 2. Op zijn site staan er 8.
Dan maar een maandje rood staanquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja precies, ik heb nu ook zoiets van hebbuh!!!!!!!!!!!!
Hoop dattie weer wat energieker is tegen de tijd dat hij bij ons op het festival komt optreden (augustus). Vond hem vorig jaar supergaaf (Sjwaampop in Swalmen) met name door dat enorm actieve gedoe op het podium en daarom nu gevraagd...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 16:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het was leuk gisteren, bij Mark Foggo's Skasters. Alleen vond ik ze voor hun doen vrij rustig. Ze speelden niet in het tempo dat ik gewend ben, ik vond het allemaal wat langzaam. En hij sloofde zich ook een stuk minder uit dan voorheen.
Jammer, dat was toch wel 1 van de dingen waar je voor gaat. Maar verder blijft het leuke muziek, en dansen met een vol glas bier is zonde van het bier dat 30 seconden later over je mouw verspreid is.
balen idd.... helaas kan ik 7 juli niet....quote:Op woensdag 15 juni 2005 23:01 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kreeg net ook de tip, ging kijken... uitverkocht...
Balen! Maar zat er wel in natuurlijk.
Nog een tipje dan: 7 Juli, Skatalites, ook in de Melkweg!
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:47 schreef Rnej het volgende:
[..]
toetsenist van de palookas woont bij mij in de flat
moet zeggen dat ik ze beroerd vind, vooral de zanger... maargoed
doe mij maar taphareejl! goese band... zijn echt fijnnnnn
Yes! First wave heerscht!quote:
* Arcee vindt ska ge-wel-dig!quote:Op maandag 9 mei 2005 14:38 schreef Insomaniac het volgende:
Wat is Ska voor jou en wat zijn jouw lievelingsbands/nummers/opteredens?
Niet dat ik TS ben, maar ska is ska en geen raggae.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:53 schreef Beathoven het volgende:
Ik zie in dit topic b.t.w. wel de basis voor een mooi centraal Ska, Raggae en Dub topic. Wat vind de TS daar van?
het is toch wel gerelateerd aan elkaar?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Niet dat ik TS ben, maar ska is ska en geen raggae.
Het forum is groot genoeg voor aparte topics, dacht ik zo.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:06 schreef Beathoven het volgende:
het is toch wel gerelateerd aan elkaar?
Bij welke band speel je?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
Gisteren avond zo'n onwijs bruut, vet, supergaaf nieuw nummer gemaak!3 uur sleutelen en hij staat!
De ska van mr. bungle vind ik ook leukquote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:58 schreef Bosbeetle het volgende:
ik denk dan aan Boo! maar dat is geen echte ska geloof ik !
ik baalde flink toen van die band, niet dat het nummer slecht was maar dat de drummer uit mindrot (doom metal) was gestapt om bij hun te spelen! (en die vent kan drummen!)quote:Op maandag 9 mei 2005 14:59 schreef Rnej het volgende:
als je ska zegt denk ik eigenlijk meteen aan save ferris
support your local ska band - s y l s b
en dus 2x geklikt en fok klaagde niet, mijn excuses
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:34 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
en wat doe je in de band?
Dacht dat de Stranglers wat meer in de New Wave - Punk hoek zaten, The Specials behoren iig tot de ska bandsquote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:58 schreef _Etter_ het volgende:
Ben door dit forum maar is aan het zoeken gegaan, nu aan downloaden: the specials en the stranglers ook al weet ik niet zeker of die laatste eigenlijk ska is?
haha één van de redenen dat ik ska ook nooit zo trek !quote:Op zaterdag 18 juni 2005 15:05 schreef _Etter_ het volgende:
The specials klinken wel goed, een beetje serieuze ska. Zijn er nog meer bands als dit? Vind de meeste ska altijd zo vrolijk en een beetje duisterder geluid vind ik meestal leuker bij muziek.
Ik ben mijn Ska-obsessie met The Specials begonnen zelfsquote:Op zaterdag 18 juni 2005 15:05 schreef _Etter_ het volgende:
The specials klinken wel goed, een beetje serieuze ska. Zijn er nog meer bands als dit? Vind de meeste ska altijd zo vrolijk en een beetje duisterder geluid vind ik meestal leuker bij muziek.
Thanks! En we worden steeds beter!quote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:58 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb wat demo's beluisterd, het klinkt goed..
We hadden nog geen centraal ska topic.quote:Op zondag 19 juni 2005 15:18 schreef Insomaniac het volgende:
Arcee..
En waarom moest mn TT perse aangepast worden?.
quote:Op zondag 19 juni 2005 18:25 schreef Tranceptor het volgende:
Echte feestmuziek voor zomerse dagen als deze.
Voor ik vanmiddag ging fietsen heb ik 3 gieg van mijn 5 gieg mp3-speler volgeplempt met ska en gerelateerde muziek.quote:Op zondag 19 juni 2005 18:59 schreef Brilaap het volgende:
[..]ben ik het helemaal mee eens. Mijn Ska en Punk mp3's zijn met dit weer favo
Goed bezig. Ik heb hetzelfde gedaan toen ik vanmiddag in de trein staptequote:Op zondag 19 juni 2005 19:06 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Voor ik vanmiddag ging fietsen heb ik 3 gieg van mijn 5 gieg mp3-speler volgeplempt met ska en gerelateerde muziek.![]()
Ik werd een aantal keren vreemd aangekeken toen ik zat mee te skanken op mijn fietsje...quote:Op zondag 19 juni 2005 19:09 schreef Brilaap het volgende:
[..]
Goed bezig. Ik heb hetzelfde gedaan toen ik vanmiddag in de trein stapte
Hehe dat ken ik ja, ik was op het bevrijdingsfestival in Leeuwarden een paar weken geleden en er was een skabandje dat die avond afsloot en ik een kameraad en zijn vriendin dansen en zingen (voor zover dat laatste ging) en er stonden een paar mensen ons heel raar aan te kijken. En ik moet toegeven dat ik vandaag ook aan het zingen was toen ik de trein uitstaptequote:Op zondag 19 juni 2005 19:10 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik werd een aantal keren vreemd aangekeken toen ik zat mee te skanken op mijn fietsje...![]()
![]()
Ik was aan het zingen onder het fietsen en het was nogal druk op de wegen met fietsers. Zo mooi kan ik ook niet zingen, maar goed dat moet dan maar even die paar dagen in het jaar.quote:Op zondag 19 juni 2005 19:27 schreef Brilaap het volgende:
[..]
Hehe dat ken ik ja, ik was op het bevrijdingsfestival in Leeuwarden een paar weken geleden en er was een skabandje dat die avond afsloot en ik een kameraad en zijn vriendin dansen en zingen (voor zover dat laatste ging) en er stonden een paar mensen ons heel raar aan te kijken. En ik moet toegeven dat ik vandaag ook aan het zingen was toen ik de trein uitstapte![]()
BER!!! Hoort tenslotte bij Skaquote:Op zondag 19 juni 2005 19:29 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik was aan het zingen onder het fietsen en het was nogal druk op de wegen met fietsers. Zo mooi kan ik ook niet zingen, maar goed dat moet dan maar even die paar dagen in het jaar.
quote:Op zondag 19 juni 2005 18:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We hadden nog geen centraal ska topic.
Sorry, ik snap nog steeds niet waarom de TT veranderd moest worden.quote:Het idee erachter is dat het zo een mooie reeks kan worden zoals dat ook bij onze Metal, stoner, Jazz en andere topics het geval is. Als je de topictitel niet goed vind dan wil ik 'm wel terugzetten naar de oude, np.
Ik denk dat er op Fok! genoeg mensen rondlopen die The Pogues kennen. Geweldige band, maar niet echt ska, meer folkpunkquote:Op zondag 19 juni 2005 18:58 schreef Brilaap het volgende:
Kent iemand The Pogues?
The Pogues zijnquote:Op zondag 19 juni 2005 18:58 schreef Brilaap het volgende:
Kent iemand The Pogues?
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
* Arcee vindt ska ge-wel-dig!
Goed topic, Inso.
Wat onbekendere favo's, mét fragmentjes:
Mark Foggo - Ska in a Bar
Jammah Tammah - De Parade
Rollings - City Acres
Milk2Sugars - Shining Without You
Rollings - Action
Laurel Aitken - Sally Brown
Hepcat - Pharaoh's Dreams
Toasters - Skaternity
Mark Foggo - Hasjies uit Amsterdam
ah, vandaarquote:Op zondag 19 juni 2005 23:24 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Dat weet ik, voor ik deze opende had ik het ff in jullie feedbacktopic gepolst.
[..]
Hmm ja je hebt gelijk. Maar het feit dat ik mij vergistequote:Op zondag 19 juni 2005 23:30 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik denk dat er op Fok! genoeg mensen rondlopen die The Pogues kennen. Geweldige band, maar niet echt ska, meer folkpunk
Hee dit lijkt me een hele leuke cd. Waar heb je die gekocht?quote:Op maandag 20 juni 2005 22:46 schreef Berkery het volgende:
* Berkery luistert nu naar
[afbeelding]
Een leuke verzamelaar met oude ska en heel oude ska, Madness, The Specials, The Beat, Tony Tribe, Prince Buster, The Skatalites enzo
Uhm, deze heb ik enige tijd geleden uit een nieuwsgroep gedownd, ter evaluatie uiteraard.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:04 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hee dit lijkt me een hele leuke cd. Waar heb je die gekocht?
Dit soort vraagjes mag je hier niet stellen en al helemaal geen antwoord op geven.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:49 schreef Diaan73 het volgende:
----
Skanken op de fiets wordt het helemaal deze zomer!quote:Op zondag 19 juni 2005 19:10 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik werd een aantal keren vreemd aangekeken toen ik zat mee te skanken op mijn fietsje...![]()
![]()
Okay, wist ik niet.... en het was niet met kwade opzet. Ik wilde luisteren en dan kopen. En via Allmusic is hij niet meer te bestellen. Dus als iemand mij kan vertellen waar ik hem kan kopen.... (dat mag toch wel?) Bij de Plato hebben ze hem in ieder geval niet....quote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit soort vraagjes mag je hier niet stellen en al helemaal geen antwoord op geven.
Niet meer doen dus.
Gisteren nog even lekker hard gedraaid in de auto!quote:Op zondag 26 juni 2005 12:50 schreef Brilaap het volgende:
Bad Manners - Bonanza ska !!!!!!!!!!!!!!!!!Hele Bad Manner is puik
Die luister ik nu!!!!!quote:Op zondag 26 juni 2005 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gisteren nog even lekker hard gedraaid in de auto!
Return of the Ugly!
"onbekendere", beter lezen.quote:Op maandag 20 juni 2005 09:06 schreef SKa_BoSS het volgende:
![]()
![]()
Mark Foggo, Jammah Tammah, Laurel Aitken, Hepcat en The Toasters onbekend
![]()
![]()
![]()
Grapjas
Ik weet overigens niet of hier zomaar MP3's gepost mogen wordenMaar dat terzijde...
damm, kom al 15 jaar ieder jaar op waterpop, ga een keer op vakantie komt er een leuke bandquote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:48 schreef Mutsaers_78 het volgende:
Voor de liefhebbers (en wie van muziek houdt, houdt van ska): The Slackers staat zaterdag 13 augustus op Waterpop! Gratis!
Heerlijke relaxte dansbare ska
www.theslackers.com
Eik heet hij gewoon Webcam Girl. Maar lekker idd. Alhoewel vrienden van me zeggen dat ze het drie keer niks vindenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Het is een beetje heel erg jammer van de tekst, maar ik ben dolblij met 'Webcamgirl.com'. Gewoon zo af en toe ineens een ska-nummertje dat voorbij komt op de radio. Maakt m'n hele dag weer goed!
Alleen dan wel weer jammer dat ze niet verder gaan in die richting. Maar heej, meer ruimte voor Ska-piche!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:08 schreef Brighteyes het volgende:Enige juiste antwoord daarop.
De tekst is supersuf enzo, maar het maakt mij iig erg blij als ik de eerste noten hoor. Hij is ook gewoon zo lekker opgebouwd als echt ska-nummer.
Neuh, hij heet Shame And Scandal trouwens. Ja die hebbben ze vaak gemaakt maar hij dus weer opnieuw uitquote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:36 schreef Brighteyes het volgende:
Het is zeker heel erg als ik zeg dat ik die niet ken?
Ik kom kijkenquote:Btw, we staan als het goed is volgend jaar op het DutchSka Festival in de Melkweg. Februari 2006, het duurt nog wel even, maar wel erg gaaf. Ik kon dit jaar helaas niet gaan, maar de line-up was erg goed. En als het dus door gaat staan wij daar volgend jaar zelf!
Shame and scandal in the family!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:38 schreef Tha_T het volgende:
Neuh, hij heet Shame And Scandal trouwens. Ja die hebbben ze vaak gemaakt maar hij dus weer opnieuw uit
quote:Ik kom kijken![]()
Zoveel is er ook niet aan veranderd volgens mij. Heb je trouwens nog losse MP3'tjes van jullie nummers?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Shame and scandal in the family!Die ken ik wel, maar niet de nieuwe dus nog.
Ik wist niet dat er een CD was. Excuse mequote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik kan ze rippen van de CD, maar dat is niet de bedoeling.
Op de site staan wel korte stukjes te luisteren.
Wisehead is wel een aanraderquote:Op zondag 30 oktober 2005 21:18 schreef Arcee het volgende:
Wie heeft er nog wat leuke tips voor blije ska?ska
quote:Op dinsdag 1 november 2005 06:45 schreef OFfSprngr het volgende:
Niet echt Ska.. Ska, maar toch; Choking Victim is zo fucking meesterlijk.
Brighteyes speelt daarin meequote:Op vrijdag 4 november 2005 15:48 schreef maniack28 het volgende:
Skapiche is een leuke band, hebben al eens in het voorprogramma van Mark Foggo gestaan, ook met de Hardheid een keerZe zijn wel lachen
http://www.skapiche.com/
Wie is Brighteyes? De bassist (Paul) is de broer van mijn buurmanquote:
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:33 schreef Tha_T het volgende:
De nieuwe van Madness is ook errug goed vind ik zelf
Met jou kan ik praten.quote:
Bedankt voor t complimentquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:45 schreef maniack28 het volgende:
Al gevonden:
Een van de andere vermeldenswaardige dingen is toch wel het feit dat ik saxofoon speel in een band. (SPAM) En wel in de ska-band Skapiche?! We treden regelmatig op, dus kom me maar eens beluisteren!
Weten we ook meteen wie Brighteyes is
[afbeelding]
Wat een lief meisje (of nou ja... vrouw eigenlijk).
De plaat is weer uitgegeven op cd, samen met de plaat A state of mind. Ga daar maar eens naar op zoek.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:21 schreef rotterdamse het volgende:
[..]
Hè leuk, thanks voor de link. En ja mijn lp staat ertussen. (speeding my life away) Helaas staat hij er alleen als vinyl vermeld en ik wil hem zo graag op cd hebben.
Tuurlijk gratis concerten sla ik niet afquote:Op donderdag 17 november 2005 20:46 schreef CryptoKnight het volgende:
Dan komt MarsX zeker uit Haarlem?
Bouncers vind ik tof, muzikaal niet top off the bill maar zo leuk... srb is feest en leuk om te zien. Was je 1-10 in de Patro?
quote:Op maandag 21 november 2005 19:48 schreef skarabeez het volgende:
Wat gaaf!
Ik wist helemaal niet dat er een topic over ska op fok stond..
Voor de ska liefhebbers:
17 december goudvishal in arnhem met Mark Foggo, Wisehead en The Skarabeez! (die laatste band zing ik bij, zal het maar eerlijk zeggen dat ik hier loop te spammen:) )
Oh ja en 10 december Skaandam! Met heel veel skabands!
Is er toevallig nog iemand in de effenaar geweest 6 november? Toen was er Skanight met sideshift harry, wisehead en the skarabeez. Was erg gezellig!
Is dat ska joh? 't Klinkt meer als ierse kroeg muziek.quote:Op zondag 19 juni 2005 18:58 schreef Brilaap het volgende:
Kent iemand The Pogues?
ik!!quote:Op maandag 23 januari 2006 10:24 schreef MarsX het volgende:
Wie gaan er allemaal naar Dutchska?
Vertel...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:53 schreef J.A.N.A. het volgende:
Iemand de docu op de BCC gister avond gezien, over de geschiedenis van Ska?
Was erg intressant.
t was een programma over de herkomst van verschillende woorden die begonnen met een S.quote:
dat lijkt me idd wel de meest logische verklaring ja! en dat het wel blij klinkt!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:29 schreef Yorrit het volgende:
[..]
t was een programma over de herkomst van verschillende woorden die begonnen met een S.
Ska was daar 1 van. ze hadden 4 verklaringen, en uiteindelijk werd de verklaring dat het een voorstelling van het geluid van de gitaar was het plausibelst geacht.
Ska-tattoo? van welke band?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:57 schreef innepin het volgende:
Ska
Mijn vriendje is ska-trompettistCompleet met ska-tattoo... heh.
Tis inderdaad dat rechtermannetje, alleen dan helemaal, en met blokjes natuurlijkquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:21 schreef mcDavid het volgende:
[..]
zal vast zoiets zijn: [afbeelding]
maarre, hoe heet de band waar hij in speelt?
quote:Op woensdag 25 januari 2006 02:54 schreef innepin het volgende:
[..]
Tis inderdaad dat rechtermannetje, alleen dan helemaal, en met blokjes natuurlijk
da's ook niet praktisch!quote:En hij woont in Amerika, en 't is niet alsof ze professioneel zijn ofzo, dus het lijkt me zeer sterk als iemand ze hier kent
Sja. En, eh.. Custy Chibquote:Op woensdag 25 januari 2006 03:57 schreef mcDavid het volgende:
da's ook niet praktisch!
maar toch, hebben ze een naam?
ja die heb ik toen live gezien in de vera.. toffe shit, lekker feestjequote:Op donderdag 15 juni 2006 23:24 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Hebben jullie hier al eens van gehoord?
[afbeelding]
Roots rock uit Rusland
Hier staat wat vrij te downloaden muziek van ze.
Vooral Troubled Friends en Last wish of the Bride zijn best goed.
Op 3 voor 12 staat nog een clip van ze met het nummer Start wearing Purple![]()
Het is wel een Ska! twijfelgeval.
daar ben ik heen geweestquote:Op donderdag 26 januari 2006 20:37 schreef mcDavid het volgende:
Komende donderdag en vrijdag treed Reel Big Fish op!
donderdag in de melkweg, amsterdam, vrijdag in Tivoli, utrecht!
helaas hoorde ik het pas net, de kaarten zijn al uitverkocht
2 september zijn ze gratis in Hengelo op summersquarequote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:41 schreef Diaan73 het volgende:
Afgelopen zaterdag was Mark Foggo en the Skasters in Atak te Enschede, zijn we naartoe geweest en was erg gaaf....![]()
leuk ook in zo'n klein zaaltje.
Gogol Bordello is geen skaquote:Op donderdag 15 juni 2006 23:24 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Hebben jullie hier al eens van gehoord?
[afbeelding]
Roots rock uit Rusland
Hier staat wat vrij te downloaden muziek van ze.
Vooral Troubled Friends en Last wish of the Bride zijn best goed.
Op 3 voor 12 staat nog een clip van ze met het nummer Start wearing Purple![]()
Het is wel een Ska! twijfelgeval.
ja, laatste tijd zelden iets fatsoenlijksquote:Op woensdag 10 januari 2007 09:56 schreef SKa_BoSS het volgende:
[..]
Ik mis de ska-bands in de Effenaar...
Nee, Japans.quote:Op donderdag 8 juni 2006 08:55 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Klinkt goed, lekker uptempo
. Nederlands bandje?
Indeed. Ik vind dat er maar weer eens wat moet komen. Binnenkort overigens wel Fanfare Ciocarlia... TURBO KLEZMERRRR!quote:Op donderdag 25 januari 2007 00:05 schreef jmac het volgende:
[..]
ja, laatste tijd zelden iets fatsoenlijks
Maar verder is het tot aan juni (zover is de agenda nu ingevult) echt bagger weinig.quote:Alle liefhebbers van balkan beats, russendisco en zigeuner fanfares opgelet! De befaamde speedfanfare Fanfare Ciocarlia uit Roemenië, keren op volle snelheid terug op het Effenaar podium!
die zijn uit elkaar.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:37 schreef Oblivion het volgende:
Waar is mister Review gebleven?
Oh, okay...quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:27 schreef Yorrit het volgende:
[..]
die zijn uit elkaar.
paar zijn verder gegaan als "Rude & Visser"
Klinkt best ernstig goed inderdaad!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 23:17 schreef Herr_Munk het volgende:
Ik heb laats een leuk bandje ontdekt, ze hadden me toegevoegd op hun myspace:
www.myspace.com/skunkallstars
Echt het eerste nummer is geweldig ( voor de myspace nitwits, het wordt automatisch afgespeeld)
Ken je Rude RIch & The High Notes niet?! Zonde! Moet je ECHT effe checken!quote:Op maandag 5 maart 2007 18:36 schreef mcDavid het volgende:
http://www.dutchska.nl/EINDELIJK!
Splendid
Mala Vita
rest ken ik niet
Ik kon geen slachtoffer vinden om mee te gaan, en om in me eentje te gaan had ik ook niet zoveel zin inquote:
Klinkt lekkerquote:
Big D and the Kids Table waren laatst ook in nederland hoorde ik!quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:35 schreef jaguar het volgende:
reel big fish komt de 23e weer naar de melkweg
België. Ik heb ze gezienquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:38 schreef mcDavid het volgende:
Big D and the Kids Table waren laatst ook in nederland hoorde ik!En ook dat het optreden behoorlijk tof was! Maargoed dat heb ik dus ook gemist
Slackers!! OMG, ik hou van je man!!! ik had geen idee dat ze kwamen!! en tivoli? dat is nog relaxed ookquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:58 schreef SKa_BoSS het volgende:
Binnenkort een leuk weekje: 20 juni the slackers @ Tivoli utrecht, 22 juni: Israel Vibration @ 013, 29 juni: Ziggy Marley @ Effenaar![]()
Jij kan geen 18 Euro missen ?quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:46 schreef shifto het volgende:
(17 mei trouwens ook Mark Foggo met Mad Caddies en Heiderroosjes maar kan ik niet betalen)
Hebben ze meer?quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:17 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Hoort, zegt 't voort.
Verspreid het evangelie van Tim Armstrong.![]()
Ik had het verkeerd gezien!quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:15 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Jij kan geen 18 Euro missen ? [afbeelding]
Ik weet hoe je je voelt!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:19 schreef shifto het volgende:
[..]
Ik had het verkeerd gezien!![]()
Maar inderdaad, deze maand kan ik zelfs geen 18¤ missen. Groezrock was killer voor mijn zielige studenten budget.
Toch maar bijbaantje zoeken..
Er zwerven nog 2 nummers op internet rond, maar da's meer reggae.quote:
27 juni Effenaar met Jaya the Cat als voorprogramma.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 02:43 schreef shifto het volgende:
Info?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |