quote:Op maandag 2 mei 2005 00:28 schreef Shirley het volgende:
En een keer zat ik te roken, en toen liep ze met d'r staart langs m'n sigaret,waardoor d'r puntje verbrandde...maar gelukkig enkel haren verschroeid, ze voelde er zelf niks van gelukkig.
quote:Op maandag 2 mei 2005 00:32 schreef Spindizzy het volgende:
[..]Ja nou je het zegt... Toen wij nog rookten hebben we de kat ook wel 's per ongeluk in de fik gezet
Als mijn man sjekkies draait dan propte hij het uiteinde er nooit goed in dus als je dat aansteekt dan wil het nog wel 's van je sjekkie afvallen. Op je kat. Die vervolgens best wel smeulend begint te ruiken en waar flinke rookwolken afkomen. Die ook nog 's van schrik zich verstopt als het vrouwtje heel hard gilt: DE KAT STAAT IN DE FIK!
Kat aan een poot onder de bank uit getrokken, flink over de grond heen en weer rollen en niks aan het handje verder![]()
Dat schuldgevoel komt door die oogjes he?quote:Op maandag 2 mei 2005 00:45 schreef trueblue het volgende:
Hmm..zo lomp ben ik gelukkig niet met mijn huisdieren![]()
Ik ben meer van het per ongeluk opsluiten in een kamer
Of denken dat ze (mijn 4 katten) allemaal binnen zijn, maar er dan een paar uur later achter komen dat er toch nog eentje mist.. Die dan zielig in de tuin voor de deur zit, in de kou![]()
Dan heb ik wel een enorm schuldgevoel de rest van de avond.
Doe ik helemaal ontdaan snel de deur open, kat rent mauwend naar binnen zo van "wat heb je nou gedaan! je hebt me zomaar buitengesloten!" , kopjes geven aan m'n benen...Ja, ze weten volgens mij heel goed waar ze mee bezig zijnquote:Op maandag 2 mei 2005 00:46 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat schuldgevoel komt door die oogjes he?
!!!quote:Op maandag 2 mei 2005 00:58
Mijn zus heeft in haar onderzoeksfase als kleuter eens een kat in een centrifuge (bovenlader) gedaan. Deksel dicht, aangezet, en wij horen allemaal "bonk.. bonk... bonk... bonk bonk bonkbonk bonkBONK BONK[b]BONKBONKBONK!!!' Gauw uitgezet, kat leefde nog gewoon, was alleen erg draaierig en kon even niet meer recht lopen maar alleen in rondjes
Je bedoeld dat die poes in je boxershort zat? En jij bent gaan zitten?quote:Op maandag 2 mei 2005 02:38 schreef HarigeKerel het volgende:
Ik ben eens (langzaam) op de bank gaan zitten zonder te kijken in mijn boxershort
Nou daar lag de poes dus
Heeft ze me een partij hard in mijn kont gebeten zeg
Dat zal me dus geen tweede keer gebeuren![]()
quote:Op maandag 2 mei 2005 00:49 schreef existenz het volgende:
Of, ik was met onze hond wandelen..Een reu en die snapt het bloemetjes en bijtjes verhaal nog niet echt goed. We kwamen dus een vrouw met vrouwtjes en mannetjes hond tegen. De eigenarese: "Uitkijken, de onze is loops", waarop ik reageerde: "Dat maakt niet uit, de onze is te dom daarvoor". Paar seconden later had ie toch een gat gevonden.Het was alleen wel de kop van de mannetjes hond waar ie tegen aanreed
![]()
Mijn vader heeft dat ooit eens met een hamster gedaan van vrienden van ons.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:55 schreef Spindizzy het volgende:![]()
Ik heb twee keer de voordeur keihard dichtgegooid terwijl er een kat tussen zat
Doe toch maar trouwensquote:Op maandag 2 mei 2005 08:48 schreef miss_sly het volgende:
tvp
Ik durf mijn blunder niet te vertellen; die is werkelijk te erg
Kom op, vertel het maar, ik zal niet lachen (of huilenquote:Op maandag 2 mei 2005 08:48 schreef miss_sly het volgende:
tvp
'quote:Op maandag 2 mei 2005 03:20 schreef ondeugend het volgende:
Poes was gewond.... een bloedend pootje... overal rode kattepootjes.
Ik besloot haar te verbinden... en zo geschiedde....
Een half uur later zat het verbandje er om. Ze keek me aan schudde met haar zielige pootje en het verbandje vloog door de huiskamer. Poes begon zich tevreden te wassen.
Ja, te laat. Nu moet je.quote:Op maandag 2 mei 2005 08:48 schreef miss_sly het volgende:
tvp
ja zo ben ik mijn parkiet ook vergeten te voeren toen in nog jonger was.....maar dat heb ik verdrongen denk ik.....en ik heb me dr ook heel lang schuldig over gevoeld..quote:Op maandag 2 mei 2005 11:19 schreef miss_sly het volgende:
Ow, er zijn wel meer blunders met fatale afloop
Mijne is ook nog van toen ik nog een klein sly-tje was, jaar of 10 denk ik. Ik had een mooi parkietje op mijn kamer, Tommy. En ik verschoonde altijd keurig netjes Tommy's kooitje en gaf hem netjes eten en drinken in zijn schone bakjes. Hij vloog lekker los in mijn kamertje en scheet dan heerlijk de spiegel onder, maar ik was toch dol op hem
En op een keer zaten we te eten, en ineens zomaar, vroeg ik me af of ik de laatste keer dat ik hem had verschoond wel eten en drinken had gegeven....niet dusEn daar kunnen parkietjes niet zo goed tegen
![]()
Erg he? Ik heb me zo vreselijk schuldig gevoeld![]()
![]()
Ach, het zijn taaie dingen. Zo'n beest heeft een keer een vriend van me gebeten. Van schrik begon hij met z'n hand te schudden maar die hamster hing nog vast. Eventjes tenminste. Toen hij besloot dat het toch een goed idee was om los te laten maakte hij een boog van ongeveer 4 meter die eindigde tegen de muur.quote:Op maandag 2 mei 2005 13:49 schreef BadGirly het volgende:
Een andere hamster heb ik eens per ongeluk uit m'n handen laten springen. Hij sprong naar boven en viel daarna te pletter op de plavuizen. Hij bleef 5 min. voor dood liggen en ging daarna rondjes lopen met een scheve kop. Uiteindelijk trok het weer bij en had ie nergens meer last van.
Zo heeft Yian een hele nacht in de bijkeuken doorgebracht, van de winterquote:Op maandag 2 mei 2005 14:11 schreef Klonk het volgende:
na het lezen komen er meer bizarre verhalen boven, ik heb ook een keer een kat een nacht opgesloten op de douche, niet dat dat beest ff meldt dat het vast zit nee, geen kick.
Een van mijn katten zit altijd in de wasmachine en ik moet er idd heel goed op letten dat ze er écht niet meer in zit als ik de machine aanzet. Terwijl ik de machine aan het inladen ben, heb ik haar er al 5 keer uit moeten halen en voor dat ik de machine aanzet, por ik nog 1 keer in het wasgoed en als het wasgoed niet beweegt, zet ik 'm aan.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:02 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik ben wel panisch wat betreft de wasdroger en de wasmachine, die check ik driedubbel. Dat is mijn grootste angst, dat ze daar in komen.
Opgelost? Gruwelijkquote:Op maandag 2 mei 2005 22:34 schreef Aventura het volgende:
Katje een keer opgelosten op het balkon, weleens op wat pootjes gestapt, verder niks ernstigs
Ja, ik schoot wat uit met de ongebluste kalkquote:Op maandag 2 mei 2005 22:36 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Opgelost? Gruwelijk
@MUUS: dat van die capuchon is een goed idee zeg, ga ik ook proberen. Word je capuchon niet uit verveling kapotgeknaagd? (dat doen m'n beesten tenminste wel met de hangmat in hun kooi)
Mental image..quote:Op maandag 2 mei 2005 22:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, ik schoot wat uit met de ongebluste kalk![]()
Komt me heel bekend voor...quote:Op maandag 2 mei 2005 00:11 schreef Spindizzy het volgende:
Of je draait je nogal wild om in bed terwijl er een kat bovenop je ligt te pitten die vervolgens met een rotklap tegen de muur smakt
Nee, deden ze allebei niet. Ook mijn zelf-gefröbelde hangmatje in de kooi niet.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:36 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Opgelost? Gruwelijk
@MUUS: dat van die capuchon is een goed idee zeg, ga ik ook proberen. Word je capuchon niet uit verveling kapotgeknaagd? (dat doen m'n beesten tenminste wel met de hangmat in hun kooi)
Kattennagels knippen?quote:Op maandag 2 mei 2005 14:18 schreef tonja het volgende:
Ik moet regelmatig de nagels van mijn kat knippen.
Als ik met dat schaartje zijn nagel alleen aanraak begint ie vreselijk te brullen.
Vreemd genoeg blijft ie wel gewoon zitten als ik zijn voorpootjes doe, brullend en al.
Ook die keer dat ik te ver knipte, het bloedde een beetje, maar de kat bleef gewoon zitten, brullend en al, en niet harder dan 'normaal'.
Hij had er geen last van later, want hij ging er niet aan likken ofzo, maar ik voelde me wel schuldig dat ik zo slecht oplette.
Verder heeft het beestje de nodige kaakstoten te verduren, als ik me omdraai in bed.
Soms hoor ik echt die kaken opelkaar klappen, maar hij lijkt er weinig last van te hebben.
Het verstoord iig nooit zijn kopjes-geef-werkzaamheden.
*herkent*quote:Op maandag 2 mei 2005 22:51 schreef Aventura het volgende:
Niet echt een blunder maar toch wel grappig: kaarsjes aanhebben en dan nieuwsgierige aagjes er te dicht bij laten komen. Gevolg: verschroeide en stukken kortere snorhaartjes
aii die's bekend.. mn moeder ging onze auto stofzuigen, eenmaal klaar deurtje dichtgedaan en dagen lang niet naar omgekeken.. Kat kwijt.. wij overal zoeken waar je maar zoeken kan, en dat beest roepen (dan komt ie altijd) en het hele dorp doorgeweest, nergens te vindenquote:Op maandag 2 mei 2005 16:46 schreef octopussy het volgende:
ooit eens onze kat per ongeluk in de auto opgesloten.
Volgens mij doen alle katten dat... iig elke kat die ik gehad heb wel...quote:Op maandag 2 mei 2005 22:51 schreef Aventura het volgende:
Niet echt een blunder maar toch wel grappig: kaarsjes aanhebben en dan nieuwsgierige aagjes er te dicht bij laten komen. Gevolg: verschroeide en stukken kortere snorhaartjes
Hond van mijn schoonouders heeft dat nu ook.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:51 schreef Aventura het volgende:
Precies 1x jaquote:Op maandag 2 mei 2005 23:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Volgens mij doen alle katten dat... iig elke kat die ik gehad heb wel...![]()
Eh, hoezo? Als dat beest alleen binnen op karpet loopt slijten de nagels niet he, en dan moet je ze knippen. Ik moet de nagel van mijn cavia's ook knippen, anders vergroeien ze.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:54 schreef Jabba het volgende:
[..]
Kattennagels knippen?![]()
Freaking dierenbeul!![]()
![]()
het zou juist zielig zijn als je zou laten groeien, katten hebben bij ons 4 krabpalen in huis waar fanatiek gebruik van word gemaakt, maar soms worden ze nu eenmaal wat te lang.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:54 schreef Jabba het volgende:
[..]
![]()
omgquote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:36 schreef Lllaura het volgende:
Toen ik een jaar of vier was heb ik onze nieuwe cavia doodgeknepen. M'n moeder voelt zich nog steeds schuldig, want ik mocht 'm vasthouden van haar. Wel is ze dezelfde dag nog terug naar de winkel gegaan om te zeggen dat ie zó dood neerviel zodra ze 'm in het hok zette. Ze kreeg een nieuwe mee...![]()
Andersom heeft onze hond m'n moeder 's flink in de zeik genomen. We liepen op het strand en Balder (Duitse Staande) zwom flink diep de zee in en zwom steeds dichter naar de Oosterscheldekering toe achter een meeuw aan. Het was hartje winter en steenkoud. Wij roepen natuurlijk, maar dit had weinig zin. Opeens trok Balder een rare kop, ging rechtop in het water 'zitten', zonk beetje bij beetje en dreef langzaam af.
"KRAMP! DIE HOND HEEFT KRAMP!", riep m'n moeder. Ze bedacht zich geen moment, trok d'r broek en schoenen uit, sprong het ijskoude water in en zwom naar Balder toe. Daar aangekomen schudde Balder 's opgelucht z'n kop en zwom weer vrolijk verder. M'n moeder zag op dat moment een dikke drol wegdrijven...![]()
ja, hij was zomaar ineens stukquote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:36 schreef Lllaura het volgende:
Toen ik een jaar of vier was heb ik onze nieuwe cavia doodgeknepen. M'n moeder voelt zich nog steeds schuldig, want ik mocht 'm vasthouden van haar. Wel is ze dezelfde dag nog terug naar de winkel gegaan om te zeggen dat ie zó dood neerviel zodra ze 'm in het hok zette. Ze kreeg een nieuwe mee...![]()
Zonder je ook maar 1 milliseconde af te vragen waarom ik die nagels knip, kom je tot dit oordeel.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:54 schreef Jabba het volgende:
[..]
![]()
Wrom dan?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:33 schreef tonja het volgende:
[..]
Zonder je ook maar 1 milliseconde af te vragen waarom ik die nagels knip, kom je tot dit oordeel.
Randdebiel.
Barbaar.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:58 schreef lovegrrl het volgende:
ik laat em trouwens ook altijd springen voor een stukje worst/kaas.. gewoon een stukje boven zn hoofd houden en dan gaat ie springen en uithalen met zn pootjes.. afgelopen week weer
eerst mepte ie met zn poot tegen de tafel aan, dat deed auw dus ging ie maar vanonder de tafel springen.. dus ik weer stukkie worst boven zn hoofd, hij weer springen, tok met zn koppie tegen de tafel aan.. auw
Zijn nagels slijten niet genoeg, hij heeft wel 2 krabpalen maar dat is blijkbaar niet voldoende.quote:
Kan ook te maken hebben met dat oudere katten vaak hun nagels niet meer goed in kunnen trekken.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:01 schreef tonja het volgende:
[..]
Zijn nagels slijten niet genoeg, hij heeft wel 2 krabpalen maar dat is blijkbaar niet voldoende.
Als zijn nagels te lang worden dan zijn ze niet meer volledig intrekbaar, daardoor blijft ie overal aan haken, en ik kan me ook voorstellen dat het niet prettig loopt voor een kat.
Hij is al 18, dat zal er ook wel mee te maken hebben dat het minder slijt.
Voor mij ookquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kan ook te maken hebben met dat oudere katten vaak hun nagels niet meer goed in kunnen trekken.
Als katten er zelf last van hebben, vind ik dat een goede reden om de puntjes er af te knippen. Het zou voor mij de enige reden zijn.
quote:Op maandag 2 mei 2005 03:29 schreef LekkerSimpel het volgende:
On-topic:
Ik heb ooit een keer mijn parkiet in mijn strot gehad. Deden een kunstje om op mijn kin te zitten, maar had net een toastje op en dat rook hij waarschijnlijk, dus hij dook meteen mijn strot in....
Wat een kattengeweld allemaal.. maar die ene is dus vanzelf doodgegaan?quote:Op maandag 9 mei 2005 13:26 schreef Xanna-X het volgende:
Een van onze katten had een nestje. Twee van de vier hebben we gehouden, een is weg en een ligt begraven in de achtertuin, 10 dagen geleefd.
Ik ben eens perongeluk op een van die beestjes gaan staan toen ze nog vrolijk het huis ontdekten.. Gelukkig niets gebeurd, alleen een hevige schrikreactie en een piepje..
Niet lang daarna deed ik een deur dicht en de staart van het broertje van de bovengenoemde kat zat tussen de deur.. Hele pijnlijke staart, ik zat helemaal in de stress, hopend dat het geen blijvend letsel zou zijn ofzo.
Gelukkig was er niets aan de hand..
Hij wilde niet drinken, bleef echt klein, terwijl de andere drie echt met sprongen vooruit gingen. Op de laatste dag dat er een gewicht is bijgehouden van hem, stond hij op 135gram, de andere drie op 223, 259 en 201 gram. Hij had ook bijvoeding, maar dat wilde hij ook niet.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:06 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat een kattengeweld allemaal.. maar die ene is dus vanzelf doodgegaan?
Het is mij weleens opgevallen dat wanneer je over een kattenstaart heen wilt stappen, die staart precies de beweging van je voet volgt, zodat hij precies onder je voet zit als je je voet weer neer wilt zetten.quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:37 schreef Igraine het volgende:
Diverse keren op kattenpootjes en staarten gaan staan, hoewel ik er van overtuigd ben dat ze dat bewust uitlokken.
"Hoe kan ik zo strategisch mogelijk gaan zitten zodat de kans zo groot mogelijk is dat ze op m'n staart gaat staan" Het effect is immers volop aandacht, knuffels, medelijden en schuldgevoel... Daar doen ze het gewoon om, ik weet 't zeker!
meldtquote:Op maandag 2 mei 2005 11:21 schreef Ilsjuhh het volgende:
[..]
ja zo ben ik mijn parkiet ook vergeten te voeren toen in nog jonger was.....
Och, koeien zijn ook lief. Die dieren worden trouwens niet bepaald als huisdier gehouden.quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:08 schreef Pimk het volgende:
Welleens in een Koreaans restaurant gegeten. Ik begreep de menukaart niet helemaal, maar prominent werd Bosintang aangeprezen. Ik kreeg soep. Best lekker. Na afloop was ik toch benieuwd en vroeg wat ik had gegeten. Het bleek om hondensoep te gaan. Ik weet het, normaal vlees is ook van dieren. Maar huisdieren is voor mijn gevoel toch wat anders.
Staat hier allemaal in wie heeft er een grote kooi voor mij voor mijn degoes?quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:55 schreef Aventura het volgende:
Een degoe? Wasda?
Ik kan het me niet meer herinnerenquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:59 schreef Baloetjuh het volgende:
klopt het dat een kat dan gedesoriënteerd raakt als je zijn snorharen er af knipt..
of dat ie rondjes gaat lopen zoiets heb ik ooit ergens gelezen..
hahahaha gelukkig wel ja, ik kan me voorstellen dat het bij een kat heel raar staat als die geen snorharen heeft... net als dat een kat geen staart heeft..quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:20 schreef rena het volgende:
[..]
Ik kan het me niet meer herinneren![]()
Ik had niet alles er afgeknipt hooren het is gelukkig weer aangegroeid
![]()
quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:20 schreef Chokeme het volgende:
Blunder van mijn moeder: de verkeerde goudvis door de plee spoelen (de levende dus.)
OMGquote:Op donderdag 19 mei 2005 12:32 schreef rena het volgende:
Ik heb toen ik een jaar of 6 was de snorharen van onze kat een stuk afgeknipt![]()
Ik vond het toenertijd niet zo mooi
![]()
Zeg dat niet te hard, dit is een thread met broodjes aap.quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:42 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Och, koeien zijn ook lief. Die dieren worden trouwens niet bepaald als huisdier gehouden.
Dat had ik net nog bij 't uitlatenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:08 schreef yindey het volgende:
Of na 10 keer roepen boos worden en al mopperend het beest meesleurt, dan toch maar even omkijken waarom het kreng niet mee wilt en je opmerkt dat het beestje aan het poepen is en daar schijnbaar een beetje moeite mee heeft![]()
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:12 schreef Verbal het volgende:
De grootste blunder die ik heb begaan met Pjotr, is dat ik in een slecht verlichte kamer besloot een teek van zijn buik te verwijderen... en het geen teek was maar een tepel. Natuurlijk ontdekte ik dat pas toen ik de tekentang erop zette en begon te draaien; Pjotr is een pieperd, maar de schreeuw die hij hier ten beste gaf, was terecht
V.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:14 schreef Aventura het volgende:
[..]
Da's echt de ergste tot nu toe, 't arme beestje!
De grootste blunder die ik heb begaan met Pjotr, is dat ik in een slecht verlichte kamer besloot een teek van zijn buik te verwijderen... en het geen teek was maar een tepel. Natuurlijk ontdekte ik dat pas toen ik de tekentang erop zette en begon te draaien; Pjotr is een pieperd, maar de schreeuw die hij hier ten beste gaf, was terecht
V.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:08 schreef Lllaura het volgende:
Wij hadden vroeger altijd katten thuis. Als je een kat vasthebt, 'gooi' je 'm als 't ware weer terug op de grond. Nou ja, gooien, je kan 'm gewoon weer laten vallen. Dat was m'n moeder gewend en dat deed ze dus ook met de teckel van de buren. 't Arme beestje pletterde zo met z'n pootjes wijd op 't parket...![]()
Hij heeft er niks aan overgehouden hoor, maar de buurvrouw hield 'r hondje vanaf toen altijd angstvallig uit de buurt...
Oke, dat is echt ergquote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:12 schreef Verbal het volgende:
V.
V.
't Arme beestje pletterde zo met z'n pootjes wijd op 't parket...![]()
Ik vond het al erg dat ik mijn hamster had opgezogen in de stofzuiger! Maar dit is echt erg!!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 23:12 schreef Verbal het volgende:
V.
Ja, maar leg dat ze eens uit als er veel kroes op een vijvertje ligtquote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:38 schreef deedeetee het volgende:
Whahaha ik heb een hond gehad die zo achter een eend aan 't water in rende, 't stomme beest snapte niet dat je op water niet lopen kunt ! Dat was ff een hele verassing voor d'r, ze wist zich geen raad om weer aan de kant te komenI
k heb 't natte beest eruit moeten hijsen want dat lukte op eigen kracht niet.![]()
Sinds die tijd zorg ik ervoor dat een jonge hond weet dat je * op * een vijver niet kunt lopen![]()
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vond het al erg dat ik mijn hamster had opgezogen in de stofzuiger! Maar dit is echt erg!!![]()
![]()
Een andere hond zette ik eens uit de auto ( we waren een dagje uit ) om ff uit te rennen op een plek met heel hoog gras. Zie ik dat beest vrolijk door dat hoge gras sprinegen en ineens is ze weg !! Ik geschrokken gauw kijken waar ze is gebleven loopt er door dat gras een heel smal ondiep beekje met snel stromend waterquote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, maar leg dat ze eens uit als er veel kroes op een vijvertje ligtOnze hond is ook weleens de plomp in gegaan op die manier omdat ze dacht dat het gewoon gras was.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vond het al erg dat ik mijn hamster had opgezogen in de stofzuiger!
laten we een clubje oprichten voor perongeluk kikkermoordenaarsquote:Op zondag 22 mei 2005 20:55 schreef Dark_Killah het volgende:
crossover, dat had ik laatst maar dan gelukkig op de fiets, heb ik ook de hele dag dat rare gevoel gehad en gezien hoe die kikker daar maar lag te spartelen.
klinkt bekend..quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:38 schreef deedeetee het volgende:
Whahaha ik heb een hond gehad die zo achter een eend aan 't water in rende, 't stomme beest snapte niet dat je op water niet lopen kunt ! Dat was ff een hele verassing voor d'r, ze wist zich geen raad om weer aan de kant te komenI
k heb 't natte beest eruit moeten hijsen want dat lukte op eigen kracht niet.![]()
Sinds die tijd zorg ik ervoor dat een jonge hond weet dat je * op * een vijver niet kunt lopen![]()
Wat een vreselijk eindequote:Op zondag 22 mei 2005 20:45 schreef HPoi het volgende:
Ik heb een keer per ongeluk bij het schoonmaken van mijn aquarium een lavasteen op een vis gezet.Na een paar dagen kwam ik erachter dat ik een vis kwijt was dus ik zoeken maar niks te zien, dus toen heb ik eens onder die steen gekeken en daar lag een visgraatje.
![]()
Een kennis van mij vertelde over haar vriend die altijd de parkiet zat te pesten met de stofzuiger. Totdat hij de parkiet inderdaad opzoog.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik vond het al erg dat ik mijn hamster had opgezogen in de stofzuiger! Maar dit is echt erg!!![]()
![]()
Wij hadden vroeger altijd katten thuis. Als je een kat vasthebt, 'gooi' je 'm als 't ware weer terug op de grond. Nou ja, gooien, je kan 'm gewoon weer laten vallen. Dat was m'n moeder gewend en dat deed ze dus ook met de teckel van de buren. 't Arme beestje pletterde zo met z'n pootjes wijd op 't parket...![]()
Hij heeft er niks aan overgehouden hoor, maar de buurvrouw hield 'r hondje vanaf toen altijd angstvallig uit de buurt...
Wij hadden vroeger een zeeaquarium en de zee anemoon is het zelfde overkomen. Zag ik opeens allemaal oranje snippertjes in 't waterquote:Op zondag 22 mei 2005 23:42 schreef Lllaura het volgende:
Mijn visje is wel 'ns versnipperd in 't waterpompje...![]()
Toen ik Finding Nemo zag, moest ik er ook meteen aan denken...
Ja GRRRRRRRRRquote:Op maandag 2 mei 2005 10:02 schreef MouseOver het volgende:
Hier in huis heeft m'n bovenbuurman trouwens eens een keer een koelkast op een babyrat gezet
dat was fataal
PFFFFFFFFFF dat is schrikken hé ?quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:41 schreef MadGuy het volgende:
Ik moet er even bijvertellen dat wij een open trappenhuis hebben en hij kukelde zo door het gat in het midden van de trappen...
Het was nog zijn redding dat hij zijn riem nog aan had. Hij bleef dus bungelen met zijn nek aan zijn riem. Ik wist hem gelukkig door het trapgat een verdieping lager te manoeuvreren met zijn riem, en ik ben toen snel naar beneden gelopen.
Zo ontzettend goed is het voor mensen ook weer nietquote:Op woensdag 25 mei 2005 15:08 schreef Aventura het volgende:
Ik ging een tijdje geleden op de katten van mijn zus passen. Ik wilde ze verwennen en gaf ze een blikje tonijn. Zag ik pas later dat ik ze tonijn in mayo had gegeven (ipv. tonijn op water). Vreselijk slecht natuurlijk, maar ze vonden het errrrg lekker.
Ja ok, maar een beestje vreet wat je hem voorzet, zelf heb je tenminste nog een keuzequote:Op woensdag 25 mei 2005 15:29 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Zo ontzettend goed is het voor mensen ook weer niet
Mensen zijn hier vaak wat hypocriet in, ze stouwen zichzelf vol met koffie, bier en met friet maar owee als een huisdier eens een chipje vreet.
stoffen die ronduit slecht voor dieren zijn zoals chocola en koemelk zijn natuurlijk een ander verhaal
M'n ratten zijn trouwens gek op bier. Van mij mogen ze
Zie mijn eerder gepostte verhaal(tje)...quote:
quote:Op maandag 23 mei 2005 08:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
dat * hoorde * bij elkaar die garnaal at alleen zeester.
Nou ja weet ik veel ,zo'n grote zeester kan best een hapje missen voor zo'n klein garnaaltje dacht ik dus vooruit maar.
Begint die garnaal de volgende dag vrolijk met het amputeren van een hele arm van die zeester, afgrijselijkik heb de hele handel naar de winkel terug gebracht. Dat kon ik niet aanzien
![]()
oohw:S ik heb ook nog zon verhaal:quote:Op donderdag 26 mei 2005 20:28 schreef Lotjeb het volgende:
Afgelopen zomer was een van onze katten weggelopen bij het logeeradres toen wij op vakantie waren. Terug in Nederland hadden we een hele zoekactie op touw gezet, inclusief zo'n vangkooi (onze kat in het wild geboren en bang voor alles wat vreemd is dus vandaar de kooi). Op een avond zagen we een zwart met witte kat... de kat ging na lange tijd wachten in het kooitje! Wij helemaal blij en de kat mee naar huis genomen.... Kwam ik er thuis in het licht achter dat de witte vlek niet helemaal op de goede plaats zat!!!!![]()
De kat maar weer terug gebracht naar het veldje waar we hem gevonden hadden...
De volgende dag hadden we 'm weer te pakken... Dom beest...![]()
Na een week.. toen we de moed eigenlijk al hadden opgegeven Lizzie toch nog gevonden![]()
quote:Op maandag 30 mei 2005 12:00 schreef Vigile het volgende:
TVP
quote:Op maandag 30 mei 2005 13:58 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Mijn zusje heeft toen ze iets van 6/7 was de hamster van mij broertje uit zijn kooi gehaald. We dachten toen dat hji ontsnapt was en hebben hem nog geprobeerd te lokken met eten enz. Mijn zusje kon nog niet echt praten, dus ze kon niet zeggen dat ze hem eruit had gehaald. Ze wees wel naar de prullenbak, dus we dachten dat ze hem daar in had gestopt.
Een paar jaar later zat een vriend van me een keer met zn voet tussen de kussens van de bank en voelde iets. Hij pakte het en het was een dode, platte hamster. Hij zag er een beetje uit als een mummie en was helemaal gedroogd. Bleek dus dat mn zusje de hamster tussen de kussens van de bank had gestopt en we er pas en paar jaar later achter kwamen.
pfffffffffieuw gelukkig liep 't goed afquote:Op maandag 30 mei 2005 21:14 schreef sjokkie het volgende:
Gelukkig dat ik wakker was geworden want hij had het ding wel echt strak om zijn nekje zitten.
Dat hebben we ook wel eens thuis. Honden raken toch gewend aan een bepaalde afstand en als je dan de kamer aan het dweilen bent en de tafel staat iets dichter bij de bank dan normaal...quote:Op maandag 30 mei 2005 11:33 schreef CherryLips het volgende:
M'n hond wil met mooi weer graag buiten in de tuinstoel liggen. De tuinstoelen staan om de tafel heen. De hond wil vanonder die tafel in de tuinstoel springen. Resultaat; harde BONK omdat ze met d'r kop tegen de tafel aanspringt van onderen
ik heb een keer een kat opgesloten op het dakquote:Op donderdag 2 juni 2005 23:20 schreef trueblue het volgende:
Ik heb vandaag weer eens een kat opgesloten, op zolder dit keer. Gelukkig heeft het maar een halfuurtje geduurd.
En m'n andere kat heb ik een stoot voor z'n kop gegeven..
En toch vinden ze me nog lief
quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:25 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb een keer een kat opgesloten op het dak
die is uit raam gelopen ik had er geen rekening meegehouden, rtaam fdicht en slapen
volgende dag wordt ik wakker.. ik hoor iets ga kijken en zioe een kat die naar binne wilt
Hond aan de riem, mensen stappen het huis uit en maken herrie, hond kijkt achterom en knalt tegen lantaarnpaal met zijn kop....mensen in een deuk en ik ookquote:Op maandag 30 mei 2005 09:37 schreef runaway het volgende:
ow mijn hond blundert trouwens ook..........
kijken kijken kijken naar de overkant en boem tegen een lantaarnpaal![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:33 schreef valentinerne het volgende:
Ik heb ooit mijn goudvis warm water gegeven omdat ik vond dat het water alijd zo koud was...
Ik was toen 6 jaar
Ja ok nu kan ik erom lachen maar 30 jaar geleden dus echt nietquote:
mijn hond wilde uitproberen of hij op kroos kon lopenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:31 schreef kissa het volgende:
[..]
Hond aan de riem, mensen stappen het huis uit en maken herrie, hond kijkt achterom en knalt tegen lantaarnpaal met zijn kop....mensen in een deuk en ik ook![]()
![]()
![]()
Die paarden!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:52 schreef Herr_Ratt het volgende:
heerlijk al die verhalen![]()
Ik heb zelf thuis een soort van dierentuin, maar op wat ratten wier pootjes ik altijd tussen deurtjes weet te klemmen (ze willen er altijd zo graag uit), een epeleptische hond die vandaag een aanval kreeg boven het eten van m'n andere 2 honden
een kat die denkt dat ie mee mag eten van de borden van bezoek
en paarden die elke 2 maanden in de voortuin staan omdat ze weten hoe ze onder schrikdraad kunnen kruipen (jah dat kunnen ze echt!) maak ik weinig mee
![]()
Is je moeder je huisdier?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:00 schreef Herr_Ratt het volgende:
shiiiiit ons moeder is net op een babymuisje getrapten godmondejus wat kan dat mens gillen
![]()
auww... das idd niet leuk..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:28 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik ren nogal eens met mijn hond, en 1x waren we op zo'n grasveldje aan het rennen, maar daar stond in het midden een speelhuisje voor kinderen. Ik ren dus lang de rechterkant van dat huisje en hij gaat naar links.. Als gevolg dat hij dus een enorme ruk aan die riem krijgt.. Dat vond ik toch zo zielig!hij zat mij echt heel zielig met zijn staart tussen z'n pootjes aan te kijken.
We hadden vroeger een grote volière staan, en de bak die schoongemaakt moest worden kon je er als een lade onder uit trekken zogezegd. Zonder dat de pietjes 'm smeerden.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:17 schreef Herr_Ratt het volgende:
nee, bij boomknuffelaar in het woordenboek staat haar foto, en het muisje was op slag dood
pestkop!quote:
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 08:46 schreef Funksoldier het volgende:
heb 2 honden, en dat is nog weleens een probleempje met uitlaten, de een gaat links de ander rechts.Hebben beide zo'n uitloopriem.
De een gaat zitte schijten, en zet dus zijn voorpoten tussen zijn achterpootjes in.
Andere hond gaat aan de lijn trekken, die wil de andere kant op, hoop getrek en gemier, het lukte, beest kwam terug.
In de tussentijd stond de schijtende hond te "hangen'" in de riem, lekker makkelijk hoef je niet zelf je evenwicht te bewaren.
ik dus, "leed geleden, de rem kan weer van de riempjes af" zo gezegd zo gedaan "klik" schijtende hond met zijn neus in het gras kont omhoog met zijn drol er nog half uithangend!![]()
![]()
Hij heeft er voor zover ik weet niks aan over gehouden (behalve waarschijnlijk een grafhekel aan mijquote:Op dinsdag 21 maart 2006 02:15 schreef Bluezz het volgende:
En hoe is het afgelopen met die hond ?
Goeie schop trouwens, leuk topic
MIEEEEUUUWWW *insert flying cat*quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:11 schreef Aventura het volgende:
Ik trapte de kat gisteravond van mijn bed af
Ik gooi wel vaker kleding op mijn bed, tot jhet op een gegeven moment niet meer lekker ligt en dan wil ik nog weleens het een en ander er vanaf schoppen. Ditmaal was het geen berg kleding maar de kat
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:16 schreef ma_jojo het volgende:
Niet m'n huisdier, maar een paar dagen terug een roodborstje onthoofd.
We hebben zo'n automatische garagedeur en ik zo van afstand dat ding sluiten. Hij sloot niet helemaal, dus nog een keer naar boven en beneden geklikt. Later kwam ik er dus achter dat 'ie eerst niet helemaal sloot door 't roodborstje. De tweede keer dat ik de garagedeur dus naar beneden liet gaan, heb ik dus blijkbaar dat beest onthoofd. Hoofdje in de garage, lijfje erbuiten.
Hebben ook wel eens een hamster in zo'n bal laten lopen en toen vond de kat het ook erg leuk om met die bal te gaan spelenquote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:41 schreef AlexLPUMUSE het volgende:
ik heb een keertje zo'n rat of hamster... in zo'n plastic-speelgoed-loop-bal getrapt omdat ik dacht dat het een gewone bal was![]()
het was niet mijn huisdier btw
dat ding zag er ongeveer zo uit -> [afbeelding]
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:33 schreef HostiMeister het volgende:
Het probleem was dat ik bij mijn vriendin bleef slapen en dat het dus niet mijn kat was maar haar kat die ik vanaf 2 hoog uit het raam had gekieperd...
OMG dat arme beest wat zal die een honger en dorst hebben gehadquote:Op donderdag 23 maart 2006 10:27 schreef Bluurgh het volgende:
maar 's avonds laat de 4e dag schoot me ineens te binnen dat ik dus op zolder bezig was geweest, pak een zaklamp, ren naar boven, schuif een plankje opzij en schijn recht in de grote, bange ogen van onze kat![]()
Dat is geen blunder dat is sadismequote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:14 schreef seilram het volgende:
Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik een hamstertje. Pooky. Ik was denk 15 ofzo en er waren 2 vriendjes bij mij. Op mijn kamertje lag nog een pomp om een luchtbed mee op te pompen.
Heel even ging ik naar beneden om drinken te halen... kom ik terug boven... zit mijn hele kamer onder de Pooky!! Had 1 van mijn vriendjes een willen testen of je een hamster op kon blazen. Leek hem grappig. Het kan dus, het wordt alleen geen ballon, ze spletten openen. Toen was ik heel boos, als ik het nu vertel moet ik er toch wel om lachen.
quote:Op donderdag 6 april 2006 02:49 schreef Garbageman het volgende:
Ik kom thuis, via de garagedeur. Ik loop door naar de andere deur die op de tuin uitkomt, en zwaai die deur vrij energiek open. Op dat moment is de kat bezig door het katteluikje de schuur in te lopen. Dat wou niet want het katteluikje zat nog op slot. Met als gevolg dat het arme beest door de openzwiepende deur de tuin in wordt gelanceerd.
Vaak ligt ze heerlijk te slapen op een stoel, draait zich nog even om, en merkt dan dat de stoel iets kleiner is dan verwacht. Daarna loopt ze weg met zo'n blik van "dat is de bedoeling ook geweest".
quote:Op donderdag 6 april 2006 10:47 schreef MadGuy het volgende:
Jeetje. Die verhalen. Ik moet toch soms lachen.
Ik had laatst nieuwe visjes gekocht voor mijn aquarium. Hele kleine visjes, ze worden niet groter dan drie centimeter. Eerst laten wennen, natuurlijk en vervolgens kon ik het zakje leegkiepen in de bak. Omdat het mannetje rood is kon ik hem makkelijk spotten in mijn bakje, maar het grijze vrouwtje... waar zou die toch zijn?
Ik zoeken natuurlijk, nergens te bevinden. Ineens bekroop me een naar gevoel... Ik in het lege zakje kijken, zat het vrouwtje er nog in. Happend naar de baas.
Ze maakt het nu uitstekend hoor.
quote:Op donderdag 6 april 2006 22:38 schreef Garbageman het volgende:
Nog iets leuk, ik heb in een klein huurhuisje gewoond, en in die tijd wel eens op drie katten tegelijk gepast, terwijl de baasjes aan het verhuizen waren. Heerlijk warm, twee katten tegelijk op schoot, de andere tegen me aan. Tót de telefoon ging, die vlak naast me stond, zo´n mooie bakelieten telefoon met een hard belgeluid. Die katten hoorden dat dus voor het eerst in hun leven. Toch wel een raar gezicht, als je drie katten alle kanten op ziet stuiteren in een klein woonkamertje. (denk aan stuiterbal, héél hard gooien maal drie)
erhm dat is niet "blunderen"dat is gewoon heel erg lomp je vogel doodknijpen!quote:Op zondag 9 april 2006 19:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
een oom van me heeft wel een mega blunder gemaakt!
Die had een parkiet, en die wou hij even de nagels knippen
Dus beest in de hand, en knippen maar!
Toen het klaar was zette hij het vogeltje terug op zijn stokkie, en BOEM daar lag het parkietje
Had ie hem doodgeknepen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |