abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:01:16 #101
84328 Lllaura
painting pictures
pi_26712496
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 21:33 schreef tonja het volgende:

[..]

Zonder je ook maar 1 milliseconde af te vragen waarom ik die nagels knip, kom je tot dit oordeel.

Randdebiel.
Wrom dan?
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_26714952
's Morgens luid mopperend de slaapkamerdeur achter de kat dicht doen omdat hij mij wakker heeft gemiauwd. Vervolgens kom ik er 45 minuten later achter dat hij gewoon wil eten.
En de kat onder de douche doen was ook wel een groot fiasco.
Buurman, ik hier?
  woensdag 4 mei 2005 @ 00:52:16 #103
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_26715880
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:58 schreef lovegrrl het volgende:
ik laat em trouwens ook altijd springen voor een stukje worst/kaas.. gewoon een stukje boven zn hoofd houden en dan gaat ie springen en uithalen met zn pootjes.. afgelopen week weer
eerst mepte ie met zn poot tegen de tafel aan, dat deed auw dus ging ie maar vanonder de tafel springen.. dus ik weer stukkie worst boven zn hoofd, hij weer springen, tok met zn koppie tegen de tafel aan.. auw
Barbaar.
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:01:23 #104
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_26725803
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:01 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Wrom dan?
Zijn nagels slijten niet genoeg, hij heeft wel 2 krabpalen maar dat is blijkbaar niet voldoende.
Als zijn nagels te lang worden dan zijn ze niet meer volledig intrekbaar, daardoor blijft ie overal aan haken, en ik kan me ook voorstellen dat het niet prettig loopt voor een kat.
Hij is al 18, dat zal er ook wel mee te maken hebben dat het minder slijt.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:06:33 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26728049
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:01 schreef tonja het volgende:

[..]

Zijn nagels slijten niet genoeg, hij heeft wel 2 krabpalen maar dat is blijkbaar niet voldoende.
Als zijn nagels te lang worden dan zijn ze niet meer volledig intrekbaar, daardoor blijft ie overal aan haken, en ik kan me ook voorstellen dat het niet prettig loopt voor een kat.
Hij is al 18, dat zal er ook wel mee te maken hebben dat het minder slijt.
Kan ook te maken hebben met dat oudere katten vaak hun nagels niet meer goed in kunnen trekken.

Als katten er zelf last van hebben, vind ik dat een goede reden om de puntjes er af te knippen. Het zou voor mij de enige reden zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_26729551
M'n moeder is een keer achter de kat blijven haken met haar voet, terwijl ze net de trap af kwam... ze zag 'm te laat, en hij liep haar net tegemoet, de trap op. En wurmde zich toen natuurlijk precies tussen haar voeten.

BOINK, BOINK, BOINK... en ze lag onder aan de trap, met een behoorlijk beurs en zelfs plaatselijk opengeschaafd onderbeen.

Je had de gezichtsuitdrukking van de kat toen moeten zien... helemaal perplex van wat er gebeurd was, en met een schuldgevoel van hier tot Tokyo bleef-ie bij haar staan kijken...!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  woensdag 4 mei 2005 @ 16:13:24 #107
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_26730496
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 15:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kan ook te maken hebben met dat oudere katten vaak hun nagels niet meer goed in kunnen trekken.

Als katten er zelf last van hebben, vind ik dat een goede reden om de puntjes er af te knippen. Het zou voor mij de enige reden zijn.
Voor mij ook
pi_26730898
quote:
Op maandag 2 mei 2005 03:29 schreef LekkerSimpel het volgende:

On-topic:
Ik heb ooit een keer mijn parkiet in mijn strot gehad. Deden een kunstje om op mijn kin te zitten, maar had net een toastje op en dat rook hij waarschijnlijk, dus hij dook meteen mijn strot in....

Ik heb zelf geen huisdieren .
pi_26828702
Mijn vader heeft een keertje mijn kat op het balkon opgesloten. Het was al avond en donker en mijn kat is zwart. Me vader gaat van het balkon af en roept nog haar naam, maar ze kwam niet... (doet ze nooit)
's nachts rond 3 uur werd ik wakker door klaaglijk gemauw. Ik haar snel van het balkon afgehaald en mee naar binnen genomen, ze was helemaal koud..
En als ze nu op het balkon zit en ze ziet niemand meer in de deuropening van de balkondeur staan dan schiet ze naar binnen..

ze heeft er gelukkig niets aan over gehouden.
En tja verder... the usual op staarten staan of ze loopt voor je voeten waardoor je over haar struikelt
=^.^=
  zondag 8 mei 2005 @ 17:26:43 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26828735
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 16:13 schreef tonja het volgende:

[..]

Voor mij ook
Ouwe poezen zijn liev.
The love you take is equal to the love you make.
pi_26829307
we waren de keuken aan het verven, en de honden mochten niet naar binnen , alles was geverft en moest nog drogen wat doe ik nou met mn stomme kop, zet ik de deur open zodat die verflucht uit het huis kon... en toen huppelden mijn honden vrolijk naar binnen alsof er niks aan de hand was.
ik kreeg het door dus begon histirisch te gillen dat ze naar buiten moesten :s ... de honden raakte daardoor verward en Herta liep langs de deurpost , toen was ze dus groen

het waren de buitenste haren alleen maar, dus dat konden we weg knippen gelukkig.

verder kan ik even niks bedenken (ook al heb ik genoeg blunders gemaakt) ik zal eens goed nadenken
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
  zondag 8 mei 2005 @ 19:58:15 #112
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26832484
Ik was met de kleine in het grote bad geweest, maar doordat Mar mij niet goed hoorde ben ik er op eigen houtje uitgestapt met de kleine in mijn armen (dat doe ik overgens niet meer)

Hem afgedroogd en aangekleed (pyama) en laat bad leeglopen alleen had de kat dat niet gezien blijkbaar.

Want ik zat ondertussen al met de kleine op de bank terwijl hij lekker aan het drinken is hoor in ineens *PLONS* Dus ik begin alle dieren op te noemen Chester, Tygetje Dino...

Chester en dino komen aangelopen maar Tyg blijft weg...
Mar al geroepen maar terwijl die eraankomt is Tyg al in de keuken aangekomen kledder kledder nat...
Die was dus in de badkuip gevallen.
Hij rook trouwens wel lekker
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_26832840
Ik ben een keer de hond vergeten bij de hema.
De ene in/uitgang in en de andere in/uitgang uit, lekker de stad rond lopen en toen naar huis, twee uur later vroeg ik me eigen af wat ik toch miste in huis
Of de hond uitlaten, thuis komen de deur dicht gooien en de hond buiten laten staan en ook daar pas een paar uur later achter komen.
En op de nodige kattenpoten en staarten gestaan.
pi_26833036
Ik had een duitse herder teefje, die moet ik zeggen heel erg goed luisterde, toen ik bij een vriend logeerde had ik een plekje voor haar gemaakt in de keuken, dat vond ze prima, ging ook goed.
Op een avond had ik haar op haar plek gestuurd, en ze bleef maar na een minuut terug komen naar de huiskamer, dus op een gegeven ogenblik stampte ik achter haar aan naar de keuken om wat meer indruk te maken.
Wat bleek nou.....de wasmachine was stuk gegaan en de hele keuken stond blank, arm dier...

Zo heb ik ook wel eens oorlog met haar gehad omdat ze ineens niet wilde blijven zitten op de stoep voor het oversteken, bleek dat ze met achterste in een mierennest zat.

In dit geval was dus niet de hond maar ik erg hardleers, immers ze luisterde altijd prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door simoneschop op 08-05-2005 20:28:33 ]
"Heb uw vijanden lief, betekent niet dat we onze ogen sluiten voor onrecht, het betekent dat we elkaar niet opgeven."
pi_26833125
O, ja ik heb ook een keer mijn haar geverfd maar ik was vergeten dat mijn parkiet nog los vloog, best leuk een groene parkiet met rode poten :-)
"Heb uw vijanden lief, betekent niet dat we onze ogen sluiten voor onrecht, het betekent dat we elkaar niet opgeven."
pi_26843601
In 1998 / 1999 hadden we een Rottweiler-Doberman. Ze was van m'n tante en toen die overleed aan d'r hart vonden m'n ma en oom haar in haar caravan. M'n moeder kon het niet over haar hart krijgen om haar naar het asiel te doen, dus namen wij haar.

Toen ze hier was had ze al snel een stok gevonden waar ze echt dol op was en dat ding moest en zou meegaan als ze uitgelaten werd. M'n vader en ik maar een extra lange wandeling gemaakt. Komen we langs een meertje... M'n vader gooit die stok dus in het meer, met de bedoeling dat m'n hond 'm zou pakken. Maar ze ging niet ver en inmiddels was de stok afgedreven naar de overkant. Dus wij daarheen.

Zodra de stok dichtbij is, zegt ie het arme dier dat ie de stok moet pakken. No responce. Dus hij besluit de hond het water in te gooien. Blijkt: m'n hond kan niet zwemmen

Ik helemaal in paniek, gelukkig dook m'n vader d'r achterna

In 2000 ergens, toen ik m'n hondje nog niet zolang had, tilde ik het beestje op en degene van wie we hem gekregen hadden zei: 'geef kus '. Dat beest geeft dus op commando een lik.. Ik schrok dus en liet 'm uit m'n handen vallen

Gelukkig was er niets aan de hand.
De zin van het leven is de zin in het leven
pi_26846040
Met mijn hond (groot) en de hond van de buren (klein) naar het strand geweest maar omdat die kleine de hele auto doorvloog en ze nat was haar in de kofferbak van de auto gezet en de lijn buitenom door het raam naar binnen laten lopen zodat ze alleen in de kofferbak kon blijven.
Toen we thuis kwamen de kofferbak open gedaan en nooit meer aan de lijn gedacht, kofferbak ging omhoog en de hond ook.
Had ik de hond van de buren opgehangen ( ze heeft daarna nog wel 5 jaar geleefd)
pi_26846453
Mijn katten hebben al verschillende nachten doorgebracht in allerlei kastjes en andere plaatsen waar ze per ongeluk waren opgesloten. Mijn huidige kat slaapt ook graag op mijn bed, maar als ik dan 's nachts een beetje duf wakker word en iets op mijn voeten voel liggen, schop ik het er wel eens af Gevolg: Een boze kat die de rest van de nacht op je tenen jaagt.

Ik heb ook ooit een keer een pootje gebroken van een hamstertje, damn wat voelde ik me schuldig.
  maandag 9 mei 2005 @ 11:20:27 #119
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_26847431
Ik heb mijn kat ook wel eens in een kast opgesloten, arm dier, ze heeft er een dag in gezeten omdat ik daarna direct de deur ben uitgegaan.

En ik heb eens een kip overreden met mijn fiets, dat stomme beest kwam opeens uit de struiken, resultaat: Kip dood. Ik heb me daar helang erg schuldig over gevoeld.

En dan nog de diverse keren dat ik per ongeluk op hun pootjes heb gestaan, nooit hard, je voelt het toch, maar ze schrikken er wel erg van, ze denken dat ze wat gedaan hebben terwijl ze eigenlijk "nooit" wat doen.

Laatst heb ik de buitendeur nog dicht gedaan, en de kat wou net naar binnen, zwarte kat en 's avonds, dat was een keiharde MIIIIAAAAAUUUUUWWWW.
Het valt vaak maar zelden mee.
pi_26850779
Een van onze katten had een nestje. Twee van de vier hebben we gehouden, een is weg en een ligt begraven in de achtertuin, 10 dagen geleefd.

Ik ben eens perongeluk op een van die beestjes gaan staan toen ze nog vrolijk het huis ontdekten.. Gelukkig niets gebeurd, alleen een hevige schrikreactie en een piepje ..

Niet lang daarna deed ik een deur dicht en de staart van het broertje van de bovengenoemde kat zat tussen de deur .. Hele pijnlijke staart, ik zat helemaal in de stress, hopend dat het geen blijvend letsel zou zijn ofzo.

Gelukkig was er niets aan de hand..
  maandag 9 mei 2005 @ 15:06:39 #121
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26853624
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:26 schreef Xanna-X het volgende:
Een van onze katten had een nestje. Twee van de vier hebben we gehouden, een is weg en een ligt begraven in de achtertuin, 10 dagen geleefd.

Ik ben eens perongeluk op een van die beestjes gaan staan toen ze nog vrolijk het huis ontdekten.. Gelukkig niets gebeurd, alleen een hevige schrikreactie en een piepje ..

Niet lang daarna deed ik een deur dicht en de staart van het broertje van de bovengenoemde kat zat tussen de deur .. Hele pijnlijke staart, ik zat helemaal in de stress, hopend dat het geen blijvend letsel zou zijn ofzo.

Gelukkig was er niets aan de hand..
Wat een kattengeweld allemaal.. maar die ene is dus vanzelf doodgegaan?
Vampire Romance O+
pi_26854004
mijn broer heeft onze grasparkiet wel eens jenever gegeven door zijn water heen, gevolg een dronken grasparkiet..

verder heb ik nog gerbils...die kunnen hun staart loslaten als ze bv aangevallen worden door iets.
maar dat kan ook gebeuren als je niet goed genoeg bij de staartwortel het beesje oppakt.
dat is mij dus ook overkomen..met het gevolg dat ik nu een gerbil met een halve staart heb
gelukkig had hij er niet zo lang last van
pi_26854262
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:06 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Wat een kattengeweld allemaal.. maar die ene is dus vanzelf doodgegaan?
Hij wilde niet drinken, bleef echt klein, terwijl de andere drie echt met sprongen vooruit gingen. Op de laatste dag dat er een gewicht is bijgehouden van hem, stond hij op 135gram, de andere drie op 223, 259 en 201 gram. Hij had ook bijvoeding, maar dat wilde hij ook niet.

Ik ben die dag expres in de grote pauze naar huis gegaan, ook al zou ik dan te laat weer terug op school zijn, om hem warm te houden, wat te laten drinken, het beestje voelde zo koud aan.

Toen ik terugkwam van school zei m'n moeder het.. Dat ie in haar armen z'n laatste adem heeft uitgeblazen. Ik was echt kapot daarvan, vond het zoo zielig . Hij heeft gelukkig nog wel een klein beetje van de wereld kunnen zien.. Hij had één oogje een klein beetje open.

We hebben 'm in een blikje met watjes gedaan en 'm in de tuin begraven.
pi_26872253
poes heeft een keer klem gezeten onder een persoon die hem niet zag zitten op de bank.....
die zelfde poes heeft ooit haar koppie naar buiten gestoken terwijl ik de deur dicht trok...

kater klem met de poot onder een deur...

En waar ik echt niets aan kan doen is dat ik snel statisch geladen ben en als ik dan de poezen/katers wil aaien krijgen ze stuk voor stuk een optater van me
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
pi_26878679
Groot aquarium met daarin twee leuke kleine zaagrand-schildpadjes, en dan de bak mooi willen inrichten met keien, stukken drijfhout etc. Zag er echt heel mooi en "natuurlijk" uit..

Tot de schildpadjes erin gingen en ze het niet eens waren met de inrichting en alles gingen restylen..was net op tijd om ze van de verdrinkingsdood te redden doordat ze klem zaten onder een grote steen..Daarna maar een simpeler minder levensbedreigende inrichting gemaakt

edit: zelfde schildpadjes: na het reinigen van de bak en de pomp (extern, type erg groot) alles weer teruggezet en pomp aangezet en schildpadjes terug.
Even later een hoop gespatter -> schildpadje zat met z'n kopje klem in het aanzuiggedeelte van de pomp (vergeten om het opzetstukje (soort zeef) weer op de slang aan te sluiten..

(waarom zijn schildpadden dan ook van die nieuwsgierige eigenwijze beestjes die overal hun kop tussensteken..)
pi_26920063
Ik liep net buiten met Bommel, als hij ineens voor mijn voeten springt, waardoor ik op zijn pootje ga staan , zelf mijn evenwicht bijna verlies, waarna Bommel een koprol maakt en verstrikt zat in zijn riem en heel beduusd keek.

Mijn moeder staat in de keuken en weet niet dat Bommel achter haar ligt, ze doet een stap naar achteren en gaat op zijn pootje staan, verliest haar evenwicht en staat vervolgens op zijn andere pootje
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2005 @ 17:50:00 #127
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_26920209
De namen van onze huisdieren

naam van ons konijn was poes en de hamsters hadden we kikker en mus genoemd
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_26920661
Ik heb een aquarium en toen ik em net had ging er nog wel eens een visje door door onkunde
pi_26922168
Bij ons is de kat ook al eens in de auto opgesloten, jammergenoeg niet onze auto.
Een klant kwam zijn gerepareerde wagen halen en 5 minuten later stond hij weer terug. Poes was op een of andere manier in de bestelwagen geraakt.
Wel lief dat hij ze kwam terugbrengen
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_26929017
Diverse keren op kattenpootjes en staarten gaan staan, hoewel ik er van overtuigd ben dat ze dat bewust uitlokken.

"Hoe kan ik zo strategisch mogelijk gaan zitten zodat de kans zo groot mogelijk is dat ze op m'n staart gaat staan" Het effect is immers volop aandacht, knuffels, medelijden en schuldgevoel... Daar doen ze het gewoon om, ik weet 't zeker!

Verder inderdaad je omdraaien in bed en dan je kat lanceren/een rotschop verkopen

De wasmachine en de droger doe ik idd nooit aan voordat ik alledrie m'n katten even heb geteld... Dat is echt m'n worst nightmare...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 12 mei 2005 @ 00:33:29 #131
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_26932341
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 22:37 schreef Igraine het volgende:
Diverse keren op kattenpootjes en staarten gaan staan, hoewel ik er van overtuigd ben dat ze dat bewust uitlokken.

"Hoe kan ik zo strategisch mogelijk gaan zitten zodat de kans zo groot mogelijk is dat ze op m'n staart gaat staan" Het effect is immers volop aandacht, knuffels, medelijden en schuldgevoel... Daar doen ze het gewoon om, ik weet 't zeker!
Het is mij weleens opgevallen dat wanneer je over een kattenstaart heen wilt stappen, die staart precies de beweging van je voet volgt, zodat hij precies onder je voet zit als je je voet weer neer wilt zetten.
Van belang is dus een dusdanig grote stap te nemen dat de staart het zwiepgewijs niet kan halen.

donderdag 12 mei 2005 @ 14:50:10 #132
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26945677
Onze parkiet is wel eens per ongeluk tussen de gehaktballen in de juspan belandt...
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:14:52 #133
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_26948293
Ja..ja..

Hoe smaakte het?
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:45:54 #134
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_26949375
3 jaar terug hadden mijn ouders last van vliegen, enfin zon vliegenplakstrip gekocht.
De volgende ochtend luid gemiauw en mijn moeder gaat kijken. Vervolgens barst ze kei en kei hard in lachen uit en gilt naar boven "Houston, we have a problem" Wij naar beneden, zat de kat helemaal onder dat vliegenplakspul. Was heel zielig. We hebben het eraf moeten knippen en de kat zat onder de kale plekken

Toen ik een jaartje of 10 was hadden we een badje buiten, zo'n plastice voor mijn broertje. Soms ging ik dan mee en zaten we samen te spelen. Het leek mij een geweldig idee om de kat ook mee te laten spelen. Een paar seconden later zat ik onder de krassen, was het badje stuk en de kat enorm boos.

Pas heb ik een van onze katten opgesloten in de badkamer en de ander zat er voor te miauwen. Mijn schoonzusje merkte het op en ik zei "Ach die kat loopt altijd te mekkeren" en dat doet hij ook, alleen zijn zusje miauwt heel zacht en dat hoor je niet dus mijn schoonzusje deed de deur open en daar zat de kat beledigt en wel.

Verder maken mijn katten er een sport van om achter me te staan terwijl ik in de keuken bezig ben waardoor ik regelmatig mijn nek breek over ze.
Een de ene kat is altijd zo bezig met geaaid worden dat hij weleens vergeet dat een stapje naar achter, van de bank afvallen betekend, hetgeen mij mooie krassen op mijn benen opleverd.

En toen ik een jaar of 11 was liep ik de tuin in. Daar stond de kat met een groene vogel in zijn bek dus ik gillen en huilend naar mn moeder "Hij heeft een groene vogel een groene vogel" en mijn moeder heel hard "Nee dat is geen groene vogel dat is gewoon een mus" en ze sleurde me zo naar binnen. De buurman had haar 'sochtends gevraagd of ze de parkiet hadden gezien, hij was namelijk ontsnapt

Ik heb ook een hamster gehad, vreselijk kut beest. Een goude hamster jajaja.
Maar goed ik was doodsbang want dat beest beet altijd of ontsnapte wel. Op een dag gaf ik hem voer en HAP in mijn hand ik gillen en dat beest liet dus gewoon niet los. Ik schudden met mijn hand en toen liet hij wel los, hij heeft nooit meer gebeten sindsdien. We hebben hem begraven in de achtertuin Ik was wel enorm over de rooie ik heb dagen lang gehuild en ik vond hem niet eens leuk

[ Bericht 14% gewijzigd door Silmarwen op 12-05-2005 16:51:07 ]
  maandag 16 mei 2005 @ 12:08:01 #135
61183 leonieke
Dan toch?
pi_27049581
Zalig topic!

Een paar blunders dan maar:
- wij hadden vroeger een nachtegaal, maar aangezien die niet zo mooi floot en het zonnig was, had mijn moeder hem aan het tuinhuis gehangen. Zitten we 's middags te eten en schiet mijn ma opeens van haar stoel. Besefte ze net dat ze de vogel al een aantal dagen geen drinken of eten had gegeven en het was toch zo warm. Gaat ze zien, zit de vogel wat verdwaasd te zien in zijn kooitje. Mijn ma neemt vlug zijn waterbakje en vult dat helemaal met water. Aangezien de vogel niet direct reageerde, haalt ze hem uit zijn kooitje en 'duwt' zijn kopje in het water zodat hij goed kan drinken. Beseft ze natuurlijk niet dat een vogel ademt via zijn neus en die zat onder het water. Vogel gestorven...

- Toen ik nog jonger was hadden we een kleine hond en ik zat altijd achter hem op het terras zodat we rondjes liepen. Op een bepaald moment had ik er niets beters op gevonden om er een paraplu bij te nemen en die constant open en dicht te doen achter de hond. Konden we sinds die dag geen paraplu meer openen of de hond werd helemaal gek.

- In de zomer de waterschildpadjes in hun aquarium buiten zetten op de vensterbank. Zitten die beestjes graag op hun terrasje in hun bak. Blijkbaar te lang buiten laten staan want we hadden opeens zachte schildpadden.

- 's Middags thuis komen van school en de deur niet dicht krijgen, dus wat harder trekken. Zat de hond ook wel te janken maar ik dacht dat ze aandacht wou.. Zat haar staart tussen de deur geklemd en was die ondertussen al aan het bloeden.

- Niet weten dat je een zwangere hamster moet wegnemen van het mannetje. Komt mijn zus 's morgens de trap opgestormd: DE HAMSTERS ETEN ELKAAR OP!!!!!! Blijkbaar zat het mannetje de kleine hamsters op te eten

- Mijn ma, zus en ik pakten vroeger altijd in het wild vliegende dwergpapegaaitjes (we wonen niet zo ver van een dierenwinkel en soms ontsnappen er een paar). Komt mijn ma op een vrijdagavond thuis van haar werk terwijl ik al thuis was, stormt ze de keuken binnen en zegt: er zitten hier een paar mooie vogels, die gaan we pakken! Dat worden de mijne!
Zit ik al helemaal in de aanslag en gaat mijn ma vlug het netje in het tuinhuis halen. Komt ze helemaal in paniek terug. Haar vogelkooi stond blijkbaar open en er zat maar één dwergpapegaai meer in. Diegene die in de straat rondvlogen waren idd haar vogels die ze nu wou terugpakken. Ik rolde gewoon over het gras van het lachen en mijn ma stond er wat beteuterd bij. Hebben we er nog twee kunnen vangen

En dat zijn er natuurlijk maar een paar
pi_27049603
Toen ik 4 of 5 was ben ik op mijn hamster gaan staan. Die ging toen dood
#geen
pi_27050197
een stroeve schuifpui dichtdoen als er een kat aan komt
die kat zat er met z'n nek tussen..
  maandag 16 mei 2005 @ 12:37:38 #138
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_27050371
Ik bots nog wel eens tegen Cagney aan als ze weer eens in de weg loopt in de keuken als ik brood aan het smeren ben (ze krijgt het altijd voor elkaar om daar te lopen waar ik moet zijn).
patat ftw :)
pi_27050857
Toen ik mijn hamster kreeg, hield ik het doosje op ooghoogte om eens te kijken, maar het beestje wilde er natuurlijk meteen uit en viel dus op de grond.. Dat begon lekker. Ook ben ik haar eens
kwijtgeweest en zat ze in de vuilniszak.. Of zat ze in zo'n speciale loopbal en schopten we tegen die bal..

Met kat Doyna valt het op zich mee: idd nogal eens op pootjes gestaan, een enkele keer opgesloten of (op het balkon) buitengesloten. Nu ze blind is, kun je haar ook flink laten schrikken, en toen we aan het inpakken waren voor de vakantie, raakte ze heel de tijd de weg kwijt met al die spullen op de vloer die er niet hoorden. Wat ook erg leuk was, toen de hamster en kat Mees nog leefden: de hamster loslaten en de kat werd er bang van.

Oh ja, toen ik 6 was ofzo, heb ik de kanarie droogbloemen gevoerd en blijkbaar vond ie dat wel lekker, maar het is niet goed voor zo'n beest, volgende dag was ie dood..
  maandag 16 mei 2005 @ 13:07:42 #140
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27051009
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:21 schreef Ilsjuhh het volgende:

[..]

ja zo ben ik mijn parkiet ook vergeten te voeren toen in nog jonger was.....
meldt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 16 mei 2005 @ 13:12:08 #141
78780 deedeetee
pi_27051089
Verder heb ik een hond per ongeluk over een pas geverfde vloer laten lopen en toen de verf eraf gehaald met thinner... dat arme beest wist zich geen raad van de jeuk en pijn aan de voetzolen. Ik de dierenarts gebeld en toen hoordde ik dat ik die thinner dus nooit had mogen gebruiken
pi_27051267
Ik heb een keer mijn hamster.. euhm.. In de stofzuiger opgezogen. Mankeerde niets gelukkig, maar ik schok me wel dood! Als een gek die stofzuigerzak opentrekken, zat dat beest alweer een holletje te maken in de stof.

En toevallig heb ik waarschijnlijk eergister het hok open gelaten en dus was mijn hamster ontsnapt. Nou het is echt heel erg moeilijk om zo'n beest dan weer te vinden want die kruipen overal in! Wij dus het hele huis overhoop halen en net het laatste plekje die we konden bedenken waar hij zou kunnen zitten, daar zat hij dus ook.
Hij zat in een kastje met allemaal lapjes stof en wol, helemaal achterin. We dachten eerst dat hij daar niet kon zitten want dat deurtje stond maar op een heel klein kiertje, maja hij zat daar dus wel. Meteen toen we hem in zijn hok hadden gezet begon hij in zijn rad te rennen, niet eerst eten of drinken na anderhalve dag te zijn weggeweest.. Nee meteen rennen.
  maandag 16 mei 2005 @ 13:27:17 #143
78780 deedeetee
pi_27051397
Ik heb eens op een winter ochtend net uit bed met een slaperige kop geprobeerd een pantoffel aan te trekken met een hamster erin.
Gelukkig heb ik m'n voet er niet in gewrongen toen ik een zacht obstakel ontdekte in de neus van m'n toffeltje.
Dat beest was net Houdini, dat ontsnapte regelmatig, ik heb 'm eens dagen later terug gevonden toen had ie een heel gezellig nestje gemaakt in mijn commode......
pi_27134462
Welleens in een Koreaans restaurant gegeten. Ik begreep de menukaart niet helemaal, maar prominent werd Bosintang aangeprezen. Ik kreeg soep. Best lekker. Na afloop was ik toch benieuwd en vroeg wat ik had gegeten. Het bleek om hondensoep te gaan. Ik weet het, normaal vlees is ook van dieren. Maar huisdieren is voor mijn gevoel toch wat anders.
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:42:13 #145
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27135530
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 23:08 schreef Pimk het volgende:
Welleens in een Koreaans restaurant gegeten. Ik begreep de menukaart niet helemaal, maar prominent werd Bosintang aangeprezen. Ik kreeg soep. Best lekker. Na afloop was ik toch benieuwd en vroeg wat ik had gegeten. Het bleek om hondensoep te gaan. Ik weet het, normaal vlees is ook van dieren. Maar huisdieren is voor mijn gevoel toch wat anders.
Och, koeien zijn ook lief. Die dieren worden trouwens niet bepaald als huisdier gehouden.
Vampire Romance O+
pi_27135560
Het is heel zielig dubieus erg enzo, maar toch vind ik dit een geweldig topic
  donderdag 19 mei 2005 @ 00:07:19 #147
56819 Kimske
Juf in wording
pi_27136197
hmm kimske was 9 jaar: mooi weer. Konijn buiten gezet in het rennetje.
's avonds laat het goot van de regen. Ik schrok wakker en dacht: knabbel heb nog niet gegeten. Ik stoof naar beneden.. geen knabbel.. die zat nog buiten, inmiddels in de onweer.... arme beest had t toch koud....

Heb wel es de kat zowat gelanceerd: ik liep langs en ze wilde op me voet springen. Ik een zacht duwtje geven, maar was toch te hard: vloog een endje weg.

Verder ff goed nadenken...
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
pi_27136485
Mijn hond heeft de neiging om voor deuren te liggen. Dus dat zie je niet als je van de andere kant komt; resulteert regelmatig in een 'bonk'.
Of ik ging d'r een keer uitlaten, lag er ijs over het water. Hond heeft niks met water, maar dat ijs ging ze wel op. En ik let even niet op, loopt hond zo een wak in. Als de sodemieter die hond naar huis gebracht, als de dood dat ze onderkoeld was of een hartverzakking had gekregen

Of toen ik 12 was met m'n eerste hamster, hij was ontsnapt (was een dwergje), en mijn kamer was 2 x 2 meter dus erg ver kon ie niet zijn; onder het bed. Ik had daar nog een Barbie ferrari staan, dus die rij ik even opzij zodat ik erachter kan kijken, opeens rijdt die ferrari (ding was gewoon plastic, maar toch) over een bobbel heen Ik voelde me zo lullig. Beestje mankeerde niks, maar toch

Of wat een kennis eens met mijn hamster had gedaan; ik was even zaagsel in de kliko aan het mikken, hamster was binnen in een tijdelijk doosje (kooi schoonmaken enzo) en die kennis wilde hem aaien. Was vrij pittig beestje, dus die beet. Kennis trekt d'r hand terug in een schrik reflex, beestje vliegt door de lucht en komt twee meter verderop op de grond terecht
Ze hebben het me pas verteld toen het beestje een jaar later dood was Dat vond ik echt niet leuk.

Ik heb ook een keer de kat van een vriend heel hard laten schrikken. Langslopen en in je handen klappen Ik voelde me zoooo schuldig, dat beest zat tegen de onderkant van de eettafel geplakt
Tap tap tap
  donderdag 19 mei 2005 @ 00:29:39 #149
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_27136795
In ons vorige huis hadden wij schildpadden op de zolder in een terrarium. En terwijl ik het aquarium wat er in zit aan het schoonmaken was, zette ik de schildpadden even buiten het terrarium zodat ik er niet per ongeluk op ging staan. Alleen was ik vergeten dat het trapgat open was doordat de trap nog open naar de overloop stond. Één schildpad is dus via de trap 2,40 meter naar beneden gesodemieterd.
pi_27145063
whahah geweldig al die verhalen.

ik heb zelf nu een aantal degoes... (tjah het worden er steeds meer)
maar ik heb dus de nare gewoonte om de kooi open te laten staan.. tjah en dan rennen ze door je kamer.. denk je ze allemaal weer te hebben, zie je er nog een in de gordijnen klimmen..

ook toen ik ze net een paar maanden had (en ik maar denken dat het allemaal vrouwtjes waren) werd ik wakker omdat mijn degoe tammy (wat dus een mannetje bleek te zijn) een ongelovelijk kabaal maakte..
ik wilde door slapen.. maar hij hield niet op.
ik met kussen gooien, en hij maar door piepen..
ik met mn slaperig kop er naar toe.. zie iets op de grond liggen.
ik schrok me helemaal dood.. ik dacht dat er een dood op de grond lag.
doe het licht aan, en zie dat ik babytjes heb geweldig:D

en gister ik zat lekker rustig op de pc... schreeuwt mn vader ineens "er rennen degoes door je kamer" ik rennen!!
zit er een gat van hier tot tokio in de kooi.. hebben die beesten de hele tijd lopen knagen aan een houte balk..
ik de 1e gevangen, kijken hoeveel ik er nog mis...
jah hoor nog 1 weg... schreeuwt mijn moedere ineens.. hij loopt daar bij de kat..
zie ik hem op de kat afrennen, maar de kat springt over het beestje heen en rent zo snel als hij kan mijn kamer uit.
maar nu heb ik ze allemaal weer..

[ Bericht 1% gewijzigd door Baloetjuh op 19-05-2005 12:31:00 ]
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')