Als jij op een voorrangsweg zit hoef je de tram geen voorrang te verlenen, in alle andere gevallen wel. Een tram mag ook geen militair colonne "doorboren".quote:Op woensdag 27 april 2005 18:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mag ik ook theorievragenstellen hier?
Zo ja, ik snap niets van de voorrangsregels betreffende trams, steeds denk ik jaaaa ik snap het, maar dan met het oefenexamen doe ik het weer fout.
Dus kan iemand me uitleggen wanneer trams nou wel en wanneer NIET voorrang hebben?
whehequote:Op woensdag 27 april 2005 18:52 schreef D-Industries het volgende:
ik was net klaar met deze topic, om 'm aan te maken ben jij me voor ! ghehehe...
- Foxxy (25 april)
- Sebas36 (23 maart) moet er nog ff bij![]()
Op gelijkwaardige kruisingen heeft een tram altijd voorrang dus, van welke kant-ie ook komt. Of zeg ik dat fout?quote:Op woensdag 27 april 2005 18:46 schreef existenz het volgende:
[..]
Als jij op een voorrangsweg zit hoef je de tram geen voorrang te verlenen, in alle andere gevallen wel. Een tram mag ook geen militair colonne "doorboren".
Zo heb ik het ieg gehaald met die stelling
Graag gedaan hoor heaven....quote:Fisher, je bent een lekker dingDankjewel voor je opbeurende woorden
![]()
quote:Op woensdag 27 april 2005 18:46 schreef existenz het volgende:
[..]
Als jij op een voorrangsweg zit hoef je de tram geen voorrang te verlenen, in alle andere gevallen wel. Een tram mag ook geen militair colonne "doorboren".
Zo heb ik het ieg gehaald met die stelling
quote:(Quote uit mijn theorie boek)
Trams : "Bestuurders van trams gaan vóór alle overige bestuurders op gelijkwaardige kruispunten"
Is een VOP zo'n ding met alleen onderbroken strepen aan de zijkanten zeg maar?quote:Op woensdag 27 april 2005 22:21 schreef D-Industries het volgende:
[..]
[..]
Trams zijn een uitzondering dus die krijgen altijd voorrang tenzij :
- een voetganger een VOP wilt oversteken
- u zich op een voorrangsweg bevind
cool ik ook, in terneuzen...2e Xquote:
hrm das 2 teveel toch?quote:Op woensdag 27 april 2005 18:39 schreef rickus het volgende:
gvd.. vanmiddag voor de tweede keer gezakt voor m'n theorie
tis natuurlijk wel m'n eigen schuld..
had 7 fout btw, 1tje teveel
Ik heb nog geen 2 weken les, dus ach, kan nog even he.quote:Op woensdag 27 april 2005 23:00 schreef D-Industries het volgende:
ja ik ben ook aan het leren voor theorie veldmuis
6 juni pas theorie-examen. maja ruim op tijd van te voren elke dag aantal hoofdstukjes doornemen, kijken welke vragen je fout doet, waarom doe je die dan fout, n zo alles maken elke dag weer totdat ik rond juni heel dat boekje met 0 fout kan maken omdat je het gewoon begrijpt !
2 weken alles erin stampen is kut.
ook mijn motivatie kwa lessen. hoe beter je de theorie snapt, hoe beter je dit kan toepassen tijdens je lessen ( sneller praktijk examen, ervanuit gaand dat je alles beheerst natuurlijk
)
Hier zit ik over na te denken. Heb jij gewoon gebeld of vertel wat je hebt gedaanquote:Op donderdag 28 april 2005 12:58 schreef Martijn85 het volgende:
Ik heb 13 mei mn intest voor ANWB cursus om 8 uur 's ochtends![]()
ff kijken wat ik ervan ga bakken
Dat je 's avonds niet meer mag rijden dat is nog maar een voorstel, datis nog niet zeker of dat gaat gebeuren en de eerste 5 jaar heb je een beginnersrijbewijs ( puntenrijbewijs)quote:Op donderdag 28 april 2005 20:51 schreef veldmuis het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met dat rijbewijs waarmee je 's avonds niet meer mag rijden als beginnend bestuurder? En klopt het dat je de eerste 5 jaar beginnend bestuurder bent?.
Tnx.
Tnxquote:Op donderdag 28 april 2005 20:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat je 's avonds niet meer mag rijden dat is nog maar een voorstel, datis nog niet zeker of dat gaat gebeuren en de eerste 5 jaar heb je een beginnersrijbewijs ( puntenrijbewijs)
Dat doe je snel. Veel lessen gehad of wat?quote:Op donderdag 28 april 2005 21:30 schreef M1RR1E het volgende:
Kep vorige week woensdag mn theorie gehaald, ben 9 april begonnen met rijlessen.
T gaat nog niet allemaal even soepeltjes, maak me te druk enzo. Maargoed ik merk wel elke les dat ik weer wat vooruit ga, dus dat geeft hoop
In de praktijk doen ze dat echt zeldenquote:Op woensdag 27 april 2005 22:21 schreef D-Industries het volgende:
[..]
[..]
Trams zijn een uitzondering dus die krijgen altijd voorrang tenzij :
- een voetganger een VOP wilt oversteken
Veel succes en tuurlijk ga je slagenquote:Op vrijdag 29 april 2005 07:38 schreef Fisher het volgende:
Nou morge allemaal.... ik heb m'n datum, 12-5 om 15.50 uur, 't is altijd wel wat want exact op die dag heb ik ook intake hbo, fantastisch maar nu ga ik wel gewoon slagen
Op de site van de ANWB staat een formulier die je kan invullen om een intest aan te vragen, dat heb ik dus gedaan en uurtje of 3 later werd ik gebeld om een afspraak te makenquote:Op donderdag 28 april 2005 19:32 schreef Avani het volgende:
[..]
Hier zit ik over na te denken. Heb jij gewoon gebeld of vertel wat je hebt gedaan
vett !! gefeliciteerd !!! veel plezier ermee !!quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:15 schreef Smoved het volgende:
Vandaag voor m'n praktijk geslaagd, 1e keer
Zo ff m'n rijbewijs ophalen
Beter!quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:15 schreef Smoved het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 29 april 2005 09:15 schreef Smoved het volgende:
hoezo de eerste keer op de weg? wat heb er dan voor gedaan?quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:22 schreef 1986-Link het volgende:
Ik heb maandag aanstande de eerste rijles op de weg,
busbaan is voor alle autobussen (dus ook reisbussen e.d.), busstroken zijn alleen voor lijnbussen. Op busbanen staat BUS, op busstroken LIJNBUSquote:Op zondag 1 mei 2005 15:01 schreef H4ze het volgende:
Ik heb net weer ff wat theorie zitten doornemen, maar er zijn twee dingen die ik niet snap.. .Misschien dat iemand ze ff kan uitleggen
1.
Wat is nu precies het verschil tussen een busbaan en een busstrook? Naast een busbaan mag namelijk wel worden stilgestaan (voor 't in of uitladen van goederen/in of uit laten stappen van een passagier) mits je geen gevaar oplevert, maar naast een busstrook mag dit weer niet.
geen idee, ff zoeken nogquote:2.
We kennen allemaal de voetgangersoversteekplaats/zebrapad, maar er zijn toch ook van die speciale oversteekplaatsen voor fietsers enzo? Dit wordt namelijk helemaal niet in m'n theorieboekje vermeld
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat oversteekplaatsen voor fietsers niet bestaan en ik maar wat lul ofzo
![]()
simulator lessen, zit bij de anwb...quote:Op zondag 1 mei 2005 13:50 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
hoezo de eerste keer op de weg? wat heb er dan voor gedaan?
Dank u!quote:Op zondag 1 mei 2005 15:18 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
busbaan is voor alle autobussen (dus ook reisbussen e.d.), busstroken zijn alleen voor lijnbussen. Op busbanen staat BUS, op busstroken LIJNBUS
[..]
geen idee, ff zoeken nog
edit: er zijn blokmarkeringen welke een fietseroversteekplaats aangeven. Als ik het goed lees heeft die niets met voorrang te maken
Als ik een dikke auto heb met 9 zitplaatsen, mag ik dus al gebruik maken van een busbaan? Of zie ik dat fout?quote:Op zondag 1 mei 2005 15:18 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
busbaan is voor alle autobussen (dus ook reisbussen e.d.), busstroken zijn alleen voor lijnbussen. Op busbanen staat BUS, op busstroken LIJNBUS
geen flauw idee.quote:Op zondag 1 mei 2005 19:11 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als ik een dikke auto heb met 9 zitplaatsen, mag ik dus al gebruik maken van een busbaan? Of zie ik dat fout?
ik ook! heb er nu al zin inquote:Op zondag 1 mei 2005 19:41 schreef veldmuis het volgende:
Dinsdag weer rijles
Ik ook!quote:
Veel succesquote:Op zondag 1 mei 2005 22:30 schreef junkiexp het volgende:
morgen afrijden om 1120,begint nu toch wel spannend te worden.
Iemand nog goede tips wat ik zeker wel/niet moet doen?
Bedankt alvast
Zeker wel doen wat je weet dat je kan, en zeker niet 100km/h gaan rijden in een 30-zone.quote:Op zondag 1 mei 2005 22:30 schreef junkiexp het volgende:
Bedankt alvast
succesquote:Op zondag 1 mei 2005 22:30 schreef junkiexp het volgende:
Bedankt alvast
Gewoon rijden zoals je met je instructeur ook rijd, lekker relaxed, ging bij mij in ieder geval goed op deze manier vrijdagquote:Op zondag 1 mei 2005 22:30 schreef junkiexp het volgende:
Bedankt alvast
Geen speciale verrichting??quote:
Wow, goed man, gefeliciteerdquote:Op maandag 2 mei 2005 16:26 schreef lokkie het volgende:
Hoei, ik had vanmiddag ook m'n theorie-examen. Ik was er niet zo heel gerust op omdat ik met al die oefenexamens steeds tussen de 10 en 5 fout had, maar vanmiddag zowaar geslaagd met maar liefst 0 fout.![]()
Btw congrats to Junkie en Remzz.
Hehehehe, ik heb ook wel is een errug mooi meisje achterin zitten tijdens m'n lessen. Veeeeeel in je binnenspiegel kijken danquote:Op maandag 2 mei 2005 17:29 schreef D-Industries het volgende:
vandaag 2e les gehad, in me eerste straat maakte ik een klein foutje :$ viel stil omdat ik een beetje nerveus was. ik moest een super lekker ding naar huis brengen haha.. dacht dat ik in 1e versnelling stond dus wou optrekken, viel ik stil omdat ik de 3e versnelling te pakken had :s
voor de rest ging t prima ! Op naar me 3e les
dat vraagt de mijne ook steeds, maar als ik het gok is het atijd goedquote:Op maandag 2 mei 2005 22:27 schreef Gelderland het volgende:
Mijn instructeur vraagt vaak van: 'hoe hard mag je nu rijden' en dan weet ik in 9 van de 10 gevallen niet ZEKER antwoord te geven. Ik kan wel gokken (en met het verkeer meerijden).
quote:Op maandag 2 mei 2005 13:54 schreef Morpheus2002 het volgende:
Gefeliciteerd!!
Ik heb m'n rijbewijs sinds 8 Juli 2004 en auto rijden is inmiddels saai
ja dat zei ik hierboven dus ook, dat moet ik dus op borden kijkenquote:Op maandag 2 mei 2005 22:38 schreef D-Industries het volgende:
Gelderland zo moeilijk ken het toch neit zijn.
- WEET dat je binnen of buiten de bebouwde kom zit , niet gaan gokken !
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 08:38 schreef gday het volgende:
Even namens heaven7 die over een paar uur examen moet doen! Ze is een beetje zenuwachtig maar vooralsnog is het niet dodelijkIk zal namens haar ook laten weten hoe het is gelopen (ze heeft een onverdiende ban voor 2 weken).
Gewoon 'savonds net voor sluitingstijd dat reserveringsnummer bellen, er zijn dan vaak weer wat plekjes vrij gekomen en kan je de volgende dag al op, zo heb ik het 2x gedaan in ieder gevalquote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:19 schreef D-Industries het volgende:
Ik ga maandag ochtend om 8 uur naar het CBR en dan meld ik me aan als reserve. ( was een tip van mijn rij instructeur ).
Om tot 6 juni te wachten voor mijn theorie vind ik veelste lang.
Hopen dat dit gaat lukken !!
dat moet volgens mij wel lukken, schakelen doe je vooral met je pols/handpalm. Maar dan moet je dus eigenlijk wel een auto waar je de pook naar beneden moet duwen, dat lijkt me dan toch handiger, niet?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:38 schreef BaggerUser het volgende:
maar ik moet waarsch eerst zo'n test doen bij het cbr omdat ik aan mn rechterhand geen vingers heb en ze dus gaan kijken dan of ik wel kan schakelen
(heb dit zelf al eens even bekeken en het gaat perfect) alleen bij sommige auto's moet je de pook optillen om in zn achteruit te gaan maar ach dan sta je toch stil en kan ik het eventueel wel met mn linker hand doen
ja lijkt me ook niet dat dit veel problemen gaat gevenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:57 schreef alwaysthebest het volgende:
hm, heaven is al weg, maar toch nog succes!
[..]
dat moet volgens mij wel lukken, schakelen doe je vooral met je pols/handpalm. Maar dan moet je dus eigenlijk wel een auto waar je de pook naar beneden moet duwen, dat lijkt me dan toch handiger, niet?
Ik ben ook wel benieuwd of het der nu gelukt isquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:54 schreef Steve-O het volgende:
en heaven7 gehaald ?
2 uur is naar mijn idee al behoorlijk lang hoor om te lessen. Ik houdt het iid geval gewoon bij 1 uurtje en daarna is het ook wel genoeg zo. Anderhalf uur zou ook nog wel kunnnen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:16 schreef veldmuis het volgende:
'k heb vandaag ook weer les gehad, en voor mn gevoel ging het echt kut. Zit eraan te denken om de volgende lessen ook wat korter te doen, na 2 uur lessen ben ik best wel erg moe.
Morgen iig nog wel een keer 2 uur.
Ik wist het wel... klasse gedaan meis!!!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:48 schreef gday het volgende:
Verhaaltje van heaven die naast me zit nu
Geslaagd! Dik geslaagd zelfs met geen enkele fout!
Van te voren eerst nog 1.5 uur gelesd, ging niet zo super, aantal foutjes maarja, 1.5 uur is ook wel lang.
En rond kwart voor 2 waren we bij het examenlokaal en pas om 14:05 was ze er. Een wat oudere dame, best aardig maar leek in de eerste instantie wat pinnig.
Toen moest ik een kenteken lezen en de lichten controleren en wat lampjes op het dashboard verklaren enzo.
Toen gingen we rijden en dat ging eigenlijk best soepeltjes allemaal.
Speciale verrichten waren fileparkeren en keren op de weg, beiden helemaal goed
Stukje door de stad, paar landweggetjes gehad. Toch best een hoop verkeer tegengekomen maar alle situaties goed opgelost.
Voorbeeld: smal landweggetje en er kwam een hele dikke traktor aan, ging ik ff in een inhammetje staan wachten tot ie voorbij was. Toen was ze volgens mij om en begon ze ook vrolijk te kletsen
Mijn eerste lessen waren een uur, toen we opeens overgingen naar 1,5 uur moest ik ook wel even wennenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:13 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind 2 uur lessen ook wel erg lang. Ik heb 1,5 uur les en dat vind ik al lang genoeg, langer kan ik me niet concentreren hoor en dan ben ik echt kapot aan het eind
.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:26 schreef gday het volgende:
Namens heaven weer![]()
Bedankt allemaal! Jullie zijn schatten en ik gun jullie net zo'n geweldig examen als dat ik had!
Fisher, ik heb een beetje een nonchelant kletspraatje gemaakt met de examinatrische en relaxed gereden, dat is moeilijk als je zenuwen hebt maar toch erg belangrijk. Als je krampachtig achter het stuur zit komt dat veel minder goed over.
Succes volgende week! Jij gaat het ook vast redden
Dat komt nog welquote:Op woensdag 4 mei 2005 08:35 schreef Fisher het volgende:
[..]
.
Thanks heaven.. mja, ik ben niet nerveus ofzo.. ik heb er gewoon genoeg van
ehmz, dan ook niet.. ik ga al voor de 4de keerquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:29 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Dat komt nog wel, wacht maar als staat te wachten voordat je naar je examinator moet
.
KLopt ik heb laatst ook even stukje in een benzineauto gereden en dat rijdt toch heel anders...quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
Gefeliciteerd heaven!!
En nu weer "opnieuw" beginnen in een auto met benzine ipv dieselIk weet nog wel hoe ik liep te kloten de eerste weken....
quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:40 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe jullie het leren dat je in elke straat even moet kijken. Deze volgorde?:
Straatje inkijken --> op de weg letten
Of andere volgorde/manier?
ik moet het zo:quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:40 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe jullie het leren dat je in elke straat even moet kijken. Deze volgorde?:
Binnenspiegel, linkerbuitenspiegen, links, rechts, nacontrole (binnenspiegel)
Ja oke,quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:07 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ik moet het zo:
Binnenspiegel, buitenspiegel, over schouder kijken (links of rechts), richting aangeven (knipperlicht) *stilstaan (of langzaam rijden) * en dan gewoon goedkijken (links + rechts duh) en scheuren maar (eventueel nog nacontrole over de schouder)
Straatje inkijken, weer vooruit kijken, nog een keer straatje kijken weer verder vooruit en als je er net voor 't straatje bent nog een keer kijken zodat je zeker weet dat er niets inzit.. ik weet 't overdreven maar bij 't examen naaien ze je dan tenminste niet dat je niet gekeken hebtquote:Op donderdag 5 mei 2005 00:49 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ja oke,
Maar ik bedoel dus als je gewoon rechtdoor gaat, en de straten die je tegenkomt moet checken.
Snap je?
ik moet ook nog even de dode hoek bekijken, over mijn schouder dus. En een stukje ervoor al door de struiken kijken als je het niet goed kan zien.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:40 schreef ChRoNiC het volgende:
Binnenspiegel, linkerbuitenspiegen, links, rechts, nacontrole (binnenspiegel)
Zo doe ik het ook ongeveer, alleen ik pak er nog ff keertje spiegels bijquote:Op donderdag 5 mei 2005 09:57 schreef Fisher het volgende:
[..]
Straatje inkijken, weer vooruit kijken, nog een keer straatje kijken weer verder vooruit en als je er net voor 't straatje bent nog een keer kijken zodat je zeker weet dat er niets inzit.. ik weet 't overdreven maar bij 't examen naaien ze je dan tenminste niet dat je niet gekeken hebt
Hoeveelste rijles was het?quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:24 schreef Sylvana het volgende:
Net rijles gehad, en ik weet niet wat ik heb, maar de laatste 2 keer ging het echt voor geen meter
Steeds weer van die domme fouten als geen/weinig gas geven bij het optrekken, te vroeg/laat schakelen, niet goed kijken, bijzondere verrichtingen slecht doen, en me verkeersinzicht is ook 0,0 zo'n beetje
En krijg alleen maar commentaar dus tijdens me les, ook niet echt opbeurend dus, en zie het gewoon ff niet meer zitten
Ik heb nu 15 rijlessen gehadquote:Op donderdag 5 mei 2005 12:58 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Hoeveelste rijles was het?
Mijn instructeur zei nl. dat iedereen op den duur een moment kreeg van 1 of twee lessen waar het voor geen meter ging, en dat had bijna iedereen. Het komt dus nog wel goed!
gefeliciteerdquote:Op donderdag 5 mei 2005 23:28 schreef 1986-Link het volgende:
bedenk me eigelijk net dat ik vergeten was te posten dat ik dinsdag mn theorie B heb gehaald met 4 fout...
Julie horen nog over in het nieuws...![]()
wanneer heb je je examen?quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb nu 15 rijlessen gehad
En ik hoop maar dat het weer goed komt, want wil dat roze papiertje toch echt wel hebben
Das nog niet aangevraagd, moet me TTT ook nog doen en dat gebeurd meestal na 2/3 van de lessen en het gemiddelde van de rijschool is 32 lessen, dus dat duurt nog wel een les of wat voordat ik die hebquote:
Ay, ik ben ook voor de tweede keer gezakt, ik ging te laat aan de kant voor een fietser die op de weg toe aan kwam rijden vanaf een fietspad naast de weg. (moeilijk uit te leggen)quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:25 schreef Demon-X het volgende:
vandaag (inmiddels gister ^^) weer praktijk examen gedaan, vorige x was k gezakt op te langzaam rijen, nu op te snel
nou ja volgende keer dan maar de gulden middenweg zoeken
Ook kan je het zien aan de voorrangsborden, buiten bebouwde kom, staan ze na ieder kruispunt en in de bebouwde kom ervoor.. Zo leerde ik het van me instructeur..quote:
herkenbaarquote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:49 schreef Gelderland het volgende:
Daarna nog wat fouten en ook een keer gebeurd dat ik gewoon in de 3 door een binnenbocht heen scheurdewat dus niet mocht
![]()
iddquote:Op vrijdag 6 mei 2005 17:39 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
herkenbaar![]()
de auto slaat altijd op de slechtste momenten af he. Hoe meer auto's achter je (bv bij een stoplicht), hoe meer kans dattie afslaat
Ik heb het na 15 lessen ook nog wel eens hoorquote:Op vrijdag 6 mei 2005 19:03 schreef veldmuis het volgende:
Waarom laat ik die bak nogsteeds afslaan.
'k heb nu 11,5 uur les gehad...nja en nog veel te gaan ben ik bang, al ging het vandaag echt heel lekker, op het laten afslaan na. Volgende keer nog beter proberen!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 19:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb het na 15 lessen ook nog wel eens hoor
maar gelukkig nooit op drukke kruispunten
Heb je na 11 uur nog geen snelweg gehad?? De snelweg valt best mee qua moeilijkheid.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 19:38 schreef veldmuis het volgende:
[..]
'k heb nu 11,5 uur les gehad...nja en nog veel te gaan ben ik bang, al ging het vandaag echt heel lekker, op het laten afslaan na. Volgende keer nog beter proberen!
En zeer binnekort ook snelweg, gelukkig! Ben die 30km zones wel ff beu.
Mja, ach. Weet dat het wat lang duurt, maarja, boeiendquote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:06 schreef D-Industries het volgende:
11 lessen en nog geen snelweg wtf
makkelijkste wat er is, de snelweg
ik had het ook pas na 9 lessen hoorquote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:06 schreef D-Industries het volgende:
11 lessen en nog geen snelweg wtf
makkelijkste wat er is, de snelweg
ik me proefles alquote:Op vrijdag 6 mei 2005 21:12 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ik had het ook pas na 9 lessen hoor![]()
en ja het is niet moeilijk, gewoon gassen![]()
Inderdaad, gister examenroute gereden door de binnenstad van Amersfoort, allemaal van die kleine kutstraatjes en 8 van de 10 keer dat je er niet in mag enzo, erg irritantquote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:35 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik ging ook al heel snel de snelweg op.. Maar daar is echt geen kunst aan. In de stad is het veel moeilijker
Damn...minderquote:Op maandag 9 mei 2005 14:21 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Mijn instructeur is van het weekend overleden.
Ben er aardig van geschrokken, reed al ruim een jaar bij die man (ja ik zak de hele tijd voor mijn praktijk om de lulligste redenen) en had een hele bijzondere band met hem.
Zou nu les gehad hebben....
damn, das behoorlijk klote ja, sterktequote:Op maandag 9 mei 2005 14:21 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Mijn instructeur is van het weekend overleden.
Ben er aardig van geschrokken, reed al ruim een jaar bij die man (ja ik zak de hele tijd voor mijn praktijk om de lulligste redenen) en had een hele bijzondere band met hem.
Zou nu les gehad hebben....
gefeliciteerdquote:Op maandag 9 mei 2005 14:43 schreef H4ze het volgende:
Ik heb vanochtend m'n theorie examen trouwens gehaald (eerste keer)Ik had 4 foutjes en er zaten een paar smerige instinkers in.
wat zakten er trouwens veel mensen zeg![]()
Je moet een rijbewijs hebben, dan mag je op de brommer.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:04 schreef Remzz het volgende:
Idd klote sterke....
Ff iets anders mag je met een theorie certificaat brommer rijden?
je meot je theorie hebben voor je TTT en je TTT is meestal na een les of 20 als je van het gemiddelde uitgaat) dus ligt daar wel in de buurt jaquote:Op maandag 9 mei 2005 17:53 schreef Gelderland het volgende:
bij welke rijles gaan jullie theorie halenmijn instructeur zei dat hij het wel aangaf, maar dat het vaak rond de 20e les lag ofsow...
iedere rijinstrcuteur is een eemnansbedrijf, alleen die brengen ze vaak onder 1 kap. waardoor je een rijschool krijgt.quote:Op maandag 9 mei 2005 19:14 schreef Gelderland het volgende:
ik les ook bij eenmansbedrijf, maar als ik wil mag ik wél 2x lessen per week. Ik doe het alleen niet omdat ik daar geeen tijd voor heb(en niet zo'n zin, vind het wel best zo)
Ik zit nu in de periode voor mijn examens, tijd genoeg dusquote:Op maandag 9 mei 2005 19:05 schreef Gelderland het volgende:
@Kiwitjuh..hoe zit je met school, kan je 4x per week lessen
4 uur!quote:Op maandag 9 mei 2005 19:02 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanmorgen weer rijles gehad! Het gaat super goed, ben 12 april begonnen en ga begin juni afrijden. Maar heb dan ook 4 lessen per week.
20 mei ga ik 4 uur achter elkaar in groningen rijden, daarna zal ik wel bekaf zijn!
Ik heb hier nog wel een paar handige site´s voor je:quote:Op maandag 9 mei 2005 20:07 schreef Herr_Ratt het volgende:
weet iemand nog een site waar je theorievragen op kan oefenen? heb overmorgen mijn theorie-examen
Ik heb elke keer 2 uurtjes les, daar heb ik totaal geen last van. Maar 4 uur lijkt me wel wat veel! En dan ook nog in een drukke stad als Groningen met al die fietsers.quote:Op maandag 9 mei 2005 20:07 schreef veldmuis het volgende:
[..]
4 uur!!
* veldmuis was na 2 uur al kapot.
Merk je niet zo zeer als je aan het rijden bent, behalve dat het allemaal wat rommelig werd.
Maar als je dan thuis komt en gaat zitten. Dan blijf je zitten..
ik had mn eerste rijles meteen 3 uur rijden, vond het eigelijk wel gaan. Was wel een beetje verbast dat iemand anders op het forum bekaf was omdat hij anderhalf uur moest rijden.....quote:Op maandag 9 mei 2005 22:14 schreef MillFreak het volgende:
4 uur les?Kan je zowat op en neer naar België rijden.. Ik heb nooit langer dan een uur gelest.. Maar ben eens een keer met de auto naar me vriendin geweest, die in België woont.. Vanuit Leiden, met file was het 3 uur.. Daarna was ik ook bekaf..
![]()
Hier in breda ook erg, die fietsers! Als je in de auto zit kom je er pas achter hoe irritant je zelf ook altijd rijd op de fiets...quote:Op maandag 9 mei 2005 20:26 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ik heb elke keer 2 uurtjes les, daar heb ik totaal geen last van. Maar 4 uur lijkt me wel wat veel! En dan ook nog in een drukke stad als Groningen met al die fietsers.
zelfs al zit ik niet in de auto merk ik elke dag hoe schijtirritant die fietsers zijn...quote:Op maandag 9 mei 2005 23:39 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hier in breda ook erg, die fietsers! Als je in de auto zit kom je er pas achter hoe irritant je zelf ook altijd rijd op de fiets...
Maar nog meer een hekel heb ik aan dat half breda 30KM ZONE! is. alleen de wat grotere wegen "tussen" de verschillende wijken zijn nog 50 geloof ik. Althans, zo lijkt het..
Breda is idd het toppunt wat betreft snelheidslimieten, veel 50-wegen waar niet eens fietsers rijden, waar het verboden is voor voetgangers en waar het vol staat met flitsapparaten (gelukkig heb ik daarvan nog nooit fanmail van Leeuwarden gekregen).quote:Op maandag 9 mei 2005 23:39 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hier in breda ook erg, die fietsers! Als je in de auto zit kom je er pas achter hoe irritant je zelf ook altijd rijd op de fiets...
Maar nog meer een hekel heb ik aan dat half breda 30KM ZONE! is. alleen de wat grotere wegen "tussen" de verschillende wijken zijn nog 50 geloof ik. Althans, zo lijkt het..
De eerste rijles is nog leuk, een beetje spelen met de auto (voertuigbeheersing), de instructeur/trice let dan wel op het verkeer. Dan is het idd niet vermoeiend.quote:Op maandag 9 mei 2005 22:20 schreef 1986-Link het volgende:
[..]
ik had mn eerste rijles meteen 3 uur rijden, vond het eigelijk wel gaan. Was wel een beetje verbast dat iemand anders op het forum bekaf was omdat hij anderhalf uur moest rijden.....
Hehe ja precies.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De eerste rijles is nog leuk, een beetje spelen met de auto (voertuigbeheersing), de instructeur/trice let dan wel op het verkeer. Dan is het idd niet vermoeiend.
Mario Gravekamp uit Voorhout, kan ik je aanraden.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb net mn rijles stopgezet.
nu ben ik dus weer [3e keer!] op zoek naar een goeie rijschool in leiden, waar ik gewoon lekker kan lessen.
anwb rijschool.
maar internet geeft me alleen wat vage sites
wie heeft tips??
Ik heb na zes lessen mn theorie al gehaald. Het lijkt misschien vroeg maar ik ben eigenlijk wel heel erg blij dat ik het gedaan heb. Dan weet je direct de regeltjes beter en kun je dat weer toepassen onder je les.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:53 schreef Gelderland het volgende:
bij welke rijles gaan jullie theorie halenmijn instructeur zei dat hij het wel aangaf, maar dat het vaak rond de 20e les lag ofsow...
Waarom heb je je rijles stopgezet dan? beviel de rijschool niet?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
nu ben ik dus weer [3e keer!] op zoek naar een goeie rijschool in leiden, waar ik gewoon lekker kan lessen.
anwb rijschool.
wie heeft tips??
succesquote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:34 schreef vandruten het volgende:
Moet morgenochtend om 8.00 afrijden voor de 2de keer. Eerste keer ging het fout met vooral het kijkgedrag bij kruispunten en bij het wegrijden. Wat nog geen eens het moeilijkst is. Ook reed ik toen iets te langzaam de snelweg op. Hoop dat ik slaag. Gelukkig heb ik het zelf in de hand
Veel succesquote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:34 schreef vandruten het volgende:
Moet morgenochtend om 8.00 afrijden voor de 2de keer. Eerste keer ging het fout met vooral het kijkgedrag bij kruispunten en bij het wegrijden. Wat nog geen eens het moeilijkst is. Ook reed ik toen iets te langzaam de snelweg op. Hoop dat ik slaag. Gelukkig heb ik het zelf in de hand
Ik heb mijn lessen gevolgd bij Han Lacourt.. Ze zijn niet een van de goedkoopste in Leiden, maar wel 1 van de betere! Ik heb bij Ron gelest toen.. Misschien heb je er wat aan..quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
anwb rijschool.
wie heeft tips??
dus als het de 2e les van 3 uur zou zijn, zou he topeens vermoeiender zijn? ik zou dan nog eerder zeggen dat de eerste les vermoeiender zou moeten zijn omdat je dan juist heel erg aan het voertuig moet wennen...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
De eerste rijles is nog leuk, een beetje spelen met de auto (voertuigbeheersing), de instructeur/trice let dan wel op het verkeer. Dan is het idd niet vermoeiend.
Succes,je zal het nou wel wetenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:34 schreef vandruten het volgende:
hij behandelt zijn lessers als een veredelde taxi chauffeur.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:37 schreef M1RR1E het volgende:
[..]
Waarom heb je je rijles stopgezet dan? beviel de rijschool niet?
Geslaagd!! Joepie, ging echt zoveel beter dan de vorige keer. Speciale verrichtingen waren nu het straatje keren en in een parkeervak langs de kant hoefde ik alleen maar stil te staan en weer weg te rijden.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:58 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Succes,je zal het nou wel weten
Laat wat horen![]()
Profiquote:Op woensdag 11 mei 2005 11:21 schreef vandruten het volgende:
[..]
Geslaagd!! Joepie, ging echt zoveel beter dan de vorige keer. Speciale verrichtingen waren nu het straatje keren en in een parkeervak langs de kant hoefde ik alleen maar stil te staan en weer weg te rijden.
jah zeg...quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik weet wanneer ik moet afrijden
Maar ik zeg het fijn niet want zitten nogal wat bekenden op Fok en ik hou het mooi even voor mezelf denk ik
Maar als ik geslaagd ben (of gezakt) dan kom ik het hier wel zeggen
Ik vind zelf in- en uitvoegen, en van baan verwisselen + het inhalen op gewone autowegen het moeilijkste. Het schatten van de afstanden tussen auto's achter me in me spiegels moet ik gewoon goed door zien te krijgen. Het is me vaak genoeg overkomen dat bij het van rijbaan wisselen de auto achter me luid ging toeteren ?!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:35 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik ging ook al heel snel de snelweg op.. Maar daar is echt geen kunst aan. In de stad is het veel moeilijker
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 11 mei 2005 11:21 schreef vandruten het volgende:
[..]
Geslaagd!! Joepie, ging echt zoveel beter dan de vorige keer. Speciale verrichtingen waren nu het straatje keren en in een parkeervak langs de kant hoefde ik alleen maar stil te staan en weer weg te rijden.
Gewoon meteen examen doen. Het geld dat je voor de TTT zou gebuiken kun je beter besteden aan een nieuw examen (mocht je de eerste keer zakken).quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:14 schreef H4ze het volgende:
Oke goed...m'n instructeur heeft m'n tussentijdse toets aangevraagd. Pas 27 juni!!!Heel misschien kon hij er nog voor zorgen dat m'n TTT 13 juni plaats zou vinden en ik dan 27 juni examen kon doen, maar hier moest ik niet van uit gaan....Ik zit nu serieus te denken om die tussentijdse toets te skippen, en de 27e gewoon direct examen te doen. Want als ik m'n examen pas na 27 juni ga doen, kost dit ook weer extra geld voor de lessen die ik ertussen in nog moet nemen. Wat denken jullie hiervan?
Wat maakt het uit als die mensen dat weten dan?quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik weet wanneer ik moet afrijden
Maar ik zeg het fijn niet want zitten nogal wat bekenden op Fok en ik hou het mooi even voor mezelf denk ik
Maar als ik geslaagd ben (of gezakt) dan kom ik het hier wel zeggen
Hmm ja..maar ik vraag me nu af:quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:31 schreef U.F.O het volgende:
[..]
Gewoon meteen examen doen. Het geld dat je voor de TTT zou gebuiken kun je beter besteden aan een nieuw examen (mocht je de eerste keer zakken).
Nou vanwege de smsjes van 'succes he' en 'hoe is het gegaan?' Als ik het gehaald heb dan horen ze het vanzelf van mijquote:Op woensdag 11 mei 2005 23:08 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Wat maakt het uit als die mensen dat weten dan?
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:53 schreef Fisher het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaa![]()
![]()
eindelijk heeft Fisher z'n rijbewijs, niet dat ik nu zoveel beter reed als de vorige keren, maar ik heb 'm wel... lekker heel de avond gereden, echt geweldig![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gefeliciteerd, moet voor het eine van de maand ook. hoop dat ik het haalquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:53 schreef Fisher het volgende:
jaaaaaaaaaaaaaaaa![]()
![]()
eindelijk heeft Fisher z'n rijbewijs, niet dat ik nu zoveel beter reed als de vorige keren, maar ik heb 'm wel... lekker heel de avond gereden, echt geweldig![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
je moet daar niet al te lang stil bij blijven staan dat 't een paar keer minder is gegaan.. komt gewoon weer terug, don't worry...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:33 schreef Sylvana het volgende:
Ik word echt gek van mezelf
Rijles ging weer vet beroerd, verkeersinzicht is na 16 lessen nog steeds 0,0, maak steeds de verkeerde beslissingen enzo, zit nog steeds met me voeten te kloten enzo, arrrg, dit is echt niet leuk
komt helemaal goedquote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:44 schreef KiwiTjuHh het volgende:
ik heb ook weer rijles gehad, maar het ging wel lekker eigenlijk
Ik moet alleen nog eventjes bochtje achteruit en links/rechts afslaan verbeteren en dan was het goed zei hij! Maar dat moet dan ook want moet voor het eind van deze maand nog afrijden
ja thanks, ben er echt van aan 't genieten.. lekker met auto toeren gisteren, vandaag ermee naar stagequote:
Gefeli! Zo deed ik het dus ook de eerste paar dagen, tot ik moest tankenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:06 schreef Fisher het volgende:
[..]
ja thanks, ben er echt van aan 't genieten.. lekker met auto toeren gisteren, vandaag ermee naar stage
Oh.. hoe dat zo?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:37 schreef donald_dick het volgende:
vandaag had ik een leuke rijles, scheelde weinig of ik was vol in de vangrail geschoten
te wilde bocht naar rechts, zodat ik bijna een kwart draai maaktquote:
Waar dan?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:31 schreef donald_dick het volgende:
http://www.richardvaneck.nl/ kan je gratis theorie oefenen!
Wat is dat die ´Moduele 1 toetst (RIS)` ?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:36 schreef Boink het volgende:
Ondertussen 6 rijlessen gehad. Aanstaande dinsdag Module 1 toets (RIS) Bevalt me goed en 16 juni theorie
Bij de RIS-methode ( rijopleiding-in-stappen) heb je 4 modules en na elke module moet je een toets maken voordat je naar de volgende module magquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:37 schreef wlsandman het volgende:
[..]
Wat is dat die ´Moduele 1 toetst (RIS)` ?
Nou je mag sowieso naar de volgende module, maar of je dan weet of je module 1 onder de knie hebt weet je dan niet..quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Bij de RIS-methode ( rijopleiding-in-stappen) heb je 4 modules en na elke module moet je een toets maken voordat je naar de volgende module mag
Wat mij vertelt is met mijn methode dat ik maar 30 min hoef te rijdenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:53 schreef ChRoNiC het volgende:
Hoe lang duurt het rijexamen nou eigenlijk vraag ik me af?
Een uur? Dertig minuten??
Tell me
3 kwartier, waarvan een half uur het daadwerkelijke rijden. Meestal is het minder dan een half uur rijden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:53 schreef ChRoNiC het volgende:
Hoe lang duurt het rijexamen nou eigenlijk vraag ik me af?
Een uur? Dertig minuten??
Tell me
En dan hoef je dus aan het einde geen examen te doen?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Bij de RIS-methode ( rijopleiding-in-stappen) heb je 4 modules en na elke module moet je een toets maken voordat je naar de volgende module mag
Nee, de 1e toets wordt als het meezit door een andere instructeur gedaan. De rest van de toetsen zeker. De laatste toets de 4e is een TTT. Daar doe je dus gewoon alle verichtingen. En dan met examen hoef je nog maar 30 min te rijden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:20 schreef wlsandman het volgende:
[..]
En dan hoef je dus aan het einde geen examen te doen?
Dus als je alle vier de toetsen heb gehaald dan ben je geslaagd?
Oke dus het zit ongeveer zo,quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:12 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
3 kwartier, waarvan een half uur het daadwerkelijke rijden. Meestal is het minder dan een half uur rijden.
ik heb zo'n 40min gereden.. de rest van de tijd gebruiken ze om paperassen in te vullen, voorgesprek, nagesprek en that's it.. stelt eigenlijk helemaal geen kloot voor maar 't is toch een pokke examenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:49 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Oke dus het zit ongeveer zo,
Je rijdt een half uur of minder (hoe lang moesten jullie??)
Wat doe je dan de rest van de tijd??
Ik hoefde met m'n normale examen (dus niet die RIS) maar 20 minuutjes te rijden, en nog geslaagd ookquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:38 schreef Boink het volgende:
[..]
Nee, de 1e toets wordt als het meezit door een andere instructeur gedaan. De rest van de toetsen zeker. De laatste toets de 4e is een TTT. Daar doe je dus gewoon alle verichtingen. En dan met examen hoef je nog maar 30 min te rijden.
Bij mij vrij weinig, ff kennismakingsgeprekje enzo, ff uitleggen wat je precies gaat doen (dus gewoon rijden en zijn aanwijzingen opvolgen) en dan meld hij je, als het goed is, dat je geslaagd bentquote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:16 schreef ChRoNiC het volgende:
Wat voor shit bespreek je allemaal dan met je examinator?
Kijk hier heb ik wat aan,quote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:57 schreef Smoved het volgende:
[..]
Ik hoefde met m'n normale examen (dus niet die RIS) maar 20 minuutjes te rijden, en nog geslaagd ook
[..]
Bij mij vrij weinig, ff kennismakingsgeprekje enzo, ff uitleggen wat je precies gaat doen (dus gewoon rijden en zijn aanwijzingen opvolgen) en dan meld hij je, als het goed is, dat je geslaagd bent
proficiatquote:Op zaterdag 14 mei 2005 15:32 schreef Skv het volgende:
Ik heb het eindelijk gehaald
RIS, 47 lessen, 2 examens.
Vrijdag de 13e om 13:13ben ik geslaagd, na een (naar mijn mening) beroerde rit.
Ik was mn vrijstelling kwijt, dus moet bijzondere verrichtingen. Rechtuit in vak ging nog verkeerd van de zenuwen, raakte nóg de stoep
Keren op de weg ging verneukt, t was tyfus heet in de auto, druk op de weg, motor sloeg een keer af...
Maarja, ik reed verkeersveilig volgens de CBR-examinatrice.
Ik heb mn papiertje
Net mn eerste zelfstandige ritjequote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:24 schreef Fisher het volgende:
[..]
proficiat
beter hè, nu eindelijk zelf rijden?
oef jaguar, nice.. very nicequote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:02 schreef Skv het volgende:
[..]
Net mn eerste zelfstandige ritje
In een über mooie Jaguar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |