quote:Op dinsdag 3 mei 2005 08:38 schreef gday het volgende:
Even namens heaven7 die over een paar uur examen moet doen! Ze is een beetje zenuwachtig maar vooralsnog is het niet dodelijkIk zal namens haar ook laten weten hoe het is gelopen (ze heeft een onverdiende ban voor 2 weken).
Gewoon 'savonds net voor sluitingstijd dat reserveringsnummer bellen, er zijn dan vaak weer wat plekjes vrij gekomen en kan je de volgende dag al op, zo heb ik het 2x gedaan in ieder gevalquote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:19 schreef D-Industries het volgende:
Ik ga maandag ochtend om 8 uur naar het CBR en dan meld ik me aan als reserve. ( was een tip van mijn rij instructeur ).
Om tot 6 juni te wachten voor mijn theorie vind ik veelste lang.
Hopen dat dit gaat lukken !!
dat moet volgens mij wel lukken, schakelen doe je vooral met je pols/handpalm. Maar dan moet je dus eigenlijk wel een auto waar je de pook naar beneden moet duwen, dat lijkt me dan toch handiger, niet?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:38 schreef BaggerUser het volgende:
maar ik moet waarsch eerst zo'n test doen bij het cbr omdat ik aan mn rechterhand geen vingers heb en ze dus gaan kijken dan of ik wel kan schakelen
(heb dit zelf al eens even bekeken en het gaat perfect) alleen bij sommige auto's moet je de pook optillen om in zn achteruit te gaan maar ach dan sta je toch stil en kan ik het eventueel wel met mn linker hand doen
ja lijkt me ook niet dat dit veel problemen gaat gevenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:57 schreef alwaysthebest het volgende:
hm, heaven is al weg, maar toch nog succes!
[..]
dat moet volgens mij wel lukken, schakelen doe je vooral met je pols/handpalm. Maar dan moet je dus eigenlijk wel een auto waar je de pook naar beneden moet duwen, dat lijkt me dan toch handiger, niet?
Ik ben ook wel benieuwd of het der nu gelukt isquote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:54 schreef Steve-O het volgende:
en heaven7 gehaald ?
2 uur is naar mijn idee al behoorlijk lang hoor om te lessen. Ik houdt het iid geval gewoon bij 1 uurtje en daarna is het ook wel genoeg zo. Anderhalf uur zou ook nog wel kunnnen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:16 schreef veldmuis het volgende:
'k heb vandaag ook weer les gehad, en voor mn gevoel ging het echt kut. Zit eraan te denken om de volgende lessen ook wat korter te doen, na 2 uur lessen ben ik best wel erg moe.
Morgen iig nog wel een keer 2 uur.
Ik wist het wel... klasse gedaan meis!!!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:48 schreef gday het volgende:
Verhaaltje van heaven die naast me zit nu
Geslaagd! Dik geslaagd zelfs met geen enkele fout!
Van te voren eerst nog 1.5 uur gelesd, ging niet zo super, aantal foutjes maarja, 1.5 uur is ook wel lang.
En rond kwart voor 2 waren we bij het examenlokaal en pas om 14:05 was ze er. Een wat oudere dame, best aardig maar leek in de eerste instantie wat pinnig.
Toen moest ik een kenteken lezen en de lichten controleren en wat lampjes op het dashboard verklaren enzo.
Toen gingen we rijden en dat ging eigenlijk best soepeltjes allemaal.
Speciale verrichten waren fileparkeren en keren op de weg, beiden helemaal goed
Stukje door de stad, paar landweggetjes gehad. Toch best een hoop verkeer tegengekomen maar alle situaties goed opgelost.
Voorbeeld: smal landweggetje en er kwam een hele dikke traktor aan, ging ik ff in een inhammetje staan wachten tot ie voorbij was. Toen was ze volgens mij om en begon ze ook vrolijk te kletsen
Mijn eerste lessen waren een uur, toen we opeens overgingen naar 1,5 uur moest ik ook wel even wennenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:13 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind 2 uur lessen ook wel erg lang. Ik heb 1,5 uur les en dat vind ik al lang genoeg, langer kan ik me niet concentreren hoor en dan ben ik echt kapot aan het eind
.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:26 schreef gday het volgende:
Namens heaven weer![]()
Bedankt allemaal! Jullie zijn schatten en ik gun jullie net zo'n geweldig examen als dat ik had!
Fisher, ik heb een beetje een nonchelant kletspraatje gemaakt met de examinatrische en relaxed gereden, dat is moeilijk als je zenuwen hebt maar toch erg belangrijk. Als je krampachtig achter het stuur zit komt dat veel minder goed over.
Succes volgende week! Jij gaat het ook vast redden
Dat komt nog welquote:Op woensdag 4 mei 2005 08:35 schreef Fisher het volgende:
[..]
.
Thanks heaven.. mja, ik ben niet nerveus ofzo.. ik heb er gewoon genoeg van
ehmz, dan ook niet.. ik ga al voor de 4de keerquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:29 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Dat komt nog wel, wacht maar als staat te wachten voordat je naar je examinator moet
.
KLopt ik heb laatst ook even stukje in een benzineauto gereden en dat rijdt toch heel anders...quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
Gefeliciteerd heaven!!
En nu weer "opnieuw" beginnen in een auto met benzine ipv dieselIk weet nog wel hoe ik liep te kloten de eerste weken....
quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:40 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe jullie het leren dat je in elke straat even moet kijken. Deze volgorde?:
Straatje inkijken --> op de weg letten
Of andere volgorde/manier?
ik moet het zo:quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:40 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe jullie het leren dat je in elke straat even moet kijken. Deze volgorde?:
Binnenspiegel, linkerbuitenspiegen, links, rechts, nacontrole (binnenspiegel)
Ja oke,quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:07 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ik moet het zo:
Binnenspiegel, buitenspiegel, over schouder kijken (links of rechts), richting aangeven (knipperlicht) *stilstaan (of langzaam rijden) * en dan gewoon goedkijken (links + rechts duh) en scheuren maar (eventueel nog nacontrole over de schouder)
Straatje inkijken, weer vooruit kijken, nog een keer straatje kijken weer verder vooruit en als je er net voor 't straatje bent nog een keer kijken zodat je zeker weet dat er niets inzit.. ik weet 't overdreven maar bij 't examen naaien ze je dan tenminste niet dat je niet gekeken hebtquote:Op donderdag 5 mei 2005 00:49 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ja oke,
Maar ik bedoel dus als je gewoon rechtdoor gaat, en de straten die je tegenkomt moet checken.
Snap je?
ik moet ook nog even de dode hoek bekijken, over mijn schouder dus. En een stukje ervoor al door de struiken kijken als je het niet goed kan zien.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:40 schreef ChRoNiC het volgende:
Binnenspiegel, linkerbuitenspiegen, links, rechts, nacontrole (binnenspiegel)
Zo doe ik het ook ongeveer, alleen ik pak er nog ff keertje spiegels bijquote:Op donderdag 5 mei 2005 09:57 schreef Fisher het volgende:
[..]
Straatje inkijken, weer vooruit kijken, nog een keer straatje kijken weer verder vooruit en als je er net voor 't straatje bent nog een keer kijken zodat je zeker weet dat er niets inzit.. ik weet 't overdreven maar bij 't examen naaien ze je dan tenminste niet dat je niet gekeken hebt
Hoeveelste rijles was het?quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:24 schreef Sylvana het volgende:
Net rijles gehad, en ik weet niet wat ik heb, maar de laatste 2 keer ging het echt voor geen meter
Steeds weer van die domme fouten als geen/weinig gas geven bij het optrekken, te vroeg/laat schakelen, niet goed kijken, bijzondere verrichtingen slecht doen, en me verkeersinzicht is ook 0,0 zo'n beetje
En krijg alleen maar commentaar dus tijdens me les, ook niet echt opbeurend dus, en zie het gewoon ff niet meer zitten
Ik heb nu 15 rijlessen gehadquote:Op donderdag 5 mei 2005 12:58 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Hoeveelste rijles was het?
Mijn instructeur zei nl. dat iedereen op den duur een moment kreeg van 1 of twee lessen waar het voor geen meter ging, en dat had bijna iedereen. Het komt dus nog wel goed!
gefeliciteerdquote:Op donderdag 5 mei 2005 23:28 schreef 1986-Link het volgende:
bedenk me eigelijk net dat ik vergeten was te posten dat ik dinsdag mn theorie B heb gehaald met 4 fout...
Julie horen nog over in het nieuws...![]()
wanneer heb je je examen?quote:Op donderdag 5 mei 2005 13:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb nu 15 rijlessen gehad
En ik hoop maar dat het weer goed komt, want wil dat roze papiertje toch echt wel hebben
Das nog niet aangevraagd, moet me TTT ook nog doen en dat gebeurd meestal na 2/3 van de lessen en het gemiddelde van de rijschool is 32 lessen, dus dat duurt nog wel een les of wat voordat ik die hebquote:
Ay, ik ben ook voor de tweede keer gezakt, ik ging te laat aan de kant voor een fietser die op de weg toe aan kwam rijden vanaf een fietspad naast de weg. (moeilijk uit te leggen)quote:Op dinsdag 3 mei 2005 01:25 schreef Demon-X het volgende:
vandaag (inmiddels gister ^^) weer praktijk examen gedaan, vorige x was k gezakt op te langzaam rijen, nu op te snel
nou ja volgende keer dan maar de gulden middenweg zoeken
Ook kan je het zien aan de voorrangsborden, buiten bebouwde kom, staan ze na ieder kruispunt en in de bebouwde kom ervoor.. Zo leerde ik het van me instructeur..quote:
herkenbaarquote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:49 schreef Gelderland het volgende:
Daarna nog wat fouten en ook een keer gebeurd dat ik gewoon in de 3 door een binnenbocht heen scheurdewat dus niet mocht
![]()
iddquote:Op vrijdag 6 mei 2005 17:39 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
herkenbaar![]()
de auto slaat altijd op de slechtste momenten af he. Hoe meer auto's achter je (bv bij een stoplicht), hoe meer kans dattie afslaat
Ik heb het na 15 lessen ook nog wel eens hoorquote:Op vrijdag 6 mei 2005 19:03 schreef veldmuis het volgende:
Waarom laat ik die bak nogsteeds afslaan.
'k heb nu 11,5 uur les gehad...nja en nog veel te gaan ben ik bang, al ging het vandaag echt heel lekker, op het laten afslaan na. Volgende keer nog beter proberen!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 19:27 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb het na 15 lessen ook nog wel eens hoor
maar gelukkig nooit op drukke kruispunten
Heb je na 11 uur nog geen snelweg gehad?? De snelweg valt best mee qua moeilijkheid.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 19:38 schreef veldmuis het volgende:
[..]
'k heb nu 11,5 uur les gehad...nja en nog veel te gaan ben ik bang, al ging het vandaag echt heel lekker, op het laten afslaan na. Volgende keer nog beter proberen!
En zeer binnekort ook snelweg, gelukkig! Ben die 30km zones wel ff beu.
Mja, ach. Weet dat het wat lang duurt, maarja, boeiendquote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:06 schreef D-Industries het volgende:
11 lessen en nog geen snelweg wtf
makkelijkste wat er is, de snelweg
ik had het ook pas na 9 lessen hoorquote:Op vrijdag 6 mei 2005 20:06 schreef D-Industries het volgende:
11 lessen en nog geen snelweg wtf
makkelijkste wat er is, de snelweg
ik me proefles alquote:Op vrijdag 6 mei 2005 21:12 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ik had het ook pas na 9 lessen hoor![]()
en ja het is niet moeilijk, gewoon gassen![]()
Inderdaad, gister examenroute gereden door de binnenstad van Amersfoort, allemaal van die kleine kutstraatjes en 8 van de 10 keer dat je er niet in mag enzo, erg irritantquote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:35 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik ging ook al heel snel de snelweg op.. Maar daar is echt geen kunst aan. In de stad is het veel moeilijker
Damn...minderquote:Op maandag 9 mei 2005 14:21 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Mijn instructeur is van het weekend overleden.
Ben er aardig van geschrokken, reed al ruim een jaar bij die man (ja ik zak de hele tijd voor mijn praktijk om de lulligste redenen) en had een hele bijzondere band met hem.
Zou nu les gehad hebben....
damn, das behoorlijk klote ja, sterktequote:Op maandag 9 mei 2005 14:21 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Mijn instructeur is van het weekend overleden.
Ben er aardig van geschrokken, reed al ruim een jaar bij die man (ja ik zak de hele tijd voor mijn praktijk om de lulligste redenen) en had een hele bijzondere band met hem.
Zou nu les gehad hebben....
gefeliciteerdquote:Op maandag 9 mei 2005 14:43 schreef H4ze het volgende:
Ik heb vanochtend m'n theorie examen trouwens gehaald (eerste keer)Ik had 4 foutjes en er zaten een paar smerige instinkers in.
wat zakten er trouwens veel mensen zeg![]()
Je moet een rijbewijs hebben, dan mag je op de brommer.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:04 schreef Remzz het volgende:
Idd klote sterke....
Ff iets anders mag je met een theorie certificaat brommer rijden?
je meot je theorie hebben voor je TTT en je TTT is meestal na een les of 20 als je van het gemiddelde uitgaat) dus ligt daar wel in de buurt jaquote:Op maandag 9 mei 2005 17:53 schreef Gelderland het volgende:
bij welke rijles gaan jullie theorie halenmijn instructeur zei dat hij het wel aangaf, maar dat het vaak rond de 20e les lag ofsow...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |