Als jij op een voorrangsweg zit hoef je de tram geen voorrang te verlenen, in alle andere gevallen wel. Een tram mag ook geen militair colonne "doorboren".quote:Op woensdag 27 april 2005 18:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mag ik ook theorievragenstellen hier?
Zo ja, ik snap niets van de voorrangsregels betreffende trams, steeds denk ik jaaaa ik snap het, maar dan met het oefenexamen doe ik het weer fout.
Dus kan iemand me uitleggen wanneer trams nou wel en wanneer NIET voorrang hebben?
whehequote:Op woensdag 27 april 2005 18:52 schreef D-Industries het volgende:
ik was net klaar met deze topic, om 'm aan te maken ben jij me voor ! ghehehe...
- Foxxy (25 april)
- Sebas36 (23 maart) moet er nog ff bij![]()
Op gelijkwaardige kruisingen heeft een tram altijd voorrang dus, van welke kant-ie ook komt. Of zeg ik dat fout?quote:Op woensdag 27 april 2005 18:46 schreef existenz het volgende:
[..]
Als jij op een voorrangsweg zit hoef je de tram geen voorrang te verlenen, in alle andere gevallen wel. Een tram mag ook geen militair colonne "doorboren".
Zo heb ik het ieg gehaald met die stelling
Graag gedaan hoor heaven....quote:Fisher, je bent een lekker dingDankjewel voor je opbeurende woorden
![]()
quote:Op woensdag 27 april 2005 18:46 schreef existenz het volgende:
[..]
Als jij op een voorrangsweg zit hoef je de tram geen voorrang te verlenen, in alle andere gevallen wel. Een tram mag ook geen militair colonne "doorboren".
Zo heb ik het ieg gehaald met die stelling
quote:(Quote uit mijn theorie boek)
Trams : "Bestuurders van trams gaan vóór alle overige bestuurders op gelijkwaardige kruispunten"
Is een VOP zo'n ding met alleen onderbroken strepen aan de zijkanten zeg maar?quote:Op woensdag 27 april 2005 22:21 schreef D-Industries het volgende:
[..]
[..]
Trams zijn een uitzondering dus die krijgen altijd voorrang tenzij :
- een voetganger een VOP wilt oversteken
- u zich op een voorrangsweg bevind
cool ik ook, in terneuzen...2e Xquote:
hrm das 2 teveel toch?quote:Op woensdag 27 april 2005 18:39 schreef rickus het volgende:
gvd.. vanmiddag voor de tweede keer gezakt voor m'n theorie
tis natuurlijk wel m'n eigen schuld..
had 7 fout btw, 1tje teveel
Ik heb nog geen 2 weken les, dus ach, kan nog even he.quote:Op woensdag 27 april 2005 23:00 schreef D-Industries het volgende:
ja ik ben ook aan het leren voor theorie veldmuis
6 juni pas theorie-examen. maja ruim op tijd van te voren elke dag aantal hoofdstukjes doornemen, kijken welke vragen je fout doet, waarom doe je die dan fout, n zo alles maken elke dag weer totdat ik rond juni heel dat boekje met 0 fout kan maken omdat je het gewoon begrijpt !
2 weken alles erin stampen is kut.
ook mijn motivatie kwa lessen. hoe beter je de theorie snapt, hoe beter je dit kan toepassen tijdens je lessen ( sneller praktijk examen, ervanuit gaand dat je alles beheerst natuurlijk
)
Hier zit ik over na te denken. Heb jij gewoon gebeld of vertel wat je hebt gedaanquote:Op donderdag 28 april 2005 12:58 schreef Martijn85 het volgende:
Ik heb 13 mei mn intest voor ANWB cursus om 8 uur 's ochtends![]()
ff kijken wat ik ervan ga bakken
Dat je 's avonds niet meer mag rijden dat is nog maar een voorstel, datis nog niet zeker of dat gaat gebeuren en de eerste 5 jaar heb je een beginnersrijbewijs ( puntenrijbewijs)quote:Op donderdag 28 april 2005 20:51 schreef veldmuis het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met dat rijbewijs waarmee je 's avonds niet meer mag rijden als beginnend bestuurder? En klopt het dat je de eerste 5 jaar beginnend bestuurder bent?.
Tnx.
Tnxquote:Op donderdag 28 april 2005 20:54 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat je 's avonds niet meer mag rijden dat is nog maar een voorstel, datis nog niet zeker of dat gaat gebeuren en de eerste 5 jaar heb je een beginnersrijbewijs ( puntenrijbewijs)
Dat doe je snel. Veel lessen gehad of wat?quote:Op donderdag 28 april 2005 21:30 schreef M1RR1E het volgende:
Kep vorige week woensdag mn theorie gehaald, ben 9 april begonnen met rijlessen.
T gaat nog niet allemaal even soepeltjes, maak me te druk enzo. Maargoed ik merk wel elke les dat ik weer wat vooruit ga, dus dat geeft hoop
In de praktijk doen ze dat echt zeldenquote:Op woensdag 27 april 2005 22:21 schreef D-Industries het volgende:
[..]
[..]
Trams zijn een uitzondering dus die krijgen altijd voorrang tenzij :
- een voetganger een VOP wilt oversteken
Veel succes en tuurlijk ga je slagenquote:Op vrijdag 29 april 2005 07:38 schreef Fisher het volgende:
Nou morge allemaal.... ik heb m'n datum, 12-5 om 15.50 uur, 't is altijd wel wat want exact op die dag heb ik ook intake hbo, fantastisch maar nu ga ik wel gewoon slagen
Op de site van de ANWB staat een formulier die je kan invullen om een intest aan te vragen, dat heb ik dus gedaan en uurtje of 3 later werd ik gebeld om een afspraak te makenquote:Op donderdag 28 april 2005 19:32 schreef Avani het volgende:
[..]
Hier zit ik over na te denken. Heb jij gewoon gebeld of vertel wat je hebt gedaan
vett !! gefeliciteerd !!! veel plezier ermee !!quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:15 schreef Smoved het volgende:
Vandaag voor m'n praktijk geslaagd, 1e keer
Zo ff m'n rijbewijs ophalen
Beter!quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:15 schreef Smoved het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 29 april 2005 09:15 schreef Smoved het volgende:
hoezo de eerste keer op de weg? wat heb er dan voor gedaan?quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:22 schreef 1986-Link het volgende:
Ik heb maandag aanstande de eerste rijles op de weg,
busbaan is voor alle autobussen (dus ook reisbussen e.d.), busstroken zijn alleen voor lijnbussen. Op busbanen staat BUS, op busstroken LIJNBUSquote:Op zondag 1 mei 2005 15:01 schreef H4ze het volgende:
Ik heb net weer ff wat theorie zitten doornemen, maar er zijn twee dingen die ik niet snap.. .Misschien dat iemand ze ff kan uitleggen
1.
Wat is nu precies het verschil tussen een busbaan en een busstrook? Naast een busbaan mag namelijk wel worden stilgestaan (voor 't in of uitladen van goederen/in of uit laten stappen van een passagier) mits je geen gevaar oplevert, maar naast een busstrook mag dit weer niet.
geen idee, ff zoeken nogquote:2.
We kennen allemaal de voetgangersoversteekplaats/zebrapad, maar er zijn toch ook van die speciale oversteekplaatsen voor fietsers enzo? Dit wordt namelijk helemaal niet in m'n theorieboekje vermeld
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat oversteekplaatsen voor fietsers niet bestaan en ik maar wat lul ofzo
![]()
simulator lessen, zit bij de anwb...quote:Op zondag 1 mei 2005 13:50 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
hoezo de eerste keer op de weg? wat heb er dan voor gedaan?
Dank u!quote:Op zondag 1 mei 2005 15:18 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
busbaan is voor alle autobussen (dus ook reisbussen e.d.), busstroken zijn alleen voor lijnbussen. Op busbanen staat BUS, op busstroken LIJNBUS
[..]
geen idee, ff zoeken nog
edit: er zijn blokmarkeringen welke een fietseroversteekplaats aangeven. Als ik het goed lees heeft die niets met voorrang te maken
Als ik een dikke auto heb met 9 zitplaatsen, mag ik dus al gebruik maken van een busbaan? Of zie ik dat fout?quote:Op zondag 1 mei 2005 15:18 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
busbaan is voor alle autobussen (dus ook reisbussen e.d.), busstroken zijn alleen voor lijnbussen. Op busbanen staat BUS, op busstroken LIJNBUS
geen flauw idee.quote:Op zondag 1 mei 2005 19:11 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als ik een dikke auto heb met 9 zitplaatsen, mag ik dus al gebruik maken van een busbaan? Of zie ik dat fout?
ik ook! heb er nu al zin inquote:Op zondag 1 mei 2005 19:41 schreef veldmuis het volgende:
Dinsdag weer rijles
Ik ook!quote:
Veel succesquote:Op zondag 1 mei 2005 22:30 schreef junkiexp het volgende:
morgen afrijden om 1120,begint nu toch wel spannend te worden.
Iemand nog goede tips wat ik zeker wel/niet moet doen?
Bedankt alvast
Zeker wel doen wat je weet dat je kan, en zeker niet 100km/h gaan rijden in een 30-zone.quote:Op zondag 1 mei 2005 22:30 schreef junkiexp het volgende:
Bedankt alvast
succesquote:Op zondag 1 mei 2005 22:30 schreef junkiexp het volgende:
Bedankt alvast
Gewoon rijden zoals je met je instructeur ook rijd, lekker relaxed, ging bij mij in ieder geval goed op deze manier vrijdagquote:Op zondag 1 mei 2005 22:30 schreef junkiexp het volgende:
Bedankt alvast
Geen speciale verrichting??quote:
Wow, goed man, gefeliciteerdquote:Op maandag 2 mei 2005 16:26 schreef lokkie het volgende:
Hoei, ik had vanmiddag ook m'n theorie-examen. Ik was er niet zo heel gerust op omdat ik met al die oefenexamens steeds tussen de 10 en 5 fout had, maar vanmiddag zowaar geslaagd met maar liefst 0 fout.![]()
Btw congrats to Junkie en Remzz.
Hehehehe, ik heb ook wel is een errug mooi meisje achterin zitten tijdens m'n lessen. Veeeeeel in je binnenspiegel kijken danquote:Op maandag 2 mei 2005 17:29 schreef D-Industries het volgende:
vandaag 2e les gehad, in me eerste straat maakte ik een klein foutje :$ viel stil omdat ik een beetje nerveus was. ik moest een super lekker ding naar huis brengen haha.. dacht dat ik in 1e versnelling stond dus wou optrekken, viel ik stil omdat ik de 3e versnelling te pakken had :s
voor de rest ging t prima ! Op naar me 3e les
dat vraagt de mijne ook steeds, maar als ik het gok is het atijd goedquote:Op maandag 2 mei 2005 22:27 schreef Gelderland het volgende:
Mijn instructeur vraagt vaak van: 'hoe hard mag je nu rijden' en dan weet ik in 9 van de 10 gevallen niet ZEKER antwoord te geven. Ik kan wel gokken (en met het verkeer meerijden).
quote:Op maandag 2 mei 2005 13:54 schreef Morpheus2002 het volgende:
Gefeliciteerd!!
Ik heb m'n rijbewijs sinds 8 Juli 2004 en auto rijden is inmiddels saai
ja dat zei ik hierboven dus ook, dat moet ik dus op borden kijkenquote:Op maandag 2 mei 2005 22:38 schreef D-Industries het volgende:
Gelderland zo moeilijk ken het toch neit zijn.
- WEET dat je binnen of buiten de bebouwde kom zit , niet gaan gokken !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |