quote:Het is pas het tweede nr. en is al weer een stuk beter als het eerste, maar goed, zoals ik het begrijp is het tijdschrift op de markt gekomen omdat de andere "lifestyle"bladen niet aan de wensen van de dikkere dames voldoen. Er staat vaak leuke kleding in maar die gaan alleen maar tot maatje 44. Hier kan je dan niets mee als je een grotere maat hebt. Ik vind idd het overdreven opheerlijken van grote maten misschien ook niet echt correct, maar dit tijdschrift is wel een goed middel om te laten zien hoe je je kan kleden en er toch appetijtelijk uit kan zien.
Het is een glossy maar dan voor mensen met een grotere maat. Net zo als dat er glossy's zijn voor mensen die van voetballen houden of graag in auto's rijden. Het is gewoon een doelgroep die tot nog toe nog onderbelicht is gebleven terwijl het aantal dikkere mensen alleen maar toeneemt.
Ik vind het idd ook heel erg jammer dat er toch veel "slanke" modellen in staan. Misschien moeten we een petitie opstellen, ik wil graag de plaats overnemen :p
Mee eens, tegenwoordig zijn al die modellen gewoon veels te dun, veels te ongezond. Maar waarom dan niet een blad met normale maten? niet te dun, niet te dik?quote:Op zaterdag 23 april 2005 18:58 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind het wel een okay initiatief, want anorexia hebben of amper eten en je dood sporten is net zo min gezond als dik zijn. Bovendien kunnen dunne mensen veel ongezonder eten dan dikke mensen en daar word niets over gezegd, maar dat is nogal offtopic.
Ik denk toch dat dat tussen je oren zit,wat intressert het je nou wat de cassiere in de supermarkt of waar dan ook denktquote:Op zaterdag 23 april 2005 20:29 schreef apestaartje het volgende:
Zeg nou zelf: Voel je je op je gemak als je dit in de supermarkt afrekent? Dan zeg je toch indirect over jezelf: "Ik vind mezelf veels te dik". Of niet?
Dat gevoel heb ik er dus ook bij, door het blad aan te schaffen prop je jezelf in die doelgroep. Een groep waar [i]ik[/ik] niet bij zou willen horen in elk geval. Net zoals dat ikzelf bv. nooit de 'Single' zou kopen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 20:41 schreef PeRi het volgende:
Ik zou me kapotschamen als ik bij deze doelgroep behoorde.
.
Alsof alle dikke vrouwen kind aan huis zijn bij de Mac. Ik kom toch echt vaker bij de groenteboer hoor, dat red ik niet met een keer per jaar nl. =Squote:Op zondag 24 april 2005 03:38 schreef cultheld het volgende:
Met andere woorden: Het lijfblad voor "mooie" vrouwen die vaker de Macdonalds bezoeken dan de groentenboer?
Zo werkt het inderdaad in bladenland. Meisjes in de Tina-leeftijd grijpen bv. ook naar de Fancy, terwijl de doelgroep daarvan de Yes pakt, terwijl de doelgroep daar weer van al Viva leest etc. etc. Je wilt je toch op de een of andere manier optrekken aan een blad.quote:Op zondag 24 april 2005 03:36 schreef MaRySe het volgende:
In bladen voor mensen met maat 38/40 staan meisjes met maat 34
Dus dan is het opzich niet zo gek dat er in een blad voor maat 46+ mensen met maat 40 staan.
Je kunt natuurlijk niet allemaal vadsige mormels neerzetten. Als je dik/groot bent weet je dat van jezelf, maar volgens mij zie je dan liever iemand die dik is met een kleinere maat.
Net zoals de meeste meisjes/vrouwen niet maat 34 hebben, hebben de meeste grote vrouwen ook geen maat 40.
Dit vind ik inderdaad wel vaak heel irritant. Juist de mensen die ongegeneerd alles kunnen eten en drinken zonder dat ze ergens op moeten letten, hebben de grootste mond dat 'dikke luie varkens gewoon eens moeten stoppen met vreten en beginnen met bewegen'. Heel simpel, dat geschreeuw vanuit je eigen riante positie, maar een beetje genuanceerder denken en reageren zou geen kwaad kunnen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 18:58 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind het wel een okay initiatief, want anorexia hebben of amper eten en je dood sporten is net zo min gezond als dik zijn. Bovendien kunnen dunne mensen veel ongezonder eten dan dikke mensen en daar word niets over gezegd, maar dat is nogal offtopic.
Het blad heet Big is Beautiful maar het promoot niet dat dik zijn ok is?quote:Op zondag 24 april 2005 12:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat een dergelijk blad helemaal niet promoot dat dik zijn goed en gezond is. H
Het promoot dus niet per se, zoals ik zei, dat dik zijn goed en gezond is, maar wel dat het OK is ja. Waarom zou een dikker mens minder OK zijn dan een dunner mens? Sinds wanneer kun je afmeten aan iemands gewicht wat een OK mens hij/zij is? Mag iemand die een maatje (of meerdere) meer heeft, zich niet goed voelen over en met zichzelf?quote:Op zondag 24 april 2005 13:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het blad heet Big is Beautiful maar het promoot niet dat dik zijn ok is?
Sorry, maar met zo'n naam impliceert het wel degelijk dat dik zijn goed is.quote:Op zondag 24 april 2005 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het promoot dus niet per se, zoals ik zei, dat dik zijn [igoed en gezond[/i] is, maar wel dat het OK is ja.
Van mij wel, sommige vrouwen met een maatje meer zijn ook best mooi. Maar met een maatje minder zouden ze nog mooier zijnquote:Mag iemand die een maatje (of meerdere) meer heeft, zich niet goed voelen over en met zichzelf?
Dat is jouw mening. Jij vind mensen met een maatje meer niet mooi. Maar dat hoeft niet iedereen te vinden.quote:Op zondag 24 april 2005 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sorry, maar met zo'n naam impliceert het wel degelijk dat dik zijn goed is.
[..]
Van mij wel, sommige vrouwen met een maatje meer zijn ook best mooi. Maar met een maatje minder zouden ze nog mooier zijn.
Ik zeg net nog dat ik sommige vrouwen met een maatje meer wel degelijk mooi vind, alleen dat ik ze nog mooier zou vinden als ze een maatje minder hadden.quote:Op zondag 24 april 2005 13:14 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Jij vind mensen met een maatje meer niet mooi. Maar dat hoeft niet iedereen te vinden.
Het blad heet Big is Beautiful, niet Big is OK of zo. Bovendien is het gewoon een term die te maken heeft met emancipatie, zoals je ook Black is Beautiful had. En zeg nou zelf, al die reacties hier geven toch duidelijk aan dat er nog heel wat moet gebeuren aan de emancipatie van ondertussen meer dan de helft van Nederland?quote:Op zondag 24 april 2005 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sorry, maar met zo'n naam impliceert het wel degelijk dat dik zijn goed is.
Er moet heel wat gebeuren om te zorgen dat niet de helft van Nederland last heeft van overgewicht bedoel je...quote:Op zondag 24 april 2005 13:23 schreef Maeghan het volgende:
En zeg nou zelf, al die reacties hier geven toch duidelijk aan dat er nog heel wat moet gebeuren aan de emancipatie van ondertussen meer dan de helft van Nederland?
Ik kraak niemand af om dat ze te dik zijn en ik maak ook niemand uit voor lui varken oid. Maar om eens op je vergelijking terug te komen, wat denk je dat de reacties zouden zijn als er een blad uitgebracht werd wat "Wees een bink, rook en drink" zou heten?quote:Dat je iets niet mooi vindt, dat kan en het is jouw goed recht om iets mooi of lelijk te vinden. Maar hier worden wel enorm veel mensen afgekraakt alleen omdat ze te dik zijn, alsof te veel eten de grootste misdaad op aarde is. Nee, het is niet gezond, maar er zijn zoveel dingen niet gezond en bovendien kan iemand die dik is ook nog gezonder zijn dan iemand die dun is. Dat je veel kan eten zonder aan te komen zegt niets over bijv. je cholesterol. Mensen die dik zijn worden gelijk uitgemaakt voor vieze luie varkens tegenwoordig, omdat ze toevallig op één punt van hun leven niet de discipline hebben om het helemaal goed aan te pakken, en dat afkraken wordt dan goedgekeurd omdat dik zijn ongezond is. Nou, in dat geval mogen we mensen die ieder weekend 20 bier achterover slaan ook als minderwaardig beschouwen, net als rokers, of topsporters, etc. Ook allemaal niet gezond, dus minderwaardig blijkbaar.
Die valt wel mee, ze heeft alleen geen voorgevel.quote:Op zondag 24 april 2005 14:17 schreef Bombie het volgende:
Je kunt wel iets hebben tegen vrouwen die wat steviger zijn, maar wanneer onderstaande het alternatief is, piep je wel anders.
Of je moet een Auschwitz-fetisj hebben, natuurlijk.
[afbeelding]
Ooit eens gelezen op de belgische teletekst.quote:Op zondag 24 april 2005 13:46 schreef Maeghan het volgende:
Cijfers, bewijzen?
Ik vind een een titel als "Big is beautiful" toch echt wel een aanmoediging. Ongeveer hetzelfde als je een blad voor alcoholisten zou maken met de titel "Zuip je aantrekkelijk".quote:Het blad moedigt overgewicht toch niet aan? Ze zeggen toch niet dat dik mooi is en dat je daarom maar wat aan moet komen? Maar ik zou het niet gek vinden als er een blad zou zijn voor bijv. alcoholisten, zodat ze daar steun aan zouden hebben. Dikke mensen zijn er nu eenmaal, of je nu wel of geen blad voor ze maakt.
Laat nou overgewicht juist een belangrijke factor zijn in het ontstaan van gewrichtsklachten. Juist dan zou je er extra werk van moeten maken om af te vallen.quote:(en even offtopic over je leuke feitje: wel eens over nagedacht dat overgewicht ook voort kan komen uit lichamelijke klachten? als je last hebt van je knieen of rug en dus niet veel kunt sporten dan kom je nu eenmaal makkelijker aan... medicatie kan leiden tot overgewicht e.d. Je moet dus wel met cijfers komen die gaan om aandoeningen waarvan aannemelijk is dat ze veroorzaakt (kunnen) worden door overgewicht)
Dat valt toch wel mee? Dat is gewoon een lang dun meisje van 17.quote:Op zondag 24 april 2005 14:17 schreef Bombie het volgende:
Je kunt wel iets hebben tegen vrouwen die wat steviger zijn, maar wanneer onderstaande het alternatief is, piep je wel anders.
[afbeelding]
Beetje weinig rondingen ja...quote:Op zondag 24 april 2005 14:17 schreef Bombie het volgende:
[afbeelding]
Jammer dat je de tussenweg zo weinig ziet. Dit hierboven is niet slank meer, maar redelijk eng.quote:Op zondag 24 april 2005 14:17 schreef Bombie het volgende:
[afbeelding]
Alleen jammer dat je met het roken van een pakje per dag ook je omgeving flink lastig valt.Heb liever dat degene die naast me zit flink zit te eten (als het daar al door komt dat diegene te zwaar is) dan flink zit te roken.Dus wat dat betreft slaat dit nergen op!quote:Op zondag 24 april 2005 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Leuk feitje trouwens: mensen met matig tot ernstig overgewicht hebben meer gezondheidsklachten dan mensen met een normaal gewicht die een pakje per dag roken.
Dat stond deze week trouwens in de krant. Mensen met ondergewicht zijn ongezonder dan mensen met matig overgewicht (dus niet extreem overgewicht).quote:Op zondag 24 april 2005 17:05 schreef Enyalius het volgende:
mensen die dun zijn zijn 9 van de 10 keer ongezonder dan iemand die dik is.
Wel eens naast een vetklep in de trein gezeten? Dan heb je behoorlijk last van iemands overgewicht.quote:Op zondag 24 april 2005 17:09 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je met het roken van een pakje per dag ook je omgeving flink lastig valt.Heb liever dat degene die naast me zit flink zit te eten (als het daar al door komt dat diegene te zwaar is) dan flink zit te roken.Dus wat dat betreft slaat dit nergen op!
En het klopt ook niet. Ik heb op mijn opleiding (geneeskunde) geleerd dat je beter te dik kunt zijn dan dat je rookt. Alleen extreem overgewicht is schadelijker dan roken.quote:Op zondag 24 april 2005 17:09 schreef Pure-Poison het volgende:
Alleen jammer dat je met het roken van een pakje per dag ook je omgeving flink lastig valt.Heb liever dat degene die naast me zit flink zit te eten (als het daar al door komt dat diegene te zwaar is) dan flink zit te roken.Dus wat dat betreft slaat dit nergen op!
Mensen lullen nou eenmaal graag hun eigen straatje schoonquote:Op zondag 24 april 2005 17:16 schreef thaleia het volgende:
Als je het vervelend vindt dat men vooroordelen heeft over dikke mensen, ga dan niet zelf hetzelfde doen over dunne.
Ja, ik was in de puberteit ook erg bezig met m'n gewicht. Ik had maatje 38/40 maar werd dagelijks gepest met mijn gewicht. Achteraf snap ik niet dat ik ze geloofde, want als ik foto's of videobeelden van toen zie was ik helemaal niet zo dik. Ik was niet dun, maar dat was dan ook alles. Maar goed, na vijf jaar eetstoornis en +30 kilo ben ik nu een stuk gezonder. Dat is ook waarom ik zo boos word om dat denigrerende gedoe over dikke mensen, dat je er niets mee opschiet. Je maakt het mensen alleen maar moeilijker om normaal te leven. Mijn vader dacht ook dat ik wel af zou gaan vallen als ie tegen me zei dat ik eruit zag als een varken, maar uiteindelijk heeft dat me juist over het randje geholpen, was ik druk bezig m'n darmen te verzieken met laxeren, en ben ik 5 maten aangekomen. Daarom, als je 'dikke' mensen afzeikt, bedenk dan even hoe dat aankomt bij diegene en hoe iemand in vredesnaam aan z'n leven moet werken als ie aan alle kanten naar beneden getrapt wordt. Als je werkelijk zo bezorgd bent om de volksgezondheid, bedenk dan hoe je iemand kunt helpen om af te vallen in plaats van hoe je iemand de grond in kunt boren.quote:Op zondag 24 april 2005 17:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat stond deze week trouwens in de krant. Mensen met ondergewicht zijn ongezonder dan mensen met matig overgewicht (dus niet extreem overgewicht).
Maar kortzichtig wordt er altijd op fok gereageerd op dikkere mensen. Dat komt misschien ook omdat zwaarlijvigheid nog niet echt een issue is bij de meeste tieners. Die vinden zichzelf wel veel te dik, maar zijn dat dan nog niet. Dat gewicht komt er vaak pas aan als ze in de 20, 30 zijn.
Haha, idd. Maar daarom lees ik ook de ElleGirl. Zat gratis bij mijn Elle abbo. Alleen daaruit moet ik weer de "hoe versier ik de hunk" artikelen overslaan. Maar de "hoe customize ik mijn H&M shirtje" is weer helemaal toppie!quote:Op zondag 24 april 2005 19:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik als fatty lees toch ook graag de ELLE. En ik zal nooit in die kleren passen, maar het gros van de mensen dat dat blad leest, zal nooit genoeg geld hebben om ook maar het lulligste designertasje wat erin staat te kunnen betalen, moeten die daarom maar alleen de ditjes en datjes lezen?
Inderdaad. Het zijn de laatste spartelingen uit die hoek, voordat onze maatschappij definitief overgenomen wordt door de gezondheidsmaffia. Ik weet niet wat ik erger vind.quote:Op zondag 24 april 2005 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Weer een poging om mensen te overtuigen dat vet zijn "ok" is.
Ja. Conclusie: je lult je met alle plezier in de rondte, maar ondertussen ben je gewoon veel te dik en ben je aan het klagen over van alles en nogwat.quote:Op zondag 24 april 2005 19:40 schreef Maeghan het volgende:
Heiden6: ik vind helemaal niet dat mensen er maar niets aan moeten doen en ik zeg ook nergens dat het je 'overkomt'. Er zit alleen wel een verschil tussen mensen accepteren zoals ze zijn en ondertussen duidelijk maken dat ze toch beter iets af kunnen vallen omdat ze niet gezond bezig zijn, en mensen gewoon de grond intrappen omdat ze niet perfect zijn (wat veel Fokkers helaas wel doen). Bovendien maakt acceptatie het ook makkelijker om er iets aan te doen. Sinds ik losgelaten heb dat ik per se dun moet zijn omdat ik anders niets waard zou zijn, gaat het afvallen wel. Langzaam, en niet altijd goed, en soms ga ik weer de fout in, maar uiteindelijk lukt het dan toch. Het is gewoon belangrijk om te weten dat je ook nog normaal kunt leven als je geen maat 36 hebt maar een maat 44. Dan voel je je beter, en als je je goed voelt kun je dingen nu eenmaal makkelijker aanpakken. Het is gewoon naar om constant afgekeurd te worden om hoe je eruit ziet, en dat bevordert de volksgezondheid ook niet volgens mij.
Nee.quote:Mag ik er overigens vanuit gaan dat jij (en al die andere mensen die zich zogenaamd zo druk maken om de volksgezondheid)j niet te veel drinkt, geen gevaarlijke sporten beoefent, iedere dag een half uur beweegt, niet rookt, geen overgewicht hebt en niet te veel vetten en transvetzuren binnenkrijgt?
Ik zuip mezelf minstens 1 keer in de week klem, beoefen geen gevaarlijke sport, heb gerookt als een ketter maar ben nou al een half jaar gestopt, beweeg veel meer dan een half uur per dag, ben naar mijn eigen zin iets te dik maar medisch gesproken is er geen sprake van overgewicht en let eigenlijk niet echt op wat ik eet.quote:Op zondag 24 april 2005 19:40 schreef Maeghan het volgende:
Mag ik er overigens vanuit gaan dat jij (en al die andere mensen die zich zogenaamd zo druk maken om de volksgezondheid)j niet te veel drinkt, geen gevaarlijke sporten beoefent, iedere dag een half uur beweegt, niet rookt, geen overgewicht hebt en niet te veel vetten en transvetzuren binnenkrijgt?
Ja, en hoe is deze geniale conclusie precies relevant voor dit topic?quote:Op zondag 24 april 2005 19:49 schreef heiden6 het volgende:
Ja. Conclusie: je lult je met alle plezier in de rondte, maar ondertussen ben je gewoon veel te dik en ben je aan het klagen over van alles en nogwat.
Kortom, alleen dikke mensen moeten hun leven aanpassen vanwege de volksgezondheid?quote:Nee.
Ik denk dat de boodschap moet zijn (en ik weet niet in hoeverre dat zo is in dit blad, maar even for the sake of the argument) dat je inderdaad eerst je gewicht maar eens moet accepteren, dan op zoek gaan naar grotere kleren, dan van jezelf houden om de persoon die je bent, inclusief overgewicht, en dan eens moet gaan kijken of je daar op een gezonde en verantwoorde manier die vol te houden is iets aan kunt gaan doen.quote:Op zondag 24 april 2005 19:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dik mooi vinden is een kwestie van smaak. Dat is volgens mij helemaal niet de boodschap. De boodschap is, dat als je 120 kilo weegt dat je dat maar moet accepteren, en op zoek moet naar grote kleren, in plaats van proberen er wat aan te doen.
Precies.quote:Op zondag 24 april 2005 17:16 schreef thaleia het volgende:
Wat jammer dat er enerzijds altijd wordt geklaagd over vooroordelen over het eetpatroon van dikke mensen (tuurlijk zijn het vooroordelen: twee van mijn vriendinnen eten beide supergezond vegetarisch, en zijn behoorlijk mollig, daarnaast ken ik ook wel broodmagere mensen die friet eten bij het leven) en men anderzijds blijft komen met vooroordelen over dunne mensen (altijd maar weer het anorexia-woord, uithongeren, "die zijn 9 van de 10 keer ongezonder dan dikke mensen"...komopzeg, alsof dat leuk is voor mensen die van nature nu eenmaal tenger zijn).
Als je het vervelend vindt dat men vooroordelen heeft over dikke mensen, ga dan niet zelf hetzelfde doen over dunne.
Nee, dikke mensen moeten niet zeuren over dik zijn...quote:Op zondag 24 april 2005 20:14 schreef Maeghan het volgende:
Kortom, alleen dikke mensen moeten hun leven aanpassen vanwege de volksgezondheid?
Dat is nou juist wat ik tegen zo'n blad heb, dat het overgewicht als iets positiefs wil neerzetten.quote:Op zondag 24 april 2005 20:24 schreef Maeghan het volgende:
Nou, en als ze er niet over zeuren en er een gezellig positief blad over maken (waar ze jou niet mee lastigvallen) is het weer niet goed.
*Zucht* Je moet het óf accepteren óf er iets aan doen. Maar ga aub niet zielig lopen doen over het feit dat het door veel mensen niet mooi gevonden wordt. Want face it, daar draait het uiteindelijk allemaal om.quote:Op zondag 24 april 2005 20:34 schreef Isabeau het volgende:
Je mag er niet over zeuren, maar je moet het (lees: jezelf) wel als iets negatiefs beschouwen dus. Lekkere instelling heb jij.
Iedereen mag van mij aanschaffen wat hij of zij wil. Er wordt echter in dit topic gevraagd naar je mening over dit blad, en mijn mening is dus dat ik het geen goed idee vind om overgewicht als iets positiefs neer te zetten, en dat doe je mijns inziens wel met zo'n blad.quote:Op zondag 24 april 2005 20:39 schreef Isabeau het volgende:
Daar ben ik het met je eensOf accepteren en niet zeuren (maar dan mag je dus ook een blad als Big is Beautiful aanschaffen omdat je big idd beautiful vindt) of gewoon afvallen.
Zeg ik dat je mensen op hun uiterlijk moet beoordelen?quote:Op zondag 24 april 2005 20:43 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Jeeeeeeeeeeeetje als het daar allemaal om draait heb ik toch 21 jaar lang met de verkeerde instelling geleefd. Maar ik zal m'n leven beteren en voortaan iederen, zoals het hoort, beoordelen op z'n uiterlijk.
Ik zie het ook niet snel gebeuren dat mensen positief gaan denken over overgewicht, vrij logisch, iemand van 150 kilo is doorgaans gewoon niet aantrekkelijk. Daar kan geen blad of wat dan ook iets aan doen.quote:Op zondag 24 april 2005 20:47 schreef Isabeau het volgende:
Maar gezien de gemiddelde opinie over te dik zijn in Nederland denk ik niet dat een dergelijk blad die mening op wat voor manier dan ook kan wijzigen (positief kan maken). Plus ik zie geen toekomst voor een dergelijk blad, ook te dikke mensen hebben zo te lezen niet eens behoefte aan een dergelijk tijdschrift.
Herstel: JIJ vindt dat niet aantrekkelijk. 150 KG is niet gezond, maar dat jij het niet aantrekkelijk vindt, betekent niet dat niemand dat vindt.quote:Op zondag 24 april 2005 20:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet snel gebeuren dat mensen positief gaan denken over overgewicht, vrij logisch, iemand van 150 kilo is doorgaans gewoon niet aantrekkelijk. Daar kan geen blad of wat dan ook iets aan doen.
En het blad heeft idd geen toekomst.
Hey, niet zo nuanceren he?quote:Op zondag 24 april 2005 21:21 schreef Isabeau het volgende:
Neemt niet weg dat de meeste mensen het echt niet aantrekkelijk vinden, marchien. Media-geïndoctrineerd of niet. Er zijn absoluut mensen die wèl verzot zijn op een dikke partner, maar dat is een minderheid.
Tenzij je een of andere vet-fetish hebt vindt niemand dat aantrekkelijk. Ook de mensen die verzot zijn op hun partner van 150 kilo zijn niet verzot op hun partner omdat die moddervet is, maar ondanks dat die moddervet is.quote:Op zondag 24 april 2005 21:19 schreef marchien het volgende:
[..]
Herstel: JIJ vindt dat niet aantrekkelijk. 150 KG is niet gezond, maar dat jij het niet aantrekkelijk vindt, betekent niet dat niemand dat vindt.
Ja, het wachten is op een blad gericht op 'de tengere vrouw', met:quote:Op zondag 24 april 2005 17:16 schreef thaleia het volgende:
Wat jammer dat er enerzijds altijd wordt geklaagd over vooroordelen over het eetpatroon van dikke mensen en men anderzijds blijft komen met vooroordelen over dunne mensen (altijd maar weer het anorexia-woord, uithongeren, "die zijn 9 van de 10 keer ongezonder dan dikke mensen"...komopzeg, alsof dat leuk is voor mensen die van nature nu eenmaal tenger zijn).
Wou jij hiermee zeggen dat tenger zijn een feest is meisje?quote:Op zondag 24 april 2005 21:53 schreef Maeghan het volgende:
*lol*
Maar om dat nou meteen 'big' te noemen...quote:Op maandag 25 april 2005 09:02 schreef Nuek het volgende:
Ik vind het op zich een leuk iniatief omdat de gemiddelde maat van de nederlands vrouw toch echt op maat 42 ligt.
Nee. Dat zul je me nooit horen zeggen.quote:Op maandag 25 april 2005 09:10 schreef Toeps het volgende:
[..]
Maar om dat nou meteen 'big' te noemen...
Ik ben het tot op zekere hoogte wel met je eens maar krijg ook wel vaak het idee dat een overgewicht (hoeft zelfs helemaal niet veel te zijn als maat 44 al dik is volgens sommigen) heel bijzonder is. Modereportages met vollere modellen worden altijd groot op de cover gezet 'Mode voor een Maatje meer!' etc. Je hebt het vast wel eens gezien. In de wereld van de magazines zien modellen er lekker uit als 'wij' ,de normale doorsnee mens, aan ziektebeelden als anorexia gaan denken.quote:Op maandag 25 april 2005 09:46 schreef Fuente het volgende:
Ik ben ook niet bepaald dun maar zou zo'n blad niet kopen. Om de reden die hier eerder al gemeld is, ik houd niet zo van hokjesdenken. Ik vind het fijner als er in een 'gewoon' blad zoals de cosmo of de glossy eens aandacfht wordt besteed aan grotere maten.
Verder zie je vaak genoeg ideeen in modereportages om jezelf te inspireren en kleding te zoeken in je eigen maat die binnen de 'mode' past.
Gisteravond zag ik op tv de verkiezing van "Miss Grote Maten Nederland" voorbijkomen, die waren dus wél "big". En met alle respect, ik vond ze geen één van allen aantrekkelijk.quote:Op maandag 25 april 2005 09:10 schreef Toeps het volgende:
[..]
Maar om dat nou meteen 'big' te noemen...
Vind je dat? Jouw maten zijn wat meer in verhouding zoals 'men' ze graag ziet misschien?quote:Op maandag 25 april 2005 09:55 schreef Toeps het volgende:
En 'mode voor een maatje meer' is dan vaak ook meteen Huge. Het is óf maar 34/36, of maat 46. Ik ben zelf lang, 1.83, en ik heb gewoon maar 40, soms 42. Dat zie je nou nooit in tijdschriften.
40/42 kan ook al een lastige maat zijn om leuke kleding in te vinden..quote:Op maandag 25 april 2005 10:03 schreef Nuek het volgende:
[..]
Vind je dat? Jouw maten zijn wat meer in verhouding zoals 'men' ze graag ziet misschien?
Ik heb er helemaal geen moeite meer eerlijk gezegd. Hoewel... 40-42 is meestal bij de H&M als eerste wegquote:Op maandag 25 april 2005 10:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
40/42 kan ook al een lastige maat zijn om leuke kleding in te vinden..
Ik stond me laatst bij de H&M in een trui met maat 42 te persen. De mouwen zijn heel vaak te strak, terwijl de buik-regio veel te wijd is. Snappen ze dan niet dat grote mensen ook bredere schouders hebben? Het lijkt wel of die maat 42 bij de H&M meer is voor kleine mensen met een dikke buik. En alles is ook altijd te kort.quote:Op maandag 25 april 2005 10:11 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik heb er helemaal geen moeite meer eerlijk gezegd. Hoewel... 40-42 is meestal bij de H&M als eerste weg
quote:Op maandag 25 april 2005 10:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik stond me laatst bij de H&M in een trui met maat 42 te persen. De mouwen zijn heel vaak te strak, terwijl de buik-regio veel te wijd is. Snappen ze dan niet dat grote mensen ook bredere schouders hebben? Het lijkt wel of die maat 42 bij de H&M meer is voor kleine mensen met een dikke buik. En alles is ook altijd te kort.
Maar wat je nu weer de hele tijd ziet hangen in de winkels, shorts en hotpants, dan kun je volgens mij alleen maar dragen als je echt model-slank bent. Ik heb laatst een hele collectie shorts geprobeerd, maar het zag er gewoon niet uit. Mijn kont leek mega, en er staken twee van die stevige benen onderuit.
Maar zo heeft elke maat wel zijn problemen denk ik. Een vriendin van mji is klein en dun, voor haar is alles te lang.
dat is net zo met borsten, alsof mensen met maatje 42 automatisch net zoveel voorgevel hebben als met n maatje 36. de shirts zijn dan alleen langerquote:Op maandag 25 april 2005 10:20 schreef Toeps het volgende:
[..]Ik stond me laatst bij de H&M in een trui met maat 42 te persen. De mouwen zijn heel vaak te strak, terwijl de buik-regio veel te wijd is. Snappen ze dan niet dat grote mensen ook bredere schouders hebben? Het lijkt wel of die maat 42 bij de H&M meer is voor kleine mensen met een dikke buik. En alles is ook altijd te kort.
Wauw! leuk zegquote:Op maandag 25 april 2005 11:58 schreef IJzercookie het volgende:ik had dit topic nog niet eens gezien
Heb ik ff mazzel dat je niet lesbisch bentquote:Op maandag 25 april 2005 12:20 schreef Nuek het volgende:
[..]
Wauw! leuk zegIk heb eens effe gekeken op je website. Succes met alles hoor ennuh.. als ik lesbisch was... dan ging ik je stalken!
quote:Op maandag 25 april 2005 12:27 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Heb ik ff mazzel dat je niet lesbisch bent
Goed dat je het zegt... ik had het eerder gezien, maar gelijk weer vergeten blijkbaar! THNX!quote:Op maandag 25 april 2005 13:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ijzercookie: Ik zat ook evenop je site te neuzen en als je bij je portfolio in deel 2 sommige fotoos aanklikt en dan weer "terug naar portfolio", kom je ineens in portfolio deel 3.
Ik snap wat je bedoelt. Zelf heb ik maat 48, da's naar mijn idee wel aan de dikke kant, terwijl er genoeg mensen over de maat 50 gaan. En dan is het inderdaad jammer als er op een (gewoon) magazine wordt gezet dat ze grote maten reportage hebben, en dan komen ze aanzetten met een maat 42/44, wat naar mijn idee tegenwoordig de gemiddelde maat is...quote:Op maandag 25 april 2005 09:50 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik ben het tot op zekere hoogte wel met je eens maar krijg ook wel vaak het idee dat een overgewicht (hoeft zelfs helemaal niet veel te zijn als maat 44 al dik is volgens sommigen) heel bijzonder is. Modereportages met vollere modellen worden altijd groot op de cover gezet 'Mode voor een Maatje meer!' etc. Je hebt het vast wel eens gezien. In de wereld van de magazines zien modellen er lekker uit als 'wij' ,de normale doorsnee mens, aan ziektebeelden als anorexia gaan denken.
Een gezond gewicht is ook iets heel anders dan een esthetisch mooi gewicht.quote:Op maandag 25 april 2005 14:50 schreef apestaartje het volgende:
Tegenwoordig worden mensen zo snel 'dik' genoemd. Iemand met maat 42 is zogenaamd al een vet varken.
Natuurlijk is het niet anorectisch, maar moddervet is weer wat anders. Daarnaast hangt het van je lengte af. Iemand van 1.80 meter met die maat ziet er anders uit dan iemand van 1.55 meter met die maat.
Het valt me wat betreft de bmi-meter trouwens op dat je, als je gezond wilt zijn, eigenlijk veel zwaarder mag zijn dan dat de media voorschrijft.
Met maat 36/38 ben ik zelfs óngezond.quote:Op maandag 25 april 2005 14:50 schreef apestaartje het volgende:
Het valt me wat betreft de bmi-meter trouwens op dat je, als je gezond wilt zijn, eigenlijk veel zwaarder mag zijn dan dat de media voorschrijft.
Je ziet tegenwoordig wel een trend naar de normale maten. In de Yes bijv. zien de modellen er steeds fatsoenlijker uit. Maar een dergelijke trend zie je ook bij de Dove campagnes met nadruk op 'natuurlijke schoonheid'. Al had de Body Shop iets dergelijks jaren geleden al.quote:Op zaterdag 23 april 2005 19:02 schreef Libris het volgende:
Mee eens, tegenwoordig zijn al die modellen gewoon veels te dun, veels te ongezond. Maar waarom dan niet een blad met normale maten? niet te dun, niet te dik?
*Meldt!quote:Op maandag 25 april 2005 15:01 schreef apestaartje het volgende:
Je hebt natuurlijk het fenomeen 'dikke botten'. Sommige mensen met maat 38 kunnen heel anorectisch ogen. Veel bot maar geen vet.
Is ook zo. En zelfs de BMI is niet heilig. Zo ken ik iemand met een BMI van over de 25, met toch véél te weinig lichaamsvet, en dus eigenlijk ondergewicht. Gewoon veel spieren en heel breed gebouwd.quote:Op maandag 25 april 2005 15:03 schreef miss_sly het volgende:
Een gezond gewicht kun je niet afmeten aan welke maat je draagt.
En hoe gezond je bent en leeft al helemaal niet.
En zo heeft elke maat zijn voor- en nadelen.quote:Op maandag 25 april 2005 15:06 schreef apestaartje het volgende:
Het is zo moeilijk te zeggen. Ik draag 34/36. Een maat die door velen als uiterst dubieus wordt beschouwd: "Eet ze eigenlijk wel?"
Maar ik eet als een paard en ben al een jaar of zes niet meer ziek geweest.
Om estetische redenen zou ik er echter wel wat bij willen hebben. Want mooi vind ik het niet, dat magere.
Ik vraag me af of dit waar is. Sinds ong. 1850 (om en nabij, weet het ook niet exact) is het modebeeld 'dun'. Dunne vrouwen worden als knap en begeerlijk gezien, dikke vrouwen niet. Wellicht omdat wij het idee hebben dat dun gezonder is en dus impliciet (vooral de mannen dan) ervan uitgaan dat deze vrouwen betere voortplantingspartijen zijn.quote:Op maandag 25 april 2005 15:30 schreef isos het volgende:
en om er even wat dieper op in te gaan, big = beautiful; tsja smaken verschillen nou eenmaal. Maar in de evolutie is het in miljoenen jaren zo gegroeid dat bepaalde eigenschappen nou eenmaal een grote kans gaven op het succesvol krijgen van nageslacht. In de partnerkeuze wordt hierop geselecteerd. immers, een individu die de aanleg heeft op een vruchtbare soortgenoot te vallen heeft een grotere kans op het succesvol krijgen van nageslacht. Daardoor is er mijnsinziens wel een soort algemene voorkeur ontstaan voor bepaalde uiterlijke kenmerken. Dit is gewoon aanleg, daar doe je niks aan. OK mensen zijn geen primitieve dieren. maar desondanks hebben mensen denk ik in meer of mindere mate de eigenschap om bijvoorbeeld niet op hele dikke mensen te vallen en ook niet op superdunne.
*denkt. Waar heb ik die recent eerder gehoordquote:Op maandag 25 april 2005 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Slank zijn is een teken van rijk genoeg zijn om een privétrainer te hebben.
Een paar skates is niet zo duur. Het zwembad is niet duur. Hardlopen buiten is gratis.quote:Op maandag 25 april 2005 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Slank zijn is een teken van rijk genoeg zijn om een privétrainer te hebben.
Of om een abbo op de sportschool te kunnen betalen, tering, wat is dat belachelijk duur.
Skaten is voor vrouwen.quote:
Gevoelig huidje, kan niet tegen chloor.quote:Het zwembad is niet duur.
Slechte enkels.quote:Hardlopen buiten is gratis.
quote:Op maandag 25 april 2005 17:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Skaten is voor vrouwen.
[..]
Gevoelig huidje, kan niet tegen chloor.
[..]
Slechte enkels.
Wow! Excuses en uitvluchten vinden is makkelijker dan ik dacht.
quote:
Ja, we leven in een verziekte maatschappij.quote:Op maandag 25 april 2005 14:50 schreef apestaartje het volgende:
Tegenwoordig worden mensen zo snel 'dik' genoemd. Iemand met maat 42 is zogenaamd al een vet varken.
quote:Op maandag 25 april 2005 23:34 schreef Tante_Thea_Traal het volgende:
[..]
Ja, we leven in een verziekte maatschappij.
We moeten mensen gewoon in hun waarde laten: dik, dun, medium, whatever.
heuswel dat dikke mensen gezelliger zouden kunnen zijn. bewezen is in ieder geval dat je van eten gelukkiger wordt (totdat het overgewicht echt keihard de overhand neemt en men daar diep ongelukkig van wordtquote:Op dinsdag 26 april 2005 01:25 schreef heiden6 het volgende:
Dat dikke mensen gezellig zijn is natuurlijk totale onzin. 't Is meer zo van 'mooi zij we niet, dus laten we dan maar iets anders claimen'.
Ik vraag me af of je van eten op termijn ook gelukkiger wordt, en niet alleen tijdens het eten. Verder maak je hier de aannames dat dikke mensen dik zijn omdat ze veel eten, en wanneer je veel eet, dat je dan altijd dik wordt.quote:Op dinsdag 26 april 2005 01:30 schreef kiw het volgende:
[..]
heuswel dat dikke mensen gezelliger zouden kunnen zijn. bewezen is in ieder geval dat je van eten gelukkiger wordt (totdat het overgewicht echt keihard de overhand neemt en men daar diep ongelukkig van wordt). bovendien is eten ook meestal een gezelligen aangelegenheid. ik denk dat dikke mensen wel gezelliger zouden kunnen zijn.
Dat vind ik ook. Aan de andere kant hangt het wel een beetje af van je lichaam. Ik kan alles eten wat ik wil(*) zonder dat ik fors aankom. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen..quote:Op dinsdag 26 april 2005 08:59 schreef Nuek het volgende:
Ik weet wel dat vrouwen die extreem veel met hun 'oh ik wil niet dik worden' en hun 'ik ben zo vet vandaag!' (en dan 50kg wegen) zichzelf ongelukkig praten en ik ben er ook van overtuigd dat ze het zijn. Als je niet normaal kunt eten en boos op jezelf wordt als je een chocolaatje eet is er iets goed mis...
Het is ooit een keer tegen mijn moeder gezegd op een bruiloft: 'Je bent zo'n gezellige dikkerd!'. Ik geloof dat die eikel zijn mening behoorlijk bij heeft moeten draaien want mijn op dat moment innig gekwetste moeder pikte dat dus niet en hield geen blad voor de mond en heeft haar mening laten gelden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:03 schreef DarkElf het volgende:
volgens mij zeggen andere mensen juist atijd dat dikke mensen gezellig zijn en niet per se de dikke(re) mensen.
Dat ook nog eens. Allerlei vooroordelen en gebrek aan inlevingsvermogen. Terwijl er helemaal niets mis is met een maat boven de 40.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik blijf het toch wel vreemd vinden dat men over 'dikke mensen' spreekt, terwijl dat 'dik' zo'n ontzettend onduidelijk begrip is.
Bovendien blijf ik de vooroordelen tegen mensen met een maat boven de 40 (want daar gaat het kennelijk over) echt belachelijk vinden en het gebrek aan kennis over overgewicht en inlevingsvermogen van de maten 40 en kleiner in veel gevallen stuitend
Ik denk dat maat 40-42 een heel gangbare maat is. Vooral voor de 25+ers. Ik ga mezelf echt niet vergelijken met een tiener die een maatje 26 spijkerbroek nog om haar kont heeft lubberenquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik blijf het toch wel vreemd vinden dat men over 'dikke mensen' spreekt, terwijl dat 'dik' zo'n ontzettend onduidelijk begrip is.
Bovendien blijf ik de vooroordelen tegen mensen met een maat boven de 40 (want daar gaat het kennelijk over) echt belachelijk vinden en het gebrek aan kennis over overgewicht en inlevingsvermogen van de maten 40 en kleiner in veel gevallen stuitend
Weet je, het zou niet goed moeten zijn dat je 'toch' goed in je vel zit.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:12 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik denk dat maat 40-42 een heel gangbare maat is. Vooral voor de 25+ers. Ik ga mezelf echt niet vergelijken met een tiener die een maatje 26 spijkerbroek nog om haar kont heeft lubberen![]()
En toch zit ik goed in mijn vel! GOED HE?
Veel mensen gunnen andere mensen geluk niet, terwijl gelijk eigenlijk iets fundamenteels is dat ik zelfs mijn "vijanden" toewens. De redenen daar achter is echter weer meer een WFL-achtige discussie.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:24 schreef miss_sly het volgende:
Wat mij erg tegenstaat in dit topic zijn de mensen die ronduit zeggen dat dikke mensen niet fijn in hun vel mogen zitten, omdat ze dik zijn. Ik vind dat echt niet kunnen en kan me daar erg kwaad over maken.
quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je, het zou niet goed moeten zijn dat je 'toch' goed in je vel zit.
En het moet ook niet fout zijn dat iemand met een grote maat 'toch' goed in haar vel wil zitten.
Het moet vanzelfsprekend zijn dat men anderen niet zomaar veroordeeld op uiterlijkheden en iedereen het recht geeft om goed in zijn/haar vel te zitten. Niet alle magere mensen hebben anorexia en niet alle dikke mensen zijn constant ongecontroleerd slechte dingen aan het eten.
Wat mij erg tegenstaat in dit topic zijn de mensen die ronduit zeggen dat dikke mensen niet fijn in hun vel mogen zitten, omdat ze dik zijn. Ik vind dat echt niet kunnen en kan me daar erg kwaad over maken.
Dat dacht ik al welquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:42 schreef Nuek het volgende:
[..]
Mijn post was extreem sarcastisch bedoeld...
Tuurlijk! Maar er zijn ook mensen met een overgewicht die beweren dat ze goed in hun vel zitten terwijl de treurnis er vanaf druipt (ikzelf bv. 10 jaar geledenquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat dacht ik al wel
Het gaat er mij om dat er veel mensen zijn die zo wel denken en voelen. Iemand die maat 46 heeft en durft te zeggen dat hij/zij goed in zijn/haar vel zit, zal veelal meewarig worden aangekeken en er zal of worden gedacht dat het vast niet waar is of dat het niet goed genoeg is omdat deze persoonduidelijk te dik is om goed in zijn/haar vel te zitten.
Ik vind dat triest.
Zoals Alicey zegt: waarom het geluk niet gewoon aan iedereen te gunnen?
Oftewel : Die persoon moet dus beslist niet een groter figuur krijgen dan wat jij acceptabel vindt als ik het goed begrijp.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:56 schreef isos het volgende:
Ik vind het "aanleg hebben" trouwens een slecht excuus. mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid. iemand die aanleg heeft dik te worden weet dat van zichzelf, en heeft de keuze een eetpatroon te kiezen dat bij zijn / haar metabolisme past.
Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens dat dik zijn inderdaad een keuze is. Mijn schoonzusje is dik. Ik vroeg haar eens waardoor dat kwam. Haar antwoord maakte voor mij veel duidelijk. Ze zei 'Ik was al wel stevig maar ik heb me altijd mooi gevoeld en zat altijd lekker in mijn vel. Op een dag keek ik in de spiegel en was ik dik'. Ik herkende daar absoluut wat in. Vooral dat laatste. Men heeft niet eens door hoe dik men is alhoewel men het wel ziet natuurlijkquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:56 schreef isos het volgende:
ik moet wel zeggen dat ik denk dat dikke mensen onterecht meer worden veroordeelt en bekritiseerd dan iemand die ander ongezond gedrag vertoond. rokers, drinkers bijvoorbeeld. het is een soort algemeen negatievisme tegen dikke mensen, waarbij snel conclusies worden getrokken en enige vorm van emphatie vaak ontbreekt. maarja de oorzaak daarvan ligt juist bij de "niet dikke mensen", een groep die niet door dit blad wordt bereikt.
Ik vind het "aanleg hebben" trouwens een slecht excuus. mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid. iemand die aanleg heeft dik te worden weet dat van zichzelf, en heeft de keuze een eetpatroon te kiezen dat bij zijn / haar metabolisme past.
Dus iemand met aanleg moet de rest van zijn leven honger lijden? Onzin.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:56 schreef isos het volgende:
Mensen die aanleg hebben om dik(ker) te worden, kunnen dus nooit iets lekkers eten. Zij moeten hun hele leven bezig blijven met wat ze eten, zodat ze een door anderen opgelegd uiterlijk weten te handhaven.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:56 schreef isos het volgende:
Ja, en toch zijn er mensen die niet "alles kunnen eten" en tóch niet dik zijn, daar ga je hier volgens mij een beetje aan voorbij.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen die aanleg hebben om dik(ker) te worden, kunnen dus nooit iets lekkers eten. Zij moeten hun hele leven bezig blijven met wat ze eten, zodat ze een door anderen opgelegd uiterlijk weten te handhaven.
Het wrange is dat veel mensen die aanleg hebben om dik(ker) te worden sowieso al veel meer bezig zijn met wat ze eten dan mensen die die aanleg niet hebben. Doorgaans denk ik dat veel dik(ker)e mensen een gezonder eetpatroon hebben dan menig slank/mager persoon. Veel mensen die geen aanleg hebben om dik(ker) te worden, eten en snoepen behoorlijk ongezond, juist omdat het bij hen niet resulteert in overgewicht. Maar als de dik(ker)e persoon een zak chips wegwerkt op een zaterdagavond omdat die dat lekker vindt, kan dat niet. Dat de magere persoon dat iedere dag doet, kan wel, omdat die niet dik(ker) wordt.
quote:Meiden willen op Hilary Duff lijken
AMSTERDAM - Meiden willen op de actrice Hilary Duff lijken. Dat blijkt uit een onderzoek onder 3000 jongeren van 9 tot en met 15 jaar oud van Kaboem, een groot marketingplatform voor jongeren, dat 600.000 leden heeft. Na Duff (38 procent), is het uiterlijk van Jennifer Lopez het meest gewild (21 procent). De Nederlandse actrice Lieke van Lexmond werd in 8 procent van de gevallen genoemd.
Meiden willen op Hilary Duff lijken
Jongens gaan voor de 'looks' van acteur Brad Pitt en rapper Eminem, niet omdat ze die zelf knap vinden, maar omdat meisjes op deze sterren vallen.
Uit het onderzoek blijkt verder dat eenderde van de jeugd ontevreden is over zijn of haar figuur. Van de personen die niet tevreden zijn, doet 17 procent regelmatig aan de lijn, 47 procent soms. Bijna 30 procent van de jongeren gaf aan zijn of haar buik het minst mooi aan zichzelf te vinden. Veertig procent noemde de ogen als het mooiste aan hun lichaam. (Telegraaf)
Daar ga ik niet aan voorbij.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:28 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Ja, en toch zijn er mensen die niet "alles kunnen eten" en tóch niet dik zijn, daar ga je hier volgens mij een beetje aan voorbij.
Of ze hebben gewoon niet zo de behoefte om veel en/of vet te eten.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar ga ik niet aan voorbij.
Die mensen zijn niet dik, zoals je zelf al aangeeft, dus met die mensen is kennelijk niets mis (in de ogen van anderen, dit is niet mijn mening). Zij hebben de volgens een groot deel van de maatschappij juiste beslissing genomen en letten dusdanig goed op hun eten en gewicht, dat ze acceptabel zijn.
Waarbij jij er van uit gaat dat dikkere mensen dus veel en/of vet eten.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:37 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Of ze hebben gewoon niet zo de behoefte om veel en/of vet te eten.
Misschien kotsen die al hun eten wel uit, weet jij veel?quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:28 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Ja, en toch zijn er mensen die niet "alles kunnen eten" en tóch niet dik zijn, daar ga je hier volgens mij een beetje aan voorbij.
Ja, maar zoals ik eerder in dit topic al zei, ik werd gigantisch getreiterd toen ik maat 38/40 had, terwijl ik toen dus niet zo dik was, en daar werd ik enorm onzeker van. Toen ik maat 48 had werd ik niet gepest en ging iedereen juist zeggen "nee joh, het valt wel mee, je bent toch in verhouding?"quote:Op dinsdag 26 april 2005 08:44 schreef Alicey het volgende:
Verder zou ik nog op willen merken dat een groot probleem wat geluk tegen staat het simpele feit is dat je veels te snel dik bent (naar de mening van de meerderheid dus), en veel mensen (vooral vrouwen) kunnen hier ongelofelijk onzeker door worden. Die onzekerheid kan ook vormen aannemen dat iemand zich serieus laat beperken..
Hoe zie je dat dan?quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:55 schreef Nuek het volgende:
Volgens mij kun je je ook dik denken. Zowel lichamelijk als geestelijk...
Ik denk het ook. Gewicht is niet zo rechtlijnig als het lijkt. De regel: minder eten is afvallen, meer eten is aankomen, werkt lang niet altijd.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:55 schreef Nuek het volgende:
Volgens mij kun je je ook dik denken. Zowel lichamelijk als geestelijk...
Ja of misschien ook niet... Zeuren over vooroordelen over dikke mensen maar ondertussen net zo hard bezig zijn over dunne mensen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:41 schreef Toeps het volgende:
[..]
Misschien kotsen die al hun eten wel uit, weet jij veel?
Blijkbaar krijgen ze teveel calorieën binnen, anders zouden ze niet dik zijn hè...quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarbij jij er van uit gaat dat dikkere mensen dus veel en/of vet eten.
Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik zeg niet dat alle dunne mensen dat doen. Ik wil alleen maar even aangeven dat dun niet per definitie betekent dat je goed bezig bent.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:19 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Ja of misschien ook niet... Zeuren over vooroordelen over dikke mensen maar ondertussen net zo hard bezig zijn over dunne mensen.
Bullshit. Lang niet altijd waar.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:21 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Blijkbaar krijgen ze teveel calorieën binnen, anders zouden ze niet dik zijn hè...
Klinkt simplistisch, is echter wel waar (mensen met ziektes of die medicijnen gebruiken buiten beschouwing gelaten).
Dat is natuurlijk waar.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:21 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik zeg niet dat alle dunne mensen dat doen. Ik wil alleen maar even aangeven dat dun niet per definitie betekent dat je goed bezig bent.
Klopt, ze krijgen voor hen te veel calorien binnen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:21 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Blijkbaar krijgen ze teveel calorieën binnen, anders zouden ze niet dik zijn hè...
Klinkt simplistisch, is echter wel waar (mensen met ziektes of die medicijnen gebruiken buiten beschouwing gelaten).
Maar het is ook moeilijk een balans te vindenquote:Op dinsdag 26 april 2005 11:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, ze krijgen voor hen te veel calorien binnen.
Op de spotjes van het voedingscentrum ofzo, vertellen ze momenteel dat het voor een vrouw goed en gezond is om 2000 calorien per dag te nuttigen. Als ik dat doe (zelfs als het gezonde calorieen zijn, dus niet te veel vet en dergelijke) zit ik zo weer aan maat 46-48, want voor mij is dat te veel. Kom ik nooit over de 2000? Zeker wel, want ik vind een frietje of chocolade of dropjes of een ijsje of bbq-en of uit eten gaan of chips of een toostje met brie ook lekker op zijn tijd en dat neem ik dan ook. Ben ik slank? nee, volgens veel mensen in dit topic ben ik een dikkerd, want ik heb maat 42-44.
Het is niet zo simpel als vele mensen stellen, dat is het enige dat ik wil duidelijk maken.
ow nee, niet het enigeHet andere is dat mensen eens moeten stoppen met (ver)oordelen van/over andere mensen, zeker op basis van uiterlijkheden.
Ik heb zelf toch wel de indruk dat psychische factoren best een grote rol kunnen spelen.. Als je je "goed" voelt, denk ik toch dat het beter lukt om richting je gewenste gewicht te gaan..quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:25 schreef miss_sly het volgende:
Het is niet zo simpel als vele mensen stellen, dat is het enige dat ik wil duidelijk maken.
True.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb zelf toch wel de indruk dat psychische factoren best een grote rol kunnen spelen.. Als je je "goed" voelt, denk ik toch dat het beter lukt om richting je gewenste gewicht te gaan..
Grappig. Als ik 2000 ga eten, val ik om van de honger. Ik heb vaak meer nodig.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, ze krijgen voor hen te veel calorien binnen.
Op de spotjes van het voedingscentrum ofzo, vertellen ze momenteel dat het voor een vrouw goed en gezond is om 2000 calorien per dag te nuttigen. Als ik dat doe (zelfs als het gezonde calorieen zijn, dus niet te veel vet en dergelijke) zit ik zo weer aan maat 46-48, want voor mij is dat te veel. Kom ik nooit over de 2000? Zeker wel, want ik vind een frietje of chocolade of dropjes of een ijsje of bbq-en of uit eten gaan of chips of een toostje met brie ook lekker op zijn tijd en dat neem ik dan ook. Ben ik slank? nee, volgens veel mensen in dit topic ben ik een dikkerd, want ik heb maat 42-44.
ow nee, niet het enigeHet andere is dat mensen eens moeten stoppen met (ver)oordelen van/over andere mensen, zeker op basis van uiterlijkheden.
Ik denk wel dat dat meespeelt, absoluut. Maar dan nog word je doorgaans niet dik(ker) van het denken of voelen op zich, maar de reactie die dat heeft op wat je doet en eet. Vaak als je je echt rot voelt, heb je ook weinig zin om iets te ondernemen, dus bewegen doe je dan al minder. Daarnaast hebben veel mensen de neiging over te gaan op troosteten, en dat is niet bevorderlijk natuurlijk. Maar het fenomeen 'troosteten' wordt door veel mensen niet begrepen. Dat ze het niet begrijpen, is voor te stellen, maar om het dan zonder meer keihard te veroordelen is het andere uiterste.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb zelf toch wel de indruk dat psychische factoren best een grote rol kunnen spelen.. Als je je "goed" voelt, denk ik toch dat het beter lukt om richting je gewenste gewicht te gaan..
Zie hier, een bewijs dat het allemaal wat lastiger ligt dan doorgaans wordt gedachtquote:Op dinsdag 26 april 2005 11:35 schreef Toeps het volgende:
[..]
Grappig. Als ik 2000 ga eten, val ik om van de honger. Ik heb vaak meer nodig.
Dat laatste snap ik eigenlijk niet echt dat mensen dat niet begrijpen.. Als ik down ben kan ik ook zonder er bij na te denken veel vreten, ik neig er toch naar te denken dat het een natuurlijke neiging is die iedereen heeft..quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dat meespeelt, absoluut. Maar dan nog word je doorgaans niet dik(ker) van het denken of voelen op zich, maar de reactie die dat heeft op wat je doet en eet. Vaak als je je echt rot voelt, heb je ook weinig zin om iets te ondernemen, dus bewegen doe je dan al minder. Daarnaast hebben veel mensen de neiging over te gaan op troosteten, en dat is niet bevorderlijk natuurlijk. Maar het fenomeen 'troosteten' wordt door veel mensen niet begrepen. Dat ze het niet begrijpen, is voor te stellen, maar om het dan zonder meer keihard te veroordelen is het andere uiterste.
Ik weet niet precies hoeveel 2000 is, maar volgens mij kom ik gemiddeld aan heel veel meer per dag.. Er zijn ook wel dagen dat ik bijna niets eet en me toch verzadigd voel.. Mjah, het ligt vast lastiger.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zie hier, een bewijs dat het allemaal wat lastiger ligt dan doorgaans wordt gedacht
Ik kom met 2000 cal. aan, jij hebt er niet genoeg aan.
Zo, discussie kan gesloten
ik moet mezelf wel even toelichten, alhoewel ik een beetje off-topic begin te raken.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:56 schreef isos het volgende:
ik moet wel zeggen dat ik denk dat dikke mensen onterecht meer worden veroordeelt en bekritiseerd dan iemand die ander ongezond gedrag vertoond. rokers, drinkers bijvoorbeeld. het is een soort algemeen negatievisme tegen dikke mensen, waarbij snel conclusies worden getrokken en enige vorm van emphatie vaak ontbreekt. maarja de oorzaak daarvan ligt juist bij de "niet dikke mensen", een groep die niet door dit blad wordt bereikt.
Oorzaak en gevolg.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarbij jij er van uit gaat dat dikkere mensen dus veel en/of vet eten.
Dat kan ook sterk samenhangen met hoe actief je bent. Op een luie zondag als ik lang uitslaap en vooral op de bank hang heb ik bijzonder weinig calorieen nodig. Op een werkdag ontbijt ik om 7 uur en knort mijn maag om 9 uur alweer van de honger, en krijg ik tegen een uur of tien flauwvalneigingen als ik niet inmiddels iets heb gegeten.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:37 schreef miss_sly het volgende:
Zie hier, een bewijs dat het allemaal wat lastiger ligt dan doorgaans wordt gedacht
Ik kom met 2000 cal. aan, jij hebt er niet genoeg aan.
Zo, discussie kan gesloten
Ik denk ook dat een buikje bij een man meer geaccepteerd wordt dan een dikke kont bij een vrouw... en toch ligt naar mijn idee het grootste probleem hiermee bij de vrouw zelf.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:53 schreef kiw het volgende:
hoe wordt er eigenlijk gedacht over dikke mannen?
dat er veel meer lelijke mannen zijn dan lelijke vrouwen moge duidelijk zijn, wordt dikzijn daardoor mannen minder aangerekend dan vrouwen? ik heb het idee van wel.
Was dat een man of een vrouw?quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:26 schreef Isabeau het volgende:
Mwoah, Nuek...je weet pas hoe de omgeving een zwaarlijvig iemand beoordeelt als je zelf dik bent.
Ik kreeg bijv. ooit het twijfelachtige compliment dat iemand het zo in mij bewonderde dat ik altijd best wel strakke truitjes aan had "met zo'n figuur". Ik had er nooit bij stilgestaan "zo'n figuur" te hebben. En bedankt hè![]()
Mee eens. Ergens is het niet meer dan logisch dat vrouwen zich drukker maken om hun uiterlijk, aangezien het uiterlijk bij vrouwen een grotere rol speelt dan bij mannen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:22 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik denk ook dat een buikje bij een man meer geaccepteerd wordt dan een dikke kont bij een vrouw... en toch ligt naar mijn idee het grootste probleem hiermee bij de vrouw zelf.
Ik denk dat je sowieso een probleem hebt als je je zoveel aantrekt van wat anderen denken. Er zijn genoeg dikke mensen die prima kunnen lachen om hun eigen gebrek/falen; dat kon ik ook toen ik 120 kg. woog. Dat wil niet zeggen dat je er blij mee bent, maar je moet eraan doen wat je kunt, als je dat zelf wilt, en de rest moet je accepteren.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:26 schreef Isabeau het volgende:
Mwoah, Nuek...je weet pas hoe de omgeving een zwaarlijvig iemand beoordeelt als je zelf dik bent.
Ik kreeg bijv. ooit het twijfelachtige compliment dat iemand het zo in mij bewonderde dat ik altijd best wel strakke truitjes aan had "met zo'n figuur". Ik had er nooit bij stilgestaan "zo'n figuur" te hebben. En bedankt hè![]()
quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:26 schreef Isabeau het volgende:
Eens.quote:Op zaterdag 23 april 2005 20:41 schreef PeRi het volgende:
Wat ik al in het andere topic zei, het blad is naar mijn mening beetje tegenstrijdig bezig. Het wijsmaken dat er helemaal niks mis is met teveel maatjes meer, het zelfvertrouwen opvijzelen dat de dames/heren die een maatje meer hebben met sexy foto's van dames met 'grote' maten (duidelijk tot maatje 40)? Ik zag maar 3 of 4 foto's van modellen die echt meer dan maatje 46 hadden op de foto's.
Natuurlijk is het fijn dat er een blad is voor deze doelgroep. Maar om nou gerechten aan te gaan bevelen die zoooo goed zijn voor de lijn (not)? Schreeuwende koppen 'XXXXXXL koop je hier', 'Deze lingerie gaat tot maat 60!!!' Interieur aanbevelen die past bij XXXL-mensen?
Ik zou me kapotschamen als ik bij deze doelgroep behoorde.
Misschien zou het fijner zijn om bij dit blad, mensen te wijzen op hun gezondheid. Hoe ze gezond kunnen blijven, al hebben ze een maatje meer. Hoe ze zich mooi kunnen kleden, zonder teveel te accentueren.
Niet in de laatste plaats omdat dat ook gestimuleerd wordt in allerhande vrouwentijdschriften. "Zo vliegen de zomerpondjes er weer af", "hoe dieet je het beste?" "Sterren en hun afvalmethodes". Je gaat haast denken dat je een dieet móet hebben, wil je hip zijn en er goed (lees: dun) uitzien.quote:Op woensdag 27 april 2005 07:43 schreef Isabeau het volgende:
Andere mensen zijn alleen vaak heel erg onnadenkend wat opmerkingen betreft. Meisjes in de kritiekgevoelige leeftijd met een klein beetje een molliger figuur dan gemiddeld lopen daar wel gebukt onder en gaan idiote diëten volgen om zo dun mogelijk te worden.
Die staan WEL in de Tina,quote:Op woensdag 27 april 2005 08:55 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Niet in de laatste plaats omdat dat ook gestimuleerd wordt in allerhande vrouwentijdschriften. "Zo vliegen de zomerpondjes er weer af", "hoe dieet je het beste?" "Sterren en hun afvalmethodes". Je gaat haast denken dat je een dieet móet hebben, wil je hip zijn en er goed (lees: dun) uitzien.
Die dingen staan nog net niet in de Tina...
Maar wél in de ElleGirl. Dat blad is gewoon voor meisjes van 15, en er staat deze maand onder andere een crashdieet in, waanbij je alleen maar fruit en groentensoep mag eten, drie dagen lang. Die kids zijn in de groei! Die hebben een heel druk leven! Die laat je toch niet 3 dagen hongeren?!quote:Op woensdag 27 april 2005 08:55 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Niet in de laatste plaats omdat dat ook gestimuleerd wordt in allerhande vrouwentijdschriften. "Zo vliegen de zomerpondjes er weer af", "hoe dieet je het beste?" "Sterren en hun afvalmethodes". Je gaat haast denken dat je een dieet móet hebben, wil je hip zijn en er goed (lees: dun) uitzien.
Die dingen staan nog net niet in de Tina...
Heel herkenbaar. Ik was op mijn 17e graatjemager, en ik zág het gewoon echt niet. Was ik toen maar gewoon bij geweest met wat ik had, dat had me veel ellende gescheeld...quote:Op woensdag 27 april 2005 09:37 schreef Nuek het volgende:
Ik weet niet of ik het met PeRi eens moet zijn... Ik weet wel dat ik heel verdrietig was toen ik erachter kwam dat ik als 13/14 jarige helemaal niet dik was en ik wel degelijk tot mijn 21e altijd heb gedacht dat ik dik was terwijl dat niet eens zo was! Ik kreeg goddomme gewoon vrouwelijke vormen en men noemde me dik. Niet ok voor je zelfbeeld... Dus in Isabeau's woorden kan ik me zeker vinden.
En aan de andere kant staan dat soort blaadjes vol met artikelen over dat je blij moet zijn met jezelf en weet ik veel.quote:Op woensdag 27 april 2005 12:10 schreef Toeps het volgende:
[..]
Maar wél in de ElleGirl. Dat blad is gewoon voor meisjes van 15, en er staat deze maand onder andere een crashdieet in, waanbij je alleen maar fruit en groentensoep mag eten, drie dagen lang. Die kids zijn in de groei! Die hebben een heel druk leven! Die laat je toch niet 3 dagen hongeren?!
Daadwerkelijke lichaamsverhoudingen hebben er dan ook steeds minder mee te maken, en wat tussen de oren zit steeds meer.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:09 schreef Maeghan het volgende:
En de enige actrice van normaal formaat, Martine McCutcheon, werd in de film constant voor dik uitgemaakt. =S
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens; mensen moeten meer bij zichzelf te rade gaan hoe ze zich voelen en minder bij een ander.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:37 schreef Bombie het volgende:
[..]
Daadwerkelijke lichaamsverhoudingen hebben er dan ook steeds minder mee te maken, en wat tussen de oren zit steeds meer.
Je bent niet, met níks overigens, afhankelijk van anderen om jouw maten en je standaard te bepalen. Het is helaas zo dat veel mensen zó afhankelijk van de mening van anderen zijn geworden, dat ze gewoon niet meer onafhankelijk kunnen nadenken. Ze kunnen niet kritisch meer zijn, maar nemen alles klakkeloos aan. Ze laten voor zich invullen wat groot is, wat klein is, wat goed is en wat slecht is.
Er zullen altijd manipulanten zijn. De keuze om je door hun te laten beïnvloeden is helemaal van jezelf. Laat je jezelf gek maken of niet? Als je door de hele wereld aanbeden wilt worden, krijg je het moeilijk, omdat je dan een speelbal van de mode wordt. Als je daar geen problemen mee hebt is het oké. Als je merkt dat je er een kutgevoel aan overhoudt, niet.
Ik snap dat werkelijk nietquote:Op woensdag 27 april 2005 14:09 schreef Isabeau het volgende:
Maar die merken willen denk ik domweg niet geassocieerd worden met vette mensen. Kijk maar naar Lagerfield bij H&M, die was boos dat zijn niemendalletjes in een grotere maat (jaja, boven 38) werden gemaakt.
Dood door associatie zoals in het Lonsdale-verhaal? Zou goed kunnen.quote:Op woensdag 27 april 2005 14:09 schreef Isabeau het volgende:
Maar die merken willen denk ik domweg niet geassocieerd worden met vette mensen.
Idd, dat zei Karl Lagerfeld toen ook. Die was pissed dat H&M zijn ontwerpen ook in normale maten had gemaakt.quote:Op woensdag 27 april 2005 14:22 schreef Bombie het volgende:
Maar als het om designerkleding gaat, kan ik me nog zo voorstellen dat die ontwerpers de kleren maken met hun lichamelijk ideaal als inspiratie. Dat ze misschien vinden dat de schoonheid van hun creatie verloren gaat wanneer hun kleding 'misbruikt' wordt door mensen voor wie het niet gemaakt is.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens ja. Natuurlijk gaat het erom wat je jezelf wijs laat maken, maar uiteindelijk bepalen mensen alles afhankelijk van hun omgeving. Alle concepten als saai, interessant, grappig, mooi, dik, dun, overdreven zijn concepten die we als samenleving bepalen. Je kunt wel zeggen 'ik bepaal zelf wel wat mooi is' maar dat werkt maar tot op zekere hoogte. Natuurlijk kun je nooit door iedereen aardig gevonden worden, maar uiteindelijk proberen mensen toch te functioneren binnen een bepaald systeem en op bepaalde punten moet je je dus aanpassen (of je afzonderen, of proberen het systeem aan te passen). In het geval van mode en schoonheidsideaal zijn we nu zover doorgeslagen dat het ideaalbeeld valt buiten wat voor de gemiddelde mens mogelijk is.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:37 schreef Bombie het volgende:
Je bent niet, met níks overigens, afhankelijk van anderen om jouw maten en je standaard te bepalen. Het is helaas zo dat veel mensen zó afhankelijk van de mening van anderen zijn geworden, dat ze gewoon niet meer onafhankelijk kunnen nadenken. Ze kunnen niet kritisch meer zijn, maar nemen alles klakkeloos aan. Ze laten voor zich invullen wat groot is, wat klein is, wat goed is en wat slecht is.
Wat mij betreft de meest flexibele en gezonde instelling.quote:Op woensdag 27 april 2005 15:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is ook maar net wat voor probleem je er zelf van maakt. Ik heb alles wat jij opnoemt ook, alleen een halve schoenmaat kleiner, maar ik laat mijn broeken gewoon korter maken, vind truien om te beginnen al oncharmant en draag dan maar geen sieraden.
Ik zie dat niet als "men" die mij buiten sluiten, ik zie dat als dingen die blijkbaar niet voor mij geschikt zijn en moooooooooove on, er zijn zat dingen die ik wel kan/ die wel voor mij geschikt zijn. En daar zullen ook dingen bij zitten die voor anderen weer niet haalbaar/geschikt zijn. Je kunt daar van wakker liggen, of je kunt het lekker laten gaan. Het is echt een groot deel hoe je er mee omgaat.
Uh... wat staat er in de Marie Claire?quote:Op woensdag 27 april 2005 09:01 schreef MaRySe het volgende:
Die staan WEL in de Tina,
ik las laatst een Tina en daar stonden allemaal onderwerpen in die in de Mari Clair oid thuis horen.
nou ik vind dat jij je dan wel dingen ontzegt terwijl dat niet nodig zou moeten zijn. Ik heb ook maat 42 schoenen en vind dat daar wel eens rekening mee gehouden mag worden. Ik wil ook leuke schoenen dragen! Ik wil gewoon sieraden om kunnen doen (wat bij mij gelukkig geen probleem is)! Ik wil mooie truien aan die WEL charmant zijn en broeken zijn bij mij meestal te kort. Die problemen zijn er wel degelijk en ze kunnen zo gemakkelijk opgelost worden eigenlijk.quote:Op woensdag 27 april 2005 15:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is ook maar net wat voor probleem je er zelf van maakt. Ik heb alles wat jij opnoemt ook, alleen een halve schoenmaat kleiner, maar ik laat mijn broeken gewoon korter maken, vind truien om te beginnen al oncharmant en draag dan maar geen sieraden.
Ik zie dat niet als "men" die mij buiten sluiten, ik zie dat als dingen die blijkbaar niet voor mij geschikt zijn en moooooooooove on, er zijn zat dingen die ik wel kan/ die wel voor mij geschikt zijn. En daar zullen ook dingen bij zitten die voor anderen weer niet haalbaar/geschikt zijn. Je kunt daar van wakker liggen, of je kunt het lekker laten gaan. Het is echt een groot deel hoe je er mee omgaat.
Iddquote:Op woensdag 27 april 2005 17:08 schreef octopussy het volgende:
nou ik vind dat jij je dan wel dingen ontzegt terwijl dat niet nodig zou moeten zijn. Ik heb ook maat 42 schoenen en vind dat daar wel eens rekening mee gehouden mag worden. Ik wil ook leuke schoenen dragen!
Dat zeg ik ook juist. Alleen met dat verschil dat ik vind dat mensen er te makkelijk over praten. Zo'n beslissing kun je nemen als je volwassen bent en goed in je vel zit, maar veel tieners toch niet. Ik vind dat daar best wat rekening mee gehouden mag worden.quote:Op woensdag 27 april 2005 15:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je kunt daar van wakker liggen, of je kunt het lekker laten gaan. Het is echt een groot deel hoe je er mee omgaat.
Ik heb vrij dunne polsen en van die strakke armbandjes (bestaande uit elastiek met kraaltjes eromheen) pas ik niet. Dat lubbert om mijn arm heenquote:Op woensdag 27 april 2005 19:20 schreef Maeghan het volgende:
Natuurlijk kan ik leven zonder armbanden of zo, maar ik zou niet weten waarom een fabrikant ze niet wat groter kan maken, of wat kleiner (er zijn ongetwijfeld ook zat mensen waar ze van hun armen afvallen).
En bij mij knellen ze...quote:Op woensdag 27 april 2005 19:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik heb vrij dunne polsen en van die strakke armbandjes (bestaande uit elastiek met kraaltjes eromheen) pas ik niet. Dat lubbert om mijn arm heen
ik lig ook absoluut niet wakker van dit soort dingen. Alleen ik accepteer het niet klakkeloos. We leven in een maatschappij waar alles kan, is het dan teveel gevraagd om leuke hippe kleding te kunnen dragen als je een grotere maat dan 42 hebt? Ik vind van niet, daarom begrijp ik niet waarom de kledingfabrikanten er niet op inspelen. Komop, denk eens aan de hoeveelheid mensen die meer dan maat 42 hebben. Dat is een grote bevolkingsgroep! Tuurlijk is er een markt voor.quote:Op woensdag 27 april 2005 17:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat Kyara zegt ja, je moet roeien met de riemen die je hebt.
Het is niet altijd leuk, maar ja daar kun je dan op verschillende manieren mee omgaan. Ik kies ervoor om van dat soort zaken toch echt niet wakker te gaan liggen. Eens in de zoveel tijd voel ik me er ook wel kut onder dat die ene leuke broek nou net weer niet in mijn dikke billen maat beschikbaar is, maar dat moet niet de overhand nemen.
En als ik een push up bh aanheb, dan moeten mensen met hoogtevrees de andere kant uitkijken, dus uiiiiiiiiiiiiitbuiten die hap!
Ik heb 42, ben absoluur niet dik. Ik ben 1m83, en ik kom uit een boerenfamilie, heb dus zware botten.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
42 is ook toch nog helemaal niet zo dik? Ik heb maat (36/)38 en ben vrij dun. Maar twee maten meer zou dan al dik zijn
nou ik denk dat de lappen stof nou niet heel erg veel van de kosten zijn van een kledingstuk. Dan zou je voor een bikini niet zoveel hoeven te betalen. Volgens mij zijn de marges op confectiekleding enorm.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
en daarbij: tot hoe kleiner de maat waar je collectie in gaat, hoe kleiner de lappen stof waar je mee toe kunt.
Ik heb het weleens meegemaakt dat ik in een winkel vroeg of ze ook grote maten hadden, en die verkoopster wees mij heel vriendelijk kleding aan in maat 40.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
42 is ook toch nog helemaal niet zo dik? Ik heb maat (36/)38 en ben vrij dun. Maar twee maten meer zou dan al dik zijn
Komt omdat wij er minder voor over hebben... Cosmetica/verzorgingsproducten voor mannen zijn relatief ook veel goedkoper dan voor vrouwen. Waarom? Omdat wij ze anders niet kopen.quote:Op woensdag 27 april 2005 23:48 schreef Maeghan het volgende:
Bovendien, als het om de stof ging dan zou mannenkleding gemiddeld duurder moeten zijn omdat mannen gemiddeld langer en breder zijn. Volgens mij is dat absoluut niet het geval, eerder het tegendeel.
Maat 47,5 meldt zich.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:43 schreef mechatronics het volgende:
benieuwd wanneer er een blad komt voor schoenmaat 47 personen
want dáár kan je weer niet zoveel aan doen
Als mensen ergens voor hen ene probleem constateren en dat ventileren, wil dat niet zeggen dat ze zeuren, overal een probleem van maken en de oorzaak bij een ander zoeken. Hoe lekker genuanceerdquote:Op donderdag 28 april 2005 02:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Maat 47,5 meldt zich.
Niet zeuren, gewoon iets langer zoeken als je schoenen nodig hebt. Sommige mensen maken overal een probleem van, en dan ligt bij voorkeur de oorzaak niet bij henzelf.
Dat is inderdaad belachelijk, in de mode-industrie wordt echt gesuggereerd dat iemand met maat 40 moddervet is, terwijl 38/40 het equivalent is van "M".quote:Op woensdag 27 april 2005 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
Even voor de statistieken: zoals jij eruit ziet vind ik dus niet "big". Gewoon mollig, en daar is niks mis mee zolang de verhoudingen een beetje kloppen.quote:
Noem je dat dik?quote:Op donderdag 28 april 2005 10:10 schreef desaparacido het volgende:
DancingPhoebe, ik mag jouw houding wel
[..]
Ik heb ook overgewicht, heb maat 42/44 (vette ass & boobies) bij een lengte van 1.70m, maar ik zit nog laaang niet op het maagbandverkleinings-niveau. Zo zie ik er op het moment nu uit, dik en met te hoog BMI (maar wel ruim onder de 30). En ik ben absoluut niet big-boned ofzo, smoesjes doe ik niet aan, maar ik kan wel nog steeds op een trappetje staan zonder dattie instort
[afbeelding]
Neuzen ook.quote:Op donderdag 28 april 2005 11:32 schreef Nuek het volgende:
neuzen heb ik nog nooit van gehoord dat die doorgroeien DE... Maar oren daarentegen wel.Enorme flappejappers kun je echt vinden in het bejaardentehuis
Overigens zegt een BMI ook niet alles. Volgens het schemaatje mag ik nog 1 kilo minder wegen en anders heb ik ondergewicht. Heel leuk en aardig, maar dit is al jaren mijn gewicht. Ik doe niets om aan te komen en niets om af te vallen. En dan ben ik ineens al bijna ongezond qua gewichtquote:Op donderdag 28 april 2005 10:10 schreef desaparacido het volgende:
[afbeelding]
Het is gewoon idioot dat de maatschappij zo hysterisch doet over gewicht. Gezond gewicht is belangrijk, daar ben ik het mee eens. Ik zou ook heel graag een lager BMI willen bereiken, en daar werk ik ook aan.
Mollig is nog steeds overgewichtquote:Op donderdag 28 april 2005 11:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Even voor de statistieken: zoals jij eruit ziet vind ik dus niet "big". Gewoon mollig, en daar is niks mis mee zolang de verhoudingen een beetje kloppen.
Maar is het zo dat jij nou echt problemen hebt met het vinden van kleren?
Onzin. Overgewicht is wanneer een gewicht ongezond is. Een gewicht dat esthetisch een "mollig" resultaat oplevert kan een gezond gewicht zijn.quote:Op donderdag 28 april 2005 11:55 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Mollig is nog steeds overgewicht![]()
Kleren zoeken is idd voor veel mensen moeilijk, ik heb zelf een vrij normaal figuur (mag wel 5 kilo af, maar is niet noodzakelijk) en ik heb ook vaak de grootste moeite met kleren vinden die fatsoenlijk passen, vooral broeken. Oorzaak: relatief korte benen, dus de lengtemaat is meestal te lang.quote:Op donderdag 28 april 2005 11:55 schreef desaparacido het volgende:
Maar ja, ik heb zoals ieder ander moeite met het vinden van leuke kleren. Het is vooral nachtmerrie als ik broeken moet kopen ("you are now entering the twilightzone...") Ik draag het liefst spijkerbroeken, maar ik heb dikke bovenbenen en kont. Zoek dan maar een leuke spijkerbroek in equivalent maat 44 (34")
Ik heb trouwens een gelezen (weet dus niet 100% zeker of het klopt) dat het op Curacao (of Suriname, iets in die richting) bijna niet te doen is om spijkerbroeken te kopen als je dun bent. Omdat het merendeel van de zwarte vrouwen daar een dikke kont en bovenbenen heeft, hebben de broeken daar over het algemeen ook ruimte daarvoorquote:Op donderdag 28 april 2005 11:55 schreef desaparacido het volgende:
Maar ja, ik heb zoals ieder ander moeite met het vinden van leuke kleren. Het is vooral nachtmerrie als ik broeken moet kopen ("you are now entering the twilightzone...") Ik draag het liefst spijkerbroeken, maar ik heb dikke bovenbenen en kont. Zoek dan maar een leuke spijkerbroek in equivalent maat 44 (34")
Ok, ik ben gepakt op semantiek, je hebt gelijkquote:Op donderdag 28 april 2005 11:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Onzin. Overgewicht is wanneer een gewicht ongezond is. Een gewicht dat esthetisch een "mollig" resultaat oplevert kan een gezond gewicht zijn.
offtopic: ja, kan je cyrillisch? Er staat vrij vertaald "wij hebben ook de Titanic laten zinken", het is een flauw grapje van Serviërs omdat wij toch van bijna alles de schuld krijgen, WO I (en indirect WO II), Balkanoorlogen enz.quote:Op donderdag 28 april 2005 12:03 schreef ChrisJX het volgende:
offtopic: wat staat er in je sig? Iets met de Titanic zo te lezen?
De letters kan ik lezen, daar houdt het bij op. Maar 'wij', dus je bent Servisch? En ja, jullie hebben Franz-Ferdinand vermoordquote:Op donderdag 28 april 2005 12:50 schreef desaparacido het volgende:
offtopic: ja, kan je cyrillisch? Er staat vrij vertaald "wij hebben ook de Titanic laten zinken", het is een flauw grapje van Serviërs omdat wij toch van bijna alles de schuld krijgen, WO I (en indirect WO II), Balkanoorlogen enz.
Tuurlijk en dit is de eerstequote:Op donderdag 28 april 2005 13:28 schreef desaparacido het volgende:
Kyara, ja precies, dat laaggesneden is echt niet te doen met een flinke kont! Dunne meisjes hebben al bouwvakkersdecolleté's, laat staan als je wat meer vorm hebt!
ChrisJX, tof dat je die letters dan kan lezen! En ja, Gavrilo Princip & hun bende waren sukkels... met hun oude cyanide en blindgangers![]()
Maar goed, weer ontopic! Bestaat er geen behoefte aan een topic voor grote maten mode ofzo?
Ik haat laaggesneden, ben geen bouwvakkerquote:Op donderdag 28 april 2005 13:28 schreef desaparacido het volgende:
Kyara, ja precies, dat laaggesneden is echt niet te doen met een flinke kont! Dunne meisjes hebben al bouwvakkersdecolleté's, laat staan als je wat meer vorm hebt!
quote:Op donderdag 28 april 2005 13:39 schreef desaparacido het volgende:
Ja, maar ik bedoelde echt specifiek, met winkels en adressen, tips.
Ik heb er wel eentje, hier is mijn zus echt gek op: Bonaparte
Het ziet er soms echt truttig uit, maar sommige dingen kun je erg leuk met basics combineren voor een stijlvolle look. Én ze hebben grote maten.
[afbeelding]
Bodywinkel voor lingerie voor grote cupmaten, want in de winkels houdt al het leuks al bij C & D op.
Je hebt de Ulla Popeken enzo, maar ik vind de kleding die daar in de etalages hangt idd nou niet bepaald hipquote:Op donderdag 28 april 2005 14:06 schreef octopussy het volgende:
Een topic over grote maten zou niet gek zijn. Er zijn al wel veel websites met lijsten van grote maten-winkels maar die zijn meestal gericht op wat oudere vrouwen heb ik het idee.
De kwaliteit is echt héél goed. De stof voelt lekker aan, de jurken die mijn zus heeft zijn van binnen gevoerd met lekkere luxe stoffen. Ik voelde me echt een prinsesje toen ik me verkleeddequote:Op donderdag 28 april 2005 14:06 schreef octopussy het volgende:
![]()
ik heb net een zooitje kleren besteld bij Bonaparte. Ben benieuwd naar de kwaliteit van de stof enzo, want dat is bij sommige postorderwinkels wat minder.
Dat is jouw interpretatie, die je als ongenuanceerd beoordeeld, en die klopt niet.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als mensen ergens voor hen ene probleem constateren en dat ventileren, wil dat niet zeggen dat ze zeuren, overal een probleem van maken en de oorzaak bij een ander zoeken. Hoe lekker genuanceerd
bonaparte ziet er best leuk uit, en ik zie net ook dat ze extra lange broeken verkopenquote:Op donderdag 28 april 2005 13:39 schreef desaparacido het volgende:
Ja, maar ik bedoelde echt specifiek, met winkels en adressen, tips.
Ik heb er wel eentje, hier is mijn zus echt gek op: Bonaparte
Het ziet er soms echt truttig uit, maar sommige dingen kun je erg leuk met basics combineren voor een stijlvolle look. Én ze hebben grote maten.
[afbeelding]
Bodywinkel voor lingerie voor grote cupmaten, want in de winkels houdt al het leuks al bij C & D op.
Plaats eens een voorbeeld van wat jij mollig vindt?quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:45 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
Ik vind dat er in de huidige bladen al best mollige meiden staan.. het moet nog niet gekker worden zeg
trouwens.. maatje 44??
^^^quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:50 schreef Kyara het volgende:
Ik vraag me af of je dat wil weten....
komt dan vast aanzetten met een maat 36 en een ietswat bollend buikje
Ja, ik geloof dat ze aan het 5de nr bezig zijn. Ze zijn verkrijgbaar bij de wat ruimer gesorteerde boekhandels.quote:
Dat lijkt me ook wel nodig met zo'n bladquote:Op maandag 12 september 2005 08:12 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Ja, ik geloof dat ze aan het 5de nr bezig zijn. Ze zijn verkrijgbaar bij de wat ruimer gesorteerde boekhandels.
Dus volgens jou worden de modellen uitgekozen omdat ze in de kleding passen? Denk je niet dat de kleding zo gemaakt wordt, dat ze een model precies past?quote:Op maandag 12 september 2005 20:36 schreef Maeghan het volgende:
Nou, misschien vinden de meeste mensen ze leuker om te zien, dat is een kwestie van smaak en daar ga ik niet over in discussie, maar dat is volgens mij echt niet de reden dat ze in de bladen staan. Voor zover ik weet is dat gewoon omdat ze makkelijker aan te kleden zijn. Het zijn meestal ook niet dunne meisjes met hele grote borsten bijvoorbeeld, en ze mogen niet te kort zijn. Dat is gewoon omdat ze geen zin hebben dingen te verstellen en broekspijpen in te korten. Niet omdat wij Nederlanders nou per definitie liever iemand met maat 34/36 zien dan met maat 38/40.
Persoonlijk vind ik het juist erg jammer, omdat ik er niets aan heb om te weten hoe een jurkje staat bij een slank model, want ik ben geen slank model. En het grootste deel van de Nederlandse vrouwen is dat niet, dus daarom vind ik het toch jammer dat ze geen doorsnee mensen gebruiken. Meestal vind ik fotoreportages van mensen die ze van straat plukken nog het leukst dan die geforceerde foto's van veredelde kledinghangers (sommige modellen zijn echt niet meer dan dat). Meestal nog in rare kleding die toch niemand draagt, of met vijf shirtjes over elkaar zodat je de onderste vier niet eens kan zien, maar dat terzijde.
Het is uit economisch oogpunt veel voordeliger om een slanke dame aan te kleden. Die stof die ze dragen kost nogal wat de vierkante meter.quote:Op dinsdag 13 september 2005 02:18 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus volgens jou worden de modellen uitgekozen omdat ze in de kleding passen? Denk je niet dat de kleding zo gemaakt wordt, dat ze een model precies past?
Inderdaad, de sample-collectie wordt maar in één maat gemaakt, en dat is de kleinste.quote:Op dinsdag 13 september 2005 07:04 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Het is uit economisch oogpunt veel voordeliger om een slanke dame aan te kleden. Die stof die ze dragen kost nogal wat de vierkante meter.
quote:Op dinsdag 13 september 2005 07:17 schreef Toeps het volgende:
[..]
Inderdaad, de sample-collectie wordt maar in één maat gemaakt, en dat is de kleinste.
Elyse van America's Next Top Model heeft het ook wel eens uitgelegd op haar site:
Op het moment dat je de reportage maakt, hangen die kleren nog niet in de winkel. Er zijn dus maar een paar setjes. Alle bladen willen de nieuwste mode er in, dus de setjes gaan ook de halve wereld over. Elk model draagt dus hetzelfde setje. (Wat best jakkie is als je de laatste bent...) Daarom is het allemaal één maat, en is het de taak van het model om er in te passen.
Bij grote shows gaat het wel anders, daar wordt alles op maat gemaakt en zo. Maar inderdaad, de stof is duur. En verder moet men ook naar de kleding kijken, niet naar de lekkere kont van het model. Catwalkmodellen zijn daarom ook vaak anders dan fotomodellen. (Lees: sommigen zijn butt-ugly, maar hebben toevallig het ideale kleerhanger postuur.)
Oh das wel jammer, ik ben de laatste tijd op zoek geweest naar de Vol. Ik vond het zeker wel een leuk blad namelijk!quote:Op zondag 23 april 2006 19:06 schreef Joli het volgende:
Veel mensen met een mening, maar wat ik me afvraag is hoeveel mensen het blad nu daadwerkelijk hebben gelezen? Sommigen zeggen zelfs dat ze het nooit gelezen hebben. Hoe kun je er dan een mening over hebben? Dat is meer een mening gebaseerd op een vooroordeel in mijn ogen. Maar goed, ik ben ook niet objectief, want ik schrijf voor het bladOh en voor wie het nog niet wist, Vol ligt niet meer in de schappen.
Het blad is zo te herkennen, het puilt uit de vakkenquote:Op maandag 24 april 2006 12:21 schreef Joli het volgende:
Dan moet je toch Big is Beautiful eens kopen! Die ligt namelijk nog wel in de schappen.![]()
Heb em gekocht,is best een leuk blad vind ik!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:21 schreef schatje het volgende:
Vanmiddag zag ik Vriendin Extra in de schappen liggen. Ook voor de iets vollere vrouw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |