Daadwerkelijke lichaamsverhoudingen hebben er dan ook steeds minder mee te maken, en wat tussen de oren zit steeds meer.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:09 schreef Maeghan het volgende:
En de enige actrice van normaal formaat, Martine McCutcheon, werd in de film constant voor dik uitgemaakt. =S
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens; mensen moeten meer bij zichzelf te rade gaan hoe ze zich voelen en minder bij een ander.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:37 schreef Bombie het volgende:
[..]
Daadwerkelijke lichaamsverhoudingen hebben er dan ook steeds minder mee te maken, en wat tussen de oren zit steeds meer.
Je bent niet, met níks overigens, afhankelijk van anderen om jouw maten en je standaard te bepalen. Het is helaas zo dat veel mensen zó afhankelijk van de mening van anderen zijn geworden, dat ze gewoon niet meer onafhankelijk kunnen nadenken. Ze kunnen niet kritisch meer zijn, maar nemen alles klakkeloos aan. Ze laten voor zich invullen wat groot is, wat klein is, wat goed is en wat slecht is.
Er zullen altijd manipulanten zijn. De keuze om je door hun te laten beïnvloeden is helemaal van jezelf. Laat je jezelf gek maken of niet? Als je door de hele wereld aanbeden wilt worden, krijg je het moeilijk, omdat je dan een speelbal van de mode wordt. Als je daar geen problemen mee hebt is het oké. Als je merkt dat je er een kutgevoel aan overhoudt, niet.
Ik snap dat werkelijk nietquote:Op woensdag 27 april 2005 14:09 schreef Isabeau het volgende:
Maar die merken willen denk ik domweg niet geassocieerd worden met vette mensen. Kijk maar naar Lagerfield bij H&M, die was boos dat zijn niemendalletjes in een grotere maat (jaja, boven 38) werden gemaakt.
Dood door associatie zoals in het Lonsdale-verhaal? Zou goed kunnen.quote:Op woensdag 27 april 2005 14:09 schreef Isabeau het volgende:
Maar die merken willen denk ik domweg niet geassocieerd worden met vette mensen.
Idd, dat zei Karl Lagerfeld toen ook. Die was pissed dat H&M zijn ontwerpen ook in normale maten had gemaakt.quote:Op woensdag 27 april 2005 14:22 schreef Bombie het volgende:
Maar als het om designerkleding gaat, kan ik me nog zo voorstellen dat die ontwerpers de kleren maken met hun lichamelijk ideaal als inspiratie. Dat ze misschien vinden dat de schoonheid van hun creatie verloren gaat wanneer hun kleding 'misbruikt' wordt door mensen voor wie het niet gemaakt is.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens ja. Natuurlijk gaat het erom wat je jezelf wijs laat maken, maar uiteindelijk bepalen mensen alles afhankelijk van hun omgeving. Alle concepten als saai, interessant, grappig, mooi, dik, dun, overdreven zijn concepten die we als samenleving bepalen. Je kunt wel zeggen 'ik bepaal zelf wel wat mooi is' maar dat werkt maar tot op zekere hoogte. Natuurlijk kun je nooit door iedereen aardig gevonden worden, maar uiteindelijk proberen mensen toch te functioneren binnen een bepaald systeem en op bepaalde punten moet je je dus aanpassen (of je afzonderen, of proberen het systeem aan te passen). In het geval van mode en schoonheidsideaal zijn we nu zover doorgeslagen dat het ideaalbeeld valt buiten wat voor de gemiddelde mens mogelijk is.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:37 schreef Bombie het volgende:
Je bent niet, met níks overigens, afhankelijk van anderen om jouw maten en je standaard te bepalen. Het is helaas zo dat veel mensen zó afhankelijk van de mening van anderen zijn geworden, dat ze gewoon niet meer onafhankelijk kunnen nadenken. Ze kunnen niet kritisch meer zijn, maar nemen alles klakkeloos aan. Ze laten voor zich invullen wat groot is, wat klein is, wat goed is en wat slecht is.
Wat mij betreft de meest flexibele en gezonde instelling.quote:Op woensdag 27 april 2005 15:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is ook maar net wat voor probleem je er zelf van maakt. Ik heb alles wat jij opnoemt ook, alleen een halve schoenmaat kleiner, maar ik laat mijn broeken gewoon korter maken, vind truien om te beginnen al oncharmant en draag dan maar geen sieraden.
Ik zie dat niet als "men" die mij buiten sluiten, ik zie dat als dingen die blijkbaar niet voor mij geschikt zijn en moooooooooove on, er zijn zat dingen die ik wel kan/ die wel voor mij geschikt zijn. En daar zullen ook dingen bij zitten die voor anderen weer niet haalbaar/geschikt zijn. Je kunt daar van wakker liggen, of je kunt het lekker laten gaan. Het is echt een groot deel hoe je er mee omgaat.
Uh... wat staat er in de Marie Claire?quote:Op woensdag 27 april 2005 09:01 schreef MaRySe het volgende:
Die staan WEL in de Tina,
ik las laatst een Tina en daar stonden allemaal onderwerpen in die in de Mari Clair oid thuis horen.
nou ik vind dat jij je dan wel dingen ontzegt terwijl dat niet nodig zou moeten zijn. Ik heb ook maat 42 schoenen en vind dat daar wel eens rekening mee gehouden mag worden. Ik wil ook leuke schoenen dragen! Ik wil gewoon sieraden om kunnen doen (wat bij mij gelukkig geen probleem is)! Ik wil mooie truien aan die WEL charmant zijn en broeken zijn bij mij meestal te kort. Die problemen zijn er wel degelijk en ze kunnen zo gemakkelijk opgelost worden eigenlijk.quote:Op woensdag 27 april 2005 15:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het is ook maar net wat voor probleem je er zelf van maakt. Ik heb alles wat jij opnoemt ook, alleen een halve schoenmaat kleiner, maar ik laat mijn broeken gewoon korter maken, vind truien om te beginnen al oncharmant en draag dan maar geen sieraden.
Ik zie dat niet als "men" die mij buiten sluiten, ik zie dat als dingen die blijkbaar niet voor mij geschikt zijn en moooooooooove on, er zijn zat dingen die ik wel kan/ die wel voor mij geschikt zijn. En daar zullen ook dingen bij zitten die voor anderen weer niet haalbaar/geschikt zijn. Je kunt daar van wakker liggen, of je kunt het lekker laten gaan. Het is echt een groot deel hoe je er mee omgaat.
Iddquote:Op woensdag 27 april 2005 17:08 schreef octopussy het volgende:
nou ik vind dat jij je dan wel dingen ontzegt terwijl dat niet nodig zou moeten zijn. Ik heb ook maat 42 schoenen en vind dat daar wel eens rekening mee gehouden mag worden. Ik wil ook leuke schoenen dragen!
Dat zeg ik ook juist. Alleen met dat verschil dat ik vind dat mensen er te makkelijk over praten. Zo'n beslissing kun je nemen als je volwassen bent en goed in je vel zit, maar veel tieners toch niet. Ik vind dat daar best wat rekening mee gehouden mag worden.quote:Op woensdag 27 april 2005 15:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je kunt daar van wakker liggen, of je kunt het lekker laten gaan. Het is echt een groot deel hoe je er mee omgaat.
Ik heb vrij dunne polsen en van die strakke armbandjes (bestaande uit elastiek met kraaltjes eromheen) pas ik niet. Dat lubbert om mijn arm heenquote:Op woensdag 27 april 2005 19:20 schreef Maeghan het volgende:
Natuurlijk kan ik leven zonder armbanden of zo, maar ik zou niet weten waarom een fabrikant ze niet wat groter kan maken, of wat kleiner (er zijn ongetwijfeld ook zat mensen waar ze van hun armen afvallen).
En bij mij knellen ze...quote:Op woensdag 27 april 2005 19:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik heb vrij dunne polsen en van die strakke armbandjes (bestaande uit elastiek met kraaltjes eromheen) pas ik niet. Dat lubbert om mijn arm heen
ik lig ook absoluut niet wakker van dit soort dingen. Alleen ik accepteer het niet klakkeloos. We leven in een maatschappij waar alles kan, is het dan teveel gevraagd om leuke hippe kleding te kunnen dragen als je een grotere maat dan 42 hebt? Ik vind van niet, daarom begrijp ik niet waarom de kledingfabrikanten er niet op inspelen. Komop, denk eens aan de hoeveelheid mensen die meer dan maat 42 hebben. Dat is een grote bevolkingsgroep! Tuurlijk is er een markt voor.quote:Op woensdag 27 april 2005 17:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat Kyara zegt ja, je moet roeien met de riemen die je hebt.
Het is niet altijd leuk, maar ja daar kun je dan op verschillende manieren mee omgaan. Ik kies ervoor om van dat soort zaken toch echt niet wakker te gaan liggen. Eens in de zoveel tijd voel ik me er ook wel kut onder dat die ene leuke broek nou net weer niet in mijn dikke billen maat beschikbaar is, maar dat moet niet de overhand nemen.
En als ik een push up bh aanheb, dan moeten mensen met hoogtevrees de andere kant uitkijken, dus uiiiiiiiiiiiiitbuiten die hap!
Ik heb 42, ben absoluur niet dik. Ik ben 1m83, en ik kom uit een boerenfamilie, heb dus zware botten.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
42 is ook toch nog helemaal niet zo dik? Ik heb maat (36/)38 en ben vrij dun. Maar twee maten meer zou dan al dik zijn
nou ik denk dat de lappen stof nou niet heel erg veel van de kosten zijn van een kledingstuk. Dan zou je voor een bikini niet zoveel hoeven te betalen. Volgens mij zijn de marges op confectiekleding enorm.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
en daarbij: tot hoe kleiner de maat waar je collectie in gaat, hoe kleiner de lappen stof waar je mee toe kunt.
Ik heb het weleens meegemaakt dat ik in een winkel vroeg of ze ook grote maten hadden, en die verkoopster wees mij heel vriendelijk kleding aan in maat 40.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
42 is ook toch nog helemaal niet zo dik? Ik heb maat (36/)38 en ben vrij dun. Maar twee maten meer zou dan al dik zijn
Komt omdat wij er minder voor over hebben... Cosmetica/verzorgingsproducten voor mannen zijn relatief ook veel goedkoper dan voor vrouwen. Waarom? Omdat wij ze anders niet kopen.quote:Op woensdag 27 april 2005 23:48 schreef Maeghan het volgende:
Bovendien, als het om de stof ging dan zou mannenkleding gemiddeld duurder moeten zijn omdat mannen gemiddeld langer en breder zijn. Volgens mij is dat absoluut niet het geval, eerder het tegendeel.
Maat 47,5 meldt zich.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:43 schreef mechatronics het volgende:
benieuwd wanneer er een blad komt voor schoenmaat 47 personen
want dáár kan je weer niet zoveel aan doen
Als mensen ergens voor hen ene probleem constateren en dat ventileren, wil dat niet zeggen dat ze zeuren, overal een probleem van maken en de oorzaak bij een ander zoeken. Hoe lekker genuanceerdquote:Op donderdag 28 april 2005 02:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Maat 47,5 meldt zich.
Niet zeuren, gewoon iets langer zoeken als je schoenen nodig hebt. Sommige mensen maken overal een probleem van, en dan ligt bij voorkeur de oorzaak niet bij henzelf.
Dat is inderdaad belachelijk, in de mode-industrie wordt echt gesuggereerd dat iemand met maat 40 moddervet is, terwijl 38/40 het equivalent is van "M".quote:Op woensdag 27 april 2005 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
Even voor de statistieken: zoals jij eruit ziet vind ik dus niet "big". Gewoon mollig, en daar is niks mis mee zolang de verhoudingen een beetje kloppen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |