abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26553607
quote:
Op woensdag 27 april 2005 17:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat Kyara zegt ja, je moet roeien met de riemen die je hebt.

Het is niet altijd leuk, maar ja daar kun je dan op verschillende manieren mee omgaan. Ik kies ervoor om van dat soort zaken toch echt niet wakker te gaan liggen. Eens in de zoveel tijd voel ik me er ook wel kut onder dat die ene leuke broek nou net weer niet in mijn dikke billen maat beschikbaar is, maar dat moet niet de overhand nemen.

En als ik een push up bh aanheb, dan moeten mensen met hoogtevrees de andere kant uitkijken, dus uiiiiiiiiiiiiitbuiten die hap!
ik lig ook absoluut niet wakker van dit soort dingen. Alleen ik accepteer het niet klakkeloos. We leven in een maatschappij waar alles kan, is het dan teveel gevraagd om leuke hippe kleding te kunnen dragen als je een grotere maat dan 42 hebt? Ik vind van niet, daarom begrijp ik niet waarom de kledingfabrikanten er niet op inspelen. Komop, denk eens aan de hoeveelheid mensen die meer dan maat 42 hebben. Dat is een grote bevolkingsgroep! Tuurlijk is er een markt voor.

Misschien ga ik wel eens een kledinglijn opzetten!
pi_26553653
42 is ook toch nog helemaal niet zo dik? Ik heb maat (36/)38 en ben vrij dun. Maar twee maten meer zou dan al dik zijn
pi_26554014
Octopussy, wat het geval is voor veel plekken waar kleding wordt gemaakt, is dat je tot een bepaalde maat een kledingstuk uit 1 lap stof kunt maken, en boven die maat heb je er twee lappen stof voor nodig. Dat is dus duurder, bij postorderbedrijven is er dan dus ook een prijsverschil, maar ik denk dat het toch niet bij alle winkels zou worden geaccepteerd als er tussen de kleine en de grote maten verschil zou zitten in prijs.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_26554076
en daarbij: tot hoe kleiner de maat waar je collectie in gaat, hoe kleiner de lappen stof waar je mee toe kunt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_26554245
quote:
Op woensdag 27 april 2005 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
42 is ook toch nog helemaal niet zo dik? Ik heb maat (36/)38 en ben vrij dun. Maar twee maten meer zou dan al dik zijn
Ik heb 42, ben absoluur niet dik. Ik ben 1m83, en ik kom uit een boerenfamilie, heb dus zware botten.
pi_26554324
benieuwd wanneer er een blad komt voor schoenmaat 47 personen
want dáár kan je weer niet zoveel aan doen
-
pi_26554445
quote:
Op woensdag 27 april 2005 21:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
en daarbij: tot hoe kleiner de maat waar je collectie in gaat, hoe kleiner de lappen stof waar je mee toe kunt.
nou ik denk dat de lappen stof nou niet heel erg veel van de kosten zijn van een kledingstuk. Dan zou je voor een bikini niet zoveel hoeven te betalen. Volgens mij zijn de marges op confectiekleding enorm.
En zelfs als het meer zou kosten, dan is dat voor mij de moeite waard om eens te proberen.
Nu heb je geen keuze.
pi_26557636
Ik wou het net zeggen. Moet je eens kijken wat je betaalt voor ondergoed & badkleding, en dan bedoel ik nog niets met aparte stoffen en frutsels.

En volgens mij zijn er genoeg mensen die wat meer willen neertellen voor een leuk kledingstuk in een grote maat, ook als dat wat meer is dan wat hetzelfde in mt 36 kost. Bij postorderbedrijven betaal je vaak ook meer voor de grote maten, daar wordt volgens mij ook niet massaal over geklaagd.

Bovendien, als het om de stof ging dan zou mannenkleding gemiddeld duurder moeten zijn omdat mannen gemiddeld langer en breder zijn. Volgens mij is dat absoluut niet het geval, eerder het tegendeel.
quote:
Ik heb het weleens meegemaakt dat ik in een winkel vroeg of ze ook grote maten hadden, en die verkoopster wees mij heel vriendelijk kleding aan in maat 40.

[ Bericht 19% gewijzigd door Maeghan op 27-04-2005 23:54:38 ]
Sanity is (not) statistical
pi_26558810
quote:
Op woensdag 27 april 2005 23:48 schreef Maeghan het volgende:
Bovendien, als het om de stof ging dan zou mannenkleding gemiddeld duurder moeten zijn omdat mannen gemiddeld langer en breder zijn. Volgens mij is dat absoluut niet het geval, eerder het tegendeel.
Komt omdat wij er minder voor over hebben... Cosmetica/verzorgingsproducten voor mannen zijn relatief ook veel goedkoper dan voor vrouwen. Waarom? Omdat wij ze anders niet kopen.

Kun je nagaan hoe erg vrouwen uitgebuit worden door de cosmetica industrie.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_26560447
quote:
Op woensdag 27 april 2005 21:43 schreef mechatronics het volgende:
benieuwd wanneer er een blad komt voor schoenmaat 47 personen
want dáár kan je weer niet zoveel aan doen
Maat 47,5 meldt zich.

Niet zeuren, gewoon iets langer zoeken als je schoenen nodig hebt. Sommige mensen maken overal een probleem van, en dan ligt bij voorkeur de oorzaak niet bij henzelf.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator donderdag 28 april 2005 @ 09:00:43 #236
5428 crew  miss_sly
pi_26562378
quote:
Op donderdag 28 april 2005 02:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Maat 47,5 meldt zich.

Niet zeuren, gewoon iets langer zoeken als je schoenen nodig hebt. Sommige mensen maken overal een probleem van, en dan ligt bij voorkeur de oorzaak niet bij henzelf.
Als mensen ergens voor hen ene probleem constateren en dat ventileren, wil dat niet zeggen dat ze zeuren, overal een probleem van maken en de oorzaak bij een ander zoeken. Hoe lekker genuanceerd
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 28 april 2005 @ 10:10:31 #237
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26563532
DancingPhoebe, ik mag jouw houding wel
quote:
Dat is inderdaad belachelijk, in de mode-industrie wordt echt gesuggereerd dat iemand met maat 40 moddervet is, terwijl 38/40 het equivalent is van "M".

Laatst kocht ik een leuke top van SoHo, moest ik XXL hebben. Dus maat 42 is ineens XXL. Dus ik trok dat ff door, iemand met maat 40 moet XL, met maat 38 L enz. Ik vind dat niet normaal meer.

Ik heb ook overgewicht, heb maat 42/44 (vette ass & boobies) bij een lengte van 1.70m, maar ik zit nog laaang niet op het maagbandverkleinings-niveau. Zo zie ik er op het moment nu uit, dik en met te hoog BMI (maar wel ruim onder de 30). En ik ben absoluut niet big-boned ofzo, smoesjes doe ik niet aan, maar ik kan wel nog steeds op een trappetje staan zonder dattie instort

Het is gewoon idioot dat de maatschappij zo hysterisch doet over gewicht. Gezond gewicht is belangrijk, daar ben ik het mee eens. Ik zou ook heel graag een lager BMI willen bereiken, en daar werk ik ook aan.

Maar dat mensen die heerlijk gezond en mooi slank uitzien als debielen gaan lijnen om aan een of ander esthetisch ideaal te voldoen en zichzelf zo schade aandoen (crashdiëten), nee, daar kan ik niet bij

Wat ik nooit zal vergeten was dat een goede vriendin van mij zichzelf een Rubensfiguur bedeelde, terwijl ze echt heel erg tenger was. En een ander meisje waar ik mee omging kreeg door haar moeder aangepraat dat ze een vette reet had. Zij had figuur plank!

Het verbaast me dus helemaal niets dat anorexia steeds meer voorkomt.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  donderdag 28 april 2005 @ 10:47:07 #238
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26564419
Qua schoenen is het me opgevallen dat er écht veel leuke schoenen zijn in maat 41, 42, gewoon de gangbare merken. In de meeste schoenwinkels gaan de damesmaten tot en met 42. Zelfs Tommy Hilfiger zag ik laatst.
Ik heb juist het idee dat mijn voeten ineens gegroeid zijn Had altijd 40 terwijl ik nu steeds vaker 41 moet hebben! Lang zijn is zwaar
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_26564813
je voeten oa groeien gewoon heel zachtjes door heb ik wel eens gehoord.

vroeger, tien jaar terug had ik maat 36, soms 37. Nu is het toch steeds meer
37 en soms 38.

neus en oren groeien ook door, vooral bij mannen kijk maar eens naar oude
mannen die hebben vaak enorme oren en neuzen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26565486
quote:
Op donderdag 28 april 2005 10:10 schreef desaparacido het volgende:

[afbeelding]
Even voor de statistieken: zoals jij eruit ziet vind ik dus niet "big". Gewoon mollig, en daar is niks mis mee zolang de verhoudingen een beetje kloppen.

Maar is het zo dat jij nou echt problemen hebt met het vinden van kleren?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 28 april 2005 @ 11:31:19 #241
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_26565526
quote:
DancingPhoebe, ik mag jouw houding wel
[..]

Ik heb ook overgewicht, heb maat 42/44 (vette ass & boobies) bij een lengte van 1.70m, maar ik zit nog laaang niet op het maagbandverkleinings-niveau. Zo zie ik er op het moment nu uit, dik en met te hoog BMI (maar wel ruim onder de 30). En ik ben absoluut niet big-boned ofzo, smoesjes doe ik niet aan, maar ik kan wel nog steeds op een trappetje staan zonder dattie instort

[afbeelding]
Noem je dat dik? Dat heet stevig! Ik wed dat je BMI tamelijk ok tot goed is.
Proud Powerpauper
  donderdag 28 april 2005 @ 11:32:25 #242
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_26565554
neuzen heb ik nog nooit van gehoord dat die doorgroeien DE... Maar oren daarentegen wel. Enorme flappejappers kun je echt vinden in het bejaardentehuis
Proud Powerpauper
pi_26565766
quote:
Op donderdag 28 april 2005 11:32 schreef Nuek het volgende:
neuzen heb ik nog nooit van gehoord dat die doorgroeien DE... Maar oren daarentegen wel. Enorme flappejappers kun je echt vinden in het bejaardentehuis
Neuzen ook.
pi_26565801
quote:
[afbeelding]

Het is gewoon idioot dat de maatschappij zo hysterisch doet over gewicht. Gezond gewicht is belangrijk, daar ben ik het mee eens. Ik zou ook heel graag een lager BMI willen bereiken, en daar werk ik ook aan.
Overigens zegt een BMI ook niet alles. Volgens het schemaatje mag ik nog 1 kilo minder wegen en anders heb ik ondergewicht. Heel leuk en aardig, maar dit is al jaren mijn gewicht. Ik doe niets om aan te komen en niets om af te vallen. En dan ben ik ineens al bijna ongezond qua gewicht

Je ziet er op de foto nl helemaal niet dik uit. Ook niet dun, maar tussen dun en dik zit een wereld van verschil
  donderdag 28 april 2005 @ 11:55:49 #245
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26566147
quote:
Op donderdag 28 april 2005 11:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Even voor de statistieken: zoals jij eruit ziet vind ik dus niet "big". Gewoon mollig, en daar is niks mis mee zolang de verhoudingen een beetje kloppen.

Maar is het zo dat jij nou echt problemen hebt met het vinden van kleren?
Mollig is nog steeds overgewicht Ik vind mezelf ook niet vet, maar wel te dik. Mijn ideaal is dan maat 40/42, ik zou niet overdreven slank willen zijn, ik hou van mijn rondingen.

Maar ja, ik heb zoals ieder ander moeite met het vinden van leuke kleren. Het is vooral nachtmerrie als ik broeken moet kopen ("you are now entering the twilightzone..." ) Ik draag het liefst spijkerbroeken, maar ik heb dikke bovenbenen en kont. Zoek dan maar een leuke spijkerbroek in equivalent maat 44 (34")

Maar ik ga er niet teveel over zeiken, ja de leukere kleren heb je inderdaad niet in grote maten, maar je zal maar een lang, tenger meisje zijn, dan is óf alles te kort voor je óf te slobberig. Wat dat betreft zitten we, dik of dun, allemaal in hetzelfde schuitje.

En over wie zei dat BMI niet alles is, dat is zeker waar, want BMI houdt geen rekening met spiermassa (wat zwaarder is dan vet). Toch vind ik het een prettige indicator voor overgewicht, ik weet dat ik meer vet heb dan spieren, en het geeft voor mij aan wat een goed streefgewicht is. Ik wil voorkomen dat ik met lijnen te ver zou gaan, omdat je op een gegeven moment het verschil niet meer ziet tussen te dik en te dun.
  donderdag 28 april 2005 @ 11:57:28 #246
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26566196
quote:
Op donderdag 28 april 2005 11:55 schreef desaparacido het volgende:

[..]

Mollig is nog steeds overgewicht
Onzin. Overgewicht is wanneer een gewicht ongezond is. Een gewicht dat esthetisch een "mollig" resultaat oplevert kan een gezond gewicht zijn.
pi_26566247
quote:

Maar ja, ik heb zoals ieder ander moeite met het vinden van leuke kleren. Het is vooral nachtmerrie als ik broeken moet kopen ("you are now entering the twilightzone..." ) Ik draag het liefst spijkerbroeken, maar ik heb dikke bovenbenen en kont. Zoek dan maar een leuke spijkerbroek in equivalent maat 44 (34")
Kleren zoeken is idd voor veel mensen moeilijk, ik heb zelf een vrij normaal figuur (mag wel 5 kilo af, maar is niet noodzakelijk) en ik heb ook vaak de grootste moeite met kleren vinden die fatsoenlijk passen, vooral broeken. Oorzaak: relatief korte benen, dus de lengtemaat is meestal te lang.
Waarom is daar geen tijdschrift over !
pi_26566249
quote:

Ik heb trouwens een gelezen (weet dus niet 100% zeker of het klopt) dat het op Curacao (of Suriname, iets in die richting) bijna niet te doen is om spijkerbroeken te kopen als je dun bent. Omdat het merendeel van de zwarte vrouwen daar een dikke kont en bovenbenen heeft, hebben de broeken daar over het algemeen ook ruimte daarvoor Ben je dunner dan dat, dan blijf je met een berg stof zitten
  donderdag 28 april 2005 @ 12:02:02 #249
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26566323
quote:
Op donderdag 28 april 2005 11:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Onzin. Overgewicht is wanneer een gewicht ongezond is. Een gewicht dat esthetisch een "mollig" resultaat oplevert kan een gezond gewicht zijn.
Ok, ik ben gepakt op semantiek, je hebt gelijk Waar ik op baseer dat ik overgewicht heb is mijn BMI van 28. Niks ernstig, maar wel overgewicht.

@ ChrisJX, dat komt mooi uit voor die dames, want in Rome heb ik gezien dat de spijkberbroekenmode over een jaartje baggy gaat worden
pi_26566377
offtopic: wat staat er in je sig? Iets met de Titanic zo te lezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')