ik lig ook absoluut niet wakker van dit soort dingen. Alleen ik accepteer het niet klakkeloos. We leven in een maatschappij waar alles kan, is het dan teveel gevraagd om leuke hippe kleding te kunnen dragen als je een grotere maat dan 42 hebt? Ik vind van niet, daarom begrijp ik niet waarom de kledingfabrikanten er niet op inspelen. Komop, denk eens aan de hoeveelheid mensen die meer dan maat 42 hebben. Dat is een grote bevolkingsgroep! Tuurlijk is er een markt voor.quote:Op woensdag 27 april 2005 17:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat Kyara zegt ja, je moet roeien met de riemen die je hebt.
Het is niet altijd leuk, maar ja daar kun je dan op verschillende manieren mee omgaan. Ik kies ervoor om van dat soort zaken toch echt niet wakker te gaan liggen. Eens in de zoveel tijd voel ik me er ook wel kut onder dat die ene leuke broek nou net weer niet in mijn dikke billen maat beschikbaar is, maar dat moet niet de overhand nemen.
En als ik een push up bh aanheb, dan moeten mensen met hoogtevrees de andere kant uitkijken, dus uiiiiiiiiiiiiitbuiten die hap!
Ik heb 42, ben absoluur niet dik. Ik ben 1m83, en ik kom uit een boerenfamilie, heb dus zware botten.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
42 is ook toch nog helemaal niet zo dik? Ik heb maat (36/)38 en ben vrij dun. Maar twee maten meer zou dan al dik zijn
nou ik denk dat de lappen stof nou niet heel erg veel van de kosten zijn van een kledingstuk. Dan zou je voor een bikini niet zoveel hoeven te betalen. Volgens mij zijn de marges op confectiekleding enorm.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
en daarbij: tot hoe kleiner de maat waar je collectie in gaat, hoe kleiner de lappen stof waar je mee toe kunt.
Ik heb het weleens meegemaakt dat ik in een winkel vroeg of ze ook grote maten hadden, en die verkoopster wees mij heel vriendelijk kleding aan in maat 40.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
42 is ook toch nog helemaal niet zo dik? Ik heb maat (36/)38 en ben vrij dun. Maar twee maten meer zou dan al dik zijn
Komt omdat wij er minder voor over hebben... Cosmetica/verzorgingsproducten voor mannen zijn relatief ook veel goedkoper dan voor vrouwen. Waarom? Omdat wij ze anders niet kopen.quote:Op woensdag 27 april 2005 23:48 schreef Maeghan het volgende:
Bovendien, als het om de stof ging dan zou mannenkleding gemiddeld duurder moeten zijn omdat mannen gemiddeld langer en breder zijn. Volgens mij is dat absoluut niet het geval, eerder het tegendeel.
Maat 47,5 meldt zich.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:43 schreef mechatronics het volgende:
benieuwd wanneer er een blad komt voor schoenmaat 47 personen
want dáár kan je weer niet zoveel aan doen
Als mensen ergens voor hen ene probleem constateren en dat ventileren, wil dat niet zeggen dat ze zeuren, overal een probleem van maken en de oorzaak bij een ander zoeken. Hoe lekker genuanceerdquote:Op donderdag 28 april 2005 02:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Maat 47,5 meldt zich.
Niet zeuren, gewoon iets langer zoeken als je schoenen nodig hebt. Sommige mensen maken overal een probleem van, en dan ligt bij voorkeur de oorzaak niet bij henzelf.
Dat is inderdaad belachelijk, in de mode-industrie wordt echt gesuggereerd dat iemand met maat 40 moddervet is, terwijl 38/40 het equivalent is van "M".quote:Op woensdag 27 april 2005 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
Even voor de statistieken: zoals jij eruit ziet vind ik dus niet "big". Gewoon mollig, en daar is niks mis mee zolang de verhoudingen een beetje kloppen.quote:
Noem je dat dik?quote:Op donderdag 28 april 2005 10:10 schreef desaparacido het volgende:
DancingPhoebe, ik mag jouw houding wel
[..]
Ik heb ook overgewicht, heb maat 42/44 (vette ass & boobies) bij een lengte van 1.70m, maar ik zit nog laaang niet op het maagbandverkleinings-niveau. Zo zie ik er op het moment nu uit, dik en met te hoog BMI (maar wel ruim onder de 30). En ik ben absoluut niet big-boned ofzo, smoesjes doe ik niet aan, maar ik kan wel nog steeds op een trappetje staan zonder dattie instort
[afbeelding]
Neuzen ook.quote:Op donderdag 28 april 2005 11:32 schreef Nuek het volgende:
neuzen heb ik nog nooit van gehoord dat die doorgroeien DE... Maar oren daarentegen wel.Enorme flappejappers kun je echt vinden in het bejaardentehuis
Overigens zegt een BMI ook niet alles. Volgens het schemaatje mag ik nog 1 kilo minder wegen en anders heb ik ondergewicht. Heel leuk en aardig, maar dit is al jaren mijn gewicht. Ik doe niets om aan te komen en niets om af te vallen. En dan ben ik ineens al bijna ongezond qua gewichtquote:Op donderdag 28 april 2005 10:10 schreef desaparacido het volgende:
[afbeelding]
Het is gewoon idioot dat de maatschappij zo hysterisch doet over gewicht. Gezond gewicht is belangrijk, daar ben ik het mee eens. Ik zou ook heel graag een lager BMI willen bereiken, en daar werk ik ook aan.
Mollig is nog steeds overgewichtquote:Op donderdag 28 april 2005 11:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Even voor de statistieken: zoals jij eruit ziet vind ik dus niet "big". Gewoon mollig, en daar is niks mis mee zolang de verhoudingen een beetje kloppen.
Maar is het zo dat jij nou echt problemen hebt met het vinden van kleren?
Onzin. Overgewicht is wanneer een gewicht ongezond is. Een gewicht dat esthetisch een "mollig" resultaat oplevert kan een gezond gewicht zijn.quote:Op donderdag 28 april 2005 11:55 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Mollig is nog steeds overgewicht![]()
Kleren zoeken is idd voor veel mensen moeilijk, ik heb zelf een vrij normaal figuur (mag wel 5 kilo af, maar is niet noodzakelijk) en ik heb ook vaak de grootste moeite met kleren vinden die fatsoenlijk passen, vooral broeken. Oorzaak: relatief korte benen, dus de lengtemaat is meestal te lang.quote:Op donderdag 28 april 2005 11:55 schreef desaparacido het volgende:
Maar ja, ik heb zoals ieder ander moeite met het vinden van leuke kleren. Het is vooral nachtmerrie als ik broeken moet kopen ("you are now entering the twilightzone...") Ik draag het liefst spijkerbroeken, maar ik heb dikke bovenbenen en kont. Zoek dan maar een leuke spijkerbroek in equivalent maat 44 (34")
Ik heb trouwens een gelezen (weet dus niet 100% zeker of het klopt) dat het op Curacao (of Suriname, iets in die richting) bijna niet te doen is om spijkerbroeken te kopen als je dun bent. Omdat het merendeel van de zwarte vrouwen daar een dikke kont en bovenbenen heeft, hebben de broeken daar over het algemeen ook ruimte daarvoorquote:Op donderdag 28 april 2005 11:55 schreef desaparacido het volgende:
Maar ja, ik heb zoals ieder ander moeite met het vinden van leuke kleren. Het is vooral nachtmerrie als ik broeken moet kopen ("you are now entering the twilightzone...") Ik draag het liefst spijkerbroeken, maar ik heb dikke bovenbenen en kont. Zoek dan maar een leuke spijkerbroek in equivalent maat 44 (34")
Ok, ik ben gepakt op semantiek, je hebt gelijkquote:Op donderdag 28 april 2005 11:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Onzin. Overgewicht is wanneer een gewicht ongezond is. Een gewicht dat esthetisch een "mollig" resultaat oplevert kan een gezond gewicht zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |