quote:Op maandag 25 april 2005 17:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Skaten is voor vrouwen.
[..]
Gevoelig huidje, kan niet tegen chloor.
[..]
Slechte enkels.
Wow! Excuses en uitvluchten vinden is makkelijker dan ik dacht.
quote:
Ja, we leven in een verziekte maatschappij.quote:Op maandag 25 april 2005 14:50 schreef apestaartje het volgende:
Tegenwoordig worden mensen zo snel 'dik' genoemd. Iemand met maat 42 is zogenaamd al een vet varken.
quote:Op maandag 25 april 2005 23:34 schreef Tante_Thea_Traal het volgende:
[..]
Ja, we leven in een verziekte maatschappij.
We moeten mensen gewoon in hun waarde laten: dik, dun, medium, whatever.
heuswel dat dikke mensen gezelliger zouden kunnen zijn. bewezen is in ieder geval dat je van eten gelukkiger wordt (totdat het overgewicht echt keihard de overhand neemt en men daar diep ongelukkig van wordtquote:Op dinsdag 26 april 2005 01:25 schreef heiden6 het volgende:
Dat dikke mensen gezellig zijn is natuurlijk totale onzin. 't Is meer zo van 'mooi zij we niet, dus laten we dan maar iets anders claimen'.
Ik vraag me af of je van eten op termijn ook gelukkiger wordt, en niet alleen tijdens het eten. Verder maak je hier de aannames dat dikke mensen dik zijn omdat ze veel eten, en wanneer je veel eet, dat je dan altijd dik wordt.quote:Op dinsdag 26 april 2005 01:30 schreef kiw het volgende:
[..]
heuswel dat dikke mensen gezelliger zouden kunnen zijn. bewezen is in ieder geval dat je van eten gelukkiger wordt (totdat het overgewicht echt keihard de overhand neemt en men daar diep ongelukkig van wordt). bovendien is eten ook meestal een gezelligen aangelegenheid. ik denk dat dikke mensen wel gezelliger zouden kunnen zijn.
Dat vind ik ook. Aan de andere kant hangt het wel een beetje af van je lichaam. Ik kan alles eten wat ik wil(*) zonder dat ik fors aankom. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen..quote:Op dinsdag 26 april 2005 08:59 schreef Nuek het volgende:
Ik weet wel dat vrouwen die extreem veel met hun 'oh ik wil niet dik worden' en hun 'ik ben zo vet vandaag!' (en dan 50kg wegen) zichzelf ongelukkig praten en ik ben er ook van overtuigd dat ze het zijn. Als je niet normaal kunt eten en boos op jezelf wordt als je een chocolaatje eet is er iets goed mis...
Het is ooit een keer tegen mijn moeder gezegd op een bruiloft: 'Je bent zo'n gezellige dikkerd!'. Ik geloof dat die eikel zijn mening behoorlijk bij heeft moeten draaien want mijn op dat moment innig gekwetste moeder pikte dat dus niet en hield geen blad voor de mond en heeft haar mening laten gelden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:03 schreef DarkElf het volgende:
volgens mij zeggen andere mensen juist atijd dat dikke mensen gezellig zijn en niet per se de dikke(re) mensen.
Dat ook nog eens. Allerlei vooroordelen en gebrek aan inlevingsvermogen. Terwijl er helemaal niets mis is met een maat boven de 40.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik blijf het toch wel vreemd vinden dat men over 'dikke mensen' spreekt, terwijl dat 'dik' zo'n ontzettend onduidelijk begrip is.
Bovendien blijf ik de vooroordelen tegen mensen met een maat boven de 40 (want daar gaat het kennelijk over) echt belachelijk vinden en het gebrek aan kennis over overgewicht en inlevingsvermogen van de maten 40 en kleiner in veel gevallen stuitend
Ik denk dat maat 40-42 een heel gangbare maat is. Vooral voor de 25+ers. Ik ga mezelf echt niet vergelijken met een tiener die een maatje 26 spijkerbroek nog om haar kont heeft lubberenquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:08 schreef miss_sly het volgende:
Ik blijf het toch wel vreemd vinden dat men over 'dikke mensen' spreekt, terwijl dat 'dik' zo'n ontzettend onduidelijk begrip is.
Bovendien blijf ik de vooroordelen tegen mensen met een maat boven de 40 (want daar gaat het kennelijk over) echt belachelijk vinden en het gebrek aan kennis over overgewicht en inlevingsvermogen van de maten 40 en kleiner in veel gevallen stuitend
Weet je, het zou niet goed moeten zijn dat je 'toch' goed in je vel zit.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:12 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik denk dat maat 40-42 een heel gangbare maat is. Vooral voor de 25+ers. Ik ga mezelf echt niet vergelijken met een tiener die een maatje 26 spijkerbroek nog om haar kont heeft lubberen![]()
En toch zit ik goed in mijn vel! GOED HE?
Veel mensen gunnen andere mensen geluk niet, terwijl gelijk eigenlijk iets fundamenteels is dat ik zelfs mijn "vijanden" toewens. De redenen daar achter is echter weer meer een WFL-achtige discussie.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:24 schreef miss_sly het volgende:
Wat mij erg tegenstaat in dit topic zijn de mensen die ronduit zeggen dat dikke mensen niet fijn in hun vel mogen zitten, omdat ze dik zijn. Ik vind dat echt niet kunnen en kan me daar erg kwaad over maken.
quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je, het zou niet goed moeten zijn dat je 'toch' goed in je vel zit.
En het moet ook niet fout zijn dat iemand met een grote maat 'toch' goed in haar vel wil zitten.
Het moet vanzelfsprekend zijn dat men anderen niet zomaar veroordeeld op uiterlijkheden en iedereen het recht geeft om goed in zijn/haar vel te zitten. Niet alle magere mensen hebben anorexia en niet alle dikke mensen zijn constant ongecontroleerd slechte dingen aan het eten.
Wat mij erg tegenstaat in dit topic zijn de mensen die ronduit zeggen dat dikke mensen niet fijn in hun vel mogen zitten, omdat ze dik zijn. Ik vind dat echt niet kunnen en kan me daar erg kwaad over maken.
Dat dacht ik al welquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:42 schreef Nuek het volgende:
[..]
Mijn post was extreem sarcastisch bedoeld...
Tuurlijk! Maar er zijn ook mensen met een overgewicht die beweren dat ze goed in hun vel zitten terwijl de treurnis er vanaf druipt (ikzelf bv. 10 jaar geledenquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat dacht ik al wel
Het gaat er mij om dat er veel mensen zijn die zo wel denken en voelen. Iemand die maat 46 heeft en durft te zeggen dat hij/zij goed in zijn/haar vel zit, zal veelal meewarig worden aangekeken en er zal of worden gedacht dat het vast niet waar is of dat het niet goed genoeg is omdat deze persoonduidelijk te dik is om goed in zijn/haar vel te zitten.
Ik vind dat triest.
Zoals Alicey zegt: waarom het geluk niet gewoon aan iedereen te gunnen?
Oftewel : Die persoon moet dus beslist niet een groter figuur krijgen dan wat jij acceptabel vindt als ik het goed begrijp.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:56 schreef isos het volgende:
Ik vind het "aanleg hebben" trouwens een slecht excuus. mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid. iemand die aanleg heeft dik te worden weet dat van zichzelf, en heeft de keuze een eetpatroon te kiezen dat bij zijn / haar metabolisme past.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |