Haha, idd. Maar daarom lees ik ook de ElleGirl. Zat gratis bij mijn Elle abbo. Alleen daaruit moet ik weer de "hoe versier ik de hunk" artikelen overslaan. Maar de "hoe customize ik mijn H&M shirtje" is weer helemaal toppie!quote:Op zondag 24 april 2005 19:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik als fatty lees toch ook graag de ELLE. En ik zal nooit in die kleren passen, maar het gros van de mensen dat dat blad leest, zal nooit genoeg geld hebben om ook maar het lulligste designertasje wat erin staat te kunnen betalen, moeten die daarom maar alleen de ditjes en datjes lezen?
Inderdaad. Het zijn de laatste spartelingen uit die hoek, voordat onze maatschappij definitief overgenomen wordt door de gezondheidsmaffia. Ik weet niet wat ik erger vind.quote:Op zondag 24 april 2005 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Weer een poging om mensen te overtuigen dat vet zijn "ok" is.
Ja. Conclusie: je lult je met alle plezier in de rondte, maar ondertussen ben je gewoon veel te dik en ben je aan het klagen over van alles en nogwat.quote:Op zondag 24 april 2005 19:40 schreef Maeghan het volgende:
Heiden6: ik vind helemaal niet dat mensen er maar niets aan moeten doen en ik zeg ook nergens dat het je 'overkomt'. Er zit alleen wel een verschil tussen mensen accepteren zoals ze zijn en ondertussen duidelijk maken dat ze toch beter iets af kunnen vallen omdat ze niet gezond bezig zijn, en mensen gewoon de grond intrappen omdat ze niet perfect zijn (wat veel Fokkers helaas wel doen). Bovendien maakt acceptatie het ook makkelijker om er iets aan te doen. Sinds ik losgelaten heb dat ik per se dun moet zijn omdat ik anders niets waard zou zijn, gaat het afvallen wel. Langzaam, en niet altijd goed, en soms ga ik weer de fout in, maar uiteindelijk lukt het dan toch. Het is gewoon belangrijk om te weten dat je ook nog normaal kunt leven als je geen maat 36 hebt maar een maat 44. Dan voel je je beter, en als je je goed voelt kun je dingen nu eenmaal makkelijker aanpakken. Het is gewoon naar om constant afgekeurd te worden om hoe je eruit ziet, en dat bevordert de volksgezondheid ook niet volgens mij.
Nee.quote:Mag ik er overigens vanuit gaan dat jij (en al die andere mensen die zich zogenaamd zo druk maken om de volksgezondheid)j niet te veel drinkt, geen gevaarlijke sporten beoefent, iedere dag een half uur beweegt, niet rookt, geen overgewicht hebt en niet te veel vetten en transvetzuren binnenkrijgt?
Ik zuip mezelf minstens 1 keer in de week klem, beoefen geen gevaarlijke sport, heb gerookt als een ketter maar ben nou al een half jaar gestopt, beweeg veel meer dan een half uur per dag, ben naar mijn eigen zin iets te dik maar medisch gesproken is er geen sprake van overgewicht en let eigenlijk niet echt op wat ik eet.quote:Op zondag 24 april 2005 19:40 schreef Maeghan het volgende:
Mag ik er overigens vanuit gaan dat jij (en al die andere mensen die zich zogenaamd zo druk maken om de volksgezondheid)j niet te veel drinkt, geen gevaarlijke sporten beoefent, iedere dag een half uur beweegt, niet rookt, geen overgewicht hebt en niet te veel vetten en transvetzuren binnenkrijgt?
Ja, en hoe is deze geniale conclusie precies relevant voor dit topic?quote:Op zondag 24 april 2005 19:49 schreef heiden6 het volgende:
Ja. Conclusie: je lult je met alle plezier in de rondte, maar ondertussen ben je gewoon veel te dik en ben je aan het klagen over van alles en nogwat.
Kortom, alleen dikke mensen moeten hun leven aanpassen vanwege de volksgezondheid?quote:Nee.
Ik denk dat de boodschap moet zijn (en ik weet niet in hoeverre dat zo is in dit blad, maar even for the sake of the argument) dat je inderdaad eerst je gewicht maar eens moet accepteren, dan op zoek gaan naar grotere kleren, dan van jezelf houden om de persoon die je bent, inclusief overgewicht, en dan eens moet gaan kijken of je daar op een gezonde en verantwoorde manier die vol te houden is iets aan kunt gaan doen.quote:Op zondag 24 april 2005 19:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dik mooi vinden is een kwestie van smaak. Dat is volgens mij helemaal niet de boodschap. De boodschap is, dat als je 120 kilo weegt dat je dat maar moet accepteren, en op zoek moet naar grote kleren, in plaats van proberen er wat aan te doen.
Precies.quote:Op zondag 24 april 2005 17:16 schreef thaleia het volgende:
Wat jammer dat er enerzijds altijd wordt geklaagd over vooroordelen over het eetpatroon van dikke mensen (tuurlijk zijn het vooroordelen: twee van mijn vriendinnen eten beide supergezond vegetarisch, en zijn behoorlijk mollig, daarnaast ken ik ook wel broodmagere mensen die friet eten bij het leven) en men anderzijds blijft komen met vooroordelen over dunne mensen (altijd maar weer het anorexia-woord, uithongeren, "die zijn 9 van de 10 keer ongezonder dan dikke mensen"...komopzeg, alsof dat leuk is voor mensen die van nature nu eenmaal tenger zijn).
Als je het vervelend vindt dat men vooroordelen heeft over dikke mensen, ga dan niet zelf hetzelfde doen over dunne.
Nee, dikke mensen moeten niet zeuren over dik zijn...quote:Op zondag 24 april 2005 20:14 schreef Maeghan het volgende:
Kortom, alleen dikke mensen moeten hun leven aanpassen vanwege de volksgezondheid?
Dat is nou juist wat ik tegen zo'n blad heb, dat het overgewicht als iets positiefs wil neerzetten.quote:Op zondag 24 april 2005 20:24 schreef Maeghan het volgende:
Nou, en als ze er niet over zeuren en er een gezellig positief blad over maken (waar ze jou niet mee lastigvallen) is het weer niet goed.
*Zucht* Je moet het óf accepteren óf er iets aan doen. Maar ga aub niet zielig lopen doen over het feit dat het door veel mensen niet mooi gevonden wordt. Want face it, daar draait het uiteindelijk allemaal om.quote:Op zondag 24 april 2005 20:34 schreef Isabeau het volgende:
Je mag er niet over zeuren, maar je moet het (lees: jezelf) wel als iets negatiefs beschouwen dus. Lekkere instelling heb jij.
Iedereen mag van mij aanschaffen wat hij of zij wil. Er wordt echter in dit topic gevraagd naar je mening over dit blad, en mijn mening is dus dat ik het geen goed idee vind om overgewicht als iets positiefs neer te zetten, en dat doe je mijns inziens wel met zo'n blad.quote:Op zondag 24 april 2005 20:39 schreef Isabeau het volgende:
Daar ben ik het met je eensOf accepteren en niet zeuren (maar dan mag je dus ook een blad als Big is Beautiful aanschaffen omdat je big idd beautiful vindt) of gewoon afvallen.
Zeg ik dat je mensen op hun uiterlijk moet beoordelen?quote:Op zondag 24 april 2005 20:43 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Jeeeeeeeeeeeetje als het daar allemaal om draait heb ik toch 21 jaar lang met de verkeerde instelling geleefd. Maar ik zal m'n leven beteren en voortaan iederen, zoals het hoort, beoordelen op z'n uiterlijk.
Ik zie het ook niet snel gebeuren dat mensen positief gaan denken over overgewicht, vrij logisch, iemand van 150 kilo is doorgaans gewoon niet aantrekkelijk. Daar kan geen blad of wat dan ook iets aan doen.quote:Op zondag 24 april 2005 20:47 schreef Isabeau het volgende:
Maar gezien de gemiddelde opinie over te dik zijn in Nederland denk ik niet dat een dergelijk blad die mening op wat voor manier dan ook kan wijzigen (positief kan maken). Plus ik zie geen toekomst voor een dergelijk blad, ook te dikke mensen hebben zo te lezen niet eens behoefte aan een dergelijk tijdschrift.
Herstel: JIJ vindt dat niet aantrekkelijk. 150 KG is niet gezond, maar dat jij het niet aantrekkelijk vindt, betekent niet dat niemand dat vindt.quote:Op zondag 24 april 2005 20:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet snel gebeuren dat mensen positief gaan denken over overgewicht, vrij logisch, iemand van 150 kilo is doorgaans gewoon niet aantrekkelijk. Daar kan geen blad of wat dan ook iets aan doen.
En het blad heeft idd geen toekomst.
Hey, niet zo nuanceren he?quote:Op zondag 24 april 2005 21:21 schreef Isabeau het volgende:
Neemt niet weg dat de meeste mensen het echt niet aantrekkelijk vinden, marchien. Media-geïndoctrineerd of niet. Er zijn absoluut mensen die wèl verzot zijn op een dikke partner, maar dat is een minderheid.
Tenzij je een of andere vet-fetish hebt vindt niemand dat aantrekkelijk. Ook de mensen die verzot zijn op hun partner van 150 kilo zijn niet verzot op hun partner omdat die moddervet is, maar ondanks dat die moddervet is.quote:Op zondag 24 april 2005 21:19 schreef marchien het volgende:
[..]
Herstel: JIJ vindt dat niet aantrekkelijk. 150 KG is niet gezond, maar dat jij het niet aantrekkelijk vindt, betekent niet dat niemand dat vindt.
Ja, het wachten is op een blad gericht op 'de tengere vrouw', met:quote:Op zondag 24 april 2005 17:16 schreef thaleia het volgende:
Wat jammer dat er enerzijds altijd wordt geklaagd over vooroordelen over het eetpatroon van dikke mensen en men anderzijds blijft komen met vooroordelen over dunne mensen (altijd maar weer het anorexia-woord, uithongeren, "die zijn 9 van de 10 keer ongezonder dan dikke mensen"...komopzeg, alsof dat leuk is voor mensen die van nature nu eenmaal tenger zijn).
Als je het vervelend vindt dat men vooroordelen heeft over dikke mensen, ga dan niet zelf hetzelfde doen over dunne.
Wou jij hiermee zeggen dat tenger zijn een feest is meisje?quote:Op zondag 24 april 2005 21:53 schreef Maeghan het volgende:
*lol*
Maar om dat nou meteen 'big' te noemen...quote:Op maandag 25 april 2005 09:02 schreef Nuek het volgende:
Ik vind het op zich een leuk iniatief omdat de gemiddelde maat van de nederlands vrouw toch echt op maat 42 ligt.
Nee. Dat zul je me nooit horen zeggen.quote:Op maandag 25 april 2005 09:10 schreef Toeps het volgende:
[..]
Maar om dat nou meteen 'big' te noemen...
Ik ben het tot op zekere hoogte wel met je eens maar krijg ook wel vaak het idee dat een overgewicht (hoeft zelfs helemaal niet veel te zijn als maat 44 al dik is volgens sommigen) heel bijzonder is. Modereportages met vollere modellen worden altijd groot op de cover gezet 'Mode voor een Maatje meer!' etc. Je hebt het vast wel eens gezien. In de wereld van de magazines zien modellen er lekker uit als 'wij' ,de normale doorsnee mens, aan ziektebeelden als anorexia gaan denken.quote:Op maandag 25 april 2005 09:46 schreef Fuente het volgende:
Ik ben ook niet bepaald dun maar zou zo'n blad niet kopen. Om de reden die hier eerder al gemeld is, ik houd niet zo van hokjesdenken. Ik vind het fijner als er in een 'gewoon' blad zoals de cosmo of de glossy eens aandacfht wordt besteed aan grotere maten.
Verder zie je vaak genoeg ideeen in modereportages om jezelf te inspireren en kleding te zoeken in je eigen maat die binnen de 'mode' past.
Gisteravond zag ik op tv de verkiezing van "Miss Grote Maten Nederland" voorbijkomen, die waren dus wél "big". En met alle respect, ik vond ze geen één van allen aantrekkelijk.quote:Op maandag 25 april 2005 09:10 schreef Toeps het volgende:
[..]
Maar om dat nou meteen 'big' te noemen...
Vind je dat? Jouw maten zijn wat meer in verhouding zoals 'men' ze graag ziet misschien?quote:Op maandag 25 april 2005 09:55 schreef Toeps het volgende:
En 'mode voor een maatje meer' is dan vaak ook meteen Huge. Het is óf maar 34/36, of maat 46. Ik ben zelf lang, 1.83, en ik heb gewoon maar 40, soms 42. Dat zie je nou nooit in tijdschriften.
40/42 kan ook al een lastige maat zijn om leuke kleding in te vinden..quote:Op maandag 25 april 2005 10:03 schreef Nuek het volgende:
[..]
Vind je dat? Jouw maten zijn wat meer in verhouding zoals 'men' ze graag ziet misschien?
Ik heb er helemaal geen moeite meer eerlijk gezegd. Hoewel... 40-42 is meestal bij de H&M als eerste wegquote:Op maandag 25 april 2005 10:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
40/42 kan ook al een lastige maat zijn om leuke kleding in te vinden..
Ik stond me laatst bij de H&M in een trui met maat 42 te persen. De mouwen zijn heel vaak te strak, terwijl de buik-regio veel te wijd is. Snappen ze dan niet dat grote mensen ook bredere schouders hebben? Het lijkt wel of die maat 42 bij de H&M meer is voor kleine mensen met een dikke buik. En alles is ook altijd te kort.quote:Op maandag 25 april 2005 10:11 schreef Nuek het volgende:
[..]
Ik heb er helemaal geen moeite meer eerlijk gezegd. Hoewel... 40-42 is meestal bij de H&M als eerste weg
quote:Op maandag 25 april 2005 10:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik stond me laatst bij de H&M in een trui met maat 42 te persen. De mouwen zijn heel vaak te strak, terwijl de buik-regio veel te wijd is. Snappen ze dan niet dat grote mensen ook bredere schouders hebben? Het lijkt wel of die maat 42 bij de H&M meer is voor kleine mensen met een dikke buik. En alles is ook altijd te kort.
Maar wat je nu weer de hele tijd ziet hangen in de winkels, shorts en hotpants, dan kun je volgens mij alleen maar dragen als je echt model-slank bent. Ik heb laatst een hele collectie shorts geprobeerd, maar het zag er gewoon niet uit. Mijn kont leek mega, en er staken twee van die stevige benen onderuit.
Maar zo heeft elke maat wel zijn problemen denk ik. Een vriendin van mji is klein en dun, voor haar is alles te lang.
dat is net zo met borsten, alsof mensen met maatje 42 automatisch net zoveel voorgevel hebben als met n maatje 36. de shirts zijn dan alleen langerquote:Op maandag 25 april 2005 10:20 schreef Toeps het volgende:
[..]Ik stond me laatst bij de H&M in een trui met maat 42 te persen. De mouwen zijn heel vaak te strak, terwijl de buik-regio veel te wijd is. Snappen ze dan niet dat grote mensen ook bredere schouders hebben? Het lijkt wel of die maat 42 bij de H&M meer is voor kleine mensen met een dikke buik. En alles is ook altijd te kort.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |