Vorig topic: MJ: schuldig of niet?quote:
'BOY KEPT ON NEVERLAND'
A former Neverland Ranch security officer told Michael Jackson's child sex trial that guards were ordered not to let the star's future accuser leave the estate.
The testimony by Brian Barron said he saw the words "(The boy) is not allowed off property" written on a white-board in a guard house.
The instruction remained on the board for about a week in January or February 2003, according to the witness, who said he worked on and off at Neverland for five years starting in 1997.
Jackson is accused of molesting then 13-year-old cancer patient Gavin Arvizo, plying him with alcohol and conspiring to hold him and his family captive in February and March 2003.
Defence Attorney Robert Sanger asked Mr Barron if he was aware that no other Neverland security guard recalled having seen that instruction.
The witness, who now works as a policeman, insisted that other guards had seen it.
But he conceded that it was Neverland policy not to allow children to leave the rural property nestled among the hills of central California unsupervised.
The defence also showed jurors a February 19, 2003 entry in Neverland's gate log that read: "The kids are not to leave per Joe." The "kids" meaning the accuser and his brother, and "Joe" an apparent reference to a former ranch manager.
In a lengthy review of the Neverland guest logs with Mr Barron, the defence pointed out that the family's claimed "escapes" from their alleged captivity at Neverland were duly recorded by security guards.
Jackson denies a total of 10 charges, including child molestation.
Meanwhile, former child movie star Macaulay Culkin will testify on behalf of Michael Jackson when the singer's defence team opens its case, according to CNN news.
The Home Alone star, now aged 24, visited Jackson's sprawling Neverland ranch in the early 1990s.
BRON: www.sky.com
quote:Jackson defense scores victories
Judge allows evidence of accuser's alleged sexual activity
SANTA MARIA, California (CNN) -- Michael Jackson's defense team won a tactical victory Thursday when Santa Barbara County Superior Court Judge Rodney Melville agreed that the testimony of a third boy is "relevant" to the pop star's accuser's credibility.
The defense wants to present evidence that the accuser and his younger brother masturbated in the presence of another boy -- around the same time the accuser alleges Jackson introduced him to the practice against his will.
In other victories for the defense, Melville turned down the prosecution's bid to have a domestic violence expert testify how years of an abusive marriage could have affected the prior testimony of the accuser's mother.
The judge also barred testimony from Jackson's former travel coordinator, Cynthia Montgomery. She is already embroiled in a legal dispute with Jackson over alleged hidden videotaping of the pop star aboard his jet prior to his surrender to police in November 2003.
Additionally, Melville barred the testimony of a former Jackson security guard about an alleged incident involving the pop star, a young boy and a jar of Vaseline. The defense called it "salacious innuendo," and the judge agreed.
He did let the same former guard, Kassim Abdool, testify about finding two pairs of wet bathing trunks on the floor of a restroom, shortly after seeing Jackson and a young boy leave there for the main residence, wearing towels.
And Melville allowed the prosecution to call as a witness former bodyguard, Chris Carter, who is facing bank robbery and armed robbery charges in Nevada.
He is the only witness, besides the accuser's brother and sister, who could corroborate the accuser's testimony that Jackson gave him alcohol.
BRON: CNN.COM
Michael Jackson Trail kan ookquote:
Hé Albert Verlinde, jij ook hier?quote:Op zaterdag 23 april 2005 08:15 schreef NorthernStar het volgende:
Michael Jackson Trail kan ook
Hier een oogpotlood.. eindje verderop een handschoen.. een mondkapje... paar meter verder een neus..
gettin' fucked at night by Mista Shitpacker, bend over for the gotdamn cracker, no vaseline...quote:Vaseline voor Michael…
De rechtszaak tegen Michael Jackson wordt heftiger en heftiger naarmate meer ex-personeelsleden zich melden om te getuigen tegen de popzanger. In de Amerikaanse pers verscheen de verklaring van de vroegere bewaker Kassim Abdool.
Kassim vertelt onder andere dat hem op een nacht in 1993 door Jackson werd gevraagd een pot vaseline af te leveren in zijn slaapkamer. „Toen ik daar aankwam had Michael een zichtbare erectie in zijn pyjamabroek. Hij was bezweet en op de achtergrond zag ik een jonge jongen, die ik meende te herkennen als Jordie Chandler.”
De familie Chandler kreeg in de jaren negentig een afkoopsom van 20 miljoen dollar om te zwijgen over mogelijke ontuchtige handelingen, die met de minderjarige Jordie waren gepleegd.
Bewaker Abdool herinnerde zich nog een ander incident. Hij constateerde dat Michael en Jordie na een verblijf in de jacuzzi maar liefst 45 minuten samen in een kleedkamer waren. „Daarna kwamen ze er samen uit. Jordie had zijn benen om het middel van Michael geslagen en hing als een kind op zijn buik. Ik kreeg er een raar gevoel bij.”
Rechter Rodney Melville moet nog bepalen welke getuigenissen ter zake zijn in de actuele zaak tegen Michael Jackson, die is aangespannen door de familie van ex-kankerpatiënt Gavin Arvizo.
De verdediging heeft zowel de vaselinepot als de knuffelpartij als irrelevant aangemerkt. Er is, zegt Jacksons advocaat, niet aangetoond waar de vaseline voor diende en evenmin dat er in de kleedkamer iets onzedelijks is gebeurd.
Nee maar, een Ice Cube kennerquote:Op dinsdag 26 april 2005 08:13 schreef milagro het volgende:
gettin' fucked at night by Mista Shitpacker, bend over for the gotdamn cracker, no vaseline...
Verrassend.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:58 schreef cpcpb het volgende:
Moeder van kinderen Jackson mag getuigen
Inderdaad een apart verhaal, zacht uitgedrukt.quote:JACKSON 'WAS VIRGIN TILL 32'
Tuurlijk zegt die advocaat datquote:Op dinsdag 26 april 2005 10:16 schreef matthijst het volgende:
[..]
Verrassend.Toevallig gisteren Howard Weitzman bij E! over gehoord: de moeder voegt niks toe, tenzij ze getuige is geweest van het vermeende misbruik.
Maar een bevooroordeelde rechter zou het volgens hem wel toelaten, en ziehier
[..]
Inderdaad een apart verhaal, zacht uitgedrukt.
Maar bewijst niet dat hij dit keer dat ventje misbruikt heeft en daar gaat het hier om.
Bewijst ovrigens ueberhaupt verder niks, behalve dan dat de man een mafkees is.
Maar hoe iemand na zo ' n verhaal zo overtuigd zijn van MJ' s onschuld?quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:16 schreef matthijst het volgende:
[..]
Verrassend.Toevallig gisteren Howard Weitzman bij E! over gehoord: de moeder voegt niks toe, tenzij ze getuige is geweest van het vermeende misbruik.
Maar een bevooroordeelde rechter zou het volgens hem wel toelaten, en ziehier
[..]
Inderdaad een apart verhaal, zacht uitgedrukt.
Maar bewijst niet dat hij dit keer dat ventje misbruikt heeft en daar gaat het hier om.
Bewijst ovrigens ueberhaupt verder niks, behalve dan dat de man een mafkees is.
Was niet Jacksons advocaatquote:
Natuurlijk niet!!!quote:Al heeft hij Gavin niet misbruikt maar die Jordy wel.. of iemand anders wel..
Dan is hij schuldig.. en hoort hij achter de tralies.. toch?
]quote:
quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:01 schreef matthijst het volgende:
En ja: de gast is ziek, spoort niet en al die shit, maar de vraag is: heeft ie het jochie misbruikt
Zo ja: hoppa de bak in en laat hem maar anaal uitwonen door Lester the Molester.
Ik ook, zou het alleen graag bewezen zien. Vind het nogal vaag dat mensen zich af laten kopen als ze misbruikt zijn. Zou zelf met de goeie ouwe honkbalknuppel achter Jackson aangaan namelijk.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:46
Maar als blijkt dat hij een ander kind wel heeft misbruikt maar Gavin niet.. hoop ik alsnog dat ze hem levenslang opsluiten.. de smeerlap!
Omdat ze geen info over het vermeende misbruik kan geven, of eigenlijk helemaal niks kan vertellen waarschijnlijk, dus puur wordt gehaald om verhaltjes te vertellen. verhaaltjes zijn leuk maar doen niet ter zake.quote:Waarom zou een rechter bevooroordeeld zijn als hij die vrouw laat getuigen
Nounou, ik zeg alleen maar wat een gerenommeerde advocaat bij E! zegtquote:Wel frappant dat men nu zelfs de rechter, die toch als zeer betrouwbaar bekend staat, nu ook al van bevooroordeeldheid gaat beschuldigen.
Ik vind het een hele goede reden om die vrouw haar woordje te laten doen.quote:Moeder van kinderen Jackson mag getuigen
AMSTERDAM - De rechter in het proces van Michael Jackson heeft maandag beslist dat het openbaar ministerie Debbie Rowe, de moeder van Jacksons kinderen Paris en Prince Michael, mag oproepen als getuige.
Foto: AP
De openbare aanklagers willen Rowe horen over een video met loftuitingen aan het adres van Jackson. De video is rond dezelfde tijd gemaakt als de video waarin de familie van de jongen die door Jackson zou zijn misbruikt, de vaderrol van Jackson prijst. Volgens de aanklagers heeft Jackson het gezin gevangen gehouden om ze te dwingen de video te maken. De video's moesten een televisiedocumentaire weerleggen waarin Jackson er niet al te best af kwam.
Substituut-officier van justitie Ron Zonen zei dat Rowe en het gezin van de jongen in de video's antwoorden gaven die door Jackson waren ingefluisterd. In beide gevallen werden de kinderen gebruikt om hun moeders te dwingen zich gunstig over Jackson uit te laten, zei hij. De advocaat van Jackson hield vol dat het om spontane interviews ging.
Zonen onthulde ook dat Rowe haar rechten als ouder terug heeft gekregen. Zij deed daar ooit afstand van, maar is daar op teruggekomen. Zij is voor de familierechter in Los Angeles een procedure begonnen om een omgangsregeling met haar kinderen af te dwingen. Zonen zei dat Rowe een bezoekregeling aangeboden heeft gekregen als zij in de video wilde verschijnen om zich lovend over Jackson uit te laten.
Mij ook niet, maar dan nog: Debbie Rowe weet niks over het vermeende misbruik van het ventje en ze was niet bij het interview met de moeder en koters...quote:Mij lijkt het in iig niet onwaarschijnlijk dat het zo gegaan is als hier boven vermeld staat
nee, maar als zij 'gedwongen is" zich vooral positief uit te laten, een script in handen geduwd heeft gekregen, dan zal het niet echt onwaarschijnlijk zijn als dat met anderen ook zo gegaan is natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mij ook niet, maar dan nog: Debbie Rowe weet niks over het vermeende misbruik van het ventje en ze was niet bij het interview met de moeder en koters...
[afbeelding]
Uiteraard, snap ik, maar vooorzover ik het begrijp had die rechter het ook gewoon niet toe kunnen laten (moet ook wel, anders was er geen hoorzitting om geweest).quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:15 De enige echte getuigen van sexuele handelingen zijn de kinderen zelf, het is dus zaak hun verhaal geloofwaardig te maken...... of MJ versie, en een voorgekauwde tektst op een rebuttal video helpt daarnatuurlijk niet echt bij
quote:Advocaten Jackson ruziënd over straat.
De advocaten van Michael Jackson zijn maandag ruziënd over straat gerold. Reden voor het opstootje was het ontslag van advocaat Brian Oxman door Thomas Mesereau, die leiding geeft aan het team van advocaten van Jackson, meldde de Amerikaanse zender Fox News dinsdag.
Oxman zou geen kaas hebben gegeten van het voeren van een verdediging in strafrechtelijke zaken en hebben zitten slapen tijdens belangrijke episodes in het proces tegen de popartiest. De advocaat zou bovendien Mesereau in de wielen hebben gereden door in een ander proces rond Jackson allerhande papieren op te voeren die niet stroken met de tactieken van Mesereau.
De 46-jarige Michael Jackson staat momenteel in Santa Maria, Californië, onder meer terecht wegens vermeend kindermisbruik. De aanklagers ronden deze week hoogstwaarschijnlijk hun zaak af.
Dat geldt andersom ook natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:03 schreef Taurus het volgende:
Ik vind 't echt irritant om te zien hoe graag sommige mensen willen dat ie schuldig is![]()
niet zeuren, af en toe wat tegengeluid is gezond.quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:03 schreef Taurus het volgende:
Ik vind 't echt irritant om te zien hoe graag sommige mensen willen dat ie schuldig is![]()
Wie kopt 'em effe in?quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:10 schreef MJboard het volgende:
kinderen gaan voor.
En wanneer is hij volgens jou schuldig?quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:10 schreef MJboard het volgende:
Niet nomatter
what
![]()
Als Michael schuldig is, dan zal hij de gevangenis in moeten. Simpel, dus niet doen alsof we alles maar voor lief nemen; kinderen gaan voor.
Ahja.. dus hopen dat er 'n stelletje kinderen zijn misbruikt is hetzelfde als hopen dat ze niet zijn misbruikt...quote:
Lees het nog eens, lampie met je hamertje.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:11 schreef Taurus het volgende:
Ahja.. dus hopen dat er 'n stelletje kinderen zijn misbruikt is hetzelfde als hopen dat ze niet zijn misbruikt...
Hopen dat een zanger die zulke goeie muziek heeft gemaakt een kinderverkrachter is, is hetzelfde als hopen dat ie dat niet is?
![]()
Heb je al een linkje naar die tape? Hij zou toch zijn uitgelekt in Amerika? Zolang ik dat ding niet gehoord heb is dit gewoon één van de vele sensatie-verhalen rond Jackson.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:16 schreef cpcpb het volgende:
MJboard wat vind jij van die telefoontape met die 9 jarige jongen?
In mijn antwoord ook niet hoor, smart-ass.. Dat had je net zo goed weg kunnen laten.quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:46 schreef APK het volgende:
[..]
Lees het nog eens, lampie met je hamertje.![]()
Die kutmuziek van 'em heeft er niets mee te maken.![]()
Deze site heeft als slogan:quote:Op woensdag 27 april 2005 01:18 schreef matthijst het volgende:
Linkje naar de tapes?
http://www.hansnews.com
Succes met luisteren.
Zegt genoeg als je het mij vraagt.quote:We don't report the news we MAKE it!
Nee, heb er net een Super Audio CD van gebrand?quote:Op woensdag 27 april 2005 12:10 schreef Iwan1976 het volgende:
BTW: Is de geluidskwaliteit bij jullie ook zo slecht?
quote:Jackson boy 'faced Brazil exile'
Michael Jackson's travel agent was told to book one-way tickets to Brazil for his accuser Gavin Arvizo and the boy's family, a California court has heard.
Testifying at the pop star's sex abuse trial, travel agent Cynthia Montgomery said she was told to make the booking by Mr Jackson's aide Marc Schaffel.
Prosecutors allege Mr Jackson and five aides, including Mr Schaffel, planned to kidnap and detain the family.
Mr Jackson denies all 10 charges against him, including kidnapping.
Four passengers
"He asked me to make flight arrangements for four passengers to Brazil. One way tickets," Ms Montgomery claimed.
I chose a date arbitrarily and then I called him [Schaffel] to tell him what I had done and the reason I did it
Ms Montgomery said that following Mr Schaffel's call on 25 February 2003 she organised seats on a 1 March flight to Sao Paulo for 13-year-old Gavin Arvizo, his mother and two siblings.
However, Ms Montgomery said she was forced to book tickets for a round-trip, at a cost of $15,092 (£7,918), because US citizens are not allowed to enter Brazil on a one-way ticket.
"I chose a date arbitrarily and then I called him [Schaffel] to tell him what I had done and the reason I did it," Ms Montgomery said.
Change of plan
Members of the jury were shown copies of the flight reservations.
However, Ms Montgomery said the tickets were never actually purchased because Mr Schaffel later told her that he "had a change of plans".
Prosecution lawyers say that the flights were part of a plot to remove the Arvizo family from any possible media contact in the wake of a damaging TV documentary which raised speculation about the nature of Mr Jackson's relationship with the boy.
Prosecutors claim that Mr Jackson panicked after the programme, Living with Michael Jackson, was broadcast in February 2003.
Mr Jackson is accused of molesting 13-year-old Gavin Arvizo in 2003.
In his cross examination of the witness, defence lawyer Thomas Mesereau questioned Ms Montgomery's credibility, pointing out that she is currently involved in a separate legal battle over illegal video taping on the star's private jet.
The FBI is trying to establish who planted the hidden cameras on the plane which carried Mr Jackson to California in November 2003 when he surrendered to the authorities in Santa Barbara for questioning over alleged child abuse.
The judge presiding over Mr Jackson's sex abuse trial, Rodney Melville, granted Ms Montgomery immunity to testify on Tuesday.
Celebrity line-up
Ms Montgomery's testimony came as prosecutors wound down nine weeks of testimony against the pop star.
The defence case will begin almost immediately after the prosecution finishes.
When it begins making its case it is expected to call on a host of celebrities to testify to the singer's good character and innocent love of children.
The stars could include actresses Liza Minnelli and Liz Taylor, singers Stevie Wonder and Diana Ross, and interviewer Larry King, as well as the former child star Macaulay Culkin.
Mr Jackson faces up to 20 years in jail if convicted.
bbc.co.uk
De MJ aanhang vind nagenoeg alle verhalen/verklaringen vaag.. toch?quote:Op woensdag 27 april 2005 14:52 schreef matthijst het volgende:
Zo'n vaag verhaal dat "stuur ze naar Brazilië"
Benieuwd of de verdediging daar nog iets over te zeggen heeft.
...moon.quote:Op woensdag 27 april 2005 22:53 schreef cpcpb het volgende:
goh van wie was dat liedje ook al weer:
one way ticket, one way ticket, one way ticket, one way ticket.. to the....... ???
Kerel, wat lul je nou. Lees mijn vorige posts dan; ik heb het niet over de lieve etc. Michael.quote:Op woensdag 27 april 2005 22:55 schreef cpcpb het volgende:
De MJ aanhang vind nagenoeg alle verhalen/verklaringen vaag.. toch?
Allemaal tegen die goeie ouwe lieve michael/micheal (hoe schreef je het ook al weer)
Waarom doet het feit dat kamp Wacko de familie met een enkeltje naar Brazilie wil sturen er niet toe?quote:Op woensdag 27 april 2005 23:32 schreef matthijst het volgende:
Net wederom de E! show gekeken en goh: ze waren het er weer over eens dat de rechter wel erg vage getuigenissen toestaat, die helemaal niet ter zake doen...
Ga er wel van uit dat dat waar is, anders zou de dame van de luchtvaartmaatschappij ook liegen (al is ze zelf ook in een rechtzaak met Jackson verwikkeld wegens stiekum filmen van Jackson)...quote:Op woensdag 27 april 2005 23:44 schreef APK het volgende:
Waarom doet het feit dat kamp Wacko de familie met een enkeltje naar Brazilie wil sturen er niet toe? Er vanuit gaande dat die getuige de waarheid spreekt.![]()
Jackson lijkt mij niet iemand die zelf even een reisbureau belt om tickets te boeken. Dat doet Donald Trump ook niet, denk ik. Daar heb je PA's voor.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:39 schreef matthijst het volgende:
Waarom niet?
De vrouw heeft Jackson nooit gesproken, dus wordt het sowieso al lastig om te bewijzen dat Jackson er iets mee te maken heeft. De aanklacht is volgens mij ook false imprisonment, niks over kidnapping naar Brazilië. Er zijn ook nooit tickets gekocht.
Tsja, ik zou het iig. ook gebruiken als ik de aanklager was.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:52 schreef APK het volgende:
Ik vind het wel relevant dat hij (zijn adviseurs) zijn vriendje en de rest van de familie een gratis vakantie met onbeperkte duur wilde aanbieden na die documentaire.
Kerel wat lul je nou???quote:Op woensdag 27 april 2005 23:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
Kerel, wat lul je nou. Lees mijn vorige posts dan; ik heb het niet over de lieve etc. Michael.
Ik zal je matsen:
[
Ah, dan zijn er dus twee die slecht lezenquote:Op donderdag 28 april 2005 06:46 schreef cpcpb het volgende:
Lees mijn vorige posts eens.. " Ik ben zwanger, t zullen de hormonen wel wezen... "![]()
Ikke is een vrouwtje hoor...
Vreemde bewering.quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:50 schreef Iwan1976 het volgende:
Ik zit nu Larry King Live te kijken en daarin wordt een interessant punt aangestipt. De aanklagers beweren dat het 'rebutal' interview van de Arvizo's en Debbie Rowe 'scripted' zou zijn. Critici beweren dat, gezien het feit dat de opnames van beide video's een paar uur duurden, het geheugentechnisch bijna onmogelijk is om zoiets voor elkaar te krijgen.
Maar blijkbaar weet Sneddon niet wat zijn eigen getuigen zullen gaan zeggen, geeft niet echt de indruk dat het een sterke zaak is.quote:"Debbie Rowe will testify to some interesting evidence in this case. She’s going to tell you that her interview was also scripted..."
Jackson-jury bekijkt naaktfoto's jongensquote:"Kijk naar het geluk en plezier in de ogen van deze jongens. Dit is de geest van de jongensjaren, een leven dat ik nooit had en altijd van zal dromen. Dit is het leven dat ik voor mijn kinderen wil."
Waarom ueberhaupt zulke debiele teksten in een boek schrijvenquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:50 schreef schatje het volgende:
[..]
Jackson-jury bekijkt naaktfoto's jongens
Waarom naaktfoto's van puberjongens om dat te beseffen en niet gewoon met kleding aan?
Het is ook niet echt een cursus moonwalken ofzo.quote:Op zaterdag 30 april 2005 15:38 schreef MJboard het volgende:
Lijkt me geen porno...
http://lordoftheflies.org/img/lotfboy1.htm
bronquote:One of the books confiscated from Jackson's home in 1993 is entitled "The Boy: A Photographic Essay." According to child erotica connoisseurs on the Internet, this rare book is considered to be "a homoerotic classic." The book, published in 1964, contains dozens of photographs of nude prepubescent boys, many in suggestive poses. There are nude boys captured outdoors, nude boys who appear to be posing for the camera, and boys displaying full frontal nudity.
Dr. Patricia Farrell, who has worked with pedophiles and their victims, studied the book for Court TV and concluded, "I think that this book could be used as a vehicle in a plan for seduction." Dr. Farrell said the photos in the book are perfect ammunition for a pedophile to use to begin a dialogue with a potential victim.
"It's to introduce that whole sexual kind of atmosphere," Dr. Farrell explained. "Then you can begin to use [it] and go on from there. You know, it's like going through a maze [for the molester]. They don't go through directly to the target — you go this way and that way to get to the target."
Retired NYPD sex crimes investigator Joe Gelfand, who worked in the pedophile unit for 12 years along with associates from the FBI, also studied the book. In his opinion, the coffee-table-size tome "is geared for people who, I would say, would be sexually attracted to adolescent boys." Asked if he considered it a pornographic book, Gelfand told Court TV, "I've made any arrests in my day and many times we've seen photographs like this in the homes of pedophiles. It's not sexually explicit, but it is erotica. It is child erotica
bronquote:Since it's a coffee table book, couldn't it be seen simply as an art book, Syler asked.
"Absolutely," Dimond responded. "It could be. However, as you turn the pages, beginning on about page 25, suddenly you're struck by these completely nude little boys, in strange, provocative poses, laying on a rock with the waterfall falling on top of them. And the mental health professionals that deal with pedophiles that I talked to were very disturbed by the book."
bronquote:Roberts obtained the best art grade paper, the best printers and produced a masterpiece, in 1965 we grateful boylovers could feast our eyes on "THE BOY, A PHOTOGRAPHIC ESSAY", a beautiful 300 plus page cornucopia of boys.
Niet een pedofiel maar een 'child erotica connaisseur'.quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:40 schreef schatje het volgende:
Maar goed, het zal vast heel onschuldig zijn. Het gaat hier tenslotte om Michael Jackson.
Als Jackson wordt vrijgesproken kan hij voortaan als ervaringsdeskundige optreden bij kindermisbruikzaken in de VS. Specialiteit; kleine jongetjesquote:Op zaterdag 30 april 2005 17:04 schreef APK het volgende:
Niet een pedofiel maar een 'child erotica connaisseur'.
Bewijst maar weer eens dat Rowe niet te 'scripten' is, in ieder geval niet door Sneddon.quote:Op zaterdag 30 april 2005 23:27 schreef cpcpb het volgende:
Wat ik raar vind is dat debbie Rowe ineens een andere verklaring aflegde dan de aanklagers verwachtte.. Ik neem toch aan dat ze zich wel een beetje voorbereiden..
Maakt DR niet meer kans op de kinderen als MJ achter de tralies belandt?quote:Op zaterdag 30 april 2005 23:27 schreef cpcpb het volgende:
Zou het te maken kunnen hebben met haar rechtzaak mbt haar kinderen?
Alsnog een omgangsregeling die is aangeboden?
Maar dan wel getuigen in het voordeel van MJ?
Hmm zou kunnen..quote:Op zondag 1 mei 2005 07:22 schreef Iwan1976 het volgende:
[..]
Maakt DR niet meer kans op de kinderen als MJ achter de tralies belandt?
Lijkt me uitgesloten, ongeveer dé zin die elke dag terugkomt:quote:Op zaterdag 30 april 2005 23:27 schreef cpcpb het volgende:
Wat ik raar vind is dat debbie Rowe ineens een andere verklaring aflegde dan de aanklagers verwachtte.. Ik neem toch aan dat ze zich wel een beetje voorbereiden..
Zou het te maken kunnen hebben met haar rechtzaak mbt haar kinderen?
Alsnog een omgangsregeling die is aangeboden?
Maar dan wel getuigen in het voordeel van MJ?
quote:Thursday, April 21, 2005
Potential defense witness in Jackson trial arrested on sex charge
A potential witness in the Michael Jackson trial was accused of having sex with a minor in the basement of her home after telling her he had seen the pop star seduce a girl. Ahmad Elatab of Clifton, New Jersey, was arrested after a teacher intercepted a graphic note of the encounter that the girl was passing to a classmate at her High School. Police said the 14-year-old girl watched pornographic discs and other computer-generated images that Eletab had brought over to her house, police said, and the girl told them Elatab bragged that he had been at Jackson's Neverland Ranch and had seen the pop star seduce a girl. The girl told officers that they had sex and some parts of the encounter were consensual, but she also said some were not because she said some acts were forced on her. Authorities said Elatab said the sex was consensual and he denied telling the girl he saw Jackson seduce a girl. Eletab admitted he told the girl how "smooth" Jackson is and that he knows how to talk to women. Elatab is on the list of potential witnesses for Jackson's child molestation trial in California.
BRON: Michael Jackson Trial Blog
Vanessa als in, Conny breukhoven?quote:Op maandag 2 mei 2005 12:06 schreef matthijst het volgende:
Vroegah was Vanessa zelf lekker, tenminste, op de basisschool dachten we dat...
Zelfde operaties minus het bleekmiddel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
29, dus basisschool zal 17 jaar geleden zijnquote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:00 schreef DrDentz het volgende:
Vanessa als in, Conny breukhoven?dat moet echt lang geleden zijn, jemig hoe oud ben je wel niet
Typisch telegraaf, niet even verder kijken:quote:Op woensdag 4 mei 2005 08:31 schreef cpcpb het volgende:
Een accountant getuigde dinsdag dat Jackson al jaren in diepe financiële problemen verkeert. Jackson had volgens hem in de zomer van 2002 een schuld van 285 miljoen dollar. De aanklagers proberen aan te tonen dat Jackson uit geldgebrek meewerkte aan de documentaire waarin hij zei dat hij kinderen bij zich in bed liet slapen. Jackson hoopte volgens hen dat de documentaire zijn carière nieuw leven zou inblazen.
www.telegraaf.nl
Spreekt er überhaupt nog wel iemand de waarheid in deze rechtszaak?quote:JACKSON 'THE SOCIOPATH'
Michael Jackson's ex-wife - who sung the pop icon's praises at his child sex trial last week - described the singer as a "sociopath" in an earlier police interview, jurors have been told.
Jackson at court
Police sergeant Steve Robel also testified that Debbie Rowe had said she agreed to make only constructive statements about the singer after their divorce.
Sgt Robel's evidence went some way to mitigating the impact of Rowe's testimony, in which she lauded Jackson as "a great father" - to the dismay of prosecutors.
The sergeant said: "She referred to Michael as a sociopath and his children as possessions."
He testified that since her divorce, Rowe said she had stuck with her plan to "talk positive" about Jackson, although she admitted that "those statements were false".
Debbie Rowe
A definition of a sociopath is someone with a personality disorder manifesting itself in extreme antisocial attitudes and behaviour.
A former nurse for Jackson's dermatologist, Rowe bore the singer a son and a daughter, Prince Michael and Paris.
The couple were married from 1996 to 1999.
Jackson, 46, had a third child, Prince Michael II, with another woman in 2002.
He stands accused of molesting a 13-year-old boy in 2003, giving him alcohol and conspiring to hold the accuser's family captive to get them to rebut the documentary.
The singer denies all charges.
BRON:
Dat wel natuurlijk.quote:POINTS FOR THE DEFENSE:Defense attorney Thomas Mesereau Jr. suggested any flip-flopping by Rowe might have been due to the fact that at the time of the Robel interview she was especially upset by her ongoing custody war with former husband Jackson.
BRON: E!
En dan ga je roepen dat mj een psychopaat is...quote:
quote:Er heerste duivelse sfeer op Neverland van Michael Jackson.
Op het proces van Michael Jackson heeft het Openbaar Ministerie (OM) gescoord met het getuigenis van een vroegere medewerker van de 46-jarige superster. Maar volgens CNN zou de verdediging snel rake klappen uitdelen. Rudy Provencio vertelde voor het Santa Maria Superior Court als ultieme getuige van de openbare aanklager over een duivelse sfeer die in februari 2003 op de ranch Neverland van Wacko Jacko zou hebben geheerst.
TV-documentaire
Bij de entourage van de zanger/danser was paniek uitgebroken kort voor de uitzending van een Britse televisiedocumentaire waarin Jackson heeft gezegd er geen graten in te zien zijn bed te delen met kinderen. Muziekproducer Provencio ging gedetailleerd in op hun pogingen om de draagwijdte van het schandaal in te dijken en het te controleren.
Dagboek
Dinsdag had de man een opgemerkte entrée gemaakt in het proces waarbij de superster terechtstaat op basis van tien door Jackson fel ontkende aanklachten, gecentreerd rond het seksueel misbruik van de toen dertienjarige jongen Gavin Arvizo, die in de Britse documentaire hand in hand met Jackson was te zien. Ontspannen lijkend, consulteerde Prudencio geregeld een notaboekje waarin hij indertijd de details van zijn dagboek had opgeschreven.
Onwegvoeglijke betastingen
De getuige sprak over twee telefoontjes tussen medewerkers van de ster, in het bijzonder Marc Schaffel (die Provencio in dienst had genomen), en Jackson. Bij het eerste, op 3 februari 2003, heeft Schaffel, vroeger een regisseur van homopornofilms, Jackson voorgesteld het gezin Arvizo geld te geven in ruil voor stilzwijgen. De zanger/danser ging volgens de getuige met dit voorstel akkoord. Schaffel stelde volgens de getuige ook voor de Arvizo's op te voeren in een video die Jackson in een gunstig daglicht moest stellen. Gavin Arvizo zelf getuigde dat de onwegvoeglijke betastingen, waarvoor Jackson terechtstaat, pas begin maart 2003 plaatsvonden.
Veranderende stem
Provencio getuigde ook dat Michael Jackson alnaargelang de omstandigheden met een andere stem spreekt: in het openbaar verwijfd en fragiel, en andere keren met een meer vastberaden stem. Waarmee de vroegere medewerker een gespletenheid bij de beklaagde suggereerde. De getuige werkte met Schaffel en Jackson samen in 2001 aan de liefdadigheids-cd "What more can I give?".
Einde bewijsvoering Provencio
Met het getuigenis van Provencio zou de bewijsvoering van het Openbaar Ministerie na negen weken procesvoering rond moeten zijn waarna het de beurt is aan de verdediging.
En dat hebben ze dus ook gedaan. Dit zou één van de klappers voor de aanklagers moeten worden omdat Provencio een dagboek bij zou hebben gehouden met daarin notities die Jackson zouden moeten koppelen aan het hele kidnap/conspiracy verhaal dat de aanklager heeft opgezet. Dat is ze echter niet gelukt.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:59 schreef static het volgende:
Er heerste duivelse sfeer op Neverland van Michael Jackson.
Op het proces van Michael Jackson heeft het Openbaar Ministerie (OM) gescoord met het getuigenis van een vroegere medewerker (Rudy Provencio) van de 46-jarige superster. Maar volgens CNN zou de verdediging snel rake klappen uitdelen.
En met deze getuige heeft de aanklager zijn 'zaak' afgesloten en krijgt de verdediging zijn kans om getuigen op te roepen.quote:[..] Furthermore, the DA sought to repair the damage to the conspiracy charge with its last witness Rudy Provencio.
Provencio’s testimony was to provide the badly needed linkage of Jackson to other unindicted co-conspirators that the DA failed to gain with the surprising testimony of Deborah Rowe, Jackson’s ex-wife last week.
However, Provencio’s testimony failed to link Jackson to the conspiracy charge.
Ook zou Wade Robson gezien zijn terwijl hij met Jackson onder de douche stond, maar dit ontkende hij ook. Er blijft dus weinig over van die claims nu de verdediging aan het woord is. Onder kruisverhoor probeerde de aanklager nog te suggesteren dat Robson misschien wel tijdens zijn slaap zou zijn betast en het niet gemerkt zou hebben omdat hij te moe was vanwege het zoveel oefenen van danspasjes met Jackson...quote:Witness: MJ Never Touched Me
SANTA MARIA, Calif. — Michael Jackson's defense team began its case Thursday, calling a celebrity witness who testified the pop star never touched him inappropriately.
Wade Robson, who spent time with Jackson as a child, denied the singer committed sex abuse. Robson, a choreographer who has worked with Britney Spears and hosted his own show on MTV, was once in a music video with Jackson.
Jackson attorney Thomas Mesereau Jr. asked Robson if Jackson had ever molested him.
"Absolutely not," the witness said.
Wel goed van de verdediging om meteen die '93 claims de deur uit te werken zodat ze zich volledig kunnen gaan richten op de zo 'betrouwbare' familie Arvizo.quote:"Has Mr. Jackson ever touched you in a sexual way?" Mesereau asked him.
"No," Barnes said. "I wouldn't stand for it."
Ook hebben de moeders van Wade Robson en Brett Barnes ondertussen getuigt en verteld dat ze MJ zien als een hele goede vriend die ze absoluut vertrouwen.quote:Chantal Robson, a 26-year-old dancer who told of sleeping in Jackson's room with her brother four times as a child.
"Did you ever see Michael Jackson molest your brother Wade?" asked Mesereau.
"No," she said with a slight laugh.
Deputy District Attorney Gordon Auchincloss asked whether she thought it appropriate for a 10-year-old girl to sleep in a bed with a man who was more than 30 years old.
"I think it's appropriate for a 10-year-old girl to sleep in a bed with a friend," she said, adding under further questioning that it would be OK if the girl "and the parents" approved.
http://www.dailybreeze.com/news/regstate/articles/1551742.htmlquote:"I've known Michael for a long time. I've spent many hours talking to him about everything. I feel like he's a member of my family. I trust him. I trust him with my children," she said under questioning by Jackson attorney Thomas Mesereau Jr.
"He's a very special person," she added. "He's not the boy next door. He's Michael Jackson. He's very unique. He has a very pure personality. To know him is to love him and to trust him."
Waarom zie ik hier geen bron bij staan?quote:Op maandag 9 mei 2005 03:14 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Hmz, waarom lees ik hier niets over de verklaring van een getuige van de verdediging, dat MJ een jaar lang sliep met een van zijn 'special friends'?
Niets ook over de getuigenis van de moeder van diezelfde jongen die van MJ haar zoon midden in de nacht naar MJ moest brengen de nacht voordat hij ontboden was om zich te laten fotograferen inzake de Jordi-case?
365 nachten lang doorbrengen met een kind is toch iets anders als een spontane 'pyama-party'.
Ik vind dit weinig "charming' en evenmin voor MJ pleiten eerlijk gezegd.
Ik heb het document van MJEOL, staat niet bij hoe zij eraan komen. http://site2.mjeol.com/modules/news/article.php?storyid=1652quote:Op maandag 9 mei 2005 00:18 schreef matthijst het volgende:
Heb je hier een bron van?
MJ deed zich altijd voor als een soort kind-man die zich graag omringde met kinderen, en zover ik wist was er af en toe een pyama-party waarbij er dan kinderen bleven slapen.quote:Op maandag 9 mei 2005 11:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ach, nu wordt opeens gedaan alsof niemand wist dat MJ kinderen op zijn kamer liet slapen en is dat opeens het bewijs dat hij wel vieze spelletjes met ze gedaan moet hebben.
Meen je dit echt?quote:Terwijl die kinderen dat dus zelf ontkennen en hun moeders aangeven Jackson volledig te vertrouwen. Daar gaat het om, en niet het aantal overnachtingen. Want of er nou één keer niets gebeurt of 365 keer niet, dat maakt toch niets uit.
Het geeft zeker aan dat MJ een sterke neiging naar kinderen (jongens) heeft, en inhoeverre er sprake is geweest van misbruik is aan de jury ter beoordeling.quote:Het geeft alleen aan dat Jackson een sterke neiging naar kinderen heeft en dat is misschien apart, maar zeker niet crimineel.
Uit de WashingtonPost:quote:Op maandag 9 mei 2005 10:23 schreef Iwan1976 het volgende:
Waarom zie ik hier geen bron bij staan?
Weet je zeker dat ze met 'een jaar lang' bedoelen dat MJ 365 nachten met iemand geslapen heeft of af en toe een nacht verspreid over een jaar?
quote:Brett Barnes's sister, Karlee, said that Jackson slept with her brother for a total of "365 days" over a two-year period when Brett was 10 or 11 years old and traveling with Jackson on his concert tours.
"Did that ever seem odd to you?" Auchincloss asked her. No, she said.
http://www.washingtonpost(...)AR2005050601708.html
Uit hetzelfde artikel:quote:Op maandag 9 mei 2005 19:39 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Uit de WashingtonPost:
quote:At one point, Joy Robson recalled, there was tension and jealousy among the boys who were sleeping with Jackson, including actor Macaulay Culkin and his brother Kieran. There was also jealousy among the families: Robson said she told the mother of another boy that "there was tremendous emotional impact on the children when Michael moved on to another boy." She said she thought the mother was "a gold digger" who wanted to be "mistress of Neverland."
Ook zei hij dat hij nooit door de aanklager was benaderd om zijn kant van het verhaal te horen. Dat geeft maar weer eens aan dat Sneddon alleen maar wilde horen wat hij wilde horen en zo veel mogelijk vuil te verzamelen zonder dat te controleren.quote:Jackson attorney Thomas Mesereau Jr. asked Culkin, now 24, what he thought of the charges against Jackson.
"I think they're absolutely ridiculous," he said.
[..]
Culkin was also asked about whether he had ever seen anything improper happen with Brett Barnes or Wade Robson, the two young men who also testified for the defense last week.
"I've never seen him do anything improper with anyone," Culkin said.
Waar of niet waar?quote:Michael Jackson verkoopt Neverland
De in problemen verkerende 'King of Pop' heeft zijn landgoed van de hand gedaan omdat hij in grote financiele problemen zit.
Een anonieme koper heeft meer dan 28 miljoen euro voor dit landgoed neergelegd. Jackson kocht het in 1988 en nu heeft drie maanden de tijd om zijn koffers te pakken. Alleen aan het onderhoud van Neverland was Michael Jackson jaarlijks een bedrag kwijt van zo'n drie miljoen euro.
BRON: www.noordzeefm.nl
Ben je OP Neverland geweest of heb je voor de poort staan stalken?quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:58 schreef MJboard het volgende:
Ben blij dat ik er net geweest ben, zou ik heel jammer vinden als ik dat nooit gezien zou hebben.
Voorlopig is dé bron The National Enquirer, dus ik wacht t nog efkes af.quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:56 schreef Iwan1976 het volgende:
Jackson verkoopt Neverland
Waar of niet waar?
Diane Diamond quoted Raymone Bain as saying ,no way, not happening, no sale..it's untrue..MJ is not selling Neverland..quote:Op vrijdag 13 mei 2005 00:37 schreef DrDentz het volgende:
hmmmm ik lees ook weleens op die fansites en meteen reacties als "he would NEVER sell neverland!!"
pfft.. alsof zij het allemaal weten..
quote:SLAP IN THE FACE FOR KING
CNN presenter Larry King has been told he cannot give evidence at Michael Jackson's child abuse trial.
The judge made the ruling after listening to his account of a meeting with a lawyer who represented the accuser's family.
Mr King said the lawyer, Larry Feldman, had told him over breakfast that Janet Arvizo was "out for money" and described her as "whacko".
Earlier, when testifying for the prosecution, Mr Feldman denied making any such remarks.
Judge Rodney Melville declared Mr King's evidence was irrelevant and told the defence he would not be allowed as a witness.
Mr King, who took the stand without the jury present, said he spoke to Mr Feldman at a Beverly Hills restaurant before the trial began.
He said he and a producer were trying to get him to appear on his show, Larry King Live.
He said Mr Feldman told him he had serious doubts about Mrs Arvizo and questioned her motives.
"The mother was a 'whacko' was the term he used," King said.
"He said he thinks she wants money. ... He said 'whacko' a couple of times and he said 'she's in this for the money."
King had originally been due to give evidence next Tuesday - the same day as fellow chat show host Jay Leno.
On Wednesday, Michael Jackson's young cousin claimed he saw his accuser Gavin Arvizo watching porn on TV and masturbating.
Rijo Jackson said he caught Arvizo, then 13, and his younger brother fondling themselves in a bedroom at Jackson's Neverland Ranch.
Jackson 46, denies sexually abusing Gavin Arvizo, giving him alcohol and conspiring to kidnap his family. The trial continues.
BRON: www.sky.com
Sja, logisch dat die rechter dat niet toelaat; als Larry King komt vertellen dat de ma een golddigger is kan die familie wel inpakkenquote:"The mother was a 'whacko' was the term he used," King said.
"He said he thinks she wants money. ... He said 'whacko' a couple of times and he said 'she's in this for the money."
Sorry hoor maar wat een bullshit...quote:Op zondag 22 mei 2005 13:16 schreef MJboard het volgende:
Ik kijk er ook nooit naar, vreselijk, maar goed
Hij zei dat Sony erachter zit, achter de hele rechtzaak. Dat Sony mensen vanuit Sony naar voren heeft geschoven in MJ's management om Michael in een kwaad daglicht te zetten. Zodat Sony de rechten weer kan krijgen.
En dat Sneddon elk weekend gaat vissen met de rechter en dat Sneddon een zoon in de bajes heeft ivm moord etc. Beetje de dingen die je in de pers niet hoort
Ja, sorry je lijkt me een beste peer.. maarrrrr...quote:Op woensdag 25 mei 2005 08:16 schreef MJboard het volgende:
Over dat Sony gedoe.
ik weet niet of het waar is maar;
1- naiëf dat er gedacht wordt dat het niet zou kunnen, zo een multinational met allemaal boeven
2- Michael heeft zelf in het interview met Jesse Jackson aangegeven dat het een 'conspiracy' was maar dat hij er verder niets over kon zeggen. Hij zei eigenlijk al te veel vond ik...
Tsja, ze kan suggestief klagen schijnt het:quote:[b]Op donderdag 26 mei 2005 10:59Het is wel duidelijk geworden dat de moeder veel klaagt tegenover beroemdheden dat haar financiële situatie zo slecht is, maar een echte vraag voor geld lijkt er niet geweest te zijn.
quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:19 schreef MJboard het volgende:
Mensen vergeten ook weer heel gauw. Michaels carriere kan weer makkelijk worden opgepakt, heeft alleen even een goede aanpak nodig.
Over een paar jaar staat hij weer in de Arena, zo niet sneller.
Heb van 1993 eigenlijk vrij weinig gehoord, volgens mij was die zaak in Europa niet zo heel bekend, aangezien het nooit tot een rechtzaak is gekomen....quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:41 schreef MJboard het volgende:
Er wordt nu vrij weinig over gesproken, in 1993 was het 10 malen heftiger. Voornamelijk omdat Michael zichzelf toen niet goed gedroeg, nu wel.
Komt wel goed dit hoor, 100% van overtuigd.
Golddiggers.quote:Op donderdag 26 mei 2005 20:17 schreef MJboard het volgende:
Over je laatste opmerking; op onze site zitten veel mensen van 13 á 14 jaar.
Telegraaf is toch juist niveautje MJ fanquote:Op donderdag 26 mei 2005 20:40 schreef MJboard het volgende:
Helaas wel ja en helaas zijn dat voornamelijk Telegraaf lezers.
quote:
Yep, een wodka, vaseline, pornoboekjeskwakkie luchtjequote:Wat het vonnis ook wordt, er zal altijd een ranzig luchtje rond deze man blijven hangen.
quote:The timeline shows that the prosecution's case is that because of the panic over negative publicity, they forced this family to say that “no molestation had occurred” when it hadn't occurred, and then Michael Jackson gets over his panic just long enough to molest the child when the entire world is watching.
Tuurlijk; de jury moet dinsdagmiddag bellen of ze woensdag al mogen komen opdraven. Dan woensdag op zijn vroegst closing arguments en misschien dat ze woensdagmiddag dan beginnen....quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:52 schreef MJboard het volgende:
Wordt heel spannend, ben benieuwd wanneer die uitspraak is en hoe het wordt uitgezonden.
Ga er maandag zelf heen, zal ik op tijd zijn???
De MEDIA hebben dat gezien.....quote:Op zondag 29 mei 2005 09:05 schreef cpcpb het volgende:
Dus laten we hopen dat het niet helemaal klopt wat de MJ fans gezien hebben in de rechtszaal..
En het beeld totaal is ingekleurd door hun eigen gedachten/wensen..
Ah, maar ik zei ook:quote:
Hier een link naar een videostream van MSNBC over dit onderwerp, eventjes een beetje naar beneden scrollen: *klik*quote:Op zondag 29 mei 2005 12:10 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah, maar ik zei ook:
"Andere verhalen zeggen dat de juryleden zaten te gapen en op de klok keken omdat ze naar huis wilden......"
De officiële reden van hun scheiding was "onoverbrugbare tegenstellingen". Ik kan natuurlijk slechts speculeren, maar ik denk dat ze beide verkeerde verwachtingen van het huwelijk hadden.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:19 schreef Taurus het volgende:
ik snap iets niet. In Oprah Winfrey was Lisa Marie Presley te gast, en daarin vertelde ze over haar relatie met Michael Jackson.
Over hoe 'dom' 'stom' en 'naief' ze was geweest, waarna Oprah haar vroeg of ze wat van deze fout geleerd had, etc. etc.
Heb ik iets in de roddelkrantjes gemist, of is het gewoon hardstikke absurd dat iemand 'n relatie met Jackson zou willen aan gaan? (in zijn betere periode, wel te verstaan)
Waarom was ze dom, naief, en is haar relatie een fout te noemen?![]()
Aanvulling: de prosecution mocht hem laten zien wegens "demeanor", om te laten zien hoe het slachtoffer zich gedroeg. Het ging niet om wat hij zei, dus waarom geluid laten horen?quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:20 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De video is toegelaten met als doel het bekijken van de houding en het gedrag van het 'slachtoffer'.
En waarom de aanklager nog een video heeft mogen tonen, dat is gewoon de 'rebuttal'. Nadat de aanklager en de verdediging hun zaak hebben afgerond, mag de aanklager nogmaals terugkomen om weer te reageren op de zaak van de verdediging. Daarna zou ook de verdediging nog weer terug mogen komen, maar de verdediging van Jackson vond dat blijkbaar niet meer nodig.
Zo gaan pedofielen toch allemaal te werk?quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:26 schreef KarinBee het volgende:
Even mijn visie, to whom it may concern... Ik beweer niet te weten of Michael wel of niet met zijn vrienden (want zo ziet hij die kinderen) heeft geknuffeld, pornoblaadjes laten zien of "I'll show you mine if you'll show me yours"-praktijken heeft gehad. Zelfs als dat zo was, weet ik niet of ik het wel zo'n ramp vind. Kinderen doen wel vaker spelletjes met elkaar en in Michaels hoofd is hij één van hen. Bovendien was deze jongen 13. Dan begin je te puberen en stiekem in pornoblaadjes te kijken. Misschien niet zo handig van Michael om dat eventueel samen te doen, maar ik denk echt dat hij af en toe vergeet dat hij zelf geen 13 is. Ik deed vroeger ook wel een 'vieze dingetjes' met vriendjes en vriendinnetjes. Ik geloof in ieder geval niet dat er sprake is geweest van harde sex of dat Michael een kind bewust pijn zou hebben gedaan. Dat krijgt hij volgens mij niet voor elkaar.
Ja, maar die kunnen niet moonwalken en hebben niet genoeg geld om een kermis in de tuin te zetten en -indien nodig- een leger advocaten te mobiliseren.quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:10 schreef cpcpb het volgende:
Zo gaan pedofielen toch allemaal te werk?
Die zijn er toch ook niet op uit om kinderen pijn te doen?
Lijkt me geen enkel verschil!
Waarvoor precies? Er zijn in totaal 10 aanklachten...quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:25 schreef Chepke het volgende:
John van den Heuvel van RTL Boulevard denkt dat MJ schuldig wordt bevonden...
quote:KCOL 106.1 FM
The jury looks bored and not impressed with Mr. Zonen.
Mr. Zonen is grasping for straws and not delivering any
details to why Michael is guilty. Showing pictures will not
convict MJ, two jurors are seen playing patty cakes.
Jacksons advocaat Mesereau is nu bezig met zijn slotpleidooi...quote:Aanklager begint slotpleidooi
SANTA MARIA (ANP) - In de zaak tegen Michael Jackson wegens kindermisbruik, is de aanklager donderdag met zijn slotpleidooi begonnen. Dat meldden Amerikaanse media. Als de jury de beroemde zanger schuldig acht, moet hij mogelijk twintig jaar de cel in.
Volgens officier van justitie Ron Zonen is Jackson een ,,seriepedofiel'', die misbruik heeft gemaakt van jonge jongens, onder wie een 13-jarig kankerpatiëntje dat het proces tegen hem aan het rollen heeft gebracht. ,,Hij deed dat met alle jongens die op zijn kamer belandden'', aldus Zonen. ,,Zo zit Michael Jackson in elkaar.''
De enige verdediging van Jackson, betoogde Zonen, bestond uit pogingen de geloofwaardigheid van de jongen en diens moeder onderuit te halen. De aanklager erkende dat de moeder arm is en van bijstand leeft, maar zei dat de verdediging niet hard heeft kunnen maken dat zij stelselmatig beroemdheden geld uit de zak probeerde te kloppen.
quote:Beginning of the End:
Prosecution and Defense Trade Scathing Indictments in Closing Arguments
ON THE DOCKET
Day 65: Closing arguments
POINTS FOR THE PROSECUTION
• Prosecutor Ronald J. Zonen summed up the case as being about "the exploitation and sexual abuse of a 13-year-old cancer survivor at the hands of an international celebrity."
• Lest jurors missed his initial point, Zonen likened the waif-like Jackson to a "lion on the Serengeti" on the hunt for prey.
• Make that a "lion on the Serengeti" with a "drinking problem," another of Zonen's charges.
• Zonen said the defense's contention that the boy at the center of the case and his family have simply made up their allegations against Jackson was "unmitigated rubbish."
• Zonen tied in the prior abuse allegations to the current case by arguing that the prosecution proved that Jackson "molested [the current accuser] and numerous other boys." The pop star's MO, then as now, Zonen said, was to "seduce boys into his confidence, into his bedroom and into his bed."
• In the event that jurors missed the above point, Zonen made it again, only pithier, by saying Jackson's accuser was welcomed into "the world of the forbidden."
• Zonen argued that the accuser's mother would be unlikely to make up an allegation such as seeing Jackson lick her son's head because the behavior is so "bizarre." Also, he said, the woman had no way of knowing that Jackson had been accused of doing the "bizarre" deed to another child a decade ago.
• Freed of the judge's vocabulary restrictions, Zonen called porn "pornography," instead of "sexually explicit" materials. He reintroduced jurors to Jackson's pornography stash, too.
• Zonen charged that Mesereau broke a promise to jurors by failing to prove several damaging allegations against the accuser's mother.
POINTS FOR THE DEFENSE
• Defense attorney Thomas Mesereau Jr. summed up the case as being about "the life, future, freedom and reputation of Michael Jackson."
• Mesereau said his client "must be acquitted."
• While Mesereau did not manage to make a rhyme with "acquitted," he did manage to disparage the accuser and the boy's family as "con artists, actors and liars."
• Mesereau brought that above point home by saying, "There is no way in the world you can find [the accuser and his family] are trustworthy beyond a reasonable doubt."
• Mesereau accused the prosecution of a "barbaric attempt" to destroy Jackson by ridiculing everything from his penchant for legal porn to his reputedly troubled finances.
• Mesereau accused Zonen of being mean to him because the prosecutor didn't have a case.
BRON: EONLINE.COM
dan wordt-ie niet, dus :quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:57 schreef 2609 het volgende:
Als ie veroordeeld word gaat bij mij de vlag uit![]()
[afbeelding]
Das raar.. Dus je zou kunnen zeggen dat jij hóópt, dat hij kinderen heeft misbruikt... Waarom?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:57 schreef 2609 het volgende:
Als ie veroordeeld word gaat bij mij de vlag uit![]()
[afbeelding]
huh? wat zeg je nouquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:42 schreef matthijst het volgende:
Jackson zou het ook volhouden in een heel kleinstinkhokkie: de anus van die jochies die hij misbruikt zou hebben
Dus +/- half 3 vannacht onze tijd?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:58 schreef matthijst het volgende:
People in the courthouse are calling and reporting that we may have a verdict by 5.30 this afternoon! They requested an extension and it was granted by the judge.
GEEN IDEE WIE DIE SAVANNAH GUTHERIE IS MAAR ALS ZE DAT DOEN HEB JE ONMIDDELIJK EEN MISS-TRIAL VOLGENS MIJ EN ALS DE JURY ZO OP DE HAND VAN LIEVE MICHAEL IS ZULLEN ZE DAT ECHT NIET DOEN HOOR.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:11 schreef MJboard het volgende:
Lees dit nu net, nog geen echte bron voor. Kan het me bijna niet voorstellen maar zou wel geweldig zijn;
SAVANNAH GUTHERIE JUST RERORTED THAT THE JURY APPLAUDED AFTER TMEZ SHOWED MJ STATEMENT FROM THE BASHIT INTERVIEW WHEN HE WAS TALKING ABOUT HOW PEOPLE ARE QUICK TO CALL YOU WIERD HOW PEOPLE DON'T KNOW HIM AND EXPLAINED HIS CHILDHOOD.
Ik gebruikte hoofdletters om te laten zien hoe dom het er uit ziet.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:28 schreef MJboard het volgende:
Ik gebruikte hoofdletters omdat het copy- paste was. En jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |