abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26405395
quote:

'BOY KEPT ON NEVERLAND'

A former Neverland Ranch security officer told Michael Jackson's child sex trial that guards were ordered not to let the star's future accuser leave the estate.

The testimony by Brian Barron said he saw the words "(The boy) is not allowed off property" written on a white-board in a guard house.

The instruction remained on the board for about a week in January or February 2003, according to the witness, who said he worked on and off at Neverland for five years starting in 1997.

Jackson is accused of molesting then 13-year-old cancer patient Gavin Arvizo, plying him with alcohol and conspiring to hold him and his family captive in February and March 2003.

Defence Attorney Robert Sanger asked Mr Barron if he was aware that no other Neverland security guard recalled having seen that instruction.

The witness, who now works as a policeman, insisted that other guards had seen it.

But he conceded that it was Neverland policy not to allow children to leave the rural property nestled among the hills of central California unsupervised.

The defence also showed jurors a February 19, 2003 entry in Neverland's gate log that read: "The kids are not to leave per Joe." The "kids" meaning the accuser and his brother, and "Joe" an apparent reference to a former ranch manager.

In a lengthy review of the Neverland guest logs with Mr Barron, the defence pointed out that the family's claimed "escapes" from their alleged captivity at Neverland were duly recorded by security guards.

Jackson denies a total of 10 charges, including child molestation.

Meanwhile, former child movie star Macaulay Culkin will testify on behalf of Michael Jackson when the singer's defence team opens its case, according to CNN news.

The Home Alone star, now aged 24, visited Jackson's sprawling Neverland ranch in the early 1990s.

BRON: www.sky.com
Vorig topic: MJ: schuldig of niet?
pi_26437221
quote:
Jackson defense scores victories

Judge allows evidence of accuser's alleged sexual activity

SANTA MARIA, California (CNN) -- Michael Jackson's defense team won a tactical victory Thursday when Santa Barbara County Superior Court Judge Rodney Melville agreed that the testimony of a third boy is "relevant" to the pop star's accuser's credibility.

The defense wants to present evidence that the accuser and his younger brother masturbated in the presence of another boy -- around the same time the accuser alleges Jackson introduced him to the practice against his will.

In other victories for the defense, Melville turned down the prosecution's bid to have a domestic violence expert testify how years of an abusive marriage could have affected the prior testimony of the accuser's mother.

The judge also barred testimony from Jackson's former travel coordinator, Cynthia Montgomery. She is already embroiled in a legal dispute with Jackson over alleged hidden videotaping of the pop star aboard his jet prior to his surrender to police in November 2003.

Additionally, Melville barred the testimony of a former Jackson security guard about an alleged incident involving the pop star, a young boy and a jar of Vaseline. The defense called it "salacious innuendo," and the judge agreed.

He did let the same former guard, Kassim Abdool, testify about finding two pairs of wet bathing trunks on the floor of a restroom, shortly after seeing Jackson and a young boy leave there for the main residence, wearing towels.

And Melville allowed the prosecution to call as a witness former bodyguard, Chris Carter, who is facing bank robbery and armed robbery charges in Nevada.

He is the only witness, besides the accuser's brother and sister, who could corroborate the accuser's testimony that Jackson gave him alcohol.

BRON: CNN.COM
pi_26445756
TT wat verduidelijkt
pi_26448518
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:05 schreef Duiveltja het volgende:
TT wat verduidelijkt
Trail = Trial
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2005 @ 08:15:03 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26448578
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 08:00 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]

Trail = Trial
Michael Jackson Trail kan ook

Hier een oogpotlood.. eindje verderop een handschoen.. een mondkapje... paar meter verder een neus..

pi_26448931
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 08:15 schreef NorthernStar het volgende:
Michael Jackson Trail kan ook

Hier een oogpotlood.. eindje verderop een handschoen.. een mondkapje... paar meter verder een neus..

Hé Albert Verlinde, jij ook hier?
  zaterdag 23 april 2005 @ 18:19:00 #7
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_26457562
Tot dusverre ben ik nog steeds van mening dat MJ onschuldig is.
Het wordt daarnaast ook wel eens hoog tijd dat hij zich na deze zaak eens wat verantwoordelijker gaat gedragen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_26512429
Telegraaf
quote:
Vaseline voor Michael…

De rechtszaak tegen Michael Jackson wordt heftiger en heftiger naarmate meer ex-personeelsleden zich melden om te getuigen tegen de popzanger. In de Amerikaanse pers verscheen de verklaring van de vroegere bewaker Kassim Abdool.
Kassim vertelt onder andere dat hem op een nacht in 1993 door Jackson werd gevraagd een pot vaseline af te leveren in zijn slaapkamer. „Toen ik daar aankwam had Michael een zichtbare erectie in zijn pyjamabroek. Hij was bezweet en op de achtergrond zag ik een jonge jongen, die ik meende te herkennen als Jordie Chandler.”
De familie Chandler kreeg in de jaren negentig een afkoopsom van 20 miljoen dollar om te zwijgen over mogelijke ontuchtige handelingen, die met de minderjarige Jordie waren gepleegd.
Bewaker Abdool herinnerde zich nog een ander incident. Hij constateerde dat Michael en Jordie na een verblijf in de jacuzzi maar liefst 45 minuten samen in een kleedkamer waren. „Daarna kwamen ze er samen uit. Jordie had zijn benen om het middel van Michael geslagen en hing als een kind op zijn buik. Ik kreeg er een raar gevoel bij.”

Rechter Rodney Melville moet nog bepalen welke getuigenissen ter zake zijn in de actuele zaak tegen Michael Jackson, die is aangespannen door de familie van ex-kankerpatiënt Gavin Arvizo.
De verdediging heeft zowel de vaselinepot als de knuffelpartij als irrelevant aangemerkt. Er is, zegt Jacksons advocaat, niet aangetoond waar de vaseline voor diende en evenmin dat er in de kleedkamer iets onzedelijks is gebeurd.

gettin' fucked at night by Mista Shitpacker, bend over for the gotdamn cracker, no vaseline...

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 26 april 2005 @ 08:51:29 #9
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_26512778
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 08:13 schreef milagro het volgende:
gettin' fucked at night by Mista Shitpacker, bend over for the gotdamn cracker, no vaseline...

Nee maar, een Ice Cube kenner

Spannend verhaal wel; Jackson met een erectie die om een potje vaseline vraagt. Lijkt mij ietwat stug, maar je weet het natuurlijk nooit
Haters everywhere but I don't really care.
pi_26513923
Moeder van kinderen Jackson mag getuigen
AMSTERDAM - De rechter in het proces van Michael Jackson heeft maandag beslist dat het openbaar ministerie Debbie Rowe, de moeder van Jacksons kinderen Paris en Prince Michael, mag oproepen als getuige.

Foto: AP

De openbare aanklagers willen Rowe horen over een video met loftuitingen aan het adres van Jackson. De video is rond dezelfde tijd gemaakt als de video waarin de familie van de jongen die door Jackson zou zijn misbruikt, de vaderrol van Jackson prijst. Volgens de aanklagers heeft Jackson het gezin gevangen gehouden om ze te dwingen de video te maken. De video's moesten een televisiedocumentaire weerleggen waarin Jackson er niet al te best af kwam.

Substituut-officier van justitie Ron Zonen zei dat Rowe en het gezin van de jongen in de video's antwoorden gaven die door Jackson waren ingefluisterd. In beide gevallen werden de kinderen gebruikt om hun moeders te dwingen zich gunstig over Jackson uit te laten, zei hij. De advocaat van Jackson hield vol dat het om spontane interviews ging.

Zonen onthulde ook dat Rowe haar rechten als ouder terug heeft gekregen. Zij deed daar ooit afstand van, maar is daar op teruggekomen. Zij is voor de familierechter in Los Angeles een procedure begonnen om een omgangsregeling met haar kinderen af te dwingen. Zonen zei dat Rowe een bezoekregeling aangeboden heeft gekregen als zij in de video wilde verschijnen om zich lovend over Jackson uit te laten.

www.telegraaf.nl
pi_26514051
JACKSON 'WAS VIRGIN TILL 32'

Taped phone calls featuring Michael Jackson talking about his sex life have been released in the US.

The tapes, made by the family of a nine-year-old boy from Utah, reveal that the singer was a virgin at the age of 32 and that he longed to sleep with a woman.

He also said he hated his hair and talked about his battle with anorexia, it was claimed.

Publicity agent David Hans Schmidt, who obtained the tapes, released them outside a courthouse in Santa Maria, California, where Jackson, 46, is facing child sex abuse charges.

He said: "There is some dynamite stuff on these tapes."

In them, the star talks about lusting after a woman called Kathy.

Dit stuk is ook al eens eerder gepost in een van de delen..
Maar er was weinig reactie op..
Ik was nog even benieuwd wat de " in de onschuld van MJ gelovende" fokkers hiervan vinden..
Ik vond dit nogal schokkend..
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:16:25 #12
28167 matthijst
pi_26514230
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 09:58 schreef cpcpb het volgende:
Verrassend. Toevallig gisteren Howard Weitzman bij E! over gehoord: de moeder voegt niks toe, tenzij ze getuige is geweest van het vermeende misbruik.
Maar een bevooroordeelde rechter zou het volgens hem wel toelaten, en ziehier
quote:
JACKSON 'WAS VIRGIN TILL 32'
Inderdaad een apart verhaal, zacht uitgedrukt.
Maar bewijst niet dat hij dit keer dat ventje misbruikt heeft en daar gaat het hier om.
Bewijst ovrigens ueberhaupt verder niks, behalve dan dat de man een mafkees is.
pi_26514334
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:16 schreef matthijst het volgende:

[..]

Verrassend. Toevallig gisteren Howard Weitzman bij E! over gehoord: de moeder voegt niks toe, tenzij ze getuige is geweest van het vermeende misbruik.
[..]

Maar bewijst niet dat hij dit keer dat ventje misbruikt heeft en daar gaat het hier om.
Tuurlijk zegt die advocaat dat
iedere getuigenis tegen MJ bij voorbaat discreditten, al dan niet door de getuige zelf zwart te maken of de rechter nu in zekere zin, is een logische zet van een dikbetaalde en/of gedreven advocaat

als haar getuigenis 'pro' MJ zou zijn, was het natuurlijk een verstandige beslissing geweest vd rechter en zij geloofwaardig want "niemand geloofwaardiger dan zij, ze was de moeder van zijn kids en dus ook begaan met hún veiligheid "
pi_26514389
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:16 schreef matthijst het volgende:

[..]

[..]

Maar hoe iemand na zo ' n verhaal zo overtuigd zijn van MJ' s onschuld?
Al heeft hij Gavin niet misbruikt maar die Jordy wel.. of iemand anders wel..
Dan is hij schuldig.. en hoort hij achter de tralies.. toch?
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:33:39 #15
28167 matthijst
pi_26514551
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:22 schreef milagro het volgende:
Tuurlijk zegt die advocaat dat
Was niet Jacksons advocaat
quote:
Al heeft hij Gavin niet misbruikt maar die Jordy wel.. of iemand anders wel..
Dan is hij schuldig.. en hoort hij achter de tralies.. toch?
Natuurlijk niet!!!
pi_26514832
Nee je hebt gelijk.. in deze zaak is hij dan onschuldig..
Ik heb het mis.. ik geef het toe..

Maar als blijkt dat hij een ander kind wel heeft misbruikt maar Gavin niet.. hoop ik alsnog dat ze hem levenslang opsluiten.. de smeerlap! Met zijn vieze vunzige telefoongesprekjes met een 9-jarige..
De kans op herhaling is veel te groot..

bah..

(Ik ben zwanger he.. het zijn de hormonen... )
pi_26514843
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:33 schreef matthijst het volgende:

[..]

Was niet Jacksons advocaat
]

Een bevooroordeelde dan

Waarom zou een rechter bevooroordeeld zijn als hij die vrouw laat getuigen
Geef me 1 reden waarom die vrouw geen zinnige info zou kunnen hebben.
Ms wordt ze wel een 'hostile witness' , is de rechter dan met terugwerkende kracht niet bevooroordeeld.

Wel frappant dat men nu zelfs de rechter, die toch als zeer betrouwbaar bekend staat, nu ook al van bevooroordeeldheid gaat beschuldigen.
Want oh wee oh wee, MJ zou zomaar toch eens wel iets op zijn kerfstok kunnen hebben.
Dit topic staat echt vol met lieden die echt ALLES meteen wegwuiven.

"MJ heeft gewoon vriendjes van 12 omdat hij nooit kind geweest is"

Ja, dikke zwarte lul, jesusjuice, dat alleen al schreeuwt om opname dan wel langdurige therapie.
Meneer moet gewoon eens beseffen dat het sociaal onwenselijk en verdacht is dat een vent van over de 40 zijn vrienden ENKEL onder bijna puberende exotisch ogende jongetjes van 12 zoekt en het bed deelt met hen.

Oh en al die ouders die kun kotertjes alleen laten dageblang bij een excentrieke vent van over de 40 die al eerder verdacht is geweest van piemelspelletjes met een kind, en dat afgekocht heeft, mogen ook op een opfris cursus opvoeden.
pi_26515309
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 11:01 schreef matthijst het volgende:

En ja: de gast is ziek, spoort niet en al die shit, maar de vraag is: heeft ie het jochie misbruikt
Zo ja: hoppa de bak in en laat hem maar anaal uitwonen door Lester the Molester.

ha ha.. wat een goed idee...
  dinsdag 26 april 2005 @ 11:10:17 #19
28167 matthijst
pi_26515347
wegens gepruts met de editfunctie van FOk, hele post aangepast hier:
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:46
Maar als blijkt dat hij een ander kind wel heeft misbruikt maar Gavin niet.. hoop ik alsnog dat ze hem levenslang opsluiten.. de smeerlap!
Ik ook, zou het alleen graag bewezen zien. Vind het nogal vaag dat mensen zich af laten kopen als ze misbruikt zijn. Zou zelf met de goeie ouwe honkbalknuppel achter Jackson aangaan namelijk.
quote:
Waarom zou een rechter bevooroordeeld zijn als hij die vrouw laat getuigen
Omdat ze geen info over het vermeende misbruik kan geven, of eigenlijk helemaal niks kan vertellen waarschijnlijk, dus puur wordt gehaald om verhaltjes te vertellen. verhaaltjes zijn leuk maar doen niet ter zake.
quote:
Wel frappant dat men nu zelfs de rechter, die toch als zeer betrouwbaar bekend staat, nu ook al van bevooroordeeldheid gaat beschuldigen.
Nounou, ik zeg alleen maar wat een gerenommeerde advocaat bij E! zegt

En ja: de gast is ziek, spoort niet en al die shit, maar de vraag is: heeft ie het jochie misbruikt
Zo ja: hoppa de bak in en laat hem maar anaal uitwonen door Lester the Molester.

pi_26516275
quote:
AMSTERDAM - De rechter in het proces van Michael Jackson heeft maandag beslist dat het openbaar ministerie Debbie Rowe, de moeder van Jacksons kinderen Paris en Prince Michael, mag oproepen als getuige.

Foto: AP

De openbare aanklagers willen Rowe horen over een video met loftuitingen aan het adres van Jackson. De video is rond dezelfde tijd gemaakt als de video waarin de familie van de jongen die door Jackson zou zijn misbruikt, de vaderrol van Jackson prijst. Volgens de aanklagers heeft Jackson het gezin gevangen gehouden om ze te dwingen de video te maken. De video's moesten een televisiedocumentaire weerleggen waarin Jackson er niet al te best af kwam.

Substituut-officier van justitie Ron Zonen zei dat Rowe en het gezin van de jongen in de video's antwoorden gaven die door Jackson waren ingefluisterd. In beide gevallen werden de kinderen gebruikt om hun moeders te dwingen zich gunstig over Jackson uit te laten, zei hij. De advocaat van Jackson hield vol dat het om spontane interviews ging.

Zonen onthulde ook dat Rowe haar rechten als ouder terug heeft gekregen. Zij deed daar ooit afstand van, maar is daar op teruggekomen. Zij is voor de familierechter in Los Angeles een procedure begonnen om een omgangsregeling met haar kinderen af te dwingen. Zonen zei dat Rowe een bezoekregeling aangeboden heeft gekregen als zij in de video wilde verschijnen om zich lovend over Jackson uit te laten.
Ik vind het een hele goede reden om die vrouw haar woordje te laten doen.
Als ze de boel bij elkaar liegt, merken we dat vanzelf wel.

Mij lijkt het in iig niet onwaarschijnlijk dat het zo gegaan is als hier boven vermeld staat
pi_26516365
Advocaten Jackson ruziënd over straat
SANTA MARIA - De advocaten van Michael Jackson zijn maandag ruziënd over straat gerold. Reden voor het opstootje was het ontslag van advocaat Brian Oxman door Thomas Mesereau, die leiding geeft aan het team van advocaten van Jackson, meldde de Amerikaanse zender Fox News dinsdag.

Oxman zou geen kaas hebben gegeten van het voeren van een verdediging in strafrechtelijke zaken en hebben zitten slapen tijdens belangrijke episodes in het proces tegen de popartiest. De advocaat zou bovendien Mesereau in de wielen hebben gereden door in een ander proces rond Jackson allerhande papieren op te voeren die niet stroken met de tactieken van Mesereau.

telegraaf
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:10:30 #22
28167 matthijst
pi_26516535
quote:
Mij lijkt het in iig niet onwaarschijnlijk dat het zo gegaan is als hier boven vermeld staat
Mij ook niet, maar dan nog: Debbie Rowe weet niks over het vermeende misbruik van het ventje en ze was niet bij het interview met de moeder en koters...

With the exception of his recent authoring of an April 15 appellate motion, Oxman has had a limited role with the Jackson defense team--and was often relegated to a chair behind the defense table when Mesereau sat with co-counsels Susan Yu and Robert Sanger.
pi_26516649
Het is een aardige kerel, die Oxman, maar hij zat wel te slapen in de rechtzaal. Elke dag weer, ik dacht al, daar gaat hij iets van horen. Dat kan natuurlijk niet.
pi_26516656
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:10 schreef matthijst het volgende:

[..]

Mij ook niet, maar dan nog: Debbie Rowe weet niks over het vermeende misbruik van het ventje en ze was niet bij het interview met de moeder en koters...

[afbeelding]
nee, maar als zij 'gedwongen is" zich vooral positief uit te laten, een script in handen geduwd heeft gekregen, dan zal het niet echt onwaarschijnlijk zijn als dat met anderen ook zo gegaan is natuurlijk.

De enige echte getuigen van sexuele handelingen zijn de kinderen zelf, het is dus zaak hun verhaal geloofwaardig te maken...... of MJ versie, en een voorgekauwde tektst op een rebuttal video helpt daarnatuurlijk niet echt bij
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:24:34 #25
28167 matthijst
pi_26516840
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:15 De enige echte getuigen van sexuele handelingen zijn de kinderen zelf, het is dus zaak hun verhaal geloofwaardig te maken...... of MJ versie, en een voorgekauwde tektst op een rebuttal video helpt daarnatuurlijk niet echt bij
Uiteraard, snap ik, maar vooorzover ik het begrijp had die rechter het ook gewoon niet toe kunnen laten (moet ook wel, anders was er geen hoorzitting om geweest).
Hij laat het wel toe, dus positief voor de DA -> wederom nadeel voor Jackson, net als de 1108.

Maar wel zullen zien wat Rowe te vertellen heeft, misschien is het wel posititef voor Jackson.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')