abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 21 april 2005 @ 11:44:27 #1
43556 miss_dynastie
  donderdag 21 april 2005 @ 12:55:40 #2
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_26401176
Githa, ben nu 9 mnd verder en het verandert ben nu weer "normaal" zeg maar zal wel met het schoon maken van je baarmoeder te maken hebben denk ik.
pi_26409068
Hier nog steeds geen echte menstruatie, wel soms 1 dag in de maand wat vloeien.
Ik zit nu al weer ruim onder het gewicht van voor de zwangerschap en dat is wel fijn, het enige wat ik nu nog zou moeten doen is even wat buikspieroefeneningen zodat het weer wat strakker zit.
Ik ben hier alleen het ritme helemaal kwijt, Thijs veranderd tegenwooridig zo snel van zijn ritme dat ik er ook niet meer op kan slapen en dat is enorm vermoeiend.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 21 april 2005 @ 20:21:53 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26412336
Hier is het allemaal nog niet 'normaal' maar het zal vast wel een keer komen, denk ik

Ik weet dat het hier niet helemaal hoort maar wil het toch even vertellen. M'n psych heeft een therapeut gevonden waar plek bij is. Dus ik kan binnenkort beginnen met een therapie die enerzijds confronterend is met het verleden (dus niet meer wegstoppen, het moet er gewoon uit) en aan de andere kant onderscheid leert maken tussen rationele en irrationele gedachten en gevoelens. Dat vooral met als doel de angsten rond de bevalling weg te nemen. Hoop dat het wat wordt maar ik heb goede moed. is bang dat er later nooit een kindje zou kunnen zijn dat even lief is als Jolietje, jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik dat als een uitdaging zie Maar serieus ik ga er gewoon voor en we maken er het beste maar van
  Jubileum moderator donderdag 21 april 2005 @ 20:49:03 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_26413153
Dat klinkt goed LB! en tuurlijk hoort het hier wel
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 21 april 2005 @ 21:39:52 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_26414773
Dat klinkt goed LB, sterkte en succes! uit ervaring weet ik dat therapietjes heel goed kunnen werken, wees maar trots op jezelf dat je het doet, het is een hele stap!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 21 april 2005 @ 22:53:42 #7
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_26417177
idd! LB, sterkte en veel succes!
..en laat gaan...
  donderdag 21 april 2005 @ 23:13:06 #8
61800 Rottdog
pi_26417769
LB begin is het halve werk De eerste stap is gezet
pi_26417851
Luchtbel het is heftig, maar mischien juist DE oplossing!!! Heel veel succes en sterkte en dat je alles achter je kan laten
pi_26424442
Luchtbel, dat klinkt wel goed zeg
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:21:53 #11
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26424511
Die confrontatie met het verleden zal inderdaad best heftig zijn Luchtbel, maar ik weet zeker dat je er (nog) sterker uitkomt. Ik heb bewondering voor hoe je het aanpakt hoor
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:47:09 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26424989
LB! Het zal best heel zwaar zijn, maar ik vind het wel heel moedig van je dat je gaat (ondanks dat je mss niet anders kan omdat je het moet verwerken).
Enneh... volgens mij heb jij een hele lieve .
  † In Memoriam † vrijdag 22 april 2005 @ 09:49:09 #13
43556 miss_dynastie
pi_26425027
Moedig LB. Heel veel succes en sterkte

Smirre, wat is jouw mams een kanjer Toch vind ik het op zijn zachtst gezegd storend dat de eigen bijdrage voor mensen die hulp nodig hebben zo hoog is, dat men familie moet inschakelen om die broodnodige hulp te krijgen. Het is natuurlijk wel het doel van het hele plan, maar ik kan me daar niet in vinden. voor die kanjer van een moeder van je!
pi_26436236
LB wat goed van je, ik heb echt ontzettend veel bewondering voor je en ben heel blij dat je zo is
pi_26437995
LB ik vind je moedig. Heel veel sterkte en succes
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  † In Memoriam † vrijdag 22 april 2005 @ 20:05:05 #16
81992 Githa
pi_26439754
renzell, hoe gaat het met jou en Julius ? Ik hoop dat je de schade een beetje hebt in kunnen halen want de start was niet zo best ...jammer hoor! die eerste week hoort zo speciaal te zijn en natuurlijk moeten we allemaal herstellen na zo'n bevalling maar dit was gewoon onnodig en slordig

Ik hoop dat je gauw komt vertellen hoeveel je aan het genieten bent van je kleine grote vent en misschien wil je dan ook ff spammen ik ben nieuwsgierig
pi_26442825
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:05 schreef Githa het volgende:
renzell [.....verhaal.......]

Ik hoop dat je gauw komt vertellen hoeveel je aan het genieten bent van je kleine grote vent en misschien wil je dan ook ff spammen ik ben nieuwsgierig
ik ook heeeeeeeel erg! renzell kom je kleine wonder eens laten zien, please?
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  zondag 24 april 2005 @ 19:37:29 #18
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_26481105
Dag lieve allemaal!
Ik kom mij eindelijk maar eens melden in het grote mama-topic!
Grappig dat ik net lees dat jullie naar ons vragen... Wat een timing!
Hier gaat het inmiddels redelijk de goede kant op, gelukkig. De eerste week was een regelrechte hel, maar de pijn is zo goed als over en Julius heeft het gister en vannacht voor het eerst fantastisch gedaan qua voedschema's enzo, dus paps en mams hebben na twee weken eindelijk eindelijk weer eens een min of meer normale hoeveelheid slaap kunnen pakken, was al bijna vergeten hoe dat voelt...
Sowieso ga ik proberen heel snel een paar foto's het internet op te knallen, want Julius is nu al een ander mannetje dan twee weken geleden. Ik moet alleen ff tijd vinden om tussen de honderden foto's de leukste eruit te kiezen want ja, wij knippen zo'n beetje de hele dag door...
Julius is een heel gek, lief en grappig creatuurtje. Hij ruikt naar melk en zwitsal en vaak ook naar poep en hij trekt de hele dag door gekke gezichtjes. Als ie lacht is het net lucky luck, dus hij is nu al 'mijn kleine cowboy' gedoopt!
Deze mama moet nog wel een beetje herstellen merkt ze. Het ene moment ben ik heel overmoedig en wil het liefst met zoontje in de nek door de stad gaan rennen. Het volgende moment echter lig ik snikkend weer op bed en kan het zelfs niet opbrengen om lief te doen tegen vriendje. En dat terwijl hij het zo fantastisch goed doet allemaal. Het is ook zo veel; die f*king bevalling, alle pijn daarna, dat kleine ventje ineens voorgoed hier in huis, een melkfabriekje dat opgestart wordt in mijn lijf, hormonen die ook nog van alles te vertellen schijnen te hebben, alle dagen bezoek en keer op keer datzelfde verhaal... pfffffff, ik vind het maar heftig allemaal!
Gelukkig gaat het iedere dag een beetje beter en heb ik steeds meer het gevoel een beetje vat te krijgen op deze nieuwe, bizarre situatie die moederschap heet...
  zondag 24 april 2005 @ 19:42:50 #19
105888 renzell
pi_26481230
ps- dat ik door die borstvoeding tijdelijk een cup 85 C ipv 85 A heb, is wel een aardige bijkomstigheid haha, dat mag zo blijven van mij...
  † In Memoriam † zondag 24 april 2005 @ 20:16:29 #20
81992 Githa
pi_26482037
Dat klinkt al stukken beter Renzell ....en wat beschrijf je het weer mooi
Julius de cowboy mag Jordy's hoed wel lenen hoor
Ik ben razend benieuwd hoeveel hij veranderd is dus begin maar snel met uitzoeken maaruh alle 100 mag ook hoor
pi_26482211
quote:
Op zondag 24 april 2005 19:37 schreef renzell het volgende:

Deze mama moet nog wel een beetje herstellen merkt ze. Het ene moment ben ik heel overmoedig en wil het liefst met zoontje in de nek door de stad gaan rennen. Het volgende moment echter lig ik snikkend weer op bed en kan het zelfs niet opbrengen om lief te doen tegen vriendje. En dat terwijl hij het zo fantastisch goed doet allemaal.
Oooooh Renzell, zo herkenbaar MIjn moeder heeft het er nog wel eens over dat ik toen zo labiel was. Ja, gek he? Tis nogal wat zo'n babietje.
Fijn dat het wat beter met je gaat
  zondag 24 april 2005 @ 20:28:30 #22
61800 Rottdog
pi_26482328
Renzell ben ook weer zeer benieuwd naar Julius gelukkig ben je van die rotpijn af kan me voorstellen dat je dat toch een beetje belemmerd in het genieten van je mooie cowboy. Welkom bij de mama-club
  zondag 24 april 2005 @ 22:00:54 #23
3142 m@x
pi_26484889
Renzell, fijn dat je zo van Julius aan het genieten bent. Dat labiele wordt vanzelf minder, maar helemaal weg...... (hier nog niet in ieder geval ).

kom maar op met die foto-spam, het kunnen er nooit teveel zijn
  zondag 24 april 2005 @ 22:09:10 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_26485087
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:05 schreef Githa het volgende:
renzell, hoe gaat het met jou en Julius ? Ik hoop dat je de schade een beetje hebt in kunnen halen want de start was niet zo best ...jammer hoor! die eerste week hoort zo speciaal te zijn en natuurlijk moeten we allemaal herstellen na zo'n bevalling maar dit was gewoon onnodig en slordig
waar kan ik het verhaal van renzell vinden, want ik ben niet zoveel aanwezig geweest en heb het gemist geloof ik...

renzell, sterkte met opknappen en ook ik ben nieuwsgierig naar je ventje!
stormy waters...
sailin'
  zondag 24 april 2005 @ 22:22:58 #25
3142 m@x
pi_26485422
Volgens mij stond het in een van de vorige "zwangerschap en geboorte" delen Belana.
  zondag 24 april 2005 @ 22:32:13 #26
24188 Belana
kloon van belana
pi_26485656
thanks m@x, ik ga ff kijken
stormy waters...
sailin'
pi_26491481
renzell, wat fijn dat alles weer beter gaat (het is ook allemaal niet niks)

Ik ben erg benieuwd naar je zoontje dus spammem maar...
pi_26494987
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:00 schreef m@x het volgende:
Renzell, fijn dat je zo van Julius aan het genieten bent. Dat labiele wordt vanzelf minder, maar helemaal weg...... (hier nog niet in ieder geval ).
pfft..ik wacht nog steeds op mijn instort-moment eigenlijk. Ergens moet je al die emotie toch kwijt zou je zeggen. Maar ik liep de dag na de bevalling alweer door het huis te rennen, stond in de kraamtijd uitgebreid de ramen te zemen en te dweilen enzo en heb eigenlijk tot de dag van vandaag geen middagrust genomen. En de kraamverzorgster heeft wel een heel verhaal gehouden over kraamtranen en dat dat heel normaal is, maar ik heb er dus niks van gemerkt Ja, af en toe wat kribbig tegen vriendje, maar dat was ik voorheen ook al dus dat maakt niet zoveel uit. Dus misschien dat het nog komt allemaal...voor m'n gevoel lijkt het anders of ik er 'te makkelijk' mee omga. Terwijl zo'n snelle bevalling op zich toch ook best raar is om mee te maken. Ik gun het iedereen hoor, maar pas na de bevalling ga je een beetje beseffen wat je meegemaakt hebt. En van de bevalling zelf blijft er weinig hangen Hebben we wel veel over gepraat dus misschien dat dat ook helpt...

Maarre...verwarring en vergeetachtigheid, dat heb ik wel. Iemand een idee hoe lang dat gemiddeld blijft hangen? (haha..de eerste 10 jaar?) Ik word er een beetje moe van dat ik telkens voor keukenkastjes sta te gapen en dan vergeten ben wat ik eruit wou halen Of dat ik voor 3 boodschappen naar de AH ga en er maar 2 kan herinneren
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_26495929
Morris is nu bijna 9 maanden en het lijkt wel of de gaatjes in dit vergiet steeds groter worden
Ik vergeet echt zo veel. Misschien omdat ik het niet echt belangrijk meer vind ofzo? Ik heb echt geen idee
pi_26496017
quote:
Op maandag 25 april 2005 12:31 schreef TearSong het volgende:

[..]

Maarre...verwarring en vergeetachtigheid, dat heb ik wel. Iemand een idee hoe lang dat gemiddeld blijft hangen? (haha..de eerste 10 jaar?) Ik word er een beetje moe van dat ik telkens voor keukenkastjes sta te gapen en dan vergeten ben wat ik eruit wou halen Of dat ik voor 3 boodschappen naar de AH ga en er maar 2 kan herinneren
Geen idee! Benthe is nu 5 maanden en lijkt soms wel erger te worden.... Verschrikkelijk gewoon. Vanmorgen nog.... er stond nog een schaaltje olijven op tafel en die wilde ik weggooien. Na een uurtje dacht is... "hey wie heeft dat nu al weggegooid?" Er is toch echt niemand in huis geweest!
En ik kan me toch écht niet herinneren dat ik dat dus gedaan heb...

Ow ja en soms heb ik wel eens op mijn werk iets gezegd en dan vind ik dat best wel een goeie opmerking van mezelf en dat ik dat dus ook he-le-maal niet meer weet !!!
  maandag 25 april 2005 @ 13:20:42 #31
105888 renzell
pi_26496023
Tearsong; heerlijk toch, dat je geen last hebt van kraamtraantjes?! En wat betreft het authistisch gapen in keukenkastjes betreft.... herkenbaar, heel herkenbaar! Ik denk trouwens dat veel tranen hier te maken hebben met de bevalling die zo lang duurde en de pijn die maar niet overging. Bovendien hebben vriendje en ik de eerste week in totaal misschien 10 uur geslapen en als je ergens goed labiel van wordt, dan is het wel slaapgebrek...
Vandaag gaan vriendje en ik voor het eerst kleertjes shoppen voor het kleine mannetje; leuk!
pi_26496633
Renzell: dat helpt natuurlijk ook. Hier hebben we alleen de 1e nacht in het ziekenuis niet goed geslapen, maar dat was meer omdat ik gewoon nog zo wakker was en zo'n adrenalinestoot had...heb de hele nacht lopen staren naar dat wezentje in het wiegje naast me. En me de hele tijd afgevraagd: 'is hij nou echt van ons? zat hij nou in mij die hele tijd?' En daarna is alles wel lekker gegaan, behalve die pijn in m'n stuitje dan. Maar als dat alles is...
Veel plezier met shoppen vandaag!

Stiekemurd: nou, dat soort dingen inderdaad. En soms vraag ik wel eens dingen aan m'n man, en dan ben ik m'n concentratie al weer kwijt als hij antwoord geeft. Dus vraag ik 5 min. later weer precies hetzelfde omdat ik echt niet meer weet wat het antwoord nou was. En dingen belanden op hele rare plekken. Scharen gaan de prullenbak in enzo..

Snoopy: ah, ik wil niet weten hoe erg het over 9 maanden dan is hier Voorlopig hou ik er nog even last van dus. Nou, tijd dat ik ga aanleren om lijstjes te maken voor de boodschappen dan

It's all up to you
pi_26496996
ik kan ook nog niet zonder lijstje boodschappen doen! renzell, neem de tijd hoor, het is zo'n ingrijpende verandering en dan nog eens zo'n zware bevalling gehad. zorg dat je af en toe ook een dag GEEN visite ertussen plant, want dat is ook erg vermoeiend.

Tearsong wow, geen middagslaapjes? ik zou denk ik volledig instorten... probeer zelfs nu nog als 't even kan 's middags even te slapen. maar fijn toch dat 't allemaal zo vlot loopt. hoe is 't met je zoontje, vertel es wat meer in 't baby-topic!

verder gaat 't hier wel goed, ik ben vorige week voor 't eerst eindelijk weer es een avondje alleen weggewest, heerlijk vond ik dat. was me veel te snel voorbij. moet me nu weer op de arbeidsmarkt gaan oriënteren, blehk. op zich zou ik graag weer werken hoor, daar niet van, juist om weer es wat regelmatiger uit die toch wel erg dienende moederrol te stappen. maar al dat geregel voor 't zover is, zowel 't solliciteren als 't regelen van kinderopvang, daar heb ik eigenlijk helemaal geen puf voor/zin in momenteel.
pi_26497299
Middagslaapjes heb ik ook niet gedaan, Bix (alleen de eerste week). Ik was er wel vaak aan toe hoor maar het ging gewoon niet omdat Damon ´s middags niet slaapt (en veel aandacht vraagt).

Ik ben ondertussen weer helemaal gewend op mijn werk. Wat wel tegenvalt is het geregel voor en na werktijd. Mijn man werkt in wisseldiensten dus is vaak niet beschikbaar (en heeft geen rijbewijs) dus het geregel komt op mijn schouders.

een werkdag:

05.30: David voeden (borst)
06.00 Damon´s ontbijt maken en eten
06.30 beiden aankleden
06.50 mijzelf douchen en aankleden
07.00 Tassen met inhoud klaarmaken voor alledrie (inclusief mezelf)
07.15 Boeltje in auto stoppen. Damon naar oma (zij brengt hem naar school), David naar creche of ook oma
07.45 Parkeren in garage werk (als ik later ben is er geen plaats)

Het kolven op het werk gaat nu gelukkig prima
  † In Memoriam † maandag 25 april 2005 @ 14:24:05 #35
43556 miss_dynastie
pi_26497380
Wow, half zes al? Hoe laat ga jij naar bed 's avonds, Lily?
pi_26497397
oef wat een vroeg begin lily. en hoe laat ben je weer thuis dan, met alle kroost?
pi_26497527
half 6? Ik word al moe als ik eraan denk....knap hoor!
It's all up to you
pi_26497554
Ik lig er soms om 22.30 in maar soms stort ik ook om 20.00 al in.

David slaapt nog absoluut niet door en dat nekt me soms. Hij wil minimaal 1 keer maar meestal nog 2 keer per nacht drinken (die 4 voedingen vanaf 6 kilo werkt hier echt niet). Ach ja. Ik voel me nog wonderbaarlijk goed eigenlijk.

Bix, ik werk tot 16.00 uur en ben dan met kroost tegen 17.00 thuis (nog even kletsen hier en daar). Is vooral zwaar als manlief avonddienst heeft en ik dus ´s avonds alles alleen moet doen.....
  maandag 25 april 2005 @ 15:26:59 #39
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26498867
Jeutje Lily.. klinkt als een behoorlijk zwaar dagprogramma..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 25 april 2005 @ 15:34:18 #40
81992 Githa
pi_26499047
Nou Lily, da's idd behoorlijk zwaar.... helemaal als je nacht 1 a 2 keer onderbroken wordt.

Jordy slaapt gelukkig elke nacht door, dus ik mag zeker niet klagen maar kan dan ook heel erg slecht wakker worden midden in de nacht
pi_26514254
quote:
Op maandag 25 april 2005 14:05 schreef bixister het volgende:
moet me nu weer op de arbeidsmarkt gaan oriënteren, blehk. op zich zou ik graag weer werken hoor, daar niet van, juist om weer es wat regelmatiger uit die toch wel erg dienende moederrol te stappen. maar al dat geregel voor 't zover is, zowel 't solliciteren als 't regelen van kinderopvang, daar heb ik eigenlijk helemaal geen puf voor/zin in momenteel.
Dat vind ik niet zo gek hoor Bix! Voor mijn gevoel ben je vorige week pas bevallen
Is natuurlijk ook enorm wennen om 2 kindjes te hebben.
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2005 @ 10:18:47 #42
43556 miss_dynastie
pi_26514279
Lily, ik word al moe als ik er aan denk
pi_26514488
Mijn wekker loopt ook op werkdagen af om 05.45 uur, dan spring ik onder de douche als Morgaine slaapt (anders was ik eerst haar, dan de fles, dan in de box om te spelen en mama onder de douche) dan kleed ik mij aan, doe mijn haar en ga mijn brood klaar maken en dan maak ik Morgaine wakker en doe haar ritueeltje en dan gaan we om 07.30 uur de deur uit, om 07.45 zijn we bij de oppas en om 08.00 uur zit ik achter mijn pc op kantoor.

Maar goed, Morgaine is nu niet lekker en dus kwam daar vanmorgen weinig van terrecht en was ik later op kantoor dan normaal. Ik ben zelf ook niet lekker, beetje grieperig dus misschien maar beter dat ze bij de oppas is ipv dat we thuis zijn want dan steek ik haar nog meer aan. Nu haal ik haar om 16.00 uur op, dan bij thuiskomst geef ik haar groenten en gaat ze in bad, daarna nog even spelen en een fles en dan rond 18.00-18.30 uur gaat ze naar bed.
  dinsdag 26 april 2005 @ 11:20:17 #44
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26515495
Luchtbelletje hele dikke voor je moed. We hebben het er laatst al uitgebreid over gehad, dus daar laat ik het ook maar even bij.

Lily en Faja-Lobi mijn god wat staan jullie vroeg op! Ik ben blij dat ik pas om 09.00 hoef te beginnen en dat het mannetje meehelpt 's ochtends. Op dinsdag brengt hij Léon weg naar mijn moeder en op woensdag is hij tegenwoordig vrij, dus dan helemaal geen ochtendstress. Alleen op donderdag sta ik om 07.15 op om vervolgens om 09.00 te beginnen.
Het is altijd wel krap aan, maar ik red het altijd wel.
Als ik jullie ochtend-ritueel lees wil ik spontaan weer naar bed!
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:09:14 #45
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26517844
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 11:20 schreef dutchie het volgende:
Dat doe ik dan ook altijd weer . (Zolang het nog kan, over 5 weken weer aan het werk voor 2 dagen.)
Ook hier gaat de wekker om 5.47 uur. Om 5.52 ligt Liz met schone luier in het grote bed. Om 5.57 komt Cas ernaast liggen. Vriend heeft dan intussen de flessen warm gemaakt. En om 5.58 gaat de fles erin. Rond 6.30 gaan beide kinders, verlost van een boer, weer naar bed en valt moeder Smirre ook weer om. En vader Smirre gaat dan vrolijk en blij , want naar zijn werk.
's Ochtends is het echt timen. De rest van de dag heb ik geen wekkerradio in zicht. En een verdere tijdsomschrijving zal ik jullie besparen.
pi_26517975
Als ik het zo allmaal lees heb ik erg veel mazzel.
Djen was altijd al een uitslaper en Djulian nu ook. Djulian word tussen 7 en 9 wakker, dan fles geven, poetsen en aankleden en naar benee. Het douchen van mezelf begint vaak pas na 11.30/12uur als hij voor zijn middagslaapje gaat liggen. Djen doet alles zelf en ik mag haar niet eens helpen. Soms een staartje in doen, maar verder wil ze echt alles zelf doen en zij staat om half 8 op.
Smirre petje af hoor met 2 kinderen!!!
pi_26517990
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 11:20 schreef dutchie het volgende:
Het valt wel mee hoor. Wat wel tegenvalt is dat ik op mijn "vrije" dagen toch hetzelfde ritueel moet volgen omdat Damon naar school moet (wel iets later). Daar moet ik echt nog aan wennen.....
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:15:32 #48
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26517991
Gisteren had ik echt last van een weemoedig moment. Een vriendin belde en ik hoorde een hele verse baby (van 2 dagen oud) huilen op de achtergrond. Slik....ineens drong het tot me door dat onze kindjes groeien en groot worden. Bij ons klinkt het niet meer vers baby-achtig en afhankelijk, maar meer drift en levenswil. Zucht....dat ligt achter me weemoedmodus aan: Geen kleine babies meer.... Maar wel een hele grote wereld voor ons ligt, die nog ontdekt moet worden. Dat is een hele klus!!!
pi_26518048
Het gaat snel heh, Smirre

gelukkig heeft iedere leeftijd zijn charmes en zijn niet alleen babietjes leuk
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:18:44 #50
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26518063
wat een tijden joh maxim word meestal wakker ergens tussen 8 en 9 uur, neem ik hem bij me in bed om te eten, en dan vallen we beide weer in slaap
maar ik heb dan ook geen ritme op t moment, werk nog niet dus ja.... waarom om 8 uur me nest uit komen, om te stofzuigen
pi_26518100
Ik probeer er op de dagen dat ik niet werk ook een beetjehet zelfde ritme in te houden als op de werkdagen maar soms kruipen Morgaine en ik na een uurtje te hebben gespeeld samen weer terug in het grote bed om dan een uurtje later weer fris aan de nieuwe dag te beginnen. Maar in principe probeer ik er regelmaat in te houden.

En wat betreft bedtijd ik lig er tussen 22.00-22.30 in, niet omdat Morgaine nog een fles krijgt maar omdat wij (ouders) ook nog samen wat tijd door willen brengen.
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:02:55 #52
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26519108
Jeetje vroeg hoor allemaal. Jolie is ook wel vroeg wakker maar wij hebben dan geen haast, gelukkig.

Op het cb wees iemand me erop dat ik nog steeds vrij veel vloek het is inderdaad zo dat ik denk dat ik wel om de 5 zinnen een keer het woord kut zeg en dan is het al een heel stuk minder dan een paar jaar geleden. Ik wil natuurlijk niet dat Jolie dit straks gaat overnemen maar heb geen idee hoe ik hier mee op moet houden leer ik dit van zelf af tegen de tijd dat ze echt gaat praten? Vertel eens even, er zit vast wel iemand hier die ook niet zo vreselijk netjes is.....

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 26-04-2005 14:15:51 ]
pi_26519352
Ik heb ook nog wel eens de neiging er het een en ander aan vloeken er uit te gooien maar je let toch op je woorden in het bijzijn van kleintjes. Zo riep ik altijd heel vaak shit maar toen mijn man zijn zoontje voor het eerst bij ons thuis bracht veranderde ik dat in Chips en ipv godverdomme zeg ik dan potverdorrie. Het gaat redelijk automatisch hoor. Al hoewel ik nu nog wel eens vloek in het bijzjn van Morgaine omdat ik dan zo iets heb van ze snapt het toch nog niet.
pi_26519460
Dat leer je idd vanzelf af als ze het tegen jou gaan zeggen luchtbel.
Zo is bij ons kut but geworden en idd ships is ook een bekende. Als je je eigen woorden terug krijgt sta je raar te kijken en verander je het snel.
pi_26519997
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 14:02 schreef Luchtbel het volgende:
Jeetje vroeg hoor allemaal. Jolie is ook wel vroeg wakker maar wij hebben dan geen haast, gelukkig.

Op het cb wees iemand me erop dat ik nog steeds vrij veel vloek het is inderdaad zo dat ik denk dat ik wel om de 5 zinnen een keer het woord kut zeg en dan is het al een heel stuk minder dan een paar jaar geleden. Ik wil natuurlijk niet dat Jolie dit straks gaat overnemen maar heb geen idee hoe ik hier mee op moet houden leer ik dit van zelf af tegen de tijd dat ze echt gaat praten? Vertel eens even, er zit vast wel iemand hier die ook niet zo vreselijk netjes is.....
zodra je je kind het hoord nazeggen leer je het heel snel af . Nu ging het bij ons op woorden als pleuris, tering(leier), typhus, opzouten is er ook zo een die ze graag gebruikte (nu gebruikt ze hem nog steeds maar op de juiste wijze en voornamelijk tegen de katten en heb daar ook niet echt problemen mee zolang ze die niet bezigt naar mensen toe) pleuris en tering, etc heb ik al heel lang niet meer gehoord van haar en ook bij ons zelf trouwens niet. Kut gebruik ik heel af en toe nog wel eens als ik me echt niet in kan houden, maar tot op heden is dat nog niet gecopieerd (gelukkig).

(ow en alicia gebruikt de uitdrukking 'hij is weer op zijn pik getrapt' te pas en te onpas zodra die ook maar passend uitkomt in een situatie.)
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:51:52 #56
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26520326
Oeh ik ben dus in ieder geval niet de enige. En Knorretje bedankt voor je eerlijke antwoord
Ik zeg echt vaak het woord kut maar ook shit, verdomme en fucked up en euhm minder kwaad bedoeld maar wat eigenlijk ook niet hoort 'schijtwijf' zeikstraal, rot op enzo vooral in gesprekken met bekenden maar dan wel bedoeld als onderling zeg maar. Ik weet dat ik het doe en ik wil het ook stoppen maar voor alsnog werkt het niet echt nu maar hopen dat het te genezen is tegen de tijd dat ze echt kan praten
  woensdag 27 april 2005 @ 13:12:55 #57
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26542936
Ladybos, how R U?
Ik ben die rothormonen inmiddels meer dan zat. Doe maar weer gewoon, graag?! Gaat het niet over mijn labiele psyche dan wel over pijnlijke borsten. Eén borst trekt weer geweldig. Er zit een cyste in, dat weet ik, maar met een moeder die borstkanker heeft gehad nodigt me dat telkens uit om aan iets ergs te gaan denken. Ruim een maand geleden nog een mammografie laten maken, dat er behalve die cyste dan, goed uitzag. Die geruststelling was echter maar van korte duur. Rationeel kan ik mezelf nog wel wat wijsmaken, maar mijn gevoel zit enkel bang te zijn. (Misschien heeft dit nog wel te maken met verwerken, oid.)
U leest; I am not amused .
pi_26543427
Smirre hier gaat het gelukkig de goede kant op !! De abcessen zijn bijna weg, er zit nog wel wat maar vergeleken met wat het was is dat te verwaarlozen. Maar voordat ik met de chemo kan beginnen moet het wel helemaal weg zijn. Ik voel me ook stukken beter. Achteraf gezien was ik toch behoorlijk ziek van die abcessen. Ik schreef het allemaal toe aan de reuma maar een groot deel van de vermoeidheid en koorts is nu weg gelukkig. Mijn gewrichten doen wel steeds meer pijn, ondanks de pijnstillers. Verder genieten we met volle teugen van ons supervrolijke meisje en dat maakt zoveel goed Ze is gewoon zooooooooo lief en zooooooooo vrolijk en zooooooooo leuk en zoooooooo mooi, we zijn zwaar verliefd
pi_26543463
Smirre kan het geen abces zijn in je borst ? Een cyste hoort toch geen pijn te doen ?
  woensdag 27 april 2005 @ 23:22:36 #60
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26556918
Ladybos: Een jaar geleden heb ik een borstonsteking (steriele infectie) gehad en die klieren zijn ahw ingekapseld door littekenweefsel. Toen ik zwanger werd groeiden mijn borsten duh en werd het gevoelig. Ik heb een aantal weken gekolfd en heb dus het eea uitgelokt in mijn borsten. In ieder geval zijn ze hormonaal beïnvloed in deze tijd. Toen ik vorige maand (met mw Nederhorst in mijn achterhoofd) mijn huisarts bezocht heb ik wederom een mammografie (en echo) gekregen en daarin was te zien dat die cyste gegroeid was. Een week later was het alweer minder gevoelig en nu is het weer prominent aanwezig; de gevoeligheid. (Ben ook ongesteld.) Ik heb mezelf voorgehouden een week te wachten en als het dan niet minder is, opnieuw naar de huisarts te gaan. (Die cyste kunnen ze namelijk ook leegzuigen.)
Ik ben eigenlijk al lang blij dat het een cyste is. Maar ik hou niet zo van ongevraagd groeiende en delende cellen in mijn lijf, vooral niet als het maar aan 1 borst is. It scares the hell out of me.
pi_26557616
brrr smirre, lijkt me ook hartstikke eng. hopelijk zakt de pijn in ieder geval snel en blijft het iets onschuldigs. kan zo'n cyste ook vanzelf weer verdwijnen trouwens?

ladybos wat fijn dat die abcessen eindelijk minder worden!
  donderdag 28 april 2005 @ 09:42:47 #62
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26563016
Bix, of zo'n cyste helemaal kan verdwijnen weet ik niet, maar ik heb wel gemerkt dat het kan groeien en slinken, al dan niet veroorzaakt door hormonen. De huisarts zei me: "Je hebt gewoon niet zulke leuke borsten." Oké, bedankt dan, dokter! het zal je maar gezegd worden...door een man
pi_26563753
Wat vervelend Smirre.
Leuke huisarts heb je

Ladybos, fijn dat het bij jou beter gaat!
  donderdag 28 april 2005 @ 10:20:51 #64
30488 coolbabe
My little pwny
pi_26563785
Luchtbel, ik heb ook behoorlijk wat afgevloekt, was van huis uit niet anders gewend maar wilde niet dat mijn kinders dat over zouden nemen. Ik ben cold turkey gestopt
Nu vloek ik niet meer, ben het helemaal afgewend. Vind het zelfs een rotgehoor als ik iemand hoor vloeken [/muts]
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  donderdag 28 april 2005 @ 11:12:36 #65
3011 E.T.
pi_26565053
Wat eng smirre! Altijd toch dat stemmetje in je achterhoofd..

Ladybos, fijn dat het beter gaat! Ik hoop dat het nu alleen nog maar beter gaat en er geen 'rare' dingen bijkomen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 28 april 2005 @ 22:46:13 #66
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26583435
quote:
Op donderdag 28 april 2005 10:20 schreef coolbabe het volgende:
Ik ben cold turkey gestopt

Mara er is dus nog hoop

Smirre en Ladybos, hoop dat jullie gauw opknappen!
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 12:56:27 #67
81992 Githa
pi_26594910
Jdee, allemaal nog vol te houden daar ? ....
Ik bedoel het op en neer reizen, van huis naar je moeder en terug...en hoe gaat het met je moeder ?
en en en.. nouja, alles zo'n beetje.
Als je tijd hebt hoor ik het graag, ben wel benieuwd hoe het met je gaat en natuurlijk met Ela
  vrijdag 29 april 2005 @ 13:37:34 #68
30488 coolbabe
My little pwny
pi_26595965
quote:
Op donderdag 28 april 2005 22:46 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Mara er is dus nog hoop

Smirre en Ladybos, hoop dat jullie gauw opknappen!
Zolang je je ervan bewust bent is er nog hoop ja
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:26:45 #69
63367 Jdee
pi_26597197
mja, het gaat wel hier. Met mijn moeder gaat het eigenlijk wel goed, ze is nu bezig met de laatste keer 2 weken chemopillen slikken, en is helemaal in de bonen omdat bloedonderzoek uitwees dat het aantal kankercellen gedaald is. Nou is het wel zo dat ze echt niet meer te genezen is, maar dit is wel erg positief (het betekent meer tijd, dus das wel zo fijn). Maar of de kankergezwellen zijn gestopt met groeien, dat is pas echt op de CTscan te zien die vrijdag de 13e (en om kwart voor 1 ook nog, wat een datum) wordt gemaakt. Ze is erg moe tijdens de kuur en kikkert eigenlijk heel goed op in de weken dat ze niet hoeft te slikken (2 weken slikken, 1 week niet, 2 weken weer slikken, 1 week niet, nu met de 3e keer 2weken slikken bezig). Dus dat is allemaal heel positief eigenlijk. Reizen met Ela gaat wel goed, alleen ben ik (en zij ook) best moe erna, zeker omdat ze dus savonds tussen ongeveer 6 en 10 eigenlijk wil tutten en ik dan niet net in de trein/bus/terug naar huis aan het lopen moet zijn want dan wordt madam (ter)echt ongelukkig)... Dus ik ga tegenwoordig steeds vroeger, en blijf niet meer eten daar (wel jammer want vriendlief houd niet van vis en dat eten ze nu wel veel daar *mjam*). Maar al met al ben ik wel blij dat ik nog niet hoef te gaan werken.

Verder gaat t wel ok, behalve dat Ela dus nog steeds de fles niet pakt . morgen en overmorgen hele dag oefenen maar...

en wat lief dat je t wil aanhoren, doet ook veel goed
..en laat gaan...
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 15:25:44 #70
81992 Githa
pi_26598751
Jdee.... ik ben gemeend benieuwd hoe het gaat met je en ik kan me donders goed voorstellen hoe het is om in zo'n situatie te zitten en dat erover kunnen vertellen enorm fijn kan zijn.

ohwjee hoopgevend zo'n datum ...vrijdag de 13e, of misschien gaat ze voor eens en altijd bewijzen dat bijgeloof lariekoek is
Maar Top zeg dat de kankercellen gedaald zijn al is het idd maar voor wat meer tijd, maar ook erg verdrietig denk ik, ik bedoel dat je om zoiets zo blij bent. ik kan dat niet zo goed omschrijven
Wanneer moet je weer gaan werken dan? ...dat zal best gaan tegenvallen .
En kom op Ela, zo'n fles is ook best lekker en der zit toch een beetje mama in hoor
  vrijdag 29 april 2005 @ 16:12:50 #71
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26600040
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:26 schreef Jdee het volgende:
Maar of de kankergezwellen zijn gestopt met groeien, dat is pas echt op de CTscan te zien die vrijdag de 13e (en om kwart voor 1 ook nog, wat een datum) wordt gemaakt.
Ik ben op 13 mei jarig, en dat is een hele mooie dag hoor! Ik ben zelfs op vrijdag de 13e 13 jaar geworden, en toen zat ik in Italië, was één van m'n leukste verjaardagen ooit. Voor mij is vrijdag de 13e meer een geluksdag, hopelijk brengt het jullie ook geluk
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 29 april 2005 @ 18:47:06 #72
63367 Jdee
pi_26604153
nou, dan heb ik er helemaal vertrouwen in . Het is ook heel dubbel Githa, ergens voelt het ook raar om blij te zijn om zulk nieuws, maar het is weldegelijk goed nieuws, mijn vader haalde meteen bossche bollen (doet ie ook als ie eens 5 euro bij de staatsloterij wint, overigens, dus erg veel is er niet voor nodig om bossche bollen te halen geloof ik) en mijn moeder belde iedereen die ze wilde bellen op om te vertellen over dit nieuws. En ergens is het niet erg om zo te reageren erop, denk ik. Het is in ieder geval niet naief. Je mag blij zijn met dit soort dagen, en ook als ze zich een dagje erg goed voelt, mag je al bossche bollen halen, vind ik. maar ergens clashed 'vinden' met 'voelen', soms. En daar probeer ik niet teveel aandacht aan te schenken, eigenlijk. en het is inderdaad fijn om t te verwerken zo. voor mij.

En ik heb succes geboekt! t kind heeft 3 (ja, dames en heren, u leest het goed, 'da-rie') teugjes genomen uit de fles. 15 cc gogogogo! (misschien was t maar 5). Maar goed. dat voor een hele dag proberen, samen met een thuiswerkende (...) Neelix. Ik zeg "een goed (uche) begin..."

we houden de moed erin

wat we ook 'erin' gaan doen (ikke is van de slechte bruggen) is pizzas want we hebben sinds gisteren weer een werkende oven! lang leve de kringloopwinkel . 1,5 week zonder lasagna's, pizzas, groenteovenschotels en pistoletjes met kaas en olijven doen is te lang!
..en laat gaan...
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 18:51:03 #73
81992 Githa
pi_26604232
ELa ....wat goed zomaar 3 hele slokken was best lekker he ....

enne Jdee we houden de moed erin

tex, bijna feestje dan je eerst verjaardag als mama ..COOL!
  vrijdag 29 april 2005 @ 20:25:35 #74
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26606528
wat goed zeg dat de cellen minder zijn Jdee ook al red ze het er niet mee, ze is er toch langer bij. dat is toch ook al heel fijn.
en ik hoop dat vrijdag de 13e een geluksdag is voor jullie

en Ela, kom op meid, die fles is niet erg. en 3 slokken is al een hele prestatie

ik ben eerder met verjaardag erg gek hoor, 1e verjaardag als mama ik ben benieuwd wat ik krijg van Maxim ok papa dan
  vrijdag 29 april 2005 @ 20:35:51 #75
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26606766
Eerste verjaardag als mama lijkt me niet zoveel anders dan anders eigenlijk. Kijk meer uit naar Moederdag Noah heeft op de creche al iets voor me gemaakt
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † vrijdag 29 april 2005 @ 22:43:41 #76
81992 Githa
pi_26609419
Ik kom uit de slaapdienst met moederdag, dus ben ik er de ochtend niet hebben ze op het werk geen rekening mee gehouden...*zucht* hebben ze natuurlijk helemaal niet aan gedacht.
  zaterdag 30 april 2005 @ 00:46:02 #77
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26612032
Jdee: Sterkte! Voelen en vinden liggen idd soms mijlenver uit elkaar. Jammer dat je zo weinig grip hebt op dat voelen, niet?
  zaterdag 30 april 2005 @ 15:52:57 #78
63367 Jdee
pi_26620036
Smirre: dankje. Inderdaad, al is het wel zo dat niet alles dezelfde 'zwaarte' heeft, soms voel je iets maar vind je dat minder belangrijk dan wat je vind en vice versa. Balans is wel belangrijk, me helemaal overgeven aan alleen gevoelens is niet fijn, wordt je niet gelukkig(er) van. Grip heb je echter niet zoveel, al denk ik wel dat je door niet alles maar op prio 1 te zetten wel de zwaarte van emoties en gevoelens kan beinvloeden... naja. Filosoferen is ook een vak, geloof ik .

Hmm Githa, ik denk dat je dan maar gewoon ontbijt op bed moet krijgen op je werk, zit niets anders op .

Mijn verjaardag (Ela was toen bijna 3 weken) was helemaal niet leuk; ik was moe (eigenlijk een understatement), kribbig, alleen thuis (had ook echt geen zin in bezoek), en Ela had n regeldag en wilde alleen maar rondgedragen worden omdat ze zo last had van bubbels in haar buik. De dag erna voelde ik me wel jarig En ik had ook een heel geweldig kado van vriendje gehad (Blokus, spel) waar ik me de dag erna lekker mee bezig heb gehouden. Ik voel me wel een heel jaar ouder trouwens, maar dat kan ook door het moeder worden komen
..en laat gaan...
pi_26630123
Jdee

Moederdag is niet zo nieuw meer voor mij, maar wel dat ik 2 kindjes heb nu. Wat voel ik me toch rijk als ik naar de kinderen kijk
  zaterdag 30 april 2005 @ 22:41:07 #80
3011 E.T.
pi_26630901
't moederdagkadootje van het kdv staat hier ook al op de kast te wachten.. Nog steeds ingepakt
Vorig jaar ging Saskia nog niet naar het kdv, dus dit wordt m'n eerste moederdagfrutsel van d'r (heb al wel voor mn verjaardag een zelfgeknutseld (ahum) 'iets' gehad.. )
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 22:03:08 #81
81992 Githa
pi_26650748
Ik mag morgen weer gaan werken en eigenlijk vind ik het super spannend
MAAAAAAAR ik heb een voordeel, Jordy mag morgen bij papa blijven en ik hoef hem dus niet weg te brengen nog niet
  zondag 1 mei 2005 @ 22:09:15 #82
3011 E.T.
pi_26650920
Sterkte morgen!

Ik voelde me vandaag zo gelukkig en rijk
Een heerlijk kind dat de tijd van d'r leven heeft in de tuin, hartstikke druk met spelen en alles ontdekken, geen kreetje van ontevredenheid gehoord..
Swets en ik lekker met een boek op schoot alles gadeslaan..

De zon (die vandaag toch uitbundig scheen hier) verbleekte bij mijn eigen zonnetje
  zondag 1 mei 2005 @ 22:17:58 #83
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26651155
Ah Githa misschien valt het best mee. Zoals onze eigen Marco altijd zingt; even slikken en weer doorgaan over het algemeen vliegt zo'n dag echt voorbij. En dat wegbrengen ach ja...

Fijn he E.T.
Ik moest vanmorgen janken toen ik met Snoopy zat te msnen (ja het moet verboden worden dat msn ) en zat te vertellen hoe leuk Jolie was in d'r badpakje en vanavond, in d'r loopkarretje voor de open balkondeuren aan het meeswingen op de muziek ze zingt heel hard ooooh nmooooo mee met Aventura In de zomer lijkt alles zo mooi en die kinderen hebben zo veel plezier en tja, ik moet weer ingevroren worden ofzo
  zondag 1 mei 2005 @ 22:19:51 #84
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26651204
Hey Githa, doe ik gezellig met je mee.. Morgen gaat Luuke zelf nog mee, beschuitjes uitdelen.
Dinsdag moet ik dan toch echt alleen. Ik vind het om te janken zo spannend...
Maar ook het wegbrengen gaat vast goedkomen Githa, tenminste, dat zegt iedereen tegen mij.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 1 mei 2005 @ 22:23:51 #85
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26651322
Ah Lishe, het is ook om te janken.
Ik heb 3 weken iedere keer bij het wegbrengen gehuild en nog steeds soms na het weekend. En dat terwijl ik de allerliefste oppas heb waar ik d'r met een gerust hart achter kan laten. Sommige dagen ga ik gewoon weg maar andere dagen
Maar goed, ik ben dan ook een mietje wat dit soort dingen betreft.
  zondag 1 mei 2005 @ 22:29:42 #86
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26651464
Ja, Ik dacht dat ik eindelijk over mijn heimwee heen was. En dan krijg je een kind.... Oeh, dan weer heimwee naar je kind! En volgens mij maakt het niet uit hoe lief de verzorgende van je kindje ook is, je blijft zelf de mama die alles het allerbeste weet voor haar kindje..... "T is soms best moeilijk dat mama zijn. (en zeeeeeeker ook goed voor de emoties.. )
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 22:32:09 #87
81992 Githa
pi_26651534
Lishe, dan wens ik je heel veel succes, plezier en sterkte morgen en tuurlijk komt alles goed...we blijven gewoon onthouden waar we het allemaal voor doen.

Luchtbel, ik was helemaal nooit sentimenteel lees mietje maar nu ik denk dat dat er gewoon allemaal bij hoort het is toch ook gewoon een lief, mooi, wondertje dat je zomaar weg moet brengen.

Ik zei gister in bed nog tegen mijn vriend, hoe gek het eigenlijk is dat je al zoveel van iemand kan houden na 3 maanden en hoe ongeloofelijk ondenkbaar en beangstigend het is als je het idee in je hoofd haald dat dat wondertje er ineens niet meer zou zijn. Het is gewoon niet te beschrijven wat ik voel mijn hummeltje

maar ik moet me toch weer een beetje gaan verharder anders lopen ze morgen giga hard over me heen daar hebben die pubers een neus voor, ik zweer het je.
  zondag 1 mei 2005 @ 22:42:28 #88
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26651807
Ja jij ook veel succes en plezier natuurlijk... (en ik denk dat we zo'n beetje in hetzelfde werkveld zitten dan... pubers enzo...)(en ik weet niet hoe die kleine lettertjes moeten)
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 22:48:02 #89
81992 Githa
pi_26651955
Als ik wil weten hoe iets moet, dan spiek ik altijd bij een ander door te quoten maar die kleine letters krijg je door ze tussen [ sub ] [ /sub ] te zetten maar dan zonder spaties

en natuurlijk ben ik nu nieuwsgierig wat voor werk doe jij dan ?
pi_26652008
Succes morgen Githa!!!
Lishe jij ook!!!

Vandaag met mijn neefje gezeten en met Djulian, wat is dat mooi zeg, 2 van die kleintjes
  zondag 1 mei 2005 @ 23:03:43 #91
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26652379
dit is een test Ik werk als jongerenwerkster... jij?

Dank je Anitra!
  † In Memoriam † zondag 1 mei 2005 @ 23:12:18 #92
81992 Githa
pi_26652637
Thnx Anitra

Ik werk als persoonlijk begeleidster in een woongroep voor probleem jongeren en jongeren met een achterstand
  maandag 2 mei 2005 @ 17:00:08 #93
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_26669501
Phluphy, ik weet niet of je hier regelmatig meeleest, maar ik wil je veel sterkte wensen (ik lees af en toe wel mee op de site)!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 17:47:07 #94
81992 Githa
pi_26670917
en Lishe, hoe was je dag vandaag ?
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 17:50:42 #95
43556 miss_dynastie
pi_26671016
En jouw dag dan, Githa?
  maandag 2 mei 2005 @ 17:58:48 #96
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26671256
Hoe ging het bij jou Githa? Hopelijk hebben Jordy en je vriend zich vermaakt, maar dat zal wel!

Bij mij was het een beetje nep natuurlijk, omdat Luuke nog mee ging. Het viel wel mee maar volgens mij staat m'n agenda binnen de korste keren weer bomvol! Op zich was het wel lekker, zo'n 'wendagje' en ik ben er wel klaar voor (denk ik). Alleen het wegbrengen van d'n Luuk zal wel niet mee vallen morgen...

O,O, en ook nog!!!! We hebben de uitslag van de echo's van haar heupen; Geeeeen heupdysplasie! Dus wat dat betreft kan moeders weer slapen!
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 18:02:10 #97
43556 miss_dynastie
pi_26671338
quote:
Op maandag 2 mei 2005 17:58 schreef Lishe het volgende:
O,O, en ook nog!!!! We hebben de uitslag van de echo's van haar heupen; Geeeeen heupdysplasie! Dus wat dat betreft kan moeders weer slapen!
Wat een goed nieuws zeg
  maandag 2 mei 2005 @ 18:28:47 #98
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_26671938
Ook ik wil Phluphy heel veel sterkte en kracht toewensen, echt niet meer normaal hoeveel tegenslagen die mensen te verwerken krijgen keer op keer, die arme Danyel.. hopelijk komt het toch gauw weer goed en kan hij slapen in zijn eigen bedje.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 19:07:20 #99
81992 Githa
pi_26673075
Hier super druk ...zo druk zelfs dat ik bijna geen tijd heb gehad om aan Jordy te denken ik voel me zowat schuldig!

Het blijkt een beetje een puinhoop te zijn op mijn werk, een beetje heel erg.
Ik heb gelijk voor morgen een spoedvergadering georganiseerd en er moeten snel wat dingen veranderen anders ben ik niet van plan mijn tijd daar vol te maken maar dat heeft niks met mij persoonlijk of de geboorte van Jordy te maken....puur de organisatie en de daarbij horende, welbekende bezuinigingen
Alle hoop was een beetje op mij en mijn terugkeer gelegd en da's niet reeël legt ook een enorme druk op me, en dat al na dag 1
pfff, ben benieuwd morgen.

Edit: schandalig ik was het vergeten maar LUUKE wauw meissie wat goed at je heupjes helemaal in orde zijn

[ Bericht 13% gewijzigd door Githa op 02-05-2005 19:52:33 ]
  maandag 2 mei 2005 @ 19:46:28 #100
640 snoopy
peanuts
pi_26674321
quote:
Op zondag 1 mei 2005 22:17 schreef Luchtbel het volgende:
Ik moest vanmorgen janken toen ik met Snoopy zat te msnen
mooi is dat! nu wil niemand meer met me msn-en
  maandag 2 mei 2005 @ 23:22:37 #101
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26681794
Luuke wat goehoed

Ghita wat rot dat je spoed vergadering in moet lassen, hopelijk komt het helemaal goed
Lishe blij te lezen dat het meeviel

En Snoopy
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  dinsdag 3 mei 2005 @ 01:00:06 #102
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26684374
Oh Githa, dat wat je schrijft over verharden voordat je platgewalst wordt, ken ik. Ik moet ook nodig weer een filtjertje plaatsen, want ik ben echt een superwatje geworden. Alles komt keihard binnen en dendert daar ook nog lekker een tijdje rond.
Ik heb vandaag mijn grote vriend, de huisarts, maar weer eens opgezocht, ivm die borst. Hij gaf een uiterst plausibel verhaal over klieren in bindweefseljasjes en ik heb een voel-verbod gekregen . Waar ik wel weer direct om kon janken was zijn uitleg waarom ik zo mezelf niet ben op het moment (angst om kanker en denken in uitersten). Jaja, het heeft allemaal te maken met verwerken. Ach, ik had het zelf kunnen verzinnen, maar waarom kan ik mezelf dan niet overtuigen? Anyway, ik ben weer even gerustgesteld.
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 07:22:50 #103
81992 Githa
pi_26686145
Is het niet zinvol Smirre dat je arts je daarin geruststeld ? ...Op wat voor manier dan ook onderzoekjes of wat gesprekjes..... je zegt zelf al dat je telkens even gerust bent als je bent met hem gesproken hebt.
verwerken kan een ingewilkkeld iets zijn en een simpel voelverbod is niet afdoenden want je voelt 3 dagen niet en dan toch even stiekem met 1 vinger en voor je het weet ondergaan ze weer een grondige inspectie. Kan het me nog goed voorstellen ook....sterkte hoor Smirre
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 09:14:49 #104
43556 miss_dynastie
pi_26687055
quote:
Op maandag 2 mei 2005 19:07 schreef Githa het volgende:
Het blijkt een beetje een puinhoop te zijn op mijn werk, een beetje heel erg.
Wat jammer dat je niet echt de tijd krijgt om rustig weer een beetje te wennen
Laat je niet al te gek maken, he
  dinsdag 3 mei 2005 @ 12:02:31 #105
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26691291
Mij ha stelt mij ook telkens gerust en bovendien heb ik geen bezoekverbod van zijn praktijk gekregen. Verwerken kan knap lastig zijn, maar een ieder weet ook dat het niet van vandaag op morgen 'verwerkt' is, dat heeft ook tijd nodig. En aangezien mijn tweede naam 'ongeduld' is, maak ik het mezelf niet makkelijk daarmee. Dus eh...deze smiley mag ik graag irl op mezelf toepassen of eh...deze .
Voor hoeveel dagen ga jij nu werken, Githa?
  dinsdag 3 mei 2005 @ 13:55:09 #106
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_26695279
pfff stom hoor, het is t beste maar het zit me absoluut niet lekker, tis toch een mijlpaal van 4 jaar die afgesloten word ik heb mijn ontslag nu officieel ingediend. het is maar werk en het i smaar een baas, ik weet het. maar ik heb het daar toch naar mijn zin gehad, en dit had allemaal niet gehoeven als er gewoon netjes gehandeld was vooral vanuit hun kant. maar goed. het zij zo!
  dinsdag 3 mei 2005 @ 14:50:10 #107
61800 Rottdog
pi_26696953
Martineke het blijft moeilijk omdat het voorheen ook zo vertrouwd was, jammer genoeg konden jullie niet tot een overeenkomst komen. Tuurlijk zit je dat dan niet lekker en dat is niet meer dan logisch, meid jank en gil het ff uit en wie weet lucht het op zo niet pak die kleine beer van je en geef hem is ff een dikke op zijn bol dat doet altijd goed

Jammer Smirre dat je jezelf nog niet overtuigd maar ook dat komt ook wel weer die hormonen kunnen echt een last zijn af en toe. Tis ook een onzekere tijd zo naar een bevalling voorla omdat je je lichaam ook weer een beetje opnieuw moet leren kennen en dat is geen makkelijke opgave sterkte meid

Lishe goed nieuws
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 18:14:58 #108
81992 Githa
pi_26703606
Smirre, ik werk 32 uur maar dan wel verdeeld over 24/7 en aangezien ik gemiddeld 1a 2 slaapdiensten heb in een week van 15 uur per dienst, hoef ik niet zoveel te missen van Jordy.

Vandaag veel opschudding veroorzaakt, de clustermanager erbij geroepen en er gaan wat zaken veranderen Hoe en wat gaan we morgen bespreken maar ik stap gewoon niet eerder volledig in mijn werk dan wanneer ik me er veilig bij voel ohwja de veiligheid van mij en mijn collega's kon niet meer gegarandeerd worden na herhaalde escalaties en dus had ik gelijk bij terug komst zoiets van .....waar zijn we mee bezig!!! Alle hoop werd op mij gevestigd wat compleetg onterecht was en een veel te grote druk op mij legt. Daar gaan we dus wat aan doen he
pi_26706003
Martineke

Githa
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:28:44 #110
24188 Belana
kloon van belana
pi_26707172
Martineke, wat rot sterkte joh, kan me je gevoel wel voorstellen
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:47:40 #111
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26707681
Martineke, als je ergens met plezier (hebt ge)werkt is het erg moeilijk weggaan. Jammer dat het zo is gelopen en ik hoop dat je snel een goede vervanging vind!
Goedzo Githa, niet over je heen laten walsen! Succes en hopelijk word het snel wat rustiger daar.
pi_26942572
Tijdens de zwangerschap kreeg ik er al last van, maar na de bevalling bleef het kwaaltje ook gewoon. Zomaar ineens, vanuit het niets, ongelooflijk zweten! Geen aanvallen van het ineens erg warm krijgen, helemala niets, maar wel ongelooflijk erg zweten! Duurt een seconden of 10 en dan is het weer over. Herkent iemand dit? Het gekke is, dat het dus reukloos is, het ruikt niet naar zweet.
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  donderdag 12 mei 2005 @ 13:44:38 #113
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_26943327
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 13:22 schreef Luckepuk het volgende:
Tijdens de zwangerschap kreeg ik er al last van, maar na de bevalling bleef het kwaaltje ook gewoon. Zomaar ineens, vanuit het niets, ongelooflijk zweten! Geen aanvallen van het ineens erg warm krijgen, helemala niets, maar wel ongelooflijk erg zweten! Duurt een seconden of 10 en dan is het weer over. Herkent iemand dit? Het gekke is, dat het dus reukloos is, het ruikt niet naar zweet.
Ik hoop dat dit erbij mag :

Ik ben zelf nog nooit zwanger geweest (die tijd hoop ik wel mee te mogen maken)!
Maar met dat zweten, heb ik ook wel eens gehad Luck!
Bij mij begon het met ruizende oren, en ineens heel erg zweten, k heb zoiets zelfs wel eens onder douche gehad! Ik zit dan tegen flauwvallen aan lijkt wel! en het ruikt inderdaad niet!

Mijn vriend heeft mij toen op bed gelegt, en heb daar ineens 3uur achter elkaar liggen slapen!!
Daar ging onze afspraak voor die dag! Daarna heb k dit nog eens 2x gehad, maar tijdens het sporten! Sindsdien heb ik het niet meer gehad (afkloppen)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_26944660
Nou dat heb ik dus ook! Tijdens de zwangerschap begon het, en nog steeds heb ik het af en toe. Ineens zweten en dan heb je het niet eens warm...overdag heb ik het ook wel eens, maar vaak ook in de nacht. Dan loopt ineens het zweet over m'n rug. En net zo snel als het begint is het dan ook ineens weer weg...

Ik heb het altijd maar op de hormonen geschoven maar het moet toch ook weer eens 'normaal' worden lijkt mij

[ Bericht 2% gewijzigd door TearSong op 12-05-2005 19:36:17 ]
It's all up to you
pi_26944762
Dat hoop ik ook maar Tearsong, want het is af en toe net zwemmen op het droge
pi_26944776
tearsong, ik heb 't ook nog af en toe. reken er maar op dat 't nog wel ff duurt. ontzwangeren duurt ongeveer net zo lang als zwangeren... alleen zou 't bij luckepuck nu toch wel es over mogen zijn lijkt me... . maar 't scheelt luckepuck dat 't reukloos is. dat is hier overigens niet altijd het geval!
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:28:05 #117
61800 Rottdog
pi_26945014
Owh absoluut herkenning, nu is het voor mij dan nog maar 10 mnd gelee de geboorte maar nog elke dag die zweet aanvallen. Heb het eigenlijk toegeschreven aan mijn hormonen had er anders ook niet echt een verklaring voor.

Met een klein beetje lichamelijke inspanning is het soms net of ik een uur heel hard heb lopen sporten kwa zweet
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2005 @ 15:56:45 #118
81992 Githa
pi_26947709
Hier ook herkenbaar
Erg vervelend vind ik het hoor, ik moet er nu zelfs met kleding rekening mee gaan houden omdat ik het gewoon vervelend vind om zweet plekken te krijgen.
Het ruikt hier overigens ook niet
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:29:13 #119
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26948792
Waar hebben jullie het over?
Groot mysterie in geheimtaal: Iedereen kent het, bij de één ruikt het wel, bij de ander niet, bij de één komt het bij vlagen, bij de ander is bij de bevalling begonnen and quess what? Je mag er kennelijk nog heel lang van genieten.....
Ik lurk wel even mee onder het genot van een om er maar eens een leuke smiley tegenaan te gooien

En eh...deze vraag is retorisch; ik verwacht geen antwoord, hoor.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2005 @ 16:37:31 #120
81992 Githa
pi_26949073
Jdee morgen een spannende dag voor je moeder en voor jouw vast ook.
Heel veel sterkte, ik brand een kaarsje voor goed nieuws laat je het even weten als je wil.
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:53:10 #121
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26949623
Die 'zweetaanvallen' heb ik gelukkig geen last van, maar vers zweet is reukloos, alleen oud zweet ruikt. Dus dat het niet ruikt kan wel kloppen dan

Jdee, ik zat er gisteren ook al aan te denken, en ik duim ook voor je voor goed nieuws
©Dumbo
  donderdag 12 mei 2005 @ 18:42:11 #122
63367 Jdee
pi_26952656
thanks guys Ja morgen spannend. Gisteren de buik van ons mam gevoeld: er zit gewoon een tweeling in: aan de ene kant de lever (die is echt heel groot, zo te voelen ) en aan de andere kant de maag (?) of de darmen. ze ziet eruit alsof ze 7 maanden zwanger is. Ze is nu 10 kilo aangekomen in 10 weken, dus dat verklaart voor een groot deel dat ze zo gegroeid is, nu maar hopen dat het niet de tumoren zijn die gegroeid zijn...

Trouwens, ik zit hier verder stevig te balen, want hoewel Ela netjes de fles nam (nou ja, 80 cc, en na aandringen geloof ik) dinsdag op het kdv, wilde ze vandaag pertinent niet toen ze voor de 2e keer ging wennen, en heeft druppelsgewijs toch nog 70 cc binnengekregen op de ochtend dat ze oefenen was. Morgen gaat ze een hele dag en ben ik dus standby thuis, want een halve dag zonder eten kan nog, maar een hele . Overigens was ze vandaag zo moe toen ik haar ophaalde dat ze aan mn borst in slaap viel, en sindsdien om de 1,5 uur wil drinken (vanaf 13u15 dus he)... Daar wordt ik dan weer erg moe van .
Maar verder alles goed... eigenlijk is het wel fijn het huis weer voor mij alleen te hebben zo voor een ochtendje. Lekker dingen ononderbroken doen. Enige minpuntje: de vriezer stond ietsje te laag-> een liter gespaarde borstvoeding ontdooid. oeps
..en laat gaan...
pi_26952969
Jdee, sterkte met je moeder.
De ontdooide melk kun je gewoon weer invriezen (zitten anti-bacterien-dingetjes enzo in die bederf tegengaan, weet de exacte termen niet uit m'n hoofd ). Alleen wel even merken voor de zekerheid. Als er toch iets mis mee is, wat niet waarschijnlijk is, weigert Ela wel om 't te drinken.

O, en geen ervaring met zweetaanvallen.
pi_26957969
Hier ook geen zweetaanvallen (misschien een kromme redenering hoor, maar wat ligt er bij jullie op het matras?, wat voor kleding dragen jullie?)

Jdee sterkte morgen spannende momenten weer voor je moeder
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2005 @ 21:58:28 #125
81992 Githa
pi_26958560
niet anders als voorheen Bar en echt op de vreemste momenten, als ik juist harstikke passief ben
pi_26959217
hier ook geen ervaring met zweetaanvallen..

Suzanna, hoe gaat het met jou en Noa?

We hebben deze week een nieuwe vakantie gepland en geboekt voor in september. We gaan 6 dagen naar Los Angeles en 3 dagen naar San Diego. Mede doordat het de afgelopen reis zo ontzettend goed is gegaan met Dylan. Ik weet wel dat daar nog heel veel evrandering in kan komen, maar het voelt gewoon goed om zo'n reis te plannen nu we weten dat ie het niet erg vind en eigenlijk alleen maar leuk vind.

We zijn ook van plan om in een van deze steden te trouwen dus is dit een goed "excuus" om daar even te gaan kijken.. nee hoor, het is gewoon weer een leuk vakantie idee.

Githa ik lees dat je 32 uur werkt.. wow.. ik werk nu 18 uur per week en dit vind ik eigenlijk stiekem best al wel zwaar.
Heb echt wel respect voor de werkende moeder, ik zou het echt niet meer kunnen.

Ik heb gisteren voor het eerst weer gewerkt. Was echt enorm wennen en had het er sochtends onwijs moeilijk mee, maar toch was het weer heel gezellig en vertrouwd en toen ik mezelf gewoon dwong om niet te vaak aan hem te denken toen ging de tijd eigenlijk best wel snel. Echt leuk, alle klanten kwamen vragen hoe de bevalling was geweest en wat het was geworden etc.. Terwijl ik die mensen helemaal niet (meer) kende. Vond ik wel erg lief.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaanBanaantje op 12-05-2005 22:25:12 ]
  donderdag 12 mei 2005 @ 22:29:53 #127
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26959554
Offtopic: waar werk je Daan? Je woont toch ook hier in A.?
pi_26959619
Maar hier is sinds de bevalling en na het stoppen van het bloeden van de bevalling ander beddengoed op het bed komen te liggen, waardoor het zweten wat ik voorheen dus wel had ineens ophield ( ik had hier een molton die waterdicht was op bed liggen en nu niet meer)
pi_26959637
jups. Ik werk bij de speelgoedblokker.
pi_26959676
Hee Daanbanaantje, ook Amerika-liefhebber ? Wij gaan er zo vaak als maar (financieel en anderszins) mogelijk is naar toe :-) En ook al woonachtig in A., dat wist ik helemaal niet joh ! Wordt hoog tijd voor een A. meet dan !
  donderdag 12 mei 2005 @ 22:33:37 #131
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26959677
Grappig dan weet ik wie je bent
pi_26959696
oeh das oneerlijk. dan wil ik ook weten wie jij bent!
pi_26959698
Hahaha het durrep A.
pi_26959716
jaaa komen jullie ff gezellig met zn allen naar de speelgoedblokker :P dan weet ik ook wie jullie zijn!
  donderdag 12 mei 2005 @ 22:36:17 #135
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26959764
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 22:34 schreef DaanBanaantje het volgende:
oeh das oneerlijk. dan wil ik ook weten wie jij bent!
Kom maar even naar het speeltuinbankje.
pi_26959772
maar inderdaad Ladybos, onwijze amerikafans. Al ben ik het alleen maar geworden door de enthousiastme en verhalen van mijn vriend.. (bijna man.. oeh wat heerlijk om dat te zeggen! ) We zouden er het liefst ook gaan wonen, maar dat is meer een 5 jaren plan.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2005 @ 22:38:02 #137
81992 Githa
pi_26959827
Ik werk 32 uur Daan maar wel 24/7 dus 2 slaapdiensten en ik heb al 32 uur te pakken valt goed te doen hoor....
Daan, dat je de eerste werkdag goed doorgekomen bent. Waar gaat Dylan eigenlijk heen als jij gaat werken ?

en weer een niieuwe vakantie geboekt *jaloers is* lekker joh!
pi_26959943
ja.. verrassing van vriendlief tis ook zo'n schatje..

Ik werk nu 1 dag doordeweeks, vrijdagavond en zaterdag. In het weekend is ie dus gewoon bij zn vader en doordeweeks bij zn oma. En dat is allemaal heel goed geregeld dus ik ben daarin wel erg gerust gesteld. Dat scheelt ook een hoop.

ga je jordy naar de opvang brengen als je overdag moet werken of is er ook een opa/oma/oppas?
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2005 @ 22:49:53 #139
81992 Githa
pi_26960172
en de rest va de tijd lekker bij je ventje

jah het ene moment zou ik het liefst thuis blijven en het andere moment heb ik zo'n zin om weer wat te ondernemen. Het is ook niks voor mij om geen uitdaging te hebben dus ik moet zeker blijven werken en als ik eenmaal aan het werk ben dan vallen die uren eigenlijk ook best mee omdat het zo onregelmatig is.
Helemaal stoppen zou financieel ook niet gunstig zijn hoor dus dat is ook een reden, dan zouden we echt moeten gaan kijken voor een huur huis ofzo.

We moeten gewoon niet al te veel denken en ik nu even helemaal niet, als het om werk gaat na een dikke week heb ik mijn buik er al van vol, maar dat heeft een hele andere oorzaak.... *Githa mompelt iets over managment* Gaat allemaal goed komen
pi_26960316
arme jij.. hoop dat de problemen op je werk gauw zijn opgelost meid! dat werkt zeker niet motiverend..

Ik heb het zelf ook wel hoor. Vind het ook heerlijk om weer zonder kind onder de mensen te zijn. Klinkt misschien heel stom of egoistisch, maar dan voel ik me ook even iets anders dan alleen maar moeder. Heeft ook een beetje met leeftijd te maken misschien. Het viel me dan ook 100% mee en oma was even met dr kleinzoon bij mij op bezoek geweest en dat is ook wel erg leuk. En het voelde geneens raar toen ze met m de winkel uitreed en ik achter bleef.

Voor het geld hoeven we het hier niet te doen, want ik verdien eigenlijk geen reet. Maarja, het gaat mij meer om het sociale gebeuren. En anderzijds.. een zakcentje is altijd meegenomen, zeker met een kleintje. God, wat groeien die toch snel uit hun kleren.. Je blijft aan de gang!
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2005 @ 23:00:39 #141
81992 Githa
pi_26960449
ja erg he ...Jordy zit alweer in 62 en van sommige dingen kan hij al in een 68 Ik ben echt benieuwd wat hij volgende week blijkt te wegen en wat zijn lengte is

Anyway Sociaal contact is zeker nodig, maar ook op mijn leefijd hoor ik denk dat dat ook een beetje in je karakter zit.
Ik heb ook het idee misschien een grote onzin maar... dat ik me veel meer besef wat ik heb en dat ik dat ook veel meer wardeer doordat ik er niet steeds bovenop zit en zo nu en dan weg moet. Ik ben dan echt oprecht blij dat ik weer thuis ben en weer kan knuffelen met mijn mannen Zo werkt het voor mij iig wel
pi_26960652
Ja dat had ik dus woensdag ook. Niet dat je meer van een kindje houdt als je werkt ofzo, maar inderdaad dat je het op een andere manier voelt of beleeft.. Het was echt waanzinnig om thuis te komen en dan dat blije gezichtje te zien toen ik m vertelde dat k m gemist had!

Dylan zit nu ook in 62/68. Af en toe vind ik 62 te klein en dat vind ik dan zo'n naar gezicht en dan doe ik m 68 aan wat ietsje te groot is, maar ik vind dan.. beter te groot dan te klein.

We moeten morgen met m naar het ziekenhuis, naar een kinderarts. Omdat ie bij de geboorte zo zwaar was en zn bloedsuikers toen niet oke waren. Dat willen ze morgen nog eens testen. Ben wel benieuwd, maar ga er eigenlijk van uit dat alles goed is. Ik heb niks geks aan m gemerkt. Wij moeten over 2 weken ook weer naar CB voor zn tweede prik en ik ben ook erg benieuwd hoeveel die aangekomen is. Dat spekkie van mij weegt iig behoorlijk zwaar!

Ben er trouwens ook mee gestopt om overdreven dure merkkleding van bijv de prenatal te kopen. Kon het vaak na een maandje al wegdoen. Vind ik toch echt zonde van het geld!

Ik zag trouwens dat Jordy zn tijger wel erg leuk vond?!
  donderdag 12 mei 2005 @ 23:29:34 #143
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26961173
Ben je weer gestopt op je werk Githa? Balen dat de mensen van hogerhand altijd zulke leuke dingen verzinnen zodat er voor het personeel eigenlijk niet te werken valt... Hopelijk gaat het snel wat beter daar zodat je weer verder kunt!

Hoop voor je dat alles goed is met Dylan bij de arts Daanbanaantje. Wat woog hij dan eigenlijk bij zijn geboorte? Nja, succes in ieder geval!
pi_26965411
Met deze moeder gaat het momenteel ruk, driewerf ruk met een griffel

Zijn we eerst de hele nacht wakker gehouden omdat er ergens een hond buitengesloten zat die al luid blaffend naar binnen wou... houd dat kutbeest tegen 6en ein-de-lijk zijn muil eens dicht. Inmiddels barste ik van de koppijn en terwijl ik 2 paramollen sta weg te kauwen ( ) wordt Suus wakker

Ik ben dus gewoon nog steeds wakker sinds gisterenmorgen!
pi_26967300
Luck wat klote!

Githa soms moet je er ook gewoon ff uit. Is lekker toch?
Hier is het zondag weer moeder-dochter dag De 1e keer was met de konijnen ophalen bij Tan, de 2e keer heleboel kleding gekocht voor Djen en zondag gaan we met zijn 2tjes fotograferen
Wat is het lekker om 1 dag helemaal aan Djen te besteden. hmm en aan tig andere fok!kers
  † In Memoriam † vrijdag 13 mei 2005 @ 11:03:15 #146
43556 miss_dynastie
pi_26969662
Oe, daan, ik ben jaloers...... * miss_dynastie wil ook naar Amerika
  † In Memoriam † vrijdag 13 mei 2005 @ 11:13:31 #147
81992 Githa
pi_26970012
Leuk Anitra zo'n moeder-dochter dag lekker van genieten

Luckepuck ohw wat vermoeiend....en dan moet je vandaag de hele dag nog ... sterkte

Lishe, jah is vervelend he en in de zorg weer net iets moeilijker heb ik het idee.
Ik heb wel een goed gesprek gehad methet managment wat vaak niet makkelijk is en dinsdag komt er dan ook een grote bespreking waar alle belangrijke figuren betreft dit onderwerp bij aanwezig zullen zijn.... was niet makkelijk omdat al voor elkaar te krijgen.
Ik kan ook veel hebben qua werkdruk e.d. maar mijn grens is toch echt de veiligheid en verantwoord bezig zijn en blijven.
Voor mijzelf gewoon heel erg moeilijk om die grens te trekken omdat dat dan inhoud dat ik even thuis zit en da's eigenlijk helemaal nisk voor mij
MAAAAAAR ik hou me flink bezig met het regelen en bedenken van oplossingen, dus stiekem werk ik nog steeds en hoop dat er dinsdag wat uitrolt zodat ik snel weer aan de slag kan.

Hoe bevalt het jou weer na een weekje Lishe ?

Daan jaaaaaa Teigetje is geweldig
Jordy is er helemaal weg en heeft steeds die dingen vast en begint vervolgens te brullen omdat hij niet weet hoe hij dat ding weer los moet laten
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:15:03 #148
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26970079
En ik hoorde op het nieuws dat je nu alleen nog maar met zo'n nieuw paspoort naar de VS mag, maar die zijn in NL pas vanaf augustus of september ofzow verkrijgbaar. Nou kon ik meedoen aan het experiment daarvan (tenminste volgen mij was dat daarvoor) maar was te laat Dus nu heb ik net een nieuw paspoort, maar nog een oude...
©Dumbo
  † In Memoriam † vrijdag 13 mei 2005 @ 11:17:40 #149
81992 Githa
pi_26970178
Wat raar tex....en dus moet je dadelijk weer de volle pond betalen ?

Ik zou daar toch zeker een klacht over indienen hoor.... lekker makkelijk en wij maar betalen
en hoe zit dat dan met de VS ? ....kun je daar nu gewoon niet heen t/m augustus
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:46:17 #150
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26971197
Hier op het werk is het alweer of ik nooit weggeweest ben. Mijn agenda staat weer helemaal vol. Ik moet veel 's avonds werken, dus heb overdag vaak (extra) vrij. We hebben alleen wel een hele nieuwe doelgroep binnen, wat het voor mij even extra spannend maakt. Ik ben na mijn verlof van 2 banen naar 1 baan gegaan, dus qua geregel is het voor mij eigenlijk alleen maar makkelijker geworden. En verder is deze mam al best gewend weer aan het geren en gevlieg.

Klinkt leuk Anitra, zo'n moeder-dochter dag.
pi_26971340
Tex dat klopt niet helemaal hoor volgens mij. Het oude paspoort is het échte oude zeg maar. Met de slappe kaft. Die mag niet meer in Amerika. Maar degene die je nu krijgt heeft (als het goed is) een harde kaft, en die mag wel. Wel moeten kindjes een eigen paspoort hebben voor de VS.

Daanbanaantje we moeten echt eens afspreken, wij willen ook naar Amerika emigreren !
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:50:22 #152
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26971355
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:17 schreef Githa het volgende:
Wat raar tex....en dus moet je dadelijk weer de volle pond betalen ?

Ik zou daar toch zeker een klacht over indienen hoor.... lekker makkelijk en wij maar betalen
en hoe zit dat dan met de VS ? ....kun je daar nu gewoon niet heen t/m augustus
Ja of misschien dat je dan die gegevens die nodig zijn (ik dacht vingerafdruk en iris scan of zoiets) kan toe laten voegen tot je huidige paspoort? M'n zus en vader zijn in oktober naar New York geweest trouwens, en die moesten sowieso ook al zo'n iris scan doen. Alleen dan werd het dus nog niet vast gelegd in je paspoort.
Als je nu naar de VS wilt moet je een visum aanvragen.

Dat is wel weer een nadeel van de VS trouwens, al dat gezeik en gedoe
©Dumbo
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:52:57 #153
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_26971458
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:49 schreef Ladybos het volgende:
Tex dat klopt niet helemaal hoor volgens mij. Het oude paspoort is het échte oude zeg maar. Met de slappe kaft. Die mag niet meer in Amerika. Maar degene die je nu krijgt heeft (als het goed is) een harde kaft, en die mag wel. Wel moeten kindjes een eigen paspoort hebben voor de VS.

Daanbanaantje we moeten echt eens afspreken, wij willen ook naar Amerika emigreren !
Op het nieuws hadden ze het over paspoorten die in NL pas vanaf augustus of septempber te verkrijgen waren. Ik weet even niet meer hoe ze ze noemden, maar ik dacht dus dat het ging om paspoorten met vingerafdrukken en irisscan...

En ook al een eigen paspoort voor kind, duur grapje dan
©Dumbo
pi_26971762
Toen we in oktober naar Amerika gingen moesten we inderdaad ook zo'n irisscan en vingerafdruk doen. Maar ik kan me toch niet voorstellen dat het nu zou betekenen dat alle nederlanders pas weer vanaf september naar amerika zouden kunnen ?
pi_26971793
Trouwens het was net zo duur om Myrthe een eigen paspoort te geven als om haar bij te laten schrijven dus dat viel wel mee. Maar wel goed dat ik het wist want bijna iedereen laat zijn kind bijschrijven en als je dan naar Amerika wil moet je alsnog een eigen paspoort hebben, dan ben je natuurlijk wel duur uit !
  vrijdag 13 mei 2005 @ 12:04:33 #156
3011 E.T.
pi_26971806
Dames, Amerika en Paspoort-verhalen horen meer in TRV thuis.. Dat heeft niets te maken met hoe je je als moeder voelt.
pi_26971968
hier staat dat je géén visum nodig hebt tenzij je langer dan 90 dagen wilt blijven en dat het machineleesbare paspoort voorlopig nog geldig is als je nog een oud paspoort hebt. Paspoorten die uitgegeven zijn NA 26 oktober 2005 moeten wel een vingerafdruk enzo hebben, maar als dat in nederland in september zou worden ingevoerd zou dat dus nog op tijd zijn.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:58:48 #158
63367 Jdee
pi_26977393
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 18:58 schreef poemojn het volgende:
De ontdooide melk kun je gewoon weer invriezen (zitten anti-bacterien-dingetjes enzo in die bederf tegengaan, weet de exacte termen niet uit m'n hoofd ). Alleen wel even merken voor de zekerheid. Als er toch iets mis mee is, wat niet waarschijnlijk is, weigert Ela wel om 't te drinken.

O, en geen ervaring met zweetaanvallen.
hmm, te laat maar voor de volgende keer dan maar Tenzij we dan eens eindelijk een nieuwe koelkast aanschaffen (we gaan toch niet op vakantie dit jaar, waarschijnlijk), dit ouwetje is toch alweer 3ehands, geloof ik...

en zweetaanvallen heb ik ook, snachts, net voor mn borsten beginnen te lekken... drijven in bed... je blijft die lakens wassen...
..en laat gaan...
  † In Memoriam † vrijdag 13 mei 2005 @ 19:20:48 #159
81992 Githa
pi_26985891
Jdee hoe is het vandaag gegaan ?
pi_26998692
Ik heb even een vraagje.. Ik ben sinds gisteren weer voor het eerst ongesteld sinds de bevalling. Heb al wel twee keer eerder een streepje bloed gehad maar dat was dan ook alles. maar nu is het net of er een kraan open is gezet...Ik gebruik een tampon én een KRAAMverband en nog moet ik om de 2 uur alles verschonen want dan is het doorweekt. Is dit normaal voor een eerste keer dat het zo heftig is (ter vergelijk, voor de zwangerschap kon ik het met twee mini-tampons af op een dag..). Ik heb eerst maandverband gebruikt maar dat was helemaal dweilen met de kraan open, dus nu maar over op kraamverband wat ik nog had liggen. Ik voel het gewoon stromen..
  † In Memoriam † zaterdag 14 mei 2005 @ 10:23:20 #161
81992 Githa
pi_26999075
Ladybos dat had ik de eerste keer, het was net zoals jij beschrijft en dat ging gepaard met vreselijk veel krampen, wat ik voorheen nooit had.... en nu ben ik weer ongesteld, ruim 1,5 week te vroeg.
Het zal erbij horen denk ik en alles moet nog normaal gaan worden.

maar als je het zelf niet vertrouwd Ladybos dan moet je altijd even de HA bellen hoor....wat voor een ander normaal is hoeft voor jou niet zo te zijn.
pi_26999126
hier ook het geval. Zowel nu afgelopen keer (ben het nog maar 1 maal geweest)als destijds bij Alicia.

edit: bij Alicia werd het na verloop van tijd wel minder per keer, maar werd ik dus 2 keer in de maand ongesteld.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 10:32:23 #163
30488 coolbabe
My little pwny
pi_26999197
Bij mij was het net zo, de eerste keer ongesteld na de bevalling. Per keer daarna dat ik ongesteld werd, werd het steeds iets minder.
Knorretje, hoe is het nu met jouw bekken? Zit je alweer op het niveau wat je zat voor je zwangerschap of is het slechter geworden?
pi_26999304
Ow gelukkig, als het bij meer mensen is geweest dan ga ik er maar vanuit dat het normaal is, en dat het hopelijk iedere keer iets beter gaat
  zaterdag 14 mei 2005 @ 11:19:33 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_26999940
Ladybos, heeft bij mij ook een tijdje geduurd voordat dat weer op orde was, ik denk dat dat wel ruimeen half jaar geduurd heeft. Ook om de regelmaat er weer in te krijgen. Ik zit nu weer op mijn normale cyclus van 31 dagen. Ben wel iets langer ongesteld dan voorheen.
stormy waters...
sailin'
pi_27000805
Hier ook hoor Ladybos.
Iedere keer word het een stukje minder.
pi_27002124
Goed om te weten dat ook de regelmaat niet meteen terug is want ik moet niet hebben dat ik dit onverwachts krijg, dat wordt een bloedbad Met super tampon, maandverband én een kraamverband hou ik het nu net 3 uur uit zonder doorlekken.
pi_27002783
Mag je dus wel tampons gebruiken de eerste keer na de bevalling? Ik dacht dat dat niet mocht? (Kan het natuurlijk wel nazoeken...)
  zaterdag 14 mei 2005 @ 13:36:14 #169
24188 Belana
kloon van belana
pi_27002824
op die supertampons staat ook "voor na de bevalling" dus dat zal dan toch wel mogen?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 mei 2005 @ 13:37:05 #170
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27002837
Ik dacht het ook niet, in verband met 'restafval' enzo
pi_27002929
Hmm niets over gehoord dat het niet zou mogen (wel gehoord dat het in de kraamweek niet mag ivm restafval zoals LB zo mooi schrijft). Poemojn, zoek het eens ff voor me op
  zaterdag 14 mei 2005 @ 13:43:41 #172
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27002955
Ja maar je lichaam is zich nu nog aan het reinigen enzo, daarom ook zoveel en alles ohw gruwel
En in de kraamweek is het trouwens dacht ik omdat het nog een open wond is enzo.
pi_27003153
Volgens die online gynaecoloog Van der Slikke mag het iig wel bij een 1e pilmenstruatie, als je knip en/of scheurtjes tenminste genezen zijn. Zoek nog ff verder.
pi_27003229
Ik kom alleen de termijn van 3 weken na de bevalling tegen.
Je hebt trouwens ook Super Plus, Ladybos.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 14:09:06 #175
3011 E.T.
pi_27003509
De eerste 'gewone' menstruatie (dus niet die 6 weken vloeien na de bevalling) komt toch meestal pas na een paar maanden.. Lijkt me dat je dan wel tampons kan gebruiken (mits hechtingen en scheurtjes genezen zijn natuurlijk, maar dat lijkt me een kwestie van nadenken).

Hier was trouwens mijn eerste ongesteldheid na een maand of vier en qua hoeveelheid was het eigenlijk meteen weer 'normaal' .. het duurde alleen een dag langer..
  zaterdag 14 mei 2005 @ 18:35:23 #176
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27008347
Hoe is het eigenlijk met Sjeen ?
Heb je gemist hier de afgelopen tijd!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 18:44:43 #177
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27008507
Had ik ook naar gevraagd in het babietjestopic, dus Sjeeeeen!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 18:48:31 #178
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27008566
En ik vroeg me eigenlijk af hoe het met piglet is? Ook al tijd niks van gehoord....
©Dumbo
pi_27013829
En Suzanna? Hoe is het bij jullie?
pi_27030015
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 10:32 schreef coolbabe het volgende:
Knorretje, hoe is het nu met jouw bekken? Zit je alweer op het niveau wat je zat voor je zwangerschap of is het slechter geworden?
Nope nog niet, maar die verwachting had ik ook niet. MOet ook zeggen dat ik me er zo min mogelijk mee bezig houd met wat ik niet kan of graag zou willen kunnen. Het is nu eenmaal zo en daarmee uit. Ik doe wel andere dingen met de kids en papa en oma de rest
pi_27033803
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 18:48 schreef texelonia het volgende:
En ik vroeg me eigenlijk af hoe het met piglet is? Ook al tijd niks van gehoord....
In het kader van 'laten we het hier een beetje gezellig houden' ben ik voor onbepaalde tijd in de lurkstand gesprongen
Ik lees/leef wel mee, maar heb niet zo'n zin om de topics te 'vervuilen' met mijn gedoe. Laten we het er op houden dat ik het e.e.a. nog niet verwerkt heb en dat er ook nog genoeg andere zorgen-dingen bij zijn gekomen (geen ernstige dingen, gewoon werkzorgen en zo) om niet gezellig mee te kunnen/willen posten. Ik kom vast vanzelf weer een keertje boven water.
Maar wel lief dat je naar me vraagt

O, ja het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar even een kleine update over Lucas: het gaat helemaal fantastisch met hem Sinds een week buikschuifelt hij de hele kamer door en wordt al aardig snel Tot 30cm hoog is er dus niks meer veilig voor zijn grijpgrage handjes
  Licht Ontvlambaar zondag 15 mei 2005 @ 20:27:05 #182
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_27034513
Met dank aan Piglet, die me mailde dat er naar Isa en mij gevraagd werd
Ik vind het superlief dat er ook aan ons gedacht wordt als we wat stiller zijn

We zijn een weekje naar de camping geweest in Zeeland en daar hadden ze geen wireless internet Het was niet echt geweldig weer, maar het heeft niet geregend dus we hebben wel veel gewandeld enzo. Was best een lekker weekje...

Vooraf ging het hier niet zo mega lekker, beetje stress... Maar dat is gelukkig weer voorbij. Ik heb nu ook besloten dat mijn gewicht toch echt minder moet en ben dus inmiddels een week of drie bezig met een gezonder eetpatroon en meer beweging. En tot nu toe werkt het gelukkig, ik ben inmiddels 5,5 kilo kwijt en weer in de twee-cijferige getalletjes Ook dankzij Fok!-Dieettopic in Lif.

Ik denk dat ik de komende tijd niet echt vaak online zal zijn, wil graag werken aan gewicht en relatie

Dikke knuffel
Sjeen
Isa-update komt in babietjestopic
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 16 mei 2005 @ 10:24:01 #183
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27047541
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:03 schreef piglet het volgende:

Maar wel lief dat je naar me vraagt

O, ja het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar even een kleine update over Lucas: het gaat helemaal fantastisch met hem Sinds een week buikschuifelt hij de hele kamer door en wordt al aardig snel Tot 30cm hoog is er dus niks meer veilig voor zijn grijpgrage handjes
Lief dat je voor mij even uit lurkstand bent gesprongen! En ik hoop dat alles gauw weer wat beter zal gaan

En Lucas knap hoor!
©Dumbo
  maandag 16 mei 2005 @ 11:50:08 #184
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27049100
Sjeen en Piggie fijn dat het met de kindjes in ieder geval goed gaat! Dat scheelt toch al weer he
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 11:54:45 #185
43556 miss_dynastie
pi_27049233
Piglet, heel veel sterkte
  dinsdag 17 mei 2005 @ 08:26:37 #186
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_27074443
Ik vind Piggie's reden dus héél jammer.
Van mij hoeft het niet allemaal zo rooskleurig en jolig, hoor! Sterker nog: ik hoor wél graag hoe het met jou (en alle anderen) gaat! Oók als het niet alleen maar holladiejee is.

Sjeen
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_27074487
Ik ben zondag ook weer ongesteld geworden. Precies 16 weken na de bevalling. Ik vind het echt zo´n afsluiter van zwangerschap, kraamtijd, ontzwangeren enzo (stom heh )

Ik bloed trouwens heel weinig in tegenstelling tot Ladybos...
  dinsdag 17 mei 2005 @ 16:06:43 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27086508
Nou, deze verse moeder voelt zich heel lekker in haar nieuwe rol.
Kan uren naar Demi kijken, wat een mooi meisje hebben we toch.
Ze doet het enorm goed, vanacht wel veel wakker geweest maar heb vanmiddag nog even een uurtje geslapen dus voel me goed.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2005 @ 17:00:36 #189
81992 Githa
pi_27088256
snakelady wat lekker is dat he .... gewoon niet te beschrijven wat je voelt als je zo naar je kindje kijkt, ik herken dat wel
pi_27095134
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 08:33 schreef lily het volgende:
Ik ben zondag ook weer ongesteld geworden. Precies 16 weken na de bevalling. Ik vind het echt zo´n afsluiter van zwangerschap, kraamtijd, ontzwangeren enzo (stom heh )

Ik bloed trouwens heel weinig in tegenstelling tot Ladybos...
Ja zo voelde het voor mij ook Lily, als een afsluiter.. en wees maar blij dat je weinig bloed, ik heb er drie pakken kraamverband doorheen gejaagd, het voelde net of ik net bevallen was
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:41:51 #191
63367 Jdee
pi_27109682
feestje! aantal kankercellen in ons mama lever is gedaald woepie! dat betekent dat de chemopillen-kuur van de afgelopen 9 weken aanslaat. en dat ze ermee door moet/mag (hoe je t bekijkt) gaan. geweldig! zo fijn. het betekent 'meer tijd'. misschien dat ze Ela's 1e verjaardag haalt (en van die gedachte moet ik dan weer een wegpinken).

verder hierwel ok, nog niet echt ongesteld, wel gevloeid na plaatsen mirena (en toen ook krampen gehad die eerste dag van heb-ik-jou-daar. weeen waren het. bwek. Maar verder nog niet echt ongesteld. Ela is nu 16 weken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jdee op 18-05-2005 10:42:54 (enigzins grappige spelfout, toch maar weghalen) ]
..en laat gaan...
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 10:45:32 #192
81992 Githa
pi_27109792
Jdee YEAH! wat een goed nieuws zo zie je maar dat vrijdag de 13de zo slecht nog niet hoeft te zijn
en dat traantje mag hoor ....100 nog wel
Zijn de bossebollen ook gehaald
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 10:46:15 #193
43556 miss_dynastie
pi_27109815
Wat een goed nieuws Jdee
pi_27109920
Dat is goed nieuws Jdee
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:53:42 #195
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27110044
Jippiew Jdee Feestje

lees allemaal maar over ongesteld, ik moet het nog steeds worden.... zit er op te wachten zodat ik weet hoe me cyclus word en is, en dat het nog werkt. alhoewel het ook wel erg lekker is dat ik het niet word mis er niks aan eik.
pi_27110103
Wat fijn Jdee

Hier vorige week voor het eerst pas weer ongesteld geworden
Zal wel te maken hebben dat ik aan het afbouwen ben van de bv
pi_27110243
Jdee: goed nieuws!

Ik ga ervanuit dat ik voorlopig ook niet ongesteld ga worden, maar ik lees wel dat ik het kraamverband nog niet de deur uit moet doen
It's all up to you
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:18:04 #198
63367 Jdee
pi_27110742
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:45 schreef Githa het volgende:
Zijn de bossebollen ook gehaald
vanzelsprekend! alleen hebben ze die hier niet (Appie's BB zijn toch niet echt hetzelfde)(en ik ben bezig een weekje zonder melk te doen, wat aardig lukt overigens, al zijn die bananen-soja-melkdingen echt smerig zeg )
..en laat gaan...
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:19:46 #199
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27110785
Jdee wat goed!!! Ben zo blij voor jullie Krijg er kippevel van!
©Dumbo
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:24:42 #200
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27110926
hartstikke goed nieuws Jdee.

Demi heeft vanacht doorgeslapen, werd vanochtend om half 7 wakker en schrok er gewoon van.
Toen ik ging kijken was ze net aan het wakker worden en keek een beetje suffig om haar heen.
Maar was wel lekker hoor een nacht goed doorslapen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_27111050
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:18 schreef Jdee het volgende:

[..]

vanzelsprekend! alleen hebben ze die hier niet (Appie's BB zijn toch niet echt hetzelfde)(en ik ben bezig een weekje zonder melk te doen, wat aardig lukt overigens, al zijn die bananen-soja-melkdingen echt smerig zeg )
de chocolade melk soja is beter te drinken hoor

Snake wat lekker dat ze door geslapen heeft!!!
pi_27111368
ja die chocolademelk van Alpro-soya vind ik ook lekker
It's all up to you
pi_27112399
Jdee, wat fijn, gefeliciteerd!

Martineke, ik moet ook nog, hoor. Dus er zijn nog wachtenden voor u.

Dat is lekker snel, Snakelady.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 12:33:27 #204
43556 miss_dynastie
pi_27113068
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:24 schreef snakelady het volgende:
Demi heeft vanacht doorgeslapen, werd vanochtend om half 7 wakker en schrok er gewoon van.
Demi toch Grote meid
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:35:10 #205
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27113119
sjee wachtenden voor mij whehe

Demi wowie, kun jij al lekker doorslapen zeg. dat schrikken herken ik wel ja, deed ik int begin ook als maxim niet wakker was geworden. ik ga nu nog wel eens kijken hoor
pi_27117782
Ik weet wat het is.

Moeder worden van een piepklein totaal hulpeloos wezentje. Hem zien groeien, geestelijk en lichamelijk.
Een eerste fruithapje, een boterham. Van kinderstoel naar eetkamerstoel. Van eerste stapjes naar hard wegrennen. Van gebrabbel naar woordjes tot volledige volzinnen. En bij iedere fase en leeftijd dacht ik weer; bleef hij maar zo want zo is hij het leukst!

En nu kijk ik nog steeds vol verbazing naar mijn kleine grote jongen die uit de keuken komt omdat hij zijn handen heeft gewassen of iets te drinken heeft gepakt, honderduit pratend over wat er op school is gebeurd en ik besef hoe geweldig het is.
Wat een genot en voorrecht het is om zijn moeder te mogen zijn...

En even later lig ik op bed. Een klein warm lijfje tegen me aan. Een luierkontje in trappelpakje. Kleine grijpgrage knuistjes die aan mijn tshirt of haar trekken. Twee grote blauwe pretogen die me aankijken alsof ik het geweldigste wezen op aarde ben. Een tandeloos smoeltje wat me kirrend aanlacht.
S nachts dat warme lijfje tegen me aan. Aan mijn borst drinkend of gewoon troostend omdat hij verdriet heeft.
En het begint gewoon weer opnieuw. De gedachte; kon dit maar eeuwig duren....

woensdag 18 mei 2005 @ 15:47:06 #207
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_27118795
Wat lief, lily

Toen Daan net geboren was, zat ik wel eens naar andere kinderen te kijken en dan dacht ik: "Daan is lekker kleiner en schattiger". Toen hij groter werd dacht ik als ik naar kleinere kinderen keek: "Daan kan lekker al veel meer, veel leuker"
Je eigen kind(eren) is/zijn toch de leukste, liefste, grappigste etc. van de hele wereld
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:55:02 #208
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_27119047
Ach Lily
pi_27119229
Lily
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:27:40 #210
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27120232
Lily
©Dumbo
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:32:23 #211
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27120399
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:11 schreef lily het volgende:
En het begint gewoon weer opnieuw. De gedachte; kon dit maar eeuwig duren....
Jij laat het eeuwig duren, Lily.
pi_27121174
Lily
pi_27126603
Lily: *kippenvel* Prachtig
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:05:32 #214
63367 Jdee
pi_27127192
Lily> so true, so true
..en laat gaan...
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:14:09 #215
105888 renzell
pi_27127514
Wat een mooie, fijne berichten hiero!

Jdee: te gek! Een juichend meisje meer dan waard!

Snakie: wat heerlijk en wat snel, hopelijk blijft het zo.

En Lily: snik!
  woensdag 18 mei 2005 @ 21:33:18 #216
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27130226
Mooi geschreven Lily!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27130662
pfft...mooi geschreven hoor Lily! Herkenbaar ook!
It's all up to you
pi_27130676
Heel mooi Lily
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:07:47 #219
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27145505
heel mooi lily

En vanacht weer zo'n goede nacht gehad, echt wie had dat kunnen denken zeg, ben er natuurlijk superblij mee.
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:40:44 #220
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_27146603
Goh, had ik het er net nog over in het babietjes-topic. Maar Lily, jij weet het veel mooier te verwoorden.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_27151132
Jdee, wat een fijn nieuws voor je moeder en voor jullie !!

Martineke, zolang je nog volledige BV geeft kan het best nog ff duren voor je weer ongesteld wordt (kijk maar naar Poemojn ;-)

Snake wat fijn dat Demi al doorslaapt joh ! Het moeilijkste van alles vond ik het slaapgebrek, dus een kindje wat al zo snel doorslaapt lijkt me heeeeeel fijn :-)

Lily wat heb je dat lief opgeschreven. Uitprinten en in het fotoboek plakken !
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:38:32 #222
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_27153218
Jdee, goed nieuws.

Lily
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:57:32 #223
105888 renzell
pi_27159385
Wat fijn Snake, wat een luxe, zo vroeg al. Ik hoop echt voor je dat het zo blijft, want je hebt je rust hard nodig in die eerste weken. hier wordt iig gesnakt naar een nachtje zonder onderbrekingen...
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 18:59:09 #224
81992 Githa
pi_27159439
Wil dat nog niet echt lukken renzell? .....

lekker is dat he snake, Jordy sliep ook snel hele nachten door heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!

Lily
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:04:47 #225
105888 renzell
pi_27159599
Nou, het valt mee hoor, maar iedere nacht moet ik er wel een paar keer uit ja. Hoewel... officieel 1 keer, maar rond de laatste avondvoeding lig ik meestal ook nog te slapen en bij de eerste ochtendvoeding ook nog, dus het voelt als drie keer.... Jippie!!! je moet er wat voor over hebben he?! Maar vanavond hebben we een nieuw plan de campagne, dat er hopelijk voor gaat zorgen dat ie van 0.00 tot ongeveer 06.00 of 07.00uur gaat doorslapen....
Normaal maakt ie z'n lange ruk (qua slapen... ) van halverwege de avond tot een uur of drie, vier 's nachts. Ik ga hem vanavond rond twaalven wakker maken voor een laatste voeding. Hopelijk werkt het!
pi_27159648
Oei Renzell, dat kan ook een tegengesteld effect hebben doordat je hem uit zijn diepe slaap haalt. Maar hopelijk gaat 't wel goed.

Lief verhaal Lily!
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:12:58 #227
105888 renzell
pi_27159811
Ja, dat zei de vrouw bij het CB ook, maar ze raadde het me toch aan, omdat het kleine ding namelijk geneigd is die 'lange ruk' steeds eerder te gaan maken en ze zei dat als ik dat laat gebeuren, hij dadelijk misschien z'n dag en nachtritme om gaat draaien en dat willen we natuurlijk niet! Dus inderdaad... het kan misschien even duren voor mijn kleine keizer de hint van paps en mams snapt en dat betekent waarschijnlijk de komende dagen veel voeden en veel wakker zijn, maar dat moet dan maar even. Ach, 't is voor een goed doel.
Verder doet ie het trouwens zo ontzettend goed! Ik ben gewoon elke dag trotser op het kleine mannetje!!!
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 19:14:24 #228
81992 Githa
pi_27159860
Renzell, het is het proberen waard toch ....succes ! ik hoop dat het werkt
  Jubileum moderator donderdag 19 mei 2005 @ 19:16:28 #229
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_27159921
Ach Lily....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:40:20 #230
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27160787
Herkenbaar Renzell...Noa heeft nu eindelijk een beetje een nacht-dagritme en dat is toch wel lekker voor onze nachtrust ... sterkte ermee"!
  donderdag 19 mei 2005 @ 22:02:17 #231
105888 renzell
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:01:43 #232
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27181981
heel veel succes renzell, hopenlijk werkt het.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:39:05 #233
63367 Jdee
pi_27183324
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 14:42 schreef Ladybos het volgende:
Snake wat fijn dat Demi al doorslaapt joh ! Het moeilijkste van alles vond ik het slaapgebrek, dus een kindje wat al zo snel doorslaapt lijkt me heeeeeel fijn :-)
en daar ben ik het volledig mee eens: slaapgebrek is verschrikkelijk!

en dank iedereen voor de support
..en laat gaan...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:56:32 #234
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27183999
Ja, we beseffen zelf enorm goed hoe blij we moeten zijn met een kleintje die doorslaapt.
Ze huilt zowiezo al heel weinig, alleen 's avonds heeft ze een huiluurtje.
Maar met knuffelen en troetelen is dat ook weer snel over.

Elke dag ga ik meer van Demi houden, echt zo'n fijn gevoel.
pi_27247643
Renzell hoe is gegaan met jullie 'laat Julius de nacht doorslapen' campagne ? Bij Myrthe hebben we het ook geprobeerd maar dat werkte helaas averechts. Nu proberen we haar 's avonds zo lang mogelijk wakker te houden, dus zorgen dat ze niet in haar diepe slaap terechtkomt in ieder geval. Dat werkt wel goed.
  zondag 22 mei 2005 @ 20:48:53 #236
105888 renzell
pi_27254637
Nou, hij heeft welgeteld 1 nacht doorgeslapen. Nu lijkt het erop dat ie juist steeds minder wil of kan slapen overdag. Hij huilt de laatste dagen erg veel en wil ineens ook weer meer gevoed worden dan eerst. Wakker maken hoef ik hem dus 's avonds niet, eerder het tegenovergestelde; ik krijg hem niet meer in slaap (maar zo komt ie in ieder geval dus niet 's avonds al in zijn diepe slaap terecht). Arm kereltje... Tja, doorslapen zal er dus voorlopig toch nog niet in zitten denk ik, helaas.
(Hoewel... als ie zo wakker is de hele tijd, is ie 's nachts misschien eindelijk uitgeput )
  zondag 22 mei 2005 @ 20:52:05 #237
3011 E.T.
pi_27254758
Wellicht een (schrale) troost.. Hier heeft het een maand of 9 geduurd voordat we een uur of 7 aan een stuk door konden slapen
  zondag 22 mei 2005 @ 22:43:13 #238
105888 renzell
pi_27258959
Ach, weet je, dat doorslapen vind ik niet eens een probleem. Ik ben inmiddels al een beetje aan dit nieuwe ritme gewend geraakt. Ik vind het vooral heel zielig om mijn ventje zo verdrietig te zien. De kleine driftkikker worstelt met allerlei babyprobleempjes waar ik geen weet van heb. Krampjes misschien, of gewoon onrust in zijn lijfje... geen idee, maar reden voor paniek en verdriet bij de kleine man. Zielig vind ik het. Gelukkig is ie tussendoor ook wel heel vrolijk en lacht en kletst er vrolijk op los. Echt ziek zal ie dus wel niet zijn.
pi_27259495
sterkte ermee. wakker houden zou ik niet doen hoor. gewoon z'n eigen slaapritme volgen lijkt me beter, dan is hij tussendoor ook beter uitgerust. en misschien een geruststellend vooruitzicht: na een maand of 3 zijn die vervelende krampjes en andere ongemakken over het algemeen echt over. (er wordt wel eens gezegd dat mensen gewoon 3 maanden te vroeg geboren worden; darmpjes enzo zijn dan eigenlijk nog niet 'rijp' voor deze wereld. maar ja, het hoofdje past nog wel een stuk beter bij een draagtijd van 9 maanden, vandaar.) ik heb hier beide keren die 3 maanden als een bijna magische grens ervaren, ineens waren ze een stuk relaxter. dus het is gewoon een tijd die je samen door moet zien te komen. en met veel nabijheid en rust lukt dat in mijn ervaring 't best, niet teveel van 't kind (en jezelf) verlangen nog.
  zondag 22 mei 2005 @ 23:08:06 #240
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_27259845
Die krampjes hebben hier wel iets langer geduurd dan 3 maanden. 4 à 4,5 maand ofzow. Of naja, het werd wel steeds iets minder, maar het duurde nog even voordat het echt over was.

Maar sterkte renzell, hopelijk gaat het gauw beter met je kleine mannetje (en jullie nachtrust)
©Dumbo
pi_27264930
Nog twee nachtjes slapen en dan gaat mijn man een maand lang naar Noorwegen voor zijn werk
Dus ik ben een hele maand alleen met mijn kleine

Maar ja ik wist van tevoren dat dit zou kunnen gebeuren en gelukkig is het geen half jaar naar Afghanistan ofzo.

Ik ben afgelopen vrijdag op kraamvisite geweest en ik moet zeggen dat ondanks dat het vreselijk kriebelt bij mij voor een tweede had ik niet in eens zo iets van JA NU WIL IK OOK. Ik had meer zo iets van nou mooi gedaan hoor, zo'n klein meisje. Jeetje 9 maanden geleden was mijn meid ook zo klein, wat gaat het snel! En wat was ze jaloers Morgaine. Mama had een andere baby vast
Ze probeerde konstant het mutsje van dat ukkie der hoofd te trekken en wou ook volgens mij nog wel even der ogen uit krabben ofzo. Nee ik mocht absoluut niet de baby vast houden. Papa mocht het wel maar liever ook niet. Kindje lag later in de box en Morgaine was weer tevreden.
  maandag 23 mei 2005 @ 09:03:06 #242
105888 renzell
pi_27265045
Dank!
Ik vertrouw er ook wel op dat het beter wordt hoor, ik vind het gewoon zo zielig soms, omdat ik niet precies weet wat het is en Julius nog zo klein en afhankelijk is.
Bix; Wel bemoedigend trouwens dat jij die 3-maanden grens als zo'n bevrijding ervaren hebt. Of het nu een magische grens gaat zijn of dat het geleidelijker gaat zoals bij Tex, het zal in ieder geval stap voor stap vooruit gaan.
Wakker houden doe ik trouwens sowieso niet, maar hij wil en/of kan gewoon overdag bijna niet slapen, blijft maar huilen huilen, tot we hem uit z'n bedje pakken. Zelfs het inbakeren werkt dan niet. 's Nachts en 's ochtends doet hij het overigens prima, geen enkel probleem!
deze posts horen trouwens eigenlijk thuis in het babytjes topic... ik zal me voor verdere Juliustalk daarheen verplaatsen.
  maandag 23 mei 2005 @ 09:56:33 #243
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27266236
wat lastig renzell, Demi heeft 2 keer last van krampjes gehad en voelde me toen ook zwaar machteloos.

Faja, dat is lang zeg, succes ermee zo zonder manlief.
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2005 @ 10:42:15 #244
7074 moussy
kuttekop
pi_27267405

[ Bericht 100% gewijzigd door moussy op 23-05-2005 21:00:33 ]
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 23 mei 2005 @ 12:19:14 #245
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27270567
Bij mij ook Mouss, maar dat komt door de keizersnede's. Ik weet niet hoe het zit bij normale bevallingen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:05:02 #246
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27272001
Moussy: JA, endometriose present! klinkt enthousiaster dan ik daarover ben, overigens.
Uit onderzoek is gebleken dat 1 op de 10 vrouwen endometriose heeft. Overigens heb je dat of heb je dat niet. Door hormonen zou het goed aangewakkerd kunnen worden. de beste remedie tegen endo is zwangerschap...en wel een vruchtbare leven lang Je gaat iig naar de juiste persoon om het uit danwel in te sluiten.
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2005 @ 15:55:01 #247
7074 moussy
kuttekop
pi_27277987

[ Bericht 100% gewijzigd door moussy op 23-05-2005 21:00:05 ]
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2005 @ 16:44:41 #248
7074 moussy
kuttekop
pi_27279651

[ Bericht 100% gewijzigd door moussy op 23-05-2005 20:59:53 ]
  maandag 23 mei 2005 @ 16:47:26 #249
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27279743
quote:
Op maandag 23 mei 2005 16:44 schreef moussy het volgende:
Nou.. ik krijg net de uitslag van een normale echo van mn onderbuik (kijken of ik een blindedarmontsteking heb) en daar is iig al een cyste van 3cm in mn linkereileider gevonden Ben benieuwd wat de gyn dan nog gaat vinden met een inwendige echo. Ook leuk, omdat ik ana de rechterkant klachten heb
ik weet niet goed wat te zeggen maar wil je wel even sterkte toewensen
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2005 @ 16:52:36 #250
7074 moussy
kuttekop
pi_27279901

[ Bericht 100% gewijzigd door moussy op 23-05-2005 20:59:42 ]
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2005 @ 16:57:37 #251
7074 moussy
kuttekop
pi_27280079

[ Bericht 100% gewijzigd door moussy op 23-05-2005 20:59:27 ]
  maandag 23 mei 2005 @ 17:00:37 #252
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27280191
je ben en blijft een stoere
gehecht of niet.. makkelijk is anders.. i.i.g. heb je nu wel meer duidelijkheid en kan er iets aan gedaan worden
pi_27287016
Moussy ik heb endometriose. Best wel flink ook
Bij mij kwam het voor me zwangerschap naar voren. Dit was bij mij ook de reden van t niet zwanger worden. Ik heb 1 verkleefde eileider ervan. Plekken in mijn buikholte en op mijn blaas. Als ik ongesteld moet worden dan heb ik dus echt hele erge pijn. soms zo erg alsof t lijkt of ik weer moet bevallen. Met een inwendige echo kunnen ze de cystes zien, maar niet of het endo is. Ik had ook cystes. En tegen mij werd nog gezegd ach mevrouwtje dat zijn gewoon cystes met vocht gevuld. Want endo cystes zijn met bloed gevuld en die zijn wit op t scherm en deze is zwart (of net andersom dat weet ik dus niet meer) Aangezien de cyste na elke maand controle toch wel erg bleef groeien is er een kijkoperatie gedaan. Daar kwam dus een grote chocoladecyste te voorschijn (dom dat ze het niet gewoon een bloedcyste noemen want op de foto's vond ik er niks chocoladerigs aan ) en al die verklevingen enz te voorschijn. Ook was/en word nu weer, mijn cyclus erg lang (over de 34 dagen)
Hopelijk heb je het niet
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 23 mei 2005 @ 20:58:58 #254
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27287953
Zal ik ook mijn hele houwen op tafel leggen dan? Ik heb akelig grote cysten gehad, welke verwijderd zijn. Overigens kunnen ze dit soort cysten wel middels echo bepalen. Jessie, schrijf jij ook niet dat zwart - wit wordt op een echo en vocht - zwart?. Dit is zo'n 9 jaar geleden geweest. Zoals het een echte patiënt betaamd kreeg ik wel verklevingen en die blijven wat pijnlijk zeuren. Maar nu het goede nieuws: Nooit gedacht, maar tot nog toe wel het geval: er zijn geen nieuwe cysten bijgekomen. Heb wel endometriose, maar 'till so far geen cysten.
Dus het kan ook nog best meevallen, Moussy. Al wens ik je wel sterkte.

[ Bericht 1% gewijzigd door Smirre op 23-05-2005 23:30:39 ]
pi_27288136
quote:
Op maandag 23 mei 2005 20:58 schreef Smirre het volgende:
. Overigens kunnen ze dit soort cysten wel middels echo bepalen. Jessie, schrijf jij ook niet dat zwart - wit wordt op een echo en vocht - zwart?.
Ik snap je niet?
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 23 mei 2005 @ 21:04:34 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_27288161
Moussy, mijn moeder heeft het ook, net zoals al haar zussen en haar moeder en de zussen van mijn moeder.

Ik weet niet in hoeverre het erfelijk is, maar het lijkt er wel op.

Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt voor je.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 23 mei 2005 @ 23:29:24 #257
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_27293565
Jessie. Misverstandje. Ik heb je post niet goed gelezen (of begrepen, kan ook nog). Je schrijft idd dat ze met een echo wel kunnen zien dat er cysten zitten, maar niet of het endometriose is.
Zo, is het.
Wel een blunder overigens dat ze bij jou bloedcysten voor vochtcysten hebben aangezien. Terwijl het toch zo duidelijk moet zijn?
pi_27293785
Ja best wel een blunder en vooral ook tegenvaller. Maar ja. De grootste ergenis was nog wel toen ik net bijgekomen was en weer op zaal lag. En 1 of ander verpleegstertje komt bij mijn bed met letterlijk de boodschap. "als u een kinderwens heeft moet u die maar even aan de kant schuiven" "hier heeft u een receptje, dit kunt u bij u volgende bezoek aan de gyn meenemen en deze spuit het dan voor u" (uiteraard heb ik om uitleg gevraagd, bijwerkingen, bijsluiter, uitslag van de operatie enz) De medicatie was Lucrin en heb ik niet genomen.
Fijn dat jij er niet zo'n pijn van hebt Smirre.
Het beinvloed best wel je leven vind ik. Elke maand ben ik toch wel een paar dagen van de wereld. Heel veel pijn en daardoor niet te genieten enzo
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:43:16 #259
61800 Rottdog
pi_27323339
*stort hier ff in*

Meeeeeeeeeen wat voelen wij hier ons de laatste dagen klote, wij zijn de fam. buikgriep geworden. Zelfs mijn mooie kleine meissie moet het ontgelden wat kan je hart dan breken zeg als moeder zijnde om je mooie vogeltje zo verlept te zien. Zo zielig dat ik heel vaak de tranen weg moest slikken als ik haar weer onder de douche moest zetten. Mijn mooie meissie mag toch hopen dat ik wel iets harder ga worden om nou straks bij elk dingetje te gaan miepen kan ook niet echt de bedoeling zijn maar het was wel haar allereerste keer ziek zijn dus bij deze dan maar veroorloofd.

De enige die nou dus ook beter is das mijn meissie en nu liggen paps en mams de halve dag op bed het arme kind verveeld zich de rambam kan ook niet even naar oma want die ligt nog steeds in het ziekenhuis dus het gaat hier geweldig not

*stort hier ff uit*
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:02:35 #260
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_27323958

Ach, zo herkenbaar, op zulk soort momenten voelt het net alsof je nog een beetje een deel van elkaar bent he? Je kunt je dan zo rottig voelen om je kleintje. Ik ben zelf wel eens bang dat dat nooit over zal gaan. Laatst heb ik ook stiekum met Connor mee zitten janken , toen hij als een zielig vogeltje op mijn schoot zat omdat hij op school zo geziekt wordt .
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_27324068
ah nee, wat ellendig loena, daar zou ik ook om mee kunnen huilen hoor. sterkte ermee!

en rottdog, veel beterschap voor jullie. gelukkig gaat 't met zoë alweer beter. (ik weet nog goed dat piet voor 't eerst ziek was, vreselijk zielig inderdaad... ).
  woensdag 25 mei 2005 @ 19:51:49 #262
3142 m@x
pi_27350197
Ah gossie Rottdog.... wat vervelend dat jullie zo beroerd zijn. en dan ben ik ook nog helemaal vergeten die spullen voor je te kopiëren Ik hoop dat jullie je snel weer beter voelen

Hoe gaat het nu met Connor, Loena?
pi_27350603
Rottdog

Loena ook een dikke
pi_27352557
Rottdog, beterschap, hoe is 't vandaag gegaan?

Loena & Connor
  donderdag 26 mei 2005 @ 00:24:22 #265
61800 Rottdog
pi_27361268
Hebben hier vandaag een redelijke dag achter de rug, houdt in alles is binnen gebleven het zit niet je van het maar het zit. Krabbelen dus langzaam aan weer overeind nog wel erg zweten maar ook dat komen we wel weer te boven. Kan vandaag zeggen mijn kind is weer een keer buiten geweest thnx dames

M@x foei toch komt goed toch heb trouwens moeder aarde ook voor je

Loen & Conner
pi_27383217
O Rottdog de eerste keren ziek van je kindje zijn echt vreselijk he. Fijn dat het wat beter gaat met Zoe.
Loena tik wat erg lijkt me dat als je kind gepest word. Staat school wel een beetje open tegen optreden ertegen?
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 26 mei 2005 @ 22:50:38 #267
30488 coolbabe
My little pwny
pi_27390236
Vandaag was m`n eerste trainingsdag in het Spine & Joint en ik ben gesloopt!
Vanmorgen moest ik voor de eerste keer weer vroeg opstaan om dwergje 1 naar school te brengen, die had net drie dagen vrij gehad omdat de helft van zijn school met kamp was. Toen alle spullen verzamelen voor Dwergje 2 die naar een vriendin van ons zou gaan. Tussen de middag even snel naar school om dwergje 1 uit te zwaaien terwijl hij met een vriendje mee ging naar huis. Snel weer naar huis, snel brood eten, dwergje 2 uit bed trekken en wat brood geven en daarna onderweg om hem af te leveren bij die vriendin. Toen snel weer in de auto en op naar Rotterdam. Vriendlief was mee want vandaag was het ook partnerdag. Terwijl ik begon met wat ontspanningsoefeningen kreeg hij theorielessen en werd hij door de geestelijke mangel gehaald. Daarna kregen wij ( de "patienten") anatomieles en hierna begon het werken aan de apperaten. Na een paar apperaten was ik gesloopt, moe en bekaf! Gelukkig staan daar door het hele centrum banken en kon ik even uit gaan puffen ^_^
Het schijnt goed te zijn..daar hou ik me maar aan vast
Om 17.00 uur waren we klaar en gingen we op weg naar huis. Natuurlijk stonden we in de file, toen ff snel een pizza naar binnen geschoven, Dwergje 2 opgehaald, doorrijden naar huis waar dwergje 1 ondertussen al bij de buuf was. Dwergje 1 was het enorm zat! Hij heeft de hele middag in de speeltuin gespeeld en was behoorlijk verbrand. Arm wit kaaskoppekindje
De komende 8 weken hoef ik niet zoveel met de kinderen te slepen omdat vriendlief dan gelukkig thuisblijft bij de koters. Halleluja!
pi_27390340
Coolbabe klinkt als een vermoeiende dag
pi_27390363
Klinkt heel heftig coolbabe!! Hopenlijk helpt het.
pi_27391388
En nu lekker uitrusten Coolbabe.
  maandag 30 mei 2005 @ 21:02:43 #271
63367 Jdee
pi_27492999
Ela is driving us nuts. Laat ik voorop stellen dat ze, tot nu toe, niet huilt tenzij er wat is (boertje, honger, vieze luier, pijntje hier of daar...). En ze spuugt in quantiteit minder en minder vaak (dwz niet meer na elke voeding, maar wel na bijna elke voeding), en haar huid is een stuk rustiger geworden sinds ik met dat dieet ben begonnen anderhalve week terug. Maar ze haalt de uitgespuugde voedingen wel in door te willen drinken. En dus kom ik nauwelijks ergens aan toe. FRUSTREREND. zo. pfff. halverwege de dag raak ik de tel kwijt op hoeveel ik zit. Maar dan zit ik ondertussen meestal op 6 a 7 keer dat ze gegeten heeft. Ik ga er echt voor zitten steeds. En laat haar drinken aan de ene borst tot de ander 3 uur rust heeft gehad. Ze valt de helft van de keren in slaap aan de borst, dan slaapt ze, al naar gelang het boertje snel of minder snel naar boven komt, een tijdje, tussen de 5 en 45 mins. Ze is nu 4 maanden, en ik wil ook weleens kunnen fokken verdorie! 6 voedingen per dag. dat klinkt als zeeeeeeeen van tijd hebben. *wil ik ook*. zo. en ik doe vast ergens iets fout, of ik moet haar laten huilen als er een boertje of spuug dwars zit, maar langer dan een paar minuten kan ik dat echt niet, en bovendien IS er ook altijd wel iets wat dwars zit. Zij kan er ook niks aan doen. Ik kolf al voor (bijna) elke voeding een pietsiebeetje (tot de tsr) af, zodat ze minder voormelk binnenkrijgt, omdat het spugen daar ook weleens aan kan liggen. ik wordt er gek van, en ongelukkig, en onzeker en boehoehoe. zo.

dat lucht een beetje op.
..en laat gaan...
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 21:05:51 #272
81992 Githa
pi_27493103
Jdee wat moeilijk .... ik kan je helemaal geen antwoord geven maar misschien dat ze dat wel kunnen in het borstvoedings topic maar het klinkt wel heftig hoor.
Heb je het er wel een met de wijkverpleegkundige over gehad ....vast wel maar goed, was zei die ?
  maandag 30 mei 2005 @ 21:08:19 #273
3011 E.T.
pi_27493189
Jdee, de eerste maanden heb ik ook vaak vol verwondering ziten kijken naar hoe andere moeders dat deden. Voor mijn gevoel was ik ook de hele dag aan het voeden, of met voeden bezig. (kolven etc)
Cliche, dooddoener etc.. het wordt echt beter! Dat gaat geleidelijk aan, maar over een tijdje bedenk je je opeens dat je die dag wel een keer wat leuks kon doen, of wel net die tijd had om lekker te fokken of sjoppen of whatever.
pi_27493424
Jdee: wat rottig...Ela kan er ook niks aan doen natuurlijk maar ik kan me voorstellen dat je hier lichtelijk gestoord van wordt. Het is wel lekker om ook af en toe wat voor jezelf te kunnen doen.
Ela is natuurlijk ook doodmoe van dit hele gebeuren...en ik denk iig. niet dat je haar zou moeten laten huilen als er iets in de weg zit. Als je weet dat ze goed vol zit, geboerd heeft, schone luier heeft en er verder niks kan zijn waarom ze huilt vind ik het wat anders, maar als er echt wat in de weg zit moet je haar toch lekker kunnen oppakken en troosten?
It's all up to you
pi_27493612
En een draagdoek, wil je dat? Doen veel vrouwen op het (offtopic) bv-forum. Na een beetje oefenen kun je voeden terwijl je je kind in de draagdoek houdt, dat kan daar ook lekker in slapen enzo. (Moet je er alleen wel een doekje bij leggen tegen het spugen.)
  maandag 30 mei 2005 @ 21:36:41 #276
63367 Jdee
pi_27494170
Githa> de lactatiekundige en het cb stelden allebei voor om met dieten te beginnen, en dat doet ook daadwerkelijk wat. Maar zoals van t weekend, dan spuugt ze echt VEEL in ene, en dan zit ik dus net bij ons mam die dan ook nog opmerkingen maakt als "maar wat mag je dan WEL eten?!" en als Ela dan na elke voeding er WEL veel uitgooit (ik denk dat er in de ciabatta van zaterdag melkeiwit zat, achteraf wist ik dat niet zeker voor ik daar drie happen van heb gehad) dan slaat de onzekerheid wel toe ja. Maar vrijdag heeft ze de hele dag maar 1 keer gespuugd. geweldig was dat. ook beetje raar. want dat heeft ze alleen in het begin gehad. dat ze niet spuugde. dus heel onwerkelijk.Maar als ze dan dus in ene zoveel spuugt, dan weet je van gekkigheid ook niet meer wat je moet doen. Haar niet te eten geven is eigenlijk geen optie. Autorijden werkt wel trouwens (zelfs de file sliep ze doorheen)

ET> cliches zijn niet erg, dat zijn de dingen die me echt op de been houden nu. Elke dag is er een en (het klinkt misschien wat naar maar zo is het wel) ik kijk uit naar de dagen dat ze op het kdv is. kan ik met mn hooikoortskoppie lekker slapen smiddags, zo fijn alleen wakker worden voor kolven, en dan weer slapen
dus dankjewel voor t delen van je ervaring
(heel onverstandig van me, maar ik vraag het toch: wanneeeeer?)

TearSong> lichtelijk gestoord is inderdaad precies hoe t voelt. Neelix komt ook altijd net op tijd thuis, net voor ik het zat en kriegel begin te worden van t oppakken, afwassen met een kind op je arm, hup-hup-hupsend met een kind in de draagzak was opvouwend/boodschappen doende/stofzuigend/ontbijtend(hoewel ik dat meestal doe terwijl ze de borst krijgt)/een krant lezen (probeer DAT maar eens, ik daag jullie uit *mad laugh* ) Ze zit helaas dus niet goed vol, en hoewel ik zelf eerst dacht aan reflux kan het dat niet zijn, geloof ik, omdat ze daar net niet genoeg voor spuugt? naja. er was een goede reden voor en frankly ben ik allang blij als t dat niet is want dat is ontzettend naar. nog naarder. ofzo. naja.
..en laat gaan...
  maandag 30 mei 2005 @ 21:38:57 #277
63367 Jdee
pi_27494269
(misschien dat ze daarom altijd haar hadn in haar mond heeft trouwens, zie avatar )

en nu ga ik naar bed, mevroj slaapt nl (even?). meepikken!
..en laat gaan...
pi_27494614
*respect voor Jdee*

de dagen dat Tomas huilerig was (was achteraf gezien waarsch. een sprongetje ofzo) kwam het voor dat ik pas om half 3 's middags aan het ontbijt zat. Krant ging al rechstreeks de papierbak in. Vind het knap dat je het al zo hebt weten te combineren al is het natuurlijk niet leuk om zo je dag door te komen. Kwestie van ervaring gok ik...

Erg herkenbaar overigens. Man kwam hier ook altijd net op tijd thuis. Dan krijg hij Tomas en dan was het: 'hier, nou mag jij de rest van de dag, ik voed wel als het nodig is'

Maar goed, dat is een paar dagen geweest dus waar heb ik het eigenlijk over
It's all up to you
  maandag 30 mei 2005 @ 21:54:58 #279
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27494888
Jdee, superknap dat je het volhoud zo! Hopelijk lucht het stoom afblazen soms op. Succes en geniet van de tijd als je die wel eventjes hebt. (Liggend voeden op bed misschien iets? Hier wilde dat nog weleens een beetje rust geven, samen in slaap vallen, al was het maar 10 minuten.)
  dinsdag 31 mei 2005 @ 06:35:36 #280
24188 Belana
kloon van belana
pi_27502067
sterkte Jdee... vriendin van mij heeft ook dieet gevolgd en dat hielp erg goed. later meer, ik moet naar mijn werk!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 31 mei 2005 @ 09:41:01 #281
105888 renzell
pi_27503899
Jdee, ik ben zeker geen deskundige op dit gebied en gooi ook maar een balletje op, maar zou het misschien kunnen zijn dat Ela gewoon veel te veel voeding binnenkrijgt en daarom zo spuugt?
Ik kan me ook voorstellen dat het voor jou en haar als een vicueuze cirkel werkt. Jij voedt meer, zij stelt zich daar op in en komt dus vaker zeuren om eten. Misschien niet eens omdat het echt honger is, maar meer door de gewenning. Misschien zou je op de een of andere manier dit patroon vrij grof moeten doorbreken. In principe moet een kindje van 4 maanden toch echt wel genoeg hebben aan 6 voedingen lijkt me. Misschien gewoon eens stellig zijn (al is dat retemoeilijk) en een week lang maar 6 of desnoods 7 keer voeden op een dag, zodat er zich een nieuw ritme ontwikkelt. Nogmaals, ik ben geen deskundige en weet niet of dit daadwerkelijk aan de hand is, maar kan me het goed voorstellen.
Veel succes in ieder geval. Ik snap dat dit een erg lastige situatie is en inderdaad niet lang houdbaar.
pi_27504173
Jdee heerlijk is dat he als ze minder spugen? Ik hoop voor je dat de plekken nu ook minder gaan worden, maar volgens mij gaat dat helemaal lukken als je nu al zo'n verschil hebt!!!
Als je vragen hebt over koemelk en alles weet je me te vinden he?
Succes met het dieet
pi_27510406
pfoeh klinkt slopend Jdee. sterkte ermee. en wie weet heeft renzell het inderdaad bij het juiste eind? en/of dat het spugen samen hangt met vermoeidheid? ik heb in het begin elk huiltje van anna voor honger-huil aangezien, maar dat bleek achteraf vaak ook gewoon vermoeidheid te zijn. nou ja, ik doe ook maar een gooi.
veel succes met het dieet, lijkt me behoorlijk lastig.
pi_27510763
Succes ermee Jdee. Heb je al eens op het http://www.borstvoedingsforum.nl (nieuwe url!) om tips gevraagd?
Heb je toevallig veel melk? Je gebruikt de blokvoedmethode al zie ik.. Als je veel melk hebt krijgt ze in verhouding meer voormelk binnen, wat minder verzadigt (relatief lager vetgehalte) waardoor ze weer sneller honger heeft. Hier vind je wat tips van de VBN.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:25:31 #285
63367 Jdee
pi_27515048
renzell> dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid, dat probeer ik al te bekijke door steeds voor t voedenwat af te kolven zodat ze verhoudingsgewijs minder voormnelk binnen krijgt. want het is een vicieuze cirkel die doorbroken moet worden. haar minder vaak voeden zou ook een optie zijn, maar wel een nare voor haar: zij krijgt dan honger (en ik piepende oren ). De afkolfmethode zou ervoor moeten zorgen dat ze meer achtermelk krijgt-> verzadigder is ->minder snel weer wil eten->daar stellen mijn borsten zich dan weer op in en dan *tadaa* verdeelt de hoeveelheid achtermelk zich over minder voedingen dus is er minder voormelk bij. (snappen jullie m nog?). da's geloof ik het idee. maar ik merk erg weinig ervan, want dit zou je dan toch binnen een paar dagen moeten merken omdat je borsten toch in die tijd zich aanpassen. excuses, dit hoort eigenlijk in het bortsvoedingstopic thuis vermoed ik, maar omdat het een antwoord is op een vraag in dit topic heb ik het toch hier geplaats, maar verplaats het als het t hier niet mag

Anitra> inderdaad, het is zo intens zielig. erg lekker zal t niet voelen om de hele tijd te spugen. Haar huid is echt rustiger, zeker weten. (en ik weet je te vinden (zelfs zonder omrijden ) thanx)

bix> is erg vermoeiend inderdaad. hmmm, spugen door vermoeidheid, dat zou OOK nog kunnen... zucht. je weet t gewoon niet zeker, die onzekerheid is eigenlijk vervelender dan de vermoeidheid, vind ik...

poemojn> trouwe bezoeker van de vbn site Maar heb daar nog niet veel gevraagd, lees meestal. Ik zit tijdens het voeden meestal als een onderuitgezakte married-with-children-Al op de bank, met Ela halfzittend aan de borst, ze ligt over mn buik heen. ziet er heel erg relaxed (lees: lui) uit. Maar dit kan niet altijd, in de trein of op een stoel of bij iemand op visite zit je toch rechtop. Ik heb trouwens weleens geprobeerd op mn rug te liggen en zij op mijn borst ahw, maar dan verdwijnt ze met haar kin en neus in mn borst, en het is best moeilijk om haar dan zodanig te ondersteunen dat ze kan ademen zonder dat haar nek in een nare knik zit. Wel heel grappig gezicht Maar ik heb waarschijnlijk wel vrij veel melk. kolf toch makkelijk veel cc af. en dat met mijn b-tjes *trots*
..en laat gaan...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:52:45 #286
105888 renzell
pi_27516007
Jdee, ik snap je verhaal over voor en achtermelk wel, en ik zou daar ook zeker mee doorgaan. Maar wat ik mij afvraag, is of het daadwerkelijk honger is waardoor Elaatje zo piept. Zou het niet kunnen dat ze gewoon begint te piepen omdat haar schema haar nu eenmaal vertelt dat het na 2 uur wel weer tijd is voor een verse borst? Ze is het inmiddels gewend en vindt het natuurlijk lekker en ook gezellig, zo vaak drinken. Misschien moet ze het gewoon afleren en moet jij dus gewoon beslissen; oke, ze krijgt de komende dagen (bijvoorbeeld) 7 voedingen per dag, klaar. Dat zal echt wel even moeilijk zijn en Ela zal zich misschien behoorlijk verzetten, maar dit is voor jou natuurlijk absoluut niet vol te houden.
Maar goed, ik zeg nu allerlei dingen, maar weet het natuurlijk ook niet en misschien is het voor jou alleen maar verwarrender om 100 meningen of ideeen van anderen te horen. Als dat zo is, laat het dan maar lekker het ene oor in en het andere oor uitvliegen (rare uitdrukking als het gaat over gelezen tekst ). Jij zult er zelf nog het meeste kijk op hebben denk ik zo.
Is het trouwens altijd zo geweest dat ze zo veel wilde drinken, of is het echt iets van de laatste tijd?

[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 01-06-2005 07:55:10 ]
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:00:16 #287
3011 E.T.
pi_27516272
Jdee, hoe reageert ze op een speentje? Of (als ze die niet wilt) jouw pink?
Misschien is het gewoon zuigbehoefte ipv honger

(schiet me zo maar te binnen, weet niet of daar al aan gedacht was)
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:02:14 #288
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27530753
jeetje Jdee, veel sterkte ermee joh.
pi_27535919
Wat lekker dat je nu ook ziet dat de huid een stuk rustiger is!!!

Djulian krijgt vanavond speciale macaroni, we hebben bij ons in de supemarkt een aantal dingen speciaal voor mensen met een allergie. Zodoende hebben ze sinds kort macaroni dat glutenvrij, melk vrij, sojavrij en eivrij is. Dan verse groenten pureren en dat als saus doen. Ben heel benieuwd hoe hij dat gaat vinden.
  woensdag 1 juni 2005 @ 21:55:15 #290
63367 Jdee
pi_27558229
Renzell> is inderdaad ook nog een optie... want verwennen kan dan nog wel niet, maar wennen wel (voor 6 maanden)...
(en meningen en ideeen zijn gewoon welkom, uiteindelijk beslis je toch zelf wat je doet en je kan nu eenmaal niet alles tegelijkertijd uitproberen) Ze drinkt al vanaf dag 1 wat vaker dan de meeste kindjes, maar ik voed op verzoek en wat toen vooral erg irritant was, dat ik een uur bezig was (was! was! dat is dus al verbeterd, jeu!) omdat mevroj haar lucht niet kwijt kon en ik dus niet eens zo lang aan het voeden was, maar langer bezig was met de 'nazorg'. Sinds twee-drie weekjes is dat minder aan het worden, een grote opluchting kan ik je vertellen.

ET> pink, en ok als je de speen echt in haar mond gedrukt houdt dan wil ze er wel een paar bemoedigende zuigtrekjes aan wagen... Ze duimt als ze gaat slapen of moe is. En als ze honger (trek) heeft, dan wil ze best enthousiast aan je pink beginnen maar na 5 keer zuigen blijkt dan dat daar niets uitkomt en dan vind ze dat geen leuk grapje Het zou wel helpen met haar boertjes en spugen trouwens, want een speentje/duimpje houdt de peristaltische bewegingen de goede richting op. Maar dat doet ze dus niet echt.

kleine eventuele gedeeltelijke oplossing van deze queeste: ze spuugde vrijdag en dinsdag niet, alleen sochtends een mondje terug. Laat ze nou vrijdag en dinsdag de hele dag op het kdv zijn geweest en flesjes gedronken hebben. En 's avonds op dinsdag met Neelix ook alleen maar flesjes. voor+achtermelk mixen-> niet spugen? dan zou afkolven ook moeten werken! vandaag maar eens geprobeerd: sochtends: niets speciaals gedaan (ook niet afgekolfd (hallo, ik ben dan nog niet wakker...)) : redelijk veel gespuugd na voeding. Gaan zwemmen, madame was lekker aan t pitten tot...smiddags: 50 cc per borst afgekolfd voor ze te drinken kreeg. niet gespuugd, laat in de middag: bezoek, dus niet afgekolfd voor ze te drinken kreeg.gespuugd (mondje terug), 'savonds: aan t koken, dingen regelen, niet gekolfd: gespuugd, later op de avond: dito. hmmm. pattern.

maar haar huidje is wel rustiger dan eerst, dus dat zou toch ook wel... hmmm...

Anitra> en, hoe vond ie het?\

Oh oh oh, trouwens, Telt U Mee? ik zit nu op 5 voedingen! dus 6, met die van dadelijk erbij. wahee! Vaker Zwemmen Met Dat Kind!
..en laat gaan...
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:21:22 #291
105888 renzell
pi_27567392
Dat klinkt in 't geheel niet slecht! 6 voedingen is nogal een verschil met 100!
Inderdaad voortaan iedere dag zwemmen jij.
pi_27573895
Jdee sterkte ermee ! Ik heb niet echt concrete tips voor je, maar hou wel in de gaten of het voor jou nog te doen is. Zeker met het dieet en dan het vake voeden is het een fikse aanslag op jouw energie. En het moet niet zo zijn dat je daardoor de leuke dingen niet meer ziet. Wat mij hielp om wat rust te krijgen was alle voedingen afkolven en allleen nog maar met de fles geven (dan zou je er evt. ook wat nutriton doorheen kunnen doen om de voeding wat in te dikken tegen het spugen). Maar het is wel lastig vol te houden om fulltime te kolven.
pi_27575090
Jdee, ik heb niet echt een oplossing maar Morgaine spuugde ook heel veel terug, mondjes maar ook halve flessen melk (en de eerste weken borstvoeding). Ik kreeg toen van de huisarts om haar Johnnesbroodpitmeel te geven (Nutriton, Instant van Nutricia) dit doe je door de fles voeding of een leppeltje voor de borstvoeding. Dat dikt het allemaal wat in en zo gaan ze minder spugen, is wat zwaarder op de maag, misschien wordt de maag dan wat rustiger (als het daar aan ligt dat piepen) en door dat het wat zwaarder is zou ze ook wat langere tijd tussen de voedingen kunnen hebben.
  donderdag 2 juni 2005 @ 13:36:16 #294
63367 Jdee
pi_27575223
hmm, dat ga ik onthouden Faja-Lobi, en Ladybos> daar zat ik dus wel aan te denken. Zou er wel tegenop zien om zoveel mogelijk voedingen af te kolven, kost gewoon extra tijd, maar aan de andere kant: Als het de oplossing is tegen het spugen is dat eigenlijk alleen maar een opluchting. Of ze nou ook nog allergisch is of niet, dat spugen hebben we dan iig onder controle en dat geeft toch ook rust.

renzell> ik ga gewoon elke dag heel midden nederland doorcrossen om babyzwemmen te doen gewoon.
..en laat gaan...
pi_27575308
jdee 6 voedingen da's het betere werk!
  donderdag 2 juni 2005 @ 13:38:29 #296
63367 Jdee
pi_27575311
(en ik heb er trouwens echt veel aan om te lezen dat het beter wordt met de tijd, ik bedoel ze is al 4 maanden, over een maandje draait ze en over een paar maanden schuift ze de kamer rond (ofzo?), dus dan zal ze ook wel minder last hebben van boertjes, vermoed ik, omdat ze die zelf makkelijke kwijt kan. hoop ik dus.)

Bix> ja, dat was wel ff vreemd
helaas wilde ze vanochtend wel om half 5, 7 uur en 8 uur weer eten dus ik zit alweer op 4 nu (1 afgekolfd, ze zit op het kdv), maar toch, gisteren was niet slecht
..en laat gaan...
  donderdag 2 juni 2005 @ 16:47:26 #297
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27581917
Anitra hoe vond Djulian de macaroni???
  donderdag 2 juni 2005 @ 16:55:04 #298
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27582156
Pff wat een gedoe Jdee... ik vroeg me af of het zwaar is om zo'n dieet vol te houden? Ze raadden me dat ook aan bij Noa toen ze een beetje eczeem had. Achteraf had het niet gehoeven, ze heeft nu een rustiger huidje...dus ben eigenlijk blij dat ik er niet mee ben begonnen.

Noa spuugt overigens ook heel veel soms, heb soms ook het idee dat ze misschien daarom zo huilt bij de voedingen? Mag je dat nutriton gewoon gaan gebruiken of moet je eerst met de huisarts/het cb overleggen?

Hier gaat het wel redelijk, ben alleen nog steeds erg snel moe...en Noa neemt veel tijd, heeft veel aandacht nodig. Ze draait constant van haar rug op haar buik en heeft dan 'geen zin' of het benul niet om weer terug te draaien en gaat dan huilen als ze het niet meer naar haar zin heeft op dr buik. Is natuurlijk vermoeiend. Dan net zo lang zeuren tot ik eraan kom en haar op haar rug leg, daarna draait ze in één seconde hupsakee weer naar haar buik. Vermoeiend ...
En voor de rest heeft ze het zowiezo niet lang naar haar zin in de box. Is snel uitgespeeld en ja, wat moet je dan? Ik neem haar dan vaak een tijd op schoot, en dat is ook best vermoeiend moet ik zeggen...ze is me een bewerkelijk meisje ...

Maar goed...het lukt allemaal wel, al slaap ik helaas niet goed 's nachts (zwangerschap is de reden, sinds ik zwanger ben slaap ik niet meer goed) en dat breekt je ook wel een beetje op. Daarnaast moet ik alles lopend met wagen doen en dat is ook aardig vermoeiend.

Goed nieuws is dat we waarschijnlijk half juli gaan verhuizen !! Groter huis, dus ruimte voor tweede kindje, bad in dat huis én nog veel meer leuke extra's (bijkeuken, grote open keuken, bar, open haard, grote zolder etc.). En nog een tuin ook. Echt, ik kan m'n geluk niet op wat dat betreft!!
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:00:26 #299
105888 renzell
pi_27582351
Wow Suzanna, dat is echt te gek! Gefeliciteerd.
Enne... wat betreft Noa; probeer je haar wel eens in de wipstoel in je buurt neer te zetten terwijl jij zelf bezig bent? Zo hoef je haar niet de hele tijd op schoot te hebben en kun je toch lekker met haar kletsen. Of vindt ze dat niks?
pi_27582430
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 16:47 schreef Martineke het volgende:
Anitra hoe vond Djulian de macaroni???
We kwamen een beetje laat uit bed gister en hij wou dus geen warm eten maar de fles
We gaan staks kijken of hij wel wil nu, want weer zijn we laat uit bed na het middag slaapje
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:06:27 #301
105888 renzell
pi_27582567
Julius spuugt trouwens de laatste tijd ook veel vind ik. Hij gaf altijd wel wat mondjes terug, maar nu komt soms de halve voeding eruit lijkt wel. Ik heb het idee dat het komt doordat ie zo verschrikkelijk wild drinkt soms, hij begint dan echt te schrokken of zijn leven er vanaf hangt en als ik hem na een paar minuten overeind trek voor een boer, dan kotst ie dus vaak de helft weer uit.
Maar goed, hij lijkt er niet echt onder te lijden (ik jaag er alleen een enorme voorraad spuugdoekjes doorheen op een dag ) en ik heb geen idee wat ik eraan zou kunnen doen, dus ik laat het maar even zo... ofzo..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')